Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francie navrhuje eko-daň pro SUV. Každé kilo nad limit za 10 euro

Francouzská ministryně životního prostředí navrhuje novou daň pro těžká vozidla, která by měla motivovat automobilky ke snižování CO2.
Zpět na článek
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 16:51
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Podle ekofašistů je dvoutunový elektromobil se stovkami kg čínských baterií krmených uhlím bezemisní vůz. Lepší už to asi nebude.
21. 10. 2020 17:22
Už fakt neví
Jak by ty elektromobily tlačili. Už se ani nenamahaji základní logikou. Zdanime těžká auta, ale z principu těžkým EV dáme výjimku, tam ta hmotnost už neškodí ...
21. 10. 2020 15:06
Čeho se ti západoevropané od svých...
...neobolševicko-zelených vlád ještě dočkají?! :-O :-O :-O :-O

A tady ještě jeden otřesný příklad výsledků zločinné levičácké sluníčkářské politiky, o kterém se u nás bohužel málo píše. Nejde tu sice o omezování automobilismu, ale i tak by si to měl každý přečíst:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_zahranici_wag
Avatar - Barrichello
21. 10. 2020 18:48
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Tohle není jen proti SUV, nad 1,8 tuny maj i velké sedany, kombíky, pikapy, je to tedy primárně proti všem velkým autům.

Prostě neobolševická zelená klika zas vystrkuje drápy
21. 10. 2020 18:59
Re: Už fakt neví
My jsme si socialismus zažili a zrovna frantíkům ho přeju. Nejdřív si nechali zemi zaplevelit přistěhovalci z jejich bývalých kolonií, pak všemi ostatními a teď na původních lidech musí vybrat dost na obživu těch dalších. A ještě to zabalí do eko pohádky.
Do Francie max pro víno a sýr, pak rychle zpátky.
21. 10. 2020 17:01
Frantíci
Pokud frantíci umí něco dokonale, tak je to jakákoliv záminka pro zdanění čehokoliv v libovolné výši. Tohle socialistické skupenství bude vybírat daně třeba od ďábla, jen aby to mohla ihned přerozdělit nemakačenkům.
21. 10. 2020 15:29
pravidlo a hned zase výjimka
Obdobně jako měly léta emisní výhodu diesely, teď se navrhuje opakovat stejnou chybu a dát hmotnostní výhodu pro elektromobily... takhle to v EU holt chodí.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 10:19
Re: Frantíci
Jak bejvávalo = ruskej idiot může zabíjet a zabíjí = kde ho napadne. To neni o Paříži = ale vypatlanci

A jo rusa co zabil najdeš všude po světě = bohužel včetně česka
21. 10. 2020 20:34
Re: Frantíci
Jo jo, zvláště v Paříži je to "moc fajn". Bejvávalo. :-(
https://www.novinky.cz/…ucitele-40339814
21. 10. 2020 18:34
Re: Frantíci
Možná, ale rozhodně bych nechtěl mít cca 5 milionu "spoluobčanů" muslimského vyznání! :-O :-(
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:13
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi nechapes, kedy vysiel ten clanok nie ?
Jan/Feb 2020 Tesla 3 padla na hubu a nie ze nie. Nauc sa citat.

Ano ano YTD ! To kazdeho hovvno zaujima, pretoze od 1.1.2020 platia nove pravidla. Nastavujes si statistiku, aby ti to padlo ...
https://www.kentekenradar.nl/auto/kia/niro/

Ty si stale pokackany z toho, ze elektromotor generuje max moment z nulovych otacok, a nerozumies pojmom ako moment, vykon, praca, hybnost ...
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 08:51
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Za to ty pracujes s aktualnymi datami, ze ?! 8-s

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Celkovo osobne auta:
https://www.kentekenradar.nl/registraties/

Tu mas prepad Modelu 3:
https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

Newtona nechapeme, ale ani zakladne cisla nechapeme ... ?!
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:39
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Když BY...

jenže NEJSOU. A o tom to mmj. je.
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:34
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ano. I přes pokrok v bateriích. Předpokládám že ti je znám vývoj prodejů v třeba v Nizozemí.
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:31
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ano?

Přesně ti stejní zelení bezmozci co ostatním nutí elektromobily zároveň ruší jádro. Takže je to úplně stejné jako kdybych ostatním nutil spalovací motory , dával na ně statisícové dotace a zároveň bránil těžbě ropy.
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:27
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ano. A přesně ty prodeje TM3 jdou do kopru stejně rychle jak zmizí dotace na elektronesmysl.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 20:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi tě to překvapí, ale nejsme v Norsku. Francouzská energetika těží z těch ošklivých, nepopulárních JE, které se Zelení celé Evropy snaží zlikvidovat.
Avatar - Mikesus
21. 10. 2020 21:33
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Obecne s tim nemam problém. At klidne zdaní těžká auta, ale at sakra nedávají výjimku EV. Pokud jsou těžké, tak ať plati taky. Lehké EV, které se vejdou do 1.8t, lze udělat.
Takze ano, zdante těžká auta, ale všechna.
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:20
Re: Už fakt neví
Vaří skvěle. Ale jinak směřují zemi a celou EU do pr*ele.
Avatar - speedfred
21. 10. 2020 20:53
Re: Už fakt neví
Cca 2 mesiace naspäť som bol v Paríži (prvý krát) na predlženom víkende a bol som tam aj prvý krát v živote okradnutý. Už sú im asi aj socialne dávky málo. :'-(
Ako píše kesumb, šikovný človek sa má aj tu dobre.
21. 10. 2020 20:36
Re: Už fakt neví
Psychicky nemocní lidé se prostě občas smějí, i když neví čemu... ;-\
21. 10. 2020 19:17
Re: Už fakt neví
nejhorsi je, ze jsem se omylem odhlasil a precetl si vyblitky humace. Ten clovek se zhorsuje...
jinak souhlas, Francie jde od 10 k 5 a sikovnej clovek se uz davno ma lip u nas.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:39
Re: Frantíci
Problém není muslim, žid, katolík = ale De.BIL

Jinak běžný život ve Francii jestli si tam byl = fakt moc moc fajn

Ale taky bych si vybral jinou zem = nicméně tohle zdanění extrémních aut = to má svou logiku
22. 10. 2020 19:05
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nemohl by sis mě dát taky na hate list?

A sebe? :D
Kdybys to tu přestal plevelit?

Jinak na palivu pro EV takovou daň skutečně určitě nezaplatíš.
A to je taky v pořádku, jelikož jízda elektromobilem není zátěží pro životní prostředí (především městské) tak, jako diesel!
Nehledě na to, že ta spotřeba je proti spalovacímu motoru minimální a že si ''palivo'' můžeš sám vyrábět. :-)

Ještě k dani za elektrickou energii:
Daň z přidané hodnoty. Stejně jako každé jiné zboží či služba i elektřina je zatížena daní z přidané hodnoty (DPH), jejíž základní sazba činí 21%.
Daň ze spotřeby elektřiny je stanovena státem v souvislosti se znečištěním životního prostředí, které výroba elektřiny vyvolává. Proto při spotřebě “zelené” energie (energie z obnovitelných zdrojů) je tato položka z účtování vynechána. V opačném případě jde o 0,6% z ceny 1 kWh energie. :yes:

Až bude elektromobilů víc, tak stát pravděpodobně zavede silniční daň jako v normálním civilizovaném světě...
Faktem je, že spalovací auta budou jistě postupně znevýdňována.
Jde hlavně o to, aby se to (vyšší zdanění spalováků) výrazně nedotklo sociálně slabších skupin.

PS Napsat někomu de-bil - bez urážky - mě pobavilo.
Tebe slovo de-bil neuráží?

PPS Opakování matka moudrosti, proto tvůj vlastní citát:
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou :yes: se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani :yes: , poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.
Já už bych se oprostil od těch dotací a říkal tomu klidně podpora. ;-)
Mně na tom skutečně nezáleží.
A výsledek je tak jako tak stejný!
Stop slovíčkaření.
22. 10. 2020 13:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
PPA ukončila prijímanie žiadostí o dotáciu Zelená nafta 2020 k 2. výzve
• celkovo bolo v rámci dvoch výziev prijatých 2331 žiadostí s požadovanou sumou takmer 26,38 mil EUR
• zoznam schválených uchádzačov spolu s poskytnutou výškou podpory bude zverejnený po ukončení administrácie žiadostí

Tohle je ale z odkazu, ktery jsi poskytnul ty. :-O

A ano je to slovickareni.
Vzdy se jedna o podporu a je v zasade jedno, zda k ni dojde odpustenim dane, nebo zda ji dostanes primo.
Stat bud ty penize musi vydat, nebo o ne prijde.
22. 10. 2020 13:18
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Z tvych stranek:

PPA ukončila prijímanie žiadostí o dotáciu :*) Zelená nafta 2020 k 2. výzve
• celkovo bolo v rámci dvoch výziev prijatých 2331 žiadostí s požadovanou sumou takmer 26,38 mil EUR
• zoznam schválených uchádzačov spolu s poskytnutou výškou podpory :-O bude zverejnený po ukončení administrácie žiadostí

Tak kde je problem?
V tve hlave?

Hloupe slovickareni. ;-)
Ale mel by ses krotit ve vyjadrovani.

PS Az nekdo vytahne, ze nema rad elektromobily kvuli dotacim, tak at se nejdriv podiva na Slovensko a dotace jen na zelenou naftu v prepoctu 650.000.000Kc. :-O
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 11:41
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hele, vzdej to. Hamun je jen ztráta času :-!
22. 10. 2020 10:52
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nova auta zdrazuji, protoze automobilky si kompenyuji ztraty z vyvoje EV a mnohdy prodeji se ztratou a jelikoy jsou to akciove spolecnosti, tak ze sveho zisku si ukrajovat rozhodne nebudou.
Ropa minimalne dalsich 100 let nedojde, ale souhlasim s tim, ze je dobre hledat alternativy, ale musi to davat smysl. Ma smysl utracet stovky miliard Euro nebo dolaru za snizeni emisi aut, kdyz ani neni jiste zda k tomu snizeni skutecne dojde a v jake mire ?
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:41
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jadro ? A co ? Aj to sa zmeni:
https://www.spiegel.de/…b94-1de00888f3e5

A kludne komentuj preco Tesla strati 20-25% energie !
https://www.adac.de/…autos-adac-test/

Ano prejdime na Maxwella som za ! Este radsej na QED !
22. 10. 2020 10:25
Re: pravidlo a hned zase výjimka
2050 jsou takove vykriky do tmy, stejne jako v roce 2010 kriceli, ze v Nemecku bude milion EV aut a realita byla o rad mensi.
EV auto nenabizi pro bezneho cloveka zadny duvod k vymene soucasneho auta.
Bude zajimave sledovat trh ojetych aut za 3-4 roky, kdy se budou nemci svych dotovanych EV aut zbavovat.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 09:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hned prva veta je blbost.

Kto dotuje naftu ? Toto mi asi uslo. Nizsia dan nie je dotacia !

Suhlasim s tou ropou, ale tak preco nie je zdaneny kerozin ??? Preco nie je letecka doprava obmedzena emisne ???

Preco sa vyraba neefektivna bio zlozka do paliv v EU ? Na vyrobu 1 litra etanolu potrebujes 1,3 litra cistej nafty ...

Ach ano, svet riadia cisti Einsteini ! ;-\
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 09:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi tak. Ale zelený bezmozek tohle nikdy nepochopí.
22. 10. 2020 02:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nikoliv, dotované a legilativně-ekonomickým násilím vnucenované elektrovergly nedávají smysl nikde na světě. :-(
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 23:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Já to myslel obecně, nemluvil jsem o francouzském energetickém mixu. Elektromobilita je tlačena po celé Evropě a vůbec se neberou v úvahu s ní spojené reálné emise. A to nejen z provozu, ale i výroby a recyklace. Jinak, nevím jak to vypadá s JE ve Francii, také plánovali částečný ústup od jádra, ale chtěl bych vidět, jak by pak plnili jakékoli klimatické závazky.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 23:07
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To není úplně překvapivé, když stát těžce zadotuje elektromobily a na trh přijde první várka M3, že je "občas nejprodávanější".
Avatar - Barrichello
21. 10. 2020 18:50
Re: Frantíci
Já taky ne. A vládu zelených socanů k tomu.
21. 10. 2020 18:33
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
A kde jsem si jako stěžoval, jak auta ztěžkla? To už pořádných pár let dozadu, kdy býval ten mezigenerační skok opravdu veliký - např. u Opelu Insignia či Astra. Ale Opel tuto chybu uznal a u další generace opravil! :-) Rozhodně jsem nekritizoval vysokou hmotnost SUV!
21. 10. 2020 18:20
Re: Už fakt neví
Citace: Čím těžší vozidlo je, tím víc materiálu a energie spotřebuje, s větším znečištěním,“ uvedl na Twitteru ministryně Pompili.

Citace 2: Zdanění by mělo být představeno s rozpočtem na rok 2021 a nemělo by se vztahovat na elektromobily.

To je dl tebe ta základní logika?
21. 10. 2020 17:55
Re: Frantíci
Žabožrúti sú len paródia na kapitalizmus.
A tí by zdanili aj boha, keby mal peniaze ;-)
21. 10. 2020 23:08
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jenomze pokud vim, "zakazat spalovaci motor" znamena zakaz prodeje novych vozu se spalovacim motorem. ;-)
Avatar - speedfred
21. 10. 2020 18:48
Re: Už fakt neví
...alebo,my ich do EV nejako všetkých posadime. Kto bude vzdorovať tak bude aj platiť.
PS: Hamubaba fakt na mňa nemusíš reagovať, je to zbytočné.
22. 10. 2020 07:27
Re: Už fakt neví
Ale já se bavím o důvodech, proč mají elektromobily povolenou vyšší hmotnost. Právě proto, že i přes tu vyšší hmotnost lépe hospodaří s energií než auto se spalovacím motorem. Zvláště tam, kde dochází k časté změně rychlosti. Vyšší hmotnost elektromobilu tedy zvyšuje energetické nároky mnohem méně než vyšší hmotnost u spalovacího auta. Už chápete?
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:33
Re: Už fakt neví
Jak Francii miluju tak musím říct ž to jsou opravdové 3,14če :'-(
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:57
Re: Už fakt neví
Tak to ti bulharští a podobní spoluobyvatelé zajistí i v Praze = doporučuju linku tramvaje 22 :D

Míst je samozřejmě daleko víc https://www.blesk.cz/…dou-kapsari.html :-!

Nic to nemění na realitě = že nám v česku i vám na slovensku dojde humor = až nám frantík a další PŘESTANE posílat stovky miliard ekonomický pomoci :-(
21. 10. 2020 20:38
Re: Už fakt neví
Proti smysluplnosti elektrické trakce u vlaků tady snad nikdo nikdy nic neměl, ne? Cpát těžké a málo výkonné baterie do aut a ještě je nutit lidem legislativním a ekonomickým nasilím je ale k.-o.-k.-o.-t.-i.-n.-a na druhou! :-O :no:
21. 10. 2020 19:22
Re: Už fakt neví
Jenže ono to tak ve skutečnosti je. Proč se asi třeba příměstské vlaky co zastavují každou chvíli dělají elektrické? Protože rekuperace. Není to 100% ale nejsou tam takové ztráty jako u spalovacího auta.
21. 10. 2020 21:55
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jestli se nepletu, pises pod clankem o zdaneni tezkych aut ve Francii o skodlivosti EV z duvodu ziskavani energie z uhli.

Ja se ti snazim vysvetlit, ze kdyz ve Francii pochazi 3/4 energie z jadra, tak je tvuj argument mimo.
A to zvyhodneni elektromobilu ve Francii smysl ma, :-O jelikoz provoz elektromobilu je zde (kdyz tedy nepocitas jaderny odpad) skutecne temer bezemisni. :yes:
Jsi schopny tohle uznat?
Cetl jsi nekdy nejakou studii porovnavajici emise co2 EV a ICE?
Obcas to neni uplne jednoznacny treba pri maly zivotnosti baterek a kdyz vezsina energie pochazi prave z uhli (treba Polsko). Naopak pri provozu s cistymi zdroji energie (za coz se da JE, minimalne z pohledu co2, povazovat) je PRINOS EV ke snizovani emisi (vsech) JEDNOZNACNY VZDY!

O tom, kdo chce co zlikvidovat se tu prit nehodlam.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:35
Re: Frantíci
Jednu komunista navždy komunista :D

Vláda RUDÝCH socanů se ti líbila a vymýšlíš že soudruzi Jakeš a Čuba jí mohli zachránit. A dál v jejich duchu si OSTŘE PROTI inteligenci a ekologicky smýšlejícím = jen tak dál soudruhu :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:11
Re: Frantíci
Hned bys OBLÍZL všech deset = kdybys měl od zítra doma kapitalistickou životní úroveň Francie ;-)

Pozdějí všech 20 = abys měl tamní důchod :D
Avatar - Barrichello
23. 10. 2020 12:04
Re: Ujko zo Slovenska
Do vývoje maj investovat ty firmy, co tu vlastní ty podníky. Stejně tak do výzkumu a inovací a nevyrábět tu jen polotovary a montovat díly, z nich se pak finální výrobek s přidanou hodnotou kompletuje na západě.

My to dělat nemůžeme, žádné firmy už nevlastníme, všechno se prodalo :-)
22. 10. 2020 20:17
Re: Ujko zo Slovenska
Takže za zloděje může ten co ho nehlídá? Takže ty nechceš svobodu? Chceš aby někdo kontroloval.

Za to že neinvestujeme do vzdělání zase může někdo?

To zní jako výmluva.
22. 10. 2020 18:45
Re: Ujko zo Slovenska
Bavíme se o "A my jim posíláme miliardy přes jich firmy, co odsud vyvádí zisky, platí tady lidem almužny, nic sem neinvestují do vývoje a výzkumu a jen jim tu děláme otroky."

Tohle opravdu dovedeme ovlivnit.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:40
Re: Ujko zo Slovenska
Přestaň mě poučovat o životě, když uvažuješ na úrovni študáka s mokrým diplomem :-!

Není to o odpovědnosti za svůj život. Každý má možnost ovlivnit jen část toho co se děje kolem něj. Tím se nikdo nezříká vlastní odpovědnosti. Ale přiznat si, že jsou věci, které člověk neovlivní, je základem sebepoznání.

Mimochodem, vůbec jsi mi neodpověděl jestli jsem se trefil v odhadu :-!
22. 10. 2020 18:22
Re: Ujko zo Slovenska
Říká se tomu příjmutí zodpovědnosti za svůj život.
Buď to dokážeš a nebo ne. Když ne budeš se do konce života vymlouvat na to jak za vše můžou ostatní.
22. 10. 2020 16:47
Re: Ujko zo Slovenska
To ale není odpověď kdo za to teda může když ne my?

Může někdo za to, že si tu rozkrádáme peníze? Že neinvestujeme do vývoje a vzdělání? Že nás nikdo nebere vážně?

Za to si můžeme jen my.
22. 10. 2020 16:35
Re: Ujko zo Slovenska
Role oběti:)
Nakonec nás někdo k tomu rozkrádání nutí:) a ještě si to omluvíme jaký jsme chudáčkové že nás pak nikdo nebere vážně...
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 15:46
Re: Ujko zo Slovenska
Protože jiní nám diktují podmínky. Idea "my jsme součástí EU" končí ihned po přečtení, protože ČR má tak malou a slabou pozici, že v EU nezmění zhola nic. Takže reálně klidně lze nadávat na EU, protože my jsme si ji nevybrali. My jsme na sebe "zbyli".

Pokud by někdo chtěl začít tvrdit, že jsem si EU sami vybrali a zvolili, tak je namístě říct, že úplně stejně jsme si zvolili a vybrali i komunisty v únoru 1948!!!
22. 10. 2020 15:03
Re: Ujko zo Slovenska
Důležité je to tvé slovíčko "my". Děláme to (ne vše co říkáš) my. "My" to rozkrademe, "my" neinvestujeme. atd.
Proč teda nadávat jiným?
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 15:01
Re: Ujko zo Slovenska
Trofim Lysenko si taky myslel že je pokrokový člověk :-)

A kam přivedl zemědělství.

Tak nějak to dopadne s Green deal :-)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:39
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Co lžeš? Já jsem jen podpořil CU protože má pravdu!

Akorát bezmozci nechápou že dotace není subvence a rozdílné zdanění nafty a benzinu není vyplácení dotace na naftu.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 14:22
Re: pravidlo a hned zase výjimka
VŠEM je to jedno = prostě ZVÝHODNĚNÍ

Zajímavé ze všechny diskuze na tohle téma odbočily sem. A tady skončily. A všechny doprovázelo velké množství urážek
22. 10. 2020 14:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
"Subvence

Legislativně neukotvený pojem, který je však chápán zpravidla jako účelově vázaný převod finančních prostředků. V právním systému ČR má tedy stejný význam jako dotace."

http://www.inca.cz/…-verejne-podpory

Právník nejsem a odkaz je dost starý.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:03
Re: pravidlo a hned zase výjimka
NE. To není žádné hloupé slovíčkaření. Naopak!

To je o tom si uvědomit, co je dotace, co je subvence. Co je finanční podpora. Nižší daň prostě není dotace. Nebyla, není a nebude i kdyby tu lež kdokoliv zopakoval třeba 1000x :-!
22. 10. 2020 13:51
Re: pravidlo a hned zase výjimka
https://www.apa.sk/…odpory-oznamenia

Doporucuji ti vazit ty urazky.
Vsichni nejsou taky ftaci jak si myslis.

Pro CommonUsera od rohYpnola (potreti):
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou :yes: se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani :-O , poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.

PS Kdybys zapojil svoji vystudovanou hlavu.., tak pochopis, ze tomu statu je to uplne jedno, jakou formou se o ty penize pripravi.
A tomu prijemci podpory samozrejme take!
Nicmene ekonomii pokud vim studoval Hamuna, ty sotva.
Takze bohuzel tady travime cas hloupym slovickarenim.
A ja za tohle bohuzel placeny nejsem. Delam vam tady osvetu zdarma.
Nemas zac. :-)
Avatar - Beefcake
22. 10. 2020 13:06
Chodte do pecka
S tymto bulvarom.
Umyselne zavadzajuci flamebait nadpis.
To uz je pomaly lepsi "sikovny dizajner".
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:59
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ako pre deti:

Takze ked odpoja jadro a predstavim si zvysovanie spotreby elektriky aj bez aut ... kam to asi povedie ? Zeby deficit ?

Budem si doma fukat do vrtule, aby som nemal blackout a budem haaapy, ze som eko.

Skoda, ze uz neviem najst clanok, kde pre DE bola rozobrata tato bilancia - vysledok -> vrtula do kazdej rodiny, pre kazdeho clena !

No celkova mobilita cez elektro je blbost.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 12:53
Re: Frantíci
Fakt nechápeš ten PROTIMLUV?

Pravej RUDEJ komunista = ten co ho máš rád = NESNÁŠÍ ekology rsp. obecně inteligenci. A tvrdě proti ní bojoval https://www.facebook.com/…152963423674009/

No a ty = DĚLÁŠ TO SAMÝ :-!

Že opakuješ tupě ruský hoaxy = a soudruh neříkáš hrdě sobě a svým názorům = ale těm kterýma si pohrdal už PRAVÝ RUDÝ SOUDRUH = to je jen level blbství navíc

Tak TEĎ už to chápeš KDO je soudruh? Že ty "prounijní zelení kašpaři" jak říkáš inteligentnějším vzdělanějším ekologicky smýšlejícím = sou něco jako OPAK pravýho rudýho soudruha Jakeše a Čuby = který ty vnímáš jako možný spasitele zachránce socialistického zřízení?
22. 10. 2020 12:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Vcera 21:55 moje posledni veta.

Jinak nechapu, co je divnyho na ukonceni provozu po uplynuti zivotnosti.
Jestlize jsou elektrarny "störanfällig".
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 11:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Co jsi napsal špatně? TM3 rozhodně nepadla na nulu. TO je nesmysl.

Hlavně je úplně jedno, jestli je to nula nebo 43 ks, pointa je v tom že prodeje spadly na mizená čísla. Pro jistotu doplním, že i když prodeje spadly na mizerná čísla, tak kumulativně samozřejmě může být za rok klidně neprodávanějším EV.

A NAOPAK s účelovou statistikou jsi přišel právě TY!!! Vytáhl jsi jeden měsíc co byl 963 ks. Takže kážeš vodu a piješ víno! Typický zelený mozek :-!
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:59
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Daj odkaz na originalny clanok, zistime to ! OK ?

Ovsem s miestnymi expertami mam skusenosti dost. TAk predpoklad je jasny.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:57
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No vidis, konecne sme sa pohli.
Tiez mozem napisat, za poslednych 100 rokov bol velky uhyn Homo Sapiens, ze ...

To, ze som tam naschval napchal prechodove javy, si nepochopil do teraz, kedze ich spominas v kazdom prispevku. Mozme to ale zvrtnut z javov v EC obvodoch na javy sustavy so spatnou vazbou.

No veru elektromotr nepotrebuje spojku ! Hura ! Mechanicke straty prefajci rovno tepelnych strat ! Hura !
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:47
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nepoondil to ten vas prekladatel ???

Ak je pre vas dotacia to iste co danove zvyhodnenie, tak sa nemusime dalej o tom bavit.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nechapes pojmy ako dotacia, zdanenie a pod.
Tak isto ako ten nemecky expert ... ach ano, ved VW nikdy nepodvadzal ani s emisiami, ani vyrobou ... ani neplatili brazilske stetky managerom ... ani dalsi experti z automotive netestovali NOx na ludoch.
Podlplacanie v ADACu je beznou vecou tiez ...
O prieseroch v Bundeswehri sa tu nebudeme rozvadzat, ze ...

BTW 2/3 zamestnanosti DE je po znamosti, nie podla skusenosti, ci schopnosti. To mozem po N rokoch v DE len potvrdit.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 09:43
Re: Už fakt neví
Ani ne, prejdi si tym sam ... skus ziadat dotaciu pre podnikatela napr. z koherezneho fondu.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 09:09
Re: Už fakt neví
Jo jo ... tie Eurofondy, co vytiahli korupciu az na EU uroven ...
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:49
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hlavně jestliže vyšší zdanění benzinu proti naftě někteří bezmozci jsou schopni považovat za dotování nafty, tak stejnou logikou sice drobně dotujeme naftu, ale BRUTÁLNĚ DOTUJEME EV protože zde není spotřební dań ani 12,84 CZK/litr ani 10,95 CZK/litr, ale TÉMĚŘ NULA (0,0283 Kč/kWh) :-! :-! :-!

Takže já jsem jedině pro! Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu a nevyplácejme dotace na pořízení EV vozu ::-! Zajímalo by mě, kolik zelených bezmozků by bylo pro!

P.S. podle zelenýho šaška nebo DV tu náš stát evidentně brutálně dotuje EV vozy, prootže spotřební dań na E je téměř nulová!!! Takže Dotujeme EV mobilitu!!!
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 12:00
Re: Ujko zo Slovenska
Ne komunisti nedělali takovýhle blbosti, ale jinak manýry měli podbný, něco zkaázat, zbourat, nikoho se neptat na názor a tlačit myšlenku že pod nich je to pro všechny nejlepší a tudíž to tak bude.
21. 10. 2020 20:47
Ujko zo Slovenska
Brzy se tu objeví „strýc ze Slovenska“, který tuto myšlenku vychválí nebesům ... Líbí se jim každá hloupost komunistů z Bruselu.
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 14:54
Re: Frantíci
Ty "pokrokový" zelený soudruzi sou v některých oblastech víc škodlivý jak ty starý komunisti.
BTW ti rudí o sobě taky tvrdili že sou pokrokový.

A používají řadu stejných metod. A stejné sociální experimenty snahu dělat novou jinou společnost přes to, že o to většina lidí nestojí.
22. 10. 2020 09:58
Re: pravidlo a hned zase výjimka
CommonUsere, víš o čem tady už drahnou dobu diskutujeme???
:D :D :D

O jaderných elektrárnách ve Francii.
https://www.autoforum.cz/…lektrickych-aut/
A ty sem dáš odkaz z autofórů, který je opřen o toto:
''Znovu tak lze jen dodat, že současná elektrifikace je pouhým přesouváním emisí z ulic na jiná místa planety, konkrétně pak do elektráren :-! či dolů. Tímto způsobem ale Zemi zachráníme jen stěží. Proto také Toyota říká, že její hybridy jsou „nejatraktivnějšími a nejdostupnějšími elektrifikovanými hnacími ústrojími“ v prodeji.''
:-O

Ten druhý odkaz je škoda komentovat, kdybys něco věděl o EV, tak bys sem tu hloupost nepostnul. :no:
A nebo mi to zkus fyzikálně rozebrat, proč má Tesla nejnižší účinnost.
:D :D :D :D
Ale to se ti asi nepovede, když ADAC (to samo už o něčem hovoří) nezveřejnil žádné okrajové podmínky testu. :-) :-) :-)
To by ses musel pustit do hlubší analýzi...
A na to ti newtonovi zákony stačit nebudou. :D
21. 10. 2020 22:29
Re: Už fakt neví
Bohužel jsi mě vůbec nepochopil. Měl jsem samozřejmě na mysli nikoliv zrychlení těch elektroverglů, ale hmotnost a objemnost jejich baterií v poměru k jejich kapacitě! :-)
21. 10. 2020 20:40
Re: Na tohle už snad ani nejsou slova
Jj, a takový to byl spolehlivý, plně "integrovaný" pracovník.... :-O :-O :-O :no:
21. 10. 2020 22:36
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Myslis v tom Nizozemi, kde jeTM3 nejprodavanejsi elektromobil?

Myslis, ze kdyz by byly baterky zdarma, ze by EV nikdo nekupoval?
A kdyz budou za polovinu dnesni ceny? ;-)
21. 10. 2020 22:10
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Promena vozovyho parku urcite je na generace.
Ale doufam, ze podil prodeju novych EV bude stoupat co nejrychleji.
A kupodivu si preju, aby se to delo co nejdriv bez dotaci.
Jsem presvedcenej, ze vyvoj jde tak rychle, ze dotace uz brzy nebudou potreba.
Mluvi se o roku 2024 nebo 2025.
Ale treba to nastane drive. TM3 uz je dnes obcas nejprodavanejsim modelem v ruznych zemich.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:10
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hele LOGIKU = a JAK to s tím uhlím myslíš? JAK jinak by to asi (byť teoreticky) šlo udělat? :-O :D
23. 10. 2020 09:38
Re: Ujko zo Slovenska
Tvé odhady o tom kdo jsem jsou chybné.
Avatar - rohYpnol
23. 10. 2020 09:14
Re: Ujko zo Slovenska
Stále jsi mi neodpověděl...
23. 10. 2020 07:22
Re: Frantíci
A kolik za tu dobu zemřelo lidi na následky emisí aut?

Jako jen pro zajímavost. Kolik se stalo za 5 let ve Francii "normálních" vražd?
23. 10. 2020 01:01
Re: Frantíci
Tak hele, v posledních cca 5 letech při různých teroristických útočích fanatických muslimů ve Francii zařvalo cca 250-300 nevinných lidí. A pokud nejsi úplný vypatlanec, tak to moc dobře musíš vědět. Tak se tady zase nesnaž z nás dělat voly. Máš to marné! :-[] :-[] :-[]
23. 10. 2020 00:02
Re: pravidlo a hned zase výjimka
95% účinnosti platí téměř v CELÉM rozsahu. CU :-O :-O :-O
Mohl bys to vědět, když jsi takový vysokoškolský odborník. :-)

K prechodové jevy: jaký mají proboha vliv na chování elektromobilu???

Takže shrnovačka:
Kdybys věděl, že jsou přechodové jevy zcela nepodstatné, tak bys je nezmiňoval.
Myslel sis, že se bavíš s nějakým hňupem a že se zalekne přechodových dějů. :no:
Smutné je, že se o to snažíš pořád dál. Nech toho. ;-)

O účinnosti elektromotoru toho taky moc nevíš. Nemáš páru kolik je ani v jakém rozsahu otáček a zatížení.
Až si něco nastuduješ o moderních motorech elektromobilů, tak dej vědět.

Raději bych diskutoval věcně....
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 21:44
Re: pravidlo a hned zase výjimka
A co jsi tedy napsal?

"Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu a nevyplácejme dotace na pořízení EV vozu"

Jelikož to lze interpretovat 2 způsoby, a to bud srovnat zdanění pri převodu na jednotku energie, tedy uvažovat ze nafta ma cca 10kWh, a tedy spotřební daň byla na 1kWh cca 1kc, nebo chceš srovnani dane za 1l a 1kWh. Proto jsem odpověděl následovně:

"Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec"

Abych si byl jist, že máš na mysli první variantu. Kdyby to tak bylo, reagoval bys vysvětlením, ale tys to vzal jako urazku tebe, tedy jsi mel na mysli první variantu, coz dokázala tvá reakce.

"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."

Chapu, ze upozornění na nesmysl bolí, ale normální člověk podekuje za upozornění, hlupák kope kolem sebe.
22. 10. 2020 21:01
Re: Ujko zo Slovenska
budu rad když stejně "barevně " budes přistupovat třeba k EV. Není nad to mít konzistentní názory a pristupy :-)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 20:24
Re: Ujko zo Slovenska
Vidíš černobíle. To je tvůj problém.
22. 10. 2020 20:14
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tak si to ještě vem k srdci. ;-)

čau
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 20:09
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Přečetl a viz 20:00 ;-) :-!
22. 10. 2020 20:09
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To zní duchaplně. :-)
A určitě máš pravdu.

Protože pro tebe je to evidentně důležitý.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 20:05
Re: Ujko zo Slovenska
No chtěl bych ti tady dát zapravdu, že si za to můžeme sami. Ale opět by to nebyla pravda. EU má přeci orgány k tomu, aby dohlížely jak se s penězi nakládá. Takže za to můžeme nejen "my", ale opět i "oni".

A pokud by jsi chtěl být opravdu důsledný, tak za to parciální spoluvinu rozhodně neneseme "my", ale "ti co volili ty u vlády, ty v europarlamentu". Takže já mám naprosto čistý stůl :-!
22. 10. 2020 20:02
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Přečetl sis tu větu?

Možná ještě ty tři nad ní. ;-)

Vlastně všechny v 19:49 kromě té první. :D
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 20:00
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jak říkám - názorový rozpor. Nu co, i to se stává :-)
22. 10. 2020 19:59
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Už chápu.

V tom případě 19:49 poslední věta. :-)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 19:56
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To že ty něco považuješ za blbost neznamená že to blbost opravdu je. ;-)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 19:54
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Reagoval jsem na tebe 19:05

Diskuse nepřehledná na prd no.
22. 10. 2020 19:53
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To jsem nepochopil, promiň. :-)

O čem je řeč? Copak bych měl uznat?
22. 10. 2020 19:52
Re: Ujko zo Slovenska
No kdo může za to proč neinvestujeme do vzdělání a rozkrademe prachy který nám jdou z EU?
To je přece to co jsem se ptal.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 19:50
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jinak:
DPH... ano, souhlas
Až bude elektromobilů víc, tak stát pravděpodobně zavede silniční daň... ano souhlas

Mně na tom skutečně nezáleží. ... Ano, tobě na tom nezáleží, hold nejsi ochotný uznat že je jedno na čem tobě záleží nebo nezáleží. Názorový rozpor, nejsi schopný uznat realitu pro svůj subjektivní názor. To se stává.
22. 10. 2020 19:49
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To jsem poctěn. :D

Taky s tebou mám svatou trpělivost.

Tobě by prospělo, kdyby ses netočil na blbostech.
Jako rozdíl subvence a dotace.
Nebo co byla předchozí generace Zoe.

Až se oprostíme od těchto zbytečností bude diskuze mnohem věcnější a přehlednější.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 19:45
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tebe na HL nemám důvod dávat. Obecně nelžeš o tom co jsem napsal, nepřekrucuješ co jsem napsal ani mi nepodsouváš něco co jsem nenapsal.
Jen jsi občas velmi pomalý v myšlení a občas věci nečteš... Ale i když se neshodneme třeba, tak je to výměna názorů a ne ztráta času.
22. 10. 2020 19:42
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To ale může neurážet jedině tebe. :-)

Bez urážky. :D
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 19:41
Re: pravidlo a hned zase výjimka
význam bez urážky:
(v lékařství, zastarale) člověk trpící debilitou, slabomyslný člověk
Intelektuální schopnosti debila se pohybují na úrovni zhruba desetiletého dítěte.

Tohle jsem napsal. A napsal bych to klidně znovu :-!
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 19:38
Re: Ujko zo Slovenska
Na co mám odpovědět?
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 19:03
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Na jakou chybu?? Co zas lžeš?? Stále tvrdím to samé!!!

Co lžeš že já odvádím téma jinam?? TY jsi napsal "Docela se tu lidi baví tvými pokusy."

Otázka "Ty sedíš v nějaké hale diskusních členů ACZ? To máte nějakou covid párty?" jen navázala na to co TY SÁM JSI NAPSAL.

Ne chudáčku, nejde ti to. Jen lžeš a podsouváš co se ti zrovna hodí. Akorát dost blbě :D :D :no:
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:57
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No píšeš od začátku to samé:

A reakce na můj příspěvek: "Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec."
jsi napsal tohle:
"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."

Takže další strategie, přesunout téma na covid. Fakt jsi k smíchu a dík za info. Tvé příspěvky jsem dlouho bral jako veskrze objektivní. Teď už vím, že tomu tak není a možná často ani nevíš o čem píšeš.
Jen by mne zajímalo, co jsi se ve svém životě dokázal, když se tu snažíš urážet ostatní za to, že upozornili na tvou chybu. A ještě tě nachytali na švestkách, když ses snažil vykroutit.
Zvládl jsi aspoň střední školu s maturitou?
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:52
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Píšu od začátku stále to samé!!! Blbý co?

P.S. Ty sedíš v nějaké hale diskusních členů ACZ? To máte nějakou covid párty?
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:51
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Přestaň mluvit do zrcadla a zkus se postavit ke své chybě jako chlap. Nebo snad nejsi?
Prostě jsi napsal blbost a teď nemáš argumenty a jen útočíš osobními nadávkami. Evidentně nejsi chytřejší než já, když to tu musíš zdůrazňovat. Ale pro tvé info, 100x opakovaná lež se pravdou nestane.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Proč bych blbovi dával protiargument?! Poputuješ na hatelist nejspíš. Protože jsi jen ztráta času.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:47
Re: Ujko zo Slovenska
Stále jsi mi neodpověděl...
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:43
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tak dej protiargument, že se mýlím.
Jinak to je jen plácnutí nesmyslu.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:41
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Docela se tu lidi baví...

Aha, je vidět že jediné co umíš je lhát.
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Právě dokázal, že nízké.

"hlupák nikdy neuzná chybu, protože si myslí, že by uznal svojí hloupost a ne chybu"
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ještě něco "inteligentního" napíšeš? Docela se tu lidi baví tvými pokusy.
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
koukám, že mi nějak po večeru nejde matematika. Nejen, že nafta nemá 9kwh v litru, ale cca 10 ( cca 9 má benzín ), a taky 6*9 není 45 :D
Takže ještě jednou, snad už správně.
1l nafty má cca 10kWh, při spotřebě 6l/100 to máme 60kWh, k tomu můžeme ještě připočítat cca 1kWh potřebnou při výrobě 1l nafty, máme cca 66kWh/100km
1l beznínu má cca 9kw/h, při spotřebě 6l/100 máme 54kw/h, s přičtením 1kWh na 1l máme cca 60kWh/100km
EV jezdí mezi 15-18kWh, ty horší do 25kWh, navíc na elektřinu, která se stejně vyrobí ( ne není potřeba stavět další elektrárny )
Hybridy jezdí za 4 litry, tedy cca 36kWh + 4kWh. I když velice efektivní v porovnání s ICE, pořád více než dvounásobná spotřeba energie.
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:27
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Fakt a co má znamenat tohle?

A reakce na můj příspěvek: "Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec."
jsi napsal tohle:
"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."

Z tohohle se fakt nevykroutíš a jen se zesměšňuješ čím dál víc.
Schválně jsem to napsal takto přímo, abych si byl jist, že máš na mysli 1 vs 1, ne jak se teď snažíš tvrdit. Kdyby to bylo naopak, napsal by si hned, že jsi neměl na mysli takto, ale adekvátně energii.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:26
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ty jsi vážně naprostý de-bil (bez urážky, konstatování tvé inteligenční úrovně). Vždyť to co cituješ jen potvrzuje má slova!!!

Ano, Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu! Tohle tvrdím stále. Podsunout mi zdanění 1l stejně jako 1 kWh se mi snažíš podsunout krásně, ale vůbec ti to nevychází!!!
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 18:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
vím, "hlupák nikdy neuzná chybu, protože si myslí, že by uznal svojí hloupost a ne chybu"

tvoje citace:
"BRUTÁLNĚ DOTUJEME EV protože zde není spotřební dań ani 12,84 CZK/litr ani 10,95 CZK/litr, ale TÉMĚŘ NULA "
" Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu"

A reakce na můj příspěvek: "Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec."
jsi napsal tohle:
"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."

Místo abys uznal, že jsi psal blbosti, tak jen se snažíš vykroutit. Tohle jasně ukazuje, že jsi myslel 1l vs 1kwh.
Fakt jsem si o tobě myslel víc. Napiš ještě něco, ať se odkopeš víc.
Ale s jednou věcí souhlasím. Ze spotřební daně si stát udělal dojnou krávu. Ale to nebyl hlavní smysl této daně.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:09
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Spotřební dań je z jediného důvodu - stát potřebuje prachy!!! Že ti to nedochází je jasné, na tohle bys v hlavě nesměl mít průvan!!!

Ad 9 kWh ... opět jsi prokázal vlastní debilitu. Protože jsem nikdy nikde nenapsal, že 1l má být zdaněn stejně jako 1 kWh :D :D :D Na základě čeho by se srovnala spotřební daň je relativně podružné, to je až druhořadá věc. Já jsem jen obecně napsal, že se má srovnat zdanění!!!

Takže běž k zrcadlu a podívej se blbosti do očí :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 18:07
Re: pravidlo a hned zase výjimka
:yes: :yes: :-)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:01
Re: Ujko zo Slovenska
Ne. Pokud se ptáš "kdo za to může" tak to jsou otázky svým způsobem naivního člověka.

Kdo může zato že z člověka je to co z něj je? Může za to on sám? Každý má přeci právo zvolit si vlastní cestu... Nebo zato můžou jeho rodiče?? Rodič nedokáže ovlivnit spousty věcí a faktorů. Tak zato může škola? Vzdělání? Bůh? Osud? ... NE, to jsou prostě filozofické úvahy o ničem. Nemusí existovat viník, příčinou může být třeba jen souhra okolností, náhod.

Možná jsem se sekl a nejsi sociolog/politolog ale možná spíš i filozof, ale opravdu tě tipuji na humanitní zaměření. Prostě teoretik odstřižený od reality.
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 17:54
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ha, přesně to jsem čekal. Dík, že jsi potvrdil, že opravdu patříš mezi ty s nižším IQ. 1 litr nafty obsahuje cca 46,5MJ, což v přepočtu je cca 9kw/h. Takže srovnáváš nesrovnatelné. Přesně jak jsem psal, provonávání naprosto různých velikostí.
Asi vůbec nechápeš význam spotřební daně. Na benzin/naftu je z důvodu plýtvání ropy a znečišťování, alkohol a cigarety zase z důvodu ničení zdraví a zatěžování zdravotního systému. Elektřina je zase zatížena emisními povolenkami, pokud se vyrábí z neekologických zdrojů. To je důvod právě této daně.
Ale chápu, když nejsi s to pochopit, že porovnávat 1kw/h a 9kw/h je nesmysl, tak nepochopíš ani tohle. Ale to jsem si fakt o tobě myslel, že zvládneš víc.
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 17:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Protože 1l benzinu/nafty není adekvátní 1kw/h, například?
Diesel který jezdí za 6 litrů spotřebuje cca 45kw/h na 100km. To by u EV nikdo neakceptoval.
A to ještě nemluvím o spotřebované energii, která je potřeba na 1l nafty, až cca 1,5kw/h, nejčastěji 1kw/h, což máme 51kw/h na 100km. EV jezdí za 15-18kw/h, ty horší do 25kw/h
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 17:12
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Opravdu rohYpnole? :-|

No tak jaký máš IQ ty?
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 16:43
Re: Ujko zo Slovenska
Můj tip - jsi nějaký * log mladšího věku, max 30 let. Takže o reálným světě ví guvno a má pocit, že ze skript ví všechno co potřebuje. Pokud jsem se spletl s věkem, tím hůř pro tebe :-!
22. 10. 2020 16:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Srovnává zdanění spotřebované energie. Co je na tom divného?
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 15:41
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jaký je rozdíl? Jestli dostanu dotaci 50€ při vlastním financování 100€, celkem mám 150€, dotace 33% ( řekněme že kus stojí 15€ ) nebo jestli dostanu zvýhodnění 33%, tzn. že kus bude stát 10€. V obou případech použiju svých 100€ a v obou případech nakoupím 10 kusů. V obou případech stát zaplatí 5€ za kus.
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 14:59
Re: pravidlo a hned zase výjimka
On to stejně nepochopí, to nemá cenu :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 14:58
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No ale mozci s právním vzděláním říkají = že to je to samé :-|

A mozci na ministerstvech = vypisují dotaci zelená nafta = tj zvýhodnění rozdílnou daní = a říkají tomu DOTACE :-(

Tak sakra KDO je tady BEZ mozek?
22. 10. 2020 14:57
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Domácí rozpočet rozhodně nefunguje stejně jako ekonomika podnikání.
22. 10. 2020 14:53
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nerozumím. Chtěl jsi výpočet spotřeby EV a podíl jejich spotřeby na celkové výrobě ele u nás. To jsi dostal.
Proč dáváš odkaz a výrobě ele? Kromě toho, že to dokazuje že v článku jsou ty údaje správně.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:53
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ne, zase omyl. Funguje úplně stejně. Nemáš = nepořídíš.
22. 10. 2020 14:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nulu bych do firemního účtování netahal. Funguje to trochu jinak než domácí rozpočet.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Blbost,

Mozem vyhadzat teda z predpokladu, ze mam 100 Euro a dostanem 50 Euro dotaciu na nakup kalkulciek pre skolu. Takze mam 150 Euro pred nakupom.
Ak dostanem ulavu po nakupe, tak mi je to na prdddda, lebo kupim menej kalkulaciek.
Problem pochopit pricinu a nasledok ?
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:42
Re: pravidlo a hned zase výjimka
TOBĚ je jedno. A o tom to je! Tobě může být jedno co si zmyslíš. Ale ve skutečnosti to jedno není!!!
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ne neodporují.

Žádné slovíčkaření. Tak to zkrátka JE ať se stavíš na hlavu jak chceš.
22. 10. 2020 14:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
A víš, proč se prodávají? Pokud všechno ostatní v podstatě zakážeš, tak jiná možnost, jak jezdit autem není a nebude. Na to ty a ti tvoji soudruzi spoléháte.
22. 10. 2020 14:31
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Zase upřímně - slovo "dotace" opravdu evokuje spíše dávání peněz. Pro naftu by se z hlediska češtiny opravdu více hodil pojem "zvýhodnění".

Jen mě trochu mrzí, že stejná vřava jako proti EV není proti naftě. Tohle zvýhodnění nafty muselo zabít vývoj spousty povedených benzínových motorů. (To už je ale trochu pošťuchování.)
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 14:30
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Dotaci nedostaneš 100% a je přesně daná na co má být použita. Takže pokud máš 0 na účtu, je jedno jestli máš nárok na dotaci nebo zvýhodnění, pořád máš smůlu.
Ukaž mi dotaci, která může být použita na cokoliv. Nebo která je 100%. O ničem takovém u nás nevím.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:30
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To je pre Hammu, co to nechape,

ak znizim plosne dane, tak dotujem co ? Z akej sumy by som dotoval ? Prd. Ulava nie je dotacia. Pre akykolvek matematicko ekonomicky model.
Ak Hamma studovalo ekonomiku, tak boh nas potes.
22. 10. 2020 14:26
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Napsal jsem to s tou teslou špatně - je to o desítky %.
Jeden z mnoha výpočtů spotřeby ele pro EV.
https://www.svetmobilne.cz/…ji-temelinu/4808

PS:zajímavé je, že tu vystupuješ proti EV, ale nemáš nastudované takovéhle základy..
22. 10. 2020 14:22
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Já tomu fakt nerozumím - dáš sem citaci kde je jasně uvedeno že podpora je "prominutí či jiné úlevy na dani" a pak to rozporuješ.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 14:19
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Neblbni už = je to v českém právním prostředí TO SAMÉ

Cele je to JEN o překladu anglického německého subventionen = prostě ty říkáš že všechny překlady = jsou špatně

Tak co ta DOTACE snížením daně ZELENÁ NAFTA?
22. 10. 2020 14:18
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To uz je zoufalost. :D
Mne tohle nevysvetluj, ja to chapu od pocatku. Rozdily tam jsou. Ale porad je to podpora.

Vyrid si to s rohYpnolem, ten ti oponoval.

PS Ak mas nula na ucte, tak to mas blby, i s dotaci. ;-)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
10% zlepsenie ? To je taka ista teoreticka hodnota ako dojazd elektroauta.

Daj sem link na ten prepocet, mne to vychadza inak, hlavne ked budu vsetci nabijat naraz (doma vecer).
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:13
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ak mam 0 na ucte, pomoze mi nejaka ulava na dani ?
Dotacia mi moze pomoct rozbehnut nieco okamzite bez poziciek, cize je vyhodnejsia - napr. neplatim za pozicku (ak ju vobec dostanem).
Aby som dostal ulavu, musim mat najprv na to nieco prachy, nie ?
Co je na to nepochopitelne ?
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:13
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Subvence je také jednou z forem poskytování finanční podpory, zde je však již stanovena přesně činnost na kterou plyne, na rozdíl od dotace, která není účelově vázána. Subvence mohou být poskytovány i jinými ekonomickými subjekty než je stát, např. nadacemi nebo nestátními neziskovými organizacemi.
22. 10. 2020 14:12
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Potřebný příkon pro ev je dostupný v mnoha výpočtech na internetu. Není nijak velký. Pro představu, dnes ČR vyveze více ele než by bylo potřeba pro všechna auta.

Stejně tak představa na 100% přechod na elektro je dnes spíše v oblasti teorie a jde o desitky let.

Baterie procházejí vývojem neustále. Poslední konkrétní skok představila Tesla nedávno a jde o zlepšení o 10% procent.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:12
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Napsal jsem ti bez urážky!

Tvoje reakce - teď už můžou pomoct jen urážky... = měl jsem 100% pravdu :-O :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 14:09
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Proč se furt hádáš? Jednak naše právo nerozlišuje pojmy dotace a subvence = je to to samé

A druhak pojem z dotace zelená nafta = snížením daně znáš = nebo snad ne?

Prostě ZVÝHODNĚNÍ = bezemisních aut vadí nafty stejným lidem nevadí
22. 10. 2020 14:07
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ted uz jim muzou pomoci jen urazky. ;-)

https://youtu.be/FTnrLK-9kOY
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:06
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tak ked vsetci prejdu na elektro, aky vykon sustavy potrebujes ? Napr. pre CR ? Ake mas info o blackoutoch napr. v DE uz dnes ?

Cize musis prebudovat skoro vsetko, od vyroby cez transport az po konecne nabijanie niecoho niekde ... niecoho=so slabou kapacitou a stabilitou, niekde=doma ?.
A stavat to budu elektrostroje ? :*)
Aky je predpoklad dalsieho zlepsenia kapacity baterii voci jej hmote v dohladnej dobe ?

Tekute paliva vsetko maju vsetko a ked treba poslem dalsi kamion.

Este raz, tu islo ale o nieco ine.
22. 10. 2020 14:03
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tak v tom pripade uvadis chybne citace. :D
22. 10. 2020 13:49
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Pro velky uspech jeste jednou:

Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani, poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 13:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Este naposledy - link som dal:

"Ak má žiadateľ záujem o čerpanie štátnej pomoci na podporné opatrenie vo forme úľav na environmentálnych daniach a neregistroval sa v DataCentre v roku 2019,..."

A ty si sem dal iny link z mojej stranky, kde nejaky politicky ftak to zmenil na dotaciu. Dostavas prachy za proti-argumentaciu
Clickbaitak ?

No nic,
22. 10. 2020 13:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi jsi ve sve citaci prehledl slovicko "rovnez".

;-)
22. 10. 2020 13:47
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Takže Ham. má pravdu. Nečekal jsem, že zrovna ty ho podpoříš.)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 13:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Pro totální trotly - dotace a subvence jsou různé způsoby udělení finanční podpory. Tedy dotace NENÍ subvence a naopak.
22. 10. 2020 13:45
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Diky. :yes:

podporou se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani

:yes:
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 13:43
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani, poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.
22. 10. 2020 13:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Výrobu baterek lze porovnávat s výrobou spalovacího motoru - jak to vychází aktuálně nevím (dohled jistě lze) ale spalovák a převodovka skládající se z tisíců tepelně a strojně opracovávaných dílů je také velice energeticky náročná.

účinnost výroby a přepravy ele je dohledatelná. Ale zase když do toho zahrnuješ tohle, musíš dát na druhou stranu vah i dopravu a výrobu paliv.

Existuje x tisíc dokuentů ktré toto porovnávají. Mnohdy s různým výsledkem. Nic z toho ale nevykazuje nějaké hrozné čísla pro ele.

Ono zahrnout třeba pozitivní vliv nabíjení EV na rozvodnou síť a podobné jednotlivosti je mnohdy velice složité.

Výhoda u elektřiny je, že třeba účinnost výroby a emise z ní lze kontrolovat a zjišťovat celkem jednoduše. Emise každého (mnohdy nesprávně fungujícího) spalováku kontrolovat a zjistit prakticky nejde.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 13:24
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hendly, niekde to rozporujem ?

Aka je ucinnost vyroby elektriky a vyroba bateriek, ich nabijanie, transport atd ... ?

Ale tu o to nejde, ale o to ako DeVito jazdi na moment. Co je blbost z principu definiicie pojmu az po cyklicku definiuciu sily :-O
22. 10. 2020 13:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Učinnost elektromotoru je ve všech běžných režimech lepší než spalovák.
O (ne)učinnosti spalováku v režimech studeného chodu a podobně by se dalo psát velice dlouho.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 12:56
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Už si vyřešil to dilema = DOTÁCIE a slovesnké ministerstvo podohospodárstva?

Je to všude samý neznalý pako = nebo to máš blbě prostě TY?
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
95% ucinnost elektromotora ? Vyborne !
Ovsem tebe nedopaluje, ze to plati len v nejakom rozsahu, ze ... inak by si nepisal o momente.dookola.

Prechodove javy - nechal som ti vybrat, co je podstatne. Ty tu tocis o prechodovych javov elektroauta, ja o tom nepisem nic.
22. 10. 2020 12:47
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Pablb myslis Müller?

Dan z tveho odkazu:
Diesel
47,04 Cent/Liter

Benzin
65,45 Cent/Liter

:-O

PS Udivuje me, ze vis o tom, jak zkorumpovany je ADAC, ale presto ho tak rad uvadis jako vzor.
Jses si zrejme jisty, ze testy provadi naprosto nezavisle a ze nema nejmensi duvod k tomu Teslu (a drive elektromobily, ted uz nastesti ne.. ) ocernit. :no:
22. 10. 2020 12:42
Re: pravidlo a hned zase výjimka
"Mizerna cisla" je relativni.

Ja povazuju to, ze se TM3 prodava stejne HODNE jako Niro za uspech.

A tesim se, co udela (nebo dle odkazu CommonUsera uz dela) s prodeji EV id.3. :yes:
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Citat do konca !

Mehrere dieser Reaktoren haben die ursprünglich geplante Altersgrenze von 40 Jahren überschritten und gelten als störanfällig. In Fessenheim nahe Freiburg im Breisgau war im Februar der erste von zwei Atomreaktoren heruntergefahren worden. Ende Juni soll das Kraftwerk endgültig abgeschaltet werden. Frankreich reagiert damit auf jahrelangen Druck aus Deutschland und der Schweiz.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 12:34
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ty si fakt MATLA = to je to samý PODPORA :-!

Nebo jak pěkně vymyslel mikesus ZVÝHODNĚNÍ

Ostatně PROTO ten odkaz na ministerstvo a DOTÁCIA zelená nafta ;-)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 12:30
Re: pravidlo a hned zase výjimka
I Hamun už ví, že neustále jen lže. Že to není žádná dotace, ale subvence.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 12:29
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Umíš vůbec číst???

Pro jistotu doplním, že i když prodeje spadly na mizerná čísla, tak kumulativně samozřejmě může být za rok klidně neprodávanějším EV.
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 11:59
Re: Frantíci
Sám si soudruh, zelenej prounijní kašpar
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 11:58
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Jdi se se slavnou Camry vycpat. Seděl sem v tom na Legendách, fakt mě to ničím nezaujalo.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:02
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jak je to teda s tím VAŠÍM ministerstvem? Snížení daně říkaj DOTÁCIA

https://www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 10:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Myslíš že zrovna ve specializovanym OENERGETICE to redaktor pomotal a editor to samý? Nemůže bejt = že se spíš mýlíš TY?

A jak PRE NÁS? To samý přece píše VAŠE ministerstvo podohospodarstva

Dotácia zelená nafta = maj to blbě? Taky to poondili?
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 10:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nechtěl si napsat "nechapeM pojmy ako dotacia"?

Viz odkazy = maj to teda na vašem ministerstvu BLBĚ? Pomotal to šéf VW? :-O
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:48
Re: Už fakt neví
No tohle znám = u nás dotace sbíraj multimiliardáři typu vašeho slovenského exportu https://www.novinky.cz/…nasobil-40331365

Ale jak si to myslel v 9:09 v reakci na můj příspěvek = to nějak nechápu :-)
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 23:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Evropa chce být do roku 2050 CO2 neutrální a některé státy plánují co nejdříve spalovací pohon zakázat, ale podle tebe se rozšíření elektromobilů, které už dnes musí nabídnout skoro každý, nedočkáme. Já teda plánuji být za 30 let naživu.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 16:14
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Potrefená husa zakejhala?

Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence.
22. 10. 2020 14:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jo a tomu presne ja rikam slovickareni. :D

Mne je uplne jedno, jestli je to podpora, dotace, nebo subvence.

Vidis dokonce dve ruzne citace, ktere si odporuji!

Diskuze o nicem.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 14:05
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ne. V tom případě asi opravdu budeš de-bil (bez urážky, myslím to vážně).
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 13:50
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To myslíš vážně? To se fakt bavím s de-bilem??? :-O
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 13:47
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Pro trotly výš. Pro idioty nemám už slov.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 13:34
Re: pravidlo a hned zase výjimka
"Hloupe slovickareni"

No jo no, teraz chapem, ze defininovat nazvoslovie pre teba nema zmysel a tym aj diskusia straca na obsahu a nedava zmysel.

Zakryvanie reality je politicka kurrwaren. Dotacia ako danova ulava je toho prikladom.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 13:19
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Přes popírání = účinnost elektromotoru je prostě neokecatelná https://www.auto.cz/…-10-minut-136520 ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 13:12
Re: Ujko zo Slovenska
Tak samozřejmě že ne takovýhle DALEKO DALEKO DALEKO větší. Proto taky po 40 letech SVÉ z vlastního zákona TOTALITNÍ vlády = své země přivedli do obřího zaostání až nakonec ekonomickému krachu. Dodnes to doháníme = PROTO nám taky státy který pomlouváš = posílaj biliony korun na dohnání toho MANKA z dob socialismu

Nejlepší by bylo = kdyby část diskutérů ACZ pochopila = učivo ZŠ
DOST by to (nejen) v diskuzích pomohlo

Ti co ho nechápou = totiž neustále komentují to vysokoškolské = jak jsou absolventi BLBÍ ;-)

Fakt PRČA co třeba lidi vymysleli ohledně covidu = od nějaký březnový diskuze tady po BOHUŽEL dnešní výplody na téma = o kterým ví nula nula nula OVNO nic :-)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 13:11
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Fakt nema zmysel:
https://www.apa.sk/…nafta-2020/10027

https://polnoinfo.sk/…ftu-v-roku-2020/

Statn pomoc frmou danovych ulav ? Problem u teba nie ?! Vole.
22. 10. 2020 13:11
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi jsem ho pochvalil predcasne. :-)

A on se ted utvrdil v nazoru, ze "mobilita cez elektro je blbost".
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 13:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
A to tě DonVito pochválil = a já tomu dal :yes: :-)

Ako pro dospelé = myslíš že všichni kdo o tom rozhodují a nějak se na tom podílí = sou intelektuálně HLUBOKO POD tebou?

EDIT = už si vyřešil problematiku DOTÁCIE na vašem slovenském ministerstvu? Tam asi není co blbě přeložit

Prostě to mají BLBĚ a těch odkazů v mnoha jazycích lze dát hodně = už tu byly v angličtině španělštině francouzštině němčině češtině a slovenštině. Tak je to všude samej blb všichni to mají špatně = nebo se prostě mýlíš TY?
22. 10. 2020 13:03
Re: pravidlo a hned zase výjimka
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/05/05/world/nuclear-power-green-energy-coronavirus/

Nuclear power is getting hammered by green energy — and the pandemic

Pre deti ;-)

Citaj, dozvidaj sa nove...

Ty deficite. :-)
Koukam, ze nazor mas neoblomny jako arese.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:33
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No jo vole, ten pablb ma chaos v hlave, teraz si potvrdil len to, co pisem ... vsade samy Einstein ako manager a jedno ci je to EU, statny veduci alebo frajer z konglomeratu. :D

https://www.adac.de/…zum-benzinpreis/

BTW Sukromne platis vyssie rocne EKO dane za diesel ako benal. Tak akeze dotacie ....
22. 10. 2020 11:58
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ty asi nevíš, co zanamená německy ''Subvention''.

CommonUser jo. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:20
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Stručně :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:11
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jj francouzskej problém přebytku atomový energie v noci = je znám

Nejen že je několikaNÁSOBNĚ dražší než z obnovitelných zdrojů = ale nejde na noc prostě vypnout
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:01
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nemyslim že auta zdražují PROTOŽE vývoj EV ale hlavně z jiných důvodů = viz Toyota která nemá ani až tak propady prodejů ani necpe EV a nová generace Corolly a spol je prostě dražší. Auta zdražují protože to je nejdražší spotřeba a je inflace. Že zdražilo všechno https://www.novinky.cz/…zrostla-40336557 sis jistě všimnul. A zrovna my sme díky populismu už z doby předcovidové králové evropské inflace

Jestli třeba 100 let = máme setsakra naspěch. Přechod na auta jezdící na něco jiného než ropu = je na mnoho desítek let. Aut je asi 2 miliardy = v menší jakžtakž bohatý zemi jako jsme my = je to akce minimálně na 40 let

ad MÁ SMYSL = no jdeme tím směrem už 61 let my v Evropě https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 dovedeš si představit ty ca 2 miliardy aut = stejný emise jako před těma 50-60 lety?
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 10:31
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Běžnej člověk bude teď po covidu nejspíš = dost čumět. I auta na ropu výrazně zdraží = momentální výpadky výroby asi změní i ceny v bazarech

A výkřiky o roce 2050 sou NUTNÝ = protože NAVĚKY kašlat na učivo ZŠ že ropa dojde a že jí POTŘEBUJEME i na jiný věci než jí pro zábavu spalovat na oxidy dusíku, uhlovodíky, pevný částečky co nám taky škodí a oxid uhelnatý = prostě nejde. JE tohle JASNÝ žejo nebo? :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nechápeme = nepropadly letos VŠECHNY auta automobilky modely?

Tesla (i) letos ROSTLA = nebo? :-|
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:42
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tak samozřejmě CEO VW https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit takovejhle věcem nerozumí = na tvý úrovni :D

Nizsia dan nie je dotácia? Tak bys měl zajít na vaše ministerstvo podohospodárstva = maj tam dotační titul Zelená nafta = ten znáš ne?
To je nizsia dan = který se říká DOTÁCIA = tak to tam prosim tě vyřeš

Svět neřídí Einsteini = ale přece jen to BEJVÁ lepší = než mudrování v diskuzích. Teď třeba o covidu = to je místy až neuvěřitelný CO si lidi dokážou VYMYSLET :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:20
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Osud MILUJE černý humor = a tak lidé BEZ mozku (sorry to není urážky prostě NEJSI zrovna myslitel = dal sis někdy změřit IQ? ;-)
takhle hloupě vlastně PŘESNĚ NAOPAK urážejí = ty inteligentnější

Není ti někdy NÁPADNÝ = že z tvýho pohledu všichni ti vzdělanější vlastně dělají FURT VŠECHNO úplně blbě? :-)

Už ti došlo co je zač https://www.e15.cz/…-miliard-1373035 teda PROČ jí ti co nechápeš, říkají VENEZUELA?
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Že ti tak nevadila celej život = VÍC dotovaná nafta https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv ? :-)

V jakou chvíli dává EV ekonomický smysl = my ostatní víme. Ty fakt ne?

PROČ se svět snaží odejít od ropy z který jízdou a dle tebe NIKDY JINAK vyrábíme oxidy dusíku, uhlovodíky, pevné částečky a oxid uhelnatý a lidi jako ty říkají TO je ta zábava TO chci do poslední chvíle než dojde ropa. Že jí svět potřebuje na jiný věci? NEzájem = já to chci takhle. No a TY tak fakt nejspíš budeš moct jezdit do konce života. Ty se hádáš tak o to čím budou jezdit tvoje děti rsp. vnoučata

Svět naštěstí neřídí lidi s rozsahem znalostí jako ty https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ ty můžeš maximálně volit megagiga tuneláře https://www.seznamzpravy.cz/…sovy-rise-125234 nebo mstivýho starce https://www.blesk.cz/…al-pozvanku.html

Sou i pozitivní zprávy https://www.seznamzpravy.cz/…-dotacich-125544 jako tahle že soudružka komunistka hlasuje aby multimiliardářovi nebyly kráceny dotace :-O :D :-! :-[] :*)
21. 10. 2020 23:01
Re: pravidlo a hned zase výjimka
21:55 posledni veta.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:45
Re: Už fakt neví
Málo výkonné? :-O :D

I autobus Tesla X smázne Lamborghini Urus = dával sem tuhle video. Tys dodnes žádný takový videa neviděl? Nevíš neznáš? To je PRINCIP elektromotoru vs spalovacího motoru = efektivita 30-40% vs 90%

K-o-k-o-t-i-n-a je FURT tvrdit že všichni vzdělanější schopnější znalejší než ty = jsou proti tobě.. :D

Tvrdit to JEN PROTO = že TY něchápeš co se to děje proč se to děje..
Avatar - Mikesus
22. 10. 2020 15:53
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Srovnávat daň 1 litr a 1kw/h, to může opravdu jen slaboduchý jedinec. To je jako srovnávat daň za metr nebo míli.
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 14:57
Re: Ujko zo Slovenska
A my jim posíláme miliardy přes jich firmy, co odsud vyvádí zisky, platí tady lidem almužny, nic sem neinvestují do vývoje a výzkumu a jen jim tu děláme otroky.

+ samozřejmě platíme odvody do EU, takže to co nám sem milostivě pošlou je pakatel, navíc se půlka rozkrade nebo se z tohos taví chodníky po kterém jdou denně 4 babičky a debilní kruháče.
22. 10. 2020 14:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Smysl to nemá, protože na to nemají peníze. Pořád vše řeší jen dalším zadlužováním. Zničí vše dobré po svých předcích a dětem zanechají vyrabovanou zem.
22. 10. 2020 11:44
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ja jsem nepochopil prechodove jevy?

Ja jsem ti napsal, ze jsem je zanedbal.

Muzes mi uvest, jaky maji vliv prechodove jevy na nasi diskuzi o tocivem momentu elektromobilu v jedne tride aut???
Kdyz ty je nehodlas zanedbavat.

Mechanicke ztraty do tepelnych ztrat? :-O
Znas ucinnost elektromotoru?
Kdyz ma elektromotor ucinnost 95%?
Kolik z tech 5% celkovych ztrat delaji mechanicke ztraty? :D
Mechanicke ztraty jsou u elektromotoru minimalni, obzvlast pri rozjezdu (kdyz uz jsme u te spojky - jaky jsou mechanicky ztraty na spojce vi kazdy podle smradu po prudsim rozjezdu :-) ).
A spalovaciho motoru?
Kdo kolik prefajci?
22. 10. 2020 11:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
TM3 je tento rok stale nejprodavanejsim elektromobilem v Holandsku.
22. 10. 2020 11:15
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No pravda je, CommonUser diskutuje a uvádí zdroje.
:yes:

Je vzdělaný a dal si práci s dohledáním prodejů Tesly v Holandsku.

Jen by mohl vynechat autofóry a ADAC.

Každopádně je to lepší diskuze než s rohYpnolem, ten potřebuje příliš mnoho iterací.
A arese jich potřebuje nekonečno. :-)
22. 10. 2020 11:08
Re: pravidlo a hned zase výjimka
A ty máš i vysokou. A rodiče tě asi málo chválili.
Jsi šikovnej!

Co konkrétně bys rád prodiskutoval a využil své bohaté znalosti?
Klidně začni s tou účinností nabíjení Tesly. ;-)
Místo pořád nových témat (třeba tý spotřeby).

Že ve Francii mají přebytek energie a chtějí přecházet na obnovitelnou uvádíš proč?
22. 10. 2020 10:19
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ne bylo to naopak.
rohYpnol přišel se statistikou, která se mu hodila.

Co konkrétně z toho co jsem napsal je špatně?

Čítať umím, ty se nauč čítať odkaz, který postuješ, viz Toyota!
Jak ty víš čemu rozumím a čemu ne?
Já vím jistě, že o elektromobilech nemáš ani páru, když píšeš o přechodových jevech. :D

PS Jj těm pojmům co jsi napsal může rozumět jen doktor profesor tvé úrovně. :-) :-) :-) Blahopřeju, zvládnul jsi středoškolskou fyziku. Myslíš jsi, že jsi jediný? :D :D :D
Btw ano moment od nulových otáček je velká výhoda elektromotoru oproti spalováku, která mimo jiné umožňuje vypustit spojku.
22. 10. 2020 10:13
Re: pravidlo a hned zase výjimka
https://www.transparency.cz/cpi2019/

Nemyslím si, že jsme na úrovní Německa (Česko ani Slovensko).
Taky jsem v Německu strávil spoustu let. ;-)

Kdybys četl pozorně Hamunovi příspěvky, tak pochopíš, že myslí především zvýhodnění nižším zdaněním.
On to označuje za ''dotace''. Nicméně dotace na fosilní paliva skutečně existují, ale to je jedno.
Nemám rád tohle slovíčkaření.
Myslím, že jádro sdělení bys mohl pochopit.
22. 10. 2020 09:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Dal sis práci. :yes:

To nic nemění na tom, co jsem psal.

TM3 je YTD nejprodávanější EV v Holandsku.
Což rozhodně není to, co psali na autofórech ''Tesla klesla skoro na nulu''.

A přechdové jevy zanedbávám. :D
K Newtonovi bych se být tebou raději nevracel. ;-)
Nejdřív si nastuduj něco o elektromobilech, alespoň tak důkladně, jak se ti to teď podařilo s vyhledáváním prodejů v Holandsku. :-)

Takže s čím konkrétně polemizuješ?

PS O úspěchu id.3 nepochybuju, dá se předpokládat, že nový mainstreamový hatchback bude porážet v prodejích prémiový sedan.
21. 10. 2020 23:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No tak alespon snad chapes, ze ve Francii to smysl dava...
:yes:

Vidite kluci, ze se nakonec dohodneme. :-)
21. 10. 2020 23:14
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nejak jsi se nevyjadril k tomu uhli ve Francii.

Doufam, ze uz uznas, ze ve Francii dava podpora elektromobility smysl.
Alespon z pohledu emisi!
21. 10. 2020 22:30
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Aha.

I pres pokrok v baterkach? ;-)
21. 10. 2020 22:28
Re: Už fakt neví
Krásně a stručně vystiženo, a ještě ve verši. :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 21:37
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Myslim že to je nastavený docela akorát = Tesla 3 krom verze Long Range AWD se vejde
Jejich domácí DS7 hybrid 300 koní což asi většina lidí nikdy ani nezkusila http://www.hybrid.cz/…-na-1-395-000-kc má 1825kg

Prostě běžná i vzhledem k realitě dost nadpůrměná auta = bez daně

JEN pro ty hodně NADstandardní = daň. Pro většinu lidí je nedosažitelná už ta hybridní Camry nebo nepředstavitelná raketa Nissan Leaf 160kW = ten váží 1640 kg. A rozhodně není POTŘEBA silnější těžší auto = ta výše odkud daň, je myslim docela dobře trefená

Chceš víc opravdu výraznej nadprůměr? Neni problém ale trochu daň z (hyper)luxusu
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:41
Re: Už fakt neví
Jo? Povídej :-)

Tady je to mnohem HORŠÍ = směju se BLBOSTI co Z NEZNALOSTI kesump napsal.

Ono nás přejde humor až začne splaskávat ekonomická bublina co tu roky ANO vytváří. A až nejen frantíci NÁM přestanou posílat stovky miliard https://www.novinky.cz/…nasobil-40331365 aby sme se měli líp
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:34
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To je přece FUK o jakej jde zdroj výroby elektřiny

To je JINÁ kapitola = že i ty se MUSÍ časem změnit

Jsou to (auta i energetika) proměny na generace = většina lidí co tu napadá EV = se jejich rozšíření ani nedožije = reálně kritizují že nechtějí aby tím jezdili během svého života ale jich vnuci. Až tak je to MIMO

Jádro v téhle vývojové fázi (náklady) je totálně mimo = je to asi jako bys rozvážel pizzu buď Yarisem hybrid nebo něčím takovým nebo BMW 760iL = jedna pizzerka by šla brzy do háje. Tohle asi každej pochopí = že to samý platí pro výrobu elektřiny = kupodivu ne
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:29
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
https://automix.denik.cz/…nu-20190901.html většina lidí víc nepotřebuje a taky NIKDY NEměla = máš tam furt pár set kilo rezervu
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 18:32
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Vůbec ti to nevychází a dost hloupě se mě snažíš vmanipulovat někam. :no: :no:

Srovnávat daň a stanovit stejnou sazbu jsou totiž zcela odlišné věci!!! Ale to ty nikdy nepochopíš. Nemáš na to chudáčku :no:
21. 10. 2020 22:43
Re: pravidlo a hned zase výjimka
:D :D :D

Jj autofóry, pro koho ze jsou prodeje v Holandsku prekvapko?
Pro toho kdo pracuje s pochybnymi a jeste ke vsemu NEAKTUALNIMI daty?

Tesla Model 3 je nejprodavanejsi EV v Holandsku v zari i za cely rok 2020, hochu. Prodej za zari 977 aut. Prej na nulu. :D
A podil aut do zasuvky STOUPNUL v Holandsku v zari mezirocne na 27%. :-O

https://teslanorth.com/…les-netherlands/

O tom na autofórech nepsali, vid. :-)

Tvy argumenty jsou lichy (jako obvykle), tak zkus alespon odpovedet na otazky s hypotetickou cenou baterek.
Prave ze my se tady bavime o budoucnosti. Takze to "BY" je namiste.
Protoze o tom, ze je vyvoj v baterkach, uz diky Renaultu Zoe vis.
A to, ze nejsme na vrcholu vyvoje, je ti doufam taky jasny. ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:55
Re: Ujko zo Slovenska
Já tu dobu nepamatuju = ale neni to PŘESNEJ OPAK?

Komunisti dělali PŘESNÝ OPAK toho z čeho dneska obviňuješ VOLENÝ INTELIGENTNÍ VZDĚLANÝ (taky přesný OPAK komunistů https://www.facebook.com/…152963423674009/ ) lidi

Nebo? :-O
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:40
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
No hmotnost aut je na kritiku = zdanění navíc extrémních SUV = zrovna mě nevadí

Kdo ho CHCE https://www.alpina-automobiles.com/…/xb7/highlights/ samozřejmě = ale proč ne trochu víc zdanit
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:09
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Čeho se my západoevropsky myslící od svých neznalých spoludiskutérů ještě dočkáme :-O :D

Zvláštní když STEJNÝ diskutér si jednou stěžuje jak auta ztěžkla a podruhé na penalizaci za to ztěžknutí :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:22
Re: Už fakt neví
Jo to je LOGICKÁ preference EV = proč by dneska měla vědět VĚTŠINA lidí

Tohle je primárně PROTI těžkých SUV který sou fakt vo ničem = no POCIT asi dávaj :D
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:13
Re: Už fakt neví
Elektromobil se tlačí přes penále za HMOTNOST = a si ji JIST? :-!

Neříká základní logika = spíš trochu OPAK? :-O :D

Já nevím ale tady si brblalové FURT DOKOLA stěžují že baterky jsou TĚŽKÉ