- Ano
- Nemyslím, ale na to jsem se neptal
- Co má krouťák na hřídeli motoru společného s dynamikou resp. tažnou silou auta ? Fakt myslíš že zpřevodování elektromobilu je stejné jako u spalováku ?
- viz předchozí
Jel jsi někdy s dodávkou?
Opravdu si myslíš že se to bude dát naložit do plna a že to někam dojede?
Craftery mají 500 Nm, takže jsou podle tebe zbytečné a 260 Nm stačí?
260 Nm je dobrých tak pro osobní auto.
Nějak zapomněli zmínit co ta sranda s ubohým dojezdem a slabým motorem bude stát.
Sprinter stojí 2 miliony a základní verze 1 milion. Tak asi tak.
Motor s pouhými 260 Nm je zcela nevhodný, každý diesel dá o 100 Nm víc.
Jakmile bude tento elektrovehykl opravdu naložen, dojezd nebude ani 100 km.
Ano vím jak se ten výkon vyvíjí. Vycházím z faktu že u skoro všech elektromobilů je to jak přes kopírák. Z nuly do třetiny otáček (a tedy i třetiny rychlosti) mají plný krouťák a lineárně rostoucí výkon, a od třetiny rychlosti až do omezovače trvá max.výkon při prudce klesajícím krouťáku (hyperbolicky). Nepředpokládám že by se tenhle Jumper měl nějak významně lišit.
A samozřejmě téměř nezáleží na velikosti toho krouťáku. Rozhoduje v prvé řadě výkon
Tvoje úvahy o nižším výkonu na kolech jsou zcela chybné, výkon se nikde nemůže jen tak ztratit.
To hlavní se dá s velkou přesností odhadnout. Pokud je maximálka 110 km/h, tak 96 kW tam bude už kousek pod 40 km/h. A od nuly do těch čtyřiceti kiláků bude výkon rovnoměrně narůstat.
A to je všechno co potřebuješ vědět. Hodnota max. krou'táku ani otáček tě nemusí skoro vůbec zajímat, dynamiku auta tyhle hodnoty nijak neovlivní. Jestli má elektromobil 260 Nm nebo třeba 620 Nm je úplně fuk, pokud se nezmění jeho výkon tak pojede vždy stejně. Vícestupňová převodovka by byla celkem zbytečná. Primitivní fyzika ...
no jo ale moment autem nehýbe. Autem hýbe výkon
Pan Kolman se nám sice snaží namluvit že 96 kW je 120 k, ale my víme že je to přece jen trochu víc.
A 130 elektrických koní není pro městskou dodávku úplně málo
https://youtu.be/PdLYIOICfCM?t=337 Tak co pane? Ještě slabší motor a na pohodu paleta cementu, Co si myslíte, že v tom ty rozvážkové služby po městě, pro něž je ta dodávka určená, budou vozit?
Na Othella: Máš pravdu, je to tam, to musí být nějaká Francouzská výjimka/specialita, nikde jsem o něčem takovém neslyšel. Tady baterie bude tak kolem 300-350 malá nebo 600-650kg, odhadem a to už je znát.
Aha, myslel jsem že to vyplyne jasně. Takže raději ocituju:
"....Kromě toho Citroën vyzdvihuje, že vám k řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz skupiny B, neboť se z dané hmotnosti v tomto segmentu odečítá váha baterie...."
Jen jsem chtěl vědět jestli se tahle informace Citroenu týká jen Francie, nebo třeba i nás. Když už máme tu společnou Evropskou unii, žejo ...
No jo, a ty víš jak se ten výkon vyvíjí do těch 40 km/h a od těch 40km/h? Že to je funkce otáček a točivého momentu je nám známo. Ale budiž... lepší udávaných 96kW než 57kW u elektrického Masteru.
Je to tak...
Dojazd obvykle není problém, problém je, že to potom musíš na zbytok šichty pichnúť do zásuvky a čo s šoférom... kúpiš mu ďalšie takéto auto?
A cena? Lebo baterka.
Prevodovka je, ale obvykle jednostupňová. Servis nemusí riešiť motorový olej, olejový a vzduchový filter motoru, všetko ostatné tam je. Naopak je tam navyše revízia HV elektrokomponentov.
260Nm mi príde pri udávanej maximálnej rýchlosti strašne málo. To nemuože mať nejaký extrakrátky prevod, aby sa to hore nepretáčalo = bude to dosť lenivé.
to pár krát písal že by som nemal problém s nejakým takýmto e-valnikom. Dojazd do 100km stačí, nosnosť tak isto, len mám problém s cenou.
EV sú strašne jednoduché, prevodovka není, servis za pár šušnov (toto hlásajú EV fans) tak potom prečo taká cena?
To máš pravdu, ale když víš jak jede elektromobil s maximálkou 80 km/h s 85kW a 300Nm a tohle má maximálku 110 km/h a pouze 260Nm... dá se předjímat, že na kolech bude po zpřevodování nižší výkon = pojede to spíše nic, než moc. Maximální výkon 96kW by nebyl špatný, kdyby jsi měl k dispozici převodovku o více stupních, ta tady není, takže k maximálnímu výkonu se jen tak nedostaneš, i díky točivému momentu pouze 260Nm. Chybí nám informace o tom kdy je moment i výkon dosahován... bude to 3500 ot/min??? Jaké má motor maximální otáčky? Použitý převod?