Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru: zcela nový Forester jako vánoční dárek

Na japonských stránkách Subaru začalo odpočítávání. Nový Forester se představí už za měsíc.
Zpět na článek
27. 11. 2007 17:17
27. 11. 2007 18:22
neregistrovaný "Mac"
27. 11. 2007 19:14
neregistrovaný "DEFÍK"
27. 11. 2007 21:45
27. 11. 2007 22:04
neregistrovaný "Jurak"
27. 11. 2007 22:21
neregistrovaný "Max Stirner"
28. 11. 2007 19:08
anonym
27. 11. 2007 23:10
8. 12. 2007 14:14
neregistrovaný "Leucin"
28. 11. 2007 09:31
11. 12. 2007 13:13
neregistrovaný "Anonymně"
28. 11. 2007 10:28
neregistrovaný "mam_las"
28. 11. 2007 11:28
neregistrovaný "neregistrovany slimak"
28. 11. 2007 16:54
neregistrovaný "mates"
28. 11. 2007 19:00
neregistrovaný "mates"
28. 11. 2007 12:04
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 14:52
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 14:35
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 16:11
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 18:13
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 20:30
neregistrovaný "ozy - aka ozawasan:-)"
28. 11. 2007 20:05
neregistrovaný "Alessio."
28. 11. 2007 18:28
28. 11. 2007 18:35
neregistrovaný "mozgog@post.c"
28. 11. 2007 23:23
neregistrovaný "NorgE"
29. 11. 2007 08:49
neregistrovaný "seatik"
27. 11. 2007 17:17
Vianoce uz dnes
Kto chce mat vianoce uz dnes, nech pozrie sem:
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
27. 11. 2007 17:48
Re: Vianoce uz dnes
Diky Marco, jako vzdy jsi o krok napred;-) Navic nejde o zadne zafacovane kousky, ale zrejme o foto z predserie. Z toho co jsem videl se forester podaril vyrazne lip nez Impreza. S pripravovanou naftou by to mohlo byt mnohem zajimavejsi i v Evrope...
neregistrovaný "Mac"
27. 11. 2007 18:22
Re: Vianoce uz dnes
ještě aby se vydařily bezrámovky...(což už asi nehrozí podle změn na Impreze)a chtít ještě kontinentální volení výbavy nových vozů je asi úplně utopické přání ;-)
neregistrovaný "DEFÍK"
27. 11. 2007 19:14
Re: Vianoce uz dnes
Marko, to je
pán auto. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
K tomu Subaru. Vidím, že spredu to bude dvojník Imprezy. :no: :no: Nie žeby bola škaredá, ale každý iný typ Subaru bol originál. Inak ešte k autu ako takému. Subaru Forester si pamätám ako veľmi, veľmi nízke SUV. Toto je akoby zmenšená Tribeca. ;-\
Avatar - Subaru4ever
27. 11. 2007 19:47
Ježíšku vem to přes Japonsko
Z fotek z odkazů toho není až tak moc zřetelného, jenom se mi ježí vlasy z rozšiřujícího se D sloupku, to je největší hovadina na dnešních SUV. Nejhorší je, že se v tom všechny značky od sebe opičí.
Sice bude dost krabicoidní, ale příď má podle všeho dost skloněnou, což už pak nebude ten správný starý Forester. Napomuže to asi aerodinamice a Subaru nepotřebují velké motorové prostory kvůli geniálně nízko umísťenému boxeru. Nejhorší ze všeho je ale nárůst velikosti, protože právě kvůli své střídmosti, kompaktnosti a nemastodontnosti byl podle mne Forester tak oblíben. Minimálně nárůstem velikosti brutálně naroste hmotnost, tím ztratí své jednoznačné vedení ve schopnestech na silnici.
Jestli bude opravdu tak obrovský, nevím proč to dělají, když už mají Tribecu.
:'-(
Ale i přes to všechno je jasné, že to bude paráda :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2007 21:45
CAUSA TRAUTENBERG
Forester. Dokonale nelogický model. Neforemný crossover s výkonem stíhačky. Je vidět, že Subaru pochopilo, že touhle cestou nemůže nikam dojít. Proto lze jen s potěšením hodnotit Markovu aktualitu - ano, jak je vidět, Forester se odstřihuje od své schizofrenní historie a velmi silně se včleňuje do evropské ligy dnes již klasických esuvéček. Sice nejspíš na podměrečné dvoulitrové naftě, přesto jak odečítám ze snímku, vizualitou rozhodně přesvědčivější, než neskutečně neuchopitelná Tribeca.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Jurak"
27. 11. 2007 22:04
Re: CAUSA TRAUTENBERG
tentokrát s tebou souhlasím...máš o foresteru pravdu...( a to sem zastáncem subaru)..
27. 11. 2007 22:29
Re: CAUSA TRAUTENBERG
:yes:
neregistrovaný "Max Stirner"
27. 11. 2007 22:21
Re: CAUSA TRAUTENBERG
Neuchopitelná Tribeca... Hmm, bude ti tak připadat (páč se nepotřebuje podbízet), dokud neuchopíš její volant a neprojedeš se. Pak zjistíš, hochu, že ... nic podobného jsi ještě neřídil. ;-)
27. 11. 2007 22:29
Re: CAUSA TRAUTENBERG
Maxi... sakra. Vypadá to, že snad Q7 či X5 se podbizí? Auto musí především vypadat, jestli se neshodneme na tomhle, neshodneme se na ničem. Pokud auto tedy vypadá, záleží na spodku a na motoru. Řekněme tedy, že jde o tři veličiny. Vezmu-li do úvahy, že Subaru zvládl ty poslední dvě, na tu jednu (podstatnou stejně jako ostatní) dokonale zapomněl. Já ne.
28. 11. 2007 04:08
Re: CAUSA TRAUTENBERG
A co defender? Vypada (z pohledu zbytku dnesni produkce) strasne. Presto je, a myslim, ze nejen pro mne, jednou z vysoko umistenych ikon automobiloveho prumyslu. Je totiz jedinecny. Kousek te jedinecnosti ma v sobe i dnesni forester. Tato jedinecnost v sobe ale skryva problem. Pokud se z drive okrajove kategorie vozu stava temer mainstream, je treba se mene odlisovat a vice zapadat mezi ostani, aby ani prodeje nevycnivaly, nebo spise svoji vyskou nezapadaly hluboko pod ostatni konkurenty. Ale s tvoji tezi, ze auto musi predevsim vypadat, lze souhlasit tak na pul. Auto musi predevsim vypadat, pokud to neni vynahrazeno necim jinym.
28. 11. 2007 09:20
Re: CAUSA TRAUTENBERG
Andy... Deefender a Forester :-) to snad ani nemůžeš myslet vážně...

Tu výhodu výhrady absence náležité vizuality spatřuješ u forestera prosím tě v čem?
anonym
28. 11. 2007 19:08
Re: CAUSA TRAUTENBERG
NAuto musí vypadat, na tom se nepochybně shodnem. Tribeca vypadá na fotce divně, v reálu je to lepší... a ze sedačky řidiče: excelentní. (Hovořím o původní, nezmršené verzi - nemusí se ti líbit, mně ano - opravdu.)
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: CAUSA TRAUTENBERG
GTi, občas s Tebou musím nesúhlasiť ale zatiaľ nikdy som svôj nesúhlas nepotreboval vyjadriť. Odhliadnúc od tej debaty, ktorá sa tu rozvinula neforemnostia podobne, by som rád vyjadril svôj názor k Subaru. Úvodom musím povedať, že som sám majiteľom Subaru a tým pádom môj názor bude pre niekoho veľmi subjektívny.
Odhliadnime od vzhľadu, je to veľmi subjektívna záležitosť a ako na svete existuje kopec odchýliek či úchyliek, tak si subaru zaraď medzi ne.
Sám som sa k japonským autám dostal po dlhšom čase a po poslednom landcruiseri som sa zaprisahal, že japonské auto si už nekúpim. Ale čo čert nechcel moje požiadavky spĺňala iba skupina A4/MB C/Outback a ako majiteľ Audi som nemohol inak ako nekúpiť A4. C bol výbehový model tak som sa dostal k outbacku. Veľmi som sa tomu bránil ale nakoniec som to kúpil. A dnes neľutujem. Denno denne ma auto utvrdzuje v tom, že chýbajúce vyhrievané zadné sedadlá, či DVD player alebo príplatkové high end audio sú iba malé "zalepoči" oproti tomu, čo mi to auto poskytuje. Nikdy som nechápal tie reči o tom, že to treba skúsiť, že auto sa kupuje srdcom (majmä AR :)) a podobne, dnes musím priznať, že niečo na tom je.
Ale aby som tu neopakoval už niekde napísané. U subaru bude vždy problém s niečím ako dizajn. Prirovnal by som to (akokoľvek toto prirovnanie kríva) k fľaši dobrého ryzlingu. Niekomu vôbec nepasuje biele, niekomu ani ryzling, niekomu pasuje dokonca iba rýnsky. A aj keď utrafíš presne chute zákazníka, môže ho odradiť balenie. V nevzhľadnej a zaprášenej fľaši sa môže skrývať chutný mok, za ktorý určitá skupina zákazníkov je ochotná dať "majlant". A toto je prípad subaru. Môžeš namietať číslami, predajom a podobne... tu to tak je a takto to zatiaľ funguje.
A naspäť k forestru. Je iba dobré, že subaru sa "triafa" do mainstreamového vkusu. Pokiaľ si udrží ten "spirit", ktorý subaristi žerú a bude si to auto kupovať aj mainstream, je veľká šanca, že bežné produkčné modely sa popri subaru budú akosi "strácať", čo je pre "subaristov" dobré (ako tak nad tým rozmýšľam ortodoxný subaristi budú nas*atý). A samozrejme, vývoj pôjde ďalej, takže v špirále nás (dúfam) čakajú čoraz lepšie autá (aj keď pri pohľade na niektoré nové modely nielen mainstreamu o tom pochybujem:))
Avatar - Dinar
28. 11. 2007 10:19
Re: CAUSA TRAUTENBERG
Nechme design designem, hlavním problémem tribecy je absence šestiválcového dýzlu, nejprodávanější, protože nejlogičtější, motorizace velkých SUV. Jízdní vlastnosti má slušné, ale není to nic, z čeho by si konkurence musela sedat na zadek. A pak všechny ty soudobé technologické vychytávky, u konkurence běžné, vzduchové podvozky, adaptivní tempomaty a jiné elektronické serepetičky, co z toho Tribeca nabízí? Navíc, třeba pro mě by byla nepoužitelná už jen z důvodu absence podélně nastavitelného volantu, záležitosti běžné dnes i v A segmentu. U auta prezentovaného jako sportovně zaměřené, je nemožnost dosáhnout perfektního posazu až fatální chybou. Ale třeba to v novém modelovém roku už bude, podobně jako u Legacy. Takže, Maxi, kvalitních konkurentů je spousta, ke cti Subaru nutno říct, že si je vědomo nerovného postavení Tribecy mezi velkými SUV a zvyšuje její šance velmi dobrou cenou. ;-)
27. 11. 2007 23:10
Tvrdak Forester
Osobne se mi libi design stavajiciho Forestera. Tvary ma dokonale vyvazene, stolovita kapota, rohy a nekolik skoropravych uhlu mu dodavaji na muznosti. Prirovnal bych ho ke staremu Broncu (i kdyz o mnoho mensi). Tak ma zkratka auto pro prave ridice vypadat. Doufejme, ze aspon neco z toho, co delaji dnes Forestera Foresterem, zustane. Jinak z toho muze byt jen dalsi nahrbeny tuctovy Tiguan.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2007 09:27
Re: Tvrdak Forester
Poté, co jsem se podíval na Marcovy odkazy, se obávám, že z původního Foresteru nezůstane nic. Nizké, praktické, sportovní SUV bude minulostí. Myslím, že je to škoda.
neregistrovaný "Leucin"
8. 12. 2007 14:14
Re: Tvrdak Forester
Nastupca zda sa strati vela z toho, cim sa prave starsi model odlisoval od konkurencie... (kvoli tomu asi v buducnosti kupim nejaky model 2007 z bazaru...)
28. 11. 2007 09:31
Re: Tvrdak Forester
Pár tvrďáků už jsem, Mariánku viděl... nikdy to ovšem nebyl forester :-) Ty si pleteš zkreslené dojmy s pojmy. A co je to, co dělá forestera tvrďákem foresterem? Prosím vypiš se tu, ať víme, jak si Mariánek představuje pravého řidiče ;-)

Člověče, já pomalu začínám uvažovat, že ti ve Zlatém ventilku vyhradím speciální kategorii - SEBRANÉ SPISY a tam (s tvým svolením) bych otiskl tvé vyprofilované postoje. Jen namátkou z poslední doby vybírám - Japonsko válcuje Evropu desetiletou Corollou, Volvo S80 je nespolehlivá šunka severu a forester má přívlastek auto terminátorů >:D :yes: Ano... všechno je možné. Dokonce i přirovnávat forestera k Broncu...

P.S. Co takhle porovnat Touarega a Pandu 4x4. Už to tu sice jednou bylo (vyhrála, samo, panda) ale zasmát se můžeme i dnes, co?
28. 11. 2007 10:26
Re: Tvrdak Forester
Sam by ses mel nominovat za prepisovani prispevku. Ty tech zlatych ventilku uz musis ale mit!!!
Stale te jeste trapi, ze ojeti japonci valcuji ojety svet? GTI, ZVYKNI SI!!! To je fakt, to je realita. Mas k tomu 35000 dukazu. Nebo jinak.....zij si ve svem vysnenem svete, ale nevnucuj ho jinym.
To same o S80. Uz s nim nejaky cas jezdim a zadne problemy jsem nemel. Umistil se spatne, to ale na mem subjektivnim nazoru nic nemeni. Mam zkratka stesti.
Apropo, videl jsem na silnici tvuj sen, Tiguana. Nejdriv jsem si myslel, ze jde o tuningovany Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Ma prilis tezky predek, vypada nahrbene.
neregistrovaný "Anonymně"
11. 12. 2007 13:13
Re: Tvrdak Forester
hátétépé: avtonovinki.moskva.com/…pyphotos/1216726
neregistrovaný "mam_las"
28. 11. 2007 10:28
Re: Tvrdak Forester
Jestli jsi nám chtěl ukázat, jak vypadá tvrdej chlap, tak se ti to povedlo. Tak napůl. Tedy natvrdlej. Pokud má Audi Allroad na sto aut 48 závad, tak ti Volvo S 80, s jeho 51 závadami musí přijít ještě nachvollziehbar. Nám, co jsme z Toyot, Hond, Nissanů a Subar zvyklí jen na pár závad, to zase až tak akceptovatelné nepřijde. :-)
Avatar - Dinar
28. 11. 2007 10:45
Re: Tvrdak Forester
>:D >:D Aby nakonec ten Mariánkův mužný typ a správný řidič z toho nebyl zmatený, jeden den mu vysvětluje, že k jeho image dokonale sedí kulaťoučký knoflíček, aby ho za dalších pár dní strkal do forestera s tím, že jedině pravé úhly hranaté kastle jsou tím, co nejlíp pasuje k jeho zarostlé bradě drsňáka. :-)

Obecně, tohle zaklínání se autem pro pravé řidiče, které nemusí vypadat dobře, to je fakt legrace, nevím proč by pravý řidič nechtěl, aby jeho dokonale fungující stroj taky dokonale nevypadal. U letadel funguje jedna stará pravda, že to co dobře vypadá taky většinou dobře lítá, což sice na auta vztáhnout nejde, ale rozhodně se pěkné tvary a špičkové výkony nevylučují, není důvod. ;-)
28. 11. 2007 11:03
Re: Tvrdak Forester
Ve zmatenosti tady vladnes ty, autobusovy turisto. O F500 jsem rikal, ze se hodi pro vsechny. Pro pomalejsi, Dinare, jak pro zeny, tak pro muze. Forester ma tvary klasicke, primocare, dokonale svalove. POZOR, v zadnem pripade nejsou prehnane.
Nekteri to stale nechapou, ale stavajici Forester ma dokonale tvary pro jeho zakazniky. Samozrejme, ze jeho technicka nadvlada je mu take prospechem.
neregistrovaný "neregistrovany slimak"
28. 11. 2007 11:28
Re: Tvrdak Forester
Souhlasím. Současný Forester má dokonalé tvary (o jeho technické nadvládě taky nepochybuju).
Když je něco dokonalé, znamená to, že lepší to být nemůže => Nový Forester už dokonalý nemůže být. Jeho tvary se přibliží nezajímavým tvarům nejmenovaných modelů nejmenovaných značek. A bude po "Forestrovi". Už to bude jen SUV.
Avatar - Dinar
28. 11. 2007 12:35
Re: Tvrdak Forester
POHOV, Mariánku, pohov, toho řízka do pětistovky jsi cpal ty, ne já, na ženách v pětistovce se shodnem. Co se forestera týká, ty nám tu z něj děláš ikonu typu MB G, původem dělník, který se dostal až na úroveň auta, jež i přes svou léta neměněnou karoserii podobnou ARU neudělá majiteli ostudu ani před operou. Tomu se, Mariánku, říká síla image, tohle kdyby forester měl, tak se tu dnes nedíváš na spy obrázky naprosto tuctového auta obvyklých japonských tvarů, ale stála by tu před námi nová "krabice" podobná původnímu foresteru jen se současnou technikou a všichni kolem by mručeli uznáním. Jenže nic takového se neděje, forester v současné generaci zápasí s obecnými problémy Subaru, z hlediska designu to je naprostá nevýraznost a bezradnost bez schopnosti už konečně najít nějakou jednotící designovou linii, z hlediska techniky nabízející dnes už jen průměrné benzinové motory a se stále trvající absenci dýzlu, která je Forestera zvlášť bolavá. Pak by přišli na řadu převodovky, atd., ale nemá smysl se o tom dál rozepisovat, totiž velmi pěkně postoj Subaristů, i to, jak je to s výjimečností Subaří techniky, popisuje níže "pehla". Kdo chce soudobé, se vším co to slovo obnáší, malé SUV, koupí si Tiguana, kdo chce Subaru a potřebuje malé SUV, koupí si Forestera, jedno jak bude vypadat.
28. 11. 2007 15:59
Re: Tvrdak Forester
Ja si to pamatuju jinak. To ty (a GTI) cpes holky do F500. Postaveni Subaru je uplne jiny, nez pises. Kolik je na svete automobilek, ktery delaji boxery do aut? Na vysluni jsou 2. Subaru je jednou z nich. Jenze ktera je ta druha? Ukaz se neznalku. Pohon 4x4 ma Subaru nejlepsi. Tohle je fakt, menit nick si muzes koliktat chces a nic s tim neudelas.
Co se tyce opery, tam radsi s Foresterem (vyzkouseno) nez s nahrbenym Tiguanem. Vzdyt sem tam nekdo jede do opery s Passatem!! To bych si rozmyslel a radsi jel taxikem.
Osobne se mi libi, jak jsou modely Subaru jeden od druheho odlisne. Uniformita ala Audi je priserna.
Uvidime, ja rikam, ze Tiguan predejni diru do sveta neudela. Konkurence je ve vsem lepsi.
neregistrovaný "mates"
28. 11. 2007 16:54
Re: Tvrdak Forester
Ty me uz taky bavis. Mam teda u ().() cely VW ,Subaru i tu vasi operu. Ale vysvetli mi, prosim, jakym autem se ma do opery jezdit? To je pro me neuchopitelna souvislost. Jen az pojedes tim tagem do opery, tak si dej bacha, at pro tebe neprijede nejaka 15 let stara plecka, nebo nedejboze Passat nebo Superb. Vycitas Dinarovi a GTImu, ze pisou pitchoviny, ale sam jsi tomu nasadil korunu :no: :'-(
28. 11. 2007 17:37
Re: Tvrdak Forester
Nevim jak casto chodis do opery, ale my s manzelkou sem tam jdeme. Jde o spolecenskou akci na vysoke urovni. Lide jdou v tech nejlepsich satech a pred operou muzes pravidelne potkat ty nejlepsi auta. Ti, kteri nevlastni, rekneme, "lepsi" auto, jedou radsi taxikem. Nastesti si muzes vybrat, ze pojedes s E-Klasse. Taxi centrala ti rada vyhovi.
Jsou to psana i nepsana pravidla, v opere je "dress code", v teplakach te nepusti a doufam, ze i v dzinach ne. Uz za doby Verdiho se do opery jezdilo tim nejlepsim kocarem. Proto nerad vidim Passata pred operou, nastesti jde o ojedinely ulet.
neregistrovaný "mates"
28. 11. 2007 19:00
Re: Tvrdak Forester
Do opery pokud mozno co nejmene. Nemam to rad. Ale jinak jsem nucen hojne navstevovat ruzne balety, koncerty a jine spolecenske akce. A uprimne, prd me zajima, kdo cim prijede. Pokud prijedes v aute, ktery neni zasrany jak druzstevni jalovice a alespon trochu odpovida obecne uznavanym zvyklostem (tj. cokoliv nizsi stredni a vyse)tak s tim neni zadny problem. Delat machry v tagu od MB mi prijde naprosto ujety. Nevim, proc bys nemohl prijet treba tim Passatem. Podle tebe teda existuje nejen "dres kod", ale i "car kod" ? Pak bys taky nemel vyrazit treba v obleku od OP Prostejov, ale v necem, co je uznavana znacka, treba BOSS >:D Marianku, tohle smrdi pozerstvim, nemyslis? Pokud se chodis do opery predvadet, pak te asi chapu. Pokud chodis na kulturu, tak se klidne vyser na to, ze nekdo prijede Passatem. Miluju takovy typky treba na ochutnavkach vina. To je ti kolikrat predstaveni, ze bys vyblil vic, nez jsi kdy sezral. Trochu rozumu, chlape ;-)
28. 11. 2007 19:22
Re: Tvrdak Forester
Podle selskeho rozumu mas uplnou pravdu. Souhlasim s tebou doslova. Realita je ale jina. Tvoje "pozerstvi" je rutinou zabehlou jiz tak dlouho jak dlouho existuje opera. Jak jsem jiz napsal jde o spolecenskou akci. Rozdilem je ale profil, opera je o vysokem profilu. Rikat tomu muzes pozerstvi, dokonce jsem slysel od syna, ze jde o "snobarnu". Setkavas se tam s formalnim/neformalnim setkanim GEO velkych firem, samozrejme s manzelkama. K teto rutine patri i pouziti tveho nejlepsiho obleceni (za OP te nikdo pomlouvat nebude) a samozrejme i "kocaru".
28. 11. 2007 10:29
DIAGNÓZA SUBARU
Odvěký téma. SUBARU - auto pro fajšmekry. Není jiný auto, který by si fajnšmekr koupil. Subaru na okresce porazí každýho. Kdo jednou koupil SUBARU, jiný auto už nekoupí. SUBARU nemusí být hezký, pravýho řidiče to nezajímá.... atd. atd. atd. Hmm....Jedouc takhle driftem si říkám, že pokud se SUBARU neprobere ze svojí designový epilepsie, bude na tom za pár let hodně špatně. Alternativ je dost. Alternativ s evropským ksichtem. Alternativ s interiérem pro člověka vyššího než metr třicet. Tak doufejme, že se na ostrovech probudí a najmou designéra, kterej najde SUBARU tvář. Myslím, že FORESTER nám jí neukáže. Bohužel.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 12:04
Re: DIAGNÓZA SUBARU
Ač vlastním subaru, musím s tebou souhlasit - tedy s tím, že výše popsané pravdy subaristé rádi vnucují ostatním a říkají, že "kdo nejel, nepochopí"... Já to beru jako obranný reflex subaristů na pomluvy a často vyhrocené debaty o těchto autech...

Ano, subaru jsou auta se špičkovým podvozkem, kvalitní mechanikou, životností a celkově ojedinělou koncepcí, na kterou mohou být majitelé hrdí... Ano, subaru jsou auta, která leckomu přijdou ošklivá, neforemná, popírající dobu svého vzniku (rozumněj, 21. století)... Ano, subaru se poslední dobou potácí ze strany na stranu a hledá svou tvář... Ano, zvolená koncepce má spousty výhod - rozložení hmotnosti, trakce... Ano, zvolená koncepce má i spousty nevýhod - zvolená koncepce bohužel automobilku limituje v rozvoji, protože prostě nemůže spolupracovat, co se týče techniky, s velkými hráči na světovém automobilovém trhu a tím pádem veškerý vývoj leží na jejich bedrech (viz turbodiesel) a tudíž se to někde musí projevit...

Na subaru mě přitahuje právě to, že ať si koupím kterýkoli model (kromě justy), vím co si kupuji... výjimečnost, kvalitu, bezpečnost, hrdost (proto i tolik zmiňované nadsazování kvalit těchto aut)... Japonsko, potažmo Japonci jsou velmi hrdý národ a tato jejich pevně zakořeněná vlastnost se nejvíc projevuje právě u subaru... proto tuto koncepci drží zuby nehty, ať se děje, co se děje a ať to má své výhody i nevýhody... subaru je prostě své. A proto je pro hodně subaristů toto vědomí mnohem důležitější než jak to auto vypadá a kolik se jich prodá v Severní Korey...
28. 11. 2007 12:25
Re: DIAGNÓZA SUBARU
Ano, jenže právě ta japonská hrdost mi nějak nepasuje do pusy nám Evropanům. Každá země (budeme-li Evropě říkat zjednodušeně "země") má svou historii. Každá ma něco jinýho. Jiný odkazy, jiný souvislosti. Obrazně řečeno, já neobědvám denně sushi, stejně tak Japonec neobědvá denně biftek (opět zjednodušeně). A ať se to komukoli líbí nebo ne, evropsej designer se nám prostě trefí do oka mnohem snáz než designér z Asie. Tím ale nijak nepopírám kvalitu Asijských designérů. Jen je to prostě jinej svět.
A já jen nechápu adoraci značky, která vlastně zas tak výjimečná není. Je to dobrý auto, který tě odveze bez problémů na hory, na okresce ho můžeš do zatáčky poslat rychleji než ostatní a spolehlivost podle tabulek se zdá vyšší než u konkurence. Přesto v SUBARU nevidím nic vyššího a zbožněníhodnýho. Občas mi tím subaristi připomínají fiatisty. Ti zas pořád o emocích. Jen se nad tím usmívám.
Avatar - Dinar
28. 11. 2007 12:40
Re: DIAGNÓZA SUBARU
Jo jsou holt značky, které se kupují srdcem, jen je zajímavé, že takové Stilo se začalo prodávat ve chvíli, kdy jej fiat začal dávat za dvěstěpade a třeba Legacy se prodalo nejvíc až byla zavedena verze na plyn. Volání srdce prostě nejde odolat. :-) ;-)
28. 11. 2007 13:21
Re: DIAGNÓZA SUBARU
No, představa, že nemůžu do garáže kvůli bombě pod zadním sedadlem je dost děsivá. Ale já bych to Dinare nevztahoval jenom na peníze. SUBARU není myslím ten typ "slevovýho" auta. Já jen komentuju to nesmyslný zbožšťování. K tomu Stilu, ač je to tady OT, nemáš pocit, že je pořád výrazově lepší než Bravo?
Avatar - Dinar
28. 11. 2007 14:04
Re: DIAGNÓZA SUBARU
Ale jistě, trochu nadsázka, můžeš to postavit jako kontrastní pohled proti těm řečem o "nákupu srdcem" nebo "znalci berou jen Subaru" apod. Jsou to auta jako každá jiná, v některých variantách znamenají velmi kvalitní nabídku, ale lidé se pro běžné modely Subaru rozhodují na základě stejných rozhodovacích pochodů a mechanismů jako pro koupi jakékoliv jiné značky. Speciální verze modelů Subaru, jakou jsou WRX, STI nebo spec.B jsou věcí jinou, to jsou opravdu auta pro lidi vyhledávající konkrétní vlastnosti auta resp. fanoušky značky. Co se týká fiatí nižší střední, mně by se více líbilo Bravo rozvíjející design třídveřového Stila, ale to je jen můj osobní pohled, u Brava design není tím, v čem má tohle auto problém. ;-)
28. 11. 2007 15:08
Re: DIAGNÓZA SUBARU
Jo, chápu. A STI, to je něco jinýho. Myslím, že bez rozdílu vyznání (bavorista, fiatista, hondista....) se za STI každej ohlídne. Je to auto, který v chlapovi probudí šelmu. Tedy probudí... spíš probouzelo. S novým modelem je bolestivější ohlídnutí ;)
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 14:52
Re: DIAGNÓZA SUBARU
teď jsi to trefil na hlavičku :-) .. to je presně ten problém subaru... pro běžného evropského zákazníka, je to předražený průměrný auto, který do svýho výběru zahrne jen když mu ta značka nabídne to, co hledá - kvalitu, cenu, nízké provozní náklady... ale to úplně o něčem jiném, tihle lidé nikdy nebudou o subaru mluvit se zanícením, protože to je pro ně jen další auto, které si koupili za doboru cenu s nízkou spotřebou (tedy v případě LPG provozními náklady)... anebo jsou to lidé, pro které je to prostě drahé auto a využijí příležitosti, když jsou slevy a koupí si svůj sen :yes: ... to je snad normální přístup, ne? ;-)
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 14:35
Re: DIAGNÓZA SUBARU
naprosto souhlasím, je to jen auto ;-)

jen k té výjimečnosti - subaru výjimečné je, to je bez diskuze... netvrdím nejlepší, dokonalé, ale výjimečné bezesporu... to musí uznat i ten, co japonce nemusí... nenajdeš tu jinou značku, řekněme v portfoliu značek ucházejících se o běžného zákazníka, která by byla tak specifická jako subaru... není to běžné auto a není pro běžného zákazníka, tím ale netvrdím, že je pro lepšího zákazníka, jen pro někoho, kdo vyznává jiné hodnyty u auta...

myslím si, že subaru si prostě nekoupí běžný zákazník, který chce vůz evropského stylu, se silným turbodieselem a rozsáhlou příplatkovou výbavou...

ale to se tady můžeme stejně hádat s hondisty či bavoristy (dělají nejlepší motory na světě, bez diskuze), koncernisty (prvotřídní kvalita materiálů, bez diskuze), takže to je nekonečný boj o to, kdo má pravdu.
28. 11. 2007 15:03
Re: DIAGNÓZA SUBARU
Jasně :yes:
Avatar - Emel
28. 11. 2007 15:51
Re: DIAGNÓZA SUBARU
Hrdost, svá cesta, bezpečnost a ještě jednou hrdost. Jak těžko se bude tento argument prosazovat po představení nové Imprezy... rámové dveře pro vyšší pevnost, karoserie hatchback, časem verze s pohonem na předek a 1,6HDI ;-).
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 16:11
Re: DIAGNÓZA SUBARU
jestli máš potřebu mě za každou cenu shazovat, tvůj problém... to, co jsi napsal ty, ti bez mrknutí oka napíšu na jakoukoli světovou značku, ale proč bych to dělal... :no:
28. 11. 2007 17:12
Přijde mi nesmyslné hrotit diskuzi - subaru kontra non subar
Sám mám Forestera -XT. Netvrdím, že je to nejdokonalejší auto na světě, ale sedí mi. Sedí mně, jako někomu,kdo se pro něj rozhodl a ve svém názoru se utvrzuje. Což ovšem neodkazuje, ty, kteří jezdí jinou značkou do role trubců nebo imbecilů - každému sedí něco jiného. Pro mně konkrétně je to následující - Spolehlivost - zatím má malý nájezd, ale doufám, že se potvrdí statistiky - takže trošku teorie s výhledem. Robustnost konstrukce - ne ta nabubřelá schovaná do bublin, oblin atd, ale skutečná, vyzkoušená v terénu. Nenápadnost - je to krabice, za níž se mnoho lidí neotočí a pro majitele dražších aut skoro důvod pro odtažité otočení - budiž - nepotřebuji excelovat. Skrytý výkon - 230 koní je tam, když je potřebuju a dokáží překvapit. Je to zkrátka neostetantivnost tohohle auta. A to sedí mně jako individuu. A navíc - ve svých 37 mám najeto přes milion kiláků v osobácích - což neznamená, že jsem super řidič, ani že si ještě dneska nemůžu někde rozbít hubu - ale jízdní vlastnosti mi sedí - a to je pocit k nezaplacení - pro mne - je to má osobní preference, kterou od svého vozu očekávám.
A ještě jedna pro mne podstatná drobnost. Parta lidí okolo subaru je něco, co jsem u ostatních značek v takovém měřítku nezažil. Na srazech se sejde okolo 100 aut - ty menší třeba jen 20. - Ale je úplně jedno jestli tam někdo přijede v autě za mega nebo v plecháči za 20 - nikdo si nehraje na něco víc a všichni se "vyblbnou". Jistě přímo s vozem to nesouvisí - není to technický údaj, který by byl měřitelný - ale o něčem malém to vypovídá.
Takže summa sumárum - Subaru nejsou nejlepší auta na světě, ale jsou to vozy, které padnou jejich majitelům. Stejně tak jako jiným padne mercedes, VW etc...
PS - nový mišák lancerovic v ostré verzi se mi také líbí, ale v lese bych ho nechal na první brázdě....
Rozbalit vlákno
5
28. 11. 2007 17:18
Re: Přijde mi nesmyslné hrotit diskuzi - subaru kontra non s
:yes:
neregistrovaný "pehla"
28. 11. 2007 18:13
Re: Přijde mi nesmyslné hrotit diskuzi - subaru kontra non s
:yes:
jenže spousta lidí prostě nechápe, jak můžeš dát mega za něco tak průměrnýho, zastaralýho a hnusnýho... ;-) mimochodem, kmáš kraásný auto...

já bych auto přirovnal k muzice - je spousta muziky, kde za pomoci počítače jsi schopnej nasamplovat všechny možný nástroje, která z CD zní fajn, ale na koncertě (tedy v reálu) z toho cejtíš tu umělinu, náhražku... je spousta muziky, řekněme moderní pop music, která je líbivá, má hezkou melodii, lidi si jí zpívají a znají dokonale refrén, ale přitom má úplně pitomej text, trapnou rytmiku, je to bez nápadu a při třetím poslechu ti to přijde už profláklý a tuctový... pak je tu muzika klasická, řekněme jazz, která se ale vyvíjí, pokaždý když si jí poslechneš, tak v ní něco najdeš... ale nekupuje se, lidi říkají, že je to starý 30 let a dneska už se to neposlouchá... subaru je jazz s moderním soundem, ale je to pořád ta skvělá hudba, kterou ale bohužel (bohudík?)né každý ocení... a já jazz miluju :-)
Avatar - Subaru4ever
28. 11. 2007 18:30
Re: Přijde mi nesmyslné hrotit diskuzi - subaru kontra non s
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: dokonale vystihnuté!!!
neregistrovaný "ozy - aka ozawasan:-)"
28. 11. 2007 20:30
Re: Přijde mi nesmyslné hrotit diskuzi - subaru kontra non s
all that jaaaazzzzzzz :yes: :yes: ;-)
neregistrovaný "Alessio."
28. 11. 2007 20:05
Re: Přijde mi nesmyslné hrotit diskuzi - subaru kontra non s
:-) :yes:
Avatar - Subaru4ever
28. 11. 2007 18:12
O nenápadnosti a funkčnosti
Odvěké kritizování Subaru za málo podmanivý design, za ničím nešokující tvary a designoné nevynálezy je právě ten prvek, který spoustě lidí vyhovuje. Plynou z toho výhody banální: např. že lidé nechtějí, aby se někdo za jejich autem otáčel, ale i praktické: např. nenápadná auta se méně kradou, objíždějí klíčema atd.
Skoro je dobře, že je na trhu co do designu usedlá nekontroverzní automobilka, protože představa, že všechny auta dnes budou vypadat jako nový Civik, Peugoty nebo Citroeny je pro konzervativce děsivá....
Další bonus plynoucí z designové usedlosti a nezacílení auta na design vězí v tom, že pro kvalitu auta určitě není dobré, když je při vývoji na prvním místě design. Protože tam kde vychází z počítačové malůvky nebo uměleckého díla, musejí nakonec při konstrukci udělat malý a nepoužitelný interiér, podvozek a zavěšení udělat jen tak aby fungovalo, ne tak aby excelovalo. Naopak když se udělají skica, a ty se poté upravují podle toho, co je pro komplexní kvality auta dobré, to je správný přístup.

Říká se tomu funkční pojetí, a to je to co si mnoho lidí přeje. Prostě aby bylo vidět přes kapotu dopředu (v novém Piccasu končí výhled někde jak je přístrojovka), aby bylo vidět dozadu (nové Bravo má sice hezkou záď, ale ten průzor jak do tanku?)

Ještě k postupu při stavbě nového auta: mimo výše 2 zmíňených existuje ještě 3. způsob, používaný u Škodovky, který je co do funkčnosti velice chvalitebný. Tam totiž auto postaví kolem kufru, a to vůbec není špatná cesta (např. k srdci Čechů).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Subaru4ever
28. 11. 2007 18:28
O věrnosti
Musím ještě napsat něco k té věrnosti značce. Neznám průzkumy ani nějaké tabulky, ale budu psát podle subjektivního dojmu (kdo chce ať si s ním nesouhlasí).

Subaristi jsou zajisté jedni z nejvěrňejších zákazníků značky. Věrnost k značce u nich plyne z té hrdosti (tu jim s autem posílají z Japonska) a z přesvědčení o kvalitách auta.

Naproti tomu existuje oddanost značce postavená na kultu osobnosti. Právě ta často funguje u Německých automobilek, tam si je kupují hodně i pro znak na kapotě. Dokonce se u majitelů také dostavuje hrdost, ale ta neplyne ze značky, ale z vlastenectví (v lepším případě), z namachrovanosti (v horším), nebo z toho, že nechtějí koupí jiné značky ukázat, že ta jejich značka, se kterou jsou v nitru nespokojeni, není ta nejlepší, jak si původně mysleli. Jsou natolik hrdí, že než aby uznali nevhodnou volbu, koupí znovu.

Tímto faktorem musí trpět celý Německý národ, který je svým vlastenectvím pověstný (viz. 2. sv. válka). Oni raději budou "jezdit den co den na místě vedle řidiče odtahováku", než aby konvertovali jinam a minimálně vyzkoušeli, jestli to jinde nebude lepší.

Jejich chyba.... >:D

(vše dokládám tím, že se těším (spolu s rodinou),až se zbavíme VW a pořídíme Auto, co je auto a ne pseudoauto. Určitě nekoupíme znovu, takovou blbost bysme neudělali.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mozgog@post.c"
28. 11. 2007 18:35
Tak tohle bude dlouhý měsíc,
snad to zveřejní do vánoc
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "NorgE"
28. 11. 2007 23:23
Zkušenost VW vs Subaru
Mám už dva roky Tribecu, najeto 40 000 km. Sedm míst, velmi variabilní a praktický interiér, AWD, naprostá spolehlivost, skvělý kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi. Nejsem žádný zarytý subarista, ani na srazy nejezdím a nedriftuju na louce - ale nic proti ;-)
Předtím jsem měl auta koncernu VW, jenže právě ta mě nakonec hlavně díky své nespolehlivosti přivedla k volbě japonského vozu. Fakt mě nebavilo se každou chvíli v servisu dohadovat o zapůjčení náhradního auta a platit desetitisíce za pozáruční opravy (např. jenom u Sharanu dvakrát Climatronic, přední kulové čepy, stabilizátory...). Taky být v zahraničí nepojízdný s malými dětmi kvůli tomu, že v dešti prostě přestanou jít stěrače, je prima zkušenost. A pak ještě jednou už v ČR kvůli nějakému káblu v motoru. O tom jak přitom (ne)fungovala Doživotní záruka mobility radši ani podrobně psát nebudu, protože bych se znovu naštval.
K designu: kvalitní design umím ocenit a přestože se mi Tribeca líbí, jsou podle mě na trhu mnohem krásnější vozítka (třeba Range Rover, některé Mercedesy, XC90 taky není špatná...). Jenže znamená to pro mě něco podstatného? Ani koncernová auta jsem dříve nekupoval primárně kvůli vzhledu (to snad u VW ani nejde) a po těch zkušenostech u mě design dnes už hraje při výběru auta roli fakt malou - omezuje se na to, že mi prostě nesmí vadit - není mi už holt patnáct, kdy je něco "ty voe fakt skvělá kára, co hustě jezdí, páč bomba vypadá".
Plasty byly u VW bez diskuze slovy Světa motorů "na pohled a omak kvalitnější", v tom jediném byl VW lepší. Jenže zatímco v Tribece skoro nic ani po těch 40 000 km nevrže, u VW to při shodném způsobu užívání chrastilo slušně, přestože auto stálo taky dost přes milion. Šlo tedy opravdu o kvalitní materiály nebo jen tak vypadaly? Mně jenom vzhled fakt nestačí.
Jízda: rozdíl v jízdních vlastnostech propastný.
Moje zkušenost je tedy taková, že zatímco se VW jako kvalitní jen tváří a vykřikuje to o sobě v reklamě, Subaru kvalitní je.
Rozbalit vlákno
1
29. 11. 2007 00:03
Re: Zkušenost VW vs Subaru
Osobni zkusenosti hovori za vse. :yes:
neregistrovaný "seatik"
29. 11. 2007 08:49
Zadeček...
[odkaz]
[odkaz]
to je krasny zadecek,mne se to libi >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0