Jak tak koukam, ford loni prestal vyrabet c-max grand. Velka skoda, soupacky jsou do rodinneho korabu k nezaplaceni a ve spojeni s vyssim posezem druhe rady je pece o deti v sedackach naprosto vyborna. Zaklad staval kolem 400.000,- a to je solidni cena pro napjate rodinne rozpocty.
Vyšší profil gumy mi nepomůže u vysokých obrubníků nebo u blbě postavených zpomalovacích prahů s vyjetými kolejemi. A že toho třeba po Praze je dost a dost. S nízkým autem aby člověk hodně přemýšlel, kde zaparkuje. Mnohokrát vidím auta, jak visí nárazníkem na obrubníku, a říkám si, co to asi provede, až bude majitel chtít odjet...
Zajimavy je vyvoj pocty kusu dodavek v tom zastoupenych...
V roce 2015 podle tabulky tam je jen VW transporter (957 ks)
V roce 2020 tam jsou Toyota Proace (923 ks), VW Transporter (555 ks, tzn. pocet klesl), MB V (375 ks)
Narust je tedy za 5 let o cca 100% ve prospech dodavek.
VW se na prodejich podili mene, bo je drahe v porovnani s Toyotou, Citroenem a Peugeotem, MB je take s cenou hodne nahore, Toyota prodava hodne. To jsou fakta.
Vemi zajimave ale je, ze tam neni zadny Citroen Spacetourer a ani Peugeot Traveler.
Pricemz to jsou trojcata spolecne s Toyotou Proace.
Jestli oni v te tabulce nemaji cirou nahodou zapocitany vsechny mozne modely Toyoty Proace (remeslnickou dodavku + City + Verso) dohromady ?? Co autore, umite to rozklicovat?
To uz je slovickarenie, co je suv a co mpv a pod. Dolezite je, ze vyssie auto na rovnakej platforme je trosku vhodnejsie na bezne pouzitie, ako nizsie. Inak by nedoslo k nedorozumeniu, vsetci, co nadavaju, maju aj tie nizke auta nie celkom nizke. Aj nizke C4 Picasso je celkom vysoke, s nim som nikdy v meste problem nemal. Ale uz s Citigom, ktore ma deklarovanu svetlu vysku 141 mm a realne metrom nameram ani nie 12 cm uz problem zazivam denne. Rovnako, ako bol problem kedysi s nizkym Swiftom. Touran ma svetlu vysku 15 cm a Grand Scenic 16 cm. A ked zoberiem meter, tak tych 16 cm tam naozaj je. Pri Citigu nie. A pritom auto do mesta.
je to jen o tom, že lidi jsou líní už i opatrně zaparkovat... mám jedno auto vyšší a druhý normální a žiju plnohodnotný život i v tom kompaktním nízkým kombíku.
samozřejme, nebavím se o terenu, snehu, atd.
takže ne, SUV drtivá většina lidí nepotřebuje, ale chce.
a ty, jako obvykle, plácáš hlouposti
Bez problemov urcite nie, inak by som to nespominal. Jazdim ako beznym nizkym autom, tak aj vyssimi. Nemusia to byt ani ciganske osady, aj do uplneho centra sa je u nas problem dostat cez vysoky obrubnik. Jasne, kto chodi len po rovnej ceste a ma stastie, ze nemusi a nepozna jazdu po miernom terene, staci mu aj nizke auto. Ale podla rastucej obluby suv predpokladam, ze vacsina ludi si uvedomuje tento problem.
Lacnejší je, a to dosť výrazne. 5008 ponúkajú za 25,5 tisíca v akcii, C4 Spacetourer, stojí 22 v základe, v akcii je za necelých 19. Variabilita je minimálne porovnateľná . Komfort je široký pojem, mäkčí a plavnejší je Spacetourer.
Městský terén, to jsou zničené ulice, díry, propadlé kanály, zpomalovací prahy, vysoké obrubníky... Buď to vyžaduje dobrého a všímavého řidiče, nebo zkrátka dost vysoký podvozek.
Prosím definuj pojem mestský terén 😊a garantujem Ti že 5008 ako aj moje SUV bude v poriadnom teréne v džúse . Tie terény čo pozerám v reklamách na dnešné SUV ala 5008 predsieň smelo aj so sedanom .
C4 je posledny mohykan. Porovnaj si napriklad touran s 5008 a zistis, ze lacnejsi nie je a ani ta jeho variabilita nie je lepsia. O komforte ani nehovoriac.
První Meriva byla ošklivka a měla "zajímavý" motor 1,6 s 85 koněma. Jednou jsem to měl jako náhradní auto ze servisu a musel jsem s tím jet do Stuttgartu. Dojel jsem v pohodě, ale cítil jsem se v tom jako tydýt. Novou jsem měl jednou z půjčovny, jelo to hezky (motor 1,7 diesel) a mělo to fakt super podvozek. Zadní dveře byly zajímavý a dobře se dozadu sedalo.
Někdy v roce 2000 jsem nějakým omylem nafasoval Zafiru (tehdy to byla novinka) a musím říct, že jsem si jí tak oblíbil, že místo Omegy s šestiválcem (3,2) jsem si následně vzal další Zafiru v tehdejší "top verzi" s 2,2 benzínem. Odcházely u toho ložiska v předních kolech okolo 30 tisíc km nájezdu, jednou se mi v dešti zasekly stěrače tak, že museli chlapci v servisu vyměnit celý mechanismus a další "drobné" závady, ale jezdilo se v tom super a odvezl jsem v tom naprosto všechno (zrovna jsem se stěhovat z Prahy do Brandýsa). Na konci roku 2005 jsem nafasoval Sharana s TDI (všechna červená Písmena !!) a to bylo nejblbější auto, s kterým jsem kdy musel jezdit. Zlatej šestimetrovej Ford Tranzit ;-)
Čísla vycházejí ze statistik Svaz dovozců automobilů. A Transporter tam opravdu má 555 registrací jako osobní auto v kategorii M1. Jestli se za těmito 555 kusy skrývá Transporter Combi/Bus, nebo jde o Caravelle/Multiva/California, to těžko říct. Zmatek prostě dělá samotná legislativa (výhody pro nákladní vozy/nevýhody pro osobní auta) a často i automobilky.
Ja si zase myslím že MPV je ako rodiné auto daleko lepšie ako SUV ktoré sú asi aj drahšie. Mal som oboje tak mám porovnanie.
Každý to máme ale inak a iné požiadavky.
Bez vysvětlení jsou pomotané MPV a osobní dodávky a do toho užitkáč Transporter v tabulce. No jo no, vyznat se v těch Transporterech, Multivanech a Caravelle, to je na už vysokou školu.
oni to maju s nejakou 1,4kou atmo... proste zakladnejsi kus... ale aj kabinou aj jazdnym prejavom fakt nic moc... je to este opel zo starsich cias a osobne by som uz o taketo auto ani nezavadil... tu aj dokker uz bude favoritom... ale jasne... na bezne jazdenie preco nie... ale za dane peniaze uz asi lepsie 500L alebo .. alebo co.. ved uz ani nie je z coho vyberat tak sme dopadli... hlavne ze mame uz kdejake elektricke sportiaky a SUVecka za tazke melony... ktore su na masove pouzitie defakto k nicomu a pre nikoho... ale ako som pisal vcera.. uz nebduem plakat... ja stejne chcem SUV alebio aspon zvysenu svetlost... za MPV neplacem a ani za sportiakmi ci kabriami... a tesim sa uz na tu novu el daciu ... :yes:
Áno tu poslednú myslím , nevím vec názoru, mne sa páči zvnútra. Zvon jaska že nie 😊Sk nebude MPV tak Milka je u mna úplný top kandidát do budúcna , to máš pravdu .
myslis tu sucasnu merivu? nesranduj.. sesterka to ma a je to neskutocne salatoidne vajce... a asi aj tak skonci bez nastupcu... v tomto je zlata aj ich predosla francuzska 407-cka v kombiku... dodnes lutuju jej predaj.... ked opel tak uz by som pockal na novu mokku... ale jasne.. to uz zase nebdue MPV...
za mna jeskoda hlavne za take kusky ako bol carens .. to bolo cistokrvne mpv sikovnych rozmerov a predavalo sa aj inde nielen v eu a napriek tomu aj tak konci... takz asi nieco s MPV autami nie je celkom ok... bud je maly zaujem.. klesa pocet 5-6 clennych rodin alebo neviem... ja zase chem SUV .. alebo posatci mi aj nieco ako sander ostepway .. prost aspon nech ta svetla vyska je vacsia.´.. lebo na nasich cestach to je uz skoro nutnost mat vysi podvozok ziadny luxus.... nutnost
Za mna prasiatko :-) , inak podľahol som móde SUV a veru dnes ľutujem , nedávno som sadil do poslednej merivy a to auto mi tak sadlo že až . Ach, keby len tie MPV nevymreli , ak sa tak nestane nabudúce iste nepôjdem do SUV Ale MPV. Možno má vysmejete ale je to môj sebakriticky názor . Pekný deň všetkým.