Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 se loučí s turbodieselem. Nafta zůstane pod kapotou jediného modelu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 10. 2020 • 22:22
45
27
Zobrazit náhledy (45)
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6

Po menších modelech Mazda 3 a CX-30 se naftový pohon co nevidět rozloučí také s nabídkou sedanu a kombíku Mazda 6.

Informaci o konci turbodieselu v Mazdě 6 přinesl jako první britský Autocar. Podle něj japonská automobilka ukončí produkci šestky v naftě již tento měsíc. Jen připomeňme, že na evropských trzích poháněl sedan i kombík 2,2litrový agregát s výkonem 135 kW (184 k) spojen výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Standardně šlo o předokolku, kombi pak umělo nabídnout i pohon všech kol.

Není to poprvé, co se Mazda ve svých modelech loučí s dieselovými motory. Už před časem nám značka potvrdila konec nafty v modelech Mazda 3 a CX-30, což tehdy Markéta Kuklová z českého zastoupení automobilky komentovala následovně: „Jediným vozem, kde je o naftový motor zvýšený zájem, je model CX-5. U menších aut se bavíme o jednotkách procent.“

Video se připravuje ...

Jinými slovy po naftě v nových Mazdách nebyla poptávka. Alespoň ne taková, kvůli které by se vyplatilo ji nadále držet v nabídce. V českém ceníku šestky naftový motor stále najdete, poslední aktualizace dokumentu však proběhla v říjnu minulého roku. Od českého zastoupení víme, že aktuální šestku s naftovým motorem již neobjednáte.

Současná generace Mazdy 6 ale nemusí smutnit. Pořád má v nabídce dvoulitrový benzin s výkony 107 a 121 kW, pro náročnější je pak připraven 2,5litrový čtyřválec vyladěný na 143 kW. Nejslabší motor se pojí výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější dává na výběr mezi manuálem a automatem, nejvýkonnější verze kooperuje výhradně s automatem.

S odchodem nafty tak aktuální šestka přijde o možnost pohonu všech kol. Minimálně do příjezdu nástupce, u kterého se počítá s rozšířením nabídky o inovativní technologii Skyactiv-X.

Související články

Témata
Avatar - palix
13. 10. 2020 14:15
Re: Lidi jsou pobláznění
Dieslový hybrid už tuším niekto skúša vyrobiť. Čisto teoreticky moderné diesle majú veľmi nízke emisie, takže taký hybrid by nemusel byť úplne na škodu.
Avatar - skejpa
13. 10. 2020 08:25
V tomto případě asi žádná škoda
Tenhle motor zrovna spolehlivostí neoplýval. Navíc SkyG motory jsou nejen spolehlivé ale i úsporné, tak proč riskovat s nepovedenou naftou. Jediné co zamrzí je absence čtyřkolky u dvouapůllitru.
Avatar - Jerry.Gunman
11. 10. 2020 23:28
Re: Lidi jsou pobláznění
Místo toho, aby se stát soustředil na to, co skutečně musí (vnější + vnitřní bezpečnost; jasné, přehledné a všeobecně akceptované zákony, rovnost lidí před zákonem, rychlý + spravedlivý výkon práva, budování infrastruktury) sörou se úradníci do všeho, co nemají - a pak totakto dopadá :(
Avatar - Jerry.Gunman
11. 10. 2020 23:25
Re: Lidi jsou pobláznění
Kdyby automobilky byly sto vyrobit dízlový hybrid, asi bych o něm uvažoval - ale takto... Ale ono je zase dobře, že si každej můžeme vybrat dle svého vkusu a zeleno-rudí ekofašos nám do života nemohou protlačovat své lunatické vize krásně zelené budoucnosti, co? :D

IT chlapci zhusta taky žijí ve své paralelní realitě, která s potřebami normálního člověka nemá co do činění :(
Avatar - palix
11. 10. 2020 18:30
Re: Lidi jsou pobláznění
Nakoniec je to vina rôznych politikov, úradníkov..., ktorí často príjmu rôzne zlé riešenia, ktoré znevýhodnia veľa ľudí okolo, pritom sú veci, ktoré keby zmenili, tak dosiahnú možno väčší efekt. Prečo ale robiť veci s rozumom, keď sa to dá aj ináč...
Články odjinud