Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Hyundai i20 N: Auto postavené s důrazem na radost

Dlouho očekávaný ostrý prcek nabídne výkon 204 koní , manuální řazení, samosvorný diferenciál a maximální důraz na radost za volantem.
Zpět na článek
21. 10. 2020 01:03
21. 10. 2020 08:18
21. 10. 2020 10:18
21. 10. 2020 10:20
21. 10. 2020 10:38
21. 10. 2020 10:43
21. 10. 2020 10:48
21. 10. 2020 10:49
21. 10. 2020 11:31
21. 10. 2020 11:57
21. 10. 2020 12:14
21. 10. 2020 13:36
21. 10. 2020 17:17
21. 10. 2020 17:15
21. 10. 2020 17:46
21. 10. 2020 14:28
21. 10. 2020 17:13
21. 10. 2020 17:25
22. 10. 2020 17:36
21. 10. 2020 10:52
21. 10. 2020 11:32
21. 10. 2020 09:01
21. 10. 2020 15:34
21. 10. 2020 20:44
22. 10. 2020 00:14
21. 10. 2020 05:56
21. 10. 2020 06:10
21. 10. 2020 07:01
21. 10. 2020 08:56
21. 10. 2020 10:54
21. 10. 2020 06:32
21. 10. 2020 08:15
21. 10. 2020 10:10
21. 10. 2020 12:35
21. 10. 2020 12:53
21. 10. 2020 13:02
21. 10. 2020 13:32
21. 10. 2020 06:49
21. 10. 2020 08:13
21. 10. 2020 09:14
21. 10. 2020 09:15
21. 10. 2020 09:36
21. 10. 2020 10:03
21. 10. 2020 10:50
21. 10. 2020 11:37
21. 10. 2020 09:03
21. 10. 2020 09:22
21. 10. 2020 09:24
21. 10. 2020 09:31
21. 10. 2020 09:38
21. 10. 2020 09:45
21. 10. 2020 09:58
21. 10. 2020 10:17
21. 10. 2020 11:42
21. 10. 2020 11:59
21. 10. 2020 14:36
21. 10. 2020 14:46
21. 10. 2020 15:22
21. 10. 2020 18:00
21. 10. 2020 12:54
21. 10. 2020 13:06
22. 10. 2020 11:43
21. 10. 2020 13:59
21. 10. 2020 14:38
21. 10. 2020 14:52
21. 10. 2020 15:24
21. 10. 2020 23:01
22. 10. 2020 09:22
22. 10. 2020 10:32
22. 10. 2020 10:47
21. 10. 2020 09:43
21. 10. 2020 10:36
21. 10. 2020 12:29
21. 10. 2020 12:50
21. 10. 2020 12:56
21. 10. 2020 13:03
21. 10. 2020 13:09
21. 10. 2020 13:45
21. 10. 2020 12:58
21. 10. 2020 13:05
21. 10. 2020 16:07
21. 10. 2020 12:52
21. 10. 2020 12:55
21. 10. 2020 12:58
21. 10. 2020 13:00
21. 10. 2020 13:11
22. 10. 2020 11:34
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 01:03
Jaj
Skoro to vypadá, že můj bankovní účet čeká tak za dva roky velké mrzení. Už je to roky, co mě něco tolik zaujalo.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - _Karel_
21. 10. 2020 08:18
Re: Jaj
Jj, působí to tak, že málokdo z mainstreamu si dává tak záležet a upravuje toho na autě tolik. Hyundai válí, to se musí nechat.
Avatar - lamal
21. 10. 2020 10:18
Re: Jaj
O tych upravach to az tak nie je v pripade i20N, skor o odvahe to jednak vobec ponukat dnes a osadit (iba) manualom a mech. samosvorom, byt su to bezne veci. (aj ked ten mech. samosvor v tejto triede bezny nie je)
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 10:20
Re: Jaj
Stejně jako Honda nebo Toyota = to není odvaha to jsou MIMO evropští výrobci

Jsou celkově (desetiletí) dál v emisích a současně nabízí i...
Avatar - lamal
21. 10. 2020 10:38
Re: Jaj
Ano, ale musia mat neustale sucasne motory z pohladu EU emisii aj pre tuto triedu HH (k tomu male predaje tychto verzii), co je narocne a napr Mazda, Subaru s tym maju znacne problemy...
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 10:43
Re: Jaj
Emise sou všude ca stejné = případný drobný rozdíl nehraje ve vývoji roli. Ale asijské (korejské i japonské) automobilky mají prostě náskok. Nešly desetiletí cestou papírových emisí pomocí dotováné nafty = ale snižovaly emise elektřinou a zkouší vodík https://oenergetice.cz/…isty-vodik-svete podobnou cestou se snaží jít gigantická Čína

My evropani jsme po bludný cesta nafta https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv zkusili pidimotůrky objemu krabice od mléka s turbem = taky nic moc cesta i když přiznám že některý tyhle motůrečky mě docela překvapily. Malé automobilky typu Mazda nebo Subaru nemaj dlouhodobě šanci na přežití = to je zas ekonomická otázka.

Rozhodně korejci od vodíkových aut po tohle :yes:
Avatar - lamal
21. 10. 2020 10:48
Re: Jaj
mas na toto relevantny odborny a oficialny dokaz ? ´´Emise sou všude ca stejné´´
bez toho aby si tocil nieco o nafte pls... o tom tento clanok ani diskusia nie je :D
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 10:49
Re: Jaj
Ano = dával sem sem odkazy na emisní normy = japonské, australské (ty jsou vlastně britské) atd.
Tady lidi sami neví proč hysterčí z 95g CO2/km = přitom dávno to umí auta s výkony které ten hysterka nikdy neměl nemá a asi ani mít nebude. Co má řikat jak by měl HYSTERČIT amík a tamní norma 5,8 litru = při jejich autech a nejprodávanějším https://www.tipcars.com/…or-50047025.html :-O :D

Když hysterčit = tak třeba z vašeho slovenského exportu https://www.seznamzpravy.cz/…sovy-rise-125234 + https://www.novinky.cz/…nasobil-40331365 letos k tomu přidal https://www.reflex.cz/…-daleko-hur.html ;-)

HOAX klišé = za všechno špatný může EU = jen tak nezemře :-!

Všechno má SOUVISLOSTI = tahle o které je článek tu, že si to výrobce může dovolit PROTOŽE... ale o tom tento clanok ani diskusia nie je :D
Avatar - lamal
21. 10. 2020 11:31
Re: Jaj
´´mas na toto relevantny odborny a oficialny dokaz ?´´ side by side nech vidime, ze mimo EU su rovnake emisne normy...
Avatar - pradeda777
21. 10. 2020 11:57
Re: Jaj
EU má nejpřísnější emisní normy. EU zachrání svět.,,, ;-) Tečka!
21. 10. 2020 12:14
Re: Jaj
A o tom se prostě nediskutuje :D
21. 10. 2020 13:36
Re: Jaj
Tak tak. Kdo nejde s námi, jde proti nám! - klasické heslo jakýchkoliv marxistů (i těch zelených). :-( :-( :-(
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 17:17
Re: Jaj
No NEmá to moc cenu = vysvětlovat. To se shodneme = prostě za všechno špatný může Kalousek, EU, Havel a Sóros = ví snad každej :D

Uznávám že tenhle komplex znalostí JE o dost jednodušší, než ten věcem rozumět ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 17:15
Re: Jaj
Nevím co je relevatny odborny a oficialny dokaz :-O :D :-!

Ty nevíš že emise aut se snižují 61 let, v Evropě 50 let = a sme celý ty desítky let = lehce POZADU? NIKDY za celý tvůj život = sme nebyli lídr v emisích? To víš nebo NE?
Avatar - lamal
21. 10. 2020 17:46
Re: Jaj
nepoznas odpoved na otazky, neponukas udaje, ktore by ti jednoducho a prehladne mohli dat za pravdu, miesto toho tu pises vymielacky ...
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 14:28
Re: Jaj
Zase lžeš. Euronormy nebo jejich zahraniční obdoba nijak nesouvisí s tím, o čem diskutujeme. Článek je o jedinečném hot hatchi s 1.6 turbo a manuálem, a ty zas vytahuješ nějaké své Lexusy s CVT s minimálními emisemi, které jsou zábavné asi jako pračka. Fakt už se k tomu prosím nevyjádřuj, ta demagogie se nedá ani číst.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 17:13
Re: Jaj
Lhaní nerovná se TWISTED to nechápe = to jako FAKT NE ;-)

Zkus ještě jednou promyslet co sem napsal = třeba napodruhý..

Trochu odstrašující je to "zase" = tzn. že ČASTO nechápeš = že nelžu, jen holt to nechápeš, je to složitý. Ale to NEznamená že co nechápeš = lež. Chápeš? :-|
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 17:25
Re: Jaj
Já právě velmi dobře chápu ty tvoje donekonečna se opakující nesmyslné teze. Problém je, že nemají nic společného s realitou.
22. 10. 2020 17:36
Re: Re: Jaj
Korejské emisní normy jsou třeba přísnější než ty naše evropské
Avatar - _Karel_
21. 10. 2020 10:52
Re: Jaj
Zpevněná kastle, podvozek, převodovka - mě je to sympatický už samo o sobě.
Avatar - lamal
21. 10. 2020 11:32
Re: Jaj
Ano bez debat sympaticke a aj dostatocne pravdepodobne, akurat ze to nie je nic co by HH neuzivali v ramci nejakeho obligatneho tuningu...
Avatar - Blue Sun
21. 10. 2020 09:01
Re: Jaj
Ještě si počkejme na testy, ať tam nečeká nějaké skryté překvapení.
21. 10. 2020 15:34
Re: Jaj
Máš sice částečně pravdu, ale i30N nebo úspěchy ve WRC napovídají, že tady jde o vzrůstající trend, narozdíl od evropských výrobců a jejich útlumu.
Avatar - xxc
21. 10. 2020 20:44
Re: Jaj
ale uz trosku mimo a neskoro chodia do Europy, ked ostatni vyrobcovia od toho ustupuju
Avatar - twistedTSD
22. 10. 2020 00:14
Re: Jaj
??? To je snad ideální stav pro Hyu.
21. 10. 2020 05:56
na počtu
Chci v tom vidět dědu s babi jak jedou na počtu a pak do lidlu. Žádnej eco režim a snížení spotřeby, ale praskot z vejfucku a plato vajec a brambory lítaji sem a tam. Proprděný sedačky už je druhá věc, ale když na chatu, tak fofrem a v N packetu a s vykulenym bišónkem vzadu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - bbaronSVK
21. 10. 2020 06:10
Re: na počtu
hehe, presne tak :D
Avatar - zaplosak
21. 10. 2020 07:01
Re: na počtu
Tak snad si koupí jinou verzi auta ne.... ;-)
21. 10. 2020 08:56
Re: na počtu
Srandicky, srandicky, ale zil som par rokov v jednej dedine pri oxforde a mal som dve susedy 60+, jedna mala mitsu evo 7, druha golf gti a obidve to prasili tak, ze ked sli do obchodu, ozivalo sa udolim piskanie gum :-)
Avatar - wakantanka
21. 10. 2020 10:54
Re: na počtu
ehm, tak keď jedna bola Mrs. Kannkunen a druhá Mrs. Allen tak sa ani nečudujem :-)
21. 10. 2020 06:29
Žák školí učitele...
...a brutální způsobem. Nejdříve i30, teď výkonná i20. Ještě chybí, aby na RWD platformě Genesis udělali nástupce i40 a zapomenu na trapnou pachuť, kterou Hru u nás vytvořil Vošický.

Fakt parádní :yes:
Rozbalit vlákno
27
Avatar - SKAY
21. 10. 2020 07:05
Re: Žák školí učitele...
Pachut je značná.....
nicméně novy Tuson naceste vypada dobře a jezdi ted flotila s dalšími zamaskovanými takže možná další N byt suv.....
i20 jeto změna z organického dyzajnu na pravítko a nový směr semilíbí .Zamě pěkné ale ten vnitřek ne.
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 08:15
Re: Žák školí učitele...
Tak zrovna s Tucsonem se neshodneme. Jak jsem si říkal, že si nechím prostor v názoru a to auto při živém shledání, tak bohužel se ten názor zhoršil. Na "papíře" to vypadalo zajímavě, neokoukaně, nově. Bohužel na živo to v mých očích zase tak moc nefunguje. "Světelná rampa" v předu vypadá divně, prolisy na boku také tolik nefungují a komplikovanější zadek k tomu moc nesedí. Za mě bohužel. Ale to je čistě osobní věc líbí/nelíbí.
21. 10. 2020 15:36
Re: Žák školí učitele...
Shodnu se na designu Tucson s ten ou. Zatím jsem ho viděl asi 3x a přední prosvětlené žaluzie i divně nateklé boky mě neoslovují.
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 08:12
Re: Žák školí učitele...
Mluvíš mi z duše. Jak jsem Hyundai nemusel a doslovase mi díky Vóšovi ta značka protivila, tak si teď získává čelní místo v mém žebříčku. Tohle to jen potvrzuje.
RWD i40 by byla třešnička na dortu, ale popravdě by stačil důstojný zástupce střední třídy. I klasické motory na to mají. Paleta motorů 1.6T, 2.0T a 2,2 CRDI by většině lidí stačila.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 08:16
Re: Žák školí učitele...
Já si trochu myslím, že střední třída je v případě EU trhu pro Hyundai nezajímavá. Spíše sem dovezou globální model, než aby vyvíjeli a přizpůsobovali, jako to dělají u B a C segmentu. Zkrátka frčí SUV a konkurovat Passatu (to je vlastně jediné úspěšné auto střední třídy v Evropě) by byl běh na dlouhou trať.... s i30 to trvalo 3 generace a stejně Golf ještě nesestřelila.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 08:30
Re: Žák školí učitele...
Súhlas, Hyundai síce podľa mňa strednú triedu nevypustí úplne, už len z prestížneho hľadiska, ale bude to obmedzovať, napr. spoločným vývojom pre USA a EU, lebo samostatný európsky model sa im určite nebude rentovať (minulý rok sa v EU predalo len 3400 ks, čo je na chvoste triedy až za Stingerom). Ako píšeš stredná trieda padá dolu a len najsilnejší hráči (medzi ktorých i40 nikdy nepatrila) dokážu profitovať (Passat, 3er, C-trieda...). Takže nejaká zľahka upravená americká verzia, dva motory a dovidenia.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 08:33
Re: Žák školí učitele...
No prémiovky jsem do rovnice vůbec nezapočítal, tam si myslím, že Hyundai už vůbec konkurovat nemůže, protože až na pár jedinců si je kupují lidé hlavně pro image... ostatně je to i vidět, že ta masově prodávaná D3 se koncepčně od mainstreamu vlastně moc neliší - FWD, 4válce (někde i tří), fake Quattro...
21. 10. 2020 09:20
Re: Re: Žák školí učitele...
Uvidime, ci Hyundai v strednej nieco vypusti, ale nemecky Autobild tvrdi, ze napr. nova Kia K5 (Optima) sa do Europy VRAJ nakoniec dostane, ale iba ako kombiverzia. Tak som zvedavy, ci to nebude len novinarska kacica.
Avatar - fOE
21. 10. 2020 12:04
Re: Žák školí učitele...
To je takove kratkozrake kliche, ze si lidi premii kupuji jen nebo hlavne pro image. I hloupa 320d ma premiovou ergonomii, odhlucneni, materialy, vybavu, infotainment o kterem se muze treba mondeu (az na to odhlucneni) jen zdat. K tomu i 320d je jinde castecne i technikou nez bezny mainstream, bo hnaci retezec neni jen o motoru (kde podobnou naftu ma dnes vazne kazdy), ale i o prevodovce, a tak sladenou prevodovku s motorem jak to umi BMW se ZF8 u mainstreamu neznam.

Proto prodeje D3 a predevsim jejich podil na trhu stale rostou. Nejsou o tolik drazsi, na to ze jsou jednak lepsi tak k tomu pridavaji i ten image (na kterem zalezi, a ne ze ne, ale ani omylem to neni jen o nem). ;-)
Avatar - iudex
21. 10. 2020 12:29
Re: Žák školí učitele...
Ono faktorom je aj menší cenový odsup medzi prémiou a manistreamom, než je tomu u nás. V niektorých západných krajinách (nie všetkých) častokrát svoja mainstreamové modely skoro toľko, čo prémia, takže kupujúci ich berú ako alternatívy. Jeden aktuálny príklad za všetky: nové BMW 128ti v Británii stojí menej, ako Golf GTI. Pri takej cene by našinec o VW ani neuvažoval (v ČR je ten odstup tuším 150 až 200t).
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 14:14
Re: Žák školí učitele...
I ta základní ? Já seděl v pár základnějích modelech od Audi i BMW a ten interiér tedy nebyl tak parádní, jako verze dražší a vybavenější. No, Mondeo nemá zrovna nejlepší infotainment ani z pohledu mainstreamu, tak tady bych to asi nesrovnával :D (i když jsem někde viděl statistiku, že se SYNC3 je prý velká spokojenost ve srovnání s ostatními.. nevím nevím..)

Jenže ty už střílíš do 320d (tam to asi platí), těch jezdí pořád sice dost, oprav mne, ale vídám více a více ty základnější 318i/d, ale hlavně nové 2er a 1er s těmi základními motory a to klidně v Mpaketu. MB A s motory od Renaultu a AMG paketem, Audi A3 a A4 s TSI z Golfu.

Tohle není jen o BMW, prémie je i to, co jsem vyjmenoval a zrovna třeba až na odhlučnění a image u Audi dostaneš to stejné, jako u VW. I ty levnější BMW nejsou ani RWD, nebo mají manuál.

Pořád si stojím za tím, že drtivá většina kupců nejde pro základní A3 proto, že má lepší odhlučnění, ale že má lepší image. Dříve si BMW 3 koupil ten, kdo rád řídil, ale kdo si kupuje ty 2er a 1er s FWD ? Je to hezké, je to BMW...
Avatar - lamal
21. 10. 2020 14:24
Re: Žák školí učitele...
´´u Audi dostaneš to stejné, jako u VW´´
Pokial by bola rec aj o A4 tak ma MLB EVo platformu, tj lepsie nez Passik.
Co som takto pozeral po testoch tak nova A3 je celkovym naladenim a komponentmi byt rovnakej platformy citelne lepsia ako Golf... s tymi plastami suhlasim.
Na kolko brat lepsie komponenty (tlmice, ulozenia, odhlucnenie, ladenie atd) ako nieco odlisne nevis, pokial je nejaky zaklad vyrazne lepsie osadeny a naladeny asi to vie byt podstatny rozdiel... trebars aj zivotnost z toho plynuca.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 14:51
Re: Žák školí učitele...
Ale já nepopírám, že A3 je lepší, než Golf, ale říkám, že drtivá většina kupců těchto modelů se základními motorizacemi, pro to nejde proto, že je to lepší, než Golf, ale proto, protože je to Audi...

Navíc i v těch starších generací třeba byla A3 lépe odhlučněna, tedy nevím, jak proti Golfu, ale proti O3 určitě.
Avatar - lamal
21. 10. 2020 15:03
Re: Žák školí učitele...
Pisal si ze v audi dostanes to iste co vo VW tak som to pochopil, ze tam nie je nic na viac az na odhlucnenie... co by bolo malo.

So znacikom na kapote to je jasne, preto si aj premia v pohode fici s 3-4valcami :-)
Avatar - fOE
21. 10. 2020 16:03
Re: Žák školí učitele...
Tak premie ti da vic vyzrat kdyz si nepriplatis, takze zakladni latkove sedacky v BMW jsou vzdy bida, zakladni audio je casto bida, zakladni kola jsou bida atd., ja se ale nebavim o tom kdyz nekdo chce ztlacit cenu 3er na cenu passatu. To pak dopada spatne. Kdyz se ale clovek vyrovna s tim, ze da za 320d o 300k vic nez za 2.0tdi passat, pak priplatkova sedadla jsou v BMW lepsi nez v passatu, priplatkovy infotainment je v BMW lepsi nez v passatu, priplatek za automat ti taky dopreje vyssi uroven nez obdobnej priplatek u passatu a tak muzeme pokracovat. Tech 300k rozdilu tedy neni jen o image, za tech 300k dostanes auto kde "kazda jedna malickost funguje malicko lip" (nebrat doslova).

Apropo, 20d je nejprodavanejsi BMW motorizace (ne 18d, ne 18i), nejprodavanejsi BMW modely jsou 3er a 5er, ne jednicka, ne dvojka. A i kdyz se mi chce ti dat za pravdu, ze tam kde pises (nejniz) je ten rozdil mezi premii a mainstreamem maly, tak si vzdy vzpomenu na sve bezprostredni presednuti ze VII golfu do A3 minule generace se stejnym motorem a ano, i tam byl jasny posun mezi mainstreamem a premii. Stacilo prejet prvni nerovnost. A vzhledem k tomu ze se skladovky A3 dali sehnat sveho casu za 25k E, tedy asi o 1k draz nez stejne vybaveny golf, je ten kolikrat predrazenej vlastne mainstream. ;-)
21. 10. 2020 13:38
Re: Žák školí učitele...
Přesně, mám to úplně stejně. :-)
Avatar - iudex
21. 10. 2020 08:22
Re: Žák školí učitele...
Presne tak. Učitelia ako Renault (Clio RS), Peugeot (208Gti), Opel (Corsa OPC) to zabalili úplne, čo je s ohľadom na roky budovaný image a už osvedčené značky trestuhodné mrhanie. Naopak Hyundai - napriek emisným pokutám - vstúpil do triedy vo veľkom štýle, I20N má všetko a nedáva žiaden dôvod na výhrady (trojvalec ako FieSTa či chýbajúci manuál a samosvor ako PGTI). A pri tom všetkom sa ešte dá očakávať zaujímavá cena, ktorá bude iste nižšia, ako pri oboch menovaných (a jediných) konkurentoch.
Proste tu se nedá nič iné len dať veľký :yes:
21. 10. 2020 09:21
Re: Re: Žák školí učitele...
V Nemecku sa zakladna cena i20N odhaduje na cca 24.500 eur. Samosvor vraj bude za doplatok.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 09:36
Re: Re: Žák školí učitele...
Tak u nás je FieSTa za 25.500, pričom tipujem, že slovenská cena Hyundaiu bude nižšia ako nemecká. Ja tipujem i20N niekde na úrovni 22-23t. Uvidíme.
Avatar - lamal
21. 10. 2020 10:28
Re: Žák školí učitele...
Clio RS podla mna bude...prej na to Renault emisie ma, len neviem ci ma motor.. 1,33 sa zarezala a povedzme si, ze objem je predsa len mensi, 1.6t od nissanu je minulost tiez a 1.8 je uz moc do Clia.... 1.2 trojvalec od Nissanu co teraz zacne Renault pouzivat miesto 1,33 asi tiez nebude v RS :D
Avatar - iudex
21. 10. 2020 12:32
Re: Žák školí učitele...
Zachytil som, že Renault zvažuje presunutie športových modelov pod značku Alpine (neviem, či to aj prekročilo fázu voľnej úvahy). Každopádne Clio by si RS zaslúžilo, hoci aj pod drahšou značkou Alpine.
Avatar - lamal
21. 10. 2020 14:10
Re: Žák školí učitele...
Som celkovo zvedavy co tento koncern bude mat za motory v okoli 200k... 1.8Tce uz nie je ani v Talismane, v kazdom segmente nechali len to najnutnejsie aj z momentalnych motorizacii, crossovery a megane si este nechali po 1 verzii 1,33 a clio ma uz len ten liter... asi to fakt caka na tu 3valcovu 1.2 som zvedavy ci uziju kompressor ako povodne Nissan ked navrhol tento motor, alebo tam daju turbo. Megy RS este tu 1.8 ma aj s Alpinou A110, ale to su aplikacie v okrajovkach.

Kazdopadne maju emisie pre pripadne Clio RS, ale motor zatial nie... trebars to fakt vsetko investuju do Alpiny, kde by Clio asi nemalo zmysel kedze z toho chcu mat ´´male´´ Ferrari...
21. 10. 2020 12:53
Re: Žák školí učitele...
Nevím jak Polo GTI, z japonců ještě Yaris, taliáni nemají nic, Seat asi taky ne, že?
Avatar - wakantanka
21. 10. 2020 10:56
Re: Žák školí učitele...
Dobre vravíš, ale i40 na platforme Genesisu je utópia. Nie žeby to nevedeli urobiť, ale nikto by to v EU nezaplatil viď Stinger.
21. 10. 2020 12:54
Re: Žák školí učitele...
Ona taková běžná R4 verze s AWD a nějakým V6 v topu by nemusela být marná. Vůbec by se nebylo za co stydět.
Avatar - wakantanka
21. 10. 2020 13:53
Re: Žák školí učitele...
Na to ti napíšem zase STINGER. Byť sebelepšia technika v stráviteľnom kabáte, kvôli platforme, motorom a cene v podstate okrajová záležitosť. Oprávnene alebo nie nechám na každého.
Avatar - woody-alien
21. 10. 2020 23:08
Re: Žák školí učitele...
Rozhodně si Hyundai svojí i30N vytvořil dobrý předpoklad pro to, aby i i20N byla brána vážně hned od začátku. Jsem zvědav. :yes:
Avatar - lamal
21. 10. 2020 06:32
zas
"trochu" divne, ale inak zatial na papieri vyborne vozitko... ten dizajn mi neberie, je tak podivne vyhrotene, pre mna tym nespravnym smerom... ta geometria je vsade moc radikalna nez zmysluplna a esteticka, ale budiz...

..o to viac som zvedavy na testy tohto podivina :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
21. 10. 2020 08:15
Re: zas
Tak dizajn je samozrejme subjektívny, ale inak musíš (najmä s tým, čo máš v garáži) Hyundaiu salutovať v stoji. Ja som mal ešte pochybnosti, či bude samosvor, ale dali ho tam a tak nemám skutočne najmenšiu výčitku. Bravo Hyundai! :yes:
Avatar - lamal
21. 10. 2020 10:10
Re: zas
Vazne ? Salutovat musim len preto, ze mam v garazi starsie a lacnejsie auto ?
Moje nazorove sebavedomie mi dovoluje urobit si nazor a vyjadrit sa na temu dizajnu aj novsich a drahsich aut :-)

By the waý pokial by sme sa bavili o cene noveho vozu, tak to moje bolo tipujem drahsie v case jeho priemery... tak babo raď :D
Avatar - iudex
21. 10. 2020 12:35
Re: zas
Netvár sa, že nechápeš. ;-) Proste asi si fanúšik malých rýchlych áut, čo tvoja garáž potvrdzuje, tak už len z princípu musíš vítať každý nový príspevok do tejto vymierajúcej kategórie.
Avatar - lamal
21. 10. 2020 12:53
Re: zas
Nevedel som ako to myslis uplne, (aj v minulom) prispevku som pisal, ze je to zaujimave a vitane auti ... a rozhodne sa tesim ako to bude jazdit, dizajn ma vsak neoslovil. Nech to vyznie akokolvek, na zivo mi moje auto pride krajsie :D Verim vsak, ze v reali bude i20N v inej farbe (cervena) lepsie posobit.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 13:02
Re: zas
Dizajn i20 ani podľa mňa nie je bez výhrad, to väčší brat i30N je na tom lepšie. Keď sa bavíme o dizajne vhodnom pre HH, tak aktuálne Clio by bol asi najlepší základ pre malý HH (príp. ešte 208). Ale bohužiaľ. Popravde z existujúcich malých HH (FST, PGTI, i20N, Yaris GR; Mini Cooper S pre cenu neberiem do úvahy) sa mi tvarovo najviac pozdáva Polo GTI, pôsobí vyvážene a čisto, akurát je na môj vkus moc vzhľadovo zdržanlivé, HH by mal byť odvážnejší.
Avatar - lamal
21. 10. 2020 13:32
Re: zas
Za mna by bola 208top, sucasny renaulti dizajn ma moc neberie, ale nevravim ze to je dizajnovo odflaknute, Cooper mi pride najprijatelnejsi az na to co spominas... YarisGR mi pride fajn, aka bude real pouzitelnost netusim, v tomto ma Polo na vrch, diazjnovo s nim tiez nemam problem.

Ked tak pozeram na H/K, tak mi pride ich pocinanie trochu rozporuplne... Kia mala byt ta sportova aj chvilu bola, Hyundai si pak uvedomil, ze chce byt sportovy tiez, pretoze je to materska znacka koncernu a na jej image zalezi... k tomu je potrebne N... co teda ta Kia ?
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2020 06:48
Ještě jednu věc by měli dotáhnout
Sladit barvy s WRC, aby N vypadalo jako kopie. Tím by mohli dosáhnout kultu, kdy Subaru bylo ještě samuraj a ne důchodce.
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2020 06:49
Hezke
Trochu mi to připomíná zmenšenou Rav4. :-)
Rozbalit vlákno
0
21. 10. 2020 07:36
Háčko do toho šlape
Tam, kde se ostatní bojí a počítají emise litrových 3hrnků, přijde Hyundai s 1.6T-GDi se 204k s manuálem a říká trhu, ještě není tak zle. Já se nebojím... a evropské automobilky jen čumí... :D
Rozbalit vlákno
31
Avatar - iudex
21. 10. 2020 08:24
Re: Háčko do toho šlape
Presne, konkurencia buď úplne segment opustila, alebo robí ústupky ako je vypustenie manuálu či montáž trojvalcov, všetko pod vplyvom emisných predpisov a tu si Hyundai nakráča a hodí na trh štvorvalec s 204k a manuálom a všetkým sa vysmeje. :D
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 08:36
Re: Háčko do toho šlape
Stejně bych radši jezdil v třívalcové FieSTě ;) Jsem zvědav, jak dopadne souboj těchto dvou prcků.
21. 10. 2020 09:09
Re: Re: Háčko do toho šlape
Pre mna fiesta st asi dizajnovo najpodarenejsi ford, jazdi fajn, focus st mi sedel viac, ale je podla mna draha. Tiez ma zaujima porovnanie, ako v priamom suboji dopadne i20n. Vzhladom na image znacky sa casom isto budu dat zohnat zaujimavo nacenene skladovky, jazdenky, a viem si to predstavit doma v garazi ako vikendovu zabavku za relativne good value. Pre mna skoda, ze sa i30n nerobi v kombi
Avatar - iudex
21. 10. 2020 09:27
Re: Re: Háčko do toho šlape
Ak je podľa Teba Focus ST drahý, tak o to viac musí byť Fiesta ST. Tá je naopak v rámci segmentu najdrahšia, naviac ak si ju dovybavíš vecami, ktoré už Focus má sériovo (napr. samosvor), tak si nekde na 28t eurách. A to už podľa mňa je lepšou value for money Focus za 33t.
21. 10. 2020 09:36
Re: Re: Re: Háčko do toho šlape
Myslel som cenu fiesty st, cena focusu st je ok
Avatar - miromen
21. 10. 2020 09:54
Re: Re: Re: Háčko do toho šlape
A z čeho tak usuzuješ ? Ten rozdil je tam k 200tkč. A když se odhledne od ceny tak FIST sveho většiho bratra zastinila a je to od forda povedenějši počin. Vesměs je shoda v tom, že FIST je spolu s TypeR TOP mezi HH s tim, že tu fiestu pořidiš s jasnym cenovym rozdilem. Takže je řada majitelu, ktere ani focus ST nezajimal a vi proč jdou rovnou po fiestě.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 12:37
Re: Re: Re: Háčko do toho šlape
Focus ST tak vo svojej triede nevyniká preto, že tá je nabitá konkurenciou. FieSTa ST súťaží len s Polom GTI (a to podľa teba nie je HH, takže vlastne vyhráva len kontumačne). :D :-[]
Avatar - miromen
21. 10. 2020 12:59
Re: Re: Re: Háčko do toho šlape
A přijde ti, že pišu o jedne kategorii ? On TypeR nevynika v nižši středni ? FiST vynika bez ohledu na kategorii HH. A jak jsem ti již psal nejde jen o nějake komerčni recenze, kde zazniva, že FIST stoji za každou kačku nebo že jde o vynikajici HH a přitom je cenově nejdostupnějši vzhledem k nabizenym vlastnostem. Ale hlavně se o tom přesvědčili uživatele a majitele jinych HH a nemalo z nich byli velmi přijemně zaskočeni po osobni zkušenosti.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 13:10
Re: Re: Re: Háčko do toho šlape
To, že FieSTa stojí "za kažou kačku" píšu najmä tam, kde tá cena je primeranejšia, ako u nás. Pozri si cenu v Nemecku, kde sú inak autá drahšie, než u nás, napriek tomu tam FieSTa začína na 22.420 eurách, kdežto u nás až na 25.490 eur. Naopak Polo GTI v Nemecku je od 26405 eur. Takže aj keby nejazdila FieSTa lepšie, ako PGTI (čo jazdí, bezpochyby), tak by si si pri daných cenách skôr kúpil FieSTu, proste 4000 eur je pri tejto triede dosť. O to viac to platí pre Britániu, kde vnímajú Ford takmer ako domácu automobilku.
Takže úspech FieSTy je založený na kombinácii skvelých jazdných vlastností a zábavnosti A dobrej ceny.
Avatar - miromen
21. 10. 2020 13:30
Re: Re: Re: Háčko do toho šlape
Tak určitě je to i o ceně a vim, že např. u vas je v nabidce pouze v nejvyšši a tedy i nejdražši variantě ST3. Ale to neni chyba samotneho auta, ale fordu či zastoupeni. Ale jde i o to, že FIST nabizi vlastnosti, tzn každodenni použitelnost a zabava, kterou ti daji až auta, ktere jsou mnohem dražši.Vesměs lide po zkušenostech s FIST hovoři, že je třeba šahnout po určitych modelech BMW či Porsche, kde jsou i provoz a naklady na auto v jinych finančnich častkach. Samozřejmě je tu i dalši aspekt na ktery je poukazovan a to, že fiesta ST nenabidne prostornost kompaktu a je třeba to brat v potaz.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 09:15
Re: Háčko do toho šlape
i20N mieri priamo na FieSTu, to naznačil aj samotný Hyundai, takže to bude logicky hlavný konkurent a tipujem, že sa ňou aj značne pri vývoji a ladení inšpirovali a ten jazdný prejav bude blízky. Ak teda budú jazdne podobné, potom to bude už viac o značke a cene. Aj mne je oveľa bližší Ford, takže pri podobnej cene by som volil Ford. Ak by ale cena i20ky bola podstatne nižšia...
21. 10. 2020 09:26
Re: Háčko do toho šlape
Vidím to podobně, rozhodovat bude cena a taky to, že spousta lidí ty 3hrnky pod kapotou malého Hothatche prostě nedá 😉
Avatar - lamal
21. 10. 2020 10:33
Re: Háčko do toho šlape
S tymi jazdnymi vlastnostami a vzorom Fiesty je to len domienka, mozno si to naladia tak ako ine Nka, ktore su ako pisu viac na zabavu ako na casy... to sice sedi i na Fiestu, no tuto teoriu si N razi od zaciatku, nie len v pripade i20N.

Na tie 3valce VS 4valce by som to videl skorej a este mozno dizajn... obaja su znacne odlisni co je pozitivum
Avatar - pradeda777
21. 10. 2020 12:18
Re: Háčko do toho šlape
3hrnky pod kapotou.....taky mám k tomu subjektivní odpor. Ale je docela možné, že v malém autě a s úsporou váhy nad předními koly, dobře vyvážený 3hrnek by mohl nabídnout i lepší svezení než 4vál..... :-!
21. 10. 2020 13:39
Re: Háčko do toho šlape
No o tom to je, když dostaneš za podobné peníze u hothatche 3hrnek s jedním odpojitelným hrnkem nebo nekomplikovaný 4válec? Neváhal bych a vzal tu i20N ;-) BTW 3hrnek u obyčejného malého auta je tak nějak v pohodě (spíš už jsme si zvykli) ;-)
Avatar - miromen
21. 10. 2020 08:56
Re: Háčko do toho šlape
On je 1.5EB ve fiestě ustupek ? No je zajimave, že ti co maji nejen odzkoušeno si to nejen nemysly, ale navic jej považuji za jednu z mnoha přednosti fiesty narozdil od takoveho 4 valcoveho 2.0 TSI v polu, ale pravda polo jako neHH je možna i laděno včetně motoru mimo segment těch HH.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 09:19
Re: Háčko do toho šlape
Áno, trojvalec je ústupok emisiám a Tvoje subjektívne presvedčenie na tom nič nezmení. Skutočnosť, že Ford ten trojvalec spravil tak, že to je možno zaujímavejšie prejavom ako štvorvalec je už vec iná, u mnohých kupujúcich ale tie predsudky sú a R3 vnímajú horšie ako R4 a pre nich je R3 vo Fieste nevýhodou v porovnaní napr. s 2,0 R4 v PGTI.
P.S. debatu, že GTI podľa teba nie je hotheč radšej znovu nezačínaj ;-)
Avatar - miromen
21. 10. 2020 09:30
Re: Háčko do toho šlape
Co maji společneho předsudky s realitou ? Namluvit a namlatit do klavesnice se da co chce, ale realitu tim nezměni.
A evidentně potřebuješ dovzdělat což neni zdaleka poprve, o tom kde je misto Pola GTI. Ale chapu, že někdo, kdo si mysli, že i octavia RS je HH žije v omylu a věřim, že jsou i mimoňove co si to mysleli i o fabii RS.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 09:40
Re: Háčko do toho šlape
Ako tradične :D
21. 10. 2020 13:42
Re: Háčko do toho šlape
Tak jistě, Miromen by tu Fiestu ST fanaticky bránil, i kdyby měla pod kapotou jednoválec! :-[]
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 10:18
Re: Háčko do toho šlape
Když R3 tak 192 kW https://www.toyota.cz/…oracing/gr-yaris

Nebo rovnou R3 600 (1700) koní https://www.autoforum.cz/…e-reseni-pohonu/ 0-100 1,9 s a přes 400 km/h
21. 10. 2020 15:28
Re: Háčko do toho šlape
Jasně, na tyhle stroje bude taky stačit tak 600-650 000, jako na tu i20 N, že? Kdyby hloupost nadnášela -Sakro, tak bys tady lítal jako holubička.... :-O :no:
21. 10. 2020 13:09
Re: Háčko do toho šlape
Hmm, tříválec s jedním vypínatelným válcem je pro tebe u hot-hatche předností! :-O :-[] :-[] :-[] Jakých "objevných" myšlenek se od tebe ještě dočkáme? :-) :-) :-)
Avatar - miromen
21. 10. 2020 13:38
Re: Háčko do toho šlape
Ty jsi tu akorat tak od toho aby jsi jen mlatil do klavesnice na zakladě papiru od vyrobce.
A myslet je h.ovno vědět což je dalši tvoje disciplina ve ktere vynikaš.
21. 10. 2020 13:44
Re: Háčko do toho šlape
Hochu, hochu. Pokud bys věděl, se kterými všemi auty jsem jezdil a kde, nevycházel bys z údivu, ty "odbobníku"! :D :D :D
Avatar - miromen
21. 10. 2020 13:54
Re: Háčko do toho šlape
Kdyby jsi věděl kolik druhu rumu jsem měl tak by se ti zatočila hlava jen z te představy. Ale do odbornosti a znalosti mam fest daleko asi jako to tve čistě teoretizovani a odsuzovani jen na zakladě toho papiru.
A FiST s 3 valcem už je tu vic než 2r a z praxe jsou vlastnosti již davno zname.
21. 10. 2020 14:00
Re: Háčko do toho šlape
Tak na takového Vaculíka fakt nemám, ale garantuju ti, že většinu těch dvacetiletých cápků, co teď "testují" auta na různých obskurních autowebech bych strčil do kapsy levou zadni (tedy snad kromě posuzování úrovně různých softwérových pítchovin, které mě u aut opravdu nezajímají). :-)
Avatar - miromen
21. 10. 2020 14:43
Re: Háčko do toho šlape
Budu se ti snažit věřit. Nicmeně ty jsi přesně ten připad, ktery ma jasno jen co si přečte info od vyrobce či nějaky PR članek.
A tenhle 3 val byl prověřovan nejen samostatně, ale i v přimem srovnani s těmy 4 valci a to o objemu 2.0 a on nejenže dustojně obstal, ale ukazal, že objem a počet valcu nemusi automaticky znamenat vic a byt lepšim.
21. 10. 2020 15:02
Re: Háčko do toho šlape
Hele, možná máš pravdu. Já jsem ale ze staré školy a tříválec v hot hatchi mě prostě uráží už z podstaty. Tak to prostě je a klidně to přiznám. :-)
21. 10. 2020 15:40
Re: Háčko do toho šlape
To už se nedá číst. Jsem zvědav za co vyměníš Fíkuse, to bude otočka :-[]
21. 10. 2020 08:13
Skoda
Takze Skode sa VRAJ nevyplati vyrabat ani Fabiu RS, ani Scalu RS... ;-\
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
21. 10. 2020 09:14
Re: Skoda
Fabia RS nebyla už u současné generace, ale k čemu taky, když koncern má Polo GTI? A Scala... je zaměřená jinak, takže nějaké "RS" je naprostá zbytečnost.
Avatar - Blue Sun
21. 10. 2020 09:15
Re: Skoda
Kvalitní redakční systém to poslal 2x.
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 09:36
Re: Skoda
Podívej se jak to dopadá napříč značkami a pak se ani není třeba divit u Škodovky. V tomto segmentu zůstává prakticky jen Fiesta ST a nově přichází i20N. O patro výše se ještě něco prodává, ale také je toho stále méně. Už jen rezignace na manuál u Meganu RS. Takže buďme rádi alespoň za přiostřené Octavie a pro fajnšmekry dokonce stále s dostupným manuálem.
21. 10. 2020 10:03
Re: Skoda
Tak zrovna u Škodovky se chybějícímu RS u Fabie divím, při veleúspěsné Fabie R5 v rallye ;-) Nicměně oni by to asi zabili DSG jako u 2G ;-\
21. 10. 2020 10:39
Re: Skoda
Tak Škodovka u Fabie udělala limitku edici R5 s 92 kW 1.4 TSI a automatem v počtu 1300 ks a jen 300 bylo k dispozici u nás.... Na jednu stranu i tak dobře,to auto je výsměch tomu na které odkazuje.....
21. 10. 2020 10:50
Re: Skoda
Jo na jednu stranu dobře, ale na druhou výsměch s 92kW a DSG (to co zbylo z výroby Rapidu). Mělo to být alespoň 110kw a manuál, idkyž by si zasloužilo alespoň 132kW jako minulá generace 😉
21. 10. 2020 11:23
Re: Skoda
Za mne je to obyč Fabia jen je bílá,se zelenými koly a pár samolepkami..... Vychází to z edice Monte Carlo.... Nemá to defacto ani vlastní paket optický.... Prostě se vzalo monte s černou střechou a hodilo do bílé barvy......
21. 10. 2020 11:51
Re: Skoda
Blatníky mohli přifouknout jak se říká, prosadit to níž, dát tomu vlastní paket, křídlo totožné s R5 vyjma materiálu, protože ten carbon by byl u nich pekelně drahej a jako edice R5 by to bylo mnohem lepší než tuctovka za vyšší cenu která bude kolovat po bazarech a držet cenu jen protože je to R5 edice..... A časem se objeví i pseudo verze vychytralých lidí co budou chtít vydělat na obyčejné Fabii a zarytě tvrdit, že to je skutečně edice R5
Avatar - miromen
21. 10. 2020 09:03
Trefa ?
Jak uvodni obrazek nevypada zrovna vabně tak textově to vypada velice dobře. Segment, kde již poměrně dlouho jsou pouze SSS a FIST, přichazi dalši nadějny hrač. :yes:
Rozbalit vlákno
25
21. 10. 2020 09:22
Re: Trefa ?
Vizualne to podla mna kazi najviac druhy par dveri. Co sa da momentalne b a c segmente kupit okrem fiesty ako 3dverak?
Avatar - iudex
21. 10. 2020 09:24
Re: Trefa ?
SSS už nie, ťažko totiž za hotheč považovať auto s 95 kW a stovkou za 9,1s. Naopak si zabudol na Polo GTI, 2,0TSI 200k.
21. 10. 2020 09:31
Re: Trefa ?
U toho Pola je blby to, že už koupíš jen skladovku. V konfiguratoru už není...
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 09:38
Re: Trefa ?
Podle něj, jestli jsi ho četl výše, Polo GTI není HH na rozdíl od SSS, jak zde píše :D
Avatar - iudex
21. 10. 2020 09:45
Re: Trefa ?
Áno, neuvedomil som si miromenovu mantru, že GTI nie je hotheč. Hlavne že 95 kW Swift je. :D
Avatar - miromen
21. 10. 2020 09:58
Re: Trefa ?
Krasna ukazka internetoveho placani dle papiru. :yes:
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 10:17
Re: Trefa ?
SSS má snad snad boosterjet 1.4 a 103 kw,ne ? A určitě to HH je a ta stovka se mi nezdá , subjektivně to mělo dost dynamiky a hlavně fun faktoru :)

edit: 0-100 máte špatně, je to 8.1 a ne 9.1

http://www.suzuki.cz/…_sport/cenik.pdf
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 11:42
Re: Trefa ?
Podle ceníku na Suzuki.cz to tak je, ale na druhou stranu proběhla modernizace a dost možná tam ještě je "starý" model. Proběhla informace, že nový má opravdu jen 95Kw

https://www.auto.cz/…ift-sport-133752

Určitě to bude zábavné autíčko, ale říct, že Polo GTI není HH a SSS jo v jedné větě je celkem blbost. Určitě se dá považovat obojí za HH. Jedno "ze spodního spektra" a druhé klasické o něco civilnější HH. HH není jen o výkonu, ale komplexnosti vlastností.
Avatar - miromen
21. 10. 2020 11:59
Re: Trefa ?
Slušny rozpor. Jestliže Polu chyby pravě ty komplexni vlastnosti tak těžko muže byti HH.

"že Polo GTI není HH a SSS jo v jedné větě je celkem blbost"
"HH není jen o výkonu, ale komplexnosti vlastností"
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 14:36
Re: Trefa ?
Tobě chybí soudnost a rozum a taky jsi se naučil psát na diskuze...co na to říct no.
Avatar - miromen
21. 10. 2020 14:46
Re: Trefa ?
Ne ja se snažim vychazet z reality a ne z nějakych předpokladu a teorie. V praxi se často ukazuje, že teorie/teoretik jsou či byvaji akorat tak na škodu.
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 15:22
Re: Trefa ?
Jediná tvoje realita je, že jak to není Ford není to tak dobrý a zároveň jak někde figuruje Ford, je úplně jedno co je to další auto, Ford vede.
Avatar - miromen
21. 10. 2020 18:00
Re: Trefa ?
Tak teď jsi mi to nandal. Vzdavam se.
Avatar - iudex
21. 10. 2020 12:54
Re: Trefa ?
Tak jedným z definičných znakov HH (aj keď samozrejme nie jediným) je výkon a dynamika. Nový Swift už nemá ani jedno, ani druhé. 95 kW je nielenže ďaleko od štandardu kategórie (147 kW), ale menej, ako majú bežné, nešportové verzie. O stovke za 9,1s ani nehovoriac. Napr. Fiesta má pod ST (so 147 kW) verziu s 103 kW. Je tá hothečom? Ak je ním Swift Sport, tak by mala byť aj Fiesta, má vyšší výkon ako SSS, tak aj lepšiu dynamiku. A to nehovorím o najnovšej verzii mildhybridnej verzii 1,0EB, ktorá má až 114 kW a ešte lepšiu dynamiku. Áno, potom sú tu aj iné faktory, ako je zábavnosť a agilita podvozka, ale v tom je predsa Fiesta hodnotená najlepšie v triede, takže aj z týchto hľadísk by potom mala byť hothečom, nie? Nie. Proste treba brať aktuálny stav triedy a ten definuje práve tá Fiesta ST so 147 kW. Ak nie je hothečom Fiesta so 114 kW (ktorá tiež jazdí určite výborne a má lepšiu dynamiku ako SSS), o to menej je ním Swift s 95 kW.
21. 10. 2020 13:06
Re: Trefa ?
Hmm. Podvozkově sice Fiesta ST definuje "stav triedy", ale tříválcem s jedním vypínatelným válcem určitě ne! :-(
22. 10. 2020 11:43
Re: Trefa ?
Který upravený třívalec má 300 koni dnes?

Jen Fiesta...

https://youtu.be/Zt0UxYHYHX8
Avatar - wakantanka
21. 10. 2020 13:59
Re: Trefa ?
No počkaj, ale HH predsa nedefinuje len motor ako taký. Podľa mňa by bola skôr výpovedná hodnota výkon/váha, kde by to Suzuki mohlo náskok konkurencie zčasti dohnať vzhľadom k výkonovému deficitu. Ale parameter 0 - 100 u Suzuki je v kontexte konkurenicie bieda, to súhlas.
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 14:38
Re: Trefa ?
Po fl kde přidal sekundu na zrychlení a ubral výkon to je opravdu hodně diskutabilní. Škoda, už s tím 103 to nebylo na vyskakování.
Avatar - Ozzman
21. 10. 2020 14:52
Re: Trefa ?
No, já s tím 103 jel a na okresce by to naprášilo nejednomu naftovému dvoulitru, bylo to lehoučké a skvěle ovladatelné auto.
Avatar - kari.laz
21. 10. 2020 15:24
Re: Trefa ?
To nerozporuji. Za mě asi zábavnější byla předchozí točivá 1,6 ale jinak proti tomu nic nemám. Nicméně ubráním výkonu a celkem znatelnému zhoršení ve zrychlení to asi bude už opravdu jen dobře jezdící malé auto, ale za HH už to asi moc lidí považovat nebude.
Avatar - woody-alien
21. 10. 2020 23:01
Re: Trefa ?
Srovnání 103 kW verzí je pro Fiestu docela Waterloo. ;-)
http://www.zeperfs.com/…uel7348-7137.htm
A pokud se týká jízdních vlastností, tohle se vážně těžko posuzuje od stolu. Nebo z testů. Někdy je prostě dokonalost na škodu zábavě a drobné chyby tě naopak baví. Za sebe bych řekl, že SSS před mildhybridem k hot-hatchům patří po stránce dynamiky a jízdního chování....a na hot-hatche mu chybí větší "divadlo". No a po hybridizaci už mě nezajímá.
Avatar - iudex
22. 10. 2020 09:22
Re: Trefa ?
Jasné, preto píšem, že výkon je len jedným z kritérií. Pri Swifte veľkú rolu hrá nízka hmotnosť, preto aj s podpriemernými 103 kW dokáže auto pekne rozhýbať a vďaka naladeniu podvozka zabaviť. Takže 103 kW Swift Sport bol hothečom a Fiesta 103 kW nie. Ale po poklese výkonu a výraznom zhoršení dynamiky Swiftu (1s na stovke je veľký rozdiel)? Asi už nie.
Btw. zaujímali by ma dynamické parametre novej 114 kW verzie Ecoboostu. Ani s týmto motorom by som Fiestu neoznačil určite za hotheč, ale tak už tipujem že žiadne Waterloo by sa nekonalo a Fiesta by dynamicky porazila SSS.
Avatar - woody-alien
22. 10. 2020 10:32
Re: Trefa ?
Pokud to tak opravdu bude, ani nízká hmotnost Swiftu nepomůže. Ale jednak to zatím není 100% potvrzené (nemusí nutně kopírovat naladění z Vitary a S-Crossu) a za druhé to údajné zpomalení o 1s je hodně zvláštní, když Vitara a S-Cross mají v obou verzích 95kW i 103kW uváděné naprosto shodné hodnoty zrychlení.
Avatar - iudex
22. 10. 2020 10:47
Re: Trefa ?
Na zepfers už sú údaje hybridného SSS: aj keď to robí lepšie ako uvádza papier, pokles dynamiky oproti 103 kW verzii tam je.
Avatar - miromen
21. 10. 2020 09:43
Re: Trefa ?
O SSS novoty neznam takže se dovzdělam.. A ne nezapoměl na někoho, kdo tam již davno neni. Vychazet z papiru nelze, ale papirovych kovboju je nejen zde dost.
21. 10. 2020 10:36
Skvele
Tam progres co udělali Korejci za posledních 15 let je skvělý a ta nabídka i20N je třešnička
Holt někdo investuje do vývoje, někdo jiný zas do podvodů a následných pokut..
Rozbalit vlákno
14
Avatar - pradeda777
21. 10. 2020 12:29
Re: Skvele
Tak tak, Korea.....v 53 jsme na ně ve škole ještě vybírali po koruně..... ;-\.
21. 10. 2020 12:50
Re: Skvele
To ale bylo na tu hnusnou, komoušskou! ;-)
21. 10. 2020 12:56
Re: Skvele
Možná by bylo dobré si uvědomit, že provozem auta na spalovací pohon podporuješ to hnusné bolševické Rusko a z nejméně z 10 % i našeho premiéra. Není to dobrý důvod proto si pořídit elektroauto a vyžadovat nabíjení pouze elektřinou vyrobenou spálením uhlí z Mostecké uhelné?
21. 10. 2020 13:03
Re: Skvele
Nikoliv, moje automobilová radost je nadřazena politice. :-)
21. 10. 2020 13:09
Re: Skvele
To velmi dobrá odpověď. Díky za ni. ;-)
21. 10. 2020 13:45
Re: Skvele
Prosím, rádo se stalo. ;-)
Avatar - pradeda777
21. 10. 2020 12:58
Re: Skvele
My to tenkrát brali jako pomoc lidem postiženým válkou.........sorry jako.....
21. 10. 2020 13:05
Re: Skvele
Dobyvačnou válkou, kterou sami rozpoutali. Ale to jste samozřejmě nemohli vědět a i kdyby jo, jen sebevrah by se tehdy vzepřel a nezaplatil.... ;-\ Takže se rozhodně není za co omlouvat. :-)
P.S. Za ty vybrané prachy jsme tehdy severokorejcům nakonec asi stejně poslali zbraně, nebo si je za ně koupili sami. :-(
Avatar - fOE
21. 10. 2020 16:07
Re: Skvele
Tos vybiral na tu spatnou ale. :D
21. 10. 2020 12:52
Re: Skvele
Moje čistě subjektivní vysvětlení, proč Korejci "jedou" zatímco evropské automobilky "pláčou", je v příliš vysokém podílu zisku vypláceného akcionářům. Pokud si akcionáři zvykli na určitou hladinu dividend a samozřejmě i management je placen/stimulován tak, aby výplata peněz držitelům podílů byla stálá a nejlépe každý rok vyšší, pak se peněz na vývoj a posléze i na prostý provoz dříve či později začne nedostávat.
Avatar - pradeda777
21. 10. 2020 12:55
Re: Skvele
Ty máš nějaké Hyundai akcie? :-O
21. 10. 2020 12:58
Re: Skvele
To nemám a nijak mi to nevadí.
Avatar - pradeda777
21. 10. 2020 13:00
Re: Skvele
No, mě to připadlo, že o tom nějak moc víš..... :-!
21. 10. 2020 13:11
Re: Skvele
To je jen selský rozum a životní/pracovní zkušenosti.
21. 10. 2020 12:25
Korejská facka evropským výrobcům
Hmm, tak si shrňme - Fabia RS, Ibiza Cupra, Corsa OPC, Clio R.S. a dokonce ani 208 GTI už v současné generaci neexistují. :-O :-( :-( Výrobci je prostě bez milosti zařízli a na milovníky malých hot-hatchů udělali dlouhý nos. Kdo zbývá? Nepříliš výkonný Swift Sport (který bude navíc každou chvíli zprzněný mikro-hybridizací) a nehorázně drahé Mini Cooper S a neméně drahá ostrá verze nového bublinovitého Yarise s ponohem všech kol (a taky jen s tříválcem). To jsou ovšem extrémy z okrajového spektra nabídky, které osloví jen dost omezené skupiny zákazníků. Takže pojďme dál - Fiesta ST sice jezdí parádně, ale její tříválec (navíc ještě s vypínám jednoho válce!) určitě není motor, po kterém by hot-hatcháři toužili. Dále tu máme Polo GTI, kde se jeho výrobce milovníkům zábavy za volantem vysmál zrušením už homologované verze s manuální převodovkou. No a do této hot-hatchové pouště (no dobře, tak polopoustě) nyní nakráčí Hyundai s novou i20 N. Přeplňovaný čtyřválec o optimálním objemu 1,6 l - bingo! Výhradně manuální převodovka - paráda!!!! Mechanická parkovací brzda - ale ovšem, je tam! A k tomu se přidává velmi zajímavý, netuctový design se spoustou hran a geometrických vzorů, ještě opepřený řadou pěkných sportovních doplňků! A po zkušenostech s novou i30 N není jediný důvod pochybovat o tom, že i jízdní vlastnosti a zvukový projev budou prvotřídní! Jestliže bude i cena adekvátní (a ona pravděpodobně bude), Hyundai s novou i20 totálně převálcuje všechny uboze kompromisní zbytky konkurence v tomto segmentu. A zcela zaslouženě! Bravo, Hyundai, smekám až k zemi, tobě skutečně jde o milovníky radosti za volantem! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - pradeda777
21. 10. 2020 12:35
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Souhlas. Teď už jen ta cena.....jestli se jim ji podaří "stlačit pod 700k Kč, tak to bude great.... :-!
Edit. Je to hezký prcek. Snad jen ta ploutvička vzadu na střeše se trochu bije s velkým střešním spoilerem. Jo, a třídveřák by byl super, ale chápu, že rozpočet automobilky má své limity..... ;-\ To není jako ten, se kterým teď čaruje naše vláda....... :-!
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 14:48
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Pod 700 stojí i30N.
21. 10. 2020 18:36
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Přesně tak, základ tipuju tak na 599 000 Kč. ;-)
21. 10. 2020 13:35
Re: Korejská facka evropským výrobcům
"To jsou ovšem extrémy z okrajového spektra nabídky, které osloví jen dost omezené skupiny zákazníků. "

Len v Cechach uz je zaplatenych 86 Yarisov GR a to uz nepovazujem za omezenu skupinu zakaznikov na tak specificke auto.A to este sa s tym nikto nevozil.Ratam,ze to auto bude trhak.Hlad po takom aute od ukoncenia Eva a STI je ocividne vysoky.
21. 10. 2020 13:47
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Tak jistě, ale český trh je v tomto dost specifický - běžní lidé na hot-hatche nemají a ti opravdu bohatí si už většinou koupí tu čtyřkolku. Myslel jsem to v celoevropském měřítku. ;-)
Avatar - wakantanka
21. 10. 2020 14:03
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Tomu i20N z môjho pohľadu chýba už len jedna vec. Agresívnejší bodykit a farebná úprava alá WRC špeciály. Ako to už niekto vyššie písal, toto by bola trefa do čierneho s potenciálom legendy alá EVO či Impreza STi.
21. 10. 2020 14:32
Re: Korejská facka evropským výrobcům
"Farebnou úpravu" přesně podle tvého gusta ti dnes za pár tisíc udělá každá schopná polepovací firma. ;-)
Avatar - SKAY
21. 10. 2020 16:05
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Treba bude nejaka edice wrc :yes: nevystrili hned vse naraz....
Avatar - wakantanka
23. 10. 2020 09:50
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Farebná úprava samotná z toho lepšie auto neurobí, viď limitka Fabia R5. Ten bodykit by tomu dal korunu, akúsi čerešničku na torte.
Avatar - xxc
21. 10. 2020 20:50
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Doba je inde, taketo drahsie auta a vykonnejsie auta si aj tak nekupuju ludia, ktori nemaju kde dobijat. Ale ako retro, ukazat detom, ze takto sa kedysi startovalo, potom sa cakalo, kym sa motor zahreje, tymto sa radilo, na to je to super :-)
Avatar - twistedTSD
22. 10. 2020 12:04
Re: Korejská facka evropským výrobcům
Ok we get it, máš elektrické Citigo a nic lepšího na světě neexistuje.
21. 10. 2020 13:28
EV auta a Mr. Biermann
Kludne nech sa vyrabaju EV auta,ked budu dalej vznikat taketo zabavne male HH s poriadnym 4 valcom pod kapotou.

Najlepsi tah Hyundaiu,ze pretiahlo k sebe byvaleho technickeho sefa M divizie od BMW,kedze odvtedy nam Hyundai doprial skvelu i30N a teraz spickovo vyzerajucu i20N so super parametrami.

Zabava za volantom je smer,ktory razil Mr.Biermann a ocividne je vidiet podla predaja i30N,ze to je ten spravny smer.

Hyundai N divizia :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
21. 10. 2020 22:53
ako som spominal
nova i20 je momentalne za mna asi najzaujimavejsie auto segmentu spolu s cliom..... a toto je dalsi pecka kusok ( 150kw, samosvor, manual ) ... zbytocne tu pisat omacky.. proste dokonala kara.... kam sa hrabe nejaky citron dnes uz alebo fiat na neho ... bravo hyundai ... a. sanka dole :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 10. 2020 11:34
Fiesta ST
Nevím ale vzhledem je Fiesta jiná liga. To si ji asi budem muset nechat :D :-O

https://www.atte.cz/…y-fiesta-st-mk8/
Rozbalit vlákno
0