Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 se loučí s turbodieselem. Nafta zůstane pod kapotou jediného modelu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 10. 2020 • 01:20
45
26
Zobrazit náhledy (45)
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6

Po menších modelech Mazda 3 a CX-30 se naftový pohon co nevidět rozloučí také s nabídkou sedanu a kombíku Mazda 6.

Informaci o konci turbodieselu v Mazdě 6 přinesl jako první britský Autocar. Podle něj japonská automobilka ukončí produkci šestky v naftě již tento měsíc. Jen připomeňme, že na evropských trzích poháněl sedan i kombík 2,2litrový agregát s výkonem 135 kW (184 k) spojen výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Standardně šlo o předokolku, kombi pak umělo nabídnout i pohon všech kol.

Není to poprvé, co se Mazda ve svých modelech loučí s dieselovými motory. Už před časem nám značka potvrdila konec nafty v modelech Mazda 3 a CX-30, což tehdy Markéta Kuklová z českého zastoupení automobilky komentovala následovně: „Jediným vozem, kde je o naftový motor zvýšený zájem, je model CX-5. U menších aut se bavíme o jednotkách procent.“

video

Jinými slovy po naftě v nových Mazdách nebyla poptávka. Alespoň ne taková, kvůli které by se vyplatilo ji nadále držet v nabídce. V českém ceníku šestky naftový motor stále najdete, poslední aktualizace dokumentu však proběhla v říjnu minulého roku. Od českého zastoupení víme, že aktuální šestku s naftovým motorem již neobjednáte.

Současná generace Mazdy 6 ale nemusí smutnit. Pořád má v nabídce dvoulitrový benzin s výkony 107 a 121 kW, pro náročnější je pak připraven 2,5litrový čtyřválec vyladěný na 143 kW. Nejslabší motor se pojí výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější dává na výběr mezi manuálem a automatem, nejvýkonnější verze kooperuje výhradně s automatem.

S odchodem nafty tak aktuální šestka přijde o možnost pohonu všech kol. Minimálně do příjezdu nástupce, u kterého se počítá s rozšířením nabídky o inovativní technologii Skyactiv-X.

Související články

Témata
Avatar - palix
13. 10. 2020 14:15
Re: Lidi jsou pobláznění
Dieslový hybrid už tuším niekto skúša vyrobiť. Čisto teoreticky moderné diesle majú veľmi nízke emisie, takže taký hybrid by nemusel byť úplne na škodu.
Avatar - skejpa
13. 10. 2020 08:25
V tomto případě asi žádná škoda
Tenhle motor zrovna spolehlivostí neoplýval. Navíc SkyG motory jsou nejen spolehlivé ale i úsporné, tak proč riskovat s nepovedenou naftou. Jediné co zamrzí je absence čtyřkolky u dvouapůllitru.
Avatar - Jerry.Gunman
11. 10. 2020 23:28
Re: Lidi jsou pobláznění
Místo toho, aby se stát soustředil na to, co skutečně musí (vnější + vnitřní bezpečnost; jasné, přehledné a všeobecně akceptované zákony, rovnost lidí před zákonem, rychlý + spravedlivý výkon práva, budování infrastruktury) sörou se úradníci do všeho, co nemají - a pak totakto dopadá :(
Avatar - Jerry.Gunman
11. 10. 2020 23:25
Re: Lidi jsou pobláznění
Kdyby automobilky byly sto vyrobit dízlový hybrid, asi bych o něm uvažoval - ale takto... Ale ono je zase dobře, že si každej můžeme vybrat dle svého vkusu a zeleno-rudí ekofašos nám do života nemohou protlačovat své lunatické vize krásně zelené budoucnosti, co? :D

IT chlapci zhusta taky žijí ve své paralelní realitě, která s potřebami normálního člověka nemá co do činění :(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku