Tak ono nadštandard je ako 150 kW v nižšej strednej, tak 160 kW v strednej (brané optikou typického motora, ktorým je 110 kW TDI). Len ako samotný Mr.Murphy vo svojom blogu píše, tých 160 kW síce na papieri znie dobre, ale v reále sa tak neprejavuje. Proste hybridné kone.
Pravdu mate oba.
Absolutne je 7,7s proste 7,7s, ale jinak se na 7,7s divas v ramci stredni tridy a v aute za 1,2mil a jinak v ramci nizsi stredni / v aute za 1mil. Relativne to v te nizsi stredni zkratka pojede vic.
Jinak za me je to papirove pohoda (dobre) i v tom superbu, v te oktavce pak chvalitebne (nebo 2-).
Tak o čo sú tie kompakty ľahšie ako Superb, o to majú aj slabší ten hybrid. Takže dynamika bude takmer totožná.
Superb iV: 160 kW, 224 km/h, 7,7s, 1730-1861 kg
Octavia iV: 150 kW, 220 km/h, 7,7s, 1608-1748 kg
Teda tvrdenie, že na Superb je ten motor slabý, ale o triedu nižšie to bude pohoda, ako vidíš neplatí.
Vůbec se mi nelíbí, jak už se i Audi začíná podbízet "stylovkou", tím myslím ty falešné průduchy vepředu i vzadu nebo tím stupidním modrým pruhem uvnitř. Vždyť tohle je doména asijských a levnějších automobilek. K Audi nebo BMW tohle nepatří, ti si vždy našli svou klientelu.
V zájmu životnosti baterek (a v zájmu toho aby při kick-downu byl k dispozici plný výkon soustavy) elektronika nikdy nedovolí vybití do nuly stejně jako nedovolí 100% nabití, takže využitelná kapacita je 10,4 kWh.
4 x 2,9=11,6 kWh x účinnost řekněme 0,9 = 10,44 kWh
tenhle universální PHEV recept koncernu VW by v Octávii, A3 a Golfu mohl fungovat moc hezky.... Na Superba je ten benzín slabý, ale o třídu níž, to bude pohoda.... včetně vyššího elektrického dojezdu díky nižší hmotnosti....
Otázkou bude cenovka, dá se čekat že levné to teda nebude....
Je to asi detail, ale mohl by mi někdo vysvětlit jak se může při max.výkonu 2,9 kW za necelé čtyři hodiny nabít kapacita 13 kWh, a to včetně ztrát ?
Asi mám v kalkulačce slabé baterky .... :-)