Přesně tak, osobně nechápu to divení se, proč se neprodávají atmosféry. Turbomotory zválcovaly trh, jsou dnes standardem napříš výrobci a většina lidí se na atmo dívá jako na něco zastaralého. A i ti, kteří netuší, co mají pod kapotou, poznají, že to proti té jejich služební škodovce, vw, fordu atd., nějak nejede (protože, kdo dneska umí jezdit s atmosférou), a tak mazda paběrkuje, jakkoliv to může být volba znalců, tak ti čísla prodejů netvoří.
Tak bych to neřešil, MB vyrábí i náklaďáky a dodávky, dělá i ho.vn.ocucy a nikoho to nikdy netýralo. A problém není, problémem mohla být rozšiřující se spolupráce s Renaultem.
18:46..."ale na druhou stranu byli v GM zřejmě vizionáři a věděli, že Evropa svůj autoprůmysl podřeže jak řezník husu."
19:35..."Ale hodně rychle pochopili, že autoprůmysl v Evropě budoucnost nemá."
Design dneška není nějak zásadně kvalitnější, než design před těmi dvaceti lety. Pokud bys udělal nějakou soutěž o nejkrásnější auta všech dob, možná by v nich překvapivě až tolik nových aut nebylo.
Co se vyvinulo jsou hlavně ty věci co píšu - větší kola (s využitím lakovaných částí) jsou univerzální dochucovadlo na libovolné auto... a inovace ve světelné technice ti dávají větší možnosti (že něco jde ale ještě neznamená, že by se to mělo dělat, viz Kona apod.).
Plus trošku sofistikovanější tvarování plechů... ale v tom je zrovna Opel možná sofistikovaný až moc.
S názorem na jednotlivé modely moc nesouhlasím... ale tam je to asi prostě líbí / nelíbí.
Uvidíme... beru to jako přechodnou dobu, kdy ještě nějak dojíždí původní modely a postupně naběhnou ty nové. Astra je na tom momentálně asi nejhůř, hlavně co do techniky... třeba Corsa jako už nový produkt je fajn (i když potřebuje nutně lepší výbavu, aby to k něčemu vypadalo).
Mazda. Od té doby co se "rozvedla" s Fordem (Ford prodal svůj podíl během finanční krize) a ovládly ji japonské banky, Mazda jako by ztratila ten správný směr a je zmítána v jakémsi Bermudském trojúhelníku. :-(
Špatně jsem se vyjádřil.
Opel je na odstřel už 20 let.
A to jsem ho měl rád. (Kadett, Omega, Calibra atd)
Poprvé ho zachránilo šrotovný v Německu, teď ho koupila PSA a v podstatě bude prodávat přeznačkovaný vošizený Pažouty pro skupinu zákazníků, co si myslej, že si kupujou německý auto. A to budou ty nový modely.
Je to trend za celý letošek, tady máš detailní čísla (stránka 4), Mazda propadla v září o mínus 23,4% a za 3Q mínus 42,7%. Hodně špatně jsou na tom i Opel a Jag.
https://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20201016_PRPC_2009_FINAL.pdf
A ještě mit tu jistotu, že je to diky atmo motorum na kterych mazda frči nejen v posledni době. Co třeba evropsky kupec dutohlav co se aut tyče ? A nejen hledat chyby u aut.
To by měli, z podběhů nového GLE mi při výjezdu z garáže odpadl kus plastu, nějaká plastová záslepka, či co, hlasové ovládání se odporoučelo po dvou dnech, odvětrávání pravé sedačky vydává zvuky jako když startuje boeing, no, máme to auto tři týdny a příští út pomaže do servisu, uvidíme, co z toho spraví. ;-\
Já jo. Pamatuju časy, kdy Mercedes byl jen pro dejme tomu honoraci.
A Éčko samozřejmě takový auto je.
Vybral sis dobře.
Ale degradace značky levnými modely se mi nelíbí.
V principu proto, že nesouhlasím, že by design neodpovídal dnešní době. To je nějaký tvůj názor, který je podle mé zkušenosti dost ojedinělý.
Já jsem za sebe napsal, proč si myslím, že to tak není a jaké atributy vnímám jako znak "současného" designu. Od tebe jsem žádné další argumenty neslyšel... jen "design je zastaralý", ale žádný návod k tomu, jak se to pozná.
Vidím narážku na prodeje... ale upřímně si nemyslím, že za pokles Opelu může design.
Buď máte opravdu úctihodný věk, nebo se na to díváte poněkud úzkým pohledem nás, východoevropanů. Mercedes dlouhodobě vyráběl kvanta "dělníků", ať už šlo o dodávky, nebo "levné" specifikace osobních aut velmi oblíbené například u taxikářů. Akcelerace z 0 na 100 trvala 30 sekund a výbava obsahovala levé zpětné zrcátko. Zajímavá věc nastala na začátku 90. let. Na jedné straně byl Mercedes poslední, kdo nabízel auta se čtyřstupňovou manuální převodovkou (pravé zpětné zrcátko už kvůli legislativě v základní výbavě Éčka bylo), na druhé straně s pádem železné opony nastaly pro Mercedes žně, protože "honorace" zejména v bývalém SSSR se předháněla, kdo si koupí víc opulentnější auto. A tehdejší "mamut" s dvanáctiválcem se tam prodával skoro jako housky na krámě. Teď nastal posun jen v tom, že místo "levných" specifikací Éčka dělá Mercedes menší předokolky. Místo tehdejšího šetření na výbavě dnes šetří na robustnosti pohonného řetězce. Pokud se mu to nevyplácí, tak to holt asi omezí.
V pružnosti třeba 60-100 ztrácí Mazda skoro dvě sekundy a to je zatraceně hodně. Podobně je to i u dalších rychlostí. Prostě na to, co člověk reálně potřebuje v provozu, to je o ničem. A když to pozná takový (dle vás) neznalec jako já, tak už by měl každý.
To je pravda. Na strane druhej sa predsalen uz sestka zacina po 8 rokoch opozeravat a chcelo by to novy model (snad 2021). Konkurencia mozno oslabila, ale ponukaju turbomotory, ktore maju podstatne viac Nm a posobia (a v reale asi aj su) podstatne dynamickejsim dojmom. U M6 je na suverennejsiu jazdu pouzitelny z benzinov asi len ten 2.5 liter, ktoreho dynamiku tiez trochu tlmi 6 stupnovy menic, zatial co konkurencia ma 7-8 stupnov. Plus konkurencia ma na vrchnej strane ponuky turba s vykonom daleko cez 200 koni a tam uz sa M6 nechyta (jasne, ze top motor nerobi velke predaje, ale predsa).
Pokud to bude třeba 508 ošizená o iCockpit vyrobená v Russelheimu, tak to nemusí být tak nejhorší.
Jasně, Calibra byly jiný časy. A je fakt, že tehdejší "SUV" Frontera bylo taky pecka, na svou dobu... a že od tý doby byl Opel trošku v útlumu. Mně se občas nějakej model líbil, třeba Zafira... nebo jsem byl docela v šoku, jaké motory uměla minulá Insi...
Karlíku, Karlíku... je fajn, že umíš číst, ale když neumíš chápat, je ti to k ničemu. A nebo to děláš záměrně, a pak je to ještě horší, a pak nejsi vůbec partner do diskuse.
Jj dovedl tam jak tady v Evropě Opel tak celkově sám sebe :-)
Ale frantíci dávají Opel do kupy 3 roky = GM ho dovedl do bankrotu po 87 let vlastnictví (no nejen Opel že = dřív a to fakt mrzí Saab :-|
A taky Holden a Oldsmobile a Pontiac. Někoho asi dost mrzí Hummer
Prostě frantíci teprve 3. rokem dávají dohromady to co dlouhodobě devastoval GM. A 3 roky není zrovna u aut kde generace modelu je (zjednodušeně 2x) DELŠÍ než oni firmu vůbec vlastní = prostě krátká doba. To bylo k (PROTO trochu hloupé) kritice rohYpnola
Opel je důkazem toho, že stačí opravdu chvilku zaspat a automobilka s tradicí je na odpis.
V devadesátých letech špička v mainstreamu s širokým portfoliem. Pak už to šlo do kopru. Pod GM to ještě mohlo dopadnout, ale na druhou stranu byli v GM zřejmě vizionáři a věděli, že Evropa svůj autoprůmysl podřeže jak řezník husu.
A takové už stejně nejdou ke koupi. Mě se moc líbila pseudoatmosféra s kompresorem (to chování s gradací je atmosféře podobné). Třeba našemu diskuznímu kolegovi sice vadil ve vysokých otáčkách lehce zřetelný jekot kompresoru, ale já si připadal jako když se štuka vrhla střemhlav :D
No vzhledem k tomu, že je mi nejbliže nižši středni tak mě by zase vubec netrapila mazda. I když to neni podstatne tak civic vypada za mě rozhodně lepe navic je to pravě on kdo perfektně jezdi a ještě ma pod kapotou ne jak se tu snažite dle prodeju nastinit flinstoun nohy, ale pravě turbomotory a v připadě 1.5T i velmi zdařily turbač.
No, MB by měl hlavně zapracovat na kvalitě aut vyráběných za mořem. Nejednou mi zůstala brada spadl. To je mnohem horší než deriváty A-klasse. Je to totiž v kategorii, kde jde už o velké peníze.
No dobrá, můžeme si to tu opakovaně psát třeba desetkrát. Zdražilo téměř všechno. Pokud chceš srovnávat s i30, pak by se nemělo prodávat nic jiného, na i30 se cenově nikdo nechytá. Mazda i před lety když sis ji kupoval stála jako Golf. A i tenkrát koncern prodával fleetům.
Nepopírám, že i cena s prodeji souvisí, ale nevěřím, že je to to hlavní.
Problem je jedine v cene, v x-tom zdrazeni v kratkej dobe:
mazda2 od 15000 eur, vyrazne drahsia ako konkurencia
mazda3 od 20000 eur, i30 je od 13600
mazda6 je v zlom segmente - nepredava sa
cx3 zdrazela o cez 2000 eur
Cena koncernu je irrelevantna, kedze vie robit predaje typu 50 oktavok naraz jednej firme so zlavo 30 percent, mazda vo fleete neexistuje. Alebo 20 sluzobnych vozidiel, ktore sa neskor odpredaju s vyraznou zlavou, v mazde maju tak dve...
Este navyse dobabrali emisie - SkyactivX ohlasovali ako riesenie, nic ine vraj netreba a ono to zerie v testoch 6 litrov a pokuty sa blizia
Jednoducho mazdy nekupuje ani bezny ani flotilovy zakaznik, a premiovy zakaznici kupuju nadalej bmw a spol a nie mazdu = mazda ma super auta, ktore nema kto kupovat. A kedze zakaznici sa naklonovat nedaju, bud vyrazne zlacnia alebo zostanu v EU na 40 percentnych predajoch ako to bolo za 1-8/2020, pripadne este viac klesnu...
Tržní podíl Mazdy v roce 2020 je 1,2 %. V posledních letech několika letech byl kolem 1,5 %. Takže nic moc. Nejhůře bylo po minulé krizi, kdy tržní podíl spadn 1,0 %. Zlatými roky Mazdy byl začátek 90. let, kdy byl tržní podíl kolem 2 %.
Ještě před SSS jsem zkoušel i "módní" crossovery, protože rodina. Takže třeba CX-3 vs. Vitara/S-Cross. Osobně je mi atmo dvoulitr v CX-3 víc než sympatický, díky objemu má i krouťák i když výše....ale oproti nějaký korejský 1.4 paráda. Nicméně srovnání 2.0 atmo s 1.4 BJ pro Mazdu nedopadlo v mých očích vůbec dobře. Včetně toho zvedání zespoda. A v reakcích na plyn to turbo taky nezaostávalo. Tím ale nechci říct, že tohle je hlavní problém Mazdy.
PS: Když už je tu pořád řeč o 1.5 TSI 110kW, nedávná jednodenní zkušenost s tímhle motorem ve "čtyřvočku" od malého souseda mě utvrdila v přesvědčení, že je to mrcha líná, netečná. Ta by u mě žádný náskok před Mazdím dvoulitrem neměla.
Proč by to zrovna tomu nadšenci mělo vadit? U takového se spíš předpokládá chuť k vytáčení motoru, namísto prostého sešlápnutí pedálu a čekání "co provede turbo".
Co popírám, to taky netuším.
Zapomínáš, že ten základ je pořád dvoulitr... a má stejných 213Nm, jako jeho silnější mutace. Takže zatímco na foukané 1.5 s cca. 250Nm mu nějaký krouťák chybí, tak oproti litrům s 200Nm nic neztrácí.
Jasně, těch 213Nm je při 4000 a ne při 1500... když se ale podíváš na křivky, tak to není žádné drama... a dvoulitrová atmosféra se zespoda zvedne líp, než litrové turbo.
Jenže to bereš z pohledu automobilového nadšence. Ale průměrný kupec, který si do obou aut sedne a trošku se projede, o tu Mazdu ani nezavadí, protože "nepojede". Sice o 5 kW více, ale jízdní dynamika bude prostě... slabá.
Jaká konkurence? Díval ses třeba v poslední době na Mondeo? Jedinej benzín je dvoulitr hybrid 190k. Insignia má 147kW, v GSi 169kW = 230k - to zas taky není takovej odvaz.
No... když si tam dám tu 150k verzi, tak je to víceméně totéž: http://www.zeperfs.com/…uel8369-8625.htm
Třeba 0-180 je rozdíl 1,5s (30 vs 31,5) celkem zanedbatelný. Jasně, v pružnosti bude turbo o něco lepší, zase bude asi horší v reakci na plyn... neměl bych problém vzít SkyG.
Pokud budeme věřit Zeperfs, tak hlavní message je, že SkyX nedává nic navíc oproti silnějšímu dvoulitru.
PS: já bych na Zeperfs výplatu nevsadil, ale tady je to asi v souladu s tím, co bych čekal... poté, co jsem slyšel spoustu výhrad k dynamice SkyX.
Jenže, nevážený hlupáčku, ty vysoké daně tam jsou už z dob, kdy elektromobily patřily i u Muska jen do snů a představ. Dřív to mělo za následek kupování malých aut, dnes zkrátka elektrických.
No jo, ale to bys musel číst seriózní zprávy a ne nenávistnou žumpu autofora.
Hm to TSI musi byt pecka to musi mit každej, nějaka japan atmosfera... pche. Ty nic jineho než jen teoretizovani neumiš a tve odkazy na generator nahodnych čisel je jednim z ukazatelu. A co tak velmi špatna uroveň součastnych koncernovych interieru min. v nižši středni a to bez přehaněni. Jo tohle se čisly jen tak vyjadřit neda. A je jedno jestli si mladej nebo starej, ale o nadanosti to určitě nebude. Možna blbe přirovnani, ale za mě sedi jak *** na hrnci...
Dvacet let, hm... to je zvláštní zvyk, měřit kvalitu designu rokama. Ne že by roky neměly na design vliv... rostou kola, mění se světelná technika a tak. Ale zrovna v těhle disciplínách Opel nějak neztrácí, Insignia běžně jezdí na 20" s MatrixLED atd.
Mně se něco líbí víc, něco míň... Insi lift je super, kombíky obecně trošku slabší, Corsa jen v lepších specifikacích, nová Moka dost dobrá... no, asi každému dle jeho gusta...
2.0G 121kW je rozumná alternativa k 1.5TSI 110kW... v trojce už ji nenajdeš, ale v šestce jo.
V trojce je teď 110kW verze, která logicky bude za stejně výkonnou 1.5TSI s větším krouťákem trošku zaostávat... ale zase ne tolik, že by to měl být nějaký problém.
Nevím, pustím bednu a lítají na mě všechny možné reklamy, to samé na netu. O Mazdě nebýt fanda do aut moc upřímně nevím. Když mi za komárů občas babička dovezla z NSR pár časopisů a autokatalog, tak tam byla Mazda z japonců určitě snad nejvíc inzerovaná.
Co má design společného s tím, že auto je na dvacítkách a s matrixy? To je technické, ne designové řešení, že? Design současných Opelů je prostě zoufalý. Corsa bída, Crossland a Grandland neskutečně nudné a trapně devadesátkové. I ta Insignina pořád působí bachratě. A Astra to už sama nezachrání.
Nová Mokka a facelift Crosslandu to nezachrání (nehledě na fakt, že Crossland sice má nový ksicht, ale zbytek je stále stejně tragický).
A prosím, už se nauč číst a nemanipulovat to, co píšu.
Ajajaj
BYkupci a piloti atmosférickejch mašin co jdou proti proudu opět zklamali.
btw Skoro každý čtvrtý auto za září je koncern koukám. :D
Ale nemám radost - Mazdy jsou fajn, tak co se děje?
Po Mitsu podle mě odejde z EU možná právě Mazda a Honda.
Mají tady mizivý procenta ze svejch prodejů a tak nemusej vymejšlet brikule.
Uživí se v Asii a (Honda i v) Americe i tak.
to od nej nikto nechce, vzdy bola 1000 ci 2000 EUR drahsia a jej byvali klienti si radi priplatili, ale nie 5000 a viac... Partnerstvo s toyotou je samozrejme rozumne.
Priklad:
m2 stala 11000, facelift stoji 15000 - pri vsetkej ucte, je to skoro identicke auto, trochu viac tlmiacich materialov, podobna 1.5-ka, aj s emisnymi pokutami by sa vedeli zmestit do max. 13000 EUR, aj to uz prehanam, ale oni nechcu... Vysledkom su takmer nulove predaje...
m3 by tiez vedeli poskladat v inej vybave za lacnejsie, napr. bez HUD v zaklade ci s lacnejsimi svetlami, ale oni nechcu = nepredava sa...
P.S.
Je to akasi japonska specialita, dostat svoj produkt prec z trhu, napr.
SONY smartfony boli jedny z najpredavanejsich, kym nechceli priamo konkurovat applu, teraz maju predaje na urovne statistickej odchylky...
mal som FUJITSU notebook, bol super, kam zmizli?
alebo TOSHIBA elektronika
PANASONIC ma tiez najlepsie casy za sebou...
Jedna vec je chciet nieco, druha vec je korejska a cinska konkurencia a kupyschopnost trhu - ti japonci su neskutocni optimisti, stale sa najde nova a nova firma, ktora veri, ze prave jej sa podari to, na com uz stroskotali ine megafirmy...
Mazda je ze současného pohledu MALÁ automobilka = nemá šanci (cenově) konkurovat třeba Hyundai. Jediná její šance je PODĚLIT SE o náklady https://carbuzz.com/…we-ve-ever-heard
Tržní podíl je ten najmenší problém = -20 percent. Obrovským problémom je -60 percentný pokles predaja v 2020. Tie nepredane auta nielenze nezarobia predajom, ale nebude ani servis, leasing, opravy skodovych udalosti, predaj prislusenstva = dealerska siet podla mna tohto roku place, buduci bude kolabovat...
i30 stala v 2014 od cca 12000, teraz je od 13500
m3 stala v 2014 od cca 14000, teraz je od 20000
Obaja zdrazeli, inak sa zial neda, ale 1500 a 6000 je trosku rozdiel, ci?
emotion, challenge, attraction, takumi, 4 zo 6 vybav mazdy boli pod 20000 a predavali sa dobre. Teraz presne tieto predaje chybaju, de facto ostali iba povodne Revolution/Revolution Plus. Bombasticky su/boli nastavene tuscon/sportage, za 19900 si vela ludi povedalo, ze si uz radsej kupim velky kus auta ako megane ci napr. tu trojku.
male auta, ci renault, h/k idu od 10000 predvadzacky, cca 12-13000 solidne vybavene nove, hromadne predaje koncia na cca 15000 EUR, kde si vela ludi povie, ze radsej si kupi vacsie auto, m2 tam zacina a s navigaciou stoji 18000. No nekup to - no nekupim...
Mazda vypochodovala zo segmentu aut do 20000 EUR a segmentu malych aut do 15000, kde mala zakaznikov, ibaze tu je drviva vacsina trhu. Korejci sa tu rozmohli a musia sa popucit od smiechu... Koncern zdrazel, ale 1. klesli predaje, 2. 80-percent predá fleetu za ceny o desiatky percent nizsie, cize nadalej je v tom segmente do 20000...
Vacsina sukromnych osob a malych zivnostnikov nielenze zostala v tomto segmente do 20000, ale krizou este vela ludi realne schudobnie. Medzi cca. 20-30000 EUR je velmi tazke predat mainstreamove auto, lebo do 20000 je vacsina trhu a nad 30000 laka premia. Vynimkou su snad uz dost mohutne SUV.
Resume: tradicni klienti mazdy narazovo nezbohatli a su uz casto byvalymi klientmi, novy klienti nie sú = nie su predajne cisla.
P.S.
Polovica premiovych aut sa preda v cene do 40000 EUR, premiove automobilky sa tomu maximalne prisposobili a chrlia jeden model za druhym, ktory by sa dal ako novy ci predvadzacka/sluzobne/rocne auto predat v tejto cene.
Vacsina predajov mazdy sa konala v cene do 20000 EUR a oni "geniovia" odtial utiekli, neviem, ci sa smiat ci plakat...
O něco líp ten Golf jede, to nic proti... postupně sbírá desetinky, až z toho jsou 2s v 0-180. Jenže taky mu tam pomáhá 7DSG oproti 6MT, protože si může dovolit kratší kvalty... proti 1.5EB s manuálem je ta 2.0G na 180 dokonce o 0,3s rychleji.
Beru i to, že zrychlení do červenýho je disciplína, kde se výhoda turba projeví relativně míň.
Ale prostě... tyhle rozdíly v desetinkách bych neviděl jako diskvalifikující, 2.0 150k proti 1.5TSI 150k bych klidně zvážil a rozhodl se spíš podle zbytku auta.
Jo, jo, to jedou... i 2.0TSI 140kW je asi lepší motor než 2.5G... ale auto není jenom motor. Z mého pohledu je u šestky dost velký pokrok... hlavně už je ta 2.5G i v nižších výbavách, na začátku to bylo jen Rev Top... a tehdy to znamenalo neperforovanou kůži třeba.
Ano, ta vrcholná vrze je o ničem, ale ani ta SkyG 150 hp není o nic lepší. Pokud nevěříš Zeperfs (což jsou jenom opsané a zprůměrované hodnoty naměřené jednotlivými redakcemi), tak zde máš parametry Ma3 a Golfu proměřené AMuSem a 1.5 TSI má jak lepší dynamiku, tak lepší spotřebu i hlučnost.
Ano, vykonovo mas pravdu, ze isli dole. Skor som poukazoval na to, ze turbo konkurencia vs atmo Mazda a tie turba v reale idu lepsie vdaka vyssim kroutakom.
Přitom základ auta jde dobrý, vypadá i po letech slušně, jde u ní konfigurovat výbava. Před 3 roky jsem ji zvažoval, ale měli problémy s tou novou generací přímovstřikových 1.4 Turbo. Letos je zbytečné otevírat konfigurátor. Samé tříválce a co hůř, nejde o vyzkoušené motory od PSA, ale o poslední pohrobky z vývoje GM. Jsou nové a nevyzkoušené a než je stačí vyladit, současná generace Astry skončí a s ní skončí v propadlišti dějin i ty motory. Astře hrozí, že letošní roční prodeje v Evropě spadnou na katastrofických 60 až 70 tisíc. V roce 1999 se jich prodalo 670 tisíc.
Čísla dělá o něco lepší... ale taky žádnej zázrak.
Co jsem chtěl říct... v tom roce 2012 měl Opel 2.8T, koncern postupně přecházel z 3.6FSI na 2.0TSI 207kW a pod ní byla 2.0TSI 162kW, Ford měl 2.0EB 176kW... tehdy ta 2.5G jako top motorizace dost slabá. Mazda zůstala osm let kde je... ale ostatní se posunuli spíš zpět než dopředu.
Kolega ji má, takže jsem měl krátkou možnost to zkusit, když jsem vybíral nové auto. Je hezká, i chováním motoru se mi líbila (já ještě práci s motorem umím), ale byla pro mě zoufale malá. Zkoušel jsem i litrové TSI a Peugeotí dvanáctistovku, a obojí je pro běžného uživatele prostě pohodlnější.
Jestli jsi tou 90kW trojkou jezdil, tak už mlčím, protože já ne... papírově mi přijde, že by to proti 1.0TSI mělo být v pohodě, ale realita může být jiná.
Pružnost na daný stupeň je divná metrika, že v rozsahu 2000-3000 bude to turbo lepší je jasný a je potřeba podle toho trošku řadit.
Jo, ale na počátku vlákna je úvaha o degradace značky levnými modely... a Éčko sice možná není taková drahota, ale taky to určitě není ta levná plechovka, která by degradovala prémiovost značky.
Jak je esencí Audiny A6 3.0TDI, tak esencí Mercedesu je... pro mě asi eSko no, ale E je určitě důstojnej zástupce.
Mainstreamová střední je v Evropě hrozně těžká disciplína. V top 6 aut střední třídy je jediný zástupce mainstreamu. Ještě jakž takž se drží Superb, ale dřívější silní hráči Mondeo + Insignia už jsou na číslech, pro která se to nevyplatí dělat (cca. 10t aut za půl roku).
Nemyslím, že by 6 měla nějaký problém s věkem, ty facelifty byly docela zásadní (interiér, kombinovatelnost výbav, odhlučnění, desing). A co se týče motorizací... Mazda má sice +- stejné motory jako na začátku, to je pravda, ale konkurence v mezičase spíš oslabila než posílila, takže to taky vyloženě problém není.
Na druhou stranu ten "boeing" bych nejdřív zkontroloval, jestli to nejde z repráků. V dnešním světě nemůžeš tušit, jestli nejde o nějakou žádanou libůstku. :-[]:-[]
To hlasové ovládání je nějaký větší problém. U GLC funguje i když požádáš, aby si madam Mercedes pšoukla a v GLA nereaguje na většinu povelů. Nejde s tím volat, problém s pokyny na vyhřívání sedačky atd. I kdybych si myslel, že špatně zadávám příkazy, tak bych nesměl zkusit to samé v GLC, kde to funguje skvěle.
Zase zabíháš někam, kde je to zcela mimo, proč? Nejde o to, jestli je design (někým) posuzován jako kvalitnější nebo méně kvalitní, jde o to, že design současných Opelů prostě neodpovídá dnešní době. A to v očích kupců udělá strašně moc. Myslím, že Opel trefil zajímavý design s tou novou přídí, ale... trošku pozdě.
Tohle není soutěž o nejhezčí auta všech dob, jde o prodeje, že?
Hmmm... Astra je zvláštní. 1.2 pouze s manuálem, 1.4 pouze jako CVT... to je pořádný ústup ze slávy, zřejmě následky cost-cuttingu. Ale ta 1.2 se 107kW by nemusela bejt úplně marná.
Ono ale u XE bylo hodně civilní naladění výfuků a užíval si to leda zadní cestující, což se tě netýká, protože jsem odmítl vyhodit přední sedačku z auta :D
Na to zapomeň, jen amg linie a nějaká metla a jsi na 1,9 a nemáš v tom autě nic, základní světla, osmnáctky, manuál sedačky, základní infotainment atd., na 450ku potřebuješ aspoň 2,2 mio, aby to nebylo pro ostudu.
Protože šel Grandland slepou cestou PHEV... Takto to pak dopadá.
Opel se zcela ztratil ve své identitě. Francouzská technika se má tvářit jako pravá Němka? Tohle nemůže fungovat. Je to prostě holka která vystřídala příliš mnoho postelí aby ji někdo bral vážně... :-!
LED světla umožňují zcela jiné tvary a rozměry světel, protože není třeba ani parabola ani čočka. Posun v podvozku zase umožnil dříve nemyslitelný rozměr kol... Aerodynamika ovlivňuje tvar více než kdy jindy (dříve bylo cx=0,30 skvělou hodnotou, dnes to má pomalu i Defender...).
Tomu moc nerozumím. V čem tkví ten "Bermudský trojůhelník"?
Auta jsou krásný, kvalitní, výborně jezdí, motory většině stačí, nejsou dražší, než koncern.
Já ten motor měl a jede úplně normálně, má charakter turba - křivka krouťáku je poměrně plochá.
Ty seš jeden z mála, co se zastává jakkoliv malých výkonů, viz i vedlejší diskuze Dacie s 30kw. Tak mě překvapuje, že najednou je 90kw, 10,4s, 197kmh "nejede". Pecka to není, ale jako základ dostatečné pro velkou část zákazníků.
Kompresorů moc nebylo = nejznámější je Jag (a Land/Range Rover) = šestiválec a osmiválec
A V6 v atmosféře se samozřejmě dneska dál prodávaj = sice hybridy ale furt je to klasická atmosféra (že jí místo turba pomáhá elektomotor je fuk rsp. spíš PLUS
není žádný úspěch.
Protože sama automobilka ústy svého šéfa v minulých dnech prohlásila, že opouští tuto strategii a utlumí modelové řady, kterým já říkám navoněná bída (A,B,CLA,GLA atd)
Nemají prý zapotřebí vyrábět miliony aut a nic nevydělat. A navíc to odrazuje majitele luxusních modelů, když má MB každý. A ti co kupují luxusní, na těch se dá vydělat. Na těch, co si otevřou konfigurátory a porovnávaj výbavy/ceny, na těch se dá jenom paběrkovat.
Mercedes jako luxusní značka nemá v počtech být tak nahoře.