Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW Z4 Sdrive20i vs. Toyota GR Supra 2.0 – Nesrovnatelné základy

Snad každý z nás má ve svém okolí někoho, kdo při pohledu na novou Supru A90 přecedil přes zuby hlášku ve smyslu „pěkný BMW.“ A přitom ani nemá tušení, jak moc se plete.
Zpět na článek
11. 10. 2020 17:31
9. 10. 2020 08:57
9. 10. 2020 09:22
9. 10. 2020 09:46
9. 10. 2020 10:22
9. 10. 2020 11:58
9. 10. 2020 12:04
9. 10. 2020 12:21
9. 10. 2020 12:54
9. 10. 2020 13:00
9. 10. 2020 13:10
9. 10. 2020 13:12
9. 10. 2020 14:17
9. 10. 2020 14:25
9. 10. 2020 13:24
9. 10. 2020 15:55
9. 10. 2020 10:46
9. 10. 2020 10:48
9. 10. 2020 11:55
9. 10. 2020 12:54
9. 10. 2020 15:07
9. 10. 2020 15:10
9. 10. 2020 15:17
9. 10. 2020 11:38
9. 10. 2020 11:47
9. 10. 2020 09:25
9. 10. 2020 13:25
9. 10. 2020 13:33
9. 10. 2020 14:23
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 08:20
"Zlatý poměr"
Asi bych v textu zdůraznil ZLATÝ POMĚR rozvoru a rozchodu = TENHLE požadavek Toyoty na konstrukci nové (společné) generace Z4 beru za asi nejpodstatnější nejdůležitější

https://auto-mania.cz/…ni-mozna-nevite/
Rozbalit vlákno
63
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 08:59
Re: "Zlatý poměr"
No jo, ma to jeden drobný problém. Zlatý řez (poměr) není 1,55 jak se snaží ten odkazovaný článek tvrdit: "Proto má Supra 5. generace zlaté proporce mezi rozchodem kol a rozvorem náprav – přesně 1,55". Nevim, kde se vzal ten nesmysl, ale podle rychleho hledani na webu to vypada na "vynalez" marketingoveho oddeleni Toyoty, nebo nejakeho zahranicniho novinare, od ktereho to vsichni prebrali.

Zlatý poměr je 1,618.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 09:01
Re: "Zlatý poměr"
To sis poplet = to je poměr vyplývající z tzv Fibonaciho posloupnosti = prostě matematika a z nějakého důvodu to vnímáme opticky jako optimální poměr = užíval ho už https://cs.wikipedia.org/…iki/Feidi%C3%A1s

Tady mluvíme o poměru rozvoru a rozchodu podvozku auta
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 09:07
Re: "Zlatý poměr"
OK - muzes mi vysvetlit, proc by melo zrovna 1,55 byt pro auto idealni a proc by se tomu melo rikat "zlaty pomer"? Idealne i s nejakym relevantnim zdrojem, prosim.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 09:10
Re: "Zlatý poměr"
Protože to je ideální vyzkoušenej nej- poměr rozvoru a rozchodu na OVLÁDÁNÍ AUTA
Stejně jako poměr hmotnosti 50:50 http://www.classicblog.cz/…tu-a-je-suprova/

S matematikou a popravdě nevím proč ten poměr 1,618 na nás působí optimálně opticky = tohle nemá nic společnýho. Asi že to je poměr který používá i matka příroda = a jsme na něj zvyklí nebo tak něco ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 09:16
Re: "Zlatý poměr"
Neuhybej k 1,618 - o tom toho vim dost a nemusis mi to vysvetlovat.

Ptam se, proc zrovna 1,55 a proc by se tomu melo rikat "zlaty pomer". Jednoducha otazka.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 09:20
Re: "Zlatý poměr"
Proč tak razantně = neuhýbej?

No POPLETL sis to = to je celý

Poměr hmotnosti 50:50 a poměr stran podvozku = je tak jak sem napsal. TY si napsal v 8:59 nesmysl = že si to někdo VYMYSLEL a hlupáci napříč planetou to bez myšlení převzali. No tak ne = tvoje chybka

Jednoduchá odpověď = hele ty :no: a :yes: to je tvá práce? :-)
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 09:22
Re: "Zlatý poměr"
Palce nedavam, kdyztak jen nahoru.

Porad jsi mi nevysvetlil nic, ale uz mne ta diskuse nebavi, Evidentne se nedozvim, proc by se pomeru 1,55 u aut melo rikat zlaty pomer a odkaz na nejaky relevantni zdroj uz vubec ne.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 09:25
Re: "Zlatý poměr"
Jj palce = kdysi sme je zavedli a po tomhle zjištění že to funguje takhle zase zrušili = dokonce ještě dřív než tady začaly

Dávám :yes: :yes: jako příspěvek = když už je to něco mimořádného ABY bylo vidět že to je MŮJ názor. Stokrát sem se po spršce :no: (když to bylo třeba jen za odkaz) ptal PROČ nebo KDO = nikdy nikdo neodpověděl

No CO KONKRÉTNĚ chceš vysvětlit? Ideální poměr hmotnosti mezi nápravama = nezpochybňuješ. Tohle je stejný = praxí vyzkoušeno že to tak je viz odkaz. Opakuju TY sis poplet zlatý řez a zlatý (ideální) poměr rozvoru a rozchodu podvozku

CO bys viděl za RELEVANTNÍ zdroj? Jak si napsal automobilový recenzenty novináře NE
Popravdě možná se dá najít ale těžko by se asi hledala nějaká analýza i k tomu rozložení hmotnosti mezi nápravy
Avatar - KANKUNEN
9. 10. 2020 09:33
Re: "Zlatý poměr"
Jak se můžeš hádat. Ale já to vím, tetka Kylie má 155cm.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 09:35
Re: "Zlatý poměr"
Tady se fakt nakoncentrovala PITOMOST až ubohost

Hele proč píšeš HÁDAT = o čem z toho bys ses chtěl HÁDAT? :-O :-)

Jestli tě trápí že malá holka má neskonale víc zkušeností s autama a víc i znalostí a asi by ti a asi i docela snadno ujela = tak tímhle to URČITĚ nezměníš

Jirka si to poplet = matematicko-optický zlatý řez a zlatý (ideální) poměr podvozku vyjasněno uzavřeno = každý se občas splete

Inteligent to vezme a hotovo = ubožák používá výrazy jako TETKA

Ale za to že myslíš že neteta má takovejhle vliv na Toyotu a BMW :yes: :D

Ty nechápeš ideální rozložení hmotnosti a poměru rozvoru a rozchodu? Nebo důležitost těžiště a závěsů kol atd. atp.? No mě to učili už jako malýho = že TOHLE sou ty důležitý věci. Tady v diskuzích mám občas pocit že pro chlapY je nejdůležitější VZHLED :-!
9. 10. 2020 11:33
Re: "Zlatý poměr"
Ad ten poslední odstavec. Dnes jsou už všechna auta tak dobrá, že ošklivý vzhled nedokáže zachránit jen nějaká dílčí přednost viz. ten tvůj koeficient. Ať se na tu toyotu koukám sebesnaživěji, tak vidím jen překopaný bmw poskládaný z výběhových dílů starších generací a několika až tuzingových dílů na nijak extra vzhledné karoserii. Jsem upřímně rád, že taková auta jsou, ale nic extra v ní nenacházím.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 11:44
Re: "Zlatý poměr"
On extra taky nemá být vzhled = ten je čistě funkční https://www.youtube.com/watch?…

Problém nebo spíš smutný je = že většina lidí (a tady taky) dá fakt jen a hlavně = na ten vzhled
9. 10. 2020 11:58
Re: "Zlatý poměr"
No právě. Pokud by byl čistě funkční, tak bych to auto stavěl daleko daleko výš. To, co někdy odpustím, mi tady přijde neakceptovatelný - mám na mysli ty fakeový vydechy/průduchy. Klidně rejžoidní exotiku, nic pro ní. Každý to máme nastavený jinak a i já se tímto vlastně sám řadím do té skupiny lidí, kde vzhled je velmi důležitý.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:00
Re: "Zlatý poměr"
Nic proti když je to TAKY myšleno PLUS TAKY vzhled
9. 10. 2020 12:12
Re: "Zlatý poměr"
Omlouvám se, myšleno nic proti konceptu vzhledu asijských sporťáků, supra má takto vypadat, tento designerský směr se mi líbí a auto je povedené.
Lehce mi ale vadí ty viditelné díly, které pochází ze starých dílů bmw (interier) a nekousnu ty tuzingové prvky vně na karoserii.
Z těchto dvou konkrétních kusů bych na jízdu určitě volil supru. Manual z4 není žádný přínos.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:24
Re: "Zlatý poměr"
Proč omlouvám se = použitá technika a konstrukce je daná tam není o čem = vzhled je individuální věc

Někomu se líbí tlustý ženský = znám pár https://www.lechaton.cz/…lena-konarovska/ ona tlustá on hubenej = a je to ideální manželství :*)

Já s designem moc problém nemívám = na prvním druhém třetím.. místě mám techniku a věci příbuzné. No a ten vzhled i když náhodou není úplně můj šálek kávy, na tom desátém (nebo kolikátém) místě až tak moc vliv už nemá :-!
Avatar - Jerry.Gunman
9. 10. 2020 14:32
Re: "Zlatý poměr"
Kdepak :D
155 je komplexní číslo, které označuje skupinové IQ Tomáše Sedláčka, tetky Kylie a Ha, muňky sakra :D
A protože Tomáš Sedláček je skutečně vysoce inteligentní člověk, byť dosti nekonvenční, na ty dva přícmrndky toho mnoho nezůstalo :D :D :D
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 14:46
Re: "Zlatý poměr"
To máš zase HODNĚ ale fakt HODNĚ blbý žvanile = protože Tomáš byl babičky kolega a já NAROZDÍL OD TEBE s ním mám téměř 100% shodu. Od toho že oba rozlišujeme ekonomi-i od ekonomi-e po celkovej pohled na svět politiku atd. :-)

MOŽNÁ to bude trochu jinak = jako že JerryŽVANIL je prostě jen a pouze ŽVANIL

Občas zábavnej (skoro) vždy TUPEJ = PROTO skoro ve všem s opačnými názory než ten https://www.reflex.cz/…as-sedlacek.html
Buď jako ON buď jako JÁ = ne IQ to nejde ale názory = to (ne)dáš? :-!
Avatar - Jerry.Gunman
9. 10. 2020 13:38
Re: "Zlatý poměr"
Jirko, nerad bych ti bral iluze, ale jakákoli diskuse s Hamůňou je naprostá ztráta času. Ha, muňka, sakra žije tak nějak ve svém vlastním světě, kde je představitelem i představitelkou a hlasatelem i hlasatelkou té jediné a nejvyšší pravdy - ve světě, kam zdravý rozum nemá povolený vstup. Snažit se s Hamůňou diskutovat není nepodobno snaze naučit stepovat akvarijí rybičky a kočku hrát na koncertní křídlo valčíky Johana Štrause
Doporučuji nasazení na "ignore list" - a máš svatej klid
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 13:53
Re: "Zlatý poměr"
Nojo vysvětluj hloupýmu že je hlupý = nebo že si poplet ekonomi-i s ekonomi-kou = hlupák hlupákem byl je a zůstane = těžko říct co se pochybovači snaží říct, že všichni novináři co to jak tu padlo tupě převzali sou proti tobě a tobě podobným TUPÝ HOVADA bez znalostí BEZ mozku?

Nemohlo by to čistě náhodu = být až jako naopak?

Skoro fascinující = kolik :yes: nasbíral Jirkův omyl kdy si spletl ideální poměr rozvoru a rozchodu auta aby se co nejlíp ovládalo a http://www.zroutik.cz/…ly_zlaty_rez.pdf fakt fascinující = asi že by platila viz já předchozí odstavec/věta? :-O

Škoda že neplatí KDYBY HLOUPOST NADNÁŠELA = hned by se poznalo "kdo chybí" :-!

Ale že TOBĚ vyhovuje mít klid od faktů a vysvětlení jak je to správně a odkazů to potvrzujících to rozhodně CHÁPU = ten klid blekotat kraviny co tě zrovna napadnou ten pocit určitě stojí za IGNORE realitu :-)
Avatar - Emel
9. 10. 2020 12:09
Re: "Zlatý poměr"
Celý je to nějaký marketingový výstřel do tmy. Jestli vpředu nebo vzadu přetáhneš spoiler o 5cm vůbec nehraje roli, důležitý je, jak je rozložená hmotnost mezi nápravy a aby nebylo moc hmoty mimo rozvor auta. Ideál je samozřejmě motor uprostřed a celý mezi nápravama.

BTW... T50 má 1,612, LaFerrari Aperta ale třeba 1,77... protože tam prostě je ten spoiler
https://s3.amazonaws.com/…9a1585dbe986.jpg
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:27
Re: "Zlatý poměr"
No to je klasicky špatný příklad = když tam musíš narvat V12 ;-)

Viz odkaz https://www.novinky.cz/…-vyhody-40309996 ty 2 výhody tam jsou a R4 můžeš přesně jak sám píšeš = narvat VÍC do středu MEZI nápravy: "ideál je samozřejmě motor uprostřed a celý mezi nápravama" = tak co teď s tím :-!
9. 10. 2020 11:36
Re: "Zlatý poměr"
Protože to všichni papouškují z marketingových materiálů Toyoty. Žádný ideální poměr mezi rozvorem a rozchodem neexistuje. Existují jenom různé poměry vhodné pro různé typy tratí. Stačí se podívat do motorsportu, třeba F1 má poměr cca 2,2, WRC auto cca 1,4, motokára cca 0,8 vzadu, 1,0 vepředu (zadek má větší rozchod než předek). a tak by se dalo pokračovat.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 11:37
Re: "Zlatý poměr"
Tak pokračuj :-O :D :-!

Holt na to naletěli všichni profíci = odborníci z diskuzí ACZ ale NIKDY :*)

Jirka se aspoň jen spletl = zlatý ŘEZ vs zlatý POMĚR = ty si to pomotal VÝRAZNĚ důkladnějš :yes: ;-)

EDIT to je na ACZ další novinka = že slovo textu nedrží pohromadě a ROZDĚLÍ se? Fakt NEJvětší jízda na webu :yes: :D :-!

ZNÁTE někdo HORŠÍ stránky? HORŠÍ hůř fungující velkej profi web?
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 11:49
Re: "Zlatý poměr"
Ne, ja jsem se nespletl. To jen ty nedokazes objasnit, jak jsi k tomu pojmu prisel a proc by mel byt dulezity.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 11:51
Re: "Zlatý poměr"
Nechápu tě = JASNĚ sis poplet zlatý ŘEZ a ideální POMĚR rozvoru a rozchodu

Proč je ideální? No to sem ti taky napsal = si mě tím "NE JÁ jsem SE NEspletl" docela zklamal :-|

EDIT vehementní sprška :no: za fakt známý věky a používaný VŠEMI automobilkami pro podobné vozy (jedno jestli Porsche Jaguar nebo tady Toyota/BMW) možný podpořit ODKAZY v mnoha jazycích sbírá :no: :D

Popírání dané prostě asi jen neznalostí = a viz konkrétně ty OMYLEM že ideální konstrukce podvozku pro ovládání vozu tedy ideální POMĚR rozvoru a rozchodu je TOTÉŽ co tzv zlatý ŘEZ = je oceňováné naopak sprškou :yes: :-!
9. 10. 2020 14:55
Re: "Zlatý poměr"
Hele to máš čoveče pravdu. Když to takhle čtu, tak si říkám jestli to není fakt jen marketingovej tahák Toyoty. Zřejmě to nejde jen tak jednoduše napsat, že ideální poměr rozchodu a rozvoru je 1,55 a všechno co se odlišuje už není optimální.
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 14:59
Re: "Zlatý poměr"
Viz já v 8:59 ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 15:00
Re: "Zlatý poměr"
To je vtip?

Tam sis právě spletl ideální poměr rozvoru a rozchodu s ideálním ŘEZem

A vysvětlení kterého se furt dál dožaduješ je hned v úvoduu diskuze v odkazu http://www.classicblog.cz/…tu-a-je-suprova/ ideální pro OVLÁDÁNÍ auta ZLATÝ POMĚR rozvoru/rozchodu

"Klíčovým je poměr mezi délkou rozvoru a šířkou rochodu. Za ideální ve smyslu agility a stability se považuje poměr 1,5 až 1,6" a dál pak samozřejmě 50:50 to už nikdo nezpochybňuje. Tu ČÁST zpochybňuješ proč = bez urážení PROTOŽE si o tom dodnes nevěděl?
9. 10. 2020 15:14
Re: "Zlatý poměr"
No zpochybňuje ji proto, protože naprostá špička v ovladatelnosti (F1,WRC) to mají jinak, což v nás zakořeňuje semínko pochybnosti proč se toho zlatýho poměru nedrží i konstruktéři těchto aut.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 15:21
Re: "Zlatý poměr"
Protože WRC sou běžný auta jen upravený pro WRC = jak VÍŠ https://www.auto.cz/…ci-jezdec-136273

Protože F1 to ani zdaleka nejsou (vůbec žádný) auta = jak VÍŠ viz https://sport.aktualne.cz/…19e0cc47ab5f122/ a https://f1news.autoroad.cz/…lni-svetla-vyska
Plus u tý formule bude asi NUTNOST delšího rozvoru = pro rychlosti https://www.idnes.cz/…2_motorsport_ald to 1,5-1,6 je ideální poměr pro OVLADATELNOST auta = viz citát 15:00

Takže taky trochu ti TUPOUNI se specializací na auta tedy automobiloví NOVINÁŘI se napříč planetou PLETOU vs inteligence a znalost diskutérů ACZ? :-)

Občas se taky najde ale naštěstí VĚTŠINA diskutérů netvrdí že https://www.hifi-voice.com/…61-gryphon-ethos je to NAOPAK a lidi co se desetiletí 12 hodin denně věnují JEN tomu = sou proti nim... tupouni co to VŠICHNI bez myšlení převzali :-)

TEĎ si vlastně ťukl hřebík na hlavičku = když NEVÍŠ tak člověk VYMÝŠLÍ (a bohužel současně platí to KAPKU VÍŠ OCEÁN NEVÍŠ :-O :D
Bohužel VYMÝŠLÍ ne jak si o tématu kterému nerozumím nevím neznám třeba něco přečíst ale VYMÝŠLÍ proč to tak NENÍ

Plus bohužel platí a NENÍ to výjímka a teď mluvím OBECNĚ O VŠEM že to co jako působí logicky je často i přesně naopak = viz vaculíkovo pravidlo je NUTNÁ znalost. Jen tak od boku = to je často přesně naopak
9. 10. 2020 18:20
Re: "Zlatý poměr"
Prohlásit jedno číslo za to jediné správné je samozřejmě blbost a jenom opisování marketingových materiálů Toyoty, nic víc. Ideální číslo neexistuje. Ideální je, když auto do utaženého vinglu bude mít ten poměr třeba 1,4 a v dlouhé táhlé zatáčce projížděné vysokou rychlostí třeba 2,0. Samozřejmě nejde měnit geometrii podvozku před každou zatáčkou, ale do jisté míry se tomu konstruktéři sporťáků (viz třeba Ferrari Passo Corto Virtuale nebo Porsche Rear-Axle Steering) snaží přiblížit tím, že zavádí řiditelnou zadní nápravu, která když se natáčí ve směru předních kol, tak efektivně natahuje rozvor a tedy zvyšuje stabilitu v táhlém oblouku (tedy auto jede do táhlé zatáčky jakoby mělo ten poměr třeba 2,0) a když se natáčí v protisměru, tak efektivně zkracuje rozvor a činí auto mrštnější v ostrém vinglu (jakoby bylo to číslo bylo třeba 1,4). Jinými slovy mění si ten poměr v určitém rozmezí podle podle potřeby. Jeden pevný poměr je "ideální" pro jeden poloměr zatáčky, nic víc, nic méně.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 18:23
Re: "Zlatý poměr"
To je mi urputnej BOJ proti = no viz úvodní odkaz = obecně je za ideál považován poměr 1,5-1,6 a NEMÁ NEMÁ NIKDY NEMĚLO to žádnou souvislost s nějakou Toyotou. Stejně to dělá třeba Porsche = ale potřeba některých to zpochybňovat asi právě kvůli Toyotě je síla. Co budou dělat https://www.auto.cz/…v-le-mans-136105 :-O

EDIT hele JAK to myslíš ty s těma novinářema napříč planetou? Taky jako Jirka že to OPSALI a neví co píší = zatímco tady je solidní koncentrát lidí co jim to vysvětlí? :-)

Co to Porsche 718 = náhoda = nebo ŽEBY přece jen..? :*) :-!

Další EDIT tak sem koukl na Jaguar F-Type a taky matlové 1,59 další paka Lotus Exige 1,526 = no eště že máme ty diskutéry na ACZ = jinak.. bych nevěděl čeho se chytit = a já naiva věřil těm troubům inženýrům a těm novinářům. Bych si jinak sám od sebe myslel že tohle sou ty nej ovladatelný auta = a souhlasil s neschopnejma neznalejma inženýrama těch automobilek a těma novinářema co tupě opisujou PR materiály. No nejdřív si jeden splete zlatej ŘEZ https://en.wikipedia.org/…iki/Golden_ratio#… s podvozkem aauta a sbírá mraky :yes: a tvrdí že si NIC nesplet = a já dávám odkazy a říkám že 2+2 = 4 a dávám na to odkazy a sbírám :no: :D
Dotaz = PROČ lidi vyvíjí TAKOVOU energii ABY POPŘELI (něco co neví neznají věci nerozumí) místo aby zlomkovou = se to snažili pochopit (viz třeba jen ten úvodní odkaz z rána k tématu = a netvrdit meVYMÝŠLET si že autoři profesionální recenzenti aut jsou jen tupá hovada bez mozku co umí leda opsat reklamní leták

Ne vážně = tohle je od druhého POPÍRACÍHO příspěvku diskuze po teď už MOC :no: :-| ;-\ :-( :'-( :-O
9. 10. 2020 10:54
Re: "Zlatý poměr"
Ideální rozložení hmotnosti 50:50 znám, ale musím přiznat, že o zlatým poměru slyším poprvé. Každopádně Supra je pecka :yes:
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 11:08
Re: "Zlatý poměr"
Nojo na nás všechny (lidi) platí to https://www.kinobox.cz/…770-recenze-dark co se tam několikrát dokola opakuje: "Kapku víš oceán nevíš"

EDIT smutný je kolik Jirka za svůj omyl posbíral :yes: a já za fakt včetně odkazu :no: :-O :*) :D :-! :-)
9. 10. 2020 11:51
Re: "Zlatý poměr"
No ten odkaz co chtěl si mu na to sice neposlal, ale je to dost specifická záležitost a nemusí toho být plný internet. Já to taky nenašel. Nicméně nemám důvod tomu nevěřit s ohledem na fakt, že podle tohoToyota staví svoje sporťáky.
Avatar - KANKUNEN
9. 10. 2020 11:56
Re: "Zlatý poměr"
Ježíši, přece je to v letáku Supry.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:00
Re: "Zlatý poměr"
Nojo = všichni profíci napříč planetou v němčině angličtině atd. na to nalatěli = inteligence s vyšší úrovní chování viz ty 9:33 = na tu si s fakty nepřijdeš :*)

Viz já 11:08 první iodstavec = na někoho to platí holt víc :-!
9. 10. 2020 12:03
Re: "Zlatý poměr"
Nedokážu posoudit. Fakt jsem o tom nikde nice nenašel, ale zřejmě Toyota ví co dělá.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:11
Re: "Zlatý poměr"
To není o Toyotě = ale klidně najdi nějakej rozbor proč je ideální 50:50

Podobný to má SAMOZŘEJMĚ třeba Porsche 718 = prostě ten ideál viz můj odkaz v úvodu = sou to prostě automobiloví novináři versus FAKT NETUŠÍM PROČ pár místních diskutérů
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 12:12
Re: "Zlatý poměr"
Jak souvisi 50:50 s cislem 1,55, kterym jsi tuhle diskusi zacal?
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:20
Re: "Zlatý poměr"
Nechceš se postavit ke SVÉMU omylu? Jasně sem napsal že to se stane = už v 9:35 = ale to pokračování.. no to se taky stává :-O :-!

OPTIMÁLNÍ poměr = oboje
Avatar - JirkaVejrazka
9. 10. 2020 12:25
Re: "Zlatý poměr"
Nejsi schopen srozumitelne zodpovedet ani jednoduchou otazku, je to marne.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:30
Re: "Zlatý poměr"
No tak tohle už je zklamání :-(

Není problém že nevíš. Není problém ani že sis popletl (viz já 9:35) dvě RŮZNÉ věci = historicky známý (viz odkaz na starověké Řecko) zlatý ŘEZ a zlatý (ideální) POMĚR = podvozku aut

Ale tohle JE problém (a zklamání) :no:

Tak JAKOU otázku = že OBOJE je považováno u aut za OPTIMÁLNÍ? Nebo JAKOU odpověď stále dokola nechápeš? Chápu ten úvodní TVŮJ OMYL = popletl sis ZLATÝ ŘEZ https://cs.wikipedia.org/…t%C3%BD_%C5%99ez#… ideál v umění mající mnoho pozoruhodných vlastností i v matematice = a ideální ZLATÝ POMĚR rozvoru a rozchodu auta = IDEÁLNÍ pro OVLÁDÁNÍ vozu = budiž to se stane. To dál ale už není dobrý
9. 10. 2020 12:49
Re: "Zlatý poměr"
Vidim je tvoje reakce a je mi jasny na co reagujes. Ale bude to neuspesny. To uz bohuzel vime. Diskuze zasekana domnenkami, ktere udajne vyslovil nekdo duveryhodny ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:57
Re: "Zlatý poměr"
Jj a PROTO není problém na ně dát mraky odkazů

A naopak ŽÁDNÝ odkaz JEN křičení: NE NE NE to NENÍ možný :-O :-!

EDIT prostě furt ten Vaculík popisující vysvětlující stejnej díl podvozku Škoda Okta vs BMW 3 = jeden VĚTŠÍ předimenzovanější kvalitnější jeden MENŠÍ poddimenzovanější fungující JEN na rovný hladký vozovce a ty rsp. TVÁ reakce ;-)
9. 10. 2020 14:49
Re: "Zlatý poměr"
Hele ty máš všeobecně velkej problém s komunikací s ostatníma lidma. Stačilo napsat něco ve smyslu - hele takovej odkaz ti dát neumím nebo není to na googlu běžně dohledatelný, ale je to fakt, případně to by bylo v nějakých skriptech pro vysokou školu atd. Ty napíšeš hned o tom, že se někdo plete a neumí se ke svému omylu postavit. Problém je že Jirka se neplete. Jen měl na mysli zlatý řez a netušil, že u aut existuje něco čemu se říká zlatý poměr, o kterém stejně jako já nikdy neslyšel a chtěl po tobě odkaz. S tím svým způsobem komunikace dociluješ jen toho, že slušný lidi jako Jirka s tebou chvilku diskutují, aniž byste se někam posunuli, až to nakonec vzdá a lidi od rány jako já ti zrovna napíšou že seš č-urák. Zkus se nad sebou zamyslet jestli je nutný se s každým bavit z patra. Možná k tobě pak budou ostatní přistupovat lépe, když změníš rétoriku ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 14:57
Re: "Zlatý poměr"
Nojo = ale já ten odkaz DAL

Nojo ale já NAPSAL proč to je považovaný za nej (plus je to i v tom odkazu!

Nojo projdi si diskuzi a NEJDŘÍV přišlo zpochybňování a urážení že to tak není PROTOŽE JÁ to nevím = to není MŮJ problém s komunikací

I když chápu že to tak je vnímáno = já prostě NAPSAL FAKTa jak se to snažím dělat vždy PLUS dodal odkaz ŽE to tak je. Že to často je i tak nepochopeno nebo odmítáno = to má pravdu. A můžeš tomu říkat VELKÝ PROBLÉM S KOMUNIKACÍ = většina lidí fakta a všeználky atd. atp. NEmá moc ráda :-)

Nojo já ale už hned v 9:35 napsal že poplést si zlatý ŘEZ a ideální POMĚR rozvoru a rozchodu aut JE chyba ale MŮŽE se stát = projdi si tu diskuzi mě a Jirky ještě jednou = tam není chyba na MÉ straně. Já prostě jen říkám co vím = tady je jasná chyba na Jirkově straně = včetně (hlavně) po tom co sem mu vysvětlil ŽE se plete a hlavně V ČEM se plete = a jeho dál striktní ODMÍTÁNÍ že napsal nesmysl

Nebavím se Z PATRA = ale když VÍM že 2+2 je 4 a někdo mi říká že NE a všechny autory odkazů kde se píše to co říkám já nazývá zmanipulovanými apod. = nebudu mu ustupovat

Hledej chyby i JINDE než jen u mě = tady prostě jirka JEDNOZNAČNĚ pochybil (a nemyslím jen tu úvodní chybu = mě vadí to vše POTOM
9. 10. 2020 15:12
Re: "Zlatý poměr"
Ten článek na auto-mania není moc relevantní odkaz. To napsal nějakej novinář nevalný úrovně.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 15:16
Re: "Zlatý poměr"
Opravdu? No já měl na mysli ten ÚVODNÍ odkaz k tématu = z 9:10

http://www.classicblog.cz/…tu-a-je-suprova/ z toho sem přece citoval. Ale jak píšu dál = je to VŠUDE stejné = jedno jestli čeština němčina angličtina
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 18:07
Re: "Zlatý poměr"
Máš zajímavě neobjektivní postoj = NEJDŘÍV jirka obvinil novináře že sou tupí že ON tomu rozumí líp

A bohužel problematicky reagoval i na odkaz a vysvětlení = a bohužel doteď

Takže chronologie kdo nejdřív je jasná = jestli někdo ani po vysvětlení a celkem jasnym vysvětlení v odkazu = dál tvrdí že všichni v tomhle případě novináři se pletou a kdo to vidí stejně = je č-urák, no to je DLE MÉHO hrubá CHYBA ne na mý straně. Ale těch č-uráků apod. sem za vlastně to samý furt dokola nasbíral už mraky. Eště jednou mrkni na CHRONOLOGII = zpochybňování a urážení

To prvotní urážení a bůhvíproč vymýšlení si že se VŠICHNI pletou a sou naprosto tupí takže opakují nějaký PR a nechápou že to je blbost = ti zdá se nevadí a nikomu = viz sbírka :yes:

Přitom ten jirkův OMYL že tzv zlatý řez https://cs.wikipedia.org/…t%C3%BD_%C5%99ez#… je samozřejmě něco JINÝHO a netýká se konstrukce aut = je prostě JASNEJ (minimálně po vysvětlení) snad každýmu

EDIT ne že to je pro TEBE ty máš specifický nároky JEN na sníh ale po citátu Vaculíka o obrovský progresi DÍKY tlaku na dodržování emisí nových motorů z poslední TECHNIKY = mj to 2.0 tdi EVO teď citát šéfredaktora AutoTipu o testu AutoBildu aktuální generace celoroček (éra konečně použitelných začala modely CrossClimate Michelinu a 2. generace Goodyear Vector) ale k věci: "Velmi podrobný test 32 celoročních plášťů zjistíte že pokud zvolíte některý z předních pozit celoročky zimáky a letní dokonce PORAZILY"

Plnohodnotný univerzální pneu v jednotlivých parametrech LEPŠÍ než průměrný letní/zimní sou
Goodyera Vector 4Seasons Gen-3
Vredestein Quatrac
Michelin CrossClimate+
Falken EuroAll Seasons a
Continental AllSeason Contact
Aby nebylo pochyb sou už téměř absolutní i na sněhu = lepší je koupit si JEN špičkovou řekněme tu samou pneu letní/zimní = levnější modely už nestíhají ani ve verzi letní/zimní. Myšleno celkovej běžnej evropskej provoz
9. 10. 2020 14:29
Re: "Zlatý poměr"
Rád si někdo přečtu poučku o této ideální konstantě. Jak se na ní shodli nejlepší automobiloví vývojáři na světě. :-)
Nebo to zase někde pláclo reklamní oddělení, či nějaký novinářský chlebíčkář :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 14:38
Re: "Zlatý poměr"
Takže další co SEBE vidí nad VŠEMI novináři napříč planetou? :-O :*)

No tvůj oblíbený Jag F-Type ten poměr bude mít podobný = ostatně stejně jako nejovladatelnější Porsche. Ale obecně ty reakce CO JÁ nevím to NEmůže existovat :yes: :yes: :yes: :D :-!

No zrovna ty ses dodnes nedostal přes novinářský (a fajn že sou takoví co na to maj znalost a koule) upozornění na větší menší díl škoda vs BMW = a dodnes místo ocenění autora :yes: ho urážíš a pomlouváš = fakt NEskutečný = neuvěřitelný jak MOC MIMO a nesoudný a SEBE namyšlený sou některý lidi. Nevadí že neví neznaj nerozumí = ale to FURT DOKOLA SEBE nadřazovat nad profíky z oborů = to mě asi nepřestane fascinovat

No tak pájo = co tě dovedlo k psaní těhle BLBOSTÍ? O tomhle ideálním poměru mezi rozvorem a rozchodem si můžeš přečíst v mém úvodním odkazu = a stovkách dalších po světě o Supře a stejně tak v testec aut typu Porsche 718 a Jag F-Type apod. = prostě "ti nejlepší automobiloví vývojáři na světě se na tom shodli" = tvá formulace. Holt to jen TOBĚ neřekli ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 11:57
Re: "Zlatý poměr"
Poměr hmotnosti 50:50 mezi nápravy ani vliv těžiště na chování auta ani ideální poměr rozvoru a rozchodu pro ovládání auta není o Toyotě = místní ODPOR mě zaráží (byť nepřekvapuje) ale smutnej je

A popravdě teď mě dost zaskočil Jirka kterej se prostě spletl a viz úvod diskuze spletl si prokazatelně dvě různé věci = a snaží se to = popírat?

EDIT tahle novinka že se DĚLÍ při psaní slova = ACZ od doby co mu šéfuje machi(avelli) fakt :no: :-(
9. 10. 2020 12:06
Re: "Zlatý poměr"
Místní "odpor" by spíš jen rád chtěl důkaz o tom, že to není jen marketingový výmysl Toyoty. Nicméně chápu, že jednoduchý důkaz nemusí být veřejně a jednoduše dostupný.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:15
Re: "Zlatý poměr"
No velmi podobný poměr má PRÁVĚ PROTO že to není výmysl např. Porsche 718

PROTO to byl od začátku POŽADAVEK Toyoty na společný dílko = textů o vývoji je dost

No a jsou to novináři napříč planetou kteří to chápu = vs místní diskutéři kteří se snad krom toho poměru 50:50 vysmívají všemu techničtějšímu = jedno jestli vlivu těžiště nebo důležitosti typu zavěšení kol

Takže vše při starém = to co neznám nechápu nerozumím = to je blbost :-O :D

Problém je to z toho (výborného) seroše: "Kapku víš oceán nevíš"

EDIT jak už sem opakovaně napsal = ono jen tak narychlo najít nějaký rozbor analýzu proč je ideál rozložení hmotnosti 50:50 taky asi nebude úplně jednoduché. Internet a Google sou geniální = ale na jednodušší věci. Odbornější to je na delší dobu a často to chce i angličtinu nebo alespoň němčinu = v češtině je jen blbá wikipedie silně omezená velmi často horší

EDiT 2 = to rozdělování slov to je novinka? Teď sem tu chvíli nebyl = ale je to ÚDĚSNÝ :no: :-(
9. 10. 2020 14:36
Re: "Zlatý poměr"
Jasný chápu. To Porsche jsem třeba taky nevěděl. Nehádám se. Beru to pro mě jako novinku a fakt.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 14:42
Re: "Zlatý poměr"
Neplatí samozřejmě obecně = třeba pro auta typu S-kláda :-)

Je to pro CO NEJlepší OVLÁDÁNÍ vozu = zábavný auta typu F-Type, Porsche 718 apod. viz úvodní odkaz tam je to docela dobře napsáno

Bohužel okrajový segment aut = ale je zajímavý CO to vyvolalo. S jakým klidem a kolik lidí píše že všichni oboroví novináři sou PROTI NIM tupý hovada (popravdě HODNĚ mě zklamaly reakce JirkyV = ne až tak ta první že nevěděl rsp. že si to popletl s https://www.wlyceum.cz/…bory/jozefik.pdf to se stane tu a tam každému = ale to POTOM to pro MĚ tedy zklamání (na místní odpor a popírání jsme zvyklý) bylo :-|
9. 10. 2020 19:16
Re: "Zlatý poměr"
Tady jde spíš o to, že to nějaký šmudla napsal k Supře jako novum. Napsat to primárně k Porsche, tak je to hloupost.
Supra poslední generace není nic jiného než vzatý základ Z4 s karoserií a odladěním Toyoty.
Takže je zbytečné glorifikovat Toyotu. Proto jsem psal o chlebíčkářích. Navíc nemusím přepisovatele cizích mouder, jak se tu někteří neustále prezentují.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 19:27
Re: "Zlatý poměr"
Proč si VYMÝŠLÍŠ? Jak vznikalo tohle auto = se dá najít dokonce i v češtině

Takže proč si VYMYSLET že to je jinak?
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 10. 2020 11:13
Re: "Zlatý poměr"
To je krása, jak se v diskuzi pod srovnávákem Supra vs Z4 obhajuje jakýsi marketingový bezrozměrný chcanec :D Přitom jakoukoli další diskuzi vyloučil ten příspěvek od Šimpanze, kde uvedl příklady tohoto "kruciálního" parametru u F1, WRC a motokár...

PS: 50:50 je taky boží zaklínadlo. Jednak to rozložení u spousty aut vůbec reálně 50:50 nedosahuje, druhak je naivní myslet si, že to automaticky znamená lepší vyvážení nebo ovladatelnost oproti autům, které to budou mít třeba 40:60 nebo 60:40.
Avatar - Emel
11. 10. 2020 17:31
Re: "Zlatý poměr"
Jasně :yes:
Legendární McLaren F1 měl 42:58... což už je dost velký nepoměr. Pokud je víc váhy vzadu tak to až tolik nevadí... největší přesun hmotnosti je tak jako tak při brzdění... a pak u těhle aut hraje roli i přítlak.
Avatar - CommonUser
13. 10. 2020 10:54
Re: "Zlatý poměr"
Ak ma Supra zlaty pomer, tak nas boh ochranuj od zvysku produkcie automobiloveho priemyslu:
https://www.youtube.com/watch?…
:D
Avatar - hugino
9. 10. 2020 08:57
BMW vs Toyota
Tu je v texte presne napísaný problém prakticky všetkých Ázijských áut.Nemôžeš si ich nakonfigurovať ako chceš ale ak chceš niečo navyše tak si musíš vybrať paket kde zas môžu byť položky ktoré nepotrebuješ ale aj tak ich musíš zaplatiť.Pri Európskych autách si môžeš dohadzovať jednotlivé položky alebo takisto pakety a to vidím ako velké plus.Za mňa z tejto dvojice jednoznačne BMW. :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 08:58
Re: BMW vs Toyota
Za mě z této dvojice jednoznačně lepší auto Toyota :yes:

EDiT díky požadavkům Toyoty je to nejlepší BMW Z4 = díky požadavkům Toyoty s lepším podvozkem než několikanásobně dražší i8
Avatar - wakantanka
9. 10. 2020 09:59
Re: BMW vs Toyota
no neviem, nedávno som zhodou okolností pozeral test od Čabáka (autospeed) a ty s tvojou výškou (ak je pravda že máš cca 190) by si z toho nevidel vôbec do strán. :) Takže je dosť otázne čo je lepšie a pre koho. :D
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 10:05
Re: BMW vs Toyota
No POMĚR stran rozvoru a rozchodu = zůstane ideální ať řidič měří kolik chce :-)

Bohužel mě je Supra dost malá = blbě se nastupuje eště hůř vystupuje. Což ale nic nemění na tom že je :yes: :yes:
9. 10. 2020 09:55
Re: BMW vs Toyota
Mozno bejvavalo, teraz ked sa lepsie pozries, aj europske znacky predavaju safety packy, infotaiment, winter atd, a niekedy je nemozne kupit co chces. Napr. Nik nepredava mrtvy uhol samostatne, vzdy je v nejakom blbom packu, kde je dalsich 5 zbytocnosti, alebo chces mirror link, a android auto a musis si kupit navi pack, ale potom ti to je na prd. Alebo to vobec nejde skombinovat s tou vybavou. A mohol by som pokracovat, napr. Ma napada obmedzena farebna skala pre m paket u bmw
9. 10. 2020 09:14
Mára je sektář
dal jsem jenom první odstavce a připomíná to debatu se svědky jehovovými, hamunou nebo teslafans. Nebo jen s římskokatolickým bigotním věřícím, když se ho zeptáš na inkvizici.
Máro, ať chceš nebo ne a blábolíš cokoliv...JE TO BMW.
Ty trapáku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 09:21
Re: Mára je sektář
Viz já 8:20 = zdrojů i v češtině je dostatek

Že ty věcem nerozumíš neznáš atd. = neznamená že ti co jo sou svědci = sou prostě jen znalejší inteligentnější a tak :-)
Avatar - Emel
9. 10. 2020 09:22
Supra
Auto postavené pro šestiválec s čtyřválcem pod kapotou mi velký smysl nedává. Chtěl bych to s manuálem... cena 1,2M je vysoká. Vlastně... nejlepší by bylo šoupnout tenhle motor do GT-86, zvednout cenu o 80-100t a vymalováno ;-)

Šestiválcová Supra, to je jiná... i tam je cena vyšší a radši bych to s manuálem, ale jako celek mi to dává větší smysl, to bych si třeba v garáži představit uměl... já kabriolety nemusím.

PS: srovnání pružnosti na pětku mezi 6MT a 8AT bych nepřikládal větší význam.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 09:46
Re: Supra
Pružnost = je při ježdění důležitější než klišé 0-100

Ad převodovka https://autobible.euro.cz/…-nas-nesezenete/ :*)

Ten manuál u malýho auta a 285kW https://www.auto.cz/…edine-ale-134259 to už je spíš na automat. Připomenu že nedávná super pecka BMW 850i V12 měla výkony 160 (840i) až 240kW. Finálová nejvýkonnější varianta CSi pak V12 5,6 výkon 280kW

V Toybaru není o čem = JASNĚ manuál. U Supry by MOHL být v nabídce ale.. viz předchozí odstavec

Tady https://www.novinky.cz/…i-verzi-40336930 bude asi taky jen automat :-)
9. 10. 2020 10:22
Re: Supra
Co to je za blábol? Auto postavené pro... pro kterou motorizaci je postavené třeba pětkové BMW?
Avatar - Emel
9. 10. 2020 11:58
Re: Supra
Je postavené tak, aby ustálo silné šestiválce... a s příslušnýma úpravama třeba i víc. Pokud do toho dáš nějaký dvoulitr, tak to samozřejmě fungovat bude, jen je to trošku mrhání talentem... což asi u limuzíny vadí míň, než u sporťáku.

Já jsem četl pochvalné recenze třeba na MX-5 1.5i, jak je to hravé a zábavné auto... ale sám bych si to nekoupil.

Ale jinak samozřejmě každému dle jeho gusta.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:04
Re: Supra
Sorry ale nesmysl = viz před 30ti lety to BMW 8er 160-240kW a pak nejvýkonnější spec. verze 280kW

Takhle to bylo VŽDY a výkon dnešních i R4 rsp. vlastně i R3 https://www.auto.cz/…ci-jezdec-136273 co má vyšší výkon než to BMW 830i
9. 10. 2020 12:21
Re: Supra
Lehčí čtyřválec naladěný na stejný výkon pojede lip.
Důležitý je výkon, ne počet válců.
Avatar - Emel
9. 10. 2020 13:00
Re: Supra
Teoreticky. Teoreticky bys mohl naladit dvoulitr na 250kW... a pak zjistit, že ten třílitr stejně jede líp.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 13:10
Re: Supra
Prakticky https://www.auto.cz/…-421-koni-129988

Supra s R4 se líp ovládá než s R6 = tomu AMG R4 Supra R6 s asi lepším podvozkem ale NEujede, ale naopak
9. 10. 2020 13:12
Re: Supra
Už jsem tu dával odkaz na společný test R4 a R6,
Autor popsal slabsi Supru jako zábavnější... nejel
Jsem ani jednou upřímně takže přímý závěr ee
Avatar - Emel
9. 10. 2020 14:17
Re: Supra
Viděl jsem jiný test, kde se jako zábavnější brala Miata 1.5 než 2.0
Viděl jsem ještě jiný test, kde byla jako lepší hodnocená Astra 1.0T proti Astře 1.4T
I jsem slyšel, že je 1.0TSI lepší než 1.5TSI nebo 1.0VTEC než 1.5VTEC

Za sebe píšu, že tomu moc nevěřím... a určitě je to do nějaké míry subjektivní... a třeba bych testerovi zrovna u Supry dal za pravdu, kdo ví.

Z druhé strany... za 1.2 toho dneska moc nekoupíš... ta cena není tak marná, ono BRZ už taky není pod 800.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 14:25
Re: Supra
No tady to je o VÝHODÁCH 4válce https://www.novinky.cz/…-vyhody-40309996 který má naprosto dostatečný výkon = pro jízdu po okreskách apod. Rozdíl poznáš leda při velmi vysokých rychlostech mimo povolené limity na 99% planety

R6 je JAKO pro POCIT jasně lepší = na ježdění (bohužel) spíš naopak
9. 10. 2020 13:24
Re: Supra
A je dimenzovano mi zní lip než postaveno pro
Avatar - _Karel_
9. 10. 2020 15:55
Re: Supra
Bývala doba, a není vůbec dávná, kdy se slova na řádcích dělila jak u bělochů, nikoli na jednom řádku půlka slova a druhém zbytek. Zase nějaká prasečina místních IT amatérů? To fakt tluče do očí.
Avatar - iudex
9. 10. 2020 10:46
Re: Supra
Súhlas. Ostré športové kupé, fakticky jednoúčelový stroj v tejto cenovej kategórii si pýta jednoznačne šesťvalec. Ako bolo povedané, dvojliter má dosť výkonu a určite parádnu dynamiku, len to proste akosi nebude ono, ten zvuk a charakter hrajú pri športiaku oveľa väčšiu rolu ako pri sedane. Proste ak Supru, tak s R6.
U Z4 je to trochu iné, síce tam by som tiež uprednostnil R6 (jazdil som s ním a bol som nadšený, pričom polovicu dojmu robil práve ten motor), ale Z4 je predsalen roadster, určený aj na korzovanie so stiahnutou strechou a tam tá dynamika nemusí byť úplne zásadná. Takže ak by nevydalo na R6, v pohode by som bral aj R4. A keď už R4, tak ten slabší 20i než 30i. A to hlavne kvôli manuálu. Proste auto pre zábavu viac ocením väčšiu interakciu s autom cez manuál a obetoval by som kvôli tomu aj trochu výkonu.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 10:48
Re: Supra
Viz já 9:46 výkony

Viz já 10:39 výhody
9. 10. 2020 11:55
Re: Supra
Důvod jsou zase ty emise CO2. R6 by prostě chlastal tolik, že to je v současným světě (zejména v EU) nerealizovatelný. Buď rád za ten oturbenej R4. Mohlo to dopadnout nějakým hybridem s variátorem. Emise CO2 sice taky zdaleka neplní, ale asi to ještě na výpalným nestojí tolik, aby se to nedalo homologovat a prodávat.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 12:54
Re: Supra
Emise CO2 = je JEN forma vyjádření SPOTŘEBY

A tady má vliv víceméně nula prd = zato viz https://www.novinky.cz/…-vyhody-40309996 dvě výhody trochu zkušenější lepší řidič (a jen takový si tyhle auta užije) pozná

Že dnešní R4 a dokonce R3 192kW má výkony nedávných velkých motorů třeba v tom BMW 8er 160-240 a později maximální verze CSi 280kW = to je jiná. A pro chování ovládání vozu viz odkaz i uložení motoru je LEPŠÍ když je to menší motor

A to nemluvím o R3 koenigsegu 600 koní z benzínovýho R3 plus 3 elektromotory hybrid 1700 koní = zrychlení 1,9 s a maximálka 400 km/h. To eště nedávno nedal ani ten V12
9. 10. 2020 15:07
Re: Supra
Já neříkám, že se z toho R4 nedá vydojit velikej výkon. Jenže z toho R6 se dá dostat logicky víc. Pravda je, že třeba v F1 byla nejlepší éra, když tam jezdili 1,5 v turbu a dávali 1400 koní. Ovšem ta životnost nic moc. Líbí se mi jak ty se upínáš na ty kusovky, který jsou k vidění, tak v muzeích nebo na výstavách. Jedno jestli Lexus RCF Track edition s objemem výroby 400 kusů pro celý svět nebo ještě větší kusovka Koenigsegg.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 15:10
Re: Supra
2 litr MB AMG dává 310kW = jo R3 1.0 se určitě prodá víc = ale dávno to není o kusovkách

Jo MĚ je sympatickej V8 atmo https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 a viz Vaculík velmi chválí že mj dík kombinaci přímýho a nepřímýho vstřiku je to proti D3 konkurenci i velkej držák = ale to neznamená že ten R3 192kW stejnýho výrobce nebo ten Koenigseggu se budou sypat

RCF Track edition je sice limitka = ale jinak ten V8 je STEJNEJ i v základní běžný verzi za 2,6 mega a je to FURT ten samej starej Toyota V8 https://en.wikipedia.org/…Toyota_UR_engine#2UR co byl v prvním Lexu IS-F a https://www.auto.cz/…-atmosferu-96355 a https://www.auto.cz/…z-m5-video-89688 a tady https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 a teď nově https://www.auto.cz/…zeni-roku-136296
9. 10. 2020 15:17
Re: Supra
Každá motorizace může někomu dávat smysl. Za
Atmosférických časů byl dvoulitr málo ale dneska je to jinak...
9. 10. 2020 11:38
Re: Supra
Nemyslím si, spoustě lidí čtyřválec postačí. Zrovna tento konkrétní v tomto konkrétním autě jede velmi slušně. Obecně mi přijde na hlavu rozumovat u auta, proč si nepřiplatit za silnější motor. Je v nabídce, je levnější, jede no problem 250, zrychluje pod 6...
9. 10. 2020 09:25
Cena
Prosím opravte cenu u Z4 před příplatky a po příplatcích.
Rozbalit vlákno
1
9. 10. 2020 09:55
Re: Cena
Dobry den, diky za upozorneni, opraveno
9. 10. 2020 10:35
z4 design od zensky
Mel sem z4 r6 motor 3i z roku 2013. To navrhla zenska jako jediny auto u bmw. Bylo to proste pekny auto, malo najeto, peknej zvuk, nedojebany. Mel sem ho rad, ale jizdne me nepresvedcilo. Ten predek dlouhej a tezkej. Jasne, bylo to takovy gt pro dva. Stylovka. Dali jsme v tom pekne alpy, super, ale tenkrat jsem jeste chtel trochu zabavy a tahle zabava me netankovala. Takze 4val bude lehci a asi i zabavnejsi
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 10:39
Re: z4 design od zensky
Ty 2 výhody jsou neoddiskutovatelné https://www.novinky.cz/…-vyhody-40309996
9. 10. 2020 11:42
Re: z4 design od zensky
e85 moc gt nepřipomíná, je tvrdé na runflatech až uskákané, v zatáčkách podle mne velmi zábavné. Se čtyřválcem zrovna tehdejší z4 nestála za nic.
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 10. 2020 10:51
Re: z4 design od zensky
E85 stála jako zábavné auto docela z prd. Supra je na tom úplně jinak - nejvíc mi sedí popis, že to je rychlejší, prudší a agresivnější GT86. S šestilválcem mě bavila víc než dostatečně :-)
9. 10. 2020 11:32
Srovnavaci test
Hezke srovnani.
Co usporadat velky test takovych sportovnich aut se 4 valcovym motorem o objemu 2000 ccm do 2500 ccm ? :-)

BMW Z4
Porsche 718 Cayman
Toyota Supra 2.0
Audi S3 Sportback
Audi TT RS
Chevrolet Camaro
Mustang EcoBoost
Mercedes C kupe

Urcite by se nasla jeste dalsi auta :D :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2020 12:03
Z4 + F-Type
Nová generace Z4 je o poznání celkově lépe udělaná. Nicméně s motorem 30i (4 válec) není sice vůbec špatná, ale varianta M40i s 8°automatem z ní dělá o poznání jiné auto - v této variantě to má opravdu význam :yes: Motorizace 20i je bezpředmětná v jakémkoli současném BMW.
Ta minulá gerenace měla výhodu, že se ještě dala sehnat s atmosférickým 6 válcem což pro někoho je svatý grál, nicméně s motorizací 35is a dvouspojkovou převodovkou jezdí taky velmi dravě.
Také je zásadní rozdíl v technologii skládací střechy, kdy minule byla pevná, nyní je zase látková = více místa v kufru, méně hmotnosti, za mě žádný problém.
Výrazně se zvětšil prostor pro řidiče a spolujezdce uvnitř. To je poměrně důležitý aspekt. Pokud nejste zakrslík (nemyslím špekoun) tak býval dost problém. Kdo chce roadster pro dva s pořádným ostrým svezením a nechce vyhodit peníze do kanálu nějakým teplým Boxterem apod. tak Z4M40i je skvělá varianta. Zvažoval bych snad ještě F-Type cabrio, taky super :-! :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2020 12:04
co je a neni GT
Zkratka GT, je druh vysokovýkonného luxusního automobilu navrženého pro cestování vysokými rychlostmi na dlouhé vzdálenosti. Nejčastějším typem je dvoudveřové kupé s celkově dvěma či čtyřmi sedadly.
Rozbalit vlákno
2
9. 10. 2020 12:48
Re: co je a neni GT
A ani jedno z těchto aut není GT. :D
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 10. 2020 10:53
Re: co je a neni GT
Proč by ne? Naopak původní definici GT dnes kvůli dostupnosti výkonů i cestovatelského komfortu splňuje prakticky každé výkoné kupé... A odlhédli-li bychom od tyu karoserie, tak valná většina hot hatchů..
9. 10. 2020 12:24
Přání u pocitace a realita
“Motorizace 20i je bezpředmětná v jakémkoli současném BMW.” No, mam taky jedno 20i a je to vyborne auto na kazdy den. Motor neslysis, spotrebu mam 6,5, podvozek mam Mkovej, takze po dlouhý dobe auto, ktery nemam problem ze je premotorovany. Pritom pohodlny, miminko i babku kdyz vezu k doktoru tak mi tam nelita a libi se ji to ticho. Plyn reaguje ciste, prevodovka radi super. No a pritom necelejch 200 koni postaci k bezpecnymu predjeti i s rodinou. Tolik k tomu co je bezpredmetne.
Rozbalit vlákno
3
9. 10. 2020 12:49
Re: Přání u pocitace a realita
Pokud se bavíme o G20 320i? ...tak to gratuluju.Vždycky je zásadní si vybrat auto přesně pro sebe, podle toho co každýmu vyhovuje, pokud to tak je tak super. Věř mě, že mám ty auta odzkoušení v "realitě" a né od počítače.
O "přemotorovanosti" se asi nebudem bavit, do toho asi zasvěcenej moc nebudeš, takže v pořádku. Pokud máš Mpaket, škoda M sportovního podvozku - zbytečně tvrdej. Lepší varianta zvolit "standartní podvozek" pokud chceš ušetřit 16 000,- kč a nekoupit si perfektní Adaptivní. Spotřeba se u tohoto auta o kterým mluvím reálně pohybuje o kolo 10l/100km a dynamika je velmi nízká. V každým případě 100% doporučuju verzi toho samého motoru označenou dnes 30i která má výrazně lepší parametry a zvuk a dá se s ní jezdit za stejně nebo za míň. :yes:
Avatar - iudex
9. 10. 2020 13:13
Re: Přání u pocitace a realita
Tak pokiaľ dodnes nevieš, ako použiť tlačidlo "reagovať" a odpovedať tak na konkrétny príspevok, ťažko sa verí, že vlastníš nejaké BMW. ;-)
9. 10. 2020 13:16
Re: Přání u pocitace a realita
Někde tu říkal ze to v aplikaci v telefonu nejde
Mne zase odmítá odřádkování slov
9. 10. 2020 13:25
super
Tak ja nejsem borec jako ty, ale co me nebavilo kazdodenne byl premotorovany mustang 500 plus koni a nekdy u predokolky mini jcw 225 koni, ale dobre, nejsem takovej borec ve stylu “ty auta znam”. Ja normalne dal penize a nechal to na sebe prihlasit a zaplatil pojistku a prijel s tim domu a servisoval a takovej normalni zivot. Viz ze nejaky auto jezdí za tolik a tolik realne. Takze klidne ti nechám spotrebu 10 litru u 135kw benzinu a ja zitra pojedu opet za svych 6,5. Tech 17tis km co jsem najel a je tam ta spotreba ulozena je asi z bmw na dalku nejak upravena, ale dekuju ze jsem si diky tobe uvedomil ze mam motor v poradku a nezere jak blbec.. Mam Mkovej podvozek protoze se mi to tak líbilo. Chapes? Proste prijdes, svezes s nekolika autama a reknes si co se ti libi. Tobe, ne nekomu jinymu ty trenére bezpředmětnej. Ale delas to hezky, pises kultivovane az to vypada ze ze zadku vypadnou venusiny kulicky ale pritom si hrajes na svem pisecku. Pekny, asi to chvilku trva, uplne z toho sala ta soustredenost. Prague styl jak vysitej. Ale koncim, zase jeden zbytecny a bezpredmetny borec.
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2020 13:33
skodovak
A to sis ani neprecetl ze jsem mel z4 e85 coz bylo vic gt nez sportovec? A ze reaguju na toho kdo povida o z4 s kterym se mozna svezl ale spis cetl test. Ja jsem to auto mel dva roky, ale nevadi, opet trener co mu neco prijde a neco si mysli ale pritom nevi. Ale nevadi, mas uz dva palečky hore, jedes krutej styl. Je to mrzuté jezdit s autem co nechces..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
9. 10. 2020 13:49
155 to je dnes to správné číslo
Každý si zapamatuje, že se jedná o záchranku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 13:54
Re: 155 to je dnes to správné číslo
No viz můj úvodní odkaz = ono to je od hasičů až po policii :D

Ta záchranka je jen střed :-!

EDIT ale ta furt dokola reakce CO NEVIM co JÁ neznám TO NEEXISTUJE = ta je neskutečná :-O :*) :-[]

Přitom ti chytřejší už dááávno říkali https://www.mamtalent.cz/…-nic-nevim.phtml?… nebo viz my co si nechali udělat díru do hlavy https://www.kinobox.cz/…770-recenze-dark "KAPKU VÍŠ OCEÁN NEVÍŠ" ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
9. 10. 2020 14:25
Re: 155 to je dnes to správné číslo
Kdepak :D
Nejlepší číslo je 1911 - s případným dovětkem A1 :D
A když se k tomu ještě připojí přípodotek 45 ACP, pak jsou všechny problémy vyřešeny :D
9. 10. 2020 14:23
Redakce!!!
Rozhodilo se vám formátování diskuzí. To to vidíme jen my, nebo to někdo opraví???
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 14:26
Re: Redakce!!!
To už tu píšu OD RÁNA = byl bys býval věděl kdybys.. :-!
9. 10. 2020 19:12
Přímé srovnání
Supra 2.0 vs 3.0
https://www.cnet.com/…rst-drive-review
https://www.thedrive.com/…at-lacks-an-edge
https://www.slashgear.com/…s-more-27630783/
https://www.automobilemag.com/…erformance-0-60/
https://www.hagerty.com/…pra-3-0-and-2-0/
v testech se opakuje totéž, lépe řiditelná, zábavnější, s horším zvukem. v podstatě jsem nenašel ani jeden test, kde by autor napsal "jednoznačně šestiválec"...
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2020 19:27
Autorovy dojmy ze Supry...
...dnes jsem jich pár viděl na okruhu a smekám před těmi, co tvrdí, že se jim líbí i za střízliva.

Tahle fotka dokonale vystihuje bezradnost a dojem toho, že už je po několika dopravních nehodách:

https://www.auto.cz/…vnatelne-zaklady?…

Rozdíl charakterů je snad nabíledni, proč by BMW Toyotě poskytovalo techniku pro přímého konkurenta? Z4 je i v top motorizaci spíše pohodový a hodný roadster, Supra samosebou roadsterem není a zajisté větší ostrost byla součástí dohody automobilek.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2020 20:08
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Ten extrémní BOJ PROTI nadprůměru dokonce spíš anomálií v tuctové nabídce ostatních výrobců = dovedeš (si) říct PROČ?

Mám to opačné = chci aby podobně výjimečných aut bylo víc. Neboj větší šance jsou na tvé straně
9. 10. 2020 21:17
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
V jiných barvách vypadá lip, nová čtyřka nezná barvu, která by k ni byla milostivá :)
JdetedopicestimzkurvenymradkoVanim :no:
10. 10. 2020 05:31
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Dnes jak říkám jsem jich viděl několik a ještě jsem nenašel barvu ve které by ta nabouraná karoserie měla lepší vzhled. Mě se oproti tomu Z4 líbí, i když nechápu proč nevypadá přesně jako koncept.
10. 10. 2020 09:07
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Chce to asi nějaký body-kit, správně úchylný, třeba tohle je nádhera
https://www.tuningblog.eu/wp-content/uploads/2020/02/Street-Hunter-Widebody-Kit-Toyota-Supra-A90-Airride-Tuning-6.jpg
Avatar - Hammunasakra
10. 10. 2020 10:16
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
To blokování odkazů o autech je nechutný

https://gr.pinterest.com/…261743871323892/?…
10. 10. 2020 10:31
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Já tyhle věci á la rychle a zběsile nemusím. Tohle je extra úchylárna :D
10. 10. 2020 11:09
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
K japonskému sportaku mi to sedí... sushi neni guláš :)
10. 10. 2020 11:56
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
NSX nebo původní Supry nepotřebovaly žádnou úchylárnu. Vem si jak vypadaly první dvě generace Eclipse nebo 3000GT, nebo 300ZX. Všechno krásná auta.
Tady měli japonci díky koupené platformě, motorům, převodovkám a v zásadě celému interiéru spoustu času na design. Ani to nepomohlo.
Když je Supra skvělé auto, tak nechápu proč by nemohla být i pohledná.
Avatar - Hammunasakra
10. 10. 2020 12:12
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Teď ses asi prozradil = si asi jen starší to je celý
10. 10. 2020 22:49
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Japonci koukají na malované péčko a žerou kde co... mají proste jiné choutky a chutě než my...
11. 10. 2020 10:42
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Už chápu tedy některé reakce těch agresivních japanofilů :-[]
Avatar - Emel
9. 10. 2020 21:18
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
No... je to trošku střet s realitou. Koncept FT-1 byl nádherný... ale výsledné auto je prostě o kus užší a vyšší a holt to není ono.
10. 10. 2020 10:34
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Jasně, museli napasovat kastli na hardware BMW, takže ke kompromisům došlo. Samozřejmě je člověk rád za RWD kupé na trhu. Jen vzhled je nepovedený a hýkalové co tu oslavují techniku Toyoty, jakoby to byl čistě jejich vývoj nejsou ani k smíchu, spíš k pláči.

Možná hlavně ty tvary mrzí, když už Toyota dostala výborný základ, který přiostřila a nakonec ho oblékla do divně boubelatých tvarů, které prostě vizuálně nesedí.
Avatar - Hammunasakra
10. 10. 2020 11:21
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Hele nechtěl by sis NEJDŘÍV přečíst něco o vývoji týhle generace a až PAK o tom psát?

Nepsal by si CO SIS ZROVNA VYMYSLEL = sorry pájo ale propadáš se úplně pod dno zcela mimo realitu. Už od toho ODMÍTÁNÍ co říkal vaculík o podvozkovém dílu 3er vs Okta = myslím ODMÍTÁNÍ to probrat a místo toho SI VYMÝŠLET a radši ho roky furt pryč urážet. Je to blbý ale měl prostě pravdu = bylo to JEN menší horší vs větší lepší díl = bohužel přesně obráceně než by to mělo být = v prémii vs mainstreamu. Proč ty si zvolil cestu = navždy ho budu za fakt (který většina recenzentů možná ani neví a neřekne) urážet = to fakt netušim

Já radši lidi co to říkaj narovinu https://www.autoforum.cz/…-obvykle-nebral/

No a to samý tady = prostě si TRVÁŠ na SVÝM jak to CHCEŠ vidět ty
Avatar - Emel
11. 10. 2020 17:40
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Mjo... ale tak ten koncept byl ultimativní "placka", to prostě nebylo zralé na produkční auto v týhle kategorii (ještě poměrně dostupného sporťáku). Spíš... tam je vidět, jak třeba ta světla na konceptu fungujou... a na produkčním autě už pak jsou moc blízko u sebe na to, aby působila nějak dynamicky.
https://i.pinimg.com/…e47d59e19bf9.jpg

That said... já bych to kousnul :-)
https://cdn-ds.com/…a_o-1038x375.jpg
Avatar - Machýrek
9. 10. 2020 22:55
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Jj mě s líbila, než jsem ji viděl na živo, je to fakt divný, ne vyloženě hnusný, ale divný.
9. 10. 2020 22:55
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
....souhlasím s tím, že Supra vypadá dost divně. Ale co nesouhlasím, že by Z4M40i byl "pohodový a hodný roadster" - je to sakra rychlá kousavá ***, stačí jen malinká nečistota na silnici a máte hooodně co dělat. A skutečně, BMW sdílí s Toyotou Supra spoustu dílů a technologií. Je to patrné pouhým okem.. (brzdy, interierové prvky atd) :-! :yes:
10. 10. 2020 05:33
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Ale neeee. Abych si se Z4 trošku užil, tak kvůli její až nebavorské hodnosti a netečnosti musí přijít aspoň náznak severského švihu, než se vydá zadek na výlet ;-) Sem si jaký výkon to auto má a jak se chovávala auta před pár lety. Je to velmi, velmi hodný auto. :-)
Kvůli jízdě po změněném povrchu bych o kousavosti rozhodně nemluvil. To je věc řidiče, musí vědět po čem jezdí.
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 10. 2020 11:01
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Supra pro mě je auto u kterého jsem vnímal možná největší rozdíl mezi fotkama a realitou. Na fotkách mi přijde ohavná, na živo se mi regulérně líbí - všechny ty nesmyslné linky mi prostě sedly, zapadají, nevadí... A při pohledu z výšky typického evropského muže je to prostě pořád rozkročené a docela placaté :-)
11. 10. 2020 14:07
Re: Autorovy dojmy ze Supry...
Ja ji na obrazku taky nemusel, na zivo to bylo vyrazne lepsi a po 2 mesicich v garazi ji miluju. Nutno rict, ze hodne dela barva, ja vzal cernou, zanikly detaily a kudrlinky, zustal profil a proporce 🥰