Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Potvrzeno! Mazda se vrací k Wankelovu rotačnímu motoru. Použije ho v MX-30

Naposledy rotační motor užila Mazda v kupé RX-8. Nyní se vrátí v crossoveru, který se právě RX-8 inspiroval.
Zpět na článek
9. 10. 2020 15:17
9. 10. 2020 15:23
9. 10. 2020 15:39
9. 10. 2020 17:11
9. 10. 2020 17:43
10. 10. 2020 22:15
10. 10. 2020 06:20
9. 10. 2020 15:17
...
Slovné spojenie "hnusná Mazda" znie fakt zle, ale v prípade tohto nechutného zgarbu priliehavo. Kde sú tie staré zlaté časy, keď wankel veselo vrčal v športových kupátkach...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fostek
9. 10. 2020 15:23
No bezva
Mám rád Wankel. Logicky že...když se něco musí furt zastavovat a znovu dávat do pohybu....
To Wankel točí a točí
Kluci to zkoušeli kdysi do Kaipanů...že se to vešlo. To skoro nikdo neví.
Jen škoda tý dnešní doby...kde byl sporťák, je krosouvr.
A tohle znáte? Pohyb v kruhu není všechno. Dá se zajít dál.
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2020 15:37
A když jde Mazda vlastní cestou ...
... tak, co když v zájmu účinnosti a emisí zkusí nechat běžet Wankel v nejlepším režimu jen pro dobíjení mezi-aku. od něj hnaným generátorem a nebude se už podílet na trakci. Bude to tak elmobil s "Wankelovou" elekrárničkou - sériový hybrid, chcete-li.
Takové prototypy už byly s různými druhy spalovacích´motorů, ale nikdy s Wankelem.

PS. Jak víme, zde zmíněný BMW i3 takový režim nikdy neměl. Nechal vytlouci aku na přípustné dno a pak se ji snažil nabíjet.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - fostek
9. 10. 2020 15:49
Re: A když jde Mazda vlastní cestou ...
Nevím...selsky...je v pohodě vyrábět spalovákem elektriku, není jednodušší jezdit s ním?Ale možná jsem to jen blbě pochopil. Jako bych to doma nabíjel generátorem?
9. 10. 2020 16:02
Re: A když jde Mazda vlastní cestou ...
Není - spalovák není od přírody trakční motor a má proto v trakci průměrnou spotřebu asi 25%. Když ale běží v nejlepším režimu zatížení a otáček, dostane se až k 50 %. Přitom se ušetří převodovka a spojka a místo toho přibude gen. Zmenší se nádrž a přibude malý aku (spotřeba spadne pod polovinu - asi na 1/3, tak nebude potřeba nádrž 50 litrů, ale jen 20 litrů, aby se na ní ujelo 1000 km, jako dnes na tu 50-i litrovou a víc jak dvakrát tolik, než na 300 kg aku s elmoilem)..
9. 10. 2020 17:07
Re: A když jde Mazda vlastní cestou ...
Souhlas, je to tak...
9. 10. 2020 17:10
Re: A když jde Mazda vlastní cestou ...
Spalovák sice v nejlepším režimu pojede ekonomicky, ale potřeba výkonu u auta neustále kolísá. To znamená že rozdíly bude neustále vyrovnávat akumulátor což účinnost procesu dost sráží. Když k tomu přpočteme ztráty v generátoru, elektromotoru a výkonové elektronice a porovnáme vše s účinností mechanockého převodu tak ta elektrika zas takové terno není
9. 10. 2020 15:39
Trochu OT
Určitě se tu najde někdo dostatečně erudovaný - proč se jako prodlužovací dojezdu nepoužívá turbína? Je malá, lehčí, v poměru k velikosti vysoký výkon a vzhledem k tomu že by byla v provozu treba 2x do měsíce by se dala přežít i menší ucinnost.
Rozbalit vlákno
4
9. 10. 2020 15:46
Re: Trochu OT
Nejsem dostatečně erudovaný :-), ale dvě mikroturbínky použil Pininfarína ve svém Cambianu = velký sportovní sedan, ale nikoliv jako prodlužovač dojezdu, ale jako princip sériového hybridu - viz zde výše. Spotřeba byla při vynikajících dynamických vlastnostech 2 l / 110 km.
9. 10. 2020 17:11
Re: Trochu OT
pochybuju o těch dvou litrech. To bude vylhané podobně jako u PHEV

Mikroturbína produkuje hromadu ztrátového tepla, tj má mizernou mechanickou účinnost
9. 10. 2020 17:43
Re: Trochu OT
MEZITIM V RUSKU.... Nějakej wankel… https://kosmonautix.cz/…osmickem-tahaci/ IONTOVE MOTORY NA NUKLEARNI POHON PRO MUJ OHON :-!
10. 10. 2020 22:15
Re: Trochu OT
TVL!? tak to mi hlava nebere.. Položím dotaz a dostanu pět mínusů..Mě to nijak neraní, jen hledím že někomu stojí zato si přečíst dotaz a mrsknout tam mínus jet dál...
9. 10. 2020 17:18
Neškodila by trocha samostudia
"...Tzv. Wankelův motor je dílem vynálezce Felixe Wankela. Oproti pístovému motoru vyniká menším počtem součástí,..."
Slušelo by se upřesnit, že Wankelův motor je také pístový


"....Plusem je i fakt, že na jeden pracovní cyklus o čtyřech dobách mu stačí jediná otáčka pístu, který je současně rotorem, zatímco pístový motor potřebuje dvě otáčky klikového hřídele..."

Hm podivný závěr. Pokud budeme srovnávat srovnatelné a ne hrušky s jabkama, tak na jeden pracovní cyklus potřebuje Wankelův motor tři otáčky hřídele, tj o polovinu víc než klasika. Kde je ta výhoda ??
Rozbalit vlákno
0
Avatar - caliban
10. 10. 2020 06:20
Už se těším
GO motoru každých 60kkm, to chceš
Rozbalit vlákno
1
10. 10. 2020 22:19
Re: Už se těším
mne to pripada ok, denne najedu do prace cca 30km, na to by stacila baterka. Tak dvakrat v mesici potrebuji na vylety dojezd rekneme 100 - 200 km, tam uz by se hodil spalovak. Takze pri najezdu za 10 let cca 120.000 km bych nemel problem s kratsi zivotnosti wankelu, protoze by bezel jen obcas. Pritom je vyrazne lehci, nez bezny spalovak, takze kombinace 100kW elektromotoru, baterky na 50km dojezd a wankelu 60kW na dobijeni by stacila.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku