Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda 6 se loučí s turbodieselem. Nafta zůstane pod kapotou jediného modelu

27 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Silná nafta a 4x4 je ideál. A to mám benzín.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zrovna u Mazdy mi to až tolik nevadí. Sice ideální kombinace, ale Mazda nějak ty diesel neumí mi přijde a volil bych u ni benzín. Bohužel ty zase nejsou úplně moc živý.
Avatar - palix
palix
Paradoxne práve Mazda je automobilka, ktorá vývoj dieslov nevzdala. Práve nedávno bol kdesi článok o tom, že Mazda pripravuje nový dieslový motor. Všetky japonské automobilky sa dieslu otočili chrbtom...
Síce taký atmosferický 2,5 l možno nie je úplne živý, ale v spojení s automatickou prevodovkou isto poskytne veľmi dôstojnú jazdu.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Svět se v kravskou (_!_) obrací...
Motor, který nabídne jeden z nejdelších reálných dojezdů na jednu nádrž - a kvůli obskurním tlakům nějakých poblázněných ekofašos půjde do kopru... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď víc *** než je nutný = prostě diesel v osobním voze FAKT nemůže fungovat bez umělého ZVÝHODŇOVÁNÍ = svět se obrací naopak K NORMÁLU

Navíc diesel motor je nejporuchovější plus taky výrobně a servisně nejdražší s bonusem nejtěžší = všechno špatně

A k obskurním kecům Neználků s IQ tykve = tedy tvým = na barel ropy dojedeš dál na benzín ne naftu = jak si troubíci jako ty dodnes představují
Avatar - Ozzman
Ozzman
To, že najede na jednu nádrž většinou nejdál nema vůbec nic společného se zvyhodnovanim, je fuk, kolik ta nádrž stojí. Až bude mít hybrid nádrž na 70 litrů, můžeme toto tvrzeni přehodnotit
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslím že má nádrž 68 litrů https😐/autobible.euro.cz/…est-vybava-cena/ 😉
Tady https😐/www.youtube.com/watch?… nebo tady https😐/www.auto.cz/…-do-ceska-134390 65 litrů 😄
66 litrů míval https😐/www.auto.cz/…i-predator-95837 :yes:
Já mám dojezd asi 1000 km
Hybridní teď bude i https😐/www.auto.cz/…dni-pohon-132888 uvidíme jestli sáhnou na nádrž = teď má 87 litrů 😁

Samozřejmě že to nemá nic společnýho = jen je nafta v osobních autech v tržním prostředí out = to je celý. To že někdo vytáhne že na nádrž dojel nafťák dál = je další blbost protože i to je pokřivení rsp. dokonce OPAK reality = z barelu ropy prostě dojedeš dál na benzín

Bohužel díky desítkám let pokřivování = to POKŘIVENÍ berou lidi za normální běžný na to si zvykli = a chtějí ho dál https😐/www.autoforum.cz/…jednu-z-vyjimek/ Mimochodem ta novinka rozdělování slov = fakt NENÍ horšího velkýho webu než ACZ pod machi(avelli)m

Používáním nafty místo benzínu v běžných autech spotřebováváme ne míň ale VÍC ropy 😲
Vtipný žejo :😉 :-!

EDiT homo sapiens člověk moudrý a výrobky z ropy https://ct24.ceskatelevize.cz/…i-14-milionu-tun
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Copak, zase tu máme Teorii Dotované Nafty?
Já si počkám, až to v tom vydavatelství Magor Press (Uzavřená 24, Praha-Bohnice) vydají knižně.
Pokud vím, autogramiáda spojená s možnopstí dát autorovi přes držku bude probíhat 30. února 2021, že? 😉 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ještě hůř = si s vnímáním o level pozadu = no to je u tebe NORMA-lní. Těžko pak takovým vysvětlovat https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/

Hele já moc neumim anglicky = přeložíš mi to? https😐/www.climatechangenews.com/…7bn-year-europe/
Hele já moc neumim německy = přeložíš mi to? https😐/www.spiegel.de/…r-a-1182815.html
Hele já moc neumim francouzsky = přeložíš mi to? https😐/www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html

Zajímavý co slovo DOTOVÁNÍ https😐/zpravy.aktualne.cz/…d470cc47ab5f122/ s některejma lidma (jako si třeba ty = teda ty hloupější prostší jednodušší bez znalostí a vzdělání) dělá 😐

K tomu NAVÍC ta realita jak je to s naftou viz 11:13 krom úvodního odstavce JE TO fakt SÍLA žejo 😉

Je svuj tupej mozek poslouchající tupouni by potřebovali přes držku to se shodneme = možná spíš pálkou přes hlavu = nepomohlo by to, ale dobře by to asi člověku udělalo to zas jo 😄
A vem s sebou ajťáka co způsobil tohle nový dělení slov v příspěvcích 😲 :-!
Avatar - palix
palix
Ak "...na barel ropy dojedeš dál na benzín ne naftu..." - prečo je potom nafta reálne lacnejšia? Problém je skrytý práve tu.
Koncový zákazník, ktorý si kupuje auto aj palivo, pozerá na čísla, ktoré musí zaplatiť z vlastného vrecka. Diesel má nižšiu spotrebu, nafta je lacnejšia = vezme diesel (hlavne ak je auto jazdené).
Dieslove auto som ešte nemal, hlavne preto, lebo som ho nikdy skutočne nepotreboval. Okrem pár výhod to má kopec nevýhod. Kolega nedávno kúpil po dlhom hľadaní dieslovu Škodu a už mu svieti kontrolka DPF - asi nejazdí dosť dlhé trasy. Pritom chcel pôvodne benzín, ale nechal sa "ukecať" od odborníkov v rodine. Okrem toho - benzínových áut (jazdených od koncernu VW) bolo v ponuke oveľa menej.

Jedna otázka mimo tému... som iba sám, ktorému sa v poslednej dobe začal rozdeľovať text príspevkov nejako divne? (chyba na auto.cz, alebo môj prehliadač?)
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Palixi, jakákoli diskuse s Hamůňou je ztráta času. Ať již zde vystupuje jako Ha, muňka, sakra nebo jako Kylie - pod tím i oním nickem pouze prokazuje, že skutečně trpí duševní poruchou - aspergerovým syndromem. https😐/cs.wikipedia.org/…r%C5%AFv_syndrom , ke které se tady loni v létě (???) sám / sama přiznal / přiznala
Zadej si je na ignore-list - a máš klid

BTW, s tím rozdělováním to blbne asi všem. Škoda přeškoda, že na to redakce z vysoka kálí 😞
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak pomůžeš mi s těmi překlady? Už včera 14:26 😉

Máš slušně extrémní reakci = na to že tě někdo opraví :yes: :-!

Nesmíš holt tolik KECAT = jako že si jen s nafťákama najezdil přes milion km https😐/moje.auto.cz/…/citroen-c5.html 😄
Avatar - palix
palix
Ja by som ho zaradil do skupiny istým spôsobom ekologický rozmýšľajúcich ľudí - niekedy trochu extrémne. V istých veciach má aj pravdu :-!.

Osobne keď kupujem auto, tak nepozerám hlavne na spotrebu, ale aj na čo najvyššiu spoľahlivosť a najvhodnejšie "riešenie" pre moje potreby a preto nejazdím dieslom (nič proti dieslu) ale benzínovou atmosférou. Do bodúcnosti si viem predstaviť aj hybrid.

Diskusia na auto.cz bola pred časom oveľa lepšia. Okrem iného došiel do mailu link na príspevok a po kliknutí na neho sa človek dostal priamo na odpoveď... Dnes to takto zďaleka nefunguje. IT-čkari majú občas takú vlastnosť, že aktualizáciami často pokazia veci, ktoré fungovali a nakoniec je výsledný produkt horší ako bol 😄. Ospravedlňujem sa IT-čkarom, ktorí to takto nerobia :-!
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Kdyby automobilky byly sto vyrobit dízlový hybrid, asi bych o něm uvažoval - ale takto... Ale ono je zase dobře, že si každej můžeme vybrat dle svého vkusu a zeleno-rudí ekofašos nám do života nemohou protlačovat své lunatické vize krásně zelené budoucnosti, co? 😁

IT chlapci zhusta taky žijí ve své paralelní realitě, která s potřebami normálního člověka nemá co do činění 😞
Avatar - palix
palix
Dieslový hybrid už tuším niekto skúša vyrobiť. Čisto teoreticky moderné diesle majú veľmi nízke emisie, takže taký hybrid by nemusel byť úplne na škodu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože je dotovaná = viz odkazy 14:26
Nutnost skončit tohle absurdní dotování ZVÝHODŇOVÁNÍ se diskutuje už pár let https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit a nejen nafty obecně fosilních paliv = od Německa po https😐/www.eluniverso.com/…nomicas-gobierno

Evropa se bohužel před lety vydala blbým směrem = místo hybridizací ke který sme stejně nakonec po Dieselgate došli = umělou podporou dieslu (skrz dotování ceny nafty)

U vás myslím v přepočtu přes 4 koruny litr = to je ročně slušná suma. Nejvíc v Nizozemí = tam dokonce 9 kč každý litr nafty = to je fakt hodně. A samozřejmě bližší košile než kabát = jasný že člověk neřeší kolik miliard na to stát přispívá = prostě vezme to výhodnější.

Bohužel rozdělování slov je další MÍNUSová novinka ACZ = bez přehánění snad není horšího velkýho webu = místní ajťáci :no: :no: 😒
To už není podprůměr = někdo musí být nejhorší = je to ACZ = místní ajťáci JSOU NEJHORŠÍ

Nebýt extrémního zvýhodňování nafty = nemají dieslové motory v osobních autech téměř šanci. Dle statistik = nejporuchovější. Současně i výrobně a servisně nejsložitější = nejdražší. Přitom všechno řeší = prostě jen tržní cena paliv

Ten bonus že z barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty = takže s dieslem je vlastně VĚTŠÍ spotřeba ropy = to už je jen dobrej černej humor 😄
Avatar - palix
palix
Nakoniec je to vina rôznych politikov, úradníkov..., ktorí často príjmu rôzne zlé riešenia, ktoré znevýhodnia veľa ľudí okolo, pritom sú veci, ktoré keby zmenili, tak dosiahnú možno väčší efekt. Prečo ale robiť veci s rozumom, keď sa to dá aj ináč...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Místo toho, aby se stát soustředil na to, co skutečně musí (vnější + vnitřní bezpečnost; jasné, přehledné a všeobecně akceptované zákony, rovnost lidí před zákonem, rychlý + spravedlivý výkon práva, budování infrastruktury) sörou se úradníci do všeho, co nemají - a pak totakto dopadá 😞
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přesně tak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ideál? V čem?

Víš že to s NUTNOSTÍ dotování ročně desítkama tisíc milionů = je FAKT ne?
Víš že to je nejporuchovější a n22ejdražší a nejNEvyhodnější forma = z barelu ropy dojede i běžnej benzín dál
cudzinec111
dve turba a ine speciality, piliny z vackoveho hriadela, caste regeneracie, riedenie oleja, neuznane regeneracie - stoji to za ten priplatok, ked su tu spolahlive a usporne benziny?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mazda v tom už taky dělá zmatky. Zbytečný diesel 1,8, pak ruší výborně jezdící 2,2 a nahradí to sky Xem, který buď nejede a nebo žere jako běžné sky.
Avatar - palix
palix
Sky-X má vyšší výkon, takže jeho spotreba porovnateľná s bežným Skyactivom je podľa mňa v pohode. Predpokladám, že ak mám "od 21 500€" na kúpu auta, tak spotreba nebude na 1. mieste pri výbere 😄. A ak áno, tak si kúpim hybrid, alebo diesel. Kto dnes kupuje auto podľa papierových údajov spotreby? Ak chcem vedieť skutočnú spotrebu, pozriem testy a iné zdroje. Na mieste Mazdy by som Sky-X zamontoval napr. do plugin hybridu.
Sky-X je vlastne ešte stále na začiatku vývoja. Možno nejaké blízke vylepšenie bude o dosť lepšie. Zatiaľ neviem, žeby niekto iný mal niečo podobné.
Predpokladám, že nie je ľahké dosiahnuť u motora nižšie emisie + znížiť spotrebu a zachovať, prípadne zvýšiť výkon + zachovať vysokú spoľahlivosť. V aute mám motor 2,0l G120 (88 kW). Nové motory G122 majú o chlp vyšší výkon a krútiaci moment, tuším "odpájacie" valce... ale spotreba asi až tak dole neišla, emisie predpokladám, že áno. Spoľahlivosť zrejme ostala zachovaná.
G120
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
G122
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
U oboch motorov jazdí najviac áut za 6,4 l/100 km.

Ak by išli dole "IBA" emisie, tak inovácia stála za úsilie.
Avatar - palix
palix
2 turba sú teda poriadna záťaž - hlavne keď sa to raz pokazí. Takému motoru by som sa zďaleka vyhol. Hlavne ak značka ponúka vysoko spoľahlivé benzíny.
Na druhej strane nápad dať do auta 2x turbo nie je až taký zlý, pokiaľ to 100% funguje.
Okcak
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - skejpa
skejpa
Tenhle motor zrovna spolehlivostí neoplýval. Navíc SkyG motory jsou nejen spolehlivé ale i úsporné, tak proč riskovat s nepovedenou naftou. Jediné co zamrzí je absence čtyřkolky u dvouapůllitru.
Okcak
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.