Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Othello
"...Z logiky elektrického pohonu hatchback okamžitě reaguje na pokyn a vysoký točivý moment mu dodává elánu, což se při pohybu ve městě náramně hodí..."
Zkuste se prosím v redakci konečně oprostit od starých klišé, kterými ostatní uvádíte v omyl. Točivý moment elán nedodává. Elán dodává výkon a právě u elektromobilů je to vidět nejvíc.
Honda-e v tabulce má krouťák citelně větší než testovaný peugeot a elánu má přitom míň. Nebo třeba Hyundai Kona ev má v obou svých výkonových verzích nachlup stejný točivý moment, přesto to výkonnější provedení zrychluje o dost svižněji. Při stejném momentu.
V hodnotě krouťáku to fakt není.
Zkuste se prosím v redakci konečně oprostit od starých klišé, kterými ostatní uvádíte v omyl. Točivý moment elán nedodává. Elán dodává výkon a právě u elektromobilů je to vidět nejvíc.
Honda-e v tabulce má krouťák citelně větší než testovaný peugeot a elánu má přitom míň. Nebo třeba Hyundai Kona ev má v obou svých výkonových verzích nachlup stejný točivý moment, přesto to výkonnější provedení zrychluje o dost svižněji. Při stejném momentu.
V hodnotě krouťáku to fakt není.
Co přesně se ti na té větě nezdá?
Myslím, že maximum točivého momentu od nulových otáček se ve městě skutečně hodí.
O okamžité reakci ve sport módu taky nepochybuju.
Mně dává smysl jak fyzikálně, tak prakticky.
A autor má na mysli jistě porovnání se spalovacím motorem.
Nedávno jsem uváděl odkaz na i3 a i3s momentové a výkonové charakteristiky.
Můžeš si je prohlédnout a zjistíš, že BMW s vyšším točivým momentem.. je hbitější. :-)
https://insideevs.com/…e-gallery-video/
PS To že je třeba u Hyundai stejné maximum točivého momentu je možný, zřejmě se liší druhá část charakteristiky... Ano točivý moment není jediný rozhodující parametr. Ale každopádně (spolu se zpřevodováním - a tedy výkonem na kolech..) pro agilitu ten nejdůležitější.
Protože charakteristikami se e-motory v této kategorii určitě nějak diametrálně neodlišují.
Myslím, že maximum točivého momentu od nulových otáček se ve městě skutečně hodí.
O okamžité reakci ve sport módu taky nepochybuju.
Mně dává smysl jak fyzikálně, tak prakticky.
A autor má na mysli jistě porovnání se spalovacím motorem.
Nedávno jsem uváděl odkaz na i3 a i3s momentové a výkonové charakteristiky.
Můžeš si je prohlédnout a zjistíš, že BMW s vyšším točivým momentem.. je hbitější. :-)
https://insideevs.com/…e-gallery-video/
PS To že je třeba u Hyundai stejné maximum točivého momentu je možný, zřejmě se liší druhá část charakteristiky... Ano točivý moment není jediný rozhodující parametr. Ale každopádně (spolu se zpřevodováním - a tedy výkonem na kolech..) pro agilitu ten nejdůležitější.
Protože charakteristikami se e-motory v této kategorii určitě nějak diametrálně neodlišují.
Co to zasa matlas DeVito ? Ty si nejaky fyzikal !
Othello ma pravdu. Aka druha cast charakteristiky ? Mlatis jedno cez druhe.
Na zjednoduseny popis prave staci vykonova krivka. Derivacia prace podla casu.
Othello ma pravdu. Aka druha cast charakteristiky ? Mlatis jedno cez druhe.
Na zjednoduseny popis prave staci vykonova krivka. Derivacia prace podla casu.
Druha cast charakteristiky - tam kde zacne moment klesat.
Vis jak vypada momentova charakteristika elektromotoru?
Jeste nejaky dotaz?
Vis jak vypada momentova charakteristika elektromotoru?
Jeste nejaky dotaz?
Druha cast ? To je len jedna jedina charakterstika, ziadna druha cast.
A moment ti neudava zrychlenie. Je jedno aku krivku ten elektromotor ma, pre teoreticku definiciu zrychlenia. Nechapes rozdiel medzi momentom, pracou, vykonom, hybnostou. BTW A zaratal si prechodove javy ? :-O
A moment ti neudava zrychlenie. Je jedno aku krivku ten elektromotor ma, pre teoreticku definiciu zrychlenia. Nechapes rozdiel medzi momentom, pracou, vykonom, hybnostou. BTW A zaratal si prechodove javy ? :-O
Jak bys tu nelinearni cast poklesu momentove charakteristiky nazval strucne ty?
Ano je to jedna charakteristika. :D
Ptal jsem se, jestli ji znas. Neodpividas na otazky. ;-) Misto toho me poucujes, ze je to jedna charakteristika. :-O Wtf
Pro teoretickou definici zrychleni? :-):-):-)
To mozna ano, ale v realite zprevodovani a pouzite technologie je tocivy moment klicovy parametr.
Ano, prechodove jevy jsou v ramci tridy opet obdobne. Takze som je nezaratal. ;-)
Nybrz jsem je zanedbal, jelikoz oproti spalovacimu motoru jsou.. zanedbatelne. :-)
Ty znas prechodove charakteristiky regulace elektrickeho motoru?
A dokazes si vedle toho predstavit spalovaci motor???
Jak jsi prisel na to, co chapu a co ne?
Jestli chces diskutovat, tak zkus odpovidat na otazky, misto lacinych utoku. ;-)
PS Klidne se rozepis o prechodovych dejich. Jak velky maji vliv. :D
U dnesniho elektromobilu s 11.000rpm. :D:D:D
Nejsem si jisty, zda jsi obeznamen se state of art. ;-)
Jinak bys sotva zminoval prechodove jevy...
Ano je to jedna charakteristika. :D
Ptal jsem se, jestli ji znas. Neodpividas na otazky. ;-) Misto toho me poucujes, ze je to jedna charakteristika. :-O Wtf
Pro teoretickou definici zrychleni? :-):-):-)
To mozna ano, ale v realite zprevodovani a pouzite technologie je tocivy moment klicovy parametr.
Ano, prechodove jevy jsou v ramci tridy opet obdobne. Takze som je nezaratal. ;-)
Nybrz jsem je zanedbal, jelikoz oproti spalovacimu motoru jsou.. zanedbatelne. :-)
Ty znas prechodove charakteristiky regulace elektrickeho motoru?
A dokazes si vedle toho predstavit spalovaci motor???
Jak jsi prisel na to, co chapu a co ne?
Jestli chces diskutovat, tak zkus odpovidat na otazky, misto lacinych utoku. ;-)
PS Klidne se rozepis o prechodovych dejich. Jak velky maji vliv. :D
U dnesniho elektromobilu s 11.000rpm. :D:D:D
Nejsem si jisty, zda jsi obeznamen se state of art. ;-)
Jinak bys sotva zminoval prechodove jevy...
DonVito: Maximum točivého momentu od nulových otáček se ve městě skutečně hodí, ale o tom řeč nebyla. Já přece protestoval proti tvrzení že "vysoký točivý moment mu dodává elánu"
Takové tvrzení nemá žádné fyzikální ani praktické opodstatnění. A uvedl jsem argumenty které můj názor podporují. Čemu na tom nerozumíš ?
PS: a ta nelineární klesající část momentové křivky je obvykle část hyperboly
Takové tvrzení nemá žádné fyzikální ani praktické opodstatnění. A uvedl jsem argumenty které můj názor podporují. Čemu na tom nerozumíš ?
PS: a ta nelineární klesající část momentové křivky je obvykle část hyperboly
Naopak.
Při obdobném zpřevodování a tudíž otáčkách (t.j. výkonu, jak píšeš a slovíčkaříš za každou cenu proti autorovi...), je točivý moment rozhodující!
Při obdobném zpřevodování a tudíž otáčkách (t.j. výkonu, jak píšeš a slovíčkaříš za každou cenu proti autorovi...), je točivý moment rozhodující!
Ano za předpokladu obdobného zpřevodování bys měl pravdu. Jenže zpřevodování v praxi právě obdobné není
Znáš zpřevodování?
Podle maximálních rychlostí lze usuzovat, že ty motory budou obdobně zpřevodovaný.
Včetně Hondy e. Tím nevylučuji, že 208 může být agilnější než e i přes nižší točivý moment, právě kvůli zpřevodování, použitelným otáčkám atd.
Tudíž je tvrzení autora v pořádku.
A v rámci třídy a state of art platí.
Podle maximálních rychlostí lze usuzovat, že ty motory budou obdobně zpřevodovaný.
Včetně Hondy e. Tím nevylučuji, že 208 může být agilnější než e i přes nižší točivý moment, právě kvůli zpřevodování, použitelným otáčkám atd.
Tudíž je tvrzení autora v pořádku.
A v rámci třídy a state of art platí.
Podle maximální rychlosti NELZE usuzovat obdobné zpřevodování, protože neznáš mezní otáčky použitých elektromtorů
Naopak podle zrychlení můžeme celkem s jistotou říct že zpřevodování NENÍ stejné, že ta honda ho má výrazně těžší, protože přes o dost větší moment zrychluje hůře
A to zanedbávám případné rozdílné průměry kol apod.. Samozřejmě určitou roli může hrát i hmotnost
Tudíž tvrzení autora není pořádku.
Naopak podle zrychlení můžeme celkem s jistotou říct že zpřevodování NENÍ stejné, že ta honda ho má výrazně těžší, protože přes o dost větší moment zrychluje hůře
A to zanedbávám případné rozdílné průměry kol apod.. Samozřejmě určitou roli může hrát i hmotnost
Tudíž tvrzení autora není pořádku.
Psal jsem, že budou ''obdobně'' zpřevodovaný. Ne stejně.
O tom, co je to ''výrazně'' se můžeme přít. :-)
A ještě zanedbáváš přechodové jevy. :D:D:D
To všechno co jsi napsal stejně nepopírá autorovu větu..
Autor jistě myslel vysokým točivým momentem jak Hondu 315Nm, tak Peugeot 260Nm.
A psal, že ''vysoký točivý moment dodává elánu''.
S tím snad nelze nesouhlasit.
Nebo snad nízký točivý moment dodává elánu???
Jen pro srovnání, benzínová 1.2 ve 208 má 118Nm. Samozřejmě to dohání převodovkou...
O tom je tady řeč.
Ne o tom, že točivý moment je jediným absolutním kritériem dynamiky...
Tak to samozřejmě není a to (snad) ví i autor.
PS Škoda, že se převod neudává, zajímalo by nás to oba.
O tom, co je to ''výrazně'' se můžeme přít. :-)
A ještě zanedbáváš přechodové jevy. :D:D:D
To všechno co jsi napsal stejně nepopírá autorovu větu..
Autor jistě myslel vysokým točivým momentem jak Hondu 315Nm, tak Peugeot 260Nm.
A psal, že ''vysoký točivý moment dodává elánu''.
S tím snad nelze nesouhlasit.
Nebo snad nízký točivý moment dodává elánu???
Jen pro srovnání, benzínová 1.2 ve 208 má 118Nm. Samozřejmě to dohání převodovkou...
O tom je tady řeč.
Ne o tom, že točivý moment je jediným absolutním kritériem dynamiky...
Tak to samozřejmě není a to (snad) ví i autor.
PS Škoda, že se převod neudává, zajímalo by nás to oba.
Co myslíš přechodovými jevy ? Rychlost reakce po přidání plynu nebo něco jiného ?
"Autor jistě myslel vysokým točivým momentem jak Hondu 315Nm, tak Peugeot 260Nm."
Ne, ta věta se týkala testovaného auta.
"A psal, že ''vysoký točivý moment dodává elánu''.
S tím snad nelze nesouhlasit.
Nebo snad nízký točivý moment dodává elánu???"
Ne elán dodává výkon,a točivý moment v tom hraje velice podřadnou roli, jeho velikost o elánu prakticky nerozhoduje A tohle neví ani autor, a zřejmě ani ty
"Autor jistě myslel vysokým točivým momentem jak Hondu 315Nm, tak Peugeot 260Nm."
Ne, ta věta se týkala testovaného auta.
"A psal, že ''vysoký točivý moment dodává elánu''.
S tím snad nelze nesouhlasit.
Nebo snad nízký točivý moment dodává elánu???"
Ne elán dodává výkon,a točivý moment v tom hraje velice podřadnou roli, jeho velikost o elánu prakticky nerozhoduje A tohle neví ani autor, a zřejmě ani ty
kesumb
Právě ve spotřebe EV je největší zakopaný pes a rozdíl od spalováků. Pokud EV auto při ideální teplotě spotřebovává kolem 20kWh/100km, tak se dá očekávat, že při teplotách kolem nuly s vytápěním celého interiéru a výhřevu čelního okna to bude skoro dvojnásobek. Déšť taktéž dojezd výrazně snižuje. Takže v reálu je u velkých aut v zimě na dálnici nutno počítat se 30kWh/100km (TMX) až po 35-40kWh (Etron). Jinak řečeno tyhle auta budou po nějeké degradaci baterie rády za 200km v zimě po dálnici. Dostat se dál může 77kWh id3 a pak Tesla 3. Ale na 300km v nevýhodných podmínkách určitě ani náhodou.
Tak u některých možná, ale proč by to mělo být pravidlem.O tom id3 bych pochyboval.Koncern spotřebu EV moc neumí.https://www.auto.cz/…vaci-test-133747
https://www.auto.cz/…ani-80-km-111884
https://www.auto.cz/…ani-80-km-111884
Blue Sun
24 kWh při dálniční jízdě tedy není kdovíjaký zázrak, na tom by měli ještě dost popracovat.
rohYpnol
Jsem rád, že to v testu zaznělo. Virtuální dojezdy z tabulek, kterými žijí ekofans, jdou k nule stejně rychle jako rtuť teploměru. Každý normální člověk to vnímá. Zatímco s dieselem můžu drandit zima nezima stovky km a zimní provoz zvedne spotřebu při delších trasách opravu jen nepatrně, tak s elektronesmyslem budu jezdit od nabíječky k nabíječce.
Ano, teoretický nájezd 300 km je zkrátka žalostně málo právě kvůli vlastnostem elektromobilů. Není 300 elektrických km jako 300 dieselových km :-!
Ano, teoretický nájezd 300 km je zkrátka žalostně málo právě kvůli vlastnostem elektromobilů. Není 300 elektrických km jako 300 dieselových km :-!
Hanickakoc
S manželem přemýšlíme nad nákupem nějakého elektroauta, ale moc tomu nerozumíme, tak se tady snažím dozvědět nějaké důležité informace. Rádi vyjíždíme na různé výlety po Česku i do zahraničí a trošku se bojím, že na to by se elektro úplně nehodilo. Třeba teď se chystáme na dlouhou tůru po Krkonoších, nakoupili jsme si kvalitní vybavení tady: https://armik.cz/, tak by mě docela zklamalo, kdyby jsme toho ustáli více, než naše auto.
adamos80
klasika. každý elektrický auto vypadá krásně, ale ten dojezd stojí za prd. osobně jsem pro elektromobilitu, protože co se týče globálního oteplování ,tak nám to určitě neuškodí. Ale na druhou stranu mně ty elektrický auta přijdou více hračky než auto, kterým můžete zabít... jednou jsem měl v servisu elektrický auto, a když jsem viděl ty řadové svorky, bylo mi hrozně. Kdyby tam dávali aspoň tyto: https://www.schmachtl.cz/…orky-a-konektory:) bylo by to lepší. Byla to hrozná práce, ale toť jen můj názor :) ;-)
×
Sdílení komentáře
×
A navíc ne každý jde jen po co největším a nejlogičtějším prostoru. U malých aut to nemusí a nejspíše i často není hlavní kriterium.
Urážet se, že se tomu druhýmu líbí něco jinýho....
Ale zase máme dost vkusu na to, abychom věděli, co má být pod kapotou ;-)
Jsem rad, ze vase nazory oznacujes za vkus.
To je velmi trefny. :yes:
Ja se snazim ridit nejen citem, ale i rozumem. ;-)
Prý rozumem....DonVito a rozumem :D:D:D:D:D
Ty nemáš ani ponětí co to slovo znamená :D:D:D
;-)
Tady je zrejme tvuj optimalni motor.
https://images.app.goo.gl/5WZCQ8mqfDb7HpUB8
:-)