Ten článek je zajímavý. Samozřejmě může jít (ze strany šéfa Waymo) o výmluvu, proč se jim to úplně nedaří a potřebují další investice. Může jít o odrazení další konkurence, protože dávat peníze do plně autonomního řízení jsou samozřejmě vyhozené peníze.
Staci si otvorit konfigurator a mal by si v tom jasno. Je to spravny udaj, a nezaujati experti (nie sefovia neuspesnej konkurencnej firmy) odhaduju vyrazne vyssiu hodnotu tohto systemu v buducnosti kedze nim planuju nahradit taxikarov ktori by ich stali ovela viac.
Uz dnes je tento system nasobne bezpecnejsi ako spriemerovana jazda ludi.
To vieš búračky ľudí berieme tak nejako samozrejme ale až by malo búrať autonómne auto tak sú toho všade plné stránky.
Týmto sa ale nepripájam k prívržencom autonómnej jazdy a sám by som si to asi nekúpil.
Ale taki tollovia ako Karlik nie su schopni objektivne pochopit jednoduche statistiky, ktore hovoria jasne a fakty nepustia. Ale to je tak ked clovek ide do diskuse s hate a nie diskutovat.
Ja osobne po FSD tiez vobec netuzim a hlavne vsetky systemy do levelu 4 (vratane) by som nazval CPS (collision prevention system) a vytvoril by som z nich standard ktory by muselo mat kazde nove auto, prose ak by to bolo fyzikalne mozne, neumoznoval by s autom naburat. Teda ci uz pri parkovani alebo meneni pruhu, dobrzdovani atd by system zasiahol a nedovolil vodicovi bez vyrazneho override zasahu naburat auto. Potom sa mozeme venovat FSD systemom ale s monitorovnim vodica extra kamerou tak ako v Tesle a inych.. aby bolo zabezpecene ze sa vodic aj tak plne venuje jazde.. kazdy level autonomie ktory vyzaduje v krizovych situaciach zasah vodica (cize vsetko okrem 5) je jednoduche zahltenie cloveka mnozstvom informacii ktore ma vyhodnotit vo velmi kratkom case po tom ako sa venoval citaniu nejakeho textu, telefonatu, webcam rozhovoru atd, proste uplne inej aktivite a v drvivej vacsine pripadov ju vyhodnoti horsie ako kamerovy FSD ktory ma zle informacie kvoli tienom, odleskom atd..
Komik si ty, ja som ti napisal lahko dostupnu informaciu ktoru si ty lenivy overit si. Komik si aj preto ze tu davas dalsiu stupidnu otazku na ktoru si sam bez obtazovania overit si to, davas este stupidnejsiu odpoved. Povedal niekedy Musk ze to dokaze? To si vycital z ceny ze to dokaze? Spytaj sa niekoho kto tu trasu s Tesla FSD siel, namiesto toho aby si tu dalej trollil.
Auto, které podle Consumer Reports zastavuje na zelenou a ignoruje stopku není plně autonomní. Musk prodává něco, co údajně dodá později.
Edit: ano, Musk povedal, že to dokáže. Názvem "Plně autonomní řízení"
A říkej si "troll" někomu jinýmu, osle.
Tak na to má ešte niečo vyše dvoch mesiacov... ;-)
Popravde, v mnohých veciach Muskovi držím palce. Čo dokázal, je hodné obdivu. Na druhú stranu je aj trochu rojko a všetky jeho sľuby netreba brať doslova. Aj keď je možné, že to robí schválne a je to jeho spôsob ako upútať pozornosť.
Tak či onak, autonómne riadenie áut považujem za nereálne, a v podmienkach súčasnej dopravy aj za nežiadúce. Cesty, ich vybavenie, legislatíva ani mysle ľudí na to skrátka pripravené nie sú a myslím, že ani dlho dlho nebudú.
Je to jednoduché. I kdyby ten systém selhal v jednom případě z milionu, musí ta situace mít svého viníka.
Kdo to bude? Pasažér ve voze nebo firma, která systém vyvinula?
Smola, kamarát, za trolla si tu ty. Ja tiež nemusím všetky tie "argumenty" odporcov EV, niektoré sú fakt mimo. Ale niektoré sú proste oprávnené a treba to uznať. Ale ty brániš Teslu zubami-nechtami za každú cenu a s argumentami, ktoré sa tiež dajú nazvať stupídnymi (spytaj sa niekoho kto tu trasu s Tesla FSD siel). Správaš sa ako dokonalý hlupák - troll. Namiesto toho aby si Teslu obhájil, jej naopak škodíš. Nemusíš vážne reagovať na každý príspevok - občas je to len provokácia a robia si z teba srandu - je blbé, keď nevieš čítať medzi riadkami.
A už tomu prosím lícují blatníky a dveře, nepadají nárazníky a kola a zadní dělená opěradla už jsou v jedné rovině? A na lak už se dá koukat i u hran výlisků? :D:-[]:D:no: Aha, já zapomněl že to pan Musk považuje za nedůležité prkotiny. Proto také vůči svým "otravným" zákazníkům zavedl patřičná opatřeni. Taková drzost, požadovat po Tesle kvalitu! :-[]:-[]:-[] https://www.autoforum.cz/…ekvalitnich-aut/ https://www.autoforum.cz/…-nikym-nebavila/
Neviem ci to je talent, alebo zufalost z toho ze namas nic lepsie na praci, ale vzdy dokazes napisat rovnako uplne debilny hate prispevok stale dookola, bez ohladu na to aka je vlastne tema, staci ze v nadpisu je klucove slovo Tesla. Dufam ze si bot, lebo takto zufaly zivot realny clovek nemoze mat :)
Je to najpredavanejsie EV vo vacsine krajin a jedno z najpredavanejsich aut v mohych segmentoch v roznych krajinach, tak skus cez to preniest svoj zatrpknuty hate, akceptovat to, vsetci uz tvoje vzlikanie pochopili, nechces Teslu aj keby si na nu mal, je to jasne.. move on chlapce :)
Hele, já chápu, že se teslomilům zveřejňování takovýchto nelichotivých informací nelíbí, nemusíš se tak komicky vztekat! :-) Ale máme holt svobodu projevu (tedy alespoň zatím, euromarxisti nám tu ještě nevládnou). :-)
Nie som Teslomil, mam rad techniku a kazdu inovaciu.. a Teslu by som si kupil aj napriek niektorym nedostatkom preto ze vyrazne prevysuje konkurenciu ktorej tiez vobec nie su nezname mechanicke nedostatky, ale ty musis byt poriadne zakomplexovany idiot ked k clanku o tom ako vyrobca bez navysenia ceny vylepsil svoj produkt a ty dookola verklikujes to iste ako troll. Nerad ti to hovorim, ale ak ta doteraz nikto nevypocul, tvoj nazor mu bude ukradnuty aj teraz a vlastne vzdy ked to budes pastovat k nesuvisjacim clankom..
Jak to "nesúvisajicím"? Jak vůbec můžeš mít důvěru k automobilce a jejich softwairovému zařízení, kterému bys měl svěřit svůj život, zdravý a vlastně i svobodu, když ani není schopna kvalitně vyrobit ten základni hardvér a o té záplavě nedostatsků jejich výrobků se ze svými zákazníky dokonce odmítá bavit?! To jsou sakra "súvisející" věci! :-[]:-[]:-[]
A ještě něco pro ty, kteří by snad náhodou truchlili, že na tento předražený elektrokřáp nemají dost peněz. Buďte šťastni! :-) https://www.autoforum.cz/…hromadne-zaluji/
Jak že to dopadlo s tou žalobou toho patapěče Karle???
To bylo tvé oblíbené téma.
A Musk se nedopustil ničeho protiprávního!!!
Ne že by se mi to líbilo, ale ty odsuzuješ lidi, který soud neodsoudí.
A přitom máš oblíbenou značku, jejíž zástupci sedí ve vězení za dieselgate. :-O
Žalobu může podat každý. Že jsou problémy se servisem Tesly v Holandsku, o tom nepochybuju. Ano něco to naznačuje, ale to je tak vše.
Britský průzkum naznačuje zase pravý opak, stejně jako velmi přísný Consumer Reports.
Až bude rozsudek, tak se můžeme bavit.
PS Rozdil mezi dieselgate a problematickou kvalitou Tesly je ten, ze jelikoz je vyfuk vzadu, tak emise primo neposkozuji majitele. :-)
A jestli si dobre pamatuji, tak ty si megaskandal VW vzdy relativizoval.
Zato ze zaloby na Muska od potapece jsi se mohl zblaznit.
A servisni problemy Tesly te evidentne taky dost trapi. :-O
wtf
Ještě asi žádná žaloba zřejmě ani nebyla podána. :-O
Citace:
Skupina nespokojených majitelů Tesly se spojila v Nizozemsku a vyhrožuje se žalobou na amerického výrobce elektromobilů. Podle Nadace Tesla Claim Foundation mají zákazníci s elektromobily mnoho problémů. „Například v režimu autopilota může auto najednou zabrzdit na dálnici,“ uvádí nadace.
Možno by pozmenil názor, ale určite by ho nezmenil. Problémy Tesly sa dajú uznať tie, ktoré sú plošné, teda potvrdené vo viac ako jednotlivých prípadoch, ktoré sa vyťahujú na svetlo. A tých majú dosť so svojimi modelmi prakticky všetky značky, a že niekedy tiež nejde o prkotiny.
Ano, problémy se spolehlivostí mají +- všichni. Proto nemám za zlý té TMS s 1,2mil. km, že potřebovala 3 motory. Ale upadlé kolo nebo panoráma u funglovky, nepasující kastle atd. - to není spolehlivost. To je extrémní šlendrián vzniklý nejspíš Muskovým velkým tlakem na rychlost výroby. A k tomu neuvěřitelný nezájem to řešit u dodaných zmetků. S tím se jinde nepotkáš.
P.S. Vtipné. Z webu Teslafun: "V prosinci navíc společnost umožnila objednávku do servisu online, bez nutnosti volání do servisu. Její zákazníci se nemají vůbec zle a jak to tak vypadá, jejich výhody budou jen narůstat."
Na jiných webech se dočtu, že zákazníci jsou nasraní, neboť do servisů se nedá dovolat a musí se jen objednávat elektronicky, s čekací dobou v týdnech.
500 000 predobjednavka TM3,akcie na burze,Q ziskov a strat urobi svoje co sa tyka rychlosti a kvality vyroby aut.
Servis Tesly.
Toto by ma najviac odradzalo od kupy Tesly.
Kupit auto je jedna vec,ale nemat ho kde poriadne servisovat je vec druha a pre mna ta podstatnejsia.
Holt nové veci asi potrebujú čas,aby sa usadili a fungovali ako treba. Ale pravda je aj to, že nie všetko nové musí byť vždy aj dobré. Keby Tesla robila klasický predaj a servis, jej popularita by bola podľa mňa niekde inde, takýmto prístupom škodí sama sebe. A nemusela by mať tých stánkov ani veľa, dosah do nejakých 200-250 km by bol úplne dostačujúci.
Zrovna Don mi nepride ako fanaticky fanusik Tesly oproti takemu Stenlimu.
Ma rad ev auta a berem ho ako fanusika ev aut.
Ocividne ma tu problematiku ev aut slusne zmaknutu.
Este ked prestane obhajovat neobhajitelne (kvalitu spracovania Tesly) ,tak clovek sa moze vela od neho dozvediet o ev autach.
Já netvrdím, že Tesla je špička v kvalitě jako Toyota nebo Honda.
A nerad bych si kupoval první kusy, třeba teď Model Y.
To ale neznamená, že kvalita Modelu 3 se VÝRAZNĚ zlepšila.
O tom z čeho vaří autofŕum?
Z toho, že někdo se CHYSTÁ podat žalobu.
O tom kolik skutečných a hlavně už VYHRANÝCH žalob na světě je, o tom antitesla nemají ani páru. Protože se to nepíše na fóru. http://fordpowershiftlawsuit.com/
Takze vlastne potvrdzujes to,ze Tesla neprodukuje najkvalitnejsie auta.
Kvalita Tesiel urcite bude napredovat,ale konkurencia uz nespi.
Posledne som skusal Mini SE,Kiu e-soul,Renault Zoe a nevidel by som jediny dovod preco by som dal prednost Tesle pred tymito tromi autami.Ich spracovanie a kvalita je na uplne inej urovni.Kia ma dokonca milo prekvapila aj dojazdom,ktory nebol daleko od papierovej spotreby..
Tesla’s complete dominance of the current EV market is not a surprise, but the company should not get complacent about its position. Many competitors will be entering the market within the next 2-3 years. However, Tesla probably enjoys at least that much of a technological and dynamic lead over its EV rivals.
-pre mna dojazd kazdeho z tych aut co som napisał je viac nez dostacujuci (denne max do 100km-2 mesiac si to zapisujem,aby som mal prehlad o najazdenych km)
-cena kazdeho z tych aut je nizsia ako TM3
-vykon kazdeho tych aut mi bohate stacil a nepotreboval by som vyssi vykon TM3
-servis na kazdom rohu a nemusel by som chodit do zahranicia servisovat auto
Nepatrim medzi ludi co potrebuju mat top software v aute.
Nepatrim medzi ludi co potrebuju patrit do nejakej skupiny ludi co ziju Teslami.
"Když bys raději volil Renault Zoe, než Tesla Model 3???"
Renault Zoe dojazd 350 km-bohate mi staci.
Servis v mieste kde byvam.
Cena v akcii za 22 000 bez DPH.
Naco by som mal chciet Teslu?
Len preto,aby som bol viac cool medzi ev-ckarmi?
Osobně ti to samozřejmě neberu.
Mně se všechny tebou jmenovaný auta líbí...
A sám zřejmě skončím u jinýho EV než Tesla.
Ale Zoe vs Model 3 je jako Fabia vs BMW řady 3.
Většina lidí taky BMW nepotřebuje a stejně si ho kupuje.
To samý platí o Tesle. Je to prémiový elektromobil.
Ale v dnešní době už je třeba Kia Niro plně dostačující, pro normálního člověka.
Nebo nově Enyaq...
U vás je Zoe za 22.000?
Bez dotací?
To by byla dost dobrá cena.
Z racionalneho hladiska sa ani nebudem cudovat,ked skoncis u ineho ev.
Fabia odvezie cloveka rovnako ako to BMW 3 a fakt som asi nenarocny clovek co si nezaklada na znacke,alebo specialnej vybave.Kazdy ale nech si kupi co chce a co sa mu paci.100 ludi,sto chuti ;-)
Na operak mi urobili cenu z 30 416 na 23 750 euro bez DPH.
Ak by som ho kesol na firmu,tak koncova cena by bola 22 000 euro bez DPH.Bez dotacie.Keby som mal este 8000 euro dotaciu co davali,tak to by bol ten Renault pomaly zadarmo :-!
Inac pohravam sa zobrat Zoe aj cez operak Avisu.
Upisu ta len na rok a po roku ho vratis,alebo zas zoberes novy kus kludne aj od inej znacky.
Zatial maju Zoe,ale chcu sa zacat specializovat na hybridy a ev auta.
Keby ti nahodou nesadlo ev auto ,tak po pol roku ti ho vymenia za ine auto ,ale musi byt v tej cenovej relacii Zoe.
V podstate mas pravdu.
Je to prenajom s tym,ze je to kvazi Avis operak.
Vsetko je rovnake ako pri operativnych lizingoch ,ale tu mas este navyse to,ze viazes sa len na rok.Po roku ho vies zas obmenit.Na rok je to nizka ciastka,kedze podobnu ponuku na operak co som dostal od Renaultu bola na 4 roky viazanosti za priblizne rovnaku cenu.
Tu mas presne cisla: Renault viazany operak na 48 mesiacov,pocet kilometrov do roka 15 000 km.Ciastka cini 483,08 eura bez DPH.
Renault na viazanost jedneho roka v Avise 12000 km = 489 euro bez DPH ,alebo 24000 km za 509 euro bez DPH.
Kvazi rovnaka ponuka s nespornou vyhodou viazanosti len na jeden rok v Avise.Vsetko je rovnako v cene ako v operaku Renaultu.
(dialnicna,zakonna,havarijna,servis,prezuvanie,cestna dan)
S tym,ze este ti v Avise daju k autu aj zadarmo nabijaciu kartu od ZSE,kde uz mas AC nabijanie zadarmo..za DC si musis samozrejme priplatit pokial budes kartu vyuzivat na cestach a budes chciet rychlonabijanie.
"Skoropravda"? Co to je za slovo? Buď je to pravda a nebo ne.
To že autoforu si dělá čtenáře svým negativním názorem na ev je známé. Mnoho článku je velice pokrouceno a vytrzeno z reality.
Prekrutene a vytrzene z textu = skororealita.
Preto by som bol rad,keby sa udavali okrem zdroju aj linky na jednotlive clanky odkial autor clanku bral inspiraciu.
Netreba si ale nechat tahat medove motuzy pod nos,ze rovnako to nerobia aj web stranky venovane cisto elektru,alebo web stranky ortodoxnych fanusikov Tesly.Kazda strana si rada prifarbi ten svoj text,len aby to bolo na tu spravnu notu napisane.A potom uz je len na nas comu verime,alebo neverime a na ktoru stranu sa priklonime..
Link,alebo zdroj..to mi je jedno.
Hlavne nech sa to da overit,ci to nie je prekrutena pravda,alebo dokreslena pravda v prospech jednej ,alebo druhej strany.
Z jednoho jejich staršího reportu o TM3 : "Přesto (po špatném hodnocení spolehlivosti) to vypadá, že majitelé Tesel jsou jimi v celkovém součtu fascinováni. Consumer Reports vysvětluje, že podobné chování není neobvyklé u vozů, které mají velkou nadšeneckou komunitu a vysokou spokojenost s produktem mají I JINÁ PODPRŮMĚRNĚ SPOLEHLIVÁ AUTA jako Jeep Wrangler nebo Chevrolet Corvette"