Není - spalovák není od přírody trakční motor a má proto v trakci průměrnou spotřebu asi 25%. Když ale běží v nejlepším režimu zatížení a otáček, dostane se až k 50 %. Přitom se ušetří převodovka a spojka a místo toho přibude gen. Zmenší se nádrž a přibude malý aku (spotřeba spadne pod polovinu - asi na 1/3, tak nebude potřeba nádrž 50 litrů, ale jen 20 litrů, aby se na ní ujelo 1000 km, jako dnes na tu 50-i litrovou a víc jak dvakrát tolik, než na 300 kg aku s elmoilem)..
Spalovák sice v nejlepším režimu pojede ekonomicky, ale potřeba výkonu u auta neustále kolísá. To znamená že rozdíly bude neustále vyrovnávat akumulátor což účinnost procesu dost sráží. Když k tomu přpočteme ztráty v generátoru, elektromotoru a výkonové elektronice a porovnáme vše s účinností mechanockého převodu tak ta elektrika zas takové terno není
Slovné spojenie "hnusná Mazda" znie fakt zle, ale v prípade tohto nechutného zgarbu priliehavo. Kde sú tie staré zlaté časy, keď wankel veselo vrčal v športových kupátkach...
Mám rád Wankel. Logicky že...když se něco musí furt zastavovat a znovu dávat do pohybu....
To Wankel točí a točí
Kluci to zkoušeli kdysi do Kaipanů...že se to vešlo. To skoro nikdo neví.
Jen škoda tý dnešní doby...kde byl sporťák, je krosouvr.
A tohle znáte? Pohyb v kruhu není všechno. Dá se zajít dál. https://www.youtube.com/watch?…
"...Tzv. Wankelův motor je dílem vynálezce Felixe Wankela. Oproti pístovému motoru vyniká menším počtem součástí,..."
Slušelo by se upřesnit, že Wankelův motor je také pístový
"....Plusem je i fakt, že na jeden pracovní cyklus o čtyřech dobách mu stačí jediná otáčka pístu, který je současně rotorem, zatímco pístový motor potřebuje dvě otáčky klikového hřídele..."
Hm podivný závěr. Pokud budeme srovnávat srovnatelné a ne hrušky s jabkama, tak na jeden pracovní cyklus potřebuje Wankelův motor tři otáčky hřídele, tj o polovinu víc než klasika. Kde je ta výhoda ??
... tak, co když v zájmu účinnosti a emisí zkusí nechat běžet Wankel v nejlepším režimu jen pro dobíjení mezi-aku. od něj hnaným generátorem a nebude se už podílet na trakci. Bude to tak elmobil s "Wankelovou" elekrárničkou - sériový hybrid, chcete-li.
Takové prototypy už byly s různými druhy spalovacích´motorů, ale nikdy s Wankelem.
PS. Jak víme, zde zmíněný BMW i3 takový režim nikdy neměl. Nechal vytlouci aku na přípustné dno a pak se ji snažil nabíjet.
Nevím...selsky...je v pohodě vyrábět spalovákem elektriku, není jednodušší jezdit s ním?Ale možná jsem to jen blbě pochopil. Jako bych to doma nabíjel generátorem?
Určitě se tu najde někdo dostatečně erudovaný - proč se jako prodlužovací dojezdu nepoužívá turbína? Je malá, lehčí, v poměru k velikosti vysoký výkon a vzhledem k tomu že by byla v provozu treba 2x do měsíce by se dala přežít i menší ucinnost.
mne to pripada ok, denne najedu do prace cca 30km, na to by stacila baterka. Tak dvakrat v mesici potrebuji na vylety dojezd rekneme 100 - 200 km, tam uz by se hodil spalovak. Takze pri najezdu za 10 let cca 120.000 km bych nemel problem s kratsi zivotnosti wankelu, protoze by bezel jen obcas. Pritom je vyrazne lehci, nez bezny spalovak, takze kombinace 100kW elektromotoru, baterky na 50km dojezd a wankelu 60kW na dobijeni by stacila.
TVL!? tak to mi hlava nebere.. Položím dotaz a dostanu pět mínusů..Mě to nijak neraní, jen hledím že někomu stojí zato si přečíst dotaz a mrsknout tam mínus jet dál...
Nejsem dostatečně erudovaný :-), ale dvě mikroturbínky použil Pininfarína ve svém Cambianu = velký sportovní sedan, ale nikoliv jako prodlužovač dojezdu, ale jako princip sériového hybridu - viz zde výše. Spotřeba byla při vynikajících dynamických vlastnostech 2 l / 110 km.