...a brutální způsobem. Nejdříve i30, teď výkonná i20. Ještě chybí, aby na RWD platformě Genesis udělali nástupce i40 a zapomenu na trapnou pachuť, kterou Hru u nás vytvořil Vošický.
Já si trochu myslím, že střední třída je v případě EU trhu pro Hyundai nezajímavá. Spíše sem dovezou globální model, než aby vyvíjeli a přizpůsobovali, jako to dělají u B a C segmentu. Zkrátka frčí SUV a konkurovat Passatu (to je vlastně jediné úspěšné auto střední třídy v Evropě) by byl běh na dlouhou trať.... s i30 to trvalo 3 generace a stejně Golf ještě nesestřelila.
Tam, kde se ostatní bojí a počítají emise litrových 3hrnků, přijde Hyundai s 1.6T-GDi se 204k s manuálem a říká trhu, ještě není tak zle. Já se nebojím... a evropské automobilky jen čumí... :D
Zase lžeš. Euronormy nebo jejich zahraniční obdoba nijak nesouvisí s tím, o čem diskutujeme. Článek je o jedinečném hot hatchi s 1.6 turbo a manuálem, a ty zas vytahuješ nějaké své Lexusy s CVT s minimálními emisemi, které jsou zábavné asi jako pračka. Fakt už se k tomu prosím nevyjádřuj, ta demagogie se nedá ani číst.
Kludne nech sa vyrabaju EV auta,ked budu dalej vznikat taketo zabavne male HH s poriadnym 4 valcom pod kapotou.
Najlepsi tah Hyundaiu,ze pretiahlo k sebe byvaleho technickeho sefa M divizie od BMW,kedze odvtedy nam Hyundai doprial skvelu i30N a teraz spickovo vyzerajucu i20N so super parametrami.
Zabava za volantom je smer,ktory razil Mr.Biermann a ocividne je vidiet podla predaja i30N,ze to je ten spravny smer.
Áno, trojvalec je ústupok emisiám a Tvoje subjektívne presvedčenie na tom nič nezmení. Skutočnosť, že Ford ten trojvalec spravil tak, že to je možno zaujímavejšie prejavom ako štvorvalec je už vec iná, u mnohých kupujúcich ale tie predsudky sú a R3 vnímajú horšie ako R4 a pre nich je R3 vo Fieste nevýhodou v porovnaní napr. s 2,0 R4 v PGTI.
P.S. debatu, že GTI podľa teba nie je hotheč radšej znovu nezačínaj ;-)
Srandicky, srandicky, ale zil som par rokov v jednej dedine pri oxforde a mal som dve susedy 60+, jedna mala mitsu evo 7, druha golf gti a obidve to prasili tak, ze ked sli do obchodu, ozivalo sa udolim piskanie gum :-)
Tak dizajn je samozrejme subjektívny, ale inak musíš (najmä s tým, čo máš v garáži) Hyundaiu salutovať v stoji. Ja som mal ešte pochybnosti, či bude samosvor, ale dali ho tam a tak nemám skutočne najmenšiu výčitku. Bravo Hyundai! :yes:
Hmm, tak si shrňme - Fabia RS, Ibiza Cupra, Corsa OPC, Clio R.S. a dokonce ani 208 GTI už v současné generaci neexistují. :-O:-(:-( Výrobci je prostě bez milosti zařízli a na milovníky malých hot-hatchů udělali dlouhý nos. Kdo zbývá? Nepříliš výkonný Swift Sport (který bude navíc každou chvíli zprzněný mikro-hybridizací) a nehorázně drahé Mini Cooper S a neméně drahá ostrá verze nového bublinovitého Yarise s ponohem všech kol (a taky jen s tříválcem). To jsou ovšem extrémy z okrajového spektra nabídky, které osloví jen dost omezené skupiny zákazníků. Takže pojďme dál - Fiesta ST sice jezdí parádně, ale její tříválec (navíc ještě s vypínám jednoho válce!) určitě není motor, po kterém by hot-hatcháři toužili. Dále tu máme Polo GTI, kde se jeho výrobce milovníkům zábavy za volantem vysmál zrušením už homologované verze s manuální převodovkou. No a do této hot-hatchové pouště (no dobře, tak polopoustě) nyní nakráčí Hyundai s novou i20 N. Přeplňovaný čtyřválec o optimálním objemu 1,6 l - bingo! Výhradně manuální převodovka - paráda!!!! Mechanická parkovací brzda - ale ovšem, je tam! A k tomu se přidává velmi zajímavý, netuctový design se spoustou hran a geometrických vzorů, ještě opepřený řadou pěkných sportovních doplňků! A po zkušenostech s novou i30 N není jediný důvod pochybovat o tom, že i jízdní vlastnosti a zvukový projev budou prvotřídní! Jestliže bude i cena adekvátní (a ona pravděpodobně bude), Hyundai s novou i20 totálně převálcuje všechny uboze kompromisní zbytky konkurence v tomto segmentu. A zcela zaslouženě! Bravo, Hyundai, smekám až k zemi, tobě skutečně jde o milovníky radosti za volantem! :-):-):-):yes::yes::yes:
Jo na jednu stranu dobře, ale na druhou výsměch s 92kW a DSG (to co zbylo z výroby Rapidu). Mělo to být alespoň 110kw a manuál, idkyž by si zasloužilo alespoň 132kW jako minulá generace 😉
Tak Škodovka u Fabie udělala limitku edici R5 s 92 kW 1.4 TSI a automatem v počtu 1300 ks a jen 300 bylo k dispozici u nás.... Na jednu stranu i tak dobře,to auto je výsměch tomu na které odkazuje.....
Presne, konkurencia buď úplne segment opustila, alebo robí ústupky ako je vypustenie manuálu či montáž trojvalcov, všetko pod vplyvom emisných predpisov a tu si Hyundai nakráča a hodí na trh štvorvalec s 204k a manuálom a všetkým sa vysmeje. :D
Souhlas. Teď už jen ta cena.....jestli se jim ji podaří "stlačit pod 700k Kč, tak to bude great.... :-!
Edit. Je to hezký prcek. Snad jen ta ploutvička vzadu na střeše se trochu bije s velkým střešním spoilerem. Jo, a třídveřák by byl super, ale chápu, že rozpočet automobilky má své limity..... ;-\ To není jako ten, se kterým teď čaruje naše vláda....... :-!
Presne tak. Učitelia ako Renault (Clio RS), Peugeot (208Gti), Opel (Corsa OPC) to zabalili úplne, čo je s ohľadom na roky budovaný image a už osvedčené značky trestuhodné mrhanie. Naopak Hyundai - napriek emisným pokutám - vstúpil do triedy vo veľkom štýle, I20N má všetko a nedáva žiaden dôvod na výhrady (trojvalec ako FieSTa či chýbajúci manuál a samosvor ako PGTI). A pri tom všetkom sa ešte dá očakávať zaujímavá cena, ktorá bude iste nižšia, ako pri oboch menovaných (a jediných) konkurentoch.
Proste tu se nedá nič iné len dať veľký :yes:
Za mne je to obyč Fabia jen je bílá,se zelenými koly a pár samolepkami..... Vychází to z edice Monte Carlo.... Nemá to defacto ani vlastní paket optický.... Prostě se vzalo monte s černou střechou a hodilo do bílé barvy......
"To jsou ovšem extrémy z okrajového spektra nabídky, které osloví jen dost omezené skupiny zákazníků. "
Len v Cechach uz je zaplatenych 86 Yarisov GR a to uz nepovazujem za omezenu skupinu zakaznikov na tak specificke auto.A to este sa s tym nikto nevozil.Ratam,ze to auto bude trhak.Hlad po takom aute od ukoncenia Eva a STI je ocividne vysoky.
Moje čistě subjektivní vysvětlení, proč Korejci "jedou" zatímco evropské automobilky "pláčou", je v příliš vysokém podílu zisku vypláceného akcionářům. Pokud si akcionáři zvykli na určitou hladinu dividend a samozřejmě i management je placen/stimulován tak, aby výplata peněz držitelům podílů byla stálá a nejlépe každý rok vyšší, pak se peněz na vývoj a posléze i na prostý provoz dříve či později začne nedostávat.
Netvár sa, že nechápeš. ;-) Proste asi si fanúšik malých rýchlych áut, čo tvoja garáž potvrdzuje, tak už len z princípu musíš vítať každý nový príspevok do tejto vymierajúcej kategórie.
O tych upravach to az tak nie je v pripade i20N, skor o odvahe to jednak vobec ponukat dnes a osadit (iba) manualom a mech. samosvorom, byt su to bezne veci. (aj ked ten mech. samosvor v tejto triede bezny nie je)
Mluvíš mi z duše. Jak jsem Hyundai nemusel a doslovase mi díky Vóšovi ta značka protivila, tak si teď získává čelní místo v mém žebříčku. Tohle to jen potvrzuje.
RWD i40 by byla třešnička na dortu, ale popravdě by stačil důstojný zástupce střední třídy. I klasické motory na to mají. Paleta motorů 1.6T, 2.0T a 2,2 CRDI by většině lidí stačila.
Pachut je značná.....
nicméně novy Tuson naceste vypada dobře a jezdi ted flotila s dalšími zamaskovanými takže možná další N byt suv.....
i20 jeto změna z organického dyzajnu na pravítko a nový směr semilíbí .Zamě pěkné ale ten vnitřek ne.
nova i20 je momentalne za mna asi najzaujimavejsie auto segmentu spolu s cliom..... a toto je dalsi pecka kusok ( 150kw, samosvor, manual ) ... zbytocne tu pisat omacky.. proste dokonala kara.... kam sa hrabe nejaky citron dnes uz alebo fiat na neho ... bravo hyundai ... a. sanka dole :yes:
Jasně, na tyhle stroje bude taky stačit tak 600-650 000, jako na tu i20 N, že? Kdyby hloupost nadnášela -Sakro, tak bys tady lítal jako holubička.... :-O:no:
Tak jistě, ale český trh je v tomto dost specifický - běžní lidé na hot-hatche nemají a ti opravdu bohatí si už většinou koupí tu čtyřkolku. Myslel jsem to v celoevropském měřítku. ;-)
Dizajn i20 ani podľa mňa nie je bez výhrad, to väčší brat i30N je na tom lepšie. Keď sa bavíme o dizajne vhodnom pre HH, tak aktuálne Clio by bol asi najlepší základ pre malý HH (príp. ešte 208). Ale bohužiaľ. Popravde z existujúcich malých HH (FST, PGTI, i20N, Yaris GR; Mini Cooper S pre cenu neberiem do úvahy) sa mi tvarovo najviac pozdáva Polo GTI, pôsobí vyvážene a čisto, akurát je na môj vkus moc vzhľadovo zdržanlivé, HH by mal byť odvážnejší.
Podle ceníku na Suzuki.cz to tak je, ale na druhou stranu proběhla modernizace a dost možná tam ještě je "starý" model. Proběhla informace, že nový má opravdu jen 95Kw
Určitě to bude zábavné autíčko, ale říct, že Polo GTI není HH a SSS jo v jedné větě je celkem blbost. Určitě se dá považovat obojí za HH. Jedno "ze spodního spektra" a druhé klasické o něco civilnější HH. HH není jen o výkonu, ale komplexnosti vlastností.
Tak jedným z definičných znakov HH (aj keď samozrejme nie jediným) je výkon a dynamika. Nový Swift už nemá ani jedno, ani druhé. 95 kW je nielenže ďaleko od štandardu kategórie (147 kW), ale menej, ako majú bežné, nešportové verzie. O stovke za 9,1s ani nehovoriac. Napr. Fiesta má pod ST (so 147 kW) verziu s 103 kW. Je tá hothečom? Ak je ním Swift Sport, tak by mala byť aj Fiesta, má vyšší výkon ako SSS, tak aj lepšiu dynamiku. A to nehovorím o najnovšej verzii mildhybridnej verzii 1,0EB, ktorá má až 114 kW a ešte lepšiu dynamiku. Áno, potom sú tu aj iné faktory, ako je zábavnosť a agilita podvozka, ale v tom je predsa Fiesta hodnotená najlepšie v triede, takže aj z týchto hľadísk by potom mala byť hothečom, nie? Nie. Proste treba brať aktuálny stav triedy a ten definuje práve tá Fiesta ST so 147 kW. Ak nie je hothečom Fiesta so 114 kW (ktorá tiež jazdí určite výborne a má lepšiu dynamiku ako SSS), o to menej je ním Swift s 95 kW.
Ano, ale musia mat neustale sucasne motory z pohladu EU emisii aj pre tuto triedu HH (k tomu male predaje tychto verzii), co je narocne a napr Mazda, Subaru s tym maju znacne problemy...
Tam progres co udělali Korejci za posledních 15 let je skvělý a ta nabídka i20N je třešnička
Holt někdo investuje do vývoje, někdo jiný zas do podvodů a následných pokut..
Tak zrovna s Tucsonem se neshodneme. Jak jsem si říkal, že si nechím prostor v názoru a to auto při živém shledání, tak bohužel se ten názor zhoršil. Na "papíře" to vypadalo zajímavě, neokoukaně, nově. Bohužel na živo to v mých očích zase tak moc nefunguje. "Světelná rampa" v předu vypadá divně, prolisy na boku také tolik nefungují a komplikovanější zadek k tomu moc nesedí. Za mě bohužel. Ale to je čistě osobní věc líbí/nelíbí.
mas na toto relevantny odborny a oficialny dokaz ? ´´Emise sou všude ca stejné´´
bez toho aby si tocil nieco o nafte pls... o tom tento clanok ani diskusia nie je :D
Chci v tom vidět dědu s babi jak jedou na počtu a pak do lidlu. Žádnej eco režim a snížení spotřeby, ale praskot z vejfucku a plato vajec a brambory lítaji sem a tam. Proprděný sedačky už je druhá věc, ale když na chatu, tak fofrem a v N packetu a s vykulenym bišónkem vzadu.
To nerozporuji. Za mě asi zábavnější byla předchozí točivá 1,6 ale jinak proti tomu nic nemám. Nicméně ubráním výkonu a celkem znatelnému zhoršení ve zrychlení to asi bude už opravdu jen dobře jezdící malé auto, ale za HH už to asi moc lidí považovat nebude.
Tomu i20N z môjho pohľadu chýba už len jedna vec. Agresívnejší bodykit a farebná úprava alá WRC špeciály. Ako to už niekto vyššie písal, toto by bola trefa do čierneho s potenciálom legendy alá EVO či Impreza STi.
Hmm, tříválec s jedním vypínatelným válcem je pro tebe u hot-hatche předností! :-O:-[]:-[]:-[] Jakých "objevných" myšlenek se od tebe ještě dočkáme? :-):-):-)
Podívej se jak to dopadá napříč značkami a pak se ani není třeba divit u Škodovky. V tomto segmentu zůstává prakticky jen Fiesta ST a nově přichází i20N. O patro výše se ještě něco prodává, ale také je toho stále méně. Už jen rezignace na manuál u Meganu RS. Takže buďme rádi alespoň za přiostřené Octavie a pro fajnšmekry dokonce stále s dostupným manuálem.
Pre mna fiesta st asi dizajnovo najpodarenejsi ford, jazdi fajn, focus st mi sedel viac, ale je podla mna draha. Tiez ma zaujima porovnanie, ako v priamom suboji dopadne i20n. Vzhladom na image znacky sa casom isto budu dat zohnat zaujimavo nacenene skladovky, jazdenky, a viem si to predstavit doma v garazi ako vikendovu zabavku za relativne good value. Pre mna skoda, ze sa i30n nerobi v kombi
Nevím co je relevatny odborny a oficialny dokaz :-O:D:-!
Ty nevíš že emise aut se snižují 61 let, v Evropě 50 let = a sme celý ty desítky let = lehce POZADU? NIKDY za celý tvůj život = sme nebyli lídr v emisích? To víš nebo NE?
Lhaní nerovná se TWISTED to nechápe = to jako FAKT NE ;-)
Zkus ještě jednou promyslet co sem napsal = třeba napodruhý..
Trochu odstrašující je to "zase" = tzn. že ČASTO nechápeš = že nelžu, jen holt to nechápeš, je to složitý. Ale to NEznamená že co nechápeš = lež. Chápeš? :-|
Dobyvačnou válkou, kterou sami rozpoutali. Ale to jste samozřejmě nemohli vědět a i kdyby jo, jen sebevrah by se tehdy vzepřel a nezaplatil.... ;-\ Takže se rozhodně není za co omlouvat. :-)
P.S. Za ty vybrané prachy jsme tehdy severokorejcům nakonec asi stejně poslali zbraně, nebo si je za ně koupili sami. :-(
i20N mieri priamo na FieSTu, to naznačil aj samotný Hyundai, takže to bude logicky hlavný konkurent a tipujem, že sa ňou aj značne pri vývoji a ladení inšpirovali a ten jazdný prejav bude blízky. Ak teda budú jazdne podobné, potom to bude už viac o značke a cene. Aj mne je oveľa bližší Ford, takže pri podobnej cene by som volil Ford. Ak by ale cena i20ky bola podstatne nižšia...
Súhlas, Hyundai síce podľa mňa strednú triedu nevypustí úplne, už len z prestížneho hľadiska, ale bude to obmedzovať, napr. spoločným vývojom pre USA a EU, lebo samostatný európsky model sa im určite nebude rentovať (minulý rok sa v EU predalo len 3400 ks, čo je na chvoste triedy až za Stingerom). Ako píšeš stredná trieda padá dolu a len najsilnejší hráči (medzi ktorých i40 nikdy nepatrila) dokážu profitovať (Passat, 3er, C-trieda...). Takže nejaká zľahka upravená americká verzia, dva motory a dovidenia.
"trochu" divne, ale inak zatial na papieri vyborne vozitko... ten dizajn mi neberie, je tak podivne vyhrotene, pre mna tym nespravnym smerom... ta geometria je vsade moc radikalna nez zmysluplna a esteticka, ale budiz...
..o to viac som zvedavy na testy tohto podivina :-)
Vazne ? Salutovat musim len preto, ze mam v garazi starsie a lacnejsie auto ?
Moje nazorove sebavedomie mi dovoluje urobit si nazor a vyjadrit sa na temu dizajnu aj novsich a drahsich aut :-)
By the waý pokial by sme sa bavili o cene noveho vozu, tak to moje bolo tipujem drahsie v case jeho priemery... tak babo raď :D
O SSS novoty neznam takže se dovzdělam.. A ne nezapoměl na někoho, kdo tam již davno neni. Vychazet z papiru nelze, ale papirovych kovboju je nejen zde dost.
Co maji společneho předsudky s realitou ? Namluvit a namlatit do klavesnice se da co chce, ale realitu tim nezměni.
A evidentně potřebuješ dovzdělat což neni zdaleka poprve, o tom kde je misto Pola GTI. Ale chapu, že někdo, kdo si mysli, že i octavia RS je HH žije v omylu a věřim, že jsou i mimoňove co si to mysleli i o fabii RS.
Ano = dával sem sem odkazy na emisní normy = japonské, australské (ty jsou vlastně britské) atd.
Tady lidi sami neví proč hysterčí z 95g CO2/km = přitom dávno to umí auta s výkony které ten hysterka nikdy neměl nemá a asi ani mít nebude. Co má řikat jak by měl HYSTERČIT amík a tamní norma 5,8 litru = při jejich autech a nejprodávanějším https://www.tipcars.com/…or-50047025.html:-O:D
Emise sou všude ca stejné = případný drobný rozdíl nehraje ve vývoji roli. Ale asijské (korejské i japonské) automobilky mají prostě náskok. Nešly desetiletí cestou papírových emisí pomocí dotováné nafty = ale snižovaly emise elektřinou a zkouší vodík https://oenergetice.cz/…isty-vodik-svete podobnou cestou se snaží jít gigantická Čína
My evropani jsme po bludný cesta nafta https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv zkusili pidimotůrky objemu krabice od mléka s turbem = taky nic moc cesta i když přiznám že některý tyhle motůrečky mě docela překvapily. Malé automobilky typu Mazda nebo Subaru nemaj dlouhodobě šanci na přežití = to je zas ekonomická otázka.
Pokud to tak opravdu bude, ani nízká hmotnost Swiftu nepomůže. Ale jednak to zatím není 100% potvrzené (nemusí nutně kopírovat naladění z Vitary a S-Crossu) a za druhé to údajné zpomalení o 1s je hodně zvláštní, když Vitara a S-Cross mají v obou verzích 95kW i 103kW uváděné naprosto shodné hodnoty zrychlení.
Jasné, preto píšem, že výkon je len jedným z kritérií. Pri Swifte veľkú rolu hrá nízka hmotnosť, preto aj s podpriemernými 103 kW dokáže auto pekne rozhýbať a vďaka naladeniu podvozka zabaviť. Takže 103 kW Swift Sport bol hothečom a Fiesta 103 kW nie. Ale po poklese výkonu a výraznom zhoršení dynamiky Swiftu (1s na stovke je veľký rozdiel)? Asi už nie.
Btw. zaujímali by ma dynamické parametre novej 114 kW verzie Ecoboostu. Ani s týmto motorom by som Fiestu neoznačil určite za hotheč, ale tak už tipujem že žiadne Waterloo by sa nekonalo a Fiesta by dynamicky porazila SSS.
Srovnání 103 kW verzí je pro Fiestu docela Waterloo. ;-) http://www.zeperfs.com/…uel7348-7137.htm
A pokud se týká jízdních vlastností, tohle se vážně těžko posuzuje od stolu. Nebo z testů. Někdy je prostě dokonalost na škodu zábavě a drobné chyby tě naopak baví. Za sebe bych řekl, že SSS před mildhybridem k hot-hatchům patří po stránce dynamiky a jízdního chování....a na hot-hatche mu chybí větší "divadlo". No a po hybridizaci už mě nezajímá.
Tak premie ti da vic vyzrat kdyz si nepriplatis, takze zakladni latkove sedacky v BMW jsou vzdy bida, zakladni audio je casto bida, zakladni kola jsou bida atd., ja se ale nebavim o tom kdyz nekdo chce ztlacit cenu 3er na cenu passatu. To pak dopada spatne. Kdyz se ale clovek vyrovna s tim, ze da za 320d o 300k vic nez za 2.0tdi passat, pak priplatkova sedadla jsou v BMW lepsi nez v passatu, priplatkovy infotainment je v BMW lepsi nez v passatu, priplatek za automat ti taky dopreje vyssi uroven nez obdobnej priplatek u passatu a tak muzeme pokracovat. Tech 300k rozdilu tedy neni jen o image, za tech 300k dostanes auto kde "kazda jedna malickost funguje malicko lip" (nebrat doslova).
Apropo, 20d je nejprodavanejsi BMW motorizace (ne 18d, ne 18i), nejprodavanejsi BMW modely jsou 3er a 5er, ne jednicka, ne dvojka. A i kdyz se mi chce ti dat za pravdu, ze tam kde pises (nejniz) je ten rozdil mezi premii a mainstreamem maly, tak si vzdy vzpomenu na sve bezprostredni presednuti ze VII golfu do A3 minule generace se stejnym motorem a ano, i tam byl jasny posun mezi mainstreamem a premii. Stacilo prejet prvni nerovnost. A vzhledem k tomu ze se skladovky A3 dali sehnat sveho casu za 25k E, tedy asi o 1k draz nez stejne vybaveny golf, je ten kolikrat predrazenej vlastne mainstream. ;-)
Ale já nepopírám, že A3 je lepší, než Golf, ale říkám, že drtivá většina kupců těchto modelů se základními motorizacemi, pro to nejde proto, že je to lepší, než Golf, ale proto, protože je to Audi...
Navíc i v těch starších generací třeba byla A3 lépe odhlučněna, tedy nevím, jak proti Golfu, ale proti O3 určitě.
I ta základní ? Já seděl v pár základnějích modelech od Audi i BMW a ten interiér tedy nebyl tak parádní, jako verze dražší a vybavenější. No, Mondeo nemá zrovna nejlepší infotainment ani z pohledu mainstreamu, tak tady bych to asi nesrovnával :D (i když jsem někde viděl statistiku, že se SYNC3 je prý velká spokojenost ve srovnání s ostatními.. nevím nevím..)
Jenže ty už střílíš do 320d (tam to asi platí), těch jezdí pořád sice dost, oprav mne, ale vídám více a více ty základnější 318i/d, ale hlavně nové 2er a 1er s těmi základními motory a to klidně v Mpaketu. MB A s motory od Renaultu a AMG paketem, Audi A3 a A4 s TSI z Golfu.
Tohle není jen o BMW, prémie je i to, co jsem vyjmenoval a zrovna třeba až na odhlučnění a image u Audi dostaneš to stejné, jako u VW. I ty levnější BMW nejsou ani RWD, nebo mají manuál.
Pořád si stojím za tím, že drtivá většina kupců nejde pro základní A3 proto, že má lepší odhlučnění, ale že má lepší image. Dříve si BMW 3 koupil ten, kdo rád řídil, ale kdo si kupuje ty 2er a 1er s FWD ? Je to hezké, je to BMW...
Tak na takového Vaculíka fakt nemám, ale garantuju ti, že většinu těch dvacetiletých cápků, co teď "testují" auta na různých obskurních autowebech bych strčil do kapsy levou zadni (tedy snad kromě posuzování úrovně různých softwérových pítchovin, které mě u aut opravdu nezajímají). :-)
Na to ti napíšem zase STINGER. Byť sebelepšia technika v stráviteľnom kabáte, kvôli platforme, motorom a cene v podstate okrajová záležitosť. Oprávnene alebo nie nechám na každého.
No o tom to je, když dostaneš za podobné peníze u hothatche 3hrnek s jedním odpojitelným hrnkem nebo nekomplikovaný 4válec? Neváhal bych a vzal tu i20N ;-) BTW 3hrnek u obyčejného malého auta je tak nějak v pohodě (spíš už jsme si zvykli) ;-)
Tak určitě je to i o ceně a vim, že např. u vas je v nabidce pouze v nejvyšši a tedy i nejdražši variantě ST3. Ale to neni chyba samotneho auta, ale fordu či zastoupeni. Ale jde i o to, že FIST nabizi vlastnosti, tzn každodenni použitelnost a zabava, kterou ti daji až auta, ktere jsou mnohem dražši.Vesměs lide po zkušenostech s FIST hovoři, že je třeba šahnout po určitych modelech BMW či Porsche, kde jsou i provoz a naklady na auto v jinych finančnich častkach. Samozřejmě je tu i dalši aspekt na ktery je poukazovan a to, že fiesta ST nenabidne prostornost kompaktu a je třeba to brat v potaz.
To, že FieSTa stojí "za kažou kačku" píšu najmä tam, kde tá cena je primeranejšia, ako u nás. Pozri si cenu v Nemecku, kde sú inak autá drahšie, než u nás, napriek tomu tam FieSTa začína na 22.420 eurách, kdežto u nás až na 25.490 eur. Naopak Polo GTI v Nemecku je od 26405 eur. Takže aj keby nejazdila FieSTa lepšie, ako PGTI (čo jazdí, bezpochyby), tak by si si pri daných cenách skôr kúpil FieSTu, proste 4000 eur je pri tejto triede dosť. O to viac to platí pre Britániu, kde vnímajú Ford takmer ako domácu automobilku.
Takže úspech FieSTy je založený na kombinácii skvelých jazdných vlastností a zábavnosti A dobrej ceny.
A přijde ti, že pišu o jedne kategorii ? On TypeR nevynika v nižši středni ? FiST vynika bez ohledu na kategorii HH. A jak jsem ti již psal nejde jen o nějake komerčni recenze, kde zazniva, že FIST stoji za každou kačku nebo že jde o vynikajici HH a přitom je cenově nejdostupnějši vzhledem k nabizenym vlastnostem. Ale hlavně se o tom přesvědčili uživatele a majitele jinych HH a nemalo z nich byli velmi přijemně zaskočeni po osobni zkušenosti.
Focus ST tak vo svojej triede nevyniká preto, že tá je nabitá konkurenciou. FieSTa ST súťaží len s Polom GTI (a to podľa teba nie je HH, takže vlastne vyhráva len kontumačne). :D:-[]
Zachytil som, že Renault zvažuje presunutie športových modelov pod značku Alpine (neviem, či to aj prekročilo fázu voľnej úvahy). Každopádne Clio by si RS zaslúžilo, hoci aj pod drahšou značkou Alpine.
Ono faktorom je aj menší cenový odsup medzi prémiou a manistreamom, než je tomu u nás. V niektorých západných krajinách (nie všetkých) častokrát svoja mainstreamové modely skoro toľko, čo prémia, takže kupujúci ich berú ako alternatívy. Jeden aktuálny príklad za všetky: nové BMW 128ti v Británii stojí menej, ako Golf GTI. Pri takej cene by našinec o VW ani neuvažoval (v ČR je ten odstup tuším 150 až 200t).
3hrnky pod kapotou.....taky mám k tomu subjektivní odpor. Ale je docela možné, že v malém autě a s úsporou váhy nad předními koly, dobře vyvážený 3hrnek by mohl nabídnout i lepší svezení než 4vál..... :-!
Blatníky mohli přifouknout jak se říká, prosadit to níž, dát tomu vlastní paket, křídlo totožné s R5 vyjma materiálu, protože ten carbon by byl u nich pekelně drahej a jako edice R5 by to bylo mnohem lepší než tuctovka za vyšší cenu která bude kolovat po bazarech a držet cenu jen protože je to R5 edice..... A časem se objeví i pseudo verze vychytralých lidí co budou chtít vydělat na obyčejné Fabii a zarytě tvrdit, že to je skutečně edice R5
A z čeho tak usuzuješ ? Ten rozdil je tam k 200tkč. A když se odhledne od ceny tak FIST sveho většiho bratra zastinila a je to od forda povedenějši počin. Vesměs je shoda v tom, že FIST je spolu s TypeR TOP mezi HH s tim, že tu fiestu pořidiš s jasnym cenovym rozdilem. Takže je řada majitelu, ktere ani focus ST nezajimal a vi proč jdou rovnou po fiestě.
Ak je podľa Teba Focus ST drahý, tak o to viac musí byť Fiesta ST. Tá je naopak v rámci segmentu najdrahšia, naviac ak si ju dovybavíš vecami, ktoré už Focus má sériovo (napr. samosvor), tak si nekde na 28t eurách. A to už podľa mňa je lepšou value for money Focus za 33t.
Uvidime, ci Hyundai v strednej nieco vypusti, ale nemecky Autobild tvrdi, ze napr. nova Kia K5 (Optima) sa do Europy VRAJ nakoniec dostane, ale iba ako kombiverzia. Tak som zvedavy, ci to nebude len novinarska kacica.
Budu se ti snažit věřit. Nicmeně ty jsi přesně ten připad, ktery ma jasno jen co si přečte info od vyrobce či nějaky PR članek.
A tenhle 3 val byl prověřovan nejen samostatně, ale i v přimem srovnani s těmy 4 valci a to o objemu 2.0 a on nejenže dustojně obstal, ale ukazal, že objem a počet valcu nemusi automaticky znamenat vic a byt lepšim.
´´u Audi dostaneš to stejné, jako u VW´´
Pokial by bola rec aj o A4 tak ma MLB EVo platformu, tj lepsie nez Passik.
Co som takto pozeral po testoch tak nova A3 je celkovym naladenim a komponentmi byt rovnakej platformy citelne lepsia ako Golf... s tymi plastami suhlasim.
Na kolko brat lepsie komponenty (tlmice, ulozenia, odhlucnenie, ladenie atd) ako nieco odlisne nevis, pokial je nejaky zaklad vyrazne lepsie osadeny a naladeny asi to vie byt podstatny rozdiel... trebars aj zivotnost z toho plynuca.
Som celkovo zvedavy co tento koncern bude mat za motory v okoli 200k... 1.8Tce uz nie je ani v Talismane, v kazdom segmente nechali len to najnutnejsie aj z momentalnych motorizacii, crossovery a megane si este nechali po 1 verzii 1,33 a clio ma uz len ten liter... asi to fakt caka na tu 3valcovu 1.2 som zvedavy ci uziju kompressor ako povodne Nissan ked navrhol tento motor, alebo tam daju turbo. Megy RS este tu 1.8 ma aj s Alpinou A110, ale to su aplikacie v okrajovkach.
Kazdopadne maju emisie pre pripadne Clio RS, ale motor zatial nie... trebars to fakt vsetko investuju do Alpiny, kde by Clio asi nemalo zmysel kedze z toho chcu mat ´´male´´ Ferrari...
No počkaj, ale HH predsa nedefinuje len motor ako taký. Podľa mňa by bola skôr výpovedná hodnota výkon/váha, kde by to Suzuki mohlo náskok konkurencie zčasti dohnať vzhľadom k výkonovému deficitu. Ale parameter 0 - 100 u Suzuki je v kontexte konkurenicie bieda, to súhlas.
To je takove kratkozrake kliche, ze si lidi premii kupuji jen nebo hlavne pro image. I hloupa 320d ma premiovou ergonomii, odhlucneni, materialy, vybavu, infotainment o kterem se muze treba mondeu (az na to odhlucneni) jen zdat. K tomu i 320d je jinde castecne i technikou nez bezny mainstream, bo hnaci retezec neni jen o motoru (kde podobnou naftu ma dnes vazne kazdy), ale i o prevodovce, a tak sladenou prevodovku s motorem jak to umi BMW se ZF8 u mainstreamu neznam.
Proto prodeje D3 a predevsim jejich podil na trhu stale rostou. Nejsou o tolik drazsi, na to ze jsou jednak lepsi tak k tomu pridavaji i ten image (na kterem zalezi, a ne ze ne, ale ani omylem to neni jen o nem). ;-)
No prémiovky jsem do rovnice vůbec nezapočítal, tam si myslím, že Hyundai už vůbec konkurovat nemůže, protože až na pár jedinců si je kupují lidé hlavně pro image... ostatně je to i vidět, že ta masově prodávaná D3 se koncepčně od mainstreamu vlastně moc neliší - FWD, 4válce (někde i tří), fake Quattro...
Doba je inde, taketo drahsie auta a vykonnejsie auta si aj tak nekupuju ludia, ktori nemaju kde dobijat. Ale ako retro, ukazat detom, ze takto sa kedysi startovalo, potom sa cakalo, kym sa motor zahreje, tymto sa radilo, na to je to super :-)
Možná by bylo dobré si uvědomit, že provozem auta na spalovací pohon podporuješ to hnusné bolševické Rusko a z nejméně z 10 % i našeho premiéra. Není to dobrý důvod proto si pořídit elektroauto a vyžadovat nabíjení pouze elektřinou vyrobenou spálením uhlí z Mostecké uhelné?
Nevedel som ako to myslis uplne, (aj v minulom) prispevku som pisal, ze je to zaujimave a vitane auti ... a rozhodne sa tesim ako to bude jazdit, dizajn ma vsak neoslovil. Nech to vyznie akokolvek, na zivo mi moje auto pride krajsie :D Verim vsak, ze v reali bude i20N v inej farbe (cervena) lepsie posobit.
S tymi jazdnymi vlastnostami a vzorom Fiesty je to len domienka, mozno si to naladia tak ako ine Nka, ktore su ako pisu viac na zabavu ako na casy... to sice sedi i na Fiestu, no tuto teoriu si N razi od zaciatku, nie len v pripade i20N.
Na tie 3valce VS 4valce by som to videl skorej a este mozno dizajn... obaja su znacne odlisni co je pozitivum
Kdyby jsi věděl kolik druhu rumu jsem měl tak by se ti zatočila hlava jen z te představy. Ale do odbornosti a znalosti mam fest daleko asi jako to tve čistě teoretizovani a odsuzovani jen na zakladě toho papiru.
A FiST s 3 valcem už je tu vic než 2r a z praxe jsou vlastnosti již davno zname.
Ty jsi tu akorat tak od toho aby jsi jen mlatil do klavesnice na zakladě papiru od vyrobce.
A myslet je h.ovno vědět což je dalši tvoje disciplina ve ktere vynikaš.
Za mna by bola 208top, sucasny renaulti dizajn ma moc neberie, ale nevravim ze to je dizajnovo odflaknute, Cooper mi pride najprijatelnejsi az na to co spominas... YarisGR mi pride fajn, aka bude real pouzitelnost netusim, v tomto ma Polo na vrch, diazjnovo s nim tiez nemam problem.
Ked tak pozeram na H/K, tak mi pride ich pocinanie trochu rozporuplne... Kia mala byt ta sportova aj chvilu bola, Hyundai si pak uvedomil, ze chce byt sportovy tiez, pretoze je to materska znacka koncernu a na jej image zalezi... k tomu je potrebne N... co teda ta Kia ?
Clio RS podla mna bude...prej na to Renault emisie ma, len neviem ci ma motor.. 1,33 sa zarezala a povedzme si, ze objem je predsa len mensi, 1.6t od nissanu je minulost tiez a 1.8 je uz moc do Clia.... 1.2 trojvalec od Nissanu co teraz zacne Renault pouzivat miesto 1,33 asi tiez nebude v RS :D
Jak uvodni obrazek nevypada zrovna vabně tak textově to vypada velice dobře. Segment, kde již poměrně dlouho jsou pouze SSS a FIST, přichazi dalši nadějny hrač. :yes:
Ne ja se snažim vychazet z reality a ne z nějakych předpokladu a teorie. V praxi se často ukazuje, že teorie/teoretik jsou či byvaji akorat tak na škodu.
Fabia RS nebyla už u současné generace, ale k čemu taky, když koncern má Polo GTI? A Scala... je zaměřená jinak, takže nějaké "RS" je naprostá zbytečnost.
On je 1.5EB ve fiestě ustupek ? No je zajimave, že ti co maji nejen odzkoušeno si to nejen nemysly, ale navic jej považuji za jednu z mnoha přednosti fiesty narozdil od takoveho 4 valcoveho 2.0 TSI v polu, ale pravda polo jako neHH je možna i laděno včetně motoru mimo segment těch HH.