...neobolševicko-zelených vlád ještě dočkají?! :-O:-O:-O:-O
A tady ještě jeden otřesný příklad výsledků zločinné levičácké sluníčkářské politiky, o kterém se u nás bohužel málo píše. Nejde tu sice o omezování automobilismu, ale i tak by si to měl každý přečíst: https://neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_zahranici_wag
A kde jsem si jako stěžoval, jak auta ztěžkla? To už pořádných pár let dozadu, kdy býval ten mezigenerační skok opravdu veliký - např. u Opelu Insignia či Astra. Ale Opel tuto chybu uznal a u další generace opravil! :-) Rozhodně jsem nekritizoval vysokou hmotnost SUV!
Obecne s tim nemam problém. At klidne zdaní těžká auta, ale at sakra nedávají výjimku EV. Pokud jsou těžké, tak ať plati taky. Lehké EV, které se vejdou do 1.8t, lze udělat.
Takze ano, zdante těžká auta, ale všechna.
Myslim že to je nastavený docela akorát = Tesla 3 krom verze Long Range AWD se vejde
Jejich domácí DS7 hybrid 300 koní což asi většina lidí nikdy ani nezkusila http://www.hybrid.cz/…-na-1-395-000-kc má 1825kg
Prostě běžná i vzhledem k realitě dost nadpůrměná auta = bez daně
JEN pro ty hodně NADstandardní = daň. Pro většinu lidí je nedosažitelná už ta hybridní Camry nebo nepředstavitelná raketa Nissan Leaf 160kW = ten váží 1640 kg. A rozhodně není POTŘEBA silnější těžší auto = ta výše odkud daň, je myslim docela dobře trefená
Chceš víc opravdu výraznej nadprůměr? Neni problém ale trochu daň z (hyper)luxusu
Obdobně jako měly léta emisní výhodu diesely, teď se navrhuje opakovat stejnou chybu a dát hmotnostní výhodu pro elektromobily... takhle to v EU holt chodí.
Asi tě to překvapí, ale nejsme v Norsku. Francouzská energetika těží z těch ošklivých, nepopulárních JE, které se Zelení celé Evropy snaží zlikvidovat.
To je přece FUK o jakej jde zdroj výroby elektřiny
To je JINÁ kapitola = že i ty se MUSÍ časem změnit
Jsou to (auta i energetika) proměny na generace = většina lidí co tu napadá EV = se jejich rozšíření ani nedožije = reálně kritizují že nechtějí aby tím jezdili během svého života ale jich vnuci. Až tak je to MIMO
Jádro v téhle vývojové fázi (náklady) je totálně mimo = je to asi jako bys rozvážel pizzu buď Yarisem hybrid nebo něčím takovým nebo BMW 760iL = jedna pizzerka by šla brzy do háje. Tohle asi každej pochopí = že to samý platí pro výrobu elektřiny = kupodivu ne
Promena vozovyho parku urcite je na generace.
Ale doufam, ze podil prodeju novych EV bude stoupat co nejrychleji.
A kupodivu si preju, aby se to delo co nejdriv bez dotaci.
Jsem presvedcenej, ze vyvoj jde tak rychle, ze dotace uz brzy nebudou potreba.
Mluvi se o roku 2024 nebo 2025.
Ale treba to nastane drive. TM3 uz je dnes obcas nejprodavanejsim modelem v ruznych zemich.
Jj autofóry, pro koho ze jsou prodeje v Holandsku prekvapko?
Pro toho kdo pracuje s pochybnymi a jeste ke vsemu NEAKTUALNIMI daty?
Tesla Model 3 je nejprodavanejsi EV v Holandsku v zari i za cely rok 2020, hochu. Prodej za zari 977 aut. Prej na nulu. :D
A podil aut do zasuvky STOUPNUL v Holandsku v zari mezirocne na 27%. :-O
Tvy argumenty jsou lichy (jako obvykle), tak zkus alespon odpovedet na otazky s hypotetickou cenou baterek.
Prave ze my se tady bavime o budoucnosti. Takze to "BY" je namiste.
Protoze o tom, ze je vyvoj v baterkach, uz diky Renaultu Zoe vis.
A to, ze nejsme na vrcholu vyvoje, je ti doufam taky jasny. ;-)
TM3 je YTD nejprodávanější EV v Holandsku.
Což rozhodně není to, co psali na autofórech ''Tesla klesla skoro na nulu''.
A přechdové jevy zanedbávám. :D
K Newtonovi bych se být tebou raději nevracel. ;-)
Nejdřív si nastuduj něco o elektromobilech, alespoň tak důkladně, jak se ti to teď podařilo s vyhledáváním prodejů v Holandsku. :-)
Takže s čím konkrétně polemizuješ?
PS O úspěchu id.3 nepochybuju, dá se předpokládat, že nový mainstreamový hatchback bude porážet v prodejích prémiový sedan.
Asi nechapes, kedy vysiel ten clanok nie ?
Jan/Feb 2020 Tesla 3 padla na hubu a nie ze nie. Nauc sa citat.
Ano ano YTD ! To kazdeho hovvno zaujima, pretoze od 1.1.2020 platia nove pravidla. Nastavujes si statistiku, aby ti to padlo ...
https://www.kentekenradar.nl/auto/kia/niro/
Ty si stale pokackany z toho, ze elektromotor generuje max moment z nulovych otacok, a nerozumies pojmom ako moment, vykon, praca, hybnost ...
Ne bylo to naopak.
rohYpnol přišel se statistikou, která se mu hodila.
Co konkrétně z toho co jsem napsal je špatně?
Čítať umím, ty se nauč čítať odkaz, který postuješ, viz Toyota!
Jak ty víš čemu rozumím a čemu ne?
Já vím jistě, že o elektromobilech nemáš ani páru, když píšeš o přechodových jevech. :D
PS Jj těm pojmům co jsi napsal může rozumět jen doktor profesor tvé úrovně. :-):-):-) Blahopřeju, zvládnul jsi středoškolskou fyziku. Myslíš jsi, že jsi jediný? :D:D:D
Btw ano moment od nulových otáček je velká výhoda elektromotoru oproti spalováku, která mimo jiné umožňuje vypustit spojku.
No vidis, konecne sme sa pohli.
Tiez mozem napisat, za poslednych 100 rokov bol velky uhyn Homo Sapiens, ze ...
To, ze som tam naschval napchal prechodove javy, si nepochopil do teraz, kedze ich spominas v kazdom prispevku. Mozme to ale zvrtnut z javov v EC obvodoch na javy sustavy so spatnou vazbou.
No veru elektromotr nepotrebuje spojku ! Hura ! Mechanicke straty prefajci rovno tepelnych strat ! Hura !
Muzes mi uvest, jaky maji vliv prechodove jevy na nasi diskuzi o tocivem momentu elektromobilu v jedne tride aut???
Kdyz ty je nehodlas zanedbavat.
Mechanicke ztraty do tepelnych ztrat? :-O
Znas ucinnost elektromotoru?
Kdyz ma elektromotor ucinnost 95%?
Kolik z tech 5% celkovych ztrat delaji mechanicke ztraty? :D
Mechanicke ztraty jsou u elektromotoru minimalni, obzvlast pri rozjezdu (kdyz uz jsme u te spojky - jaky jsou mechanicky ztraty na spojce vi kazdy podle smradu po prudsim rozjezdu :-) ).
A spalovaciho motoru?
Kdo kolik prefajci?
Učinnost elektromotoru je ve všech běžných režimech lepší než spalovák.
O (ne)učinnosti spalováku v režimech studeného chodu a podobně by se dalo psát velice dlouho.
Výrobu baterek lze porovnávat s výrobou spalovacího motoru - jak to vychází aktuálně nevím (dohled jistě lze) ale spalovák a převodovka skládající se z tisíců tepelně a strojně opracovávaných dílů je také velice energeticky náročná.
účinnost výroby a přepravy ele je dohledatelná. Ale zase když do toho zahrnuješ tohle, musíš dát na druhou stranu vah i dopravu a výrobu paliv.
Existuje x tisíc dokuentů ktré toto porovnávají. Mnohdy s různým výsledkem. Nic z toho ale nevykazuje nějaké hrozné čísla pro ele.
Ono zahrnout třeba pozitivní vliv nabíjení EV na rozvodnou síť a podobné jednotlivosti je mnohdy velice složité.
Výhoda u elektřiny je, že třeba účinnost výroby a emise z ní lze kontrolovat a zjišťovat celkem jednoduše. Emise každého (mnohdy nesprávně fungujícího) spalováku kontrolovat a zjistit prakticky nejde.
Tak ked vsetci prejdu na elektro, aky vykon sustavy potrebujes ? Napr. pre CR ? Ake mas info o blackoutoch napr. v DE uz dnes ?
Cize musis prebudovat skoro vsetko, od vyroby cez transport az po konecne nabijanie niecoho niekde ... niecoho=so slabou kapacitou a stabilitou, niekde=doma ?.
A stavat to budu elektrostroje ? :*)
Aky je predpoklad dalsieho zlepsenia kapacity baterii voci jej hmote v dohladnej dobe ?
Tekute paliva vsetko maju vsetko a ked treba poslem dalsi kamion.
Potřebný příkon pro ev je dostupný v mnoha výpočtech na internetu. Není nijak velký. Pro představu, dnes ČR vyveze více ele než by bylo potřeba pro všechna auta.
Stejně tak představa na 100% přechod na elektro je dnes spíše v oblasti teorie a jde o desitky let.
Baterie procházejí vývojem neustále. Poslední konkrétní skok představila Tesla nedávno a jde o zlepšení o 10% procent.
Nerozumím. Chtěl jsi výpočet spotřeby EV a podíl jejich spotřeby na celkové výrobě ele u nás. To jsi dostal.
Proč dáváš odkaz a výrobě ele? Kromě toho, že to dokazuje že v článku jsou ty údaje správně.
95% účinnosti platí téměř v CELÉM rozsahu. CU :-O:-O:-O
Mohl bys to vědět, když jsi takový vysokoškolský odborník. :-)
K prechodové jevy: jaký mají proboha vliv na chování elektromobilu???
Takže shrnovačka:
Kdybys věděl, že jsou přechodové jevy zcela nepodstatné, tak bys je nezmiňoval.
Myslel sis, že se bavíš s nějakým hňupem a že se zalekne přechodových dějů. :no:
Smutné je, že se o to snažíš pořád dál. Nech toho. ;-)
O účinnosti elektromotoru toho taky moc nevíš. Nemáš páru kolik je ani v jakém rozsahu otáček a zatížení.
Až si něco nastuduješ o moderních motorech elektromobilů, tak dej vědět.
Co jsi napsal špatně? TM3 rozhodně nepadla na nulu. TO je nesmysl.
Hlavně je úplně jedno, jestli je to nula nebo 43 ks, pointa je v tom že prodeje spadly na mizená čísla. Pro jistotu doplním, že i když prodeje spadly na mizerná čísla, tak kumulativně samozřejmě může být za rok klidně neprodávanějším EV.
A NAOPAK s účelovou statistikou jsi přišel právě TY!!! Vytáhl jsi jeden měsíc co byl 963 ks. Takže kážeš vodu a piješ víno! Typický zelený mozek :-!
A víš, proč se prodávají? Pokud všechno ostatní v podstatě zakážeš, tak jiná možnost, jak jezdit autem není a nebude. Na to ty a ti tvoji soudruzi spoléháte.
Evropa chce být do roku 2050 CO2 neutrální a některé státy plánují co nejdříve spalovací pohon zakázat, ale podle tebe se rozšíření elektromobilů, které už dnes musí nabídnout skoro každý, nedočkáme. Já teda plánuji být za 30 let naživu.
2050 jsou takove vykriky do tmy, stejne jako v roce 2010 kriceli, ze v Nemecku bude milion EV aut a realita byla o rad mensi.
EV auto nenabizi pro bezneho cloveka zadny duvod k vymene soucasneho auta.
Bude zajimave sledovat trh ojetych aut za 3-4 roky, kdy se budou nemci svych dotovanych EV aut zbavovat.
Běžnej člověk bude teď po covidu nejspíš = dost čumět. I auta na ropu výrazně zdraží = momentální výpadky výroby asi změní i ceny v bazarech
A výkřiky o roce 2050 sou NUTNÝ = protože NAVĚKY kašlat na učivo ZŠ že ropa dojde a že jí POTŘEBUJEME i na jiný věci než jí pro zábavu spalovat na oxidy dusíku, uhlovodíky, pevný částečky co nám taky škodí a oxid uhelnatý = prostě nejde. JE tohle JASNÝ žejo nebo? :-)
Nova auta zdrazuji, protoze automobilky si kompenyuji ztraty z vyvoje EV a mnohdy prodeji se ztratou a jelikoy jsou to akciove spolecnosti, tak ze sveho zisku si ukrajovat rozhodne nebudou.
Ropa minimalne dalsich 100 let nedojde, ale souhlasim s tim, ze je dobre hledat alternativy, ale musi to davat smysl. Ma smysl utracet stovky miliard Euro nebo dolaru za snizeni emisi aut, kdyz ani neni jiste zda k tomu snizeni skutecne dojde a v jake mire ?
Nemyslim že auta zdražují PROTOŽE vývoj EV ale hlavně z jiných důvodů = viz Toyota která nemá ani až tak propady prodejů ani necpe EV a nová generace Corolly a spol je prostě dražší. Auta zdražují protože to je nejdražší spotřeba a je inflace. Že zdražilo všechno https://www.novinky.cz/…zrostla-40336557 sis jistě všimnul. A zrovna my sme díky populismu už z doby předcovidové králové evropské inflace
Jestli třeba 100 let = máme setsakra naspěch. Přechod na auta jezdící na něco jiného než ropu = je na mnoho desítek let. Aut je asi 2 miliardy = v menší jakžtakž bohatý zemi jako jsme my = je to akce minimálně na 40 let
ad MÁ SMYSL = no jdeme tím směrem už 61 let my v Evropě https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 dovedeš si představit ty ca 2 miliardy aut = stejný emise jako před těma 50-60 lety?
Jestli se nepletu, pises pod clankem o zdaneni tezkych aut ve Francii o skodlivosti EV z duvodu ziskavani energie z uhli.
Ja se ti snazim vysvetlit, ze kdyz ve Francii pochazi 3/4 energie z jadra, tak je tvuj argument mimo.
A to zvyhodneni elektromobilu ve Francii smysl ma, :-O jelikoz provoz elektromobilu je zde (kdyz tedy nepocitas jaderny odpad) skutecne temer bezemisni. :yes:
Jsi schopny tohle uznat?
Cetl jsi nekdy nejakou studii porovnavajici emise co2 EV a ICE?
Obcas to neni uplne jednoznacny treba pri maly zivotnosti baterek a kdyz vezsina energie pochazi prave z uhli (treba Polsko). Naopak pri provozu s cistymi zdroji energie (za coz se da JE, minimalne z pohledu co2, povazovat) je PRINOS EV ke snizovani emisi (vsech) JEDNOZNACNY VZDY!
O tom, kdo chce co zlikvidovat se tu prit nehodlam.
Přesně ti stejní zelení bezmozci co ostatním nutí elektromobily zároveň ruší jádro. Takže je to úplně stejné jako kdybych ostatním nutil spalovací motory , dával na ně statisícové dotace a zároveň bránil těžbě ropy.
Já to myslel obecně, nemluvil jsem o francouzském energetickém mixu. Elektromobilita je tlačena po celé Evropě a vůbec se neberou v úvahu s ní spojené reálné emise. A to nejen z provozu, ale i výroby a recyklace. Jinak, nevím jak to vypadá s JE ve Francii, také plánovali částečný ústup od jádra, ale chtěl bych vidět, jak by pak plnili jakékoli klimatické závazky.
Osud MILUJE černý humor = a tak lidé BEZ mozku (sorry to není urážky prostě NEJSI zrovna myslitel = dal sis někdy změřit IQ? ;-)
takhle hloupě vlastně PŘESNĚ NAOPAK urážejí = ty inteligentnější
Není ti někdy NÁPADNÝ = že z tvýho pohledu všichni ti vzdělanější vlastně dělají FURT VŠECHNO úplně blbě? :-)
CommonUsere, víš o čem tady už drahnou dobu diskutujeme??? :D:D:D
O jaderných elektrárnách ve Francii. https://www.autoforum.cz/…lektrickych-aut/
A ty sem dáš odkaz z autofórů, který je opřen o toto:
''Znovu tak lze jen dodat, že současná elektrifikace je pouhým přesouváním emisí z ulic na jiná místa planety, konkrétně pak do elektráren :-! či dolů. Tímto způsobem ale Zemi zachráníme jen stěží. Proto také Toyota říká, že její hybridy jsou „nejatraktivnějšími a nejdostupnějšími elektrifikovanými hnacími ústrojími“ v prodeji.'' :-O
Ten druhý odkaz je škoda komentovat, kdybys něco věděl o EV, tak bys sem tu hloupost nepostnul. :no:
A nebo mi to zkus fyzikálně rozebrat, proč má Tesla nejnižší účinnost. :D:D:D:D
Ale to se ti asi nepovede, když ADAC (to samo už o něčem hovoří) nezveřejnil žádné okrajové podmínky testu. :-):-):-)
To by ses musel pustit do hlubší analýzi...
A na to ti newtonovi zákony stačit nebudou. :D
A ty máš i vysokou. A rodiče tě asi málo chválili.
Jsi šikovnej!
Co konkrétně bys rád prodiskutoval a využil své bohaté znalosti?
Klidně začni s tou účinností nabíjení Tesly. ;-)
Místo pořád nových témat (třeba tý spotřeby).
Že ve Francii mají přebytek energie a chtějí přecházet na obnovitelnou uvádíš proč?
Mehrere dieser Reaktoren haben die ursprünglich geplante Altersgrenze von 40 Jahren überschritten und gelten als störanfällig. In Fessenheim nahe Freiburg im Breisgau war im Februar der erste von zwei Atomreaktoren heruntergefahren worden. Ende Juni soll das Kraftwerk endgültig abgeschaltet werden. Frankreich reagiert damit auf jahrelangen Druck aus Deutschland und der Schweiz.
A to tě DonVito pochválil = a já tomu dal :yes::-)
Ako pro dospelé = myslíš že všichni kdo o tom rozhodují a nějak se na tom podílí = sou intelektuálně HLUBOKO POD tebou?
EDIT = už si vyřešil problematiku DOTÁCIE na vašem slovenském ministerstvu? Tam asi není co blbě přeložit
Prostě to mají BLBĚ a těch odkazů v mnoha jazycích lze dát hodně = už tu byly v angličtině španělštině francouzštině němčině češtině a slovenštině. Tak je to všude samej blb všichni to mají špatně = nebo se prostě mýlíš TY?
V jakou chvíli dává EV ekonomický smysl = my ostatní víme. Ty fakt ne?
PROČ se svět snaží odejít od ropy z který jízdou a dle tebe NIKDY JINAK vyrábíme oxidy dusíku, uhlovodíky, pevné částečky a oxid uhelnatý a lidi jako ty říkají TO je ta zábava TO chci do poslední chvíle než dojde ropa. Že jí svět potřebuje na jiný věci? NEzájem = já to chci takhle. No a TY tak fakt nejspíš budeš moct jezdit do konce života. Ty se hádáš tak o to čím budou jezdit tvoje děti rsp. vnoučata
Nizsia dan nie je dotácia? Tak bys měl zajít na vaše ministerstvo podohospodárstva = maj tam dotační titul Zelená nafta = ten znáš ne?
To je nizsia dan = který se říká DOTÁCIA = tak to tam prosim tě vyřeš
Svět neřídí Einsteini = ale přece jen to BEJVÁ lepší = než mudrování v diskuzích. Teď třeba o covidu = to je místy až neuvěřitelný CO si lidi dokážou VYMYSLET :-)
Nechapes pojmy ako dotacia, zdanenie a pod.
Tak isto ako ten nemecky expert ... ach ano, ved VW nikdy nepodvadzal ani s emisiami, ani vyrobou ... ani neplatili brazilske stetky managerom ... ani dalsi experti z automotive netestovali NOx na ludoch.
Podlplacanie v ADACu je beznou vecou tiez ...
O prieseroch v Bundeswehri sa tu nebudeme rozvadzat, ze ...
BTW 2/3 zamestnanosti DE je po znamosti, nie podla skusenosti, ci schopnosti. To mozem po N rokoch v DE len potvrdit.
Nemyslím si, že jsme na úrovní Německa (Česko ani Slovensko).
Taky jsem v Německu strávil spoustu let. ;-)
Kdybys četl pozorně Hamunovi příspěvky, tak pochopíš, že myslí především zvýhodnění nižším zdaněním.
On to označuje za ''dotace''. Nicméně dotace na fosilní paliva skutečně existují, ale to je jedno.
Nemám rád tohle slovíčkaření.
Myslím, že jádro sdělení bys mohl pochopit.
No jo vole, ten pablb ma chaos v hlave, teraz si potvrdil len to, co pisem ... vsade samy Einstein ako manager a jedno ci je to EU, statny veduci alebo frajer z konglomeratu. :D
PS Udivuje me, ze vis o tom, jak zkorumpovany je ADAC, ale presto ho tak rad uvadis jako vzor.
Jses si zrejme jisty, ze testy provadi naprosto nezavisle a ze nema nejmensi duvod k tomu Teslu (a drive elektromobily, ted uz nastesti ne.. ) ocernit. :no:
PPA ukončila prijímanie žiadostí o dotáciu :*) Zelená nafta 2020 k 2. výzve
• celkovo bolo v rámci dvoch výziev prijatých 2331 žiadostí s požadovanou sumou takmer 26,38 mil EUR
• zoznam schválených uchádzačov spolu s poskytnutou výškou podpory :-O bude zverejnený po ukončení administrácie žiadostí
Tak kde je problem?
V tve hlave?
Hloupe slovickareni. ;-)
Ale mel by ses krotit ve vyjadrovani.
PS Az nekdo vytahne, ze nema rad elektromobily kvuli dotacim, tak at se nejdriv podiva na Slovensko a dotace jen na zelenou naftu v prepoctu 650.000.000Kc. :-O
PPA ukončila prijímanie žiadostí o dotáciu Zelená nafta 2020 k 2. výzve
• celkovo bolo v rámci dvoch výziev prijatých 2331 žiadostí s požadovanou sumou takmer 26,38 mil EUR
• zoznam schválených uchádzačov spolu s poskytnutou výškou podpory bude zverejnený po ukončení administrácie žiadostí
Tohle je ale z odkazu, ktery jsi poskytnul ty. :-O
A ano je to slovickareni.
Vzdy se jedna o podporu a je v zasade jedno, zda k ni dojde odpustenim dane, nebo zda ji dostanes primo.
Stat bud ty penize musi vydat, nebo o ne prijde.
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani, poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani, poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.
"Ak má žiadateľ záujem o čerpanie štátnej pomoci na podporné opatrenie vo forme úľav na environmentálnych daniach a neregistroval sa v DataCentre v roku 2019,..."
A ty si sem dal iny link z mojej stranky, kde nejaky politicky ftak to zmenil na dotaciu. Dostavas prachy za proti-argumentaciu
Clickbaitak ?
Doporucuji ti vazit ty urazky.
Vsichni nejsou taky ftaci jak si myslis.
Pro CommonUsera od rohYpnola (potreti):
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou :yes: se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani :-O , poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.
PS Kdybys zapojil svoji vystudovanou hlavu.., tak pochopis, ze tomu statu je to uplne jedno, jakou formou se o ty penize pripravi.
A tomu prijemci podpory samozrejme take!
Nicmene ekonomii pokud vim studoval Hamuna, ty sotva.
Takze bohuzel tady travime cas hloupym slovickarenim.
A ja za tohle bohuzel placeny nejsem. Delam vam tady osvetu zdarma.
Nemas zac. :-)
To je o tom si uvědomit, co je dotace, co je subvence. Co je finanční podpora. Nižší daň prostě není dotace. Nebyla, není a nebude i kdyby tu lež kdokoliv zopakoval třeba 1000x :-!
Legislativně neukotvený pojem, který je však chápán zpravidla jako účelově vázaný převod finančních prostředků. V právním systému ČR má tedy stejný význam jako dotace."
Subvence je také jednou z forem poskytování finanční podpory, zde je však již stanovena přesně činnost na kterou plyne, na rozdíl od dotace, která není účelově vázána. Subvence mohou být poskytovány i jinými ekonomickými subjekty než je stát, např. nadacemi nebo nestátními neziskovými organizacemi.
Zase upřímně - slovo "dotace" opravdu evokuje spíše dávání peněz. Pro naftu by se z hlediska češtiny opravdu více hodil pojem "zvýhodnění".
Jen mě trochu mrzí, že stejná vřava jako proti EV není proti naftě. Tohle zvýhodnění nafty muselo zabít vývoj spousty povedených benzínových motorů. (To už je ale trochu pošťuchování.)
Ak mam 0 na ucte, pomoze mi nejaka ulava na dani ?
Dotacia mi moze pomoct rozbehnut nieco okamzite bez poziciek, cize je vyhodnejsia - napr. neplatim za pozicku (ak ju vobec dostanem).
Aby som dostal ulavu, musim mat najprv na to nieco prachy, nie ?
Co je na to nepochopitelne ?
ak znizim plosne dane, tak dotujem co ? Z akej sumy by som dotoval ? Prd. Ulava nie je dotacia. Pre akykolvek matematicko ekonomicky model.
Ak Hamma studovalo ekonomiku, tak boh nas potes.
Dotaci nedostaneš 100% a je přesně daná na co má být použita. Takže pokud máš 0 na účtu, je jedno jestli máš nárok na dotaci nebo zvýhodnění, pořád máš smůlu.
Ukaž mi dotaci, která může být použita na cokoliv. Nebo která je 100%. O ničem takovém u nás nevím.
Mozem vyhadzat teda z predpokladu, ze mam 100 Euro a dostanem 50 Euro dotaciu na nakup kalkulciek pre skolu. Takze mam 150 Euro pred nakupom.
Ak dostanem ulavu po nakupe, tak mi je to na prdddda, lebo kupim menej kalkulaciek.
Problem pochopit pricinu a nasledok ?
Jaký je rozdíl? Jestli dostanu dotaci 50€ při vlastním financování 100€, celkem mám 150€, dotace 33% ( řekněme že kus stojí 15€ ) nebo jestli dostanu zvýhodnění 33%, tzn. že kus bude stát 10€. V obou případech použiju svých 100€ a v obou případech nakoupím 10 kusů. V obou případech stát zaplatí 5€ za kus.
Hlavně jestliže vyšší zdanění benzinu proti naftě někteří bezmozci jsou schopni považovat za dotování nafty, tak stejnou logikou sice drobně dotujeme naftu, ale BRUTÁLNĚ DOTUJEME EV protože zde není spotřební dań ani 12,84 CZK/litr ani 10,95 CZK/litr, ale TÉMĚŘ NULA (0,0283 Kč/kWh) :-!:-!:-!
Takže já jsem jedině pro! Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu a nevyplácejme dotace na pořízení EV vozu ::-! Zajímalo by mě, kolik zelených bezmozků by bylo pro!
P.S. podle zelenýho šaška nebo DV tu náš stát evidentně brutálně dotuje EV vozy, prootže spotřební dań na E je téměř nulová!!! Takže Dotujeme EV mobilitu!!!
Protože 1l benzinu/nafty není adekvátní 1kw/h, například?
Diesel který jezdí za 6 litrů spotřebuje cca 45kw/h na 100km. To by u EV nikdo neakceptoval.
A to ještě nemluvím o spotřebované energii, která je potřeba na 1l nafty, až cca 1,5kw/h, nejčastěji 1kw/h, což máme 51kw/h na 100km. EV jezdí za 15-18kw/h, ty horší do 25kw/h
koukám, že mi nějak po večeru nejde matematika. Nejen, že nafta nemá 9kwh v litru, ale cca 10 ( cca 9 má benzín ), a taky 6*9 není 45 :D
Takže ještě jednou, snad už správně.
1l nafty má cca 10kWh, při spotřebě 6l/100 to máme 60kWh, k tomu můžeme ještě připočítat cca 1kWh potřebnou při výrobě 1l nafty, máme cca 66kWh/100km
1l beznínu má cca 9kw/h, při spotřebě 6l/100 máme 54kw/h, s přičtením 1kWh na 1l máme cca 60kWh/100km
EV jezdí mezi 15-18kWh, ty horší do 25kWh, navíc na elektřinu, která se stejně vyrobí ( ne není potřeba stavět další elektrárny )
Hybridy jezdí za 4 litry, tedy cca 36kWh + 4kWh. I když velice efektivní v porovnání s ICE, pořád více než dvounásobná spotřeba energie.
Ha, přesně to jsem čekal. Dík, že jsi potvrdil, že opravdu patříš mezi ty s nižším IQ. 1 litr nafty obsahuje cca 46,5MJ, což v přepočtu je cca 9kw/h. Takže srovnáváš nesrovnatelné. Přesně jak jsem psal, provonávání naprosto různých velikostí.
Asi vůbec nechápeš význam spotřební daně. Na benzin/naftu je z důvodu plýtvání ropy a znečišťování, alkohol a cigarety zase z důvodu ničení zdraví a zatěžování zdravotního systému. Elektřina je zase zatížena emisními povolenkami, pokud se vyrábí z neekologických zdrojů. To je důvod právě této daně.
Ale chápu, když nejsi s to pochopit, že porovnávat 1kw/h a 9kw/h je nesmysl, tak nepochopíš ani tohle. Ale to jsem si fakt o tobě myslel, že zvládneš víc.
Spotřební dań je z jediného důvodu - stát potřebuje prachy!!! Že ti to nedochází je jasné, na tohle bys v hlavě nesměl mít průvan!!!
Ad 9 kWh ... opět jsi prokázal vlastní debilitu. Protože jsem nikdy nikde nenapsal, že 1l má být zdaněn stejně jako 1 kWh :D:D:D Na základě čeho by se srovnala spotřební daň je relativně podružné, to je až druhořadá věc. Já jsem jen obecně napsal, že se má srovnat zdanění!!!
Takže běž k zrcadlu a podívej se blbosti do očí :-!
vím, "hlupák nikdy neuzná chybu, protože si myslí, že by uznal svojí hloupost a ne chybu"
tvoje citace:
"BRUTÁLNĚ DOTUJEME EV protože zde není spotřební dań ani 12,84 CZK/litr ani 10,95 CZK/litr, ale TÉMĚŘ NULA "
" Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu"
A reakce na můj příspěvek: "Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec."
jsi napsal tohle:
"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."
Místo abys uznal, že jsi psal blbosti, tak jen se snažíš vykroutit. Tohle jasně ukazuje, že jsi myslel 1l vs 1kwh.
Fakt jsem si o tobě myslel víc. Napiš ještě něco, ať se odkopeš víc.
Ale s jednou věcí souhlasím. Ze spotřební daně si stát udělal dojnou krávu. Ale to nebyl hlavní smysl této daně.
Ty jsi vážně naprostý de-bil (bez urážky, konstatování tvé inteligenční úrovně). Vždyť to co cituješ jen potvrzuje má slova!!!
Ano, Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu! Tohle tvrdím stále. Podsunout mi zdanění 1l stejně jako 1 kWh se mi snažíš podsunout krásně, ale vůbec ti to nevychází!!!
A reakce na můj příspěvek: "Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec."
jsi napsal tohle:
"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."
Z tohohle se fakt nevykroutíš a jen se zesměšňuješ čím dál víc.
Schválně jsem to napsal takto přímo, abych si byl jist, že máš na mysli 1 vs 1, ne jak se teď snažíš tvrdit. Kdyby to bylo naopak, napsal by si hned, že jsi neměl na mysli takto, ale adekvátně energii.
Přestaň mluvit do zrcadla a zkus se postavit ke své chybě jako chlap. Nebo snad nejsi?
Prostě jsi napsal blbost a teď nemáš argumenty a jen útočíš osobními nadávkami. Evidentně nejsi chytřejší než já, když to tu musíš zdůrazňovat. Ale pro tvé info, 100x opakovaná lež se pravdou nestane.
A reakce na můj příspěvek: "Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec."
jsi napsal tohle:
"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."
Takže další strategie, přesunout téma na covid. Fakt jsi k smíchu a dík za info. Tvé příspěvky jsem dlouho bral jako veskrze objektivní. Teď už vím, že tomu tak není a možná často ani nevíš o čem píšeš.
Jen by mne zajímalo, co jsi se ve svém životě dokázal, když se tu snažíš urážet ostatní za to, že upozornili na tvou chybu. A ještě tě nachytali na švestkách, když ses snažil vykroutit.
Zvládl jsi aspoň střední školu s maturitou?
Jinak na palivu pro EV takovou daň skutečně určitě nezaplatíš.
A to je taky v pořádku, jelikož jízda elektromobilem není zátěží pro životní prostředí (především městské) tak, jako diesel!
Nehledě na to, že ta spotřeba je proti spalovacímu motoru minimální a že si ''palivo'' můžeš sám vyrábět. :-)
Ještě k dani za elektrickou energii:
Daň z přidané hodnoty. Stejně jako každé jiné zboží či služba i elektřina je zatížena daní z přidané hodnoty (DPH), jejíž základní sazba činí 21%.
Daň ze spotřeby elektřiny je stanovena státem v souvislosti se znečištěním životního prostředí, které výroba elektřiny vyvolává. Proto při spotřebě “zelené” energie (energie z obnovitelných zdrojů) je tato položka z účtování vynechána. V opačném případě jde o 0,6% z ceny 1 kWh energie. :yes:
Až bude elektromobilů víc, tak stát pravděpodobně zavede silniční daň jako v normálním civilizovaném světě...
Faktem je, že spalovací auta budou jistě postupně znevýdňována.
Jde hlavně o to, aby se to (vyšší zdanění spalováků) výrazně nedotklo sociálně slabších skupin.
PS Napsat někomu de-bil - bez urážky - mě pobavilo.
Tebe slovo de-bil neuráží?
PPS Opakování matka moudrosti, proto tvůj vlastní citát:
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou dotace, subvence, grantu, návratné finanční výpomoci nebo příspěvku; podporou :yes: se rozumí rovněž poskytnutí daru, slevy, prominutí či jiné úlevy na dani :yes: , poplatku nebo jiném obdobném peněžitém plnění a záruka, kterou poskytovatel finanční podpory poskytne jako ručitel.
Já už bych se oprostil od těch dotací a říkal tomu klidně podpora. ;-)
Mně na tom skutečně nezáleží.
A výsledek je tak jako tak stejný!
Stop slovíčkaření.
význam bez urážky:
(v lékařství, zastarale) člověk trpící debilitou, slabomyslný člověk
Intelektuální schopnosti debila se pohybují na úrovni zhruba desetiletého dítěte.
Tohle jsem napsal. A napsal bych to klidně znovu :-!
Tebe na HL nemám důvod dávat. Obecně nelžeš o tom co jsem napsal, nepřekrucuješ co jsem napsal ani mi nepodsouváš něco co jsem nenapsal.
Jen jsi občas velmi pomalý v myšlení a občas věci nečteš... Ale i když se neshodneme třeba, tak je to výměna názorů a ne ztráta času.
"Srovnejme zdanění EV, nafty a benzinu a nevyplácejme dotace na pořízení EV vozu"
Jelikož to lze interpretovat 2 způsoby, a to bud srovnat zdanění pri převodu na jednotku energie, tedy uvažovat ze nafta ma cca 10kWh, a tedy spotřební daň byla na 1kWh cca 1kc, nebo chceš srovnani dane za 1l a 1kWh. Proto jsem odpověděl následovně:
"Srovnávat daň 1 litr a 1kwh, to může opravdu jen slaboduchý jedinec"
Abych si byl jist, že máš na mysli první variantu. Kdyby to tak bylo, reagoval bys vysvětlením, ale tys to vzal jako urazku tebe, tedy jsi mel na mysli první variantu, coz dokázala tvá reakce.
"Ano, toto srovnání vyžaduje přítomnost alespoň průměrné inteligence."
Chapu, ze upozornění na nesmysl bolí, ale normální člověk podekuje za upozornění, hlupák kope kolem sebe.
Jinak:
DPH... ano, souhlas
Až bude elektromobilů víc, tak stát pravděpodobně zavede silniční daň... ano souhlas
Mně na tom skutečně nezáleží. ... Ano, tobě na tom nezáleží, hold nejsi ochotný uznat že je jedno na čem tobě záleží nebo nezáleží. Názorový rozpor, nejsi schopný uznat realitu pro svůj subjektivní názor. To se stává.
Smysl to nemá, protože na to nemají peníze. Pořád vše řeší jen dalším zadlužováním. Zničí vše dobré po svých předcích a dětem zanechají vyrabovanou zem.
Pokud frantíci umí něco dokonale, tak je to jakákoliv záminka pro zdanění čehokoliv v libovolné výši. Tohle socialistické skupenství bude vybírat daně třeba od ďábla, jen aby to mohla ihned přerozdělit nemakačenkům.
Tak hele, v posledních cca 5 letech při různých teroristických útočích fanatických muslimů ve Francii zařvalo cca 250-300 nevinných lidí. A pokud nejsi úplný vypatlanec, tak to moc dobře musíš vědět. Tak se tady zase nesnaž z nás dělat voly. Máš to marné! :-[]:-[]:-[]
Vláda RUDÝCH socanů se ti líbila a vymýšlíš že soudruzi Jakeš a Čuba jí mohli zachránit. A dál v jejich duchu si OSTŘE PROTI inteligenci a ekologicky smýšlejícím = jen tak dál soudruhu :-!
Že opakuješ tupě ruský hoaxy = a soudruh neříkáš hrdě sobě a svým názorům = ale těm kterýma si pohrdal už PRAVÝ RUDÝ SOUDRUH = to je jen level blbství navíc
Tak TEĎ už to chápeš KDO je soudruh? Že ty "prounijní zelení kašpaři" jak říkáš inteligentnějším vzdělanějším ekologicky smýšlejícím = sou něco jako OPAK pravýho rudýho soudruha Jakeše a Čuby = který ty vnímáš jako možný spasitele zachránce socialistického zřízení?
Jak by ty elektromobily tlačili. Už se ani nenamahaji základní logikou. Zdanime těžká auta, ale z principu těžkým EV dáme výjimku, tam ta hmotnost už neškodí ...
My jsme si socialismus zažili a zrovna frantíkům ho přeju. Nejdřív si nechali zemi zaplevelit přistěhovalci z jejich bývalých kolonií, pak všemi ostatními a teď na původních lidech musí vybrat dost na obživu těch dalších. A ještě to zabalí do eko pohádky.
Do Francie max pro víno a sýr, pak rychle zpátky.
nejhorsi je, ze jsem se omylem odhlasil a precetl si vyblitky humace. Ten clovek se zhorsuje...
jinak souhlas, Francie jde od 10 k 5 a sikovnej clovek se uz davno ma lip u nas.
Tady je to mnohem HORŠÍ = směju se BLBOSTI co Z NEZNALOSTI kesump napsal.
Ono nás přejde humor až začne splaskávat ekonomická bublina co tu roky ANO vytváří. A až nejen frantíci NÁM přestanou posílat stovky miliard https://www.novinky.cz/…nasobil-40331365 aby sme se měli líp
Cca 2 mesiace naspäť som bol v Paríži (prvý krát) na predlženom víkende a bol som tam aj prvý krát v živote okradnutý. Už sú im asi aj socialne dávky málo. :'-(
Ako píše kesumb, šikovný človek sa má aj tu dobre.
Nic to nemění na realitě = že nám v česku i vám na slovensku dojde humor = až nám frantík a další PŘESTANE posílat stovky miliard ekonomický pomoci :-(
Jenže ono to tak ve skutečnosti je. Proč se asi třeba příměstské vlaky co zastavují každou chvíli dělají elektrické? Protože rekuperace. Není to 100% ale nejsou tam takové ztráty jako u spalovacího auta.
Proti smysluplnosti elektrické trakce u vlaků tady snad nikdo nikdy nic neměl, ne? Cpát těžké a málo výkonné baterie do aut a ještě je nutit lidem legislativním a ekonomickým nasilím je ale k.-o.-k.-o.-t.-i.-n.-a na druhou! :-O:no:
I autobus Tesla X smázne Lamborghini Urus = dával sem tuhle video. Tys dodnes žádný takový videa neviděl? Nevíš neznáš? To je PRINCIP elektromotoru vs spalovacího motoru = efektivita 30-40% vs 90%
K-o-k-o-t-i-n-a je FURT tvrdit že všichni vzdělanější schopnější znalejší než ty = jsou proti tobě.. :D
Tvrdit to JEN PROTO = že TY něchápeš co se to děje proč se to děje..
Bohužel jsi mě vůbec nepochopil. Měl jsem samozřejmě na mysli nikoliv zrychlení těch elektroverglů, ale hmotnost a objemnost jejich baterií v poměru k jejich kapacitě! :-)
Ale já se bavím o důvodech, proč mají elektromobily povolenou vyšší hmotnost. Právě proto, že i přes tu vyšší hmotnost lépe hospodaří s energií než auto se spalovacím motorem. Zvláště tam, kde dochází k časté změně rychlosti. Vyšší hmotnost elektromobilu tedy zvyšuje energetické nároky mnohem méně než vyšší hmotnost u spalovacího auta. Už chápete?
Ne komunisti nedělali takovýhle blbosti, ale jinak manýry měli podbný, něco zkaázat, zbourat, nikoho se neptat na názor a tlačit myšlenku že pod nich je to pro všechny nejlepší a tudíž to tak bude.
Tak samozřejmě že ne takovýhle DALEKO DALEKO DALEKO větší. Proto taky po 40 letech SVÉ z vlastního zákona TOTALITNÍ vlády = své země přivedli do obřího zaostání až nakonec ekonomickému krachu. Dodnes to doháníme = PROTO nám taky státy který pomlouváš = posílaj biliony korun na dohnání toho MANKA z dob socialismu
Nejlepší by bylo = kdyby část diskutérů ACZ pochopila = učivo ZŠ
DOST by to (nejen) v diskuzích pomohlo
Ti co ho nechápou = totiž neustále komentují to vysokoškolské = jak jsou absolventi BLBÍ ;-)
Fakt PRČA co třeba lidi vymysleli ohledně covidu = od nějaký březnový diskuze tady po BOHUŽEL dnešní výplody na téma = o kterým ví nula nula nula OVNO nic :-)
A my jim posíláme miliardy přes jich firmy, co odsud vyvádí zisky, platí tady lidem almužny, nic sem neinvestují do vývoje a výzkumu a jen jim tu děláme otroky.
+ samozřejmě platíme odvody do EU, takže to co nám sem milostivě pošlou je pakatel, navíc se půlka rozkrade nebo se z tohos taví chodníky po kterém jdou denně 4 babičky a debilní kruháče.
Protože jiní nám diktují podmínky. Idea "my jsme součástí EU" končí ihned po přečtení, protože ČR má tak malou a slabou pozici, že v EU nezmění zhola nic. Takže reálně klidně lze nadávat na EU, protože my jsme si ji nevybrali. My jsme na sebe "zbyli".
Pokud by někdo chtěl začít tvrdit, že jsem si EU sami vybrali a zvolili, tak je namístě říct, že úplně stejně jsme si zvolili a vybrali i komunisty v únoru 1948!!!
Můj tip - jsi nějaký * log mladšího věku, max 30 let. Takže o reálným světě ví guvno a má pocit, že ze skript ví všechno co potřebuje. Pokud jsem se spletl s věkem, tím hůř pro tebe :-!
Ne. Pokud se ptáš "kdo za to může" tak to jsou otázky svým způsobem naivního člověka.
Kdo může zato že z člověka je to co z něj je? Může za to on sám? Každý má přeci právo zvolit si vlastní cestu... Nebo zato můžou jeho rodiče?? Rodič nedokáže ovlivnit spousty věcí a faktorů. Tak zato může škola? Vzdělání? Bůh? Osud? ... NE, to jsou prostě filozofické úvahy o ničem. Nemusí existovat viník, příčinou může být třeba jen souhra okolností, náhod.
Možná jsem se sekl a nejsi sociolog/politolog ale možná spíš i filozof, ale opravdu tě tipuji na humanitní zaměření. Prostě teoretik odstřižený od reality.
Říká se tomu příjmutí zodpovědnosti za svůj život.
Buď to dokážeš a nebo ne. Když ne budeš se do konce života vymlouvat na to jak za vše můžou ostatní.
Přestaň mě poučovat o životě, když uvažuješ na úrovni študáka s mokrým diplomem :-!
Není to o odpovědnosti za svůj život. Každý má možnost ovlivnit jen část toho co se děje kolem něj. Tím se nikdo nezříká vlastní odpovědnosti. Ale přiznat si, že jsou věci, které člověk neovlivní, je základem sebepoznání.
Mimochodem, vůbec jsi mi neodpověděl jestli jsem se trefil v odhadu :-!
Bavíme se o "A my jim posíláme miliardy přes jich firmy, co odsud vyvádí zisky, platí tady lidem almužny, nic sem neinvestují do vývoje a výzkumu a jen jim tu děláme otroky."
No chtěl bych ti tady dát zapravdu, že si za to můžeme sami. Ale opět by to nebyla pravda. EU má přeci orgány k tomu, aby dohlížely jak se s penězi nakládá. Takže za to můžeme nejen "my", ale opět i "oni".
A pokud by jsi chtěl být opravdu důsledný, tak za to parciální spoluvinu rozhodně neneseme "my", ale "ti co volili ty u vlády, ty v europarlamentu". Takže já mám naprosto čistý stůl :-!
Do vývoje maj investovat ty firmy, co tu vlastní ty podníky. Stejně tak do výzkumu a inovací a nevyrábět tu jen polotovary a montovat díly, z nich se pak finální výrobek s přidanou hodnotou kompletuje na západě.
My to dělat nemůžeme, žádné firmy už nevlastníme, všechno se prodalo :-)