Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia představuje svůj první elektromobil! Spring Electric je třetí revoluci značky

Značka Dacia měla ve své historii zatím dva revoluční modely, kterými jsou Logan a Duster. Nyní se k nim ale připojuje třetí, čistě elektrická Dacia Spring Electric.
Zpět na článek
15. 10. 2020 19:30
15. 10. 2020 20:07
15. 10. 2020 20:38
15. 10. 2020 20:50
15. 10. 2020 22:02
15. 10. 2020 23:13
16. 10. 2020 08:22
16. 10. 2020 08:30
16. 10. 2020 12:10
16. 10. 2020 08:36
16. 10. 2020 12:11
17. 10. 2020 07:43
16. 10. 2020 13:15
17. 10. 2020 07:48
16. 10. 2020 10:14
16. 10. 2020 10:34
16. 10. 2020 16:30
16. 10. 2020 17:41
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2020 19:30
Zlá budoucnost
Tohle je budoucnost, kterou nikdo z nás nechce zažít.

Mor sdílení jako výsledek ekoteroristického hnutí. Nařídí nám sdílet i manželky? Určitě by to bylo ekologičtější...

Nový model jako slpácanina a slepenina existujících dílů = MadMax v prvovýrobě.

Benzín který je sebereme ostatním (zakážeme, znevýhodníme, znedostupníme), aby jsme je mohli ovládat... a manipulovat s nimi...

Jestli tohle má být budoucností Evropského autoprůmyslu, pak bůh žehnej německé svaté D3 :-!
Rozbalit vlákno
15
15. 10. 2020 19:33
Re: Zlá budoucnost
Zdieľaná doprava v čase korony. To je to, čo teraz chceš. :D
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2020 19:34
Re: Zlá budoucnost
Přesně tak. Nasdílíme si i COVID...
16. 10. 2020 07:51
Re: Zlá budoucnost
"Tohle je budoucnost, kterou nikdo z nás nechce zažít." - píš len za seba, dobre?
"Mor sdílení jako výsledek ekoteroristického hnutí. Nařídí nám sdílet i manželky? Určitě by to bylo ekologičtější..." - čo to plácaš? Niekto ti to zdieľanie núti? Alebo okrem neho nebude iná možnosť? Zobuď sa.
"Nový model jako slpácanina a slepenina existujících dílů = MadMax v prvovýrobě." - keby to v článku priamo nenapísali, ani by si o tom netušil. Ale hodí sa každý argument proti, že?
"Benzín který je sebereme ostatním (zakážeme, znevýhodníme, znedostupníme), aby jsme je mohli ovládat... a manipulovat s nimi..." - tak toto je už slušná paranoia. SKoč za psychiatrom, dá ti niečo na upokojenie.
"Jestli tohle má být budoucností Evropského autoprůmyslu, pak bůh žehnej německé svaté D3 " - takže sa sťahuješ do Dojčlandu? S pánom bohom.
16. 10. 2020 09:23
Re: Zlá budoucnost
Sorry, ale chtě nechtě to musím výjimečně napsat - projevil jsi se jako suchar a korunovaný ....ůl! :D
16. 10. 2020 09:38
Re: Zlá budoucnost
Kto nie je anti-EV tak je suchár? Tvoje jednoduché myslenie je na závidenie.
16. 10. 2020 10:05
Re: Zlá budoucnost
A proč se vyjadřovat zbytečně složitě, když to lze říci výstižně, a přitom jednoduše? Progresivističtí levičáci z EU nám chtějí ukrást co nejvíce naší svobody. Co je na tom k nepochopení?
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 11:05
Re: Zlá budoucnost
Asi všechno = nízko- a bez-emisní auta JAK VÍŠ sou poslední desetiletí z jiných kontinentů :D

EU přesně OPAČNĚ než NEpochopitelně píšeš = zaostala. Progrese v tomhle směru jde z asijských zemí a z USA

Nejprodávanější na týhle planetě byl roky Leaf teď hodně letí Tesla 3 = tos doteď nevěděl? Dřív 3. desítku let hybridy = tys myslel že ty sou hlavně z EU? :-)

EDIT po minutě = to :no: je za co? :-O máš koule vysvětlit? ;-)
16. 10. 2020 11:28
Re: Zlá budoucnost
Tvoja sloboda je permanentné zdravotné riziko pre všetkých. Na to nemyslíš?
16. 10. 2020 14:12
Re: Zlá budoucnost
Celý život je jedno velké riziko! ;-) A žádné jiná oblast lidského konání neučinila za poslední cca 4 desetiletí takový obrovský pokrok k odbourávání jedovatých složek svých emisí, jako auta. A CO2 je zcela nejedovaté! :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:21
Re: Zlá budoucnost
CO2 = s tím má CO?

Jako že v jiných oblastech se emise nesnižujou? No nevim
Rozhodně v denní ranní zácpě nestojím za zaoceánskou lodí = jestli máš na mysli tohle

Jinak zrovna u nás v zemích kde vládnul komunista = se celkově udělaly doslova OBŘÍ kroky na zlepšení = všeho
16. 10. 2020 14:47
Re: Zlá budoucnost
Vážne? Z výfukov ide 0% jedovatých emisií? A čo hluk? Ten je zdraviu prospešný? Len mi nenapíš, že väčší hluk ide od kolies. V mestských posunoch od semaforu po semafor a v kolónoch určite nie.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 13:45
Re: Zlá budoucnost
We need stop calling them liberal and start calling them right names - European neo communist :-) :-) :-) :-)
Avatar - lamal
16. 10. 2020 11:00
Re: Zlá budoucnost
kremžák to si sa opustil trochu :D
Avatar - lamal
16. 10. 2020 11:23
Re: Zlá budoucnost
Jasné po kovide si tam pojdem nabrať do sáčku.
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2020 19:34
ZVONY BIJÍ NA POPLACH
EKOLOGIE SE STALA PROSTŘEDKEM, JAK MALÁ SKUPINA ZURV€NCŮ DOKÁŽE MANIPULOVAT S OSTATNÍMI. SDÍLENÍ ANEB KOMUNA BYLO JEDNOU Z PILÍŘÚ KOMUNISMU. TO JSME SE JAKO SPOLEČNOST STÁLE NEPOUČILI???
Rozbalit vlákno
6
15. 10. 2020 19:37
Re: ZVONY BIJÍ NA POPLACH
Hm, ale tuším ti nerobí dobre izolácia... ;-\
15. 10. 2020 20:00
Re: ZVONY BIJÍ NA POPLACH
Jdi do politiky, presvec lidi, vyhraj volby, zmen svet.... v cem je problem? Kazdy ma moznost....
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2020 20:15
Re: ZVONY BIJÍ NA POPLACH
A víš že o tom docela reálně uvažuji? Problém je že jít proti proudu je mnohem a mnohem těžší.
15. 10. 2020 21:19
Re: ZVONY BIJÍ NA POPLACH
Moment moment, nahoře píšeš že za vším stojí malá skupinka zkurv*nců.... takže jde jen o to oslovit tu mlčící většinu a vyprat je pryč, ne? hele já jsem se začal angažovat před rokem a potkal super lidi a dodalo mi to nějakou energii že ne všichni v politice jsou úplní blb*i.... takže za zkoušku to určitě stojí.... :yes:
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2020 22:13
Re: ZVONY BIJÍ NA POPLACH
Ano souhlas.

Bohužel, moje poslední zkušenost s politikou mi jen utvrdila v tom, že to je špína.
16. 10. 2020 07:32
Re: ZVONY BIJÍ NA POPLACH
Každý má sice možnost, ale ne každý na to má žaludek a dostatek financí. Nemusíme chodit daleko. Ostatních premiér je toho jasným důkazem. Obojího má dostatek.
Avatar - xxc
15. 10. 2020 19:58
Mala baterka a slaby motor,
ale inac pekne. Samozrejme, este minimalne rok nedostupne :-) Ale aj na skodu sa cakalo tiez mozno rok. Mozno aj manualna klimatizacia bude mat vyhodu, ked to pojde v zime jednoducho vypnut, aby to malo nejaky dojazd.
Rozbalit vlákno
16
15. 10. 2020 20:01
Re: Mala baterka a slaby motor,
.... hele za 400 litru si dovedu predstavit ze si to nekdo koupi.... neni to plnohodnotne auto, ale svuj trh by si to naslo....
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2020 20:13
Re: Mala baterka a slaby motor,
aj za 500... lebo stale lepsie a cenovo obhajitelnejse su dve taketo dacie za melon ako povedzme jeden e golf
15. 10. 2020 21:16
Re: Mala baterka a slaby motor,
Rozhodne je to 10x lepšie ako tie imitácie mestských autíčiek pre sedemnásťročných a dôchodcov, plaziace sa štyridsiatkou po meste a prekážajúce všade kde sa objavia. Pre mesto je to plnohodnotné autíčko, ktoré určite bez problému zvládne aj mestské obchvaty cez 90 kilometrov za hodinu. Štyri miesta, dostatočný počet dverí, slušný kufor, dojazd cez 200 km, čo viac chcieť? Akcelerácia hoci 30s z 0 na 50 je postačujúca, viac v meste nezvládajú ani vodiči 150-koňových SUV...
15. 10. 2020 21:22
Re: Mala baterka a slaby motor,
jo, pokud najezdíš víc kilometrů aby se ti levný EL provoz vrátil oproti klasickému fosilnímu autu řekněme za 300 litrů tak takový EV určitě smysl dává....
15. 10. 2020 21:28
Re: Mala baterka a slaby motor,
Jasne, cena je zásadná. Preto je to autíčko jednoduché, malé, slabé...ale nie príliš jednoduché, aby stačilo dnešnej náročnej dobe, nie príliš malé, aby nebolo dostatočne použiteľné a praktické, a nie príliš slabé, aby stačilo bežnej mestskej premávke. Myslím, že aj za vyššiu cenu ako 300 sa vyplatí - voči fosilu s 5-litrovou spotrebou budeš jazdiť skoro zadarmo. Ešte som zvedavý na crashtest, ale zatiaľ by som tento počin hodnotil kladne. Určite lepší nápad ako Tata Nano, alebo Smart z opačného konca cenníka.
Avatar - xxc
15. 10. 2020 22:00
Re: Mala baterka a slaby motor,
Skoro zadarmo to jazdit nebude, ale v lete za stvrtinu a v zime za polovicu.
Avatar - kari.laz
16. 10. 2020 10:19
Re: Mala baterka a slaby motor,
A kde že prodávají ty speciální kabely, co natáhnou z 12. patra za roh na místo kde parkují v tom městě? Nebo máš informaci o nějakém projektu "podzemní garáže pod každý panelák " ? Popřípadě si každý ťaman u svého krámku otevře tři nabíječky? Nebo snad bude nová reality show "kdo přežije v boji o volnou nabíječku u lidlu" ?
16. 10. 2020 20:00
Re: Mala baterka a slaby motor,
EV ale nejsou pro všechny. Například pro panelákový vhodný nejsou a chudí si budou muset počkat až bude dost ojetin a spadnou ceny.
17. 10. 2020 15:45
Re: Mala baterka a slaby motor,
Ani autá so spaľovacím motorom nie sú pre každého. Len pre toho, kto na to má. ;-)
16. 10. 2020 07:35
Re: Mala baterka a slaby motor,
To jo. Jako třetí vůz do bohaté rodiny na nákupy, ke kadeřnici, k odvozu líných děcek do školy a pod. to je vhodné. Myšleno bez sarkasmu!
16. 10. 2020 08:04
Re: Mala baterka a slaby motor,
Jj, viděl bych to podobně, jen ta cena se musí držet nízko, přece jen je to lowend brand. Tj ani ta bohatá rodina nebude chtít Dacii do města s cenou přes půl milionu ;-)
16. 10. 2020 08:45
Re: Mala baterka a slaby motor,
To určite, ale pokiaľ niekto vypočíta, že náklady na prevádzku budú o toľko nižšie ako u benzínu, že sa to vyplatí aj za 400 tisíc, nepochybujem, že sa to predávať bude. Pri vyššej cene už by som tiež až tak optimistický nebol.
16. 10. 2020 17:22
Re: Mala baterka a slaby motor,
Smysluplné by mi to přišlo v rozpětí 300-350 kč jako za normální malé auto, pak bych problém v prodejích neviděl. Naopak už by to bylo zajímavé pro spoustu lidí jako druhé auto do rodiny / do města ;-) Tedy přesně tam, kam patří...
16. 10. 2020 17:50
Re: Mala baterka a slaby motor,
Tak nejak. :yes:
16. 10. 2020 09:16
Re: Mala baterka a slaby motor,
Proč ne jako druhý?
16. 10. 2020 09:40
Re: Mala baterka a slaby motor,
Je z bohatej rodiny. ;-)
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2020 19:59
v podstate "indicky" renault kwid
s logom dacie a s elektrickym ustrojenstvom ... ale to sa asi aj cakalo... ved dizajn je tu pekny a sympaticky ... pochvala aj za svetlu vysku... :yes:

cakam velky uspech... paci sa mi ako dacia uz pekne vystrkuje rozky.. su ta tam casy prveho loganu ... dnes ma dacia uz pecka kusky a napriklad taky novy duster s 1,3tce v 4x4 je dnes uz doslova chutovka kusok a aj jedno z mala vcelku este dostupnych nepredrazenych SUVecok pritom uz plne na urovni doby a so vsetkou tou praktickostou a uzitkovostou aka na bezne potreby uz plne postacuje ... :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - twistedTSD
15. 10. 2020 20:06
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Akorát Kwid měl být co nejlevnější pekáč pro třetí svět, tohle má být jakože budoucnost evropské mobility. :'-(
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2020 20:11
Re: v podstate "indicky" renault kwid
tak ale ako mestske elektro v cene od to bude ok... lebo tu fakt netreba nejaku makcenu palubovku ani hydraulicku vzperu kapoty ... sme uz asi hodne zhyckani.. pritom auta by mali byt hlavne o mobilite a nie o blbostiach ... ja som zvedavy na cenu... keby to stalo do pol mega tak sa po tom aj u nas asi len zaprasi.... fakt este to moze byt pecka len ta cenovka nech fakt nebude prehnana .... akurat priznavam cakal som ze to bude kusok vacsie auto... ale ako tak ppzeram ten ten kwid je predsa len kusok maly... 2420mm razvor je na urovni citiga tusim... ale ako ok... ma to byt mestske elektro .. na rodinne ucely je tu od dacie nadalej duster :yes:
Avatar - xxc
15. 10. 2020 20:19
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Pre rodinu v pohode, len to ma slaby motor a malu baterku. A zvlastnu vybavu.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2020 20:34
Re: v podstate "indicky" renault kwid
asi najdolezitejsi udaj bude u nas cenovka... lebo popravde ani ja nepotrebujem k zivotu tablety miesto budikov ani ziadne kamery miesto spatakov... a to nie som ziadny dochodca .. len chcem proste normalne auto a nie pojazdnu hernu ... takze ked to bude mat ferovu cenovku tak verim ze to bude velmi uspesne auto aj u nas... lebo mnohi z nas chcu len jazdit do prace a na nakupy a kdesi na vikend na chalupu alebo s detmi do skolky a pod... a tu nepotrebuju k tomu 4 kamery v aute ani dzubanie do volantu na udrziavanie jazdneho pruhu a podobne kraviny ... ja napriklad chcem do buducna aj nadalej len normalne bezne auto .. spolahlive jednoduche vcelku pekne a prakticke... netuzim ani vrazat do buducna do auta nejake velke prachy nakolko sa z neho uz stal tovar s prudkym poklesom hodnoty v poslednej dobe ( ceny aut nikdy nepadali tak rychlo dole po kupe ako dnes ) ...
Avatar - xxc
15. 10. 2020 20:48
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Preco nie pojazdnu hernu? Clovek je tvor hravy, a detstvo od dospelosti deli len cena hraciek. Niekedy je prijemne, ze auto koriguje pruh, niekedy je to otravne. Na chatu s tym nedojdu, ked bude chata daleko. Treba si tie veci vyskusat a tak sudit.
16. 10. 2020 09:33
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Ty si fakt úplné decko.
Avatar - xxc
16. 10. 2020 12:17
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Áno, len už kupujem drahšie hračky. V zábavnom priemysle sa točia miliardy. Úplne je scestná úvaha, že zabávajú sa len deti.
16. 10. 2020 14:48
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Ja som nenapísal, že sa zabávajú len deti. Ja som napísal, že ty si decko.
Avatar - xxc
16. 10. 2020 15:37
Re: v podstate "indicky" renault kwid
A to je presne ten chorý úsudok, nič k téme, iba chorobná snaha o urážky.
16. 10. 2020 17:52
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Urážka by to bola, keby to nebola pravda, ale je to žiaľ len smutné konštatovanie smutnej reality. :-(
Avatar - xxc
16. 10. 2020 19:46
Re: v podstate "indicky" renault kwid
samozrejme, ze to pravda nie je
17. 10. 2020 15:43
Re: v podstate "indicky" renault kwid
To si myslíš iba ty.
Avatar - Blue Sun
15. 10. 2020 21:15
Re: v podstate "indicky" renault kwid
Ne, tohle je jedna z možností městské mobility. Tak tu neplácej nesmysly.
15. 10. 2020 21:17
Re: v podstate "indicky" renault kwid
:yes:
15. 10. 2020 20:07
Cena rozhodne
pokud bude citelně levnější než citigo tj ideálně pod 300.000 tak bych uvažoval
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jerry.Gunman
15. 10. 2020 20:13
To tedy bude revoluice, jak ta "říjnová", co byla v listopad
Dačia se v moderní historii zaměřila na jednoduchá auta stavěná, nabízená a prodávaná dle filosofie "za (celkem) málo peněz (celkem) dost muziky"
Podívám-li se na tohleto... přibližovadlo, tak to bude asi stejná "revoluce" jako elektrickej Harlej.
Nasypali do toho žoky peněz - a skorem nikdo to nechce.

Halt, takhle dopadne každá firma,která se vysörö a zákazníky a své výrobky začně stavět na přání progresivních eko blouznivců
Rozbalit vlákno
8
15. 10. 2020 20:18
Re: stupidni nadpis
Ja vim 10% je skorem nikdo. :D

https://de.statista.com/…e-kaufinteresse/

Ja cerpam z odkazu.
A ty? Z klaboseni se svymi zakazniky? ;-)
Uprimne, kdyz vidim tve chovani ve zdejsi diskuzi, tak bavit se s tebou osobne, bych ti radeji rekl, ze EV nesnasim. Zanotovali bychom si. A o elektromobilite bych se radeji bavil s nekym, kdo neposloucha jen sebe...
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2020 20:49
Re: stupidni nadpis
Z odkazu jediné co je zřejmé je, že cca 30% lidí elektromobilita vůbec nezajímá!!
15. 10. 2020 21:16
Re: stupidni nadpis
Vazne?

Takhle ctes data...

Chapu.
Avatar - rohYpnol
15. 10. 2020 22:15
Re: stupidni nadpis
Die Statistik zeigt die Ergebnisse einer Umfrage aus dem Juli 2020 in Deutschland zum Interesse an einem Elektroauto bzw. an Elektromobilität. Es wurden 1.200 Personen befragt. Rund 29 Prozent der Befragten gaben an, kein Interesse an einem Elektroauto zu haben.

Neumíš číst. Chápu.
16. 10. 2020 20:50
Re: stupidni nadpis
A vážně je to to JEDINÉ?
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 13:48
Re: stupidni nadpis
Z 10% je 3% carsharingové firmy, 5% firmy a zákazníci co to koupili protože dotace a 2% Svědci Muskovi vid :-) :-) :-)
Avatar - SKAY
15. 10. 2020 21:29
Re: To tedy bude revoluice, jak ta "říjnová", co byla v list
A H-D ve s.račkách...
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 13:47
Re: To tedy bude revoluice, jak ta "říjnová", co byla v list
Ptá se malý syn otce:
"Tati, co to byl ten komunismus?"
"To v Rusku v Leningradě, vlastně to byl Petrohrad, bojovali takle v říjnu, vlastně to byl listopad, mužíci, které vedl nějaký Lenin,
vlastně se jmenoval Uljanov..."
"To byl teda pěkný bordel," míní chlapec.
"No a to je přesně ten komunismus," zvolá otec.
15. 10. 2020 20:13
Levny elektromobil
Spousta lidi vola po levnem elektromobilu.
Do mesta a okoli.

No a kdyz je predstaven, tak se usklibaji, ze se jim nelibi budoucnost evropske mobility. :D

Jako by neexistoval Taycan, EQC atd.

Podle me je tohle skvely lidovy auto. :yes:
Rozbalit vlákno
71
Avatar - xxc
15. 10. 2020 20:22
Re: Levny elektromobil
Ale nie take skvele, ako Citigo.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2020 20:25
Re: Levny elektromobil
citigo je predsa len dospelejsie auto uz od zakladu svojim know how... za mna je skoda ze uz je vypredane a defakto skoncilo ... lebo prave taketo male a vcelku aj "dostupne" elektra mi davaju zmysel a nie nejake EQC za 3 melony ktore su len pre par vyvolenych ...
15. 10. 2020 20:27
Re: Levny elektromobil
No oba maji sve.

Nejvetsi nevyhoda Citigo je.., ze uz se neprodava.

Zajem byl obrovsky. O tuhle Dacii cekam vzhledem k "SUV" style karoserii zajem jeste vetsi. No Jerry si mysli, ze to nikdo chtit nebude. :-)
Avatar - xxc
15. 10. 2020 20:32
Re: Levny elektromobil
Budu to chciet, ale ako uzivatel Citiga si viem predstavit, ake to bude so slabsim motorom, a trochu mensim dojazdom :-) Bude to nic moc. Ale podobne auta aj teraz jazdia a maju ich uzivatelia radi.
Avatar - Blue Sun
15. 10. 2020 21:18
Re: Levny elektromobil
Já v tom slabším motoru zase takový problém nevidím. Od tak malého auta nikdo přeci nečeká extrémní dálniční výkony nebo překonávání stovek kilometrů na jeden zátah. Jako příměstské a městské auto naprosto bez problémů.
15. 10. 2020 21:21
Re: Levny elektromobil
Presne ako píšeš.
15. 10. 2020 21:30
Re: Re: Levny elektromobil
Tohle reálně nepoužiješ ani na dojíždění ze satelitů, což je řekl bych ideální využití pro EV. S tímhe výkonem nedáš ani první exit na dálnici, což je obvykle právě pro sateliťáky. Akcelerace počítaná na minuty, to budou ještě šílenější manévry než dnes. Ani 130 to nedá, takže je to odsouzené na bukake s kamiony v pravém pruhu. Pak si jeden točvolant bude přehazovat DVD a je z toho přibližovadla pětikoruna... Zázraky nikdo asi nechce, ale 50-60 kW by bylo použitelnější.
15. 10. 2020 21:42
Re: Re: Levny elektromobil
Nie si trošku mimo? Mini mestské prdítko na krátke presuny a ty sa hneď ideš tlačiť na diaľnicu... Sakra, človeče, používaj hlavu. Neprísť táto nová doba, bol by si dnes šťastný aj za Trabanta.
16. 10. 2020 11:50
Re: Re: Levny elektromobil
Když on je problém, že s tím nemůžeš pořádně ani na tu okresku, protože i tam bude auto svojí dynamikou nedostatečný. Je to čistě městský vozítko.
16. 10. 2020 18:21
Re: Re: Levny elektromobil
Ale môžeš. Na okreskách je plno áut, ktoré tú dynamiku majú, akurát tie elementy za volantom ju nemajú.
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 13:51
Re: Re: Levny elektromobil
a já znam lidi, co měli v 85 Tatru 603 nebo Volhu 24 jako soukromé vozidlo, ano , byly to káry s 200 tis km ale měli jí.

Každej mohl mít co chtěl, když uměl vydělat děngy, jako dneska :-)
15. 10. 2020 21:46
Re: Re: Levny elektromobil
Ne vsechny satelity lezi u dalnice.

Pri hustote nasi dalnicni site je tomu presne naopak. ;-)

Pro primestsky oblasti vetsiny mest je tohle ideal (kdyz mas omezeny rozpocet).
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 13:52
Re: Re: Levny elektromobil
tohle má zrychlení, že známý šinkanzen - Octavia I 1,9 SDI je proti tomu hypersport :-) :-) :-)

To předjedeš s 20 let starým žigulem za 20 táců :-)
Avatar - Blue Sun
15. 10. 2020 21:47
Re: Re: Levny elektromobil
Proč by se to nedalo použít? Zatím o výkonech nic nevíme, kromě udávané maximální rychlosti. Jenže pružnost, zrychlení... to není uvedeno, a rozhodně to nebude "na minuty". Nehledě na to, že na nájezdech jsou kolikrát největší brzdou "piloti" těch zázračně úsporných TDI. Navíc, ne všechny satelity a ne všechno dojíždění se vykonává po dálnici.
Já to chápu, když se konečně objeví to, co si všichni od elektromobilu tady přejí, tak se hledá zase nějaký jiný důvod, čím to auto shodit.
Avatar - xxc
15. 10. 2020 21:56
Re: Re: Levny elektromobil
Pouzit sa da vsetko, ale uz Citigo s dvojnasobnym vykonom je na hrane na prijemne bezne mestske jazdenie. Toto bude podla vsetkeho pomalsie. Treba si vyskusat, pojazdit a potom aj trosku rozmyslat, ci by clovek chcel take auto. Ja pisem zo skusenosti. To je jedna z najvacsich vyhod elektrickych aut, ze su obratne, rychle v meste a toto pravdepodobne az take nebude.
15. 10. 2020 22:02
Re: Re: Levny elektromobil
eCitigo je v pohode.

Rozhodne znacne lepsi nez Citigo 1.0mpi.

Spring bude pomalejsi, ale treba ne o tolik.
Zase je lehci. Zrychleni 0-50 snad nebude tak spatny.
Avatar - xxc
16. 10. 2020 08:34
Re: Re: Levny elektromobil
Jasne, ze Citigo je v pohode, ale ked obmedzim vykon motora na eko +, alebo ako sa to vola, tak uz to take v pohode nie je a absenciu vykonu citit. Uz to nebude slusne a ohladuplne pripajanie z vedlajsej cesty.
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2020 11:19
Re: Re: Levny elektromobil
Za tímhle bude vyloženě radost jet, až se to potáhne na okresce v ekorežimu. Fyziku neokecáš.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 11:21
Re: Re: Levny elektromobil
Viz já https://www.auto.cz/diskuse/77460/1#… i tyhle na tý okresce čas od času dodnes potkáš ;-)
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2020 11:54
Re: Re: Levny elektromobil
Tyhle s sebou netahaly baterku.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 12:50
Re: Re: Levny elektromobil
Přesto byly spíš pomalejší = škoda 105 s tímhle výkonem měla zrychlení 0-100 za 24 s
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 14:06
Re: Re: Levny elektromobil
105ku nikdo nechtěl, každej chtěl 120, žigula, dachnu nebo něco západního.

105 a trabant byly pro důchodce, lidi co seděli ve skladu za 800 Kč a byli neschopný a pro neáročný lidi co jeli z A do B a bylo jim jedno jak jedou, hlavně že jedou.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:11
Re: Re: Levny elektromobil
No a co = stejně jich asi byly mraky. Tehdy pokud vím moc na výběr nebylo https://www.idnes.cz/…erec-zpravy_jape

Příbuzný z NDR dokonce čekali na auto 10 let nebo tak něco = a nebylo to auto ale Trabant = 26 koní 54 Nm :D
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 14:16
Re: Re: Levny elektromobil
A v Itálii prděli v maluchu, fiatce 500, autobianchi, fitace 127 atd - co všechno mělo taky super výkony že.

Tehdá to prostě stačilo, velký výkony z malých motorů nebyly a auta byla lehkká, protože tam nebyla výbava a tuna 3,14ovin :-) :-) :-)

Kdo měl prachy a chtěl něco jinýho, Koupil si Cadillac se sedmilitrem. Kdyby sis pustil nějakej francouzskej film ze 60 let, uvidíš jich tam tuny. Asi takhle.
Kdo měl ještě víc, koupil si Mercedes nebo Bentley nebo Rolls.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2020 14:19
Re: Re: Levny elektromobil
Tobě FURT uniká = o čem je diskuze :-)
Avatar - Barrichello
16. 10. 2020 13:54
Re: Re: Levny elektromobil
Musíš mít výkon abys to předjel na pár metrech, proč myslíš že jezdím do práce autem co má 390 HP. Tuhle sem na 4 km předjel 6 aut, za pomatenci co jezdí na okresce 60 a ve vesnici 33 se faakt táhnout nebudu :-)
18. 10. 2020 08:55
Re: Re: Levny elektromobil
Ano ale Citigo ma taky skoro jednou takovy vykon. A tohle pry pujde prepnout i do ekomodu 23 kW aby se zvetsil dojezd. Smysl toho mi uz vubec unika 23 kW je vykon pro slabou motorku s autem to nehne. To se s bidou rozkasle na 70. To je fakt jen do mesta a i okreska bude problem.
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2020 17:40
Re: Re: Levny elektromobil
Byl sem vezen Trabantem (výkon 26 koní) tacho 120 km/h :D
18. 10. 2020 18:07
Re: Re: Levny elektromobil
A kolik myslis ze ten trabos vazil a kolik bude vazit tohle?
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2020 18:23
Re: Re: Levny elektromobil
No jasně že to bude rozdíl = tohle snad 921kg ťa Škoda 105 1250 kg a Trabant 650kg = ale maximálka stejná rsp. tady o píď vyšší (přece jen o píď vyšší výkon). A ty 105ky se stejným výkonem 33kW = i dneska tu a tam potkáš
My v tom Trabantu jeli 4 = 2 kluci 2 holky takže s tou váhou.. :D

Prostě tohle na velmi rozšířený městský příměstský popojíždění = stačí. Ten poměr výkon cena určitě důkladně zvažovali. Ty ohrnuješ nos i nad 100 kW hatchbackem = ale to že je v reálu většinou nejrychlejší = je prostě realita. Ostatně PROTO vznikly ty testy na letišti = a to tam měli jen kombík

Prostě elektřina funguje jinak = rychlejš. Než lidi zařadí a než se motor dostane do otáček = elektřina je no třeba za tou křižovatkou. Rozdíl naopak (kdy vítězí spalovák) je viz třeba to Lamborghini AŽ ve vysokých rychlostech = kde to využívá většina naprosto okrajově

Viz nový pokuty ANO = těch až 5 tisíc kč jen za +10 km/h = to už je prasárna
Vim kde je úsekový měření a vím kolik auto přeměřuje a nemám problém tam jet na tempomat = ale obecně v zákonu tvrdý pokuty za +10 km/h?

EDIT fandil si Moskvě k obsazení Krymu ale říkal že to samý Peking Tchaj-wan ještě zvažuješ https://www.idnes.cz/…5_zahranicni_jhr už máš rozmyšleno?

EDIT 2 furt věříš spíš multiodborníkovi Klausovi? https://www.seznamzpravy.cz/…prohlasil-124932 s covidem vím že ne, co s tím ostatním?

EDIT 3 tohle https://www.e15.cz/…-reformu-1374151 radši nezmiňuju, to bude průůůser asi nakonec VELKÝ
Populismus holt = vždy zvítězí = to Andrejko DOBŘE VÍ :-!
19. 10. 2020 10:56
Re: Re: Levny elektromobil
To ses dozvěděl kde těch 921 kg? Fakt je že tohle bude mít trochu větší krouťák než ten Trabant, každopádně to bude na hodně klidný ježdění. Už pro jednou pro vždy pochop, že na křižovatce závodí minimum lidí. Jedinej koho trochu znám seš ty :D Já na křižovatce rozhodně neprohrábnu kola, abych byl první. To bude nějaká tvoje další psychická porucha, že si potřebuješ dokázat, že jsi na semaforech nejrychlejší. Ty tvoje edity si diskutuj s někým kdo má na tebe nervy.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2020 12:24
Re: Re: Levny elektromobil
V nějakym článku o týhle plečce = samozřejmě ne na ACZ = tady lemplovsky přepisují překládají i zahraniční články. Ostatně tak něco mělo i elektrický Citigo. Baterie elektrickýho Twinga má 165 kg = takže něco kolem tuny = by mohlo odpovídat

Ne nepochopim = co si ty vymýšlíš. To neni vtip že prostě jen přišlápneš (neřadíš, nečekáš na otáčky znova neřadíš atd.) a seš Z PRINCIPU FUNGOVÁNÍ ELEKTROMOTORU daleko..
To že pak docela velký množství aut tě (taky trochu Z PRINCIPU fungování lidí :D ) předjede rychlostí klidně +30 km/h nad limit = to taky není výmysl. OTÁZKA PROČ máš (nejen ty) potřebu vymýšlet si = že to musí být jinak

Jj EDITy = sou DRSNÝ co? Fakt jako DOST DRSNÝ :D

Tak aspoň ten Klaus = furt věříš jeho hoaxum ÚMYSLNÝMU oblbování lidí, že https://zpravy.aktualne.cz/…6f6ac1f6b220ee8/ tohle je mega spiknutí odborný veřejnosti a novinářů? :-)
Teď to samý dělá s Csákovou o covidu = pojetí Jindřicha Šídla je VELMI DOBRÉ (absolutní shoda :yes: :-)

Blbej je ten důchodovej systém = je možný že si k tématu mezitím někde něco četl = je to spíš HORŠÍ (rozhodně horší než si většina lidí připouští = DÍKY populističtí politici :no: :-(
Když sme u těch POPULISTŮ tady 2 jednou ranou https://www.novinky.cz/…e-debil-40339623

EDIT proč nechceš ten Tchaj-wan nevím = přepadení Krymu a zrušení krymců a jejich parlamentu a jeho nahrazení ruským vedením se ti líbilo. Čínský to samý Tibetu taky = tady stačí ANO/NE
Prostě jestli si změnil pohled na věc jako u https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ teda u jednoho z nich ANO u druhýho taky nevím = ANO/NE?

EDIT 2 https://www.auto.cz/diskuse/77399/1?…
19. 10. 2020 13:35
Re: Re: Levny elektromobil
Plečce :-D To si to teda Rumunům zhodnotil :yes:

Já ale chci řadit, chci si motor vytočit a někdy ho nechám třeba jen tak valit a chci si dokonce řadit sám. No jestli mě nějaký závodník na semaforech trhne, tak to ani nevím, protože je mi úplně jedno jak rychle na těch 50 zrychlím. Nevadí mě ani to jestli mě někdo předjede +30 nad limit. To je jeho věc jak rychle chce jet. Takže já jsem s projevem toho spalováku naprosto spokojenej, ale aby měl motor v mým autě 40 koní, tak to bych teda nesnesl. Už 55 kW ve Fabii mě přijde katastrofální. Nejede to do kopce ani po rovině a než se to rozdejchá aspoň na kilo, tak by za tím volantem člověk usnul a představa, že budu mít 33/23 kW?? Já bych se v tom rád svezl jen tak ze srandy kam až automobilový průmysl může spadnout, ale jezdit v tom někdy to ne. To přeci bude mít problém i s tím vyjet nějakej prudší kopec :D
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2020 13:50
Re: Re: Levny elektromobil
Viz šíření světem a značkama napříč planetou nejen mě vyhovuje PRINCIP jak JE HYBRID VYMYŠLEN https://www.auto.cz/…-750-koni-136476 ostatně dokonce i TY si už napsal že si hybrid časem dovedeš představit doma = samozřejmě koncernoVWý ale hybrid. Že tam kde zrychluje většina aut nejvíc nejčastějš = je nejrychlejší. Slabší je to jenviz odkaz TESLA X vs Lamborghini Urus v rychlostech = který sou krom Německa na zbytku planety zakázaný
CO vlastně říkáš na ANO přitvrzený výše pokut? Speciálně ta za +10 km/h až 5.000 kč = to mi přijde fakt BRUTÁLNÍ

V těch povolenejch rychlostech = elektromotor v autobusu Tesla X smázne i ten Urus

Auto výkonu 33kW bych fakt nechtěl = na druhou stranu co vzpomínám na ty šílený jízdy v Trabantu o jedněch letních prázdninách = ve 4 lidech i těch 26 koní stačilo a místy to byla JÍZDA :-!
19. 10. 2020 15:37
Re: Re: Levny elektromobil
A hybrid s variátorem mě svým charakterem nevyhovuje. Možná v kombinaci s nějakou převodovkou, kde se dá alespoň řadit manuálně, když budu chtít.

Většina aut nezávodí z 0-50 na semaforech. Nejčastěji potřebuješ zrychlit a záleží na odpichu při předjíždění a to se děje většinou kolem 70-80 km/h.

Nový sazebník pokut jsem ještě neprohlížel jen vím, že se zdražovalo. Důležitý je tam to slovíčko AŽ. Takže není nikde psáno, že to nebude v drtivý většině případů ta mnohem běžnější tisícovka. Popravdě neznám nikoho kdo by platil za rychlost větší pokutu než 1000 korun. 5000 ti můžou napařit, když budeš drzej a arogantní a budeš se s nima blbě dohadovat.

V Trabantu jsem se učil ve 13 jezdit :D Nadělali jsme se v něm neskutečnejch kravin. Skákat do dálky, hrát si na demoliční derby, jezdit zatáčky přes ručku bokem. Divím se že mě rodiče vůbec pustili ven :D :D A pravda je že těch 26 koní na polňačce a poli stačilo.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2020 16:01
Re: Re: Levny elektromobil
No dyť e-CVT ti nikdo nenutí. Jak ZF tak Aisin dělaj svý 8st. automaty se ZABUDOVANÝM elektromotorem = pro hybridy (všem možných značek)

Nejvíc se bohužel auta na týhle planetě pohybujou v příměstském provozu PROTO to taky bylo vymyšlený takhle. Nejde o zrychlení z nuly ale obecně menších rychlostí. Že z nuly je náskok elektromtoru protože takovej je princip ještě větší = o tom žádná. Elektromotor běžně bez ohledu na výrobce funguje tak do 135-140 km/h jak to kdo nastaví = plug-iny do týhle rychlosti můžou jet taky JEN na elektřinu

Opět NEshoda = důležitý není až ale ŽE = ŽE to sou tak šílený sumy. Souhlasím u něčeho jako +50 km/h a víc = to už je hodně a každej ví že jede hodně přes limit, obzvlášť ve městě
Ale možnost pokuty 5.000 kč jen za 10 km/h? To je ÚCHYLNÝ

No opět shoda = na tak maličkej výkon a my tehdy fakt ve 4 lidech = i na silnicích to docela jezdilo
17. 10. 2020 13:43
Re: Re: Levny elektromobil
Vime 33 kW. To je katastrofa. Na dalnici s tim vubec nemuzes jezdit. Problem bude asi i na okresce nebyt brzdou provozu. Otazka je jeste hmotnost. Jestli to nebude pod tunu, tak je to vubec pruser.
17. 10. 2020 15:33
Re: Re: Levny elektromobil
Jediný prúser je, že máš hlavu ale nepoužívaš ju.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2020 20:23
Re: Levny elektromobil
suhlas.. toto este bude pecka... konkurencia uz teraz ma co robit a este jej padne sanka kam sa dacia posunie vpred v nasledujucej dekade ... dacia :yes:
Avatar - xxc
15. 10. 2020 20:28
Re: Levny elektromobil
Toto bude superit s ID1, ktore je slubene za 20 000 €. Uvidime :-)
15. 10. 2020 20:29
Re: Levny elektromobil
Id.1 bude pozdeji.
15. 10. 2020 21:35
Re: Levny elektromobil
Souhlas, pokud trefí cenu, bude to prodejní pecka. Jako druhé auto do rodiny na popojížďky po městě a okolí. :yes:
16. 10. 2020 09:31