Americká klasika se řvoucím osmiválcem, celkem pohodlně naladěným podvozkem a hlavně bez střechy? V letních měsících až neuvěřitelně návyková záležitost, která boří předsudky o amerických autech.
Ani se vlastně nedivím tomu, že Mustang dostal pět hvězdiček a M8 v kabriu jen 4,5. A dá se to koupit s manuálem, s uřvaným atmosférickým motorem a zdaleka nejlevněji, ze všech kabrioletů s V8...
Jinak to stahování střechy do určité rychlosti je spíš mýtus, zkušenosti se Z4 nebo čtyřkou jsou takové, že to funguje jen v úplně minimálních rychlostech... a trvá to daleko víc, než deset sekund.
no právě, že z toho moc moudrý nejsem. Ta M8 competition stojí strašnej randál, aby plnila emise, musí mít přeplňování, k tomu masivní pokutu za nadlimitní CO2 a bůhví co ještě. A pak tady někdo prodává Forda s "archaickým" motorem, fofrklackem a stojí to jako naložený Superb....
To holt MUSÍŠ k nižším výkonům = v téhle úrovni se manuály nedávaly nikdy = kombinace mnoha set koní vs (nedokonalý) ruce a hlava řidiče v kombinaci s životností spojky.. :-!
Mě úplně stačí když to třeba jednou za rok vyjde a půjčovací auto zrovna nemají s automatem = je to docela VZRŮŠO řadit po roce někdy i delší době :*)
Vlastně viz vedlejší test Hondy Gold Wing = a úvodní migův komentář
Viz mé opakované odkazy na výkony své doby fantastického BMW 8 = výkony 160 - 240 kW. Nakonec pak supervýkonná verze V12 850 CSi = 280kW :-O:D
Dneska má 3válec v Toyotě 192kW = tam patří a tam je manuál :yes:
Manuál jednak dneska skoro nikdo nechce (automat už je celkově nad ním) takže má smysl jen velmi okrajově = ve výjímkách jako je https://www.topspeed.com/…ff-ar188506.html
V dražších výkonnějších autech = logicky už lepší rychlejší automat
Já souhlasím, že automat do běžných aut je lepší volba, ale auta jako mustang s manualem prostě ano :). I když už to má dost výkonu, vím, že speedfred, který má Mt v silném autě říkal, že by vzal znovu at, ale mně to tam asi sedí více. Nejvíce asi do hothatchu či aut jako mx5, gt86 apod..
Když se člověk zdokonaluje, pak se bude ublížit rychlosti automatů. Nevím jaký je ten v Mustangu, ale určitě bych si ho odpustil. ;-)
A jízda dostává další rozměr :-)
No Mustang JE ta výjímka že nemusíš mít 10 stupňový automat ale i k výkonnějším verzím jako je pocta https://www.csfd.cz/…-pripad/prehled/ je MOŽNOST 6 st. manuálu
Rychlosti se ani neblížíš = dnešní špičkový 10 st. HDM automaty jako je Aisin sou RYCHLEJŠÍ než 2spojka
POCIT z řazení si myslím víc užiješ v nějaký https://www.youtube.com/watch?… nebo Toybaru apod = než v tom supervýkonném voze. Ostatně PROTO pro snazší zvládnutí pěti set apod. koní bývá většinou automat = jak dopadali řidiči ještě nedávných Ferrari apod. víš znám = reálných příběhů o v lepším případě návštěv škarp je dost = napadá mě https://www.lidovky.cz/…338_ln-media_ttr to co popisuje a o moc rychlejší přesnější reakce než on mít nebudeš ;-) tohle je realita :*)
Navíc, né každý potřebuje být nejrychlejší, toto je auto pro zábavu a točit motor, hlavně atmosféru, prostě zábava je a je mi fuk, že mi vlastně přemotorované naftové biturbo s automatem a čtyřkolkou, třeba v nějakém SUV či kombíku ujede.
Proč by nějake tupe ho.vado mělo byt lepši v běžnem autě ? Tohle nedopustim dokud ta možnost bude. Žadny automat mi logikou nešaha ani po kotniky, protože ja si chci určit kdy se bude řadit a ne nějaka naprogramovana automatika a jako bonus mě to velice bavi. A ne si připadat jak v autičku od kolotoču.
Už cca 25 let (možná déle) jsou v autech s automatem dostupná pádla či jiné možnosti manuálního řazení, takže si můžeš řadit jak chceš... myslím, že se to dělalo i do Fokusu :)
Aha, já to pochopil, že už ten výkon je moc na manuál :D No a co bys doporučil u Mustangu ? Máš zkušenost ? Je to moje BYauto snů :D Akorát pořád mimo barvy a kol nevím, jestli AT či MT :D
Mustanga som jazdil iba kúsok v AT, manuál neviem ako funguje ale asi by som riskol ten MT.
Neporovnávam tabuľkové rozmery ale na stredočeskej okreske mi prišiel celkom veľký.
Jistě, u aut pro zábavu (ne honěním kde za desetinami na okruhu, taková tu nikdo neřeší) má manuál jednoznačně smysl, pokud člověk není technický antitalent. A něco málo pověnuje sebezdokonalení. ;-):yes:
Teoretici plácající něco o rychlosti řazení naprosto nechápou kategorii aut pro radost :-) Není univerzální poučka, prostě každému sedí něco jiného a generelní poučky tu vypisují jen ti co neví :-!
A u aut typu Toybaru apod. = není o čem JO jednoznačně manuál
Něco jinýho to ale je u mnoha set koní = tam už je prostě univerzálnější jistější atd. (skvělej rychlej) automat. Pro pár výjímek (a popravdě to nebude jen 1 z 10ti) manuály i u výkonných verzí třeba tohohle Mustangu existují. Bez ironie = chtěl bych vidět tebe a manuál 500-600 koní
Vím, že se musíš vymezit, ale asi jsi špatně četl můj příspěvek.
"Teoretici plácající něco o rychlosti řazení naprosto nechápou kategorii aut pro radost Není univerzální poučka, prostě každému sedí něco jiného a generelní poučky tu vypisují jen ti co neví "
A pokud by tam patřil jen automat, tak by se manuál nenabízel. Kolikl že má ten automat kvaltů? Určitě by jsi se v tom při snaze se zabavit za volantem vyznal? ;-)
Narážal som na to že k "emerickhej kháre" patrí automat.
Ja proti AT nič nemám ale u nejakej víkendovky by mohlo to kvedlanie ešte priniesť aj trochu radosti a je jedno z ktorej časti sveta je.
Právě že nemusíš, můžeš si totiž koupit Mustoše V8 s MANUÁLNÍ PŘEVODOVKOU! :-):yes: Bůh mu žehnej, a pokud by na něj chtěli nějací rudozelení zmetci z vedení EU šáhnout, ať propadnou peklu!
Test je vcelku pěkně napsaný, jen je velká škoda, že autor nezmínil to hlavní - že lze ten parádní osmiválec pořídit v kombinaci s MANUÁLNÍ převodovkou. A odmítnout tuto možnost je opravdu automobilový hřích par excelence! Na druhou stranu úplně chápu i racionálně uvažující jedince, kteří si vzhledem k evropským cenám paliva sice dopřáli Mustang, ale jen s přeplňovaným Ecoboostem - umí jezdit s krásným průměrem 9 l/100 km a po namontování patřičných výfuků se dokáže taky pěkně ozvat (byť samozřejmě zdaleka ne tak charakterně, jako V8). Aultor taky nezmínil další fantastickou přednost tohoto Fordova svostu - MECHANICKOU parkovací brzdu! Co se týče nevýhod, autor u otevřené verze zapomněl na tu hlavní - dost malou torzní tuhost otevřené karoserie. Ale to se výrazněji projevuje jen na nekvalitních rozbitých silnicích.... Každopádně Ford Mustang je v této pro země EU příšerné automobilové době fantastickým světelkem naději v naprosté temnotě.
Ano. Ručka a možnost manuálu...byla na autora moc. ..Mára no.
Právě jsem na to koukal. O kolik by byk ještě levnější v zadarmobarvě, s manuálem, bez infantilních pruhů a bez MagneRidu.
Famózní věc.
Ale nevím, v konfigu maj jen kupé manuál.
V dobe kdy se v Evrope z vetsiny vyrabi pojizdne toastery a lednicky o objemu lepsi motorky, bych se nejakych predsudku vubec nebal...
A i s touto nastrelenou EU cenou marne hledam Evropske auto, ktere nabizi neco podobneho.
keby podobne velka europa mala 350 milionov obyv ako spojene staty a nie 800 ci 900 tak verim ze aj my tu mame lepsie masiny.. vsetko je to aj o preludneni a s tym spojenymi emisiami ... preto zlata kanada australia ci novy zeland a pod kde mas aj nadalej super masiny
Ne. Evropská auta nejsou špatná. meleš nesmysly.
Kdy "vždy" měli japonci lepší auta.Prvních 70 let automobilismu jistě ne.
Editoval než jsem klikl reakci.
Ignoruj to.
Zamindrákovanej budu, až budu nádeničit s pickupem.
I když taky jeden mám.
Začal sis onehdá sám. Tak žer, trapnej strupe.
A už ty tvý srance ani dneska dál nehodlám číst ani na ně reagovat.
Nemám čas na niemanda s jeho V8 499 koní nebo co směšnýho jsi tenkrát vytasil.To musí bejt zábavy, jet 8O a půl kiláku před zatáčkou už brzdit, viď.
Zastřel se.
Ale musim uznat ze jsi me prekvapil, cekal jsem ze k te tve vybajene hustokrutoprisne kare ktera ma 600+ koni nebo co sis tenkrat navymyslel prihodis i nejaky ten cerny pasek a par titulu z MMA :-[]
Bohuzel ta uroven zdejsich diskuzi sla hodne dolu. Pamatuji kdyz tu pod kazdym clankem bylo alespon par prispevku k veci, ted u vetsiny clanku ani komentar a tam kde jich je vic, tak jde vetsinou o nejakou dlouhou hadku mezi dvema lidmi, ktera je vetsinou mimo tema...
I ten GTI ktereho hodne lidi nemohlo vystat dokazal cloveka odpalkovat se stylem a slusne...
Jak, souhlas? Vzdyt ty jsi vlastnorucne zpusobil, ze se zdejsi diskuze prakticky nedaji cist a mas tu drzost kritizovat ostatni, kterym uz ze cteni tech tvych vyplodu zacina cukat v oku? To je tedy gol, sebereflexe se zrejme dnes nenosi. :-)
Preferuju nekecat nevymýšlet (ála fostek ale bohužel nejen on) ale psát FAKTA = nelíbí se ti? Nečti je
Diskutující znalostí a úrovně MT = tu chybí. Hodně to spadlo s předěláním diskuzní platformy = machi(avelli) je dobrej redaktor a pěkně se čte když se s něčím baví na okruhu, ale neni dobrej šéfredaktor = chybovost v článcích se poslední dobou mám pocit KONEČNĚ zase zlepšila :yes: ale celkově úroveň ACZ včetně diskuzí prostě šla dolů
JJ, Sakra tu přispěl největší mírou k likvidaci normálních diskuzí. HL samozřejmě funguje, ale jeho bludy, dezinterpretace, výmysly, demagogie pro ty bez HL zůstávají.
Umím si opět představit co tam napsal. Kdyby se mělo vyškrtat vše co tu nabloudil a zůstaly by jen věcné a normální příspěvky, tak tu má tak 10% toho co tu nasázel.
ODPOR části lidí k faktům = je někdy až FASCINUJÍCÍ
Viz ty a pomlouvání a urážení Vaculíka = protože TY si špatně pochopil a TY si to odmítáš dát jen vysvětlit = tak si nasadil HL
Uznávám že to svým způsobem ŘEŠÍ to co nechceš slyšet = jinak to ale neřeší nic. Prostě na fosteka HL nemáš = nebo? :D
Evropská auta nebyla špatná, to bys měl upřesnit, ten minulý čas. A ještě nebyla špatná pouze za předpokladu, že to byly supersporty nebo to mělo na kapotě logo Jaguar, Bentley, Rolls Royce,Aston Martin a Mercedes.....zbytek byly tuctový plečky který neměly ani na ty ameriky
Problém je cena = tou levnou neumíme konkurovat jihokorejcům ty Alpiny apod. jsou zase FAKT drahý. Americký ceny no comment https://www.auto.cz/…a-hubicku-130672:D
Taky tady sklízí ovoce v podobě slušných prodejů.... a co si budeme nalhávat a líbit se nám to nemusí, taková i30 prostě není rozhodně podprůměrné auto i v kontextu Evropských značek na našem trhu.
Naprosto marginalne. Od roku 1900 vzrostla populace USA ze 76 milionu na 330 milionu, zatimco podil cernosske populace stoupl za stejne obdobi z 11,6% na 12,7%. Chapu, ze v EU je ted modni strasit cernochama a scenarem ala JAR, ale tohle opravdu neni americky problem.
Nojo od https://www.csfd.cz/…ti-raje/prehled/ stoupal teď se zvyšuje podíl NE černošského obyvatelstva = to bylo od https://zoommagazin.iprima.cz/…vypadaly-pocatky teď tam (docela rychle) roste podíl etnolingvistické skupiny LATINOAMERIČANŮ & HISPÁNCŮ = prostě naše nadřazená bílá rasa je v háji = eště že tu máme čistokrevnýho Pitomia :D:-!:*)
Co by někteří dělali = kdyby u nás byl prezident nebo premiér = holka? Černá? Lesba :D
Parádní auto - je mi sympatičtější, než jakýkoliv Ferrari (byť to samozřejmě není stejná kategorie).
Počet stupňů převodovky je vážně trochu nesmyslný. A to, že tlumiče upraví svou tuhost 1000x za vteřinu, to teda nežeru.
Obrovské plus americké káře za češtinu v menu :yes:
Je to jen pár let, co se sem vozily nové Audiny a česky neuměly. Ač je to moje oblíbená značka, nas.ere mě to, kdykoliv si na to vzpomenu.
.... hele taky tomu Mustangu za ty prachy těžko něco vytknu.... má to vlastně jedinou chybu - na takové auto tady nejsou silnice.... v tomhle autě se vidím plout na nějaké nekonečné prázdné silnici.... nic takového tady u nás v ČR nemáme, všude vesnic a aut jak prase.... :-(
Mám auto s větším půdorysem a nemám pocit, že bych se nevešel na silnici. Řekl bych, že je to jen o zvyku.
Proti Ferrari asi objektivně nic nemám, ale netoužím po něm a asi bych ho nechtěl, ani kdybych na něj měl.
Jezdím řadu let s pětimetrovými kárami (300C, Charger, Jaguar XJ, XF atd) a s Chargerem sem denně v Praze a všude sem se vešel (mimo historické centrum, tam nejezdím).
Pohádky pro pitomce, kam se vejde dodávka a nákladák, musí se vejít i osobák.
Umí s tím jezdit i holky, tuhle sem potkal u Lidla buchtu s dodávkou MB Sprinter a běžně je vídám řídit SUV, znam i jednu co řídí pikap RAM 1500
On je rozdíl se tam vejít na rovince, kde je vidět a pak se potkat v krizové situaci na té úzké typické středočeské okresce v zatáčce. Což někomu, kdo jezdí jako klobouk asi těžko vysvětlím :)
On je někdy trochu problém vejít se když proti sobě jedou, na blbějším místě se potkají, jen dva AURISy nebo tak něco = obzvlášť když je sníh = už brzy bude už mám přezuto :D
Říká ti něco oblíbená formulace naší dopravní policie "Musíte přizpůsbit rychlost povaze a charakteru vozovky a povětrnostním podmínkám" - tj když to tam neznam, je tam ostrá zatáčka a je mokro nebo sníh, nevlítnu tam jak cukrář 70kou abych pak čuměl, že proti mě jede Tatra......
Co bys dělal kdyby jel dlouhým Sprinterem nebo nedejbože Liazkou a vykoukl na tebe tahač s návěsem :-) Já toho po středočeských kreskách najel tunu, jednak proto, že tam 2 roky bydlím, jednak proto že sem tam měl xy let dědy a chatu a jednak proto, že sem tudy jezdím i po vejletech.
Karle, to pak buď jezdíš strašně opatrně, nebo žiješ v nějaké speciální lokaci, kde jsou jen široké silnice. Typicky mám problém trochu rychleji najet do zatáčky i s Mondeem (+/- velikost Mustangu), protože na té silničce, stavěné před padesáti lety na tehdejší auta se mnohdy vyřítí nějaké přerostlé SUV (třeba Turek :-! ), nebo dodávka a máme co dělat, abychom se tam vešli, v horším případě se tam objeví zbloudilý polský kamion. Na tohle se asi zvyknout úplně nedá a pak nezbývá než předvídat a do nepřehledných zatáček jezdit pomalu s časem na reakci.
ta kára je tu už děsně profláklá a zprofanovaná a prakticky každej den potkám jeden nebo víc Mustangů. Rekord mam 7 po Praze :-) A kupují si to lidi, kterým ani ameriky nic neříkaj.
Takže dneska je asi lepší volba Camaro nebo Challenger. BTW v USA je letos Challenger neprodávanější z celé trojky.
no ale proč zazlívat případným kupcům, že dají přednost EU autu se servisním zázemím, funkční zárukou a mnoha dalšími výhodami...?
edit: testované auto je kabrio, nejspíš se tedy bavíme v diskusi o otevřených vozech.
A Chevrolet a Dodge nemaj servis, záruku a nejsou dle EU norem? Asi těžko ne, když se to sem vozí přes ofiko dealery Tucar, United Cars jako nový v EU verzi. Oba dva jsou autorizované dealleři Chevrolet a Dodge pro ČR a dostneš plnou záruku a vůz s homologací. Týká se Challengeru a Chargeru, Camara, Corvette a u United Cars i Silverada. Krom toho ještě pak i Cadillaců.
Na Slovensku to samé Todos.
Akorát těch dealerů není tolik jako u fordu no, jinak je to to samé. Ale zas to není tuctovka.
Pro mě jako člověka co si několikrát prošel u svého Mustoše kolečkem “schválení do provozu” je tohle už jen slabej odvaz. Nechat vyrazit VIN, u druhého v8 2010, kde už bylo vinko udelany z Německa, se zase na stk šlo po stále svítících bočních červených světýlkách, treti mustang zas nebyl v systému a novej system jim nesel udelat emise, atd. Ale pak si nakonec sel na prihlaseni a dokonce se ti podarilo i vysvetlit typkovy, ze potrebujes ty ctvercovy rz, ze ty obdelniky tam nemaji prostor. A pak si nakonec vyjel... Jinak taky bylo to levný na provoz celkově. Pamatuju si když sem si objednával věci přes pána ve Fordu, který se specializoval na usa auta, a vždy mě překvapil cenou. Olejový filtr original 195,-kč, atd... Jednalo se o auta do roku 2015, který měli tuhej podvozek a jednoduchou zadní nápravu. No, nebylo to moc dobrý z pohledu bezpečnosti, ani pohodlí, a pro evropana, mistra zatáček, a tdi čip borce s proprďenýma sedačkama a unavenýma tlumičema to bylo tvrdý, ale splnil sis sen a potkával si jich málo. Tvl když si potkal Mustanga tak to byl fakt malej svátek. Lidi se zdravili, jako dodnes v Mini cooprech, na srazy jsem moc nebyl, ale dozvedel ses tam dost zajimavostí a ty lidi byli zapálený. Dneska se porad rad podivam na Mustanga ale uz to pro me nemá ten šmak. Muzou za to i ty panicky co v tom potkas v 2,3 eco, mlady kluky v ksiltovce, co vystrci loket... Driv si to musel ridit, jak naprselo a ty si dal podlahu,... hodne jich bylo bouranejch po bazarech, na to ze jich tenkrat tolik moc nejezdilo 😁 No nic, jak rika Bričelo, jeste u Dodge to ma dneska ten podobnej nádech, jinak ja skoncil u mustanga 2014.. Ale diky za test a pripomenuti pro ostatni co vzdy breci ze doba je na picu. Jdi a kup v8
Jestli chceš exkluzivitu tak můžeš jít pro jaguára. Jinak jsou to takovy typicky breky lidí co maj pátou generaci která je beztak dovezená jako bouračka. Jako skanzen je to dobrý to uznávám.
Jaguar je exkluzivita, souhlasím, ale jen pokud je 15-50 let starej, ta moderní indická plečka se čtyřválcema nebo totální šitozní dehtovou V6 od PSA je všechno jiný než exklusivní.
Kdybys napsal Rolls, ještě bych ti věřil. Jenže v tom 99,5% zdejšího osazenstva nikdy za volantem nesedělo, ani v tom 50 let starým :-)
Tak v tom segmentu "musclecar pro lidi s VŠ" je tu Jaguar f-type který jsem myslel především. Ten lze koupit ojetý i s V6 / V8. Facelift má pořád V8 s kompresorem.
Jinak ty tvoje kecy jsou klasicky breky lidi co na mustanga nemeli koule a omlouvali si to sobe i na venek, ze to neni sportak. Jako kdyby to nevedelo kazdy maly dite. Urcite si i rad vykladal lidem jak vedle Pepik z vesnice ma bouracku, a je rad ze ma na benzín. Diky ze si mi pripomel ze jsi klasickej Čech a tedy, ***eček.