Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Citroën ë-Jumper oficiálně: Čtyři délky, tři výšky a dojezd až 340 km

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Francouzský Citroën ve velkém elektrifikuje své portfolio užitkových vozů. Nejnovějším přírůstkem je čistě elektrický ë-Jumper.

Automobilka Citroën to s elektrifikací modelového portfolia myslí opravdu vážně, užitkový model ë-Jumper je už šestým elektrifikovaným vozem v nabídce (a třetím elektrifikovaným užitkáček). Počítejte s námi: Ami, C5 Aircross Hybrid, ë-C4, ë-Jumpy, ë-SpaceTourer a nyní ë-Jumper. Tím však značka zdaleka nekončí. Zlatý hřeb přijde v roce 2021 v podobě čistě elektrického Berlinga.

Citroën ë-Jumper přijíždí v mnoha variantách, ze kterých si musí vybrat snad každý. Předně tu máme čtyři úrovně délky (L1 = 4963 mm, L2 = 5413 mm, L3 = 5998 mm, L4 = 6363 mm) a tři výšky (H1 = 2254 mm, H2 = 2524 mm a pro nejdelší verze H3 = 2764 mm).

Pro koncového zákazníka je však důležitějším údajem nákladový prostor, jenž se v závislosti na zvolené velikosti užitkového vozu pohybuje od 8 do 17 m3. Šířka uvnitř je až 142 cm mezi podběhy kol a 187 cm mezi stěnami. Vhod přijdou boční posuvné dveře s šířkou 125 cm a potěší také fakt, že oproti spalovací verzi není žádná z těch elektrických ošizena byť jen o jediný centimetr užitkového prostoru.

Video se připravuje ...

Kromě toho Citroën vyzdvihuje, že vám k řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz skupiny B, neboť se z dané hmotnosti v tomto segmentu odečítá váha baterie. Francouzi dále informují o užitečném zatížení 1265 kg a užitečném zatížení podvozku s kabinou 1890 kg před přestavbou, což je nejlepší hodnota v dané třídě.

Zvenčí elektrickou verzi nemáte od té klasické šanci rozeznat. V útrobách pracuje elektromotor s výkonem 96 kW (120 k) a 260 newtonmetry točivého momentu. Maximální rychlost je až 110 km/h a dojezd se odvíjí od zvolené délky. Pro verze L1 a L2 je k dispozici lithium-iontová baterie s kapacitou 37 kWh a dojezdem 200 km, dle WLTP, pro delší verze je to 70 kWh a 340 kilometrů. Elektrický užitkáč lze dobíjet z wallboxu o výkonu až 22 kW, případně na rychlonabíječce výkonem 50 kW. V takovém případě se z 0 na 80 % dostanete zhruba za hodinu.

Nezapomnělo se ani na plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Nechybí asistent pro rozjezd do kopce, zadní parkovací kamera s radarem, automatické přepínání dálkových světel, tempomat s omezovačem rychlosti, sledování slepého úhlu či regulace rychlosti při jízdě ze svahu. Napříč kabinou najdeme 13 praktických úložných přihrádek včetně 22l stropní schránky. Na vybraných trzích se ë-Jumper objeví ještě před koncem letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (22)

Doporučujeme

3. 10. 2020 16:26
Re: Já si raději koupím naftu
https://youtu.be/PdLYIOICfCM?t=337 Tak co pane? Ještě slabší motor a na pohodu paleta cementu, Co si myslíte, že v tom ty rozvážkové služby po městě, pro něž je ta dodávka určená, budou vozit?
2. 10. 2020 12:07
Re: Hmotnost baterie
asi jo, o.k.
Avatar - mariov8
2. 10. 2020 10:35
Hmotnost baterie
Na Othella: Máš pravdu, je to tam, to musí být nějaká Francouzská výjimka/specialita, nikde jsem o něčem takovém neslyšel. Tady baterie bude tak kolem 300-350 malá nebo 600-650kg, odhadem a to už je znát.
1. 10. 2020 21:07
Re: B řidičák
Aha, myslel jsem že to vyplyne jasně. Takže raději ocituju:
"....Kromě toho Citroën vyzdvihuje, že vám k řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz skupiny B, neboť se z dané hmotnosti v tomto segmentu odečítá váha baterie...."

Jen jsem chtěl vědět jestli se tahle informace Citroenu týká jen Francie, nebo třeba i nás. Když už máme tu společnou Evropskou unii, žejo ...
1. 10. 2020 21:02
Re: Už som
Ano vím jak se ten výkon vyvíjí. Vycházím z faktu že u skoro všech elektromobilů je to jak přes kopírák. Z nuly do třetiny otáček (a tedy i třetiny rychlosti) mají plný krouťák a lineárně rostoucí výkon, a od třetiny rychlosti až do omezovače trvá max.výkon při prudce klesajícím krouťáku (hyperbolicky). Nepředpokládám že by se tenhle Jumper měl nějak významně lišit.

A samozřejmě téměř nezáleží na velikosti toho krouťáku. Rozhoduje v prvé řadě výkon