Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v září 2020: Mírný růst táhl VW Group, Mercedes druhý mezi značkami

David Bureš
Diskuze (142)

Prodeje nových aut na evropských trzích v září táhly značky skupiny VW Group. Silně rostly Škoda nebo Audi. Bodovala také třeba Dacia.

Evropské prodeje s novými automobily v roce 2020 zažívají vlivem pandemie koronaviru krušné období. Minulý měsíc ale bylo líp. Registrace nových aut totiž dosáhly 1.300.048 kusů, což byl mírný meziroční nárůst o 1,1 procenta. Vyplývá to ze statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), která počítá prodeje aut v zemích Evropské unie, Velké Británii a vybraných zemích Evropského sdružení volného obchodu.

Moc důvodů k radosti ale zatím není. I s ohledem na rostoucí počet nakažených napříč Evropou budou další měsíce z hlediska prodejů aut stále spíše nízké. Navíc i z historického pohledu letošní září ve výsledku nebylo až tak silné. Bylo sice nejlepší za poslední dva roky, třeba v září 2016 ale podle ACEA dosáhly zářijové registrace dokonce na 1.496.796 vozů. V roce 2018 se pak propadly vlivem nových emisních norem, kterým se výrobci nestačili včas připravit. Od té doby zase rostou.

Letošní zářijové prodeje táhly především značky koncernu Volkswagen Group. Mateřský Volkswagen zůstal v čele pořadí, s meziročním nárůstem registrací o 6,5 %. Hodně se pak dařilo celkově osmé Škodě (+16,5 %) a především devátému Audi (+41,8 %), které se vrátilo zpět nahoru po loňském slabém září.

Bodovala pak rovněž celkově šestá Toyota, s meziročním nárůstem o 10,5 %. Zmínit musíme i patnáctou Dacii, jejíchž 43.605 registrací bylo o 33,1 % více než před rokem.

To Mercedes-Benz v září sice meziročně klesl o 5,2 %, i tak však dosáhl na 85.273 registrovaných automobilů, díky čemuž zůstal stejně jako před rokem na druhém místě v rámci značek. Předstihl tak celkově třetí Renault a čtvrtý Ford, které meziročně klesly o 1,3 %, respektive o 4,5 %.

Po slabším období opět rostl Nissan, skončil sedmnáctý, s meziročním nárůstem o 6,6 %. Naopak se letos příliš nedaří Mazdě, za září je až dvacátá, kvůli meziročnímu pádu o 23,4 %. Předstihlo ji tak devatenácté Mini. I to však spadlo o 19,5 %.

Evropský trh v září 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 9/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 125.829 +6,5 9,7
2. Mercedes-Benz 85.273 -5,2 6,6
3. Renault 83.991 -1,3 6,5
4. Ford 79.433 -4,5 6,1
5. Peugeot 76.117 +3,4 5,9
6. Toyota 73.007 +10,5 5,6
7. BMW 68.634 -9,2 5,3
8. Škoda 64.980 +16,5 5,0
9. Audi 61.286 +41,8 4,7
10. Opel/Vauxhall 55.224 -32,5 4,2
11. Fiat 53.872 +10,0 4,1
12. Kia 51.883 +3,2 4,0
13. Hyundai 49.439 -4,6 3,8
14. Citroën 44.659 -9,6 3,4
15. Dacia 43.605 +33,1 3,4
16. Seat 36.799 +7,7 2,8
17. Nissan 36.113 +6,6 2,8
18. Volvo 29.801 -3,4 2,3
19. Mini 21.814 -19,5 1,7
20. Mazda 20.380 -23,4 1,6
- CELKEM 1.300.048 +1,1 -

Výsledky za první tři čtvrtletí roku pak dokazují, kterak je letošní rok z hlediska prodejů aut slabý. Za devět měsíců roku bylo v Evropě podle statistik ACEA registrováno 8.567.920 automobilů, o 29,3 % méně než před rokem.

I kvůli tomu letos zatím žádná značka nepřekonala hranici milionu registrovaných vozidel, nejblíže je Volkswagen s 945.877 registracemi. Za ním v tomto případě následují francouzští konkurenti v podobě Renaultu a Peugeotu. Mercedes-Benz se pak drží pátý, překonává tak třeba šestý Ford. Škoda je celkově osmá, 466.447 registrací je o 19,7 % méně než před rokem. Tradiční souboj s Toyotou tak letos zatím prohrává, japonská značka hlásí za první tři čtvrtletí roku 467.902 registrovaných aut, o 18 % méně než před rokem.

Evropský trh v období leden-září 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-9/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 945.877 -30,0 11,0
2. Renault 585.171 -27,6 6,8
3. Peugeot 527.523 -28,6 6,2
4. Mercedes-Benz 522.633 -21,6 6,1
5. Ford 481.219 -34,4 5,6
6. BMW 478.693 -21,9 5,6
7. Toyota 467.902 -18,0 5,5
8. Škoda 466.447 -19,7 5,4
9. Audi 431.172 -25,7 5,0
10. Opel/Vauxhall 349.479 -48,8 4,1
11. Fiat 348.509 -32,5 4,1
12. Citroën 328.192 -34,4 4,1
13. Kia 311.325 -20,0 3,6
14. Hyundai 308.747 -27,9 3,6
15. Dacia 291.125 -35,2 3,4
16. Seat 274.235 -31,0 3,2
17. Nissan 212.525 -30,7 2,5
18. Volvo 198.435 -20,1 2,3
19. Mini 123.604 -24,4 1,4
20. Mazda 105.451 -42,7 1,2
- CELKEM 8.567.920 -29,3 -
David Bureš
Diskuze (142)

Doporučujeme

Avatar - Emel
18. 10. 2020 18:33
Re: Atmosféry netáhnou? Nebo?
Ford má asi relativní výhodu v globální působnosti... a ten novej jako že Mustang EV vypadá zajímavě.
18. 10. 2020 11:42
Re: Atmosféry netáhnou? Nebo?
Utahovat opasky budou asi všichni. U Opelu, Fordu nebo Fiatu to bude asi nejhorší, protože utahovali už před krizí.
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2020 07:43
Re: Atmosféry netáhnou? Nebo?
Náhodou https://www.technics.com/cz/products/r1/ + https://www.hifi.blog/technics-su-r1000-integrated-amplifier-the-first-integrated-amplifier-of-the-reference-class/ :-)
17. 10. 2020 22:49
Re: Atmosféry netáhnou? Nebo?
"nemá šanci (cenově) konkurovat třeba Hyundai"

to od nej nikto nechce, vzdy bola 1000 ci 2000 EUR drahsia a jej byvali klienti si radi priplatili, ale nie 5000 a viac... Partnerstvo s toyotou je samozrejme rozumne.

Priklad:
m2 stala 11000, facelift stoji 15000 - pri vsetkej ucte, je to skoro identicke auto, trochu viac tlmiacich materialov, podobna 1.5-ka, aj s emisnymi pokutami by sa vedeli zmestit do max. 13000 EUR, aj to uz prehanam, ale oni nechcu... Vysledkom su takmer nulove predaje...

m3 by tiez vedeli poskladat v inej vybave za lacnejsie, napr. bez HUD v zaklade ci s lacnejsimi svetlami, ale oni nechcu = nepredava sa...

P.S.
Je to akasi japonska specialita, dostat svoj produkt prec z trhu, napr.
SONY smartfony boli jedny z najpredavanejsich, kym nechceli priamo konkurovat applu, teraz maju predaje na urovne statistickej odchylky...
mal som FUJITSU notebook, bol super, kam zmizli?
alebo TOSHIBA elektronika
PANASONIC ma tiez najlepsie casy za sebou...

Jedna vec je chciet nieco, druha vec je korejska a cinska konkurencia a kupyschopnost trhu - ti japonci su neskutocni optimisti, stale sa najde nova a nova firma, ktora veri, ze prave jej sa podari to, na com uz stroskotali ine megafirmy...
Avatar - Emel
17. 10. 2020 18:38
Re: Atmosféry netáhnou? Nebo?
V principu proto, že nesouhlasím, že by design neodpovídal dnešní době. To je nějaký tvůj názor, který je podle mé zkušenosti dost ojedinělý.
Já jsem za sebe napsal, proč si myslím, že to tak není a jaké atributy vnímám jako znak "současného" designu. Od tebe jsem žádné další argumenty neslyšel... jen "design je zastaralý", ale žádný návod k tomu, jak se to pozná.
Vidím narážku na prodeje... ale upřímně si nemyslím, že za pokles Opelu může design.