Ekonomika
pradeda777
5
Jo kamaráde, záhadu Bermudského trojúhelníku se snažíli rozluštit jiní borci a nepochodili. Natož tak japonské banky..... 😒
Přejít do diskuze
Problemom moze byt aj presluhujuca Mazda 6, ktora je na trhu uz od r. 2012, aj ked s pocetnymi FL.
Přesně tak, osobně nechápu to divení se, proč se neprodávají atmosféry. Turbomotory zválcovaly trh, jsou dnes standardem napříš výrobci a většina lidí se na atmo dívá jako na něco zastaralého. A i ti, kteří netuší, co mají pod kapotou, poznají, že to proti té jejich služební škodovce, vw, fordu atd., nějak nejede (protože, kdo dneska umí jezdit s atmosférou), a tak mazda paběrkuje, jakkoliv to může být volba znalců, tak ti čísla prodejů netvoří.
Tak bych to neřešil, MB vyrábí i náklaďáky a dodávky, dělá i ho.vn.ocucy a nikoho to nikdy netýralo. A problém není, problémem mohla být rozšiřující se spolupráce s Renaultem.
18:46..."ale na druhou stranu byli v GM zřejmě vizionáři a věděli, že Evropa svůj autoprůmysl podřeže jak řezník husu."
19😁5..."Ale hodně rychle pochopili, že autoprůmysl v Evropě budoucnost nemá."
Do politiky, jako kabatnicka loutka ideal.
19😁5..."Ale hodně rychle pochopili, že autoprůmysl v Evropě budoucnost nemá."
Do politiky, jako kabatnicka loutka ideal.
To je trošku širší téma... no dobře.
Design dneška není nějak zásadně kvalitnější, než design před těmi dvaceti lety. Pokud bys udělal nějakou soutěž o nejkrásnější auta všech dob, možná by v nich překvapivě až tolik nových aut nebylo.
Co se vyvinulo jsou hlavně ty věci co píšu - větší kola (s využitím lakovaných částí) jsou univerzální dochucovadlo na libovolné auto... a inovace ve světelné technice ti dávají větší možnosti (že něco jde ale ještě neznamená, že by se to mělo dělat, viz Kona apod.).
Plus trošku sofistikovanější tvarování plechů... ale v tom je zrovna Opel možná sofistikovaný až moc.
S názorem na jednotlivé modely moc nesouhlasím... ale tam je to asi prostě líbí / nelíbí.
Design dneška není nějak zásadně kvalitnější, než design před těmi dvaceti lety. Pokud bys udělal nějakou soutěž o nejkrásnější auta všech dob, možná by v nich překvapivě až tolik nových aut nebylo.
Co se vyvinulo jsou hlavně ty věci co píšu - větší kola (s využitím lakovaných částí) jsou univerzální dochucovadlo na libovolné auto... a inovace ve světelné technice ti dávají větší možnosti (že něco jde ale ještě neznamená, že by se to mělo dělat, viz Kona apod.).
Plus trošku sofistikovanější tvarování plechů... ale v tom je zrovna Opel možná sofistikovaný až moc.
S názorem na jednotlivé modely moc nesouhlasím... ale tam je to asi prostě líbí / nelíbí.
Uvidíme... beru to jako přechodnou dobu, kdy ještě nějak dojíždí původní modely a postupně naběhnou ty nové. Astra je na tom momentálně asi nejhůř, hlavně co do techniky... třeba Corsa jako už nový produkt je fajn (i když potřebuje nutně lepší výbavu, aby to k něčemu vypadalo).
Mazda. Od té doby co se "rozvedla" s Fordem (Ford prodal svůj podíl během finanční krize) a ovládly ji japonské banky, Mazda jako by ztratila ten správný směr a je zmítána v jakémsi Bermudském trojúhelníku. 😒
Špatně jsem se vyjádřil.
Opel je na odstřel už 20 let.
A to jsem ho měl rád. (Kadett, Omega, Calibra atd)
Poprvé ho zachránilo šrotovný v Německu, teď ho koupila PSA a v podstatě bude prodávat přeznačkovaný vošizený Pažouty pro skupinu zákazníků, co si myslej, že si kupujou německý auto. A to budou ty nový modely.
Opel je na odstřel už 20 let.
A to jsem ho měl rád. (Kadett, Omega, Calibra atd)
Poprvé ho zachránilo šrotovný v Německu, teď ho koupila PSA a v podstatě bude prodávat přeznačkovaný vošizený Pažouty pro skupinu zákazníků, co si myslej, že si kupujou německý auto. A to budou ty nový modely.
V 80. letech to bylo v německu masový taxikářský auto = honorace byl tehdy taxikář tady, tam ROZHODNĚ ne 😄
Je to trend za celý letošek, tady máš detailní čísla (stránka 4), Mazda propadla v září o mínus 23,4% a za 3Q mínus 42,7%. Hodně špatně jsou na tom i Opel a Jag.
https😐/www.acea.be/uploads/press_releases_files/20201016_PRPC_2009_FINAL.pdf
https😐/www.acea.be/uploads/press_releases_files/20201016_PRPC_2009_FINAL.pdf
A ještě mit tu jistotu, že je to diky atmo motorum na kterych mazda frči nejen v posledni době. Co třeba evropsky kupec dutohlav co se aut tyče ? A nejen hledat chyby u aut.
To by měli, z podběhů nového GLE mi při výjezdu z garáže odpadl kus plastu, nějaká plastová záslepka, či co, hlasové ovládání se odporoučelo po dvou dnech, odvětrávání pravé sedačky vydává zvuky jako když startuje boeing, no, máme to auto tři týdny a příští út pomaže do servisu, uvidíme, co z toho spraví. ;-\
Já jo. Pamatuju časy, kdy Mercedes byl jen pro dejme tomu honoraci.
A Éčko samozřejmě takový auto je.
Vybral sis dobře.
Ale degradace značky levnými modely se mi nelíbí.
A Éčko samozřejmě takový auto je.
Vybral sis dobře.
Ale degradace značky levnými modely se mi nelíbí.
V principu proto, že nesouhlasím, že by design neodpovídal dnešní době. To je nějaký tvůj názor, který je podle mé zkušenosti dost ojedinělý.
Já jsem za sebe napsal, proč si myslím, že to tak není a jaké atributy vnímám jako znak "současného" designu. Od tebe jsem žádné další argumenty neslyšel... jen "design je zastaralý", ale žádný návod k tomu, jak se to pozná.
Vidím narážku na prodeje... ale upřímně si nemyslím, že za pokles Opelu může design.
Já jsem za sebe napsal, proč si myslím, že to tak není a jaké atributy vnímám jako znak "současného" designu. Od tebe jsem žádné další argumenty neslyšel... jen "design je zastaralý", ale žádný návod k tomu, jak se to pozná.
Vidím narážku na prodeje... ale upřímně si nemyslím, že za pokles Opelu může design.
BMW zpátky jednu motorizaci (nikoliv poprvé) = za vše může EU
To jsou mi ale myšlenkové pochody...
To jsou mi ale myšlenkové pochody...
Buď máte opravdu úctihodný věk, nebo se na to díváte poněkud úzkým pohledem nás, východoevropanů. Mercedes dlouhodobě vyráběl kvanta "dělníků", ať už šlo o dodávky, nebo "levné" specifikace osobních aut velmi oblíbené například u taxikářů. Akcelerace z 0 na 100 trvala 30 sekund a výbava obsahovala levé zpětné zrcátko. Zajímavá věc nastala na začátku 90. let. Na jedné straně byl Mercedes poslední, kdo nabízel auta se čtyřstupňovou manuální převodovkou (pravé zpětné zrcátko už kvůli legislativě v základní výbavě Éčka bylo), na druhé straně s pádem železné opony nastaly pro Mercedes žně, protože "honorace" zejména v bývalém SSSR se předháněla, kdo si koupí víc opulentnější auto. A tehdejší "mamut" s dvanáctiválcem se tam prodával skoro jako housky na krámě. Teď nastal posun jen v tom, že místo "levných" specifikací Éčka dělá Mercedes menší předokolky. Místo tehdejšího šetření na výbavě dnes šetří na robustnosti pohonného řetězce. Pokud se mu to nevyplácí, tak to holt asi omezí.
V pružnosti třeba 60-100 ztrácí Mazda skoro dvě sekundy a to je zatraceně hodně. Podobně je to i u dalších rychlostí. Prostě na to, co člověk reálně potřebuje v provozu, to je o ničem. A když to pozná takový (dle vás) neznalec jako já, tak už by měl každý.
To je pravda. Na strane druhej sa predsalen uz sestka zacina po 8 rokoch opozeravat a chcelo by to novy model (snad 2021). Konkurencia mozno oslabila, ale ponukaju turbomotory, ktore maju podstatne viac Nm a posobia (a v reale asi aj su) podstatne dynamickejsim dojmom. U M6 je na suverennejsiu jazdu pouzitelny z benzinov asi len ten 2.5 liter, ktoreho dynamiku tiez trochu tlmi 6 stupnovy menic, zatial co konkurencia ma 7-8 stupnov. Plus konkurencia ma na vrchnej strane ponuky turba s vykonom daleko cez 200 koni a tam uz sa M6 nechyta (jasne, ze top motor nerobi velke predaje, ale predsa).
Ečko se dá pořídit za cca 1.3 mil (bez cinkrlátek), kde ji v dnešní době už konkuruje kde kdo...s top modely třeba i Škodovka...s pár cinkrlátkama....
Pokud to bude třeba 508 ošizená o iCockpit vyrobená v Russelheimu, tak to nemusí být tak nejhorší.
Jasně, Calibra byly jiný časy. A je fakt, že tehdejší "SUV" Frontera bylo taky pecka, na svou dobu... a že od tý doby byl Opel trošku v útlumu. Mně se občas nějakej model líbil, třeba Zafira... nebo jsem byl docela v šoku, jaké motory uměla minulá Insi...
Jasně, Calibra byly jiný časy. A je fakt, že tehdejší "SUV" Frontera bylo taky pecka, na svou dobu... a že od tý doby byl Opel trošku v útlumu. Mně se občas nějakej model líbil, třeba Zafira... nebo jsem byl docela v šoku, jaké motory uměla minulá Insi...
To asi záleží, co s čím srovnáváš. Pokud má Mazda 3 jako základ 2.0G 90kW oproti Golfu 1.0TSI 85kW, tak bych asi neměl problém sáhnout po atmosféře.
Pořád je to díky uspořádání a motorům šlechta. A nemusí být drahota ve 200d, zkus si ale načančat jakýkoliv R6 a nic levného to není.
Karlíku, Karlíku... je fajn, že umíš číst, ale když neumíš chápat, je ti to k ničemu. A nebo to děláš záměrně, a pak je to ještě horší, a pak nejsi vůbec partner do diskuse.
Jj dovedl tam jak tady v Evropě Opel tak celkově sám sebe 😄
Ale frantíci dávají Opel do kupy 3 roky = GM ho dovedl do bankrotu po 87 let vlastnictví (no nejen Opel že = dřív a to fakt mrzí Saab 😐
A taky Holden a Oldsmobile a Pontiac. Někoho asi dost mrzí Hummer
Prostě frantíci teprve 3. rokem dávají dohromady to co dlouhodobě devastoval GM. A 3 roky není zrovna u aut kde generace modelu je (zjednodušeně 2x) DELŠÍ než oni firmu vůbec vlastní = prostě krátká doba. To bylo k (PROTO trochu hloupé) kritice rohYpnola
Ale frantíci dávají Opel do kupy 3 roky = GM ho dovedl do bankrotu po 87 let vlastnictví (no nejen Opel že = dřív a to fakt mrzí Saab 😐
A taky Holden a Oldsmobile a Pontiac. Někoho asi dost mrzí Hummer
Prostě frantíci teprve 3. rokem dávají dohromady to co dlouhodobě devastoval GM. A 3 roky není zrovna u aut kde generace modelu je (zjednodušeně 2x) DELŠÍ než oni firmu vůbec vlastní = prostě krátká doba. To bylo k (PROTO trochu hloupé) kritice rohYpnola
Pravá němka = se spojila s americkým GM = v roce 1929 😄
Ti jí dovedli k bankrotu = a proto je od roku 2017 francouzská = holka co byla za celej život 2 chlapama, je skoro panna 😁 :-!
Ti jí dovedli k bankrotu = a proto je od roku 2017 francouzská = holka co byla za celej život 2 chlapama, je skoro panna 😁 :-!
Opel je důkazem toho, že stačí opravdu chvilku zaspat a automobilka s tradicí je na odpis.
V devadesátých letech špička v mainstreamu s širokým portfoliem. Pak už to šlo do kopru. Pod GM to ještě mohlo dopadnout, ale na druhou stranu byli v GM zřejmě vizionáři a věděli, že Evropa svůj autoprůmysl podřeže jak řezník husu.
V devadesátých letech špička v mainstreamu s širokým portfoliem. Pak už to šlo do kopru. Pod GM to ještě mohlo dopadnout, ale na druhou stranu byli v GM zřejmě vizionáři a věděli, že Evropa svůj autoprůmysl podřeže jak řezník husu.
A takové už stejně nejdou ke koupi. Mě se moc líbila pseudoatmosféra s kompresorem (to chování s gradací je atmosféře podobné). Třeba našemu diskuznímu kolegovi sice vadil ve vysokých otáčkách lehce zřetelný jekot kompresoru, ale já si připadal jako když se štuka vrhla střemhlav 😁
No vzhledem k tomu, že je mi nejbliže nižši středni tak mě by zase vubec netrapila mazda. I když to neni podstatne tak civic vypada za mě rozhodně lepe navic je to pravě on kdo perfektně jezdi a ještě ma pod kapotou ne jak se tu snažite dle prodeju nastinit flinstoun nohy, ale pravě turbomotory a v připadě 1.5T i velmi zdařily turbač.
Možná si tím vypomáhají ne? Nemyslím, že by v Tuscaloose přestali vyrábět GLE, navíc tam jede i GLS přece.
Ale houby. Dokud byly pod GM, tak to bylo ok. Ale hodně rychle pochopili, že autoprůmysl v Evropě budoucnost nemá.
No, MB by měl hlavně zapracovat na kvalitě aut vyráběných za mořem. Nejednou mi zůstala brada spadl. To je mnohem horší než deriváty A-klasse. Je to totiž v kategorii, kde jde už o velké peníze.
No dobrá, můžeme si to tu opakovaně psát třeba desetkrát. Zdražilo téměř všechno. Pokud chceš srovnávat s i30, pak by se nemělo prodávat nic jiného, na i30 se cenově nikdo nechytá. Mazda i před lety když sis ji kupoval stála jako Golf. A i tenkrát koncern prodával fleetům.
Nepopírám, že i cena s prodeji souvisí, ale nevěřím, že je to to hlavní.
Nepopírám, že i cena s prodeji souvisí, ale nevěřím, že je to to hlavní.
Problem je jedine v cene, v x-tom zdrazeni v kratkej dobe😒br />
mazda2 od 15000 eur, vyrazne drahsia ako konkurencia
mazda3 od 20000 eur, i30 je od 13600
mazda6 je v zlom segmente - nepredava sa
cx3 zdrazela o cez 2000 eur
Cena koncernu je irrelevantna, kedze vie robit predaje typu 50 oktavok naraz jednej firme so zlavo 30 percent, mazda vo fleete neexistuje. Alebo 20 sluzobnych vozidiel, ktore sa neskor odpredaju s vyraznou zlavou, v mazde maju tak dve...
Este navyse dobabrali emisie - SkyactivX ohlasovali ako riesenie, nic ine vraj netreba a ono to zerie v testoch 6 litrov a pokuty sa blizia
Jednoducho mazdy nekupuje ani bezny ani flotilovy zakaznik, a premiovy zakaznici kupuju nadalej bmw a spol a nie mazdu = mazda ma super auta, ktore nema kto kupovat. A kedze zakaznici sa naklonovat nedaju, bud vyrazne zlacnia alebo zostanu v EU na 40 percentnych predajoch ako to bolo za 1-8/2020, pripadne este viac klesnu...
mazda3 od 20000 eur, i30 je od 13600
mazda6 je v zlom segmente - nepredava sa
cx3 zdrazela o cez 2000 eur
Cena koncernu je irrelevantna, kedze vie robit predaje typu 50 oktavok naraz jednej firme so zlavo 30 percent, mazda vo fleete neexistuje. Alebo 20 sluzobnych vozidiel, ktore sa neskor odpredaju s vyraznou zlavou, v mazde maju tak dve...
Este navyse dobabrali emisie - SkyactivX ohlasovali ako riesenie, nic ine vraj netreba a ono to zerie v testoch 6 litrov a pokuty sa blizia
Jednoducho mazdy nekupuje ani bezny ani flotilovy zakaznik, a premiovy zakaznici kupuju nadalej bmw a spol a nie mazdu = mazda ma super auta, ktore nema kto kupovat. A kedze zakaznici sa naklonovat nedaju, bud vyrazne zlacnia alebo zostanu v EU na 40 percentnych predajoch ako to bolo za 1-8/2020, pripadne este viac klesnu...
Tržní podíl Mazdy v roce 2020 je 1,2 %. V posledních letech několika letech byl kolem 1,5 %. Takže nic moc. Nejhůře bylo po minulé krizi, kdy tržní podíl spadn 1,0 %. Zlatými roky Mazdy byl začátek 90. let, kdy byl tržní podíl kolem 2 %.
Z druhé strany si na to musel půjčit 192mld USD. A chystá se snad prodávat některé značky.
Ještě před SSS jsem zkoušel i "módní" crossovery, protože rodina. Takže třeba CX-3 vs. Vitara/S-Cross. Osobně je mi atmo dvoulitr v CX-3 víc než sympatický, díky objemu má i krouťák i když výše....ale oproti nějaký korejský 1.4 paráda. Nicméně srovnání 2.0 atmo s 1.4 BJ pro Mazdu nedopadlo v mých očích vůbec dobře. Včetně toho zvedání zespoda. A v reakcích na plyn to turbo taky nezaostávalo. Tím ale nechci říct, že tohle je hlavní problém Mazdy.
PS: Když už je tu pořád řeč o 1.5 TSI 110kW, nedávná jednodenní zkušenost s tímhle motorem ve "čtyřvočku" od malého souseda mě utvrdila v přesvědčení, že je to mrcha líná, netečná. Ta by u mě žádný náskok před Mazdím dvoulitrem neměla.
PS: Když už je tu pořád řeč o 1.5 TSI 110kW, nedávná jednodenní zkušenost s tímhle motorem ve "čtyřvočku" od malého souseda mě utvrdila v přesvědčení, že je to mrcha líná, netečná. Ta by u mě žádný náskok před Mazdím dvoulitrem neměla.
Jasně, tam (zatím?) ten top v podobě 2.0TSI zůstal. To jsou ale dva modely od stejného koncernu... co ostatní?
Proč by to zrovna tomu nadšenci mělo vadit? U takového se spíš předpokládá chuť k vytáčení motoru, namísto prostého sešlápnutí pedálu a čekání "co provede turbo".
Co popírám, to taky netuším.
Co popírám, to taky netuším.
Zapomínáš, že ten základ je pořád dvoulitr... a má stejných 213Nm, jako jeho silnější mutace. Takže zatímco na foukané 1.5 s cca. 250Nm mu nějaký krouťák chybí, tak oproti litrům s 200Nm nic neztrácí.
Jasně, těch 213Nm je při 4000 a ne při 1500... když se ale podíváš na křivky, tak to není žádné drama... a dvoulitrová atmosféra se zespoda zvedne líp, než litrové turbo.
Jasně, těch 213Nm je při 4000 a ne při 1500... když se ale podíváš na křivky, tak to není žádné drama... a dvoulitrová atmosféra se zespoda zvedne líp, než litrové turbo.
Jenže to bereš z pohledu automobilového nadšence. Ale průměrný kupec, který si do obou aut sedne a trošku se projede, o tu Mazdu ani nezavadí, protože "nepojede". Sice o 5 kW více, ale jízdní dynamika bude prostě... slabá.
Jaká konkurence? Díval ses třeba v poslední době na Mondeo? Jedinej benzín je dvoulitr hybrid 190k. Insignia má 147kW, v GSi 169kW = 230k - to zas taky není takovej odvaz.
No... když si tam dám tu 150k verzi, tak je to víceméně totéž😒br />http😐/www.zeperfs.com/…uel8369-8625.htm
Třeba 0-180 je rozdíl 1,5s (30 vs 31,5) celkem zanedbatelný. Jasně, v pružnosti bude turbo o něco lepší, zase bude asi horší v reakci na plyn... neměl bych problém vzít SkyG.
Pokud budeme věřit Zeperfs, tak hlavní message je, že SkyX nedává nic navíc oproti silnějšímu dvoulitru.
PS: já bych na Zeperfs výplatu nevsadil, ale tady je to asi v souladu s tím, co bych čekal... poté, co jsem slyšel spoustu výhrad k dynamice SkyX.
Třeba 0-180 je rozdíl 1,5s (30 vs 31,5) celkem zanedbatelný. Jasně, v pružnosti bude turbo o něco lepší, zase bude asi horší v reakci na plyn... neměl bych problém vzít SkyG.
Pokud budeme věřit Zeperfs, tak hlavní message je, že SkyX nedává nic navíc oproti silnějšímu dvoulitru.
PS: já bych na Zeperfs výplatu nevsadil, ale tady je to asi v souladu s tím, co bych čekal... poté, co jsem slyšel spoustu výhrad k dynamice SkyX.
Bohužel ani vrcholná motorizace Ma3 nestíhá 1.5 TSI.
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-8369.htm
http😐/www.zeperfs.com/…uel8107-8369.htm
Ano, základní motory je prakticky jediné místo, kde bych neměl problém sáhnout po atmosféře. U zbytku nabídky Ma3 a Golfu už bych ten problém měl.
Jo kamaráde, v 2018 to ještě bylo pro Opel dobrý...pak už jen horší... ;-\https😐/carsalesbase.com/…e-opel-vauxhall/
Jenže, nevážený hlupáčku, ty vysoké daně tam jsou už z dob, kdy elektromobily patřily i u Muska jen do snů a představ. Dřív to mělo za následek kupování malých aut, dnes zkrátka elektrických.
No jo, ale to bys musel číst seriózní zprávy a ne nenávistnou žumpu autofora.
No jo, ale to bys musel číst seriózní zprávy a ne nenávistnou žumpu autofora.
Hm to TSI musi byt pecka to musi mit každej, nějaka japan atmosfera... pche. Ty nic jineho než jen teoretizovani neumiš a tve odkazy na generator nahodnych čisel je jednim z ukazatelu. A co tak velmi špatna uroveň součastnych koncernovych interieru min. v nižši středni a to bez přehaněni. Jo tohle se čisly jen tak vyjadřit neda. A je jedno jestli si mladej nebo starej, ale o nadanosti to určitě nebude. Možna blbe přirovnani, ale za mě sedi jak *** na hrnci...
http😐/www.youtube.com/watch?…
http😐/www.youtube.com/watch?…
Dvacet let, hm... to je zvláštní zvyk, měřit kvalitu designu rokama. Ne že by roky neměly na design vliv... rostou kola, mění se světelná technika a tak. Ale zrovna v těhle disciplínách Opel nějak neztrácí, Insignia běžně jezdí na 20" s MatrixLED atd.
Mně se něco líbí víc, něco míň... Insi lift je super, kombíky obecně trošku slabší, Corsa jen v lepších specifikacích, nová Moka dost dobrá... no, asi každému dle jeho gusta...
Mně se něco líbí víc, něco míň... Insi lift je super, kombíky obecně trošku slabší, Corsa jen v lepších specifikacích, nová Moka dost dobrá... no, asi každému dle jeho gusta...
2.0G 121kW je rozumná alternativa k 1.5TSI 110kW... v trojce už ji nenajdeš, ale v šestce jo.
V trojce je teď 110kW verze, která logicky bude za stejně výkonnou 1.5TSI s větším krouťákem trošku zaostávat... ale zase ne tolik, že by to měl být nějaký problém.
V trojce je teď 110kW verze, která logicky bude za stejně výkonnou 1.5TSI s větším krouťákem trošku zaostávat... ale zase ne tolik, že by to měl být nějaký problém.
Snad přesně naopak, ne? Spíš to bude vadit fajnšmekrovi. Nehledě k tomu, že nějak popíráš sám sebe.
Já ti nevím, Opel je v područí GM od třicátých let, takže jestli ho někdo přivedl do sra*ek, pak právě GM.
Nevím, pustím bednu a lítají na mě všechny možné reklamy, to samé na netu. O Mazdě nebýt fanda do aut moc upřímně nevím. Když mi za komárů občas babička dovezla z NSR pár časopisů a autokatalog, tak tam byla Mazda z japonců určitě snad nejvíc inzerovaná.
...co ***ské flotilové emisní limity EU dělají se zdejším automobilovým trhem😒br />https😐/www.autoforum.cz/…restali-nabijet/
Blue Sun ti to zuřivě zdislajkuje, ale myslím, že těžko najdeme v EU horší obor k podnikání. Ty tlaky na emise a výbavu jsou šílené.
Co má design společného s tím, že auto je na dvacítkách a s matrixy? To je technické, ne designové řešení, že? Design současných Opelů je prostě zoufalý. Corsa bída, Crossland a Grandland neskutečně nudné a trapně devadesátkové. I ta Insignina pořád působí bachratě. A Astra to už sama nezachrání.
Nová Mokka a facelift Crosslandu to nezachrání (nehledě na fakt, že Crossland sice má nový ksicht, ale zbytek je stále stejně tragický).
A prosím, už se nauč číst a nemanipulovat to, co píšu.
Nová Mokka a facelift Crosslandu to nezachrání (nehledě na fakt, že Crossland sice má nový ksicht, ale zbytek je stále stejně tragický).
A prosím, už se nauč číst a nemanipulovat to, co píšu.
Opel bych si nekoupil. Ne kvůli technice nebo kvalitě, ale kvůli naprosto dementnímu designu. Je tak dvacet let pozadu za současností.
Ajajaj
BYkupci a piloti atmosférickejch mašin co jdou proti proudu opět zklamali.
btw Skoro každý čtvrtý auto za září je koncern koukám.
😁
Ale nemám radost - Mazdy jsou fajn, tak co se děje?
Po Mitsu podle mě odejde z EU možná právě Mazda a Honda.
Mají tady mizivý procenta ze svejch prodejů a tak nemusej vymejšlet brikule.
Uživí se v Asii a (Honda i v) Americe i tak.
BYkupci a piloti atmosférickejch mašin co jdou proti proudu opět zklamali.
btw Skoro každý čtvrtý auto za září je koncern koukám.
😁
Ale nemám radost - Mazdy jsou fajn, tak co se děje?
Po Mitsu podle mě odejde z EU možná právě Mazda a Honda.
Mají tady mizivý procenta ze svejch prodejů a tak nemusej vymejšlet brikule.
Uživí se v Asii a (Honda i v) Americe i tak.
Ford má asi relativní výhodu v globální působnosti... a ten novej jako že Mustang EV vypadá zajímavě.
Utahovat opasky budou asi všichni. U Opelu, Fordu nebo Fiatu to bude asi nejhorší, protože utahovali už před krizí.
Náhodou https😐/www.technics.com/cz/products/r1/ + https😐/www.hifi.blog/technics-su-r1000-integrated-amplifier-the-first-integrated-amplifier-of-the-reference-class/ 😄
"nemá šanci (cenově) konkurovat třeba Hyundai"
to od nej nikto nechce, vzdy bola 1000 ci 2000 EUR drahsia a jej byvali klienti si radi priplatili, ale nie 5000 a viac... Partnerstvo s toyotou je samozrejme rozumne.
Priklad😒br /> m2 stala 11000, facelift stoji 15000 - pri vsetkej ucte, je to skoro identicke auto, trochu viac tlmiacich materialov, podobna 1.5-ka, aj s emisnymi pokutami by sa vedeli zmestit do max. 13000 EUR, aj to uz prehanam, ale oni nechcu... Vysledkom su takmer nulove predaje...
m3 by tiez vedeli poskladat v inej vybave za lacnejsie, napr. bez HUD v zaklade ci s lacnejsimi svetlami, ale oni nechcu = nepredava sa...
P.S.
Je to akasi japonska specialita, dostat svoj produkt prec z trhu, napr.
SONY smartfony boli jedny z najpredavanejsich, kym nechceli priamo konkurovat applu, teraz maju predaje na urovne statistickej odchylky...
mal som FUJITSU notebook, bol super, kam zmizli?
alebo TOSHIBA elektronika
PANASONIC ma tiez najlepsie casy za sebou...
Jedna vec je chciet nieco, druha vec je korejska a cinska konkurencia a kupyschopnost trhu - ti japonci su neskutocni optimisti, stale sa najde nova a nova firma, ktora veri, ze prave jej sa podari to, na com uz stroskotali ine megafirmy...
to od nej nikto nechce, vzdy bola 1000 ci 2000 EUR drahsia a jej byvali klienti si radi priplatili, ale nie 5000 a viac... Partnerstvo s toyotou je samozrejme rozumne.
Priklad😒br /> m2 stala 11000, facelift stoji 15000 - pri vsetkej ucte, je to skoro identicke auto, trochu viac tlmiacich materialov, podobna 1.5-ka, aj s emisnymi pokutami by sa vedeli zmestit do max. 13000 EUR, aj to uz prehanam, ale oni nechcu... Vysledkom su takmer nulove predaje...
m3 by tiez vedeli poskladat v inej vybave za lacnejsie, napr. bez HUD v zaklade ci s lacnejsimi svetlami, ale oni nechcu = nepredava sa...
P.S.
Je to akasi japonska specialita, dostat svoj produkt prec z trhu, napr.
SONY smartfony boli jedny z najpredavanejsich, kym nechceli priamo konkurovat applu, teraz maju predaje na urovne statistickej odchylky...
mal som FUJITSU notebook, bol super, kam zmizli?
alebo TOSHIBA elektronika
PANASONIC ma tiez najlepsie casy za sebou...
Jedna vec je chciet nieco, druha vec je korejska a cinska konkurencia a kupyschopnost trhu - ti japonci su neskutocni optimisti, stale sa najde nova a nova firma, ktora veri, ze prave jej sa podari to, na com uz stroskotali ine megafirmy...
https😐/www.autoforum.cz/…jako-nikdo-jiny/
Mazda je ze současného pohledu MALÁ automobilka = nemá šanci (cenově) konkurovat třeba Hyundai. Jediná její šance je PODĚLIT SE o náklady https😐/carbuzz.com/…we-ve-ever-heard
Mazda je ze současného pohledu MALÁ automobilka = nemá šanci (cenově) konkurovat třeba Hyundai. Jediná její šance je PODĚLIT SE o náklady https😐/carbuzz.com/…we-ve-ever-heard
Tržní podíl je ten najmenší problém = -20 percent. Obrovským problémom je -60 percentný pokles predaja v 2020. Tie nepredane auta nielenze nezarobia predajom, ale nebude ani servis, leasing, opravy skodovych udalosti, predaj prislusenstva = dealerska siet podla mna tohto roku place, buduci bude kolabovat...
i30 stala v 2014 od cca 12000, teraz je od 13500
m3 stala v 2014 od cca 14000, teraz je od 20000
Obaja zdrazeli, inak sa zial neda, ale 1500 a 6000 je trosku rozdiel, ci?
emotion, challenge, attraction, takumi, 4 zo 6 vybav mazdy boli pod 20000 a predavali sa dobre. Teraz presne tieto predaje chybaju, de facto ostali iba povodne Revolution/Revolution Plus. Bombasticky su/boli nastavene tuscon/sportage, za 19900 si vela ludi povedalo, ze si uz radsej kupim velky kus auta ako megane ci napr. tu trojku.
male auta, ci renault, h/k idu od 10000 predvadzacky, cca 12-13000 solidne vybavene nove, hromadne predaje koncia na cca 15000 EUR, kde si vela ludi povie, ze radsej si kupi vacsie auto, m2 tam zacina a s navigaciou stoji 18000. No nekup to - no nekupim...
Mazda vypochodovala zo segmentu aut do 20000 EUR a segmentu malych aut do 15000, kde mala zakaznikov, ibaze tu je drviva vacsina trhu. Korejci sa tu rozmohli a musia sa popucit od smiechu... Koncern zdrazel, ale 1. klesli predaje, 2. 80-percent predá fleetu za ceny o desiatky percent nizsie, cize nadalej je v tom segmente do 20000...
Vacsina sukromnych osob a malych zivnostnikov nielenze zostala v tomto segmente do 20000, ale krizou este vela ludi realne schudobnie. Medzi cca. 20-30000 EUR je velmi tazke predat mainstreamove auto, lebo do 20000 je vacsina trhu a nad 30000 laka premia. Vynimkou su snad uz dost mohutne SUV.
Resume: tradicni klienti mazdy narazovo nezbohatli a su uz casto byvalymi klientmi, novy klienti nie sú = nie su predajne cisla.
P.S.
Polovica premiovych aut sa preda v cene do 40000 EUR, premiove automobilky sa tomu maximalne prisposobili a chrlia jeden model za druhym, ktory by sa dal ako novy ci predvadzacka/sluzobne/rocne auto predat v tejto cene.
Vacsina predajov mazdy sa konala v cene do 20000 EUR a oni "geniovia" odtial utiekli, neviem, ci sa smiat ci plakat...
m3 stala v 2014 od cca 14000, teraz je od 20000
Obaja zdrazeli, inak sa zial neda, ale 1500 a 6000 je trosku rozdiel, ci?
emotion, challenge, attraction, takumi, 4 zo 6 vybav mazdy boli pod 20000 a predavali sa dobre. Teraz presne tieto predaje chybaju, de facto ostali iba povodne Revolution/Revolution Plus. Bombasticky su/boli nastavene tuscon/sportage, za 19900 si vela ludi povedalo, ze si uz radsej kupim velky kus auta ako megane ci napr. tu trojku.
male auta, ci renault, h/k idu od 10000 predvadzacky, cca 12-13000 solidne vybavene nove, hromadne predaje koncia na cca 15000 EUR, kde si vela ludi povie, ze radsej si kupi vacsie auto, m2 tam zacina a s navigaciou stoji 18000. No nekup to - no nekupim...
Mazda vypochodovala zo segmentu aut do 20000 EUR a segmentu malych aut do 15000, kde mala zakaznikov, ibaze tu je drviva vacsina trhu. Korejci sa tu rozmohli a musia sa popucit od smiechu... Koncern zdrazel, ale 1. klesli predaje, 2. 80-percent predá fleetu za ceny o desiatky percent nizsie, cize nadalej je v tom segmente do 20000...
Vacsina sukromnych osob a malych zivnostnikov nielenze zostala v tomto segmente do 20000, ale krizou este vela ludi realne schudobnie. Medzi cca. 20-30000 EUR je velmi tazke predat mainstreamove auto, lebo do 20000 je vacsina trhu a nad 30000 laka premia. Vynimkou su snad uz dost mohutne SUV.
Resume: tradicni klienti mazdy narazovo nezbohatli a su uz casto byvalymi klientmi, novy klienti nie sú = nie su predajne cisla.
P.S.
Polovica premiovych aut sa preda v cene do 40000 EUR, premiove automobilky sa tomu maximalne prisposobili a chrlia jeden model za druhym, ktory by sa dal ako novy ci predvadzacka/sluzobne/rocne auto predat v tejto cene.
Vacsina predajov mazdy sa konala v cene do 20000 EUR a oni "geniovia" odtial utiekli, neviem, ci sa smiat ci plakat...
Je to tak = dneska sou v prodeji auta co zvládaj emise co budou za 10 let
JE to šílený 😁
JE to šílený 😁
M6 hlavně vyměnila skvělou lichoběžníkovou nápravu za tuctovej McPherson = s kterým má navíc problémy s životností
Bez větší spolupráce zase s nějakým gigantem nemá šanci = uvidíme co jak bude spolupráce s Toyotou a motory R6
Bez větší spolupráce zase s nějakým gigantem nemá šanci = uvidíme co jak bude spolupráce s Toyotou a motory R6
O něco líp ten Golf jede, to nic proti... postupně sbírá desetinky, až z toho jsou 2s v 0-180. Jenže taky mu tam pomáhá 7DSG oproti 6MT, protože si může dovolit kratší kvalty... proti 1.5EB s manuálem je ta 2.0G na 180 dokonce o 0,3s rychleji.
Beru i to, že zrychlení do červenýho je disciplína, kde se výhoda turba projeví relativně míň.
Ale prostě... tyhle rozdíly v desetinkách bych neviděl jako diskvalifikující, 2.0 150k proti 1.5TSI 150k bych klidně zvážil a rozhodl se spíš podle zbytku auta.
Beru i to, že zrychlení do červenýho je disciplína, kde se výhoda turba projeví relativně míň.
Ale prostě... tyhle rozdíly v desetinkách bych neviděl jako diskvalifikující, 2.0 150k proti 1.5TSI 150k bych klidně zvážil a rozhodl se spíš podle zbytku auta.
Jo, jo, to jedou... i 2.0TSI 140kW je asi lepší motor než 2.5G... ale auto není jenom motor. Z mého pohledu je u šestky dost velký pokrok... hlavně už je ta 2.5G i v nižších výbavách, na začátku to bylo jen Rev Top... a tehdy to znamenalo neperforovanou kůži třeba.
Jo, taky bych paradoxně dal přednost 1.0TSI, které pocitově jede velmi dobře. I reálně v běžných rychlostech mezi těmi motory není velký rozdíl.
https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 nejlíp zní atmo V8
A přes tohle V10 vlak (už asi) ne(po)jede https😐/www.youtube.com/watch?…
A přes tohle V10 vlak (už asi) ne(po)jede https😐/www.youtube.com/watch?…
Ano, ta vrcholná vrze je o ničem, ale ani ta SkyG 150 hp není o nic lepší. Pokud nevěříš Zeperfs (což jsou jenom opsané a zprůměrované hodnoty naměřené jednotlivými redakcemi), tak zde máš parametry Ma3 a Golfu proměřené AMuSem a 1.5 TSI má jak lepší dynamiku, tak lepší spotřebu i hlučnost.
Ano, vykonovo mas pravdu, ze isli dole. Skor som poukazoval na to, ze turbo konkurencia vs atmo Mazda a tie turba v reale idu lepsie vdaka vyssim kroutakom.
Přitom základ auta jde dobrý, vypadá i po letech slušně, jde u ní konfigurovat výbava. Před 3 roky jsem ji zvažoval, ale měli problémy s tou novou generací přímovstřikových 1.4 Turbo. Letos je zbytečné otevírat konfigurátor. Samé tříválce a co hůř, nejde o vyzkoušené motory od PSA, ale o poslední pohrobky z vývoje GM. Jsou nové a nevyzkoušené a než je stačí vyladit, současná generace Astry skončí a s ní skončí v propadlišti dějin i ty motory. Astře hrozí, že letošní roční prodeje v Evropě spadnou na katastrofických 60 až 70 tisíc. V roce 1999 se jich prodalo 670 tisíc.
Hm... co s ní? Dynamicky je +- na úrovni Mazdy 2.5G (zeperfs říká spíše pomalejší)
http😐/www.zeperfs.com/…uel6168-8020.htm
Čísla dělá o něco lepší... ale taky žádnej zázrak.
Co jsem chtěl říct... v tom roce 2012 měl Opel 2.8T, koncern postupně přecházel z 3.6FSI na 2.0TSI 207kW a pod ní byla 2.0TSI 162kW, Ford měl 2.0EB 176kW... tehdy ta 2.5G jako top motorizace dost slabá. Mazda zůstala osm let kde je... ale ostatní se posunuli spíš zpět než dopředu.
http😐/www.zeperfs.com/…uel6168-8020.htm
Čísla dělá o něco lepší... ale taky žádnej zázrak.
Co jsem chtěl říct... v tom roce 2012 měl Opel 2.8T, koncern postupně přecházel z 3.6FSI na 2.0TSI 207kW a pod ní byla 2.0TSI 162kW, Ford měl 2.0EB 176kW... tehdy ta 2.5G jako top motorizace dost slabá. Mazda zůstala osm let kde je... ale ostatní se posunuli spíš zpět než dopředu.
Pocitově mi to v Kamiqu taky přišlo zdechlé, ale on ten motor nakonec jede.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Kolega ji má, takže jsem měl krátkou možnost to zkusit, když jsem vybíral nové auto. Je hezká, i chováním motoru se mi líbila (já ještě práci s motorem umím), ale byla pro mě zoufale malá. Zkoušel jsem i litrové TSI a Peugeotí dvanáctistovku, a obojí je pro běžného uživatele prostě pohodlnější.
Jestli jsi tou 90kW trojkou jezdil, tak už mlčím, protože já ne... papírově mi přijde, že by to proti 1.0TSI mělo být v pohodě, ale realita může být jiná.
Pružnost na daný stupeň je divná metrika, že v rozsahu 2000-3000 bude to turbo lepší je jasný a je potřeba podle toho trošku řadit.
Pružnost na daný stupeň je divná metrika, že v rozsahu 2000-3000 bude to turbo lepší je jasný a je potřeba podle toho trošku řadit.
Škodovka má podélně umístěný motor a je principiálně zadokolka? Dědo, zrovna tobě tohle vysvětlovat??? ;-\
Trošku jsi pozapomněl napsat, že za těch 1.3 dostaneš u Mercedesu naftovou 1.6 od Renaultu například... takže to není úplně o cingrlátkách.
Jo, ale na počátku vlákna je úvaha o degradace značky levnými modely... a Éčko sice možná není taková drahota, ale taky to určitě není ta levná plechovka, která by degradovala prémiovost značky.
Jak je esencí Audiny A6 3.0TDI, tak esencí Mercedesu je... pro mě asi eSko no, ale E je určitě důstojnej zástupce.
Jak je esencí Audiny A6 3.0TDI, tak esencí Mercedesu je... pro mě asi eSko no, ale E je určitě důstojnej zástupce.
Mainstreamová střední je v Evropě hrozně těžká disciplína. V top 6 aut střední třídy je jediný zástupce mainstreamu. Ještě jakž takž se drží Superb, ale dřívější silní hráči Mondeo + Insignia už jsou na číslech, pro která se to nevyplatí dělat (cca. 10t aut za půl roku).
Nemyslím, že by 6 měla nějaký problém s věkem, ty facelifty byly docela zásadní (interiér, kombinovatelnost výbav, odhlučnění, desing). A co se týče motorizací... Mazda má sice +- stejné motory jako na začátku, to je pravda, ale konkurence v mezičase spíš oslabila než posílila, takže to taky vyloženě problém není.
Nemyslím, že by 6 měla nějaký problém s věkem, ty facelifty byly docela zásadní (interiér, kombinovatelnost výbav, odhlučnění, desing). A co se týče motorizací... Mazda má sice +- stejné motory jako na začátku, to je pravda, ale konkurence v mezičase spíš oslabila než posílila, takže to taky vyloženě problém není.
No, možná má to auto repráky i v sedadlech. Jeden dneska nikdy neví, s tím chlazením, vyhříváním, masáží, proč by tam nenarvali i repro 😉
Myslí v6 a v8 od jaguaru, mně to kňučení u v6 moc neladilo, v8 to přeřvala, tam to tak slyšet není. Ale nic zásasního, i tak byl ten v6k skvělý motor.
Na druhou stranu ten "boeing" bych nejdřív zkontroloval, jestli to nejde z repráků. V dnešním světě nemůžeš tušit, jestli nejde o nějakou žádanou libůstku. 😒] 😒]
Tak v jednotlivostech ještě jsou, ale v modelech, které jsou pro zábavu a v jiné cenové skupině než kam patří Mazda.
Opel je na tom velmi špatně, Astra už není konkurenceschopná a uvidí se co Mokka. Grandlandu chybí čtyřkolka v naftě.
To hlasové ovládání je nějaký větší problém. U GLC funguje i když požádáš, aby si madam Mercedes pšoukla a v GLA nereaguje na většinu povelů. Nejde s tím volat, problém s pokyny na vyhřívání sedačky atd. I kdybych si myslel, že špatně zadávám příkazy, tak bych nesměl zkusit to samé v GLC, kde to funguje skvěle.
V září přišel oproti ostatním měsícům relativní růst i u Mazdy. Mínusové procento za 3 kvartály je mnohem vyšší.
Zase zabíháš někam, kde je to zcela mimo, proč? Nejde o to, jestli je design (někým) posuzován jako kvalitnější nebo méně kvalitní, jde o to, že design současných Opelů prostě neodpovídá dnešní době. A to v očích kupců udělá strašně moc. Myslím, že Opel trefil zajímavý design s tou novou přídí, ale... trošku pozdě.
Tohle není soutěž o nejhezčí auta všech dob, jde o prodeje, že?
Tohle není soutěž o nejhezčí auta všech dob, jde o prodeje, že?
Hmmm... Astra je zvláštní. 1.2 pouze s manuálem, 1.4 pouze jako CVT... to je pořádný ústup ze slávy, zřejmě následky cost-cuttingu. Ale ta 1.2 se 107kW by nemusela bejt úplně marná.
Ono ale u XE bylo hodně civilní naladění výfuků a užíval si to leda zadní cestující, což se tě netýká, protože jsem odmítl vyhodit přední sedačku z auta 😁
Opel PSA asi zvládne podržet = v háji je McLaren a Jaguar https😐/www.autoforum.cz/…asi-ani-nebudou/
Jakozto novy majitel Ecka celkem chapu, proc se Mercedesu dari.
Tech Acek je tolik, ze Golf jim muze zavidet. Je to zvlastni strategie sypat hatchbacky, ale obecne s tim nemam problem.
Tech Acek je tolik, ze Golf jim muze zavidet. Je to zvlastni strategie sypat hatchbacky, ale obecne s tim nemam problem.
Na to zapomeň, jen amg linie a nějaká metla a jsi na 1,9 a nemáš v tom autě nic, základní světla, osmnáctky, manuál sedačky, základní infotainment atd., na 450ku potřebuješ aspoň 2,2 mio, aby to nebylo pro ostudu.
Nebo ekonomicky (realisticky) je sama moc malá = MUSÍ se s někým (zase) spojit. Část už vlastní Toyota = asi NEMÁ jinou možnost, že hlubší propojení
Protože šel Grandland slepou cestou PHEV... Takto to pak dopadá.
Opel se zcela ztratil ve své identitě. Francouzská technika se má tvářit jako pravá Němka? Tohle nemůže fungovat. Je to prostě holka která vystřídala příliš mnoho postelí aby ji někdo bral vážně... :-!
Opel se zcela ztratil ve své identitě. Francouzská technika se má tvářit jako pravá Němka? Tohle nemůže fungovat. Je to prostě holka která vystřídala příliš mnoho postelí aby ji někdo bral vážně... :-!
Civic vypadá šíleně. Nevadí mi dravější design, ale bodykit pro motor 1.0 měli dát radši na Type-R.
Design má s technikou společného opravdu hodně.
LED světla umožňují zcela jiné tvary a rozměry světel, protože není třeba ani parabola ani čočka. Posun v podvozku zase umožnil dříve nemyslitelný rozměr kol... Aerodynamika ovlivňuje tvar více než kdy jindy (dříve bylo cx=0,30 skvělou hodnotou, dnes to má pomalu i Defender...).
LED světla umožňují zcela jiné tvary a rozměry světel, protože není třeba ani parabola ani čočka. Posun v podvozku zase umožnil dříve nemyslitelný rozměr kol... Aerodynamika ovlivňuje tvar více než kdy jindy (dříve bylo cx=0,30 skvělou hodnotou, dnes to má pomalu i Defender...).
Nojo ale nejlepší je atmosféra PLUS elektromotor = lepší než JEN atmosféra a lepší než pidimotor s turbem
Optimum ve třídě Mazdy 3 je dnes asi https😐/moje.auto.cz/…sus/corolla.html
Optimum ve třídě Mazdy 3 je dnes asi https😐/moje.auto.cz/…sus/corolla.html
Tomu moc nerozumím. V čem tkví ten "Bermudský trojůhelník"?
Auta jsou krásný, kvalitní, výborně jezdí, motory většině stačí, nejsou dražší, než koncern.
Auta jsou krásný, kvalitní, výborně jezdí, motory většině stačí, nejsou dražší, než koncern.
Nevíte někdo, jestli propad Mazdy je jen otázkou tohoto jednoho měsíce, nebo je to trend povězme za celý letošek?
Já ten motor měl a jede úplně normálně, má charakter turba - křivka krouťáku je poměrně plochá.
Ty seš jeden z mála, co se zastává jakkoliv malých výkonů, viz i vedlejší diskuze Dacie s 30kw. Tak mě překvapuje, že najednou je 90kw, 10,4s, 197kmh "nejede". Pecka to není, ale jako základ dostatečné pro velkou část zákazníků.
Ty seš jeden z mála, co se zastává jakkoliv malých výkonů, viz i vedlejší diskuze Dacie s 30kw. Tak mě překvapuje, že najednou je 90kw, 10,4s, 197kmh "nejede". Pecka to není, ale jako základ dostatečné pro velkou část zákazníků.
Kompresorů moc nebylo = nejznámější je Jag (a Land/Range Rover) = šestiválec a osmiválec
A V6 v atmosféře se samozřejmě dneska dál prodávaj = sice hybridy ale furt je to klasická atmosféra (že jí místo turba pomáhá elektomotor je fuk rsp. spíš PLUS
A V6 v atmosféře se samozřejmě dneska dál prodávaj = sice hybridy ale furt je to klasická atmosféra (že jí místo turba pomáhá elektomotor je fuk rsp. spíš PLUS
Dokonce bych řekl jedny z nejlepších v mainstreamu. Tak právě nechápu proč se neprodávají - jsou i pěkný, jak píšeš.
není žádný úspěch.
Protože sama automobilka ústy svého šéfa v minulých dnech prohlásila, že opouští tuto strategii a utlumí modelové řady, kterým já říkám navoněná bída (A,B,CLA,GLA atd)
Nemají prý zapotřebí vyrábět miliony aut a nic nevydělat. A navíc to odrazuje majitele luxusních modelů, když má MB každý. A ti co kupují luxusní, na těch se dá vydělat. Na těch, co si otevřou konfigurátory a porovnávaj výbavy/ceny, na těch se dá jenom paběrkovat.
Mercedes jako luxusní značka nemá v počtech být tak nahoře.
Protože sama automobilka ústy svého šéfa v minulých dnech prohlásila, že opouští tuto strategii a utlumí modelové řady, kterým já říkám navoněná bída (A,B,CLA,GLA atd)
Nemají prý zapotřebí vyrábět miliony aut a nic nevydělat. A navíc to odrazuje majitele luxusních modelů, když má MB každý. A ti co kupují luxusní, na těch se dá vydělat. Na těch, co si otevřou konfigurátory a porovnávaj výbavy/ceny, na těch se dá jenom paběrkovat.
Mercedes jako luxusní značka nemá v počtech být tak nahoře.