Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrický Citroën ë-Jumper oficiálně: Čtyři délky, tři výšky a dojezd až 340 km

Francouzský Citroën ve velkém elektrifikuje své portfolio užitkových vozů. Nejnovějším přírůstkem je čistě elektrický ë-Jumper.
Zpět na článek
1. 10. 2020 12:25
1. 10. 2020 13:00
1. 10. 2020 13:49
1. 10. 2020 16:53
1. 10. 2020 17:59
1. 10. 2020 20:56
1. 10. 2020 21:02
1. 10. 2020 15:23
1. 10. 2020 13:54
Avatar - KANKUNEN
1. 10. 2020 09:29
Já si raději koupím naftu
Za polovic, s polovičním pojištěním a poloviční ztrátou hodnoty.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
1. 10. 2020 10:42
Re: Já si raději koupím naftu
Nějak zapomněli zmínit co ta sranda s ubohým dojezdem a slabým motorem bude stát.
Sprinter stojí 2 miliony a základní verze 1 milion. Tak asi tak.
Motor s pouhými 260 Nm je zcela nevhodný, každý diesel dá o 100 Nm víc.
Jakmile bude tento elektrovehykl opravdu naložen, dojezd nebude ani 100 km.
1. 10. 2020 10:50
Re: Já si raději koupím naftu
Hele a dovedl bys svou domněnku o nedostatečnosti 260 Nm elektromotoru zdúvodnit i nějakým rozumným argumentem ?
Avatar - WinDiesel
1. 10. 2020 11:09
Re: Já si raději koupím naftu
Jel jsi někdy s dodávkou?
Opravdu si myslíš že se to bude dát naložit do plna a že to někam dojede?
Craftery mají 500 Nm, takže jsou podle tebe zbytečné a 260 Nm stačí?
260 Nm je dobrých tak pro osobní auto.
1. 10. 2020 11:21
Re: Já si raději koupím naftu
- Ano
- Nemyslím, ale na to jsem se neptal
- Co má krouťák na hřídeli motoru společného s dynamikou resp. tažnou silou auta ? Fakt myslíš že zpřevodování elektromobilu je stejné jako u spalováku ?
- viz předchozí
3. 10. 2020 16:26
Re: Já si raději koupím naftu
https://youtu.be/PdLYIOICfCM?t=337 Tak co pane? Ještě slabší motor a na pohodu paleta cementu, Co si myslíte, že v tom ty rozvážkové služby po městě, pro něž je ta dodávka určená, budou vozit?
Avatar - speedfred
1. 10. 2020 12:25
Už som
to pár krát písal že by som nemal problém s nejakým takýmto e-valnikom. Dojazd do 100km stačí, nosnosť tak isto, len mám problém s cenou.
EV sú strašne jednoduché, prevodovka není, servis za pár šušnov (toto hlásajú EV fans) tak potom prečo taká cena?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - mariov8
1. 10. 2020 13:00
Re: Už som
Je to tak...
Dojazd obvykle není problém, problém je, že to potom musíš na zbytok šichty pichnúť do zásuvky a čo s šoférom... kúpiš mu ďalšie takéto auto?
A cena? Lebo baterka.
Prevodovka je, ale obvykle jednostupňová. Servis nemusí riešiť motorový olej, olejový a vzduchový filter motoru, všetko ostatné tam je. Naopak je tam navyše revízia HV elektrokomponentov.
260Nm mi príde pri udávanej maximálnej rýchlosti strašne málo. To nemuože mať nejaký extrakrátky prevod, aby sa to hore nepretáčalo = bude to dosť lenivé.
1. 10. 2020 13:49
Re: Už som
no jo ale moment autem nehýbe. Autem hýbe výkon
Pan Kolman se nám sice snaží namluvit že 96 kW je 120 k, ale my víme že je to přece jen trochu víc.
A 130 elektrických koní není pro městskou dodávku úplně málo
Avatar - mariov8
1. 10. 2020 16:53
Re: Už som
To máš pravdu, ale když víš jak jede elektromobil s maximálkou 80 km/h s 85kW a 300Nm a tohle má maximálku 110 km/h a pouze 260Nm... dá se předjímat, že na kolech bude po zpřevodování nižší výkon = pojede to spíše nic, než moc. Maximální výkon 96kW by nebyl špatný, kdyby jsi měl k dispozici převodovku o více stupních, ta tady není, takže k maximálnímu výkonu se jen tak nedostaneš, i díky točivému momentu pouze 260Nm. Chybí nám informace o tom kdy je moment i výkon dosahován... bude to 3500 ot/min??? Jaké má motor maximální otáčky? Použitý převod?
1. 10. 2020 17:59
Re: Už som
Tvoje úvahy o nižším výkonu na kolech jsou zcela chybné, výkon se nikde nemůže jen tak ztratit.

To hlavní se dá s velkou přesností odhadnout. Pokud je maximálka 110 km/h, tak 96 kW tam bude už kousek pod 40 km/h. A od nuly do těch čtyřiceti kiláků bude výkon rovnoměrně narůstat.

A to je všechno co potřebuješ vědět. Hodnota max. krou'táku ani otáček tě nemusí skoro vůbec zajímat, dynamiku auta tyhle hodnoty nijak neovlivní. Jestli má elektromobil 260 Nm nebo třeba 620 Nm je úplně fuk, pokud se nezmění jeho výkon tak pojede vždy stejně. Vícestupňová převodovka by byla celkem zbytečná. Primitivní fyzika ...
Avatar - mariov8
1. 10. 2020 20:56
Re: Už som
No jo, a ty víš jak se ten výkon vyvíjí do těch 40 km/h a od těch 40km/h? Že to je funkce otáček a točivého momentu je nám známo. Ale budiž... lepší udávaných 96kW než 57kW u elektrického Masteru.
1. 10. 2020 21:02
Re: Už som
Ano vím jak se ten výkon vyvíjí. Vycházím z faktu že u skoro všech elektromobilů je to jak přes kopírák. Z nuly do třetiny otáček (a tedy i třetiny rychlosti) mají plný krouťák a lineárně rostoucí výkon, a od třetiny rychlosti až do omezovače trvá max.výkon při prudce klesajícím krouťáku (hyperbolicky). Nepředpokládám že by se tenhle Jumper měl nějak významně lišit.

A samozřejmě téměř nezáleží na velikosti toho krouťáku. Rozhoduje v prvé řadě výkon
Avatar - speedfred
1. 10. 2020 15:23
Re: Už som
My niekedy najazdime sotva 20-30km denne a so šoférom problém není že by nemal prácu.
1. 10. 2020 13:54
B řidičák
To nepočítání váhy baterie do hmotnosti celého auta platí i u nás ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - mariov8
1. 10. 2020 16:55
Re: B řidičák
Nepostřehl jsi v textu informaci, že užitečné zatížení je vztaženo k verzi s celkovou hmotností 4,0t.
1. 10. 2020 18:58
Re: B řidičák
Já ale nemyslel užitečné zatížení, ale jestli i u nás můžeš řídit čtyřtunový elektromobil s béčkem v ŘP
Avatar - mariov8
1. 10. 2020 20:54
Re: B řidičák
Nemůžeš samozřejmě. Z dotazu na nepočítání baterie do celkové hmotnosti to nevyplynulo.
1. 10. 2020 21:07
Re: B řidičák
Aha, myslel jsem že to vyplyne jasně. Takže raději ocituju:
"....Kromě toho Citroën vyzdvihuje, že vám k řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz skupiny B, neboť se z dané hmotnosti v tomto segmentu odečítá váha baterie...."

Jen jsem chtěl vědět jestli se tahle informace Citroenu týká jen Francie, nebo třeba i nás. Když už máme tu společnou Evropskou unii, žejo ...
1. 10. 2020 15:26
Citroen PSá ???
No za mě je nejlepší dodávka současnosti DIESLOVY RENAULT MASTER :-!

PAM PAM PI DU
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mariov8
2. 10. 2020 10:35
Hmotnost baterie
Na Othella: Máš pravdu, je to tam, to musí být nějaká Francouzská výjimka/specialita, nikde jsem o něčem takovém neslyšel. Tady baterie bude tak kolem 300-350 malá nebo 600-650kg, odhadem a to už je znát.
Rozbalit vlákno
1

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku