Cé-trojka prošla počátkem roku faceliftem. Změny jsou decentní, mezi ty hlavní patří naštvanější tvář a komfortnější sedačky. Vyzkoušeli jsme dva exempláře a porovnali manuální a automatickou převodovku.
Chápu, že to někomu sedí, jak to vypadá (asi spíše ženám ?), ale jinak mimo toho specifického vzhledu nevidím důvod ke koupi, když je tu spoustu lepší konkurence a ani není extra levný.
Nejlepší by bylo si jej vyzkoušet. Jak známo, tento web není Citroenum nakloněn. Auto jede skoro 200, zrychlení do 10 sekund, 111 koní a autor o něm řekne, že od prvního pohledu to není žádný atlet.....a pak doporučí verzi s 61 kW... Tak nevím. Není nad vlastní zkušenost..
Jestli jede skoro dvě stě a dá stovku do 10s asi není u obyčejného Bčka tak relevantní, pokud se ve vysokých rychlostech chová nedobře (viz test), navíc tyto hodnoty umí i auta konkurence. Pro mne je asi nejlepším autem B segmentu současnosti Clio 5, to se hodně povedlo, není tak rozporuplnné exteriérem, má velmi dobrý interiér a i svižné motory :)
myslim, ze c3 nema rozporuplny dizajn, ale naopak vydareny. Cielovka ho zerie. Rozporuplny dizajn mal napr. new beetle 1, ktory sa netrafil do vkusu nikomu, len niektore zeny ho akceptovali. C3 dizajn len niej je pre vsetkych, lebo je hravy a to testosteronakom nevonia, ale to je ok
Cílovka je kdo ? Všichni kupující B segmentu? Nebo ženy či lidé, kteří mají rádi trochu extravagance ? Sám píšeš, že to není pro všechny, a právě proto je rozporuplný, někomu se líbí, jiný ho nedává. Takže potvrzuješ to co píšu.
Čau Ozzy.
Nejlepším je Clio pro tebe....
Mimo jiné protože je obratný.
Tohle má jiný přednosti - komfort, prostornost, cenu..
Povedený Citroen. Jen ne pro petrol(diesel)heada. :-)
Pro normálního řidiče jsou jeho nedostatky banalitami.
Ano, Golf nebo Polo bude mít asi o něco lepší jízdní vlastnosti.
Ale Citroen bude o parník pohodlnější.
PS Pro testery je často měkký podvozek - špatný podvozek. Což specielně u Citroenu většinou tak úplně nebývá...
Spousta řidičů už dostává při náklonech strach a ani netuší, jak daleko jsou ještě od limitu.
Ano, však píšu, že pro mne, Clio nabídne totiž dobrý mix vlastností včetně fajn cenovky (já ho jel a i na 17" je komfortní na kostkách, to jsem nečekal), kdybych pak bral auta na zábavu v B segmentu, jsou tu takové poklady, jako SS či FieSTa, ale rozuměj, že kolem 350 tisíc máš celkem slušné autíčko Bsegmentu a dokonce pro někoho možnost i s automatem. Do města tu pak bude nový Yaris hybrid, který se jistě nenechá zahanbit.
Fiesta je super, ale také si priplatis :) Clio beru jako ten ideál i z pohledu ceny. A líbí se mi za 350 s 74kw Tce a AT verze pro mou drahou polovičku..
Záleží na tom, ako chceš auto používať. Pre ženu na krátke jazdy po meste, 5 km do práce a 5 km domov, je atmosféra 61 kW viac ako postačujúca. Takú C3 som kúpil žene na denné poskakovanie a je to vpohode. Na intenzívnejšie jazdenie je určite lepší silnejší motor. To ale u C3 nie je to hlavné. Proti hovorí pocitovo horší rajd ako u konkurencie - predok pri manévrovaní v úzkych priestoroch na tak malé auto vcelku dlhý. Nepoteší ani kostrbaté radenie, kde treba použiť viac sily, a zároveň viac citu, lebo dráhy šaltpáky nie sú nijak zvlášť presné. A v neposlednom rade musím skritizovať kvalitu trnavskej montáže, drnčiace plasty a nedoliehajúce dvere (dvere spolujazdca trčia mimo obrys tak 3 mm, po zamknutí auta sa to o milimeter zlepší) napovedajú, že v PSA majú voči konkurencii ešte sakra čo doháňať.
Ja som vymenil Kangoo za Berlingo a je to detto. Absolútne odfláknutá montáž, príšerné radenie a už teraz po 5000 km hlučné ložisko spojky. Z tohto pohľadu je pre mňa Citroen nepekným sklamaním.
A jel si s tím autem někdy? Pokud se té manželky chceš zbavit, tak ano, ale jinak to je katatrofa. Mi se C3 libí, takže při výběru auta jsem Citroen nevynechal, ale jízdně to nešlo. Motor a převodovka strašná.
Ono to asi není úplně stejný motor, protože před před těmi 3, 4 lety, co jsem tou novou C3 jel, tak to mělo 60kW a zrychlení z 0-100 15s. Vyjíždět s tímhle z nějaké blbé vedlejší na hlavní z hustým provozem bych fakt nechtěl. To prostě nejelo.
Nevím jakým Yarisem, ale některé s menšími koly (15") mají brutální rejd při parkování, lepší manévrovatelnost u auta jsem nezažil. To auto se "zlomí" kamkoliv :)
Však to tiež Yarisu nevytýkam, ten sa otočil na šestáku. C3 je voči Yarisu ťažkopádny. Slabá atmosféra v meste neprekáža, rozhodne to nie je taká tragédia, jak to tu podaktorí riešia. Ale čo sa podvozku a ovládania týka, C3 svojimi vlastnosťami nepoteší.
Kde doporučil verziu 61 kW? Čítaj s porozumením:
Po přečtení posledních odstavců možná přemýšlíte, zdali by cé-trojce bohatě nestačila základní atmosférická dvanáctistovka o síle 61 kW. Neříkám, že ne, přesto bych raději doporučil testovanou verzi.
cely clanok je pisany nasranym stylom.....asi mu citron vyvrazdil rodinu...?
predoslu verziu mam f origo plyne -ekonomicky gauč na kolesach.
type r to neni ani nebude.
neumí displej zobrazovat teplotu? U jiných aut PSA je nastavená teplota klimatizace v horní liště.
Co se týká motoru... radši jsem svůj komentář nakonec zcenzuroval, moc slušného by v tom na adresu redakce nebylo. Jestli vám papírově přijde 81 kW do malého auta jako málo, tak jste, pánové, opravdu mimoni. Fakt už netuším, co od malých aut očekáváte...
samotná teplota je na obrazovce opravdu vidět. Měl jsem na mysli, že tu nikde není "rychlá" možnost přidání či ubrání stupňů. V textu jsem poupravil, ať je to srozumitelnější. Jinak:
Pravdou je, že přeplňovaná dvanáctistovka jede velice slušně. Do nějakých 1500 otáček se toho moc neděje, pak ale zabere turbo, ručička otáčkoměru postupuje nahoru a až skoro u červených čísel graduje. Chcete-li dynamickou jízdu, musíte motor držet ve vyšších otáčkách. V těch nízkých se motor necítí příjemně a kromě mdlé akcelerace to dává najevo lehkými vibracemi. Naštěstí se tomu dá předejít častějším používáním páky mezi předními sedačkami. V takovém případě se nemusíte bát ani táhlých stoupání či předjížděcích manévrů. Na poměry tříválců jede jedna-dvojka svižně a dech jí jen tak nedojde.
´´Motor s objemem 1,2 litru a 111 koňmi už takhle od pohledu není žádným atletem, pro každodenní městské popojíždění a občasný okreskový a dálniční výlet by však měl být plně dostačující.´´
lamal vám to už ukázal za mne. Opravdu totiž netuším, co by měl být očekávaný motor v malém autě, aby byla novinářská elita spokojena. Třílitr 150 kW?
Nehledě na to, že "mdlá" akcelerace se fakt u toho motoru nekoná. Ale zjevně jste zmlsaní samými výkonnými auty, když si tohle dovolíte napsat.
co su nizke Karle ? majitel dieslu ti povie 1000ot, majitel benalu 1500+ ... pre benzin sa beru nizke otacky vseobecne tak 1500-2500 a tam myslim puretek nejaky zasadny problem nema... jasne na tych 1500 to chvilu trva a reakcia nebude ideal asi
Za nízké bych já považoval těch cca 1500. A když se napíše, že z nízkých je akcelerace mdlá (u prcka tříválce) beru to jako samozřejmost. Mdlá z nízkých otáček bude asi u většiny motorů i dvojnásobného objemu. To je konstatování nic proti ničemu.
jj suhlasim, preto by to spominat nemusel ked je to standart pre dnesne trojvalce s turbom... ten koncernovy 1.0tsi, ale aj ine (1.0tce) su na tom ako tvrdis podobne...
sice som napisal ked sa autor pytal co inym prislo ´´blbe´´ na jeho tvrdeni, avsak tak tragicky to ani ja nevidim, akurat nie je to ani moc stastne podane miestami..
Píšu někde něco o výborné akceleraci? Ne, nepíšu. Tak to zkus znova, Kájo.
A jo, třeba na nižší převodové stupně (3, 4)se ten motor i z nějakých 1500 otáček sbírá hezky a rychle, na svou kategorii. Jasně, pokud to budeš srovnávat s biturbem v Superbu nebo třílitrovým TDI, pak ti bude všechno připadat mdlé...
exa6 je co? Ex A6?
Já jsem zas tak nezpychl, neboj. Kodiaq měl papírovou dynamiku na úrovni tohoto autíčka a byl jsem spokojen. Byť souhlasím, že je to "na předjetí nějakého toho kamionu". Tenhle citrónek se mi líbí a motor by mi stačil, být to čtyřválec.
Mám ten motor vyzkoušený, takže si dovolím tvrdit, co tvrdím. A zrovna v takových případech je "řeč čísel" velmi málo výmluvná, protože je to něco, co se exaktně měřit nedá.
Tady je třeba každé slovo vážit lékárnickými váhami. Ač v každém novějším testu koncernu kritizujete dotykový infotainment, jsou tu experti, co to popřou. Kritizovat cokoli jiného než koncern zakázáno. Pokud něco popisujete, je třeba velmi velmi opatrně, aby to snad někomu nepřišlo jako kritika, popřípadě málo pochvalné.
Neříkám, možná se občas nevyjádřím úplně jasně. Ale nemám rád, když mi někdo vkládá svá slova do pusy. Usoudit po pochvalném odstavci a jediné frázi "motor je v nízkých otáčkách mdlý", že tvrdím, že je slabý/špatný/nejede... to mi přijde slušný veletoč. :-)
Takže odstavec, kde kritizujete papírové parametry, a tvrdíte, že "to není žádný atlet", ten neexistuje. Velmi nehezky působící věta o tom, jak předjedete nějaký ten kamión, ta taky ne... OK, jste ještě horší, než to vypadalo. Smutné.
vsetky auto moto weby neponukaju nejake spravy, toboz nie objektivne...je to vlastne vsetko reklama na urcite produkty na trhu ;)
treba to brat s nadhladom, z niecoho musia zit, nad takymito hlaskami a hlaskami typu "mensi kufor ako fabia o 20 litrov" aj ked to nie je porovnavaci test (ani zmienka o etalone triedy) sa treba len pousmiat ;)
Ale prd. Žijú z tej tony reklám, čo tu všade naokolo straší a udiera do očí. Články majú byť nezaujaté a nestranné, majú podávať relevantné a nie reklamné informácie. Ak to tak nie je, nie je to vporiadku.
Víte pane Kolmane, používám auto s displejem už skoro 100 000 km a rychlá změna teploty mi trvá zhruba stejnou dobu jako s točítkem, možná o sekundu déle. A stačí mi k tomu periferní vidění, protože místa dotyku jsou dostatečně velká.
Já jen nechápu místní posedlost neustále měnit teplotu v autě s plně automatickou klimatizaci, kde si po koupi nastavím svou teplotu a ta je udržována v zimě v létě. A prosím, nejsem žádným fanatickým zastáncem displejů. Je mi to v podstatě fuk.
Motor vypadá na papíře do Bsegmentu naprosto dobře, možná i nadstandartně, ale je možné, že je pokažen celkovým chováním jiných komponent v autě. To tak na mne z testu působí.
uz ide... C3 mne vypada OK, nekupil by som si to, ale je v pohode... Fabka je moc uzka a ma priserne male svetla v zadu... co mi vadi viac je ten FL, ten to zohizdil este viac... celkovo mi skodovacke facelifty nevonaju na poslednej generacii aut
Re: Nějaký ten kamion na dlouhé rovince ještě předjedete,
Dobrý den,
viz komentář výše. Ta větička není žádné hanobení dynamiky motoru. Chtěl jsem tím říct spíš to, že zatímco předjíždění není problém, svižná rychlost v zatáčkách žádné velké potěšení nepřinese. To však ne kvůli motoru, ale naladění podvozku.
C3 jsem s tímto motorem a automatem zkoušel 2x. Když byla nová, tak mě hodně lákala jako druhé auto do rodiny, ale po testovací jízdě jsem byl zklamaný. Hlavně z kombinace automat a 3válec a vzájemného "nesladění", kdy při pozvolném tempu to příliš brzo řadilo a udržovalo nízké otáčky způsobující nepříjemné vibrace.
Přesto jsem si před nedávnem půjčil novou C3 ze zvědavosti, jestli se něco s faceliftem změnilo. A na rovinu, to auto předčilo všechna má tajná očekávání. V kombinaci s automatem naopak od recenzenta nemám žádné výhrady, oproti předFL to udržovalo otáčky o kousek výš a tím pádem už se to tak netřepalo a žádné cukání jsem teda taky nepozoroval. Naopak oceňuji HDM automat, který považuji za nejlepší variantu automatu do auta tohoto zaměření.
Jinak výkonově mi to přijde jako střela. Ten motor na svou velikost a průměrný výkon s autem až neskutečně hýbe. V přímce. Podvozek je opravdu houpavý a v zatáčce i na kvalitním asfaltu jsem měl pocit, že při snaze o trochu rychlejší průjezd mě to vyhoupne ven. Takže silnější motor by byl pro tento podvozek fail. Ale ve městě mi toto nastavení naprosto vyhovovalo a i na kostkách bylo auto příjemně tiché a pohodlné.
Každopádně už dlouho jsem nezažil, abych v rámci faceliftu viděl takový posun vpřed. Z auta, které mě zklamalo na auto, které mě nadchlo. Teda nebýt ceny. Přeci jen je to základem několik let staré auto a takové nové Clio V působí mnohem hodnotněji a za lepší cenu.
Mňa v tomto teste dosť prekvapila kritika automatu, pretože s týmto 81 kW PureTechom som ho skúšal v C3 aj v C3 Aircross a nedám naň dopustiť. Nemal som problém so žiadnym cukaním, dokonca som si v tom čase hovoril, že kiež by taký automat mali Renaulty, lebo teda napr. v predošlom Capture to bola celkom bieda ešte. Našťastie sa to už u nich tiež zmenilo.
Už dlhšie zastávam názor, že keď francúzske auto s trojvalcom, tak s automatom a potvrdilo sa mi to pri Cliu, 208 aj C3.
..vadný kus mezi volantem a sedačkou..
Podle mých zkušeností jsou automaty používané u Citroen/Peugeot to nejlepší, co se dá momentálně do běžného vozu pořídit...Dvojspojkám v tomto segmentu nefandím..ty mi víc sedí do sportovních vozů
Dvouspojka do auta do města nepatří. Tenhle nesmysl jsem si osobně vyzkoušel. Moje máma se potrestala Rapidem 1,0TSI DSG. Jednou jsem s tím musel zaparkovat já, protože ona to s tím paskvilem nedala. Automatické měničové převodovky používané PSA patří mezi ty nejlepší, tady bude problém v kombinaci s tříválcem, který nemá hranici nízkých otáček 1500, ale 1800. To je fyzika a pod tuto hranici tříválec prostě bude drnčet a bránit se, dokud ho tam logika automatu bude pouštět. S manuální převodovkou máte možnost se jako řidič tomuhle pásmu vyhýbat. ale dělá to ten automat, v současné emisemi pošahané době? Asi proto auto za městem fungovalo pěkně a ve městě to bylo horší. Smůla nebo promarněná příležitost pro C3...
Skoda že autor v texte zabudol zmieniť pre veľa ľudí kľúčovú vec a to že halogeny vymenili úplne nové LED svetla a to od základu. ;-) mal som možnosť vyskusat pred fl a ako mestské vozitko preco nie, skoda len že Citroen nevytvoril sľubovanú C3 VTS ktorá by svoju popularitu kvôli WRC isto mala..
Dúfal som, že facelift prinesie väčšiu kompatibilitu motorov a výbavy, no nestalo sa tak. Napríklad automat je až od výbavy Shine za 15 590 eur. To je totiž tá najlepšia kombinácia pri C3. Za tie peniaze už asi 208 alebo ideálne Clio, hoci ktovie aké je to CVT asi od Nissanu.
V každom prípade, zaujímavé je, že C3 so základným motorom je niečo iné ako 208 so základným motorom. V oboch prípadoch je to atmosférický trojvalec ale v Peugeote je to novší motor a hoci má nižší výkon 55 kW/75 koní, tak oproti tomu v C3 (61 kW/83k) sa s tým jazdí oveľa lepšie. Dôvod prečo to tak je nepoznám, lebo okrem výkonu vyzerajú byť parametre rovnaké, ale celé je to nejak lepšie naladené.
Takže pri PureTechu 110 ani len neuvažovať, či by nestačil základný motor. Nestačil. Má hrozný zvuk, trase sa, mimo mesta nepoužiteľný...No neviem, už by ho mali poslať do dôchodku.
Na obranu Clia, zkus manuál, na Renault hodně přesný a v RSline ve sportovním režimu solidně "ostré" autíčko (reakce, odezva od kol) i když je to jen slabý prcek do města :)
Tak ten “základní” motor 1.2 PT (dřive VTi) 60kW mám v předchozí generaci C3 z roku 2014. Souhlasím se zvukem, je řekl bych hodně jadrný, ale s 5st manuálem poměrně svižný a to nejen ve městě ale i na okreskách. Rozhodně nebudeš brzdou provozu. To vše ale platí ve 2 lidech na palubě i s bagáži. V plným obsazení dynamika mizí. Na dálnici budeš v pohodě udržovat povolenou rychlost a dokonce i předjíždět, ale auto se tam moc nehodí...
... s "roztomilým" vzhledem a podvozkem, který nesnáší ostřejší jízdu. Je jistě fajn, že i takováto auta na trhu jsou. Já bych si samozřejmě takový malý hatchback nikdy nevybral, ale to je O.K. neb nejsem žena. :-)
nema to dizajn... je to typicka nova amorfna knedla by sucasny citron... predchodca mal gule a smrnc https://img2.auto.cz/…ull/4544642_.jpg a bol doslova az elegan... .. ale toto nove cudo fakt je vizualne uz o nicom... a ano.. jedine zeny v tom vidim.. suseda ma cervenu C3 so zapadnutymi kolami ... zadne okno malicke... jazdi v tom jak v nafuknutom tanku a pritom aj nejaka fabka by bola vedla tohto celkovo uz o level inde... ale je to samozreme jej vec... :yes:
po dlhej dobe vysiel citronu model hodny jeho mena. V case prichodu posobil ako zjavenie a ludia ho prijali dobre. Aj ja som mal pri vybere noveho auta nakoniec C3 a swift. Zena chcela C3, ale ja som sa rozhodol pre svista. Doma bolo chvilu ticho, ale na svista som od nej nepocul za tych par rokov kriveho slova. C3 sa pacila aj mne, ale motor, jazdne vlastnosti a vybava rozhodli, proste za tie prachy lepsie auto.
...pohoda auto. Mám ho na firmě jako holčičí hopsalo přes 3 roky. Vyjma rzi na prahu, která byla řešena v rámci záruky a občasného kuckání motoru bez závad (celkem asi 30tkm). Z hlediska špatných vlastností je to hlavně u atmosférického motoru hrubý a nevyrovnaný chod. Divná výkonová křivka a naprosto gumové reakce na plyn. Převodovka ctí nejhorší francouzské tradice (5st), dráhy jsou jak ranveje pro Jumbo Jety.
Na druhou stranu je to velmi příjemně naladěný podvozek na tento druh auta. Žádné mlácení na dírách, velmi komfortní, předvídatelný, poměrně tichý. Auto je i při rychlejších změnách směru jízdy srozumitelné a vede se dobře. Nechápu stesky nad jakýmsi nesportovním chování. To od tohoto auta nikdo nechce, mě se naopak proklamovaná měkkost a schopnost udržet kola na povrchu vyplatila mnohokrát na záplatované okresce. Rozhodně víc než leckteré zbytečně tvrdé nákupní tašky skákající jako pes při pánově návratu domů.
Ve finále bych dal taky tři hvězdy, souhlasím s infotainmentem, sedačky jsou ploché a nepříliš vhodné na delší cesty, ale město super. Ostatní jsem popsal.
Btw.: ve dvoubarevné kombinaci vypadá pořád svěže a hezky.
posobi C3 razom ako gycova prerastena knedla ....predosla C3 vedela mat styl a charakter ale toto fakt ne... za dane prachy ozaj podivna ponuka... to hadam aj ta sucasna 5 rocna fabia je tu nadalaj o level inde ako tento gycovy knedlik...
keď si tak čítam topperove chválospevy na C3 v tejto diskusii https://www.auto.cz/diskuse/48796/1
"suhlas.. toto bude trefa... presne takyto citroen chcem vidiet... ma to napaditost originalnost... je to ale aj prakticke bez zbytocnych somarin ...
moc mu seknu aj tie citroenacke disky.... tie dozaista moc pomozu ale ktoremu autu znackove elektrony nepomozu ze jo .... co ma ale najviac dostalo je bocny profil.... a interier.. pri kusku optimistickeho pohladu to moze byt nakoniec aj pekne sportovo posobiace male mestske zihadlo s ohromnym stylom a sarmom "
no a od toho istého autora teraz "nema to dizajn... je to typicka nova amorfna knedla by sucasny citron... predchodca mal gule a smrnc a bol doslova az elegan... .. ale toto nove cudo fakt je vizualne uz o nicom..."