Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia představuje svůj první elektromobil! Spring Electric je třetí revoluci značky

Ondřej Mára
Diskuze (213)

Značka Dacia měla ve své historii zatím dva revoluční modely, kterými jsou Logan a Duster. Nyní se k nim ale připojuje třetí, čistě elektrická Dacia Spring Electric.

Prvním revolučním modelem značky Dacia byl model Logan, který představoval jednoduchý, spolehlivý a především dostupný automobil, který udivoval svou nezdolností. Dacia Duster je pak považována za revoluční především díky tomu, že zpřístupnila populární segment SUV širokým masám a to bez ústupků ve schopnostech.

Na úspěchy svých předchůdců by nyní měla navázat elektrická Dacia Spring Electric, která byla již dlouho před dnešní premiérou uváděna jako nejlevnější elektrický model na evropském trhu. Cenu sice zatím neznáme, automobilka už ovšem zveřejnila informace o jeho technice. Na co se tedy můžeme těšit?

Jak jsme informovali již dříve, pod líbivou slupkou kompaktního crossoveru se ukrývá modernizovaná verze elektrického Renaultu City K-ZE, postaveného na základě modelu Kwid, který značka Renault prodává výhradně na čínském trhu.

Pro evropské trhy určená elektrická Dacia tak samozřejmě musela projít modernizací a řadou úprav. Na začátek si ale pojďme říci, že auto měří 3,73 m na délku, 1,62 m na šířku (bez zrcátek), 1,51 m na výšku a rozvor by měl mít hodnotu 2,42 m. Ve srovnání s elektrickým Renaultem Zoe tak bude Spring výrazně menší (délka 4087 mm, šířka 1787 mm, výška 1562 mm, rozvor 2588 mm).

Design exteriéru byl inspirován světem SUV, což ostatně podtrhuje světlá výška 150 mm nebo oplastování prahů a podběhů. Maska vozu by měla vytvářet silný a moderní charakter, který umocňují LED světlomety a speciální 3D elementy v masce, pod kterými je ukryta nabíjecí zásuvka. Z profilu zaujmou kola Flexwheels, imitující lité ráfky, zatímco vzadu automobilka použila nový světelný podpis ve tvaru písmene Y.

Interiér Dacia Spring Electric by měl podle automobilky nabídnout dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující včetně jejich zavazadel. Vpředu jsou připravené odkládací prostory s celkovou kapacitou 23,1 litru, vzadu by se měli pohodlně posadit i vyšší cestující, kteří si mohou drobnosti odložit do kapes na předních sedadlech, a kufr by měl pojmout náklad o objemu až 300 litrů (a to bez započtení prostoru po podlahou, kde může být rezerva). Po složení zadních opěradel pak vznikne celková kapacita až 600 litrů.

Video se připravuje ...

Palubní deska takřka kopíruje model Renault City K-Ze, Dacia si však přidala vlastní specifický volant a samozřejmě svá loga. Po stránce výbavy bychom měli v základu dostat centrální zamykání, posilovač řízení, centrální zamykání nebo 3,5 palcový digitální displej mezi budíky. Za příplatek však mohou zákazníci dostat manuální klimatizaci, elektrické nastavení zrcátek, rezervu nebo multimediální systém. Ten by měl mít 7“ dotykovou obrazovku, satelitní navigaci, DAB Rádio, podporu konektivity Apple CarPlay i Android Auto a chybět by nemělo ani hlasové ovládání.

O pohon elektrické Dacie se bude starat elektromotor o nejvyšším výkonu 33 kW s maximálním točivým momentem 125 N.m, který pohání přední kola. Čas akcelerace z 0 na 100 km/h bohužel automobilka nezmínila, maximální rychlost však bude omezena na 125 km/h.

Akumulátor bude čerpat energii z Lithium-iontové baterie s kapacitou 26.8 kWh, která by měla nabídnout kombinovaný dojezd cca 225 km (dle WLTP) a čistě městský dojezd cca 295 km (dle WLTP).

Kdo by potřeboval delší dojezd na jedno nabití, ten může využít Eco režim. Ten omezí výkon elektromotoru na pouhých 23 kW (31 k) a omezí maximální rychlost na 100 km/h, což by mělo navýšit dojezd o dalších 10 %. Pokud by to ale stále nestačilo, nabízí Dacia bohaté možnosti nabíjení.

Nejvyšší podporovaná rychlost nabíjení je 30 kW u nabíječky se stejnosměrným proudem, u které bude možné vůz nabít na 80 % již během necelé hodiny. U wallboxu s výkonem 7,4 kW potrvá nabíjení na 100 % necelých 5 hodin, u wallboxu s výkonem 3,7 necelých 8 hodin a 30 minut (do 100 %) a z domácí zásuvky o výkonu 2,3 kW nabijete baterii na plnou kapacitu za necelých 14 hodin.

Elektrická Dacia Spring Electric by se měla objevit na silnicích vybraných trhů již začátkem příštího roku, ovšem pouze ve formě sdílené mobility. Verze pro soukromé zákazníky by pak měla dorazit zhruba na podzim roku 2021. Do budoucna navíc automobilka slibuje i verzi užitkovou, která nabídne až 800 litrů úložného prostoru.

Ondřej Mára
Diskuze (213)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2020 16:01
Re: Re: Levny elektromobil
No dyť e-CVT ti nikdo nenutí. Jak ZF tak Aisin dělaj svý 8st. automaty se ZABUDOVANÝM elektromotorem = pro hybridy (všem možných značek)

Nejvíc se bohužel auta na týhle planetě pohybujou v příměstském provozu PROTO to taky bylo vymyšlený takhle. Nejde o zrychlení z nuly ale obecně menších rychlostí. Že z nuly je náskok elektromtoru protože takovej je princip ještě větší = o tom žádná. Elektromotor běžně bez ohledu na výrobce funguje tak do 135-140 km/h jak to kdo nastaví = plug-iny do týhle rychlosti můžou jet taky JEN na elektřinu

Opět NEshoda = důležitý není až ale ŽE = ŽE to sou tak šílený sumy. Souhlasím u něčeho jako +50 km/h a víc = to už je hodně a každej ví že jede hodně přes limit, obzvlášť ve městě
Ale možnost pokuty 5.000 kč jen za 10 km/h? To je ÚCHYLNÝ

No opět shoda = na tak maličkej výkon a my tehdy fakt ve 4 lidech = i na silnicích to docela jezdilo
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2020 15:57
Re: Levny elektromobil
No já si to pamatuju jinak ale kašlu na minulost = já na něj má stejnej názor už DLOUHO a sem rád že počet lidí co ho vnímají stejně = se mírně zvyšuje

PROBLÉM u tebe může být jeho parťák z Hradu

Spalovací motor = chytne klidně kdykoliv = denně. Při jízdě i ve stojícím vozidle = jen se nepřekvapivě denně nepíše že shořelo xy normálních aut (tak když je to Lambo apod. https://autobible.euro.cz/…-neni-to-poprve/

No a tady máme ZASE OSTROU NEshodu = pohádky. Ty máš na mysli že TY si nevěděl a TADY se moc neprodávaly. Odkazy nejen na mou pubertální https://cz.pinterest.com/…086194828715755/?… Buffy zabíječku upírů a DALŠÍ sem ti už dával = tak si to v hlavně uspořádej a nepohádkař = desítKY let

Od druhý generace Priusu (tj. rok 2003 dokonce i u nás). Neměl už tuhle generaci i Jirka Vejražka? Má druhýho hybrida ne? Ostatně když my před 4-5 lety začali vybírat co za auta = v oboru který je o TECHNICE a bylo to už tehdy pěkně vidět na výstavě na parkovišti https://www.hifi-voice.com/…video-show-praha bylo zastoupení hybridů nadprůměrně výrazné. Furt sem je U NÁS v trochu zaostalém česku.
Nesuď furt všechno jen podle sebe a svých znalostí a přehledu = pak logicky dochází k těm NEshodám. Sorry ale tvoje vnímání chápání znalosti NEpředstavuje vrchol lidských možností. Že si extrémně vulgární když na tyhle neshody dojde = tím se to ne(z)mění

Takže zkušenosti tu sou už v mnoha generacích = vzpomeň kolik desítek sprostejch slov si napsal na popření reality že Jirkův PHEV je generačně už postarší, že už SE PRODÁVÁ další generace. Tohle není machrování jak vysvětlení že se mýlíš říkáš ty = to je JEN rozdíl ve znalostech. Seznam známejch lidí co měli hybridy před 10-20 lety = sem ti jednou už dával = dneska stačí ta Buffy tohohle znáš určitě i ty https://cz.pinterest.com/…518108475565506/?… :-!

Ostatně když my před -nácti lety začínali = už pár let fungoval specializovanovanej automagazín o hybridech hybrid.cz
19. 10. 2020 15:43
Re: Levny elektromobil
Já mám na Babiše názor pořád stejnej. Je to gauner a zároveň sdílím názor s ministryní Maláčovou :D

Spalovací motor umí chytnout při nehodě ne při nabíjení. Problém je ta kombinace obojího nebezpečný baterky vedle nebezpečný nádrže s benzínem, takže hybrid je jednoznačně z hlediska požáru nebezpečnější. Hybridy se ve větší míře začaly používat v poslední dekádě a to spíše v posledních pár letech, tak si ty pohádky o 3 desetiletích prosím tě nech. Teď se teprve začíná ukazovat jaký je problém když chytne baterka ať už při nehodě nebo poruše. Takže zkušenosti teprve začneme jako lidstvo sbírat ne že jsou už 3 desetiletí.
19. 10. 2020 15:37
Re: Re: Levny elektromobil
A hybrid s variátorem mě svým charakterem nevyhovuje. Možná v kombinaci s nějakou převodovkou, kde se dá alespoň řadit manuálně, když budu chtít.

Většina aut nezávodí z 0-50 na semaforech. Nejčastěji potřebuješ zrychlit a záleží na odpichu při předjíždění a to se děje většinou kolem 70-80 km/h.

Nový sazebník pokut jsem ještě neprohlížel jen vím, že se zdražovalo. Důležitý je tam to slovíčko AŽ. Takže není nikde psáno, že to nebude v drtivý většině případů ta mnohem běžnější tisícovka. Popravdě neznám nikoho kdo by platil za rychlost větší pokutu než 1000 korun. 5000 ti můžou napařit, když budeš drzej a arogantní a budeš se s nima blbě dohadovat.

V Trabantu jsem se učil ve 13 jezdit :D Nadělali jsme se v něm neskutečnejch kravin. Skákat do dálky, hrát si na demoliční derby, jezdit zatáčky přes ručku bokem. Divím se že mě rodiče vůbec pustili ven :D :D A pravda je že těch 26 koní na polňačce a poli stačilo.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2020 13:50
Re: Re: Levny elektromobil
Viz šíření světem a značkama napříč planetou nejen mě vyhovuje PRINCIP jak JE HYBRID VYMYŠLEN https://www.auto.cz/…-750-koni-136476 ostatně dokonce i TY si už napsal že si hybrid časem dovedeš představit doma = samozřejmě koncernoVWý ale hybrid. Že tam kde zrychluje většina aut nejvíc nejčastějš = je nejrychlejší. Slabší je to jenviz odkaz TESLA X vs Lamborghini Urus v rychlostech = který sou krom Německa na zbytku planety zakázaný
CO vlastně říkáš na ANO přitvrzený výše pokut? Speciálně ta za +10 km/h až 5.000 kč = to mi přijde fakt BRUTÁLNÍ

V těch povolenejch rychlostech = elektromotor v autobusu Tesla X smázne i ten Urus

Auto výkonu 33kW bych fakt nechtěl = na druhou stranu co vzpomínám na ty šílený jízdy v Trabantu o jedněch letních prázdninách = ve 4 lidech i těch 26 koní stačilo a místy to byla JÍZDA :-!