Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francie navrhuje eko-daň pro SUV. Každé kilo nad limit za 10 euro

Francouzská ministryně životního prostředí navrhuje novou daň pro těžká vozidla, která by měla motivovat automobilky ke snižování CO2.
Zpět na článek
21. 10. 2020 16:51
21. 10. 2020 18:10
21. 10. 2020 17:01
21. 10. 2020 17:55
21. 10. 2020 18:20
21. 10. 2020 18:34
21. 10. 2020 20:34
23. 10. 2020 01:01
23. 10. 2020 07:22
22. 10. 2020 15:46
21. 10. 2020 17:22
21. 10. 2020 20:36
21. 10. 2020 22:28
21. 10. 2020 20:38
21. 10. 2020 22:29
22. 10. 2020 13:06
22. 10. 2020 14:57
21. 10. 2020 15:06
Čeho se ti západoevropané od svých...
...neobolševicko-zelených vlád ještě dočkají?! :-O :-O :-O :-O

A tady ještě jeden otřesný příklad výsledků zločinné levičácké sluníčkářské politiky, o kterém se u nás bohužel málo píše. Nejde tu sice o omezování automobilismu, ale i tak by si to měl každý přečíst:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_zahranici_wag
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:09
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Čeho se my západoevropsky myslící od svých neznalých spoludiskutérů ještě dočkáme :-O :D

Zvláštní když STEJNÝ diskutér si jednou stěžuje jak auta ztěžkla a podruhé na penalizaci za to ztěžknutí :-!
21. 10. 2020 18:33
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
A kde jsem si jako stěžoval, jak auta ztěžkla? To už pořádných pár let dozadu, kdy býval ten mezigenerační skok opravdu veliký - např. u Opelu Insignia či Astra. Ale Opel tuto chybu uznal a u další generace opravil! :-) Rozhodně jsem nekritizoval vysokou hmotnost SUV!
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:40
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
No hmotnost aut je na kritiku = zdanění navíc extrémních SUV = zrovna mě nevadí

Kdo ho CHCE https://www.alpina-automobiles.com/…/xb7/highlights/ samozřejmě = ale proč ne trochu víc zdanit
Avatar - Barrichello
21. 10. 2020 18:48
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Tohle není jen proti SUV, nad 1,8 tuny maj i velké sedany, kombíky, pikapy, je to tedy primárně proti všem velkým autům.

Prostě neobolševická zelená klika zas vystrkuje drápy
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:29
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
https://automix.denik.cz/…nu-20190901.html většina lidí víc nepotřebuje a taky NIKDY NEměla = máš tam furt pár set kilo rezervu
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 11:58
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Jdi se se slavnou Camry vycpat. Seděl sem v tom na Legendách, fakt mě to ničím nezaujalo.
Avatar - Mikesus
21. 10. 2020 21:33
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Obecne s tim nemam problém. At klidne zdaní těžká auta, ale at sakra nedávají výjimku EV. Pokud jsou těžké, tak ať plati taky. Lehké EV, které se vejdou do 1.8t, lze udělat.
Takze ano, zdante těžká auta, ale všechna.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 21:37
Re: Čeho se ti západoevropané od svých...
Myslim že to je nastavený docela akorát = Tesla 3 krom verze Long Range AWD se vejde
Jejich domácí DS7 hybrid 300 koní což asi většina lidí nikdy ani nezkusila http://www.hybrid.cz/…-na-1-395-000-kc má 1825kg

Prostě běžná i vzhledem k realitě dost nadpůrměná auta = bez daně

JEN pro ty hodně NADstandardní = daň. Pro většinu lidí je nedosažitelná už ta hybridní Camry nebo nepředstavitelná raketa Nissan Leaf 160kW = ten váží 1640 kg. A rozhodně není POTŘEBA silnější těžší auto = ta výše odkud daň, je myslim docela dobře trefená

Chceš víc opravdu výraznej nadprůměr? Neni problém ale trochu daň z (hyper)luxusu
21. 10. 2020 15:29
pravidlo a hned zase výjimka
Obdobně jako měly léta emisní výhodu diesely, teď se navrhuje opakovat stejnou chybu a dát hmotnostní výhodu pro elektromobily... takhle to v EU holt chodí.
Rozbalit vlákno
165
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 16:51
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Podle ekofašistů je dvoutunový elektromobil se stovkami kg čínských baterií krmených uhlím bezemisní vůz. Lepší už to asi nebude.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 18:10
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hele LOGIKU = a JAK to s tím uhlím myslíš? JAK jinak by to asi (byť teoreticky) šlo udělat? :-O :D
21. 10. 2020 20:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Myslis?

Treba v Norsku???
2% uhli. :-)
https://en.m.wikipedia.org/…sector_in_Norway

A v Britanii, Francii? Kolik tam je procent uhli?

https://www.carbonbrief.org/…s-for-first-time

https://en.m.wikipedia.org/…sector_in_France
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 20:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi tě to překvapí, ale nejsme v Norsku. Francouzská energetika těží z těch ošklivých, nepopulárních JE, které se Zelení celé Evropy snaží zlikvidovat.
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2020 20:34
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To je přece FUK o jakej jde zdroj výroby elektřiny

To je JINÁ kapitola = že i ty se MUSÍ časem změnit

Jsou to (auta i energetika) proměny na generace = většina lidí co tu napadá EV = se jejich rozšíření ani nedožije = reálně kritizují že nechtějí aby tím jezdili během svého života ale jich vnuci. Až tak je to MIMO

Jádro v téhle vývojové fázi (náklady) je totálně mimo = je to asi jako bys rozvážel pizzu buď Yarisem hybrid nebo něčím takovým nebo BMW 760iL = jedna pizzerka by šla brzy do háje. Tohle asi každej pochopí = že to samý platí pro výrobu elektřiny = kupodivu ne
21. 10. 2020 22:10
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Promena vozovyho parku urcite je na generace.
Ale doufam, ze podil prodeju novych EV bude stoupat co nejrychleji.
A kupodivu si preju, aby se to delo co nejdriv bez dotaci.
Jsem presvedcenej, ze vyvoj jde tak rychle, ze dotace uz brzy nebudou potreba.
Mluvi se o roku 2024 nebo 2025.
Ale treba to nastane drive. TM3 uz je dnes obcas nejprodavanejsim modelem v ruznych zemich.
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:27
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ano. A přesně ty prodeje TM3 jdou do kopru stejně rychle jak zmizí dotace na elektronesmysl.
21. 10. 2020 22:30
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Aha.

I pres pokrok v baterkach? ;-)
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:34
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ano. I přes pokrok v bateriích. Předpokládám že ti je znám vývoj prodejů v třeba v Nizozemí.
21. 10. 2020 22:36
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Myslis v tom Nizozemi, kde jeTM3 nejprodavanejsi elektromobil?

Myslis, ze kdyz by byly baterky zdarma, ze by EV nikdo nekupoval?
A kdyz budou za polovinu dnesni ceny? ;-)
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:39
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Když BY...

jenže NEJSOU. A o tom to mmj. je.
21. 10. 2020 22:43
Re: pravidlo a hned zase výjimka
:D :D :D

Jj autofóry, pro koho ze jsou prodeje v Holandsku prekvapko?
Pro toho kdo pracuje s pochybnymi a jeste ke vsemu NEAKTUALNIMI daty?

Tesla Model 3 je nejprodavanejsi EV v Holandsku v zari i za cely rok 2020, hochu. Prodej za zari 977 aut. Prej na nulu. :D
A podil aut do zasuvky STOUPNUL v Holandsku v zari mezirocne na 27%. :-O

https://teslanorth.com/…les-netherlands/

O tom na autofórech nepsali, vid. :-)

Tvy argumenty jsou lichy (jako obvykle), tak zkus alespon odpovedet na otazky s hypotetickou cenou baterek.
Prave ze my se tady bavime o budoucnosti. Takze to "BY" je namiste.
Protoze o tom, ze je vyvoj v baterkach, uz diky Renaultu Zoe vis.
A to, ze nejsme na vrcholu vyvoje, je ti doufam taky jasny. ;-)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 08:51
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Za to ty pracujes s aktualnymi datami, ze ?! 8-s

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Celkovo osobne auta:
https://www.kentekenradar.nl/registraties/

Tu mas prepad Modelu 3:
https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

Newtona nechapeme, ale ani zakladne cisla nechapeme ... ?!
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nechápeme = nepropadly letos VŠECHNY auta automobilky modely?

Tesla (i) letos ROSTLA = nebo? :-|
22. 10. 2020 09:46
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Dal sis práci. :yes:

To nic nemění na tom, co jsem psal.

TM3 je YTD nejprodávanější EV v Holandsku.
Což rozhodně není to, co psali na autofórech ''Tesla klesla skoro na nulu''.

A přechdové jevy zanedbávám. :D
K Newtonovi bych se být tebou raději nevracel. ;-)
Nejdřív si nastuduj něco o elektromobilech, alespoň tak důkladně, jak se ti to teď podařilo s vyhledáváním prodejů v Holandsku. :-)

Takže s čím konkrétně polemizuješ?

PS O úspěchu id.3 nepochybuju, dá se předpokládat, že nový mainstreamový hatchback bude porážet v prodejích prémiový sedan.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:13
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi nechapes, kedy vysiel ten clanok nie ?
Jan/Feb 2020 Tesla 3 padla na hubu a nie ze nie. Nauc sa citat.

Ano ano YTD ! To kazdeho hovvno zaujima, pretoze od 1.1.2020 platia nove pravidla. Nastavujes si statistiku, aby ti to padlo ...
https://www.kentekenradar.nl/auto/kia/niro/

Ty si stale pokackany z toho, ze elektromotor generuje max moment z nulovych otacok, a nerozumies pojmom ako moment, vykon, praca, hybnost ...
22. 10. 2020 10:19
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ne bylo to naopak.
rohYpnol přišel se statistikou, která se mu hodila.

Co konkrétně z toho co jsem napsal je špatně?

Čítať umím, ty se nauč čítať odkaz, který postuješ, viz Toyota!
Jak ty víš čemu rozumím a čemu ne?
Já vím jistě, že o elektromobilech nemáš ani páru, když píšeš o přechodových jevech. :D

PS Jj těm pojmům co jsi napsal může rozumět jen doktor profesor tvé úrovně. :-) :-) :-) Blahopřeju, zvládnul jsi středoškolskou fyziku. Myslíš jsi, že jsi jediný? :D :D :D
Btw ano moment od nulových otáček je velká výhoda elektromotoru oproti spalováku, která mimo jiné umožňuje vypustit spojku.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:57
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No vidis, konecne sme sa pohli.
Tiez mozem napisat, za poslednych 100 rokov bol velky uhyn Homo Sapiens, ze ...

To, ze som tam naschval napchal prechodove javy, si nepochopil do teraz, kedze ich spominas v kazdom prispevku. Mozme to ale zvrtnut z javov v EC obvodoch na javy sustavy so spatnou vazbou.

No veru elektromotr nepotrebuje spojku ! Hura ! Mechanicke straty prefajci rovno tepelnych strat ! Hura !
22. 10. 2020 11:44
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ja jsem nepochopil prechodove jevy?

Ja jsem ti napsal, ze jsem je zanedbal.

Muzes mi uvest, jaky maji vliv prechodove jevy na nasi diskuzi o tocivem momentu elektromobilu v jedne tride aut???
Kdyz ty je nehodlas zanedbavat.

Mechanicke ztraty do tepelnych ztrat? :-O
Znas ucinnost elektromotoru?
Kdyz ma elektromotor ucinnost 95%?
Kolik z tech 5% celkovych ztrat delaji mechanicke ztraty? :D
Mechanicke ztraty jsou u elektromotoru minimalni, obzvlast pri rozjezdu (kdyz uz jsme u te spojky - jaky jsou mechanicky ztraty na spojce vi kazdy podle smradu po prudsim rozjezdu :-) ).
A spalovaciho motoru?
Kdo kolik prefajci?
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
95% ucinnost elektromotora ? Vyborne !
Ovsem tebe nedopaluje, ze to plati len v nejakom rozsahu, ze ... inak by si nepisal o momente.dookola.

Prechodove javy - nechal som ti vybrat, co je podstatne. Ty tu tocis o prechodovych javov elektroauta, ja o tom nepisem nic.
22. 10. 2020 13:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Učinnost elektromotoru je ve všech běžných režimech lepší než spalovák.
O (ne)učinnosti spalováku v režimech studeného chodu a podobně by se dalo psát velice dlouho.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 13:19
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Přes popírání = účinnost elektromotoru je prostě neokecatelná https://www.auto.cz/…-10-minut-136520 ;-)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 13:24
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hendly, niekde to rozporujem ?

Aka je ucinnost vyroby elektriky a vyroba bateriek, ich nabijanie, transport atd ... ?

Ale tu o to nejde, ale o to ako DeVito jazdi na moment. Co je blbost z principu definiicie pojmu az po cyklicku definiuciu sily :-O
22. 10. 2020 13:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Výrobu baterek lze porovnávat s výrobou spalovacího motoru - jak to vychází aktuálně nevím (dohled jistě lze) ale spalovák a převodovka skládající se z tisíců tepelně a strojně opracovávaných dílů je také velice energeticky náročná.

účinnost výroby a přepravy ele je dohledatelná. Ale zase když do toho zahrnuješ tohle, musíš dát na druhou stranu vah i dopravu a výrobu paliv.

Existuje x tisíc dokuentů ktré toto porovnávají. Mnohdy s různým výsledkem. Nic z toho ale nevykazuje nějaké hrozné čísla pro ele.

Ono zahrnout třeba pozitivní vliv nabíjení EV na rozvodnou síť a podobné jednotlivosti je mnohdy velice složité.

Výhoda u elektřiny je, že třeba účinnost výroby a emise z ní lze kontrolovat a zjišťovat celkem jednoduše. Emise každého (mnohdy nesprávně fungujícího) spalováku kontrolovat a zjistit prakticky nejde.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:06
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tak ked vsetci prejdu na elektro, aky vykon sustavy potrebujes ? Napr. pre CR ? Ake mas info o blackoutoch napr. v DE uz dnes ?

Cize musis prebudovat skoro vsetko, od vyroby cez transport az po konecne nabijanie niecoho niekde ... niecoho=so slabou kapacitou a stabilitou, niekde=doma ?.
A stavat to budu elektrostroje ? :*)
Aky je predpoklad dalsieho zlepsenia kapacity baterii voci jej hmote v dohladnej dobe ?

Tekute paliva vsetko maju vsetko a ked treba poslem dalsi kamion.

Este raz, tu islo ale o nieco ine.
22. 10. 2020 14:12
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Potřebný příkon pro ev je dostupný v mnoha výpočtech na internetu. Není nijak velký. Pro představu, dnes ČR vyveze více ele než by bylo potřeba pro všechna auta.

Stejně tak představa na 100% přechod na elektro je dnes spíše v oblasti teorie a jde o desitky let.

Baterie procházejí vývojem neustále. Poslední konkrétní skok představila Tesla nedávno a jde o zlepšení o 10% procent.
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
10% zlepsenie ? To je taka ista teoreticka hodnota ako dojazd elektroauta.

Daj sem link na ten prepocet, mne to vychadza inak, hlavne ked budu vsetci nabijat naraz (doma vecer).
22. 10. 2020 14:26
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Napsal jsem to s tou teslou špatně - je to o desítky %.
Jeden z mnoha výpočtů spotřeby ele pro EV.
https://www.svetmobilne.cz/…ji-temelinu/4808

PS:zajímavé je, že tu vystupuješ proti EV, ale nemáš nastudované takovéhle základy..
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 14:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No jo svetmobilne, na to nemam ...

http://www.eru.cz/…e00-f84416e1ca03
22. 10. 2020 14:53
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nerozumím. Chtěl jsi výpočet spotřeby EV a podíl jejich spotřeby na celkové výrobě ele u nás. To jsi dostal.
Proč dáváš odkaz a výrobě ele? Kromě toho, že to dokazuje že v článku jsou ty údaje správně.
23. 10. 2020 00:02
Re: pravidlo a hned zase výjimka
95% účinnosti platí téměř v CELÉM rozsahu. CU :-O :-O :-O
Mohl bys to vědět, když jsi takový vysokoškolský odborník. :-)

K prechodové jevy: jaký mají proboha vliv na chování elektromobilu???

Takže shrnovačka:
Kdybys věděl, že jsou přechodové jevy zcela nepodstatné, tak bys je nezmiňoval.
Myslel sis, že se bavíš s nějakým hňupem a že se zalekne přechodových dějů. :no:
Smutné je, že se o to snažíš pořád dál. Nech toho. ;-)

O účinnosti elektromotoru toho taky moc nevíš. Nemáš páru kolik je ani v jakém rozsahu otáček a zatížení.
Až si něco nastuduješ o moderních motorech elektromobilů, tak dej vědět.

Raději bych diskutoval věcně....
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 11:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Co jsi napsal špatně? TM3 rozhodně nepadla na nulu. TO je nesmysl.

Hlavně je úplně jedno, jestli je to nula nebo 43 ks, pointa je v tom že prodeje spadly na mizená čísla. Pro jistotu doplním, že i když prodeje spadly na mizerná čísla, tak kumulativně samozřejmě může být za rok klidně neprodávanějším EV.

A NAOPAK s účelovou statistikou jsi přišel právě TY!!! Vytáhl jsi jeden měsíc co byl 963 ks. Takže kážeš vodu a piješ víno! Typický zelený mozek :-!
22. 10. 2020 11:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
TM3 je tento rok stale nejprodavanejsim elektromobilem v Holandsku.
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 12:29
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Umíš vůbec číst???

Pro jistotu doplním, že i když prodeje spadly na mizerná čísla, tak kumulativně samozřejmě může být za rok klidně neprodávanějším EV.
22. 10. 2020 12:42
Re: pravidlo a hned zase výjimka
"Mizerna cisla" je relativni.

Ja povazuju to, ze se TM3 prodava stejne HODNE jako Niro za uspech.

A tesim se, co udela (nebo dle odkazu CommonUsera uz dela) s prodeji EV id.3. :yes:
22. 10. 2020 14:40
Re: pravidlo a hned zase výjimka
A víš, proč se prodávají? Pokud všechno ostatní v podstatě zakážeš, tak jiná možnost, jak jezdit autem není a nebude. Na to ty a ti tvoji soudruzi spoléháte.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 23:07
Re: pravidlo a hned zase výjimka
To není úplně překvapivé, když stát těžce zadotuje elektromobily a na trh přijde první várka M3, že je "občas nejprodávanější".
21. 10. 2020 23:14
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nejak jsi se nevyjadril k tomu uhli ve Francii.

Doufam, ze uz uznas, ze ve Francii dava podpora elektromobility smysl.
Alespon z pohledu emisi!
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 23:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Evropa chce být do roku 2050 CO2 neutrální a některé státy plánují co nejdříve spalovací pohon zakázat, ale podle tebe se rozšíření elektromobilů, které už dnes musí nabídnout skoro každý, nedočkáme. Já teda plánuji být za 30 let naživu.
21. 10. 2020 23:08
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jenomze pokud vim, "zakazat spalovaci motor" znamena zakaz prodeje novych vozu se spalovacim motorem. ;-)
22. 10. 2020 10:25
Re: pravidlo a hned zase výjimka
2050 jsou takove vykriky do tmy, stejne jako v roce 2010 kriceli, ze v Nemecku bude milion EV aut a realita byla o rad mensi.
EV auto nenabizi pro bezneho cloveka zadny duvod k vymene soucasneho auta.
Bude zajimave sledovat trh ojetych aut za 3-4 roky, kdy se budou nemci svych dotovanych EV aut zbavovat.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 10:31
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Běžnej člověk bude teď po covidu nejspíš = dost čumět. I auta na ropu výrazně zdraží = momentální výpadky výroby asi změní i ceny v bazarech

A výkřiky o roce 2050 sou NUTNÝ = protože NAVĚKY kašlat na učivo ZŠ že ropa dojde a že jí POTŘEBUJEME i na jiný věci než jí pro zábavu spalovat na oxidy dusíku, uhlovodíky, pevný částečky co nám taky škodí a oxid uhelnatý = prostě nejde. JE tohle JASNÝ žejo nebo? :-)
22. 10. 2020 10:52
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nova auta zdrazuji, protoze automobilky si kompenyuji ztraty z vyvoje EV a mnohdy prodeji se ztratou a jelikoy jsou to akciove spolecnosti, tak ze sveho zisku si ukrajovat rozhodne nebudou.
Ropa minimalne dalsich 100 let nedojde, ale souhlasim s tim, ze je dobre hledat alternativy, ale musi to davat smysl. Ma smysl utracet stovky miliard Euro nebo dolaru za snizeni emisi aut, kdyz ani neni jiste zda k tomu snizeni skutecne dojde a v jake mire ?
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:01
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nemyslim že auta zdražují PROTOŽE vývoj EV ale hlavně z jiných důvodů = viz Toyota která nemá ani až tak propady prodejů ani necpe EV a nová generace Corolly a spol je prostě dražší. Auta zdražují protože to je nejdražší spotřeba a je inflace. Že zdražilo všechno https://www.novinky.cz/…zrostla-40336557 sis jistě všimnul. A zrovna my sme díky populismu už z doby předcovidové králové evropské inflace

Jestli třeba 100 let = máme setsakra naspěch. Přechod na auta jezdící na něco jiného než ropu = je na mnoho desítek let. Aut je asi 2 miliardy = v menší jakžtakž bohatý zemi jako jsme my = je to akce minimálně na 40 let

ad MÁ SMYSL = no jdeme tím směrem už 61 let my v Evropě https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 dovedeš si představit ty ca 2 miliardy aut = stejný emise jako před těma 50-60 lety?
21. 10. 2020 21:55
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jestli se nepletu, pises pod clankem o zdaneni tezkych aut ve Francii o skodlivosti EV z duvodu ziskavani energie z uhli.

Ja se ti snazim vysvetlit, ze kdyz ve Francii pochazi 3/4 energie z jadra, tak je tvuj argument mimo.
A to zvyhodneni elektromobilu ve Francii smysl ma, :-O jelikoz provoz elektromobilu je zde (kdyz tedy nepocitas jaderny odpad) skutecne temer bezemisni. :yes:
Jsi schopny tohle uznat?
Cetl jsi nekdy nejakou studii porovnavajici emise co2 EV a ICE?
Obcas to neni uplne jednoznacny treba pri maly zivotnosti baterek a kdyz vezsina energie pochazi prave z uhli (treba Polsko). Naopak pri provozu s cistymi zdroji energie (za coz se da JE, minimalne z pohledu co2, povazovat) je PRINOS EV ke snizovani emisi (vsech) JEDNOZNACNY VZDY!

O tom, kdo chce co zlikvidovat se tu prit nehodlam.
Avatar - rohYpnol
21. 10. 2020 22:31
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ano?

Přesně ti stejní zelení bezmozci co ostatním nutí elektromobily zároveň ruší jádro. Takže je to úplně stejné jako kdybych ostatním nutil spalovací motory , dával na ně statisícové dotace a zároveň bránil těžbě ropy.
21. 10. 2020 23:01
Re: pravidlo a hned zase výjimka
21:55 posledni veta.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2020 23:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Já to myslel obecně, nemluvil jsem o francouzském energetickém mixu. Elektromobilita je tlačena po celé Evropě a vůbec se neberou v úvahu s ní spojené reálné emise. A to nejen z provozu, ale i výroby a recyklace. Jinak, nevím jak to vypadá s JE ve Francii, také plánovali částečný ústup od jádra, ale chtěl bych vidět, jak by pak plnili jakékoli klimatické závazky.
21. 10. 2020 23:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No tak alespon snad chapes, ze ve Francii to smysl dava...
:yes:

Vidite kluci, ze se nakonec dohodneme. :-)
22. 10. 2020 02:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nikoliv, dotované a legilativně-ekonomickým násilím vnucenované elektrovergly nedávají smysl nikde na světě. :-(
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 09:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi tak. Ale zelený bezmozek tohle nikdy nepochopí.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:20
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Osud MILUJE černý humor = a tak lidé BEZ mozku (sorry to není urážky prostě NEJSI zrovna myslitel = dal sis někdy změřit IQ? ;-)
takhle hloupě vlastně PŘESNĚ NAOPAK urážejí = ty inteligentnější

Není ti někdy NÁPADNÝ = že z tvýho pohledu všichni ti vzdělanější vlastně dělají FURT VŠECHNO úplně blbě? :-)

Už ti došlo co je zač https://www.e15.cz/…-miliard-1373035 teda PROČ jí ti co nechápeš, říkají VENEZUELA?
22. 10. 2020 09:58
Re: pravidlo a hned zase výjimka
CommonUsere, víš o čem tady už drahnou dobu diskutujeme???
:D :D :D

O jaderných elektrárnách ve Francii.
https://www.autoforum.cz/…lektrickych-aut/
A ty sem dáš odkaz z autofórů, který je opřen o toto:
''Znovu tak lze jen dodat, že současná elektrifikace je pouhým přesouváním emisí z ulic na jiná místa planety, konkrétně pak do elektráren :-! či dolů. Tímto způsobem ale Zemi zachráníme jen stěží. Proto také Toyota říká, že její hybridy jsou „nejatraktivnějšími a nejdostupnějšími elektrifikovanými hnacími ústrojími“ v prodeji.''
:-O

Ten druhý odkaz je škoda komentovat, kdybys něco věděl o EV, tak bys sem tu hloupost nepostnul. :no:
A nebo mi to zkus fyzikálně rozebrat, proč má Tesla nejnižší účinnost.
:D :D :D :D
Ale to se ti asi nepovede, když ADAC (to samo už o něčem hovoří) nezveřejnil žádné okrajové podmínky testu. :-) :-) :-)
To by ses musel pustit do hlubší analýzi...
A na to ti newtonovi zákony stačit nebudou. :D
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:41
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jadro ? A co ? Aj to sa zmeni:
https://www.spiegel.de/…b94-1de00888f3e5

A kludne komentuj preco Tesla strati 20-25% energie !
https://www.adac.de/…autos-adac-test/

Ano prejdime na Maxwella som za ! Este radsej na QED !
22. 10. 2020 11:08
Re: pravidlo a hned zase výjimka
A ty máš i vysokou. A rodiče tě asi málo chválili.
Jsi šikovnej!

Co konkrétně bys rád prodiskutoval a využil své bohaté znalosti?
Klidně začni s tou účinností nabíjení Tesly. ;-)
Místo pořád nových témat (třeba tý spotřeby).

Že ve Francii mají přebytek energie a chtějí přecházet na obnovitelnou uvádíš proč?
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:11
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jj francouzskej problém přebytku atomový energie v noci = je znám

Nejen že je několikaNÁSOBNĚ dražší než z obnovitelných zdrojů = ale nejde na noc prostě vypnout
22. 10. 2020 11:15
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No pravda je, CommonUser diskutuje a uvádí zdroje.
:yes:

Je vzdělaný a dal si práci s dohledáním prodejů Tesly v Holandsku.

Jen by mohl vynechat autofóry a ADAC.

Každopádně je to lepší diskuze než s rohYpnolem, ten potřebuje příliš mnoho iterací.
A arese jich potřebuje nekonečno. :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:20
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Stručně :yes: :-)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Citat do konca !

Mehrere dieser Reaktoren haben die ursprünglich geplante Altersgrenze von 40 Jahren überschritten und gelten als störanfällig. In Fessenheim nahe Freiburg im Breisgau war im Februar der erste von zwei Atomreaktoren heruntergefahren worden. Ende Juni soll das Kraftwerk endgültig abgeschaltet werden. Frankreich reagiert damit auf jahrelangen Druck aus Deutschland und der Schweiz.
22. 10. 2020 12:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Vcera 21:55 moje posledni veta.

Jinak nechapu, co je divnyho na ukonceni provozu po uplynuti zivotnosti.
Jestlize jsou elektrarny "störanfällig".
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:59
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ako pre deti:

Takze ked odpoja jadro a predstavim si zvysovanie spotreby elektriky aj bez aut ... kam to asi povedie ? Zeby deficit ?

Budem si doma fukat do vrtule, aby som nemal blackout a budem haaapy, ze som eko.

Skoda, ze uz neviem najst clanok, kde pre DE bola rozobrata tato bilancia - vysledok -> vrtula do kazdej rodiny, pre kazdeho clena !

No celkova mobilita cez elektro je blbost.
22. 10. 2020 13:03
Re: pravidlo a hned zase výjimka
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/05/05/world/nuclear-power-green-energy-coronavirus/

Nuclear power is getting hammered by green energy — and the pandemic

Pre deti ;-)

Citaj, dozvidaj sa nove...

Ty deficite. :-)
Koukam, ze nazor mas neoblomny jako arese.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 13:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
A to tě DonVito pochválil = a já tomu dal :yes: :-)

Ako pro dospelé = myslíš že všichni kdo o tom rozhodují a nějak se na tom podílí = sou intelektuálně HLUBOKO POD tebou?

EDIT = už si vyřešil problematiku DOTÁCIE na vašem slovenském ministerstvu? Tam asi není co blbě přeložit

Prostě to mají BLBĚ a těch odkazů v mnoha jazycích lze dát hodně = už tu byly v angličtině španělštině francouzštině němčině češtině a slovenštině. Tak je to všude samej blb všichni to mají špatně = nebo se prostě mýlíš TY?
22. 10. 2020 13:11
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Asi jsem ho pochvalil predcasne. :-)

A on se ted utvrdil v nazoru, ze "mobilita cez elektro je blbost".
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:16
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Že ti tak nevadila celej život = VÍC dotovaná nafta https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv ? :-)

V jakou chvíli dává EV ekonomický smysl = my ostatní víme. Ty fakt ne?

PROČ se svět snaží odejít od ropy z který jízdou a dle tebe NIKDY JINAK vyrábíme oxidy dusíku, uhlovodíky, pevné částečky a oxid uhelnatý a lidi jako ty říkají TO je ta zábava TO chci do poslední chvíle než dojde ropa. Že jí svět potřebuje na jiný věci? NEzájem = já to chci takhle. No a TY tak fakt nejspíš budeš moct jezdit do konce života. Ty se hádáš tak o to čím budou jezdit tvoje děti rsp. vnoučata

Svět naštěstí neřídí lidi s rozsahem znalostí jako ty https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ ty můžeš maximálně volit megagiga tuneláře https://www.seznamzpravy.cz/…sovy-rise-125234 nebo mstivýho starce https://www.blesk.cz/…al-pozvanku.html

Sou i pozitivní zprávy https://www.seznamzpravy.cz/…-dotacich-125544 jako tahle že soudružka komunistka hlasuje aby multimiliardářovi nebyly kráceny dotace :-O :D :-! :-[] :*)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 09:38
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hned prva veta je blbost.

Kto dotuje naftu ? Toto mi asi uslo. Nizsia dan nie je dotacia !

Suhlasim s tou ropou, ale tak preco nie je zdaneny kerozin ??? Preco nie je letecka doprava obmedzena emisne ???

Preco sa vyraba neefektivna bio zlozka do paliv v EU ? Na vyrobu 1 litra etanolu potrebujes 1,3 litra cistej nafty ...

Ach ano, svet riadia cisti Einsteini ! ;-\
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 09:42
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Tak samozřejmě CEO VW https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit takovejhle věcem nerozumí = na tvý úrovni :D

Nizsia dan nie je dotácia? Tak bys měl zajít na vaše ministerstvo podohospodárstva = maj tam dotační titul Zelená nafta = ten znáš ne?
To je nizsia dan = který se říká DOTÁCIA = tak to tam prosim tě vyřeš

Svět neřídí Einsteini = ale přece jen to BEJVÁ lepší = než mudrování v diskuzích. Teď třeba o covidu = to je místy až neuvěřitelný CO si lidi dokážou VYMYSLET :-)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:04
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nechapes pojmy ako dotacia, zdanenie a pod.
Tak isto ako ten nemecky expert ... ach ano, ved VW nikdy nepodvadzal ani s emisiami, ani vyrobou ... ani neplatili brazilske stetky managerom ... ani dalsi experti z automotive netestovali NOx na ludoch.
Podlplacanie v ADACu je beznou vecou tiez ...
O prieseroch v Bundeswehri sa tu nebudeme rozvadzat, ze ...

BTW 2/3 zamestnanosti DE je po znamosti, nie podla skusenosti, ci schopnosti. To mozem po N rokoch v DE len potvrdit.
22. 10. 2020 10:13
Re: pravidlo a hned zase výjimka
https://www.transparency.cz/cpi2019/

Nemyslím si, že jsme na úrovní Německa (Česko ani Slovensko).
Taky jsem v Německu strávil spoustu let. ;-)

Kdybys četl pozorně Hamunovi příspěvky, tak pochopíš, že myslí především zvýhodnění nižším zdaněním.
On to označuje za ''dotace''. Nicméně dotace na fosilní paliva skutečně existují, ale to je jedno.
Nemám rád tohle slovíčkaření.
Myslím, že jádro sdělení bys mohl pochopit.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 10:17
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nechtěl si napsat "nechapeM pojmy ako dotacia"?

Viz odkazy = maj to teda na vašem ministerstvu BLBĚ? Pomotal to šéf VW? :-O
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:47
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Nepoondil to ten vas prekladatel ???

Ak je pre vas dotacia to iste co danove zvyhodnenie, tak sa nemusime dalej o tom bavit.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 10:48
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Myslíš že zrovna ve specializovanym OENERGETICE to redaktor pomotal a editor to samý? Nemůže bejt = že se spíš mýlíš TY?

A jak PRE NÁS? To samý přece píše VAŠE ministerstvo podohospodarstva

Dotácia zelená nafta = maj to blbě? Taky to poondili?
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 10:59
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Daj odkaz na originalny clanok, zistime to ! OK ?

Ovsem s miestnymi expertami mam skusenosti dost. TAk predpoklad je jasny.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 11:02
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Jak je to teda s tím VAŠÍM ministerstvem? Snížení daně říkaj DOTÁCIA

https://www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 11:41
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Hele, vzdej to. Hamun je jen ztráta času :-!
22. 10. 2020 11:58
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ty asi nevíš, co zanamená německy ''Subvention''.

CommonUser jo. ;-)
Avatar - rohYpnol
22. 10. 2020 12:30
Re: pravidlo a hned zase výjimka
I Hamun už ví, že neustále jen lže. Že to není žádná dotace, ale subvence.
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 12:34
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Ty si fakt MATLA = to je to samý PODPORA :-!

Nebo jak pěkně vymyslel mikesus ZVÝHODNĚNÍ

Ostatně PROTO ten odkaz na ministerstvo a DOTÁCIA zelená nafta ;-)
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 12:33
Re: pravidlo a hned zase výjimka
No jo vole, ten pablb ma chaos v hlave, teraz si potvrdil len to, co pisem ... vsade samy Einstein ako manager a jedno ci je to EU, statny veduci alebo frajer z konglomeratu. :D

https://www.adac.de/…zum-benzinpreis/

BTW Sukromne platis vyssie rocne EKO dane za diesel ako benal. Tak akeze dotacie ....
22. 10. 2020 12:47
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Pablb myslis Müller?

Dan z tveho odkazu:
Diesel
47,04 Cent/Liter

Benzin
65,45 Cent/Liter

:-O

PS Udivuje me, ze vis o tom, jak zkorumpovany je ADAC, ale presto ho tak rad uvadis jako vzor.
Jses si zrejme jisty, ze testy provadi naprosto nezavisle a ze nema nejmensi duvod k tomu Teslu (a drive elektromobily, ted uz nastesti ne.. ) ocernit. :no:
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2020 12:56
Re: pravidlo a hned zase výjimka
Už si vyřešil to dilema = DOTÁCIE a slovesnké ministerstvo podohospodárstva?

Je to všude samý neznalý pako = nebo to máš blbě prostě TY?
Avatar - CommonUser
22. 10. 2020 13:11