Novinky
dve turba a ine speciality, piliny z vackoveho hriadela, caste regeneracie, riedenie oleja, neuznane regeneracie - stoji to za ten priplatok, ked su tu spolahlive a usporne benziny?
Mazda v tom už taky dělá zmatky. Zbytečný diesel 1,8, pak ruší výborně jezdící 2,2 a nahradí to sky Xem, který buď nejede a nebo žere jako běžné sky.
Sky-X má vyšší výkon, takže jeho spotreba porovnateľná s bežným Skyactivom je podľa mňa v pohode. Predpokladám, že ak mám "od 21 500€" na kúpu auta, tak spotreba nebude na 1. mieste pri výbere 😄. A ak áno, tak si kúpim hybrid, alebo diesel. Kto dnes kupuje auto podľa papierových údajov spotreby? Ak chcem vedieť skutočnú spotrebu, pozriem testy a iné zdroje. Na mieste Mazdy by som Sky-X zamontoval napr. do plugin hybridu.
Sky-X je vlastne ešte stále na začiatku vývoja. Možno nejaké blízke vylepšenie bude o dosť lepšie. Zatiaľ neviem, žeby niekto iný mal niečo podobné.
Predpokladám, že nie je ľahké dosiahnuť u motora nižšie emisie + znížiť spotrebu a zachovať, prípadne zvýšiť výkon + zachovať vysokú spoľahlivosť. V aute mám motor 2,0l G120 (88 kW). Nové motory G122 majú o chlp vyšší výkon a krútiaci moment, tuším "odpájacie" valce... ale spotreba asi až tak dole neišla, emisie predpokladám, že áno. Spoľahlivosť zrejme ostala zachovaná.
G120
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
G122
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
U oboch motorov jazdí najviac áut za 6,4 l/100 km.
Ak by išli dole "IBA" emisie, tak inovácia stála za úsilie.
Sky-X je vlastne ešte stále na začiatku vývoja. Možno nejaké blízke vylepšenie bude o dosť lepšie. Zatiaľ neviem, žeby niekto iný mal niečo podobné.
Predpokladám, že nie je ľahké dosiahnuť u motora nižšie emisie + znížiť spotrebu a zachovať, prípadne zvýšiť výkon + zachovať vysokú spoľahlivosť. V aute mám motor 2,0l G120 (88 kW). Nové motory G122 majú o chlp vyšší výkon a krútiaci moment, tuším "odpájacie" valce... ale spotreba asi až tak dole neišla, emisie predpokladám, že áno. Spoľahlivosť zrejme ostala zachovaná.
G120
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
G122
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
U oboch motorov jazdí najviac áut za 6,4 l/100 km.
Ak by išli dole "IBA" emisie, tak inovácia stála za úsilie.
Tenhle motor zrovna spolehlivostí neoplýval. Navíc SkyG motory jsou nejen spolehlivé ale i úsporné, tak proč riskovat s nepovedenou naftou. Jediné co zamrzí je absence čtyřkolky u dvouapůllitru.
Okcak
Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko kvůli zadírajícím se vačkám a následném ředění oleje naftou.
Mazdu už ani zadarmo.
Vítejte v nové době. Žumpě EU. V Německu by jim to neprošlo, tak to nacpali do ČR.
PRODEJ MAZD PO ČESKU se státním souhlasem a dohledem, Ing. Alexejem Kiriakovským, (gruzíncem?) ředitelem importu Mazda CZ +SK, BYZNYS ZA HRANOU.
Natahal do cz+sk auta, která měla jít do šrotu.
1. Nefunguji jim brzdy. První svolavacka kvůli brzdam uz v 15.000 km, zanesena vakuová pumpa pilinami.
2. Motor zralý na výměnu, GO po ujeti 20.000 km. Poškozen pilinami, písty, kroužky, válce, turbo, vše kam se ten olej s pilinami dostal.
3. A navíc to vypadá i na pěkný pojistný podvod u CarGarantie, která jim dala výpověď.
Když člověk narazí na šmejdy tak nemá jistotu ani u nového auta!!!
Odhaduji to tak na cca 4.000 podvedených!!! To vyvolalo ale další lavinu podvodů. Většina těch podvedených se v tichosti aut zbavila prostřednictvím autobazaru nebo je poskytla jako protiúčet prodejci a ten je pochopitelně prodal dal ale už bez poskytnutí záruky!
Udělal jsem VELKOU chybu. Koupil jsem si novou Mazdu. Uvítám pomoc advokáta, novináře.
PRODEJ AUT PO ČESKU. BYZNYS ZA HRANOU.
Děkuji za SDÍLENÍ.
https😐/www.poradte.cz/…ni-praktiky.html#1
https😐/forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…
CHOVÁNÍ SMEJDU NEZNÁ HRANIC.
https😐/forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…
andrewx: Pánové, rád pomohu, ale jestli to porušuje autorský práva, tak to admin stejně smázne: SM 14/2017, autor Marek Oborník Odlehčení, optimalizace, snížené tření – termíny užívané zpravidla u věcí, které brzy vyhazujeme. Pokud je často skloňuje značka známá spíše spolehlivostí pohonu než kvalitou karoserie a levnými díly, člověk zákonitě znervózní. Jak funguje nejstarší nositel skyaktivních technologií, čerstvě minulá Mazda CX-5? U Mazdy CX-5 začneme z horšího konce. Přetrvává špatná prognóza u dieselů 2.2 Skyactiv-D. Není to kvůli zadírajícím se vačkám, jejichž rychle připravené odolnější provedení (nasazováno od 11/2013) jen zalepilo nejbolestnější následek, ale kvůli problému samotnému: ředění motorového oleje velmi častými regeneracemi částicového filtru. Ty zde neustanou, dokud motor setrvá u současné kapacity filtru DPF a koncepce vymítání oxidů dusíku již v samotném zdroji enormním objemem recirkulovaných výfukových plynů. Problém s ředěním oleje výrobce maskuje už delší dobu, jak dokazovala mimo jiné instalace měrek s výše posazenou kritickou ryskou „X“. Výfukové vačky takzvaného dlouhého zdvihu, které nestlačují vahadlo rolnou, ale kluzákem, doplatily na mazání znehodnoceným olejem jako první. Informace o prosté výrobní vadě od počátku kulhaly na obě nohy. Úplně nejdříve totiž začaly vačky houfně odcházet na motorech s vůbec nejnižšími průměrnými nájezdy, zatímco kusům, které odjezdily na šestku po dálnici čtvrt milionu kilometrů, nebylo nic. Bez ohledu na ročník a prodělanou či neprodělanou výměnu vačkové hřídele zůstává prevence problémů společná: maximální eliminace krátkých jízd, výměna oleje ve zkráceném intervalu, pravidelné fyzické sledování hladiny oleje měrkou – při zjištění nadměrného vzestupu jej neprodleně měnit. Symptomy už rozjetého problému s vačkami, který pak umějí dále rozkvést až do kovovými pilinami zničených turbodmychadel (jsou tu dvě a v kompletu stojí 85 000 Kč) i podtlakového okruhu, jsou tyto: hlášení nízkého tlaku oleje, kolísání tahu, vadnutí brzdového posilovače a diagnostikou načtené nízké hodnoty podtlaku. Není úplně pravda, že zatím zákazník opravu neplatil – stoprocentně kryti byli jen majitelé aut v záruce (standardně tří-, ve většině případů však příplatkové pětileté) a bez výraznějších děr v servisní docházce (na to pozor!). V pozáručních podmínkách jsou v sázce částky od 25 000 Kč výše, u nejpokročilejších stádií lze počítat až s pětinásobkem. Vzhledem k tomu, že odolnější vačky problém pouze lépe ukryly, i do stavu opravených motorů mohou promluvit kovové piliny roznesené do všech jeho zákoutí, už dnes existují nálezy zakarbonovaného sání a opravy časem běžných dieselových závad (například vstřikovače, EGR) tu hrozí vysokými částkami (viz tabulka cen dílů), rozhodně udělá lépe ten, kdo zvolí benzinovou verzi.
Více na: https😐/www.mazdaclub.cz/…acek-cx-5-138528?…
Mazdu už ani zadarmo.
Vítejte v nové době. Žumpě EU. V Německu by jim to neprošlo, tak to nacpali do ČR.
PRODEJ MAZD PO ČESKU se státním souhlasem a dohledem, Ing. Alexejem Kiriakovským, (gruzíncem?) ředitelem importu Mazda CZ +SK, BYZNYS ZA HRANOU.
Natahal do cz+sk auta, která měla jít do šrotu.
1. Nefunguji jim brzdy. První svolavacka kvůli brzdam uz v 15.000 km, zanesena vakuová pumpa pilinami.
2. Motor zralý na výměnu, GO po ujeti 20.000 km. Poškozen pilinami, písty, kroužky, válce, turbo, vše kam se ten olej s pilinami dostal.
3. A navíc to vypadá i na pěkný pojistný podvod u CarGarantie, která jim dala výpověď.
Když člověk narazí na šmejdy tak nemá jistotu ani u nového auta!!!
Odhaduji to tak na cca 4.000 podvedených!!! To vyvolalo ale další lavinu podvodů. Většina těch podvedených se v tichosti aut zbavila prostřednictvím autobazaru nebo je poskytla jako protiúčet prodejci a ten je pochopitelně prodal dal ale už bez poskytnutí záruky!
Udělal jsem VELKOU chybu. Koupil jsem si novou Mazdu. Uvítám pomoc advokáta, novináře.
PRODEJ AUT PO ČESKU. BYZNYS ZA HRANOU.
Děkuji za SDÍLENÍ.
https😐/www.poradte.cz/…ni-praktiky.html#1
https😐/forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…
CHOVÁNÍ SMEJDU NEZNÁ HRANIC.
https😐/forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…
andrewx: Pánové, rád pomohu, ale jestli to porušuje autorský práva, tak to admin stejně smázne: SM 14/2017, autor Marek Oborník Odlehčení, optimalizace, snížené tření – termíny užívané zpravidla u věcí, které brzy vyhazujeme. Pokud je často skloňuje značka známá spíše spolehlivostí pohonu než kvalitou karoserie a levnými díly, člověk zákonitě znervózní. Jak funguje nejstarší nositel skyaktivních technologií, čerstvě minulá Mazda CX-5? U Mazdy CX-5 začneme z horšího konce. Přetrvává špatná prognóza u dieselů 2.2 Skyactiv-D. Není to kvůli zadírajícím se vačkám, jejichž rychle připravené odolnější provedení (nasazováno od 11/2013) jen zalepilo nejbolestnější následek, ale kvůli problému samotnému: ředění motorového oleje velmi častými regeneracemi částicového filtru. Ty zde neustanou, dokud motor setrvá u současné kapacity filtru DPF a koncepce vymítání oxidů dusíku již v samotném zdroji enormním objemem recirkulovaných výfukových plynů. Problém s ředěním oleje výrobce maskuje už delší dobu, jak dokazovala mimo jiné instalace měrek s výše posazenou kritickou ryskou „X“. Výfukové vačky takzvaného dlouhého zdvihu, které nestlačují vahadlo rolnou, ale kluzákem, doplatily na mazání znehodnoceným olejem jako první. Informace o prosté výrobní vadě od počátku kulhaly na obě nohy. Úplně nejdříve totiž začaly vačky houfně odcházet na motorech s vůbec nejnižšími průměrnými nájezdy, zatímco kusům, které odjezdily na šestku po dálnici čtvrt milionu kilometrů, nebylo nic. Bez ohledu na ročník a prodělanou či neprodělanou výměnu vačkové hřídele zůstává prevence problémů společná: maximální eliminace krátkých jízd, výměna oleje ve zkráceném intervalu, pravidelné fyzické sledování hladiny oleje měrkou – při zjištění nadměrného vzestupu jej neprodleně měnit. Symptomy už rozjetého problému s vačkami, který pak umějí dále rozkvést až do kovovými pilinami zničených turbodmychadel (jsou tu dvě a v kompletu stojí 85 000 Kč) i podtlakového okruhu, jsou tyto: hlášení nízkého tlaku oleje, kolísání tahu, vadnutí brzdového posilovače a diagnostikou načtené nízké hodnoty podtlaku. Není úplně pravda, že zatím zákazník opravu neplatil – stoprocentně kryti byli jen majitelé aut v záruce (standardně tří-, ve většině případů však příplatkové pětileté) a bez výraznějších děr v servisní docházce (na to pozor!). V pozáručních podmínkách jsou v sázce částky od 25 000 Kč výše, u nejpokročilejších stádií lze počítat až s pětinásobkem. Vzhledem k tomu, že odolnější vačky problém pouze lépe ukryly, i do stavu opravených motorů mohou promluvit kovové piliny roznesené do všech jeho zákoutí, už dnes existují nálezy zakarbonovaného sání a opravy časem běžných dieselových závad (například vstřikovače, EGR) tu hrozí vysokými částkami (viz tabulka cen dílů), rozhodně udělá lépe ten, kdo zvolí benzinovou verzi.
Více na: https😐/www.mazdaclub.cz/…acek-cx-5-138528?…
Síce taký atmosferický 2,5 l možno nie je úplne živý, ale v spojení s automatickou prevodovkou isto poskytne veľmi dôstojnú jazdu.
Motor, který nabídne jeden z nejdelších reálných dojezdů na jednu nádrž - a kvůli obskurním tlakům nějakých poblázněných ekofašos půjde do kopru... ;-\ ;-\ ;-\
Navíc diesel motor je nejporuchovější plus taky výrobně a servisně nejdražší s bonusem nejtěžší = všechno špatně
A k obskurním kecům Neználků s IQ tykve = tedy tvým = na barel ropy dojedeš dál na benzín ne naftu = jak si troubíci jako ty dodnes představují
Tady https😐/www.youtube.com/watch?… nebo tady https😐/www.auto.cz/…-do-ceska-134390 65 litrů 😄
66 litrů míval https😐/www.auto.cz/…i-predator-95837 :yes:
Já mám dojezd asi 1000 km
Hybridní teď bude i https😐/www.auto.cz/…dni-pohon-132888 uvidíme jestli sáhnou na nádrž = teď má 87 litrů 😁
Samozřejmě že to nemá nic společnýho = jen je nafta v osobních autech v tržním prostředí out = to je celý. To že někdo vytáhne že na nádrž dojel nafťák dál = je další blbost protože i to je pokřivení rsp. dokonce OPAK reality = z barelu ropy prostě dojedeš dál na benzín
Bohužel díky desítkám let pokřivování = to POKŘIVENÍ berou lidi za normální běžný na to si zvykli = a chtějí ho dál https😐/www.autoforum.cz/…jednu-z-vyjimek/ Mimochodem ta novinka rozdělování slov = fakt NENÍ horšího velkýho webu než ACZ pod machi(avelli)m
Používáním nafty místo benzínu v běžných autech spotřebováváme ne míň ale VÍC ropy 😲
Vtipný žejo :😉 :-!
EDiT homo sapiens člověk moudrý a výrobky z ropy https://ct24.ceskatelevize.cz/…i-14-milionu-tun
Já si počkám, až to v tom vydavatelství Magor Press (Uzavřená 24, Praha-Bohnice) vydají knižně.
Pokud vím, autogramiáda spojená s možnopstí dát autorovi přes držku bude probíhat 30. února 2021, že? 😉 😉
Hele já moc neumim anglicky = přeložíš mi to? https😐/www.climatechangenews.com/…7bn-year-europe/
Hele já moc neumim německy = přeložíš mi to? https😐/www.spiegel.de/…r-a-1182815.html
Hele já moc neumim francouzsky = přeložíš mi to? https😐/www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html
Zajímavý co slovo DOTOVÁNÍ https😐/zpravy.aktualne.cz/…d470cc47ab5f122/ s některejma lidma (jako si třeba ty = teda ty hloupější prostší jednodušší bez znalostí a vzdělání) dělá 😐
K tomu NAVÍC ta realita jak je to s naftou viz 11:13 krom úvodního odstavce JE TO fakt SÍLA žejo 😉
Je svuj tupej mozek poslouchající tupouni by potřebovali přes držku to se shodneme = možná spíš pálkou přes hlavu = nepomohlo by to, ale dobře by to asi člověku udělalo to zas jo 😄
A vem s sebou ajťáka co způsobil tohle nový dělení slov v příspěvcích 😲 :-!
Koncový zákazník, ktorý si kupuje auto aj palivo, pozerá na čísla, ktoré musí zaplatiť z vlastného vrecka. Diesel má nižšiu spotrebu, nafta je lacnejšia = vezme diesel (hlavne ak je auto jazdené).
Dieslove auto som ešte nemal, hlavne preto, lebo som ho nikdy skutočne nepotreboval. Okrem pár výhod to má kopec nevýhod. Kolega nedávno kúpil po dlhom hľadaní dieslovu Škodu a už mu svieti kontrolka DPF - asi nejazdí dosť dlhé trasy. Pritom chcel pôvodne benzín, ale nechal sa "ukecať" od odborníkov v rodine. Okrem toho - benzínových áut (jazdených od koncernu VW) bolo v ponuke oveľa menej.
Jedna otázka mimo tému... som iba sám, ktorému sa v poslednej dobe začal rozdeľovať text príspevkov nejako divne? (chyba na auto.cz, alebo môj prehliadač?)
Zadej si je na ignore-list - a máš klid
BTW, s tím rozdělováním to blbne asi všem. Škoda přeškoda, že na to redakce z vysoka kálí 😞
Máš slušně extrémní reakci = na to že tě někdo opraví :yes: :-!
Nesmíš holt tolik KECAT = jako že si jen s nafťákama najezdil přes milion km https😐/moje.auto.cz/…/citroen-c5.html 😄
Osobne keď kupujem auto, tak nepozerám hlavne na spotrebu, ale aj na čo najvyššiu spoľahlivosť a najvhodnejšie "riešenie" pre moje potreby a preto nejazdím dieslom (nič proti dieslu) ale benzínovou atmosférou. Do bodúcnosti si viem predstaviť aj hybrid.
Diskusia na auto.cz bola pred časom oveľa lepšia. Okrem iného došiel do mailu link na príspevok a po kliknutí na neho sa človek dostal priamo na odpoveď... Dnes to takto zďaleka nefunguje. IT-čkari majú občas takú vlastnosť, že aktualizáciami často pokazia veci, ktoré fungovali a nakoniec je výsledný produkt horší ako bol 😄. Ospravedlňujem sa IT-čkarom, ktorí to takto nerobia :-!
IT chlapci zhusta taky žijí ve své paralelní realitě, která s potřebami normálního člověka nemá co do činění 😞
Nutnost skončit tohle absurdní dotování ZVÝHODŇOVÁNÍ se diskutuje už pár let https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit a nejen nafty obecně fosilních paliv = od Německa po https😐/www.eluniverso.com/…nomicas-gobierno
Evropa se bohužel před lety vydala blbým směrem = místo hybridizací ke který sme stejně nakonec po Dieselgate došli = umělou podporou dieslu (skrz dotování ceny nafty)
U vás myslím v přepočtu přes 4 koruny litr = to je ročně slušná suma. Nejvíc v Nizozemí = tam dokonce 9 kč každý litr nafty = to je fakt hodně. A samozřejmě bližší košile než kabát = jasný že člověk neřeší kolik miliard na to stát přispívá = prostě vezme to výhodnější.
Bohužel rozdělování slov je další MÍNUSová novinka ACZ = bez přehánění snad není horšího velkýho webu = místní ajťáci :no: :no: 😒
To už není podprůměr = někdo musí být nejhorší = je to ACZ = místní ajťáci JSOU NEJHORŠÍ
Nebýt extrémního zvýhodňování nafty = nemají dieslové motory v osobních autech téměř šanci. Dle statistik = nejporuchovější. Současně i výrobně a servisně nejsložitější = nejdražší. Přitom všechno řeší = prostě jen tržní cena paliv
Ten bonus že z barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty = takže s dieslem je vlastně VĚTŠÍ spotřeba ropy = to už je jen dobrej černej humor 😄
Víš že to s NUTNOSTÍ dotování ročně desítkama tisíc milionů = je FAKT ne?
Víš že to je nejporuchovější a n22ejdražší a nejNEvyhodnější forma = z barelu ropy dojede i běžnej benzín dál