Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot e-208 – Krásné elektro, ale moc toho neujede

46 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Je to i s normálním motorem a stává se z toho i normální auto.
comper
Ale preco radsej nekupit elektricku verziu ktora stoji raz tolko, zerie ako o triedu vacsie auto a ist s nou mimo mesta je hazard? Pockat, ved to su predsa nevyhody...
Arese
Uvědomuješ si, že se vyjadřuješ jako "hnusně politicky nekorektní jedinec"?! :-[] :D:D :no: :no:
comper
Ano, vinny vo vsetkych bodoch obzaloby 😀
ericn
Přesně, koupíš to s ideálním benzinovým motorem 1.2Puretech 74kW a máš normální malé auto za celkem slušnou cenu ;-) :yes:
Avatar - kaa
kaa
Tříválec není zrovna dobrý příklad ideálního motoru.
ericn
Jo, 3hrnek má svoje mouchy (zvuk/vibrace), ale v téhle třídě o 4válec skoro nezavadíš. Takže 100k 3hrnek s ním bude upalovat slušně, viz Rasťo a jeho “cukrík” ;-)
Arese
Krásný opravdu je, ovšem až na ty směšně kraťoučké zadní boční dveře, které jsou nejen komicky ošklivé, ale i nepraktické. Toto opravdu nevychytali a úplně stejnou chybou bohužel trpí i nová Corsa... ;-\ :-( :no:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Je to malé auto a nijak mě u něj malý prostor neuráží. Pokud budu chtít jezdit ve čtyřech, tak už stejně sáhnu po vyšší třídě. Pro dva a nebo dva a děti to stačí.
zlysoused
To je alibismus. Existuje řada příkladů, že na 4 metrech jde postavit elegantní a prostorný subkompakt.
Arese
Přesně tak. A hlavně i malý hatchback může mít pěkně vyvážené boční proporce (např. Fabia, Clio, Polo aj.) V bočním pohledu je nová 208 (ale i nová Corsa) fakt jako nějaká špatná karikatura, jako kdyby se to auto v partiích zadních dveří srazilo v pračce! ;-\ ;-\ ;-\ Toho by si nevšimnul jen slepý. A třídveřák se pro jistotu už nenabízí... ;-\
Avatar - kari.laz
kari.laz
A? Taky je super, že si můžu vybrat. Nebo dle toho je ideální auto kvádr na kolech, které ale neexistuje. Prostě někomu prostor stačí a jde více po líbivém vzhledu
Arese
??? Umíš česky? :-) Nemůžu mluvit o "líbivém vzhledu", když má to auto brutálně špatně navržený poměr délky předních a zadních bočních dveří. Kapišto? :D
Avatar - kari.laz
kari.laz
To že máš oko z jalové krávy a nevidíš, co je hezké neznamená, že to tak není :D:D:D
A navíc ne každý jde jen po co největším a nejlogičtějším prostoru. U malých aut to nemusí a nejspíše i často není hlavní kriterium.
DonVito
Dobře se bavím, kluci. :D

Urážet se, že se tomu druhýmu líbí něco jinýho....
Avatar - kari.laz
kari.laz
Neboj, my se jen tak popichujeme. Naštěstí jsme v drtivě většina naladěni na jednu notu.
Ale zase máme dost vkusu na to, abychom věděli, co má být pod kapotou ;-)
DonVito
No prave. :-)

Jsem rad, ze vase nazory oznacujes za vkus.
To je velmi trefny. :yes:

Ja se snazim ridit nejen citem, ale i rozumem. ;-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Prý rozumem....DonVito a rozumem :D:D:D:D:D

Ty nemáš ani ponětí co to slovo znamená :D:D:D
DonVito
No alespon se neridim vkusem pri vyberu motoru.
;-)

Tady je zrejme tvuj optimalni motor.
https://images.app.goo.gl/5WZCQ8mqfDb7HpUB8
:-)
Othello
"...Z logiky elektrického pohonu hatchback okamžitě reaguje na pokyn a vysoký točivý moment mu dodává elánu, což se při pohybu ve městě náramně hodí..."

Zkuste se prosím v redakci konečně oprostit od starých klišé, kterými ostatní uvádíte v omyl. Točivý moment elán nedodává. Elán dodává výkon a právě u elektromobilů je to vidět nejvíc.
Honda-e v tabulce má krouťák citelně větší než testovaný peugeot a elánu má přitom míň. Nebo třeba Hyundai Kona ev má v obou svých výkonových verzích nachlup stejný točivý moment, přesto to výkonnější provedení zrychluje o dost svižněji. Při stejném momentu.

V hodnotě krouťáku to fakt není.
DonVito
Co přesně se ti na té větě nezdá?
Myslím, že maximum točivého momentu od nulových otáček se ve městě skutečně hodí.
O okamžité reakci ve sport módu taky nepochybuju.


Mně dává smysl jak fyzikálně, tak prakticky.
A autor má na mysli jistě porovnání se spalovacím motorem.

Nedávno jsem uváděl odkaz na i3 a i3s momentové a výkonové charakteristiky.
Můžeš si je prohlédnout a zjistíš, že BMW s vyšším točivým momentem.. je hbitější. :-)
https://insideevs.com/…e-gallery-video/

PS To že je třeba u Hyundai stejné maximum točivého momentu je možný, zřejmě se liší druhá část charakteristiky... Ano točivý moment není jediný rozhodující parametr. Ale každopádně (spolu se zpřevodováním - a tedy výkonem na kolech..) pro agilitu ten nejdůležitější.
Protože charakteristikami se e-motory v této kategorii určitě nějak diametrálně neodlišují.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Co to zasa matlas DeVito ? Ty si nejaky fyzikal !
Othello ma pravdu. Aka druha cast charakteristiky ? Mlatis jedno cez druhe.
Na zjednoduseny popis prave staci vykonova krivka. Derivacia prace podla casu.
DonVito
Druha cast charakteristiky - tam kde zacne moment klesat.
Vis jak vypada momentova charakteristika elektromotoru?

Jeste nejaky dotaz?
Avatar - CommonUser
CommonUser
Druha cast ? To je len jedna jedina charakterstika, ziadna druha cast.
A moment ti neudava zrychlenie. Je jedno aku krivku ten elektromotor ma, pre teoreticku definiciu zrychlenia. Nechapes rozdiel medzi momentom, pracou, vykonom, hybnostou. BTW A zaratal si prechodove javy ? :-O
DonVito
Jak bys tu nelinearni cast poklesu momentove charakteristiky nazval strucne ty?
Ano je to jedna charakteristika. :D
Ptal jsem se, jestli ji znas. Neodpividas na otazky. ;-) Misto toho me poucujes, ze je to jedna charakteristika. :-O Wtf

Pro teoretickou definici zrychleni? :-):-):-)
To mozna ano, ale v realite zprevodovani a pouzite technologie je tocivy moment klicovy parametr.
Ano, prechodove jevy jsou v ramci tridy opet obdobne. Takze som je nezaratal. ;-)
Nybrz jsem je zanedbal, jelikoz oproti spalovacimu motoru jsou.. zanedbatelne. :-)
Ty znas prechodove charakteristiky regulace elektrickeho motoru?
A dokazes si vedle toho predstavit spalovaci motor???
Jak jsi prisel na to, co chapu a co ne?

Jestli chces diskutovat, tak zkus odpovidat na otazky, misto lacinych utoku. ;-)

PS Klidne se rozepis o prechodovych dejich. Jak velky maji vliv. :D
U dnesniho elektromobilu s 11.000rpm. :D:D:D
Nejsem si jisty, zda jsi obeznamen se state of art. ;-)
Jinak bys sotva zminoval prechodove jevy...
Othello
DonVito: Maximum točivého momentu od nulových otáček se ve městě skutečně hodí, ale o tom řeč nebyla. Já přece protestoval proti tvrzení že "vysoký točivý moment mu dodává elánu"
Takové tvrzení nemá žádné fyzikální ani praktické opodstatnění. A uvedl jsem argumenty které můj názor podporují. Čemu na tom nerozumíš ?

PS: a ta nelineární klesající část momentové křivky je obvykle část hyperboly
DonVito
Naopak.

Při obdobném zpřevodování a tudíž otáčkách (t.j. výkonu, jak píšeš a slovíčkaříš za každou cenu proti autorovi...), je točivý moment rozhodující!
Othello
Ano za předpokladu obdobného zpřevodování bys měl pravdu. Jenže zpřevodování v praxi právě obdobné není
DonVito
Znáš zpřevodování?

Podle maximálních rychlostí lze usuzovat, že ty motory budou obdobně zpřevodovaný.
Včetně Hondy e. Tím nevylučuji, že 208 může být agilnější než e i přes nižší točivý moment, právě kvůli zpřevodování, použitelným otáčkám atd.

Tudíž je tvrzení autora v pořádku.
A v rámci třídy a state of art platí.
Othello
Podle maximální rychlosti NELZE usuzovat obdobné zpřevodování, protože neznáš mezní otáčky použitých elektromtorů

Naopak podle zrychlení můžeme celkem s jistotou říct že zpřevodování NENÍ stejné, že ta honda ho má výrazně těžší, protože přes o dost větší moment zrychluje hůře

A to zanedbávám případné rozdílné průměry kol apod.. Samozřejmě určitou roli může hrát i hmotnost

Tudíž tvrzení autora není pořádku.
DonVito
Psal jsem, že budou ''obdobně'' zpřevodovaný. Ne stejně.
O tom, co je to ''výrazně'' se můžeme přít. :-)

A ještě zanedbáváš přechodové jevy. :D:D:D
To všechno co jsi napsal stejně nepopírá autorovu větu..

Autor jistě myslel vysokým točivým momentem jak Hondu 315Nm, tak Peugeot 260Nm.
A psal, že ''vysoký točivý moment dodává elánu''.
S tím snad nelze nesouhlasit.
Nebo snad nízký točivý moment dodává elánu???

Jen pro srovnání, benzínová 1.2 ve 208 má 118Nm. Samozřejmě to dohání převodovkou...

O tom je tady řeč.
Ne o tom, že točivý moment je jediným absolutním kritériem dynamiky...
Tak to samozřejmě není a to (snad) ví i autor.

PS Škoda, že se převod neudává, zajímalo by nás to oba.
Othello
Co myslíš přechodovými jevy ? Rychlost reakce po přidání plynu nebo něco jiného ?

"Autor jistě myslel vysokým točivým momentem jak Hondu 315Nm, tak Peugeot 260Nm."
Ne, ta věta se týkala testovaného auta.

"A psal, že ''vysoký točivý moment dodává elánu''.
S tím snad nelze nesouhlasit.
Nebo snad nízký točivý moment dodává elánu???"

Ne elán dodává výkon,a točivý moment v tom hraje velice podřadnou roli, jeho velikost o elánu prakticky nerozhoduje A tohle neví ani autor, a zřejmě ani ty
DonVito
Z přechodových jevů si dělám legraci.
Viz toto vlákno výš. :-)

Jinak viz 19:08.

Hezký večer
Othello
ad 19:08 - vracíš se zpátky na své tvrzení vycházející z nesprávných předpokladů ? To už jsem ti přece vyvrátil. Hele nevzdal jsí to nějak brzo ?
kesumb
Právě ve spotřebe EV je největší zakopaný pes a rozdíl od spalováků. Pokud EV auto při ideální teplotě spotřebovává kolem 20kWh/100km, tak se dá očekávat, že při teplotách kolem nuly s vytápěním celého interiéru a výhřevu čelního okna to bude skoro dvojnásobek. Déšť taktéž dojezd výrazně snižuje. Takže v reálu je u velkých aut v zimě na dálnici nutno počítat se 30kWh/100km (TMX) až po 35-40kWh (Etron). Jinak řečeno tyhle auta budou po nějeké degradaci baterie rády za 200km v zimě po dálnici. Dostat se dál může 77kWh id3 a pak Tesla 3. Ale na 300km v nevýhodných podmínkách určitě ani náhodou.
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, ešte ani nie je mráz a spotreba je 2x vyššia. Pritom skoro nekúrim.
Johnn
Tak u některých možná, ale proč by to mělo být pravidlem.O tom id3 bych pochyboval.Koncern spotřebu EV moc neumí.https://www.auto.cz/…vaci-test-133747
https://www.auto.cz/…ani-80-km-111884
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
24 kWh při dálniční jízdě tedy není kdovíjaký zázrak, na tom by měli ještě dost popracovat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsem rád, že to v testu zaznělo. Virtuální dojezdy z tabulek, kterými žijí ekofans, jdou k nule stejně rychle jako rtuť teploměru. Každý normální člověk to vnímá. Zatímco s dieselem můžu drandit zima nezima stovky km a zimní provoz zvedne spotřebu při delších trasách opravu jen nepatrně, tak s elektronesmyslem budu jezdit od nabíječky k nabíječce.

Ano, teoretický nájezd 300 km je zkrátka žalostně málo právě kvůli vlastnostem elektromobilů. Není 300 elektrických km jako 300 dieselových km :-!
Arese
A to se ještě nebavíme o cenovém srovnání a požitku z řízení! :-)
jhamil
Být to auto za 300 000 dalo by se o tom uvažovat, ale za tuto cenu. To může zaplatit jen elektronadšenec, případně pobírač tučných dotací na pořízení EV.
Arese
Ano, norský pobírač, nebo totální magor - elektrofanatik. ;-)
Avatar - caliban
caliban
Tak to je jako ženská co neumí vařit.
Meky
Ev hlboko na chvoste trhu.
1. Tesla
2. Kia a hyundai
3. Cinania
4. Vw
Dlho dlho nic
Psa
Hanickakoc
S manželem přemýšlíme nad nákupem nějakého elektroauta, ale moc tomu nerozumíme, tak se tady snažím dozvědět nějaké důležité informace. Rádi vyjíždíme na různé výlety po Česku i do zahraničí a trošku se bojím, že na to by se elektro úplně nehodilo. Třeba teď se chystáme na dlouhou tůru po Krkonoších, nakoupili jsme si kvalitní vybavení tady: https://armik.cz/, tak by mě docela zklamalo, kdyby jsme toho ustáli více, než naše auto.
adamos80
klasika. každý elektrický auto vypadá krásně, ale ten dojezd stojí za prd. osobně jsem pro elektromobilitu, protože co se týče globálního oteplování ,tak nám to určitě neuškodí. Ale na druhou stranu mně ty elektrický auta přijdou více hračky než auto, kterým můžete zabít... jednou jsem měl v servisu elektrický auto, a když jsem viděl ty řadové svorky, bylo mi hrozně. Kdyby tam dávali aspoň tyto: https://www.schmachtl.cz/…orky-a-konektory:) bylo by to lepší. Byla to hrozná práce, ale toť jen můj názor :) ;-)