Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Závěr dlouhodobého testu: Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus

Nebyl to tedy sice úplně dlouhodobý test, trojka u nás strávila tři měsíce, i tak jsme ji ale stačili poznat velmi dobře.
Zpět na článek
23. 10. 2020 08:36
Moje zkušenosti
Počítám, že se tady zase rozjede "veselá" diskuze. Já mám M3 v sedanu se Sky-X lehce přes rok, najeto cca 13 500 km. Tolik omílaný motor při jízdě opravdu neodpovídá papírovým číslům. Přesto ale brzda provozu rozhodně nejsem, a to ani na dálnici :-) Svižně motor jet umí, jen ho chce trochu točit (mám manuál, on ten automat není nejsvižnější, takže i proto se nejspíš redaktorům ta akcelerace nezamlouvá). Při akceleraci znatelně pomáhá elektromotor, musí však člověk mít nabitou baterii. S autem jezdím každý den do práce a dost času trávím popojížděním v ucpaném městě, přesto se moje reálná kombinovaná spotřeba drží lehce pod šesti litry. Takže nesouhlasím s tím, že není úsporný. Ono to asi taky bude o řidiči, který nejezdí stylem brzda plyn a umí předvídat. Pochvalovat si musím ergonomii interiéru, opravdu není potřeba mít na všechno patlací dotykové obrazovky. Jediné, co mi trochu vadí, je tlačítko vypínání start/stop, které je schované za věncem volantu a blbě se po každém nastartování po slepu hledá. Toto auto jsem si vybral právě proto, že se mi líbí přístup Mazdy dělat věci po svém a jinak. Není to zkrátka krabice od bot na kolech jako škodovka :-D Ale každému, co jemu jest...
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 08:54
Re: Moje zkušenosti
To by bylo smutné, aby 132kw auto nižší střední bylo brzdou provozu :D Já mám zkušenost jen se základním Skyactivem 90kw a i to není žádný louda a na drtivou většinu jízd by stačil. Pro mne bylo jediné negativum subjektivní pocit těžkého auta, ale zase v tom interiéru, který řadím na špičku třídy, mi to bylo jedno :-!
23. 10. 2020 10:21
Re: Moje zkušenosti
Styl brzda plyn jsem se vzal trošku osobně:) Miluju plynulou jízdu, předvídání je taky základ. U mě je vyšší spotřeba daná hlavně větším dálničním zatížením, což zdůrazňuju v každém testu, že většinu času trávím právě tady a ve městě.
S tou brzdou provozu souhlasím, ale s jakým novým autem jste vyloženě brzdou provozu? Tady zkrátka projev neodpovídá tomu, co je napsáno v technických údajích. A abych se vyloženě trápil i při předjíždění kamionu, to se mi ke 132 kW taky moc nehodí...
23. 10. 2020 10:27
Re: Kolman
Já to po Standovi takto chtěl. K auto jsme se vyjadřovali tři redaktoři, nechtěl jsem, aby se nám některé věcí opakovaly. Nevím, proč byste si třikrát měl přečist o tom, že auto nejede tak, jak jsme čekali. Řekli jsme si tedy, kdo se bude ve své stati čemu věnovat, aby byl text pestřejší.
Avatar - Emel
23. 10. 2020 08:55
Re: Moje zkušenosti
Sedan je parádní.
Jasně, pokud pocitově to auto jede třeba na 150k a ne na 180k, tak pořád je to silniční nadprůměr.
Redakce to měla taky v manuálu... ale ve 4x4, což mohlo stát nějakou dynamiku a spotřebu.
Avatar - fOE
23. 10. 2020 09:20
Re: Moje zkušenosti
Proboha co to musi byt za parnik, kdyz to prijde subjektivne tezke i nekomu kdo jezdi mondeem? :D :D
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:06
Re: Moje zkušenosti
Nepředjížděl bych ;) To je celé, je to o používání hlavy při provozu. Prostě bych počkal, až to bude bezpečné. A na 400m rovince bych kamion nepředjížděl ani s tím druhým, silnějším autem.
Avatar - hugino
23. 10. 2020 10:52
KONTROVERZNÁ
Presne ako písal pán redaktor.Mal som možnosť testovať Mazdu 3 90 kw a už tá sa mi zdala dosť slabá.Čo sa týka designu tak je to fakt jedno z najkrajších áut aj zvonku a aj vo vnútri v segmente ale za tú cenu má strašne vela kompromisov.Nízka,slabá dynamika,málo miesta hlavne vzadu,malý kufor.Ak pán redaktor píše že pri 132 kw mal problém predbehnuť kamión tak to už bude ozaj dosť zlé.Je pekné že Mazda ide vlastnou cestou s atmo motormi ale pokiaľ neprejdu na moderné turbo motory aj keď s nižším objemom tak asi nebudú mať predajný úspech.Za cca 25 000 Eur sú v tomto segmente ďaleko praktickejšie autá ako napr nový Leon,Corolla Kombi alebo Focus.Ale musí sa uznať že Mazda robí pekné autá ktorým však trochu chýba výkon.Preto aj ten predaj v Európe je dosť slabý lebo sú dosť drahé, neponúkajú verziu Combi a hlavne im chýba výkon.Taký Golf má výkonové rozpätie od 86k po 330k takže tam je čo sa týka motorov je fakt si z čoho vybrať.
23. 10. 2020 12:32
Re: Re: K motoru tolik
Tak mozno, ze to fungovalo v labakoch a pri testoch, ale ked to zacali priblizovat realnej vyrobe vzhladom na emisie a spolahlivost, tak to slo rapidne dolu vodou a minuli na to tolko penazi, ze to predavaju napriek fiasku
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2020 09:14
K motoru tolik
Při přímém srovnání můj 2,5 sky jede mnohem, mnohem lépe a při aktivní jízdě je rozdíl spotřeby malý. Podladěný 2,5 v MZD 3 by bylo lepší řešení.
23. 10. 2020 08:54
Mazda
Také fandím mazdě. Když jsem hledal normální auto a chtěl jsem auto s motorem, tak jedině mazda mě oslovila. Koupil jsem sobě šestku, manželce trojku.
Třivalec nebo jednolitr bych opravdu nechtěl
23. 10. 2020 13:49
Re: Kolman
Zdravím,

děkuji za váš velký zájem o mé texty a názory, to mě těší. ;-) Přiznám se, že dlouhodobou trojkou jsem nejezdil tolik a s Martinem jsme se dohodli, že moje část se bude soustředit právě na ten infotainment.

Abyste ale nebyl úplně smutný, tady posílám odkaz na můj starší test. Je to tedy větší CX-30, ale technika v útrobách téměř shodná. Měl jsem ji na delší zápůjčku přes Vánoce a vyjel i do Německa, takže bylo o čem psát. Tady snad budete spokojený: https://www.auto.cz/…i-poradky-132788

Hezký víkend!
Standa
Avatar - Ham.
23. 10. 2020 12:49
Re: Re: K motoru tolik
Obávám se, že to by nebyla cesta, protože platforma současné 3 extrémně mrhá prostorem. Aby u auta s délkou skoro 4,5 metru a rozvorem 2725 a s motorem napříč před přední nápravou byl tak zoufalý prostor pro cestující vzadu, tak se obávám, že kombi by muselo mít rozměry současné Ma6 no a ta kombajn má. Možná se pletu, ale mám pocit, že i ty největší auta nižší střední se v pohodě vejdou rozvorem do 2700 a vzadu nabízí místo doslova královské, zatímco Ma3 vzadu mi přišla daleko stísněnější než třeba Polo. Takže smysluplnost kombíku u Ma3 na současné platformě nevidím.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 10:43
Re: Moje zkušenosti
Ale notak :D Já předjedu kamion i se starým autem s 43kw, takže nebylo to spíš tak, že se ti nechtělo ten motor vytáčet ? Pak bych to pochopil. Dnešní auta s přeplňováním prostě jedou i v nižších otáčkách, tady je to jiné.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:05
Re: Interiér
Ma3 dáva najväčší zmysel s 2,0 110 kW a manuálom, priplácať za SkyX zjavne neprinesie bonus v podobe dynamiky ani spotreby a automat pri tak podarenom manuále je škoda. 4x4 detto.
Len malý problémik je, že aj v tejto triezvej verzii je stále pomerne drahá., u nás začína na 25t eurách a to mi príde dosť.
Avatar - Emel
23. 10. 2020 09:23
Re: Re: Moje zkušenosti
Nějakou dobu udával Peugeot objem v litrech "kapaliny"... ale myslím, že dneska už všichni respektují VDO, což jsou kvádříky 20x10x5 nebo tak něco. Nevím, co je na těch litrech nepravdivého... ano, je to vč. schránek a tak... ale jednou na to je metodika, tak by se to mělo měřit podle ní.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 09:44
Re: Moje zkušenosti
Jo, dynamicky určitě, navíc je i lehčí... ohlodali z ní odhlučnění a tak :D To Mazda je takový příjemný společník, ideově opravdu podobný tomu MK5 Mondeu. Sice umí jezdit rychle a má dobrý podvozek, ale nějak to na palubě necítíš... tam je pořád pohoda :) Někdy kdysi řekl, že tomu se říká luxus :D ;)
Avatar - lamal
23. 10. 2020 16:07
Re: Verze mimo EU
politika dvojí tváre... 50 rokov to tu mame, ale pri tom siris klamstva o tom, ze emisne normy su vsade rovnake, teba sa alibizmus tyka explicitne
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2020 15:31
Re: Verze mimo EU
Nezačínej s těmi nesmysly, stokrát ti je několik lidí vyvrátilo.
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2020 15:29
Re: Verze mimo EU
Bohužel my tady zachraňujeme svět, takže na rozdíl od zbytku světa zůstáváme u tří motorů, z nichž ani jeden pořádně nejede. :-!
Avatar - iudex
23. 10. 2020 13:19
Re: Re: K motoru tolik
Súhlas, je prekvapivé, ako dokázali v 3ke premrhať priestor, najmä vzadu. Mám pocit že vzadu ju porazí Polo, a to citeľne.
23. 10. 2020 12:17
Re: Re: K motoru tolik
Keby na x kaslali a urobili za mensie investicie kombi, tak v eu by mali mozno aj dvojnasobne predaje 3ky
23. 10. 2020 11:07
Re: K motoru tolik
Protože by byli jen u soudu ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 10:24
Re: Moje zkušenosti
Předjetí kamionu je s hatchbackem 132kW vyložené trápení? Tak to je VELMI ZLÉ :no:

To jste měl být snad i VÝRAZNĚ kritičtější
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:01
Re: Moje zkušenosti
Trojka sa aj mne páči, najmä sedan je pekný a elegantný, interiér stále tvrdím je úplne prémiový, najlepší z mainstreamu. Jazdné vlastnosti sú unisono chválené a naladenie podvozka vydarené. Len s tým motorom SkyX im to proste nevyšlo. 132 kW už má robiť z kompaktu warm-hatch a nie konštatovať, že auto "nie je brzdou premávky". To predsa nie je ani základná 3ka s 90 kW. Proste od preplňovaného 180koňového auta sa dôvodne očakáva lepšia dynamika. A ani tá spotreba nie je zázrak, ako sa od "dízla na benzín" očakávalo. To, že Ty s tým motorom jazdíš úsporne neznamená, že je úspornejšia ako klasika (a pri Tvojom štýle by si za rovnako jazdil aj s konvenčným benzínom). Proste sa javí, že tento motor sa moc nevydaril a je zbytočné mať takú komplikovanú techniku, keď to isté splní aj 110 kW konvenčný motor. Škoda je to z toho dôvodu, že do agilne jazdiaceho zábavného auta by sa fakt hodil potentný motor. Ak už nie hotheč s 300k, tak aspoň nejaký +/- 200k, ktorý ale dostojí svojmu papierovému výkonu.
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2020 09:29
Re: Moje zkušenosti
Těch 90 kW jede do 4t ot stejně jako to x
Avatar - 3_diamanty
23. 10. 2020 10:38
Re: Mazda
tak 3 valec alebo liter nechce nikde skoro nikto... len skoda ze pomaly uz nie je z coho vyberat... ja som to este stihol kombinaca 4valec v malom aute... ale to je dnes uz pomaly vyhynuty druh... snad len paradne clio este sa drzi a ponuka aj nadalej seriozny 4 valec... lebo zase 61kw atmo v novej i20 tou uz ani neratam.. to bude len ako zaklad ( dynamika na urovni felicie ) .. ale inak seriozne 4 valce nam uz koncia jak v malej triede tak pomaly ale isto aj v nizsej strednej... uz len kvoli jeho vibraciam by som takyto motor nechcel... nehovoriac o tom ze ked mu slapnes na krk tak zerie este viac ako nejaky o pol litra vacsi 4valec.. ale chapem ze na papieri jazdis zadara... mazda nastastie ide proti prudu a ma slusne 4valce ... akurat mi pride ze uz ide viac po style a imidzi dnes... proste tie cenovky novej 3ky kde zaklad stoji 20 litrov... pricom nejaka corolla je uz za 16... je jasny dokaz toho ze nove mazdy uz idu aj v tomto inym smerom ako konkurencia... tak snad vedai co robia.. lebo za 25 tisic ma uz clvoek 4x4 SUV a nie slusnejsie vybaveny hatch s pidikufrom a s motorom s len lahko nadpriemernou dynamikou.. aj ked vsetko je otazka priorit.. lebo kto raz nechce SUV ale cce 3-ku za 25 litrov tak si ju stejne kupi je mi to jasne ;-) :yes:
Avatar - iudex
23. 10. 2020 09:49
Re: K motoru tolik
Súhlas, 6ka s 2,5G dlhodobý priemer 7,1s. Ak jazdí o triedu menšie auto s menším motorom s rovnakou spotrebou, tak je to fail, notabene keď SkyX malo byť revolúciou (aj) v spotrebe.
Inak ani by som 2,5ku nepodlaďoval a dal ju do trojky tak, ako je, ostatne v zámorí sa tam dáva normálne (nehovoriac o tej turboverzii).
Avatar - 3_diamanty
23. 10. 2020 10:07
cierny kon
doslova cierny kon segmentu... 4kolka.. silny motor.. zaujimave technologie... len skdoa toho kufru ktory je mensi ako v neajekj novej i20tke o triedu nizsie ... ale je mi jasne ze nikto si to stejne nekupi pre kufor... a aj cenovka je nastavena uz tak ze to jasne hlasa... ja som stylovka... kto chce rodinny hatch ten moze ist k ceedu..ci corolle ;-)
23. 10. 2020 09:33
Re: K motoru tolik
JJ, vyvinout nový motor, který zn toho co slibovali nedodrží takřka nic je trapas.
25. 10. 2020 11:51
Re: KONTROVERZNÁ
Já si právě myslím, že potenciálním řidičským fajnšmekrům, které osloví skvělé jízdní vlastnosti a zábavná ovladatelnost současných Mazd bude právě lenost jejich motorů vadit mnohem více, než těm běžným zákazníkům, kteří o Mazdu ani nezavadí pohledem. A v tom je právě ten smutný paradox, Mazda je v tomto v jakési vlastní pasti či co.... :-( :-( :-(
Avatar - Ozzman
24. 10. 2020 09:56
Re: KONTROVERZNÁ
Smutné, ale pravdivé...
Avatar - Mikesus
24. 10. 2020 09:49
Re: KONTROVERZNÁ
No nevím, podle mne je v porovnání dynamiky jedno, jestli porovnáváš s atmo dvoulitrem foukanej litr nebo ne. Důležité jsou spíš parametry motoru. Tedy výkon, točivý moment a jejich průběhy. Dnes už z objemu nic nevyčteš. A pokud dvoulitr má 88kw, a litr 85kw, je to srovnatelné dostatečně.
S tím litrem jsem jezdil ve scale, trojku s tímhle dvoulitrem taky a dynamicky mi to přišlo hodně podobné.
23. 10. 2020 17:01
Re: Verze mimo EU
Tady je to samý házeč hrachu. A budete ho dokola krmit, ať se má :-[] :yes:
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2020 15:51
Re: Verze mimo EU
Máš před sebou příklad auta, které se ve světě prodává s 2.5 turbo, akorát v Evropě to kvůli emisím odmítli, a přesto to na tvém názoru nic nezmění. V životě jsem neviděl neústupnějšího člověka, to se musí nechat.
23. 10. 2020 13:54
Re: K motoru tolik
Já psal o našem trhu. Jiný pro mě nemá smysl
Avatar - Allo
23. 10. 2020 13:15
Re: Re: Re: Moje zkušenosti
Bulharské litre :D :yes:
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 13:10
Re: Kolman
Souhlas, být to "první dojmy" tak ok. Na to, že se s tím jezdilo 3 měsíce, tak nic novýho nezaznělo a je to dost stručný.
23. 10. 2020 11:56
Verze mimo EU
Pro všechny remcaly. Mimo EU se prodává i verze 2,5T. Tenhle motor bude určitě hothatchi slušet více než komplikovaný Skyactive X. Kdo chce (fandové), nechť doveze jako individuální dovoz a muže se pochlubit na Moje Auto. Sám jsem zvažoval u CX-5, ale příplatek 200 kulí za dovoz a homologaci mi přišel už moc.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 11:11
Re: Moje zkušenosti
Jistě, podle toho jak výkonný máš auto buď předjedeš nebo počkáš. A to, co psal M.M. bylo, že si troufal míň, než by bylo vzhledem k výkonu adekvátní. Pořád jen popis toho, že to nejede, jak bys čekal.
P.S. 400m jsem asi trochu přehnal.
Avatar - Ham.
23. 10. 2020 10:55
Re: K motoru tolik
Zajímavé je, že v USA to velice dobře vědí a tento Sky-X vůbec nenabízí.
23. 10. 2020 10:54
Re: Interiér
Ten Peugeot jsi myslel jako protiklad? ;-)
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 10:31
Re: K motoru tolik
Ještě jednou - nesnažil jsem se obhajovat SkyX, tam to vidím stejně jako ty - nepovedl se. Jen jsem chtěl poukázat na to, že srovnáváš tradičně vyšší redakční spotřebu se svojí, zcela jistě podprůměrnou.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:16
Re: Interiér
Možno nie je najdrahšia (nový Golf posunul cenovú latku zase vyššie), stále ale patrí k tým drahším v triede. Samozrejme ak by sa konkurencia vybavila podobne, cenový rozdiel sa zníži, ale človek si proste tú výbavu u 3ky musí zaplatiť, či ju potrebuje či nie. Napr. auto vyzerá super na 18" diskoch, ale ako sa píše v teste, do mesta to nie je vhodné a stačili by 17ky. Lenže smola, k 110 kW len 18ky. A podobne. Samozrejme ak sa ti to trafí do potrieb, super, len ten okruh zákazníkov sa tým trochu zužuje.
EDIT: pozerám ale, že na SkyX majú celkom zaujímavú zľavu a dá sa kúpiť 132 kW za cenu 110 kW: https://www.mazdaihned.sk/car/k66t33y5/
23. 10. 2020 10:08
Re: K motoru tolik
Kdyby ten 2,5 byl v M3 v nabídce, sáhl bych po něm. Ale není...
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 09:43
Re: Interiér
Jo, když už benzinový kompakt, tak klidně s MT! Tady mi to dává smysl.
Avatar - kari.laz
23. 10. 2020 12:16
Re: Kolman
Tak to pak jo :D
Ale tohle mi fakt přijde jak "no tak něco napsat musíme, napiš něco co tě napadne, ale at to má alespon tři odstavce" No a tak napsal tři odstavce dohromady tzv o ničem.
Popravdě celé to auto je zajímavé, bylo na dlouhodobý test, byť ne tak dlouhodobý jak tu občas bývá, ale článek je celkem strohý jak kdyby se jednalo o "první jízdn dojmy"

To i klasické testy jsou obsáhlejší s podstaně více informacemi.

Mazda se mi zamlouvá v odlišnosti v motorech, atmo s větším objemem, než je běžné. Ano nějaká TOP verze chybí, alespoň v Evropě, ale většině lidí vyhový to co je v nabídce. Nicméně tady je ten test celkem odfláklý.
Avatar - kari.laz
24. 10. 2020 11:48
Re: Kolman
Dobrý den, ono kdyby jste na začátku uvedl, že váš ukol v tomto testu bylo zhodnocení právě infotainmentu , tak by mě ani nenapadlo se k tomu vyjadřovat. Nicméně když vidím v testu jen zmínku o infotainmentu, tak jsem se sám sebe musel ptát, zda toto opravdu hodnotil autonovinář. Ale dekuji za odpověď a vložený váš test CX-30. :yes:
Avatar - hugino
24. 10. 2020 11:02
Re: KONTROVERZNÁ
Práve preto za cenu základnej Mazdy 3 /21 400 Eur/ máš plne vybavený nový Leon FR 1.5 tsi 150 k,Corollu 1.2 t alebo i 30 1.5 T-GDI a tam tá dynamika jazdy bude o dosť lepšia.Pritom z vlastných skúseností z turbomotorom sa dá jazdiť v priemere dlhodobo za 5.9 l na 100 a to tiež nie je zlé.Jednoducho Mazda je pekná ale drahá.Keď ostatný v segmente C začínajú od 15 990 Eur ale Mazda od 19 300 Eur tak tam je hlavný dôvod slabých predajov aspoň v Európe.
24. 10. 2020 02:12
Re: Verze mimo EU
No jo, ale už je to dost otravné a únavné.... :'-( :'-( :'-(
24. 10. 2020 02:04
Re: Mazda
jj, Renault je teď opravdu motorovo-převodovkový tragéd... :-( :no: :no: :no:
24. 10. 2020 00:01
Re: KONTROVERZNÁ
Na vykon mnoho kupujucich kasle - tak ako aj na prejav, fajnsmekri akosi vymizli. Hatch je max. neprakticky, kombi nie je, ostava sedan. Ale odradza cena, za to je novy este neuvedeny na trh Tuscon so 150 PS a nadbytkom miesta a kufra. U nas sa od triedy C jednoducho ocakava uz plnohodnotne auto.
Avatar - palix
23. 10. 2020 21:54
Re: Mazda
Nová trojka už dávno nestojí od 20 000€. Teraz je od 21 340€ a to je už celkom brutálna "cena od". Pritom pri uvedení na trh bola od 19 990€. Rovnako zdražela aj CX-3 od 19 590, pritom je to už pomerne "staré" auto, ktoré niekedy tuším bolo možné kúpiť aj za 15 000€. Možno nemalo takú výbavu, motor..., ale bola to stále podobná pekná Mazda. Kedysi som zo zvedavosti pozeral skladové CX3 a väčšina bola práve v najnižšom základe.
Dnešná cena sa blíži cene 6-ky, CX-5 spred pár rokov.

Ohľadne motorov... Mne by až tak moderný 3 valec nevadil, ale som rád, že mám štvorvalec 2,0 práve od Mazdy. Vlastne ani neviem čo by som kúpil dnes, ale som zvedavý na ceny Suzuki "Corolla" :-).

K hodnoteniu Mazdy z článku... Na novej som jazdil chvíľu, ale ohľadne ergonómie / pozície za volantom, radenia rýchlostí... ako to písal autor, by som napísal niečo podobné. Mazda jednoducho vie robiť skvelé autá. Samozrejme pre každého z nás je skvelé auto niečo iné :-).
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 20:47
Re: Moje zkušenosti
Jj. Tohle taky potkavam casto. V obci ještě ok, ale na statovce, to je utrpení. Stejnej problem jako traktory
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 20:27
Re: Moje zkušenosti
Jednoho Axiama máme v obci. Když vyjede na státní se svou povolenou maximálkou 45kmh, je to lahůdka.
Avatar - lamal
23. 10. 2020 16:10
Re: Verze mimo EU
´´Kdyby byly motory pro každou oblast jiné = výrobci by se zbláznili´´ yess :D
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2020 16:04
Re: Verze mimo EU
Odpověděl jsem ti už x-krát a x-krát ti to vyvrátil, ale nevedlo to absolutně k ničemu, takže sorry, nezačnu další flame.
Avatar - lamal
23. 10. 2020 15:41
Re: Verze mimo EU
jeho posledny vykrik alibizmu je, ze predsa to tu uz bolo a tym padom vyhravam, nezalezi na detajloch... aj sprosti ludia vzdy boli, co to znamena ? :D

jo a este, ked s nim niekto nesuhlasi tak je nevzdelany, hlupy a nepochopil to... :-!
23. 10. 2020 14:25
Re: K motoru tolik
Pochopitelně, to naprostá většina tady. ;-)
Avatar - Shr3k
23. 10. 2020 13:48
Re: KONTROVERZNÁ
Z 90kW lze lehce udělat tovární 110kW, případně ještě přidat na VVT, takže to pěkně táhne už od 2000. Ani se nemusí nijak přidávat předstih nebo tankovat N98 (samozřejmě to lze také).
Avatar - wikinko
23. 10. 2020 13:32
Re: Moje zkušenosti
nie ozzman, dsg sa neuci.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 12:30
Re: Kolman
Súhlasím, ten rozsah mal byť väčší, rozhodne by bolo o čom. Ja uznávam, že pri ebžnom teste, ktoré sú 2-3 za týždeň sa nedá ísť až tak detailne "pod kožu", pri dlhodobých testoch by som ale rozhodne očakával hlbší rozbor, detailnejšie rozobranie auta zo všetkých aspektov a rôznych režimoch. Toto bolo také povrchné.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 11:24
Re: Moje zkušenosti
Keď sme pri predbiehaní, včera som mal "veselú príhodu". Jazdím v komforte, ale pri predbiehaní hodím režim sport. Tak aj včera prepnem, pridám plyn... a nič. Motor nereagoval, mŕtvo, žiadny ťah. Tak som začal nadávať, že sa mi asi pokazil motor a hodilo to asi do núdzového režimu či čo, keď tu zistím, že namiesto sport som zapol eco. :D :-[]
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:19
Re: Moje zkušenosti
V realu je to fuk, protože 400m rovinku bez protijedoucích aut abys pohledal :D
23. 10. 2020 11:11
Re: Mazda
Clio R4 jedině jako hybrid. 1,33 už v nabídce není.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 11:03
Re: Kolman
Tím názor si mi připomněl = (trochu děsivě ale) zábavné čtení doporučuju https://www.idnes.cz/…4542_domaci_jech ;-)
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:41
Re: K motoru tolik
Ja Ti rozumiem. Je mi jasné, že ja by som aj so SkyX jazdil za menej, ako je priemer, len som chcel uviesť, že aj klasický SkyG vie jazdiť za veľmi málo a nepotrebuje k tomu žiadnu sofistikovanú techniku. A SM to potvrdzuje: Ma3 so SkyG priemer 6,55 l, SkyX priemer 6,73 l.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:11
Re: K motoru tolik
Ja vidím na SM priemer 7,99 l, samozrejme aj tak je to viac ako náš priemer. Každopádne porovnávam s predchodcom, inak tiež veľmi úsporným Mondeom pri rovnakom spôsobe používania. To so 118 kW a manuálom malo priemer 7,3l, Mazda so 143 kW a automatom priemer 7,1l. Z môjho pohľadu je teda 2,5G super úsporná motorizácia. Bez SkyX techniky, downsizingu atp.
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2020 11:32
Re: KONTROVERZNÁ
Na testování je ten motor slabý, na normální ježdění skvělý a protože je to dvoulitr, tak dost krouťáku i nižších otáčkách. A ten automat šlape dobře.
23. 10. 2020 10:58
Re: K motoru tolik
Myslíš nefunkční sofistikovanou techniku ;-) Ten motor je plečka, ničemná. Martin mi o tom říkal na závodech, tohle se Mazdě krutě nepovedlo. Zlaté SkyG :yes:

Dealeři Mazdy se předhání v palečkování :D
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 10:15
Re: K motoru tolik
Ale je = Mazda 3 se prodává jako 2,5 litr atmo i 2,5 litr turbo = samozřejmě že ne tady
25. 10. 2020 21:58
25.000 km s S-X HB
Fakty:

Veľký lyziarsky bag s komplet výbavou pre 2 dospelých 2 bagy s lyziarkami a prilbami chladnička 35l Samsonite kufor s 2xlaptop v kufri
Priemerná spotreba od 0 km - 6.7l/100 km - manuál so štvorkolkou, väčšinou jazdené v meste
Nič nevŕzga
Žiadny servisný zásah okrem servisu po 20.000 km
Absolútne v pohode dynamika a predbiehanie v Alpách, či Šturec/Čertovica

Maximálna spokojnosť. Odporúčam
Avatar - palix
24. 10. 2020 17:45
Re: KONTROVERZNÁ
Už pred 3 rokmi, keď som kupoval auto boli za cenu Mazdy 3 aj silnejšie autá. Skúšal som Hyundai i30 1,4 TGDI. Ten motor išiel veľmi pekne a auto bolo ešte lepšie vybavené a lacnejšie... Ale Mazda 3 išla tak nejako lepšie ako celok = i30 neponúkal ten pocit z jazdy ako Mazda. Také detaily ako - správenie sa auta na ceste, posed za volantom, radenie... Detaily, ktoré ma "dostali" a presvedčili kúpiť drahšie, menej vybavené auto so slabším motorom..., z ktorého mám radosť keď ho šoférujem alebo sa na neho len pozriem ;-).
Avatar - palix
24. 10. 2020 17:34
Re: Re: K motoru tolik
Práve Mazda 3 Sedan Mazda, ktorú by som kúpil asi najviac. Len tá cena... ale ináč to auto pôsobí luxusným dojmom.
Avatar - twistedTSD
24. 10. 2020 14:47
Re: Mazda
Já bych se sice nebránil hybridu E-Tech, ale nevím, jak funguje a jestli se s ním dá i trochu zabavit, nebo je to přísně ekologický vehikl s teoretickými koňmi. Samozřejmě taky není levný. TCe 90 je zoufalost.
24. 10. 2020 12:09
Re: Re: Moje zkušenosti
No třeba CR-V hybrid má asi o 60 litrů papírové menší kufr, než benzínová verze, a přitom ty kufry jsou úplně přesně stejné. Rozdíl je až pod podlážkou. :)

Zkratka při srovnání kufru je nejlepsi se do nich podívat, tyhle tabulkové hodnoty jsou takové hodně orientační, podobně jako třeba u zrychlení.
24. 10. 2020 12:01
Re: Kolman
Zdravím,

nevím jistě, jak u Android Auto, ale Apple CarPlay lze ovládat přes otočný ovladač na středové konzole podobně jako v BMW. Je to jednodušší, než možná takhle na první dobrou zní. A pokud chcete do Waze zadat cílovou destinaci, můžete vybrat z posledních, případně si otevřít samostatnou klávesnici a skrz otočný ovladač zadat.

S pozdravem,
Standa
Avatar - Ozzman
24. 10. 2020 09:55
Re: Moje zkušenosti
Tak mi to pujč :D Ja ti to ukážu :D
Avatar - hugino
24. 10. 2020 07:42
Re: KONTROVERZNÁ
Znova píšem že pre mňa Mazda robí jednoznačne najkrajšie japonské autá.Je jasné že 88 kw je na bežné jazdenie dostačujúce ale porovnávať 2.0 atmo s litrovým trojvalcovom tsi 85 kw je chybné.Tam to treba porovnávať min so štvorvalcom 1.4 t a ten rozdiel je hlavne v pružnom zrýchlení.Mazde chýba moderný turbomotor.Z Mazdy by som si momentálne vybral CX 30 150 k ale keď pozriem tú cenu tak by som skôr počkal aká bude cena na Formentor 1.5 tsi 150 k.Mazda za posledné dva roky dosť zdražela.Ten test bol podľa mna dobre ,reálne napísany.Mazda 3 má vela plusov ale aj dosť mínusov.Ale je to taká imidžovka ktorú moc na cestách nevidno tú staršiu verziu vidno častejšie pretože bola v základe o cca 3000 Eur.
24. 10. 2020 02:07
Re: Re: K motoru tolik
Ano, a ten důvod je jediný a poněkud bizarní - extrémně prostorově náročné výfukové svody, které se nemohou sklonit od boku bloku motoru v tak ostrém úhlu, jako u jiných motorů běžné konstrukce.... :-( :-( :-( Motorový prostor proto musí být o dost delší, než u konkurentů. :no: Takto to měla už Mazda 3 minulé generace a předpokládám, že u té nové je to stejné.... :-(
23. 10. 2020 23:57
Re: Interiér
Zaujimavejsie zlavy davaju len u drahsich aut, cize do cca. 22000 u mazdy fakt nie je co kupit.
Do x-ka by som osobne nesiel - ked uz niekto chce dat tie peniaze, tak G150 a aspon tisicku zlavu. U X-ka je treba menit sviecky 2x castejsie a za draho v mazde plus co ak sa s tym nieco stane? Opravit to nedokaze nikto, jedine snad predlzenu zaruku v mazde si priplatit a chodit na garancky. Keby to malo aspon jedinecny vykon ci spotrebu.
23. 10. 2020 23:47
Re: Mazda
Cize to mas ako ja? jazdis trojku, ktora je "drziak" a do novej trojky nejdes, lebo cena? Ja to mam nastavene na max. 18000, cize som sa stal byvaly zakaznik, lebo viac do "plechu" dat nemienim. Kedze ma do kupy nic netlaci, tak vyckavam na jazdenky 3 a 6, pripadne ine znacky, taky S-Cross je velmi fajn, a s 1.4T mild hybrid uplne super, ale SUV ma velmi nelaka...

K teme: toto auto je úlet, na zvýšenie povedomia, so 4x4 to bude asi este nepraktickejsie ako normalny hatch.
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:58
Re: Moje zkušenosti
Axiam je aspoň krátky a úzky :). Traktor je často extrémne široký s ešte širším prívesom, z ktorého občas niečo vypadáva... Na úzkej kľukatej ceste sa taký traktor v podstate ani nedá obehnúť, ak traktorista nespolupracuje.
Avatar - petous
23. 10. 2020 20:31
Re: Kolman
Když jsme u toho infotaimentu, jak se bezdotykově ovládá zrcadlená AndroidAuto/CarPlay, např. jak ve Waze nahlásím policejní hlídku nebo překážku na silnici nebo vyberu alternativní trasu? Zadávání cíle předpokládám jen hlasem?
Avatar - palix
23. 10. 2020 20:10
Re: Moje zkušenosti
S ktorým normálnym autom bude vodič dnes "brzdou provozu" ? Možno ak bude šoférovať nejaký "Axiam". Skôr ako auto bude brzdiť premávku vodič.
V aute mám "iba" 88 kW / 210 Nm a ak som brzdou tak iba pre toho, kto chce výrazne porušovať predpisy. Stáva sa mi, že na kľukatých horských cestách je naozaj hlavnou brzdou vodič. Na druhej strane - radšej nech ide pomalšie, akoby mal niekde nabúrať.
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:16
Re: Moje zkušenosti
Problem byva medzi volantom a sedadlom, pokial sa bavime o priklade cloveka co testuje stovky aut, tak kazdy z redaktorov tu napisal presny opak toho co tvrdis a to su ludia co octaviu miluju :D :-)

´´Vším výše popsaným mazda naprosto nenuceně „nutí“ k tomu, abyste si jízdu užili.´´
Avatar - speedfred
23. 10. 2020 12:55
Re: Moje zkušenosti
Sport+ a zaaretovať to zápalkou :-[]
Avatar - Emel
23. 10. 2020 12:18
Re: Moje zkušenosti
Se slabým autem musíš víc hrát na takový to... nechám si odstup, když vidím díru tak začnu zrychlovat, když auto proti přejede tak už mám třeba +20km/h a vjíždím do protisměru... a doufám, že mi třeba předjížděný nešlápne na plyn. Je to náročný na přípravu, občas šlapeš na brzdu když se situace změní.
V principu se to dá dělat se silným autem taky, ale reálně... reálně to není moc potřeba, stačí šlápnout na plyn když se auta před tebou míjej. Můžeš to udělat na přehledný silnici s malou mezerou a s velkým rozdílem rychlostí, ale asi tím dost vyděsíš toho proti :-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:18
Re: Moje zkušenosti
No, jak říkám, já předjíždím +/- podobně bez ohledu na to, jak výkonné auto řídím, i s tím silnějším a nebo i jiným silnějším, kterým jsem kdy jel, jsem si dával hodně velkou rezervu. A naopak dá se předjíždět i s tím slabým, ale musíš používat hlavu v první řadě :)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:17
Re: Moje zkušenosti
Nebo si počkat na delší rovinku :D Já nerad riskuji a potřebuji tak volno na dlouhé vzdálenosti s jakkoli výkonným autem jedu. Z předjíždění mám respekt.
Avatar - 3_diamanty
23. 10. 2020 10:25
Re: Interiér
suhlas... nehovoriac este aj o podstatne vyssej cenovke... pricom uz aj ten slabsi motor stoji hodne...
23. 10. 2020 11:13
Re: Re: Re: Moje zkušenosti
Objem až v druhé řadě? Takže radši menší kufr ale nizkou hranu a velký vstup? Zajímavé. Já za sebe mohu říct že má giulietta také vysokou hranu a nicemu to vůbec nevadí a to tam dáváme i kočárek. I giulietta je stejný případ jako M3,udávané litry 350 ale v reálu větší kufr než focus golf atp. Krásné to vidím i na stelviu které udává 525l ale přitom kufr je pouze hlubší cca 18cm jinak je ale nižší i užší. Prostě dnešní měření je jak říká Rasťo nějaké bulharské😂
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 12:24
Re: Re: K motoru tolik
Místo kombi se dnes (napříč značkami) nabízí (ve všem horší) SUV = bohužel
23. 10. 2020 11:08
Re: Kolman
To byl sloupek pro Sakru, už je VIP ;-)
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 10:56
Re: Moje zkušenosti
Předjet kamion a předjet kamion není to samý :-) Chtěl bych tě vidět na 400m rovince s tím autem 43kw, jak předjíždíš kamion jedoucí 90kmh ;-)
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 10:03
Re: K motoru tolik
SkyX se vůbec nezastávám, ale těch tvých 7l taky není běžný průměr.Podle SM je to nejčastěji okolo 8,5l. ;-)
Avatar - kari.laz
23. 10. 2020 10:49
Re: Kolman
Tak čekal bych od všech názor na auto jako na celek.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 09:33
Interiér
Nechci tu vyvolávat flame, ale když čtu Martinův popis interiéru, ovládání, pozice za volantem a volantu samotného, nemůže mě nenapadnout Peugeot.
Přes vzhled hb už bych se nepřenesl, ale sedan bych si doma uměl představit, . Bez X, bez 4x4, a asi i bez automatu - zcela vyjímečně :-)
Avatar - Mikesus
29. 10. 2020 21:31
Re: Moje zkušenosti
Někdy je škoda, že člověk nemůže vidět kdo ten palec dal. Fakt by mne to zajímalo :-[]
Chapu, ze nekdo nesouhlasi s názorem, o tom i diskuze je, ale nesouhlasit jen za to, ze se zeptám?
Avatar - Emel
27. 10. 2020 17:29
Re: Moje zkušenosti
Hlava nehlava říkáš... kolik za kola?

Jaké zázraky by chtěl... třeba něco jako ve svém druhém autě... nebo ve svém předchozím autě :-)
26. 10. 2020 18:41
Re: Moje zkušenosti
Neviem, aké zázraky by si chcel. Mám Ma6 2.5 Sky-G a predbieham hlava-nehlava úplne všade na okreskách. Nikdy nerozmýšľam, či to stihnem. Vždy stíham. Reálne nepotrebujem silnejší motor. Ani neprepínam prevodovku na Sport, však keď dám kick-down, tak je to vytočené za zlomok sekundy.
Avatar - palix
25. 10. 2020 19:41
Re: KONTROVERZNÁ
Záleží od toho kto je aký fajnšmeker. Ja napr oceňujem skvelý podvozok, pritom motor je relatívne celkom postačujúci na cca legálne rýchlosti. Navyše minimálne u slabších Mázd (G120 napr.) je možné za relatívne priateľnú cenu bez problémov upraviť výkon na 170 PS (=+50PS).
V každom prípade aj so 170 PS atmosferickou Mazdou bude potrebné jazdiť troch ináč ako s podobne silným turbo autom.
Avatar - palix
25. 10. 2020 19:34
Re: KONTROVERZNÁ
Golf síce na mojom zozname nebol (pred 3 rokmi), ale pozeral som vtedy skladové Golfy a bol som prekvapený, že boli za celkom pekné ceny. A to som si myslel, že VW je predražený.
Pozerám, že Golf ste nemal v prvotnom výbere. Bola to špeciálna ponuka? ;-).

Horšie to s výberom máme my, ktorí máme špecifické požiadavky na auto (jazdné vlastnosti) a v zozname máme 2 až 3 autá. Nás akcia len tak nedostane, pokiaľ je to úplne iné auto aké chceme.
Čo sa áut týka, tak stále sledujem nové autá, ale ešte viac rôzne zaujímavé staršie (aj súčasné) autá. Minule som pozeral reláciu, kde skúšali Lanciu Deltu HF Integrále. Na moje prekvapenie sa dá požičať najmenej na 3 hodiny za "smiešných" 69€ (+300€ depozit). Previezť sa na takej LEGENDE - to by stálo za to. Na moju radosť majú aj Mazdu MX5 1. generácie za cca 1/2 cenu... Samozrejme - nejakú Mazdu MX5 si kľudne môžem kúpiť, ale Deltu HF Integrále si nekúpim nikdy...
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2020 13:51
Re: Interiér
No to ne ALE (a teď ti to zkomplikuju ;-) je to reakce = ZKUS vzít do toho co píšu TAKÉ příspěvek NA KTERÝ reaguju ;-)

No a tam už to DÁVÁ smysl = teď už si to..? :-)
25. 10. 2020 11:57
Re: Verze mimo EU
Sorry, ale ty seš fakt neuvěřitelný omezenec a zdejší bezkonkurenční demagog. Proto jakkoliv hlubší diskuse s tebou je naprostá ztráta času. Meleš jen pořád dokola pár trapných, překroucených a lživě interpretovaných frází - fakt totální ubohost. :-(
25. 10. 2020 11:53
Re: Verze mimo EU
Přesně tak, těm bezmozkům ve vedení EU ještě pořád jaksi nedošlo, že nad Evroponou není žádný skleněný poklop, ale že atmosféra kolem Země je pro všechny státy společná a nedílně propojená!!! :-O :-( :no: :no: :no:
25. 10. 2020 11:44
Re: Interiér
A co jako? Auta stejné kategorie prostě postupně bobtnají. To kvůli tomu měli Mazdu 3 označit za auto střední třídy? :D
Avatar - hugino
25. 10. 2020 08:48
Re: KONTROVERZNÁ
Presne ako píšete.Pred dva a pol rokom som mal rozpočet okolo 17 000 Eur a vyberal som medzi Mazda 3 2.0 /16 200 E/ Megane Grandtour 1.6 /15 900 E/,Giulietta 1.4 t /16 000 E/ a Astra 1.4 t /16 700 E/.Teraz by som sa do tejto ceny vmestil asi len s trojvalcom.Víťazom sa ale stal Golf 1.4 tsi 125 k /16 340 E/ lebo keď som si ho celý prezrel tak to bola pre mňa jasná volba.Dnes nový Golf s rovnakými parametrami ale s lepšou výbavou stojí cca 21 000 Eur a takisto by som ho už dnes za tie prachy nekúpil.Autá išli v priemere o 3000 Eur cenovo hore takže dnes by som mal dosť velký problém vybrať si auto do povedzme 20 000 Eur.
Avatar - Mikesus
24. 10. 2020 22:31
Re: Moje zkušenosti
:D :D :D
Tvá poslední delší jízda s corollou skončila na 4.2 :D
Avatar - palix
24. 10. 2020 17:50
Re: KONTROVERZNÁ
Mazda má dnes veľmi ťažkú úlohu. Má pekné autá s dobrou technikou, ktorá ale nie je výkonnejšia ako konkurencia za podobné / nižšie ceny a k tomu vysoké ceny. Z ľudí, ktorých osobne poznám... ak by som vzal 10-tich, tak si novú Mazdu asi nekúpi nikto. Dnes by som ju asi nekúpil ani ja, aj keď s tou, ktorú mám som maximálne spokojný.
Na druhej strane - keď idem okolo predajcu Mazdy v našom meste, má plná dvor áut = presne tak ako kedysi, keď boli ceny o niečo nižšie.
Avatar - palix
24. 10. 2020 17:40
Re: KONTROVERZNÁ
Nová 3-ka je teraz od cca 21 400€ (ešte nedávno od 19 990€) a stará bola od cca 15 000€ ? Mala motor 1,5 a slabú výbavu. Rozdiel 6 400€ - to je poriadný rozdiel, ktorý istá skupina zákazníkov nezaplatí.
Avatar - palix
24. 10. 2020 17:29
Re: Mazda
Ja to mám presne rovnako - môj limit je tiež okolo 18 000€ a SUV rovnako nechcem. Auto má teraz 3 roky / 35 000 km a je v stave "skoro nového" auta (akurát mi pred pár dňami sused oškrel nárazník a blatník, riešime "udalosť"... ;-\ ).
Po nedávnom článku, ktorý tu hodnotil jazdenú Mazdu 3 2,0 / 88 kW si myslím, že to auto bude vysoko spoľahlivé a nechám si ho dlhšie ako 10 rokov. Samozrejme s primeranou údržbou po celú dobu vlastníctva, aby nestratilo svoje jazdné vlastnosti.

Ak by som kupoval auto dnes a zriekol by som sa skvelého manuálu v Mazde alebo manuálu všeobecne, tak priplatiť by som si bol ochotný za hybridnú Corollu. Keby som musel z nejakého dôvodu kúpiť iné auto (krádež...) a neplánoval nové auto, tak si kúpim málo jazdenú 3-ku - rovnakú akú mám dnes.
Nové Mazdy sú neskutočne drahé a v podstate neponúkajú viac ako auto, ktoré mám teraz. Síce sa mi páčia, ale tá cena...
23. 10. 2020 23:51
Re: Re: K motoru tolik
tak CX5 namiesto 6 by este ako-tak davalo zmysel, o 20-35 cm menej pri parkovani je vyhoda.
Ale CX3 konkuruje tak mazde2, ekvivalent 3-ky je CX30 a ta uz nedava zmysel uplne, lebo s G122 je uz podmotorizovana a s G150 stoji majland, este by najviac davalo zmysel kupit 3 sedan namiesto CX30:D
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:56
Re: Moje zkušenosti
Také malé autíčka som stretával kedysi v Rakúsku, za volantom bol väčšinou nejaký dedko. U nás som také niečo našťastie okrem požičovne pred nákupným centrom ešte veľmi nevidel.
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:53
Re: Re: K motoru tolik
Presne tak. A SUV má Mazda dostatok. Našťastie vyrábajú ešte aj normálne autá. Predpokladám, že ak by všetci robili len SUV, tak Mazda ostane aj u klasiky, pretože práve tu môže robiť autá, ktoré skvelo jazdia.
Vlastne si ani neviem predstaviť čo by ma donútilo kúpiť si CX5 namiesto 6-ky, alebo CX-3 namiesto 3-ky.
Hlavne u minulej generácie sa CX-3 a Mazda 3 cenovo prekrývali... V jednom teste to zhodnotili veľmi dobre - niečo ako: "načo kupovať CX-3, keď je tu za rovnakú cenu Mazda 3, ktorá je vo všetkom lepšia?..."
Presne o tom sú dnešné Crossovery - vysoká cena za horšie auto (nižšia stredná trieda)
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:43
Re: KONTROVERZNÁ
"hugino" - ono tak trochu záleží čím jazdíte bežne. Ak to je moderný turbomotor minimálne 1,5 alebo nejaký diesel, tak sa vám bude zdať 90 kW motor od Mazdy slabý.
Osobne by som sa prikláňal ku "KANKUNEN-ovi" a podporil jeho tvrdenie "...na normální ježdění skvělý...". Ja so staršou 88 kW verziou jazdím denne a motor je o dosť príjemnejší ako napr 1,0 TSI / 85 kW, ktorý som skúšal v Scale. Tie Mazďácke 2,0 motory majú naozaj dosť sily aj "dole" + majú okamžitú reakciu na plyn...
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:27
Re: cierny kon
Prečo kupovať rodinný hatchback, keď tu je sedan? U predošlej generácie sa mi páčil viac hatchback, u tejto novej by som jednoznačne volil sedan. U Corolly rovnako - sedan, i30 fastback...

Čo sa kufra týka... Nová 3-ka hatchback ho má naozaj malý v litroch. Aj predošlá generácia mala pod 370 l, čo nie je veľa, ale ten kufor má veľkú plochu a je trochu nižší. Podľa mňa je super využiteľný a reálne tam dám viac vecí ako do iného kufra iných značiek, pokiaľ bude mať menšiu plochu a väčšiu výšku.
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:17
Re: Re: K motoru tolik
Už predošlá generácia 3-ky mala premrhaný priestor - má vo vnútri oveľa menej miesta ako iné autá s rázvorom 2700 mm. Nie je to ale až tak tragické, pokiaľ vodič nie je práve nejaký obor.
Kombi sa zrejme Mazde neoplatí vyvíjať, pretože na EU trhu toho veľa nepredá, navyše robia sedan, ktorý je vo svete obľúbenejší.
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:05
Re: K motoru tolik
V podstate je Sky-X ešte len na začiatku cesty. Možno už 2. generácia bude výrazne lepšia ako tá súčasná. Hlavne aby bol Sky-X spoľahlivý ako iné benzíny od Mazdy. Na druhej strane iné automobilky už nemajú kam ísť - pridali turbo, mildhybrid... čo ďalej? Elektro, ktoré zatiaľ nikto nechce? Vlastne, kedy nejaká neprémiová automobilka z Európy vymyslela nejaký super motor?
Ak by som mal veriť, že niekto ešte niečo nové vymyslí v oblasti spaľovacích motorov, tak práve Mazde by som celkom veril.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:41
Re: Moje zkušenosti
Výkonová rezerva Camry je prostě větší = vyčerpat ji teda dostat se na vyšší spotřebu to už bys musel jet jako prase. Nebo dlouhodobě vysokou rychlostí po Německu = všude jinde ideální poměr výkonu spotřeby..

Pro německé drtiče dálničních km holt verze V6 3,5 s 8st. HDM Aisin :-)
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:36
Re: Moje zkušenosti
Ja chapu tech 5.5, ale vůbec nevím jak se dostat na víc. I kdyz fakt pospicham, na víc se nedostanu v rámci lehkého prekracovani limitu a častého předjíždění. To i Corolla si řekne o víc v zátěži.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:30
Re: Moje zkušenosti
Těch 5,5 měl PŮJČOVACÍ PŘEDVÁDĚCÍ kus = já v režimu zkoušení = tuhle spotřebu udržel

Takže tvým 4,5 dokonce 3,5 = hravě věřim

PV poměru auta výkonu ceny spotřeby = mi Camry aktuálně vychází úplně nejlíp. Jsem ještě zvědav na plug-in RAVku = jak se s tim bude jezdit. Ten pohon prý bude pak i v Camry = tahle generace Camry 4x4 pomocí dalšího elektromotoru k nám asi definitivně nedorazí :-|
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:27
Re: Moje zkušenosti
V Německu takový auto asi trochu víc na dálnici a vyšší rychlost = hybrid funguje i tam ale tam je to prostě benzínový 2,5 litr
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:26
Re: Moje zkušenosti
Jo, tech 4.5 je asi nejbeznejsi v normálním provozu.
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:25
Re: Moje zkušenosti
Na tohle muzu napsat jen:
https://moje.auto.cz/?…
Ano, kdyz musis každou chvíli předjíždět, jsi na cca 5 litrech. Kdyz je provoz takovy, ze se nedá předjíždět, nebo není co předjíždět pak je to pod 4.
Minuly měsíc, Praha - HK a zpět, oboje z centra do centra. Dalnice 140 a výsledek byl 5.2. Praha - Vary a zpět, kde prakticky neni dalnice, takze převážně 90 za kamionem je výsledek 4. V noci, kdy t ykamiony nejsou jsi pod 4.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 21:17
Re: Moje zkušenosti
Na SM jsou všichni mezi 5-6l. Což je i tak super, ale přeci jen o desítky procent jinde. ;-)
https://www.spritmonitor.de/…a/433-Camry.html?…
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:09
Re: Moje zkušenosti
No nevím. U corolly jsem si všiml, že když jsme ji s klukama na srazech zdy trochu protahli, dalších pár dnů se chovala "divně". Pri stani nevypinal motor, okamzite vytoceni motoru i v eco režimu pri lehkém seslapnuti plynu. Velice zřídka se prepina do EV a nechává ICE stále v pohotovosti. Rozhodne to není bezne chování, kterého docilim zase až delší klidnou jizdou
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:02
Re: Moje zkušenosti
Ok Camry já = 5,5
Camry normál = 4,5
Camry mikesus = 3,5

Prostě tohle Mazdě nějak nevyšlo
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 20:58
Re: Moje zkušenosti
A to ještě 5.5 kdyz se s Camry jede převážně dálnice nadlimitne a na statovkach se predjizdi pri každém volném miste a neřešili rychlostních limitu.
Pri normální jízdě je clovek v pohodě pod 4.5, pri plynule mimodalnicni na 3.5
Avatar - xxc
23. 10. 2020 20:57
Re: Moje zkušenosti
Tiez si myslim, ze nejak extra sa prevodovky neucia. Mne to pri rychlejsej jazde stary 6 rychlostny Aisin prepinal do sportoveho rezimu. Na starej C5 bolo tlacitko sport, kde sa to dalo aktivovat aj manualne. V C4 Picasse ziadne tlacitko sport nie je a aj tak mi to sem tam preplo do sportoveho rezimu. Softver budu mat +- rovnaky.
Avatar - xxc
23. 10. 2020 20:52
Re: Moje zkušenosti
Len ked sa caka na dlhsiu rovinku, blokuje sa tym premavka. Ked sa nazbiera kamion a este nejake auta, co "cakaju", tak neobehnu ani tie silnejsie, co by cakat nemuseli.
Avatar - xxc
23. 10. 2020 20:46
Re: Moje zkušenosti
ale aj eko rezim by mal ist pri plnom plyne naplno, je tam nejaka poistka
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 20:45
Re: Moje zkušenosti
Mel jsem možnost jen hodne krátkého vyzkoušení. Ale z toho mam opravdu pocit co říkáš, v porovnani s corollou 2.0HSD to žere a nejede. 6 litru z tak letargickeho motoru bylo fakt smutne, ale odhlučnění je rozhodně lepší.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 20:29
Re: Moje zkušenosti
Za průměr 5,5 v praxi jezdí o třídu větší Toyota Camry 2,5 litr 160kW
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 19:55
Re: Moje zkušenosti
Starý trojky tam mívali takovy tlačítko pod plynem co si pamatuji :D to byl pravej plyn na podlaze :D Ale tedy u automatu (e46)
23. 10. 2020 17:39
Re: Moje zkušenosti
Tak určitě se od toho motoru čekalo o něco více. Nicméně, když se podívá člověk na SM, tak 90kW trojky jezdí za zhruba 6,45, původní 121kW verze za 7,1 a tahle 132kW verze za 6,55 litru, což není zlé. Ale je fakt, že se o tom mluvilo tak, jako by to mělo jezdit v praxi za 5,5, což běžně nejezdí.
23. 10. 2020 17:38
Re: Moje zkušenosti
Ona ani ta základní 90 kW verze není špatná, důvod připlácet za Sky X asi fakt není, holt 132 kW už budí očekávání a když se nesplní ... Silnější dvoulitr asi bude ideální motorizace. A pro mě v sedanu, prosím. U hatche jsem ten tvar zádě pořád nepřekousnul, to auto má zkrátka moc těžkou p.del. No a v testované konfiguraci je po stránce designu špatně úplně všechno, černé auto, černá kola, červený interiér ...
23. 10. 2020 16:59
Re: Moje zkušenosti
A to nepřetlačí ani kickdown? Šmejdi bavorský :-[] :yes:
23. 10. 2020 14:24
Re: K motoru tolik
Je to škoda, takový potenciál...
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 14:23
Re: Moje zkušenosti
To klidně tak být může :)
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:28
Re: Moje zkušenosti
neber to tak, ze kritizujem tvoje pocity za volantom, napisal si ich uprimne v pohode... iba vravim, ze skutocnost moze byt ina

a tiez si nezrovnaval testovanu 4x4 so skyX co trebars moze byt o dost inac naladena ako 90kw verzia s predkom
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:24
Re: Moje zkušenosti
no to hej, ale Wolfalackovi si odpovedal na SkyX a jeho skusenosti so spotrebou ak sa nemylim..

EDIT: no je to jedno... SkyX je podla mna vzhladom na realnu dynamiku jeden s najuspornejsich benzinov, treba zabudbut na cisielko 132kW ktore na cestu nedostava a treba hlavne neratat spotrebu v case ked sa tych 132kW hlada...
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 13:23
Re: Moje zkušenosti
Jak jsem psal už minule, přesedl jsem z Fokuse s lehkým ecobostem a ten mi přišel zábavnější . Ja ale jezdil Hb a ne sedanem
Avatar - iudex
23. 10. 2020 12:27
Re: Moje zkušenosti
Alebo nechať to furt v sporte. :-)
Avatar - iudex
23. 10. 2020 12:02
Re: Moje zkušenosti
Mám, 2,5G sa ani s manuálom nerobí, písal som o 3er.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 12:00
Re: Verze mimo EU
Viz vlákno "K motoru tolik" 10:45
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:57
Re: Moje zkušenosti
Ahá, tak to pardon...ja myslel, že máš tu 6tku v AT ?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 11:53
Re: K motoru tolik
Část Mazdy ale koupila Toyota = takže časem tam může být leda https://moje.auto.cz/…sus/corolla.html

Zajímavější ta spolupráce bude asi o třídu výš https://www.forbes.com/…cylinder-engine/
Avatar - iudex
23. 10. 2020 11:19
Re: K motoru tolik
Inak pre kontrast s Mazdou taký Hyundai expanduje svoje výkonné modely, po nedávnom i20N sa vraj chystá aj Elantra N: https://www.motor1.com/…tra-n-spy-video/
Ako by takýto potentný motor svedčal trojke... ;-\
23. 10. 2020 11:14
Re: Moje zkušenosti
Prostě musíš koupit silnější než to silnější ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2020 13:48
Re: Verze mimo EU
Ti nevím tuhle o tom mluvil na ČT24 profesor UK a říkal opak než TY. Taky BEZ mozek?

Nemůže to být naopak = že prostě podle pravidla CO NECHÁPU JE BLBOST = že ten bez mozku si ty? :-|

Viz diskuze Bronco = řešíš KDE to otiskli = NAPROSTO NEpodstatné

Viz už mnohokrát = o emisích nevíš nic ALE hádáš se a urážíš že VŠICHNI kdo s nimi mají něco společného sou PROTI TOBĚ totální bzemozci atd.

Nemůže to být NAOPAK?
Avatar - Hammunasakra
25. 10. 2020 13:43
Re: Verze mimo EU
Ano vím že Neználkové mají vše od level NAD sebou = za kravinu NEmusíš to FURT opakovat :D

No a teď KONKRÉTNĚ bez plků keců a žvástů = co konkrétně na tom nechápeš? Co KONKRÉTNĚ ti na tom příjde demagogické?

Máš KOULE? Nebo jen urážení a blekoty ale NULA NULA NULA konkrétnosti?
25. 10. 2020 11:46
Re: Interiér
Ano, výborný postřeh! Jakýkoliv moderní Peugeot evidentním protikladem Mazdy 3, co se týče vhodnosti a přirozenosti posedu řidiče. Peugeot je v této oblasti kvůli šílenému i-Cospitu na totálním dně současné automobilové produkce.... :-O :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 22:21
Re: Re: K motoru tolik
Kombi už nefrčí ani v Evropě = všude už jedině SUV :-O :D :-!
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 16:14
Re: Verze mimo EU
No ANO nebo-li yes ;-)

Za těch 61 evropa NIKDY nebyla na špici = byť ty rozdíly vždy byly nevelké. Teď tam směřuje a TO vyvolává u části lidí TĚŽKOU HYSTERII :-!

Celý roky co čtu o autech = byly planetárně nízko- a bez-emisní auta MIMO evropského původu. Souhlasíš?

Emise co budou v Evropě za 10 let už dneska umí běžný auta typu https://autobible.euro.cz/…-jen-v-japonsku/ nebo https://www.autorevue.cz/…neochudi---testy a další. Auta co DNES jezdí = tak PROČ hysterie?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 16:05
Re: Verze mimo EU
Flame = to myslíš ODPOR k realitě trvající tady v Evropě 50 let?

Asi spíš POPÍRÁNÍ procesu běžícího tady v Evropě 50 let = to myslíš?

Nejde o nějaký můj tvůj názor = jde o TVÉ popírání obřího rozsahu dění = na světě i v Evropě = to chápeš ne(bo)?
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:06
Re: Moje zkušenosti
´´(a pri Tvojom štýle by si za rovnako jazdil aj s konvenčným benzínom)´´ na to neexistuje dokaz, hlavne ked neudas ani konkretny priklad :-) Ta nova 1.5TSi by to zvladla, ale tiez to nie je zrovna jednoduchy motor... ale trebars vo svojej druhej generacii uz aspon táhne lepsie ako tento skyX
Avatar - speedfred
23. 10. 2020 12:25
Re: Moje zkušenosti
Načipovať ! Nech to aj v Eko jazdi ako Sport+🤣
Nechapem, tieto pri.raté eko režimy dávať do vykonych áut. Asi iba kvôli homologácii. :no:
Avatar - lamal
23. 10. 2020 12:17
Re: Moje zkušenosti
´´Ale právě tomu Mondeu to bylo dost podobné - odhlučnění, komfort, spíše cesťák, než okresková pila.´´ - skor ci to nebude tym, ze na mazdu sa nemozes bat pritlacit a byt trochu drsnejsi... niekedy musis z toho auta vediet dostat potencial inac ho tam nenajdes
Avatar - iudex
23. 10. 2020 12:01
Re: Moje zkušenosti
Mazda (našťastie) žiaden režim eco nemá, tam sa dá z normálu prepnúť len do sportu. Ono aj pri 6ke ten motor je len taký akurátny, ale žiadna raketa to nie je a nič slabšie by som nechcel (preto myslím, že 2,0 je na 6ku úplne nevhodný). Režim sport pomôže, okrem správania prevodovky lepšie reaguje na plyn, samozrejme zázraky to nerobí.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:28
Re: Moje zkušenosti
Některé převodovky ale přesně v tomto režimu nefungují. Když sepneš sport, neví jak má zareagovat, protože si doteď nejel na sport a neví, že chceš jet rychle. Třeba mne se akorát vytočí motor a nic. Naopak, když jedu na Sport déle a ostře, reaguje daleko lépe i v této situaci. Toto je pozorováno i u levnějších DSG. Prostě se "učí" stylem jízdy.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 11:28
Re: Moje zkušenosti
Píšeš o Mazdě? Protože já byl z toho 2,5i v CX-5 hodně zklamaný, při kick-downu nic moc, pomůže víc režim Sport? Jakože nejen úprava otáček, ale i zlepší chování motoru?

Tvl, kterej degen už palcuje i za otázku? Mateřská škola hadra.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 10:57
Re: Interiér
Jasan, v podstatě věta od věty přesné protiklady. ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 16:10
Re: Verze mimo EU
Fajn první krok = 50 let v Evropě, jinde i DELŠÍ DOBU

A logicky samozřejmě jsou všude ca STEJNÉ = ono by to ani nijak jinak nešlo. Maximálně někde něco o trochu dřív = ten ROZDÍL je že POPRVÉ POPRVÉ POPRVÉ za těch 61 let = bude možná Evropa na ŠPIČCE peletonu. Což u části lidí vyvolává = TĚŽKOU HYSTERII? ;-)

Kdyby byly motory pro každou oblast jiné = výrobci by se zbláznili
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 15:53
Re: Verze mimo EU
Tobě se NĚJAK NEchce odpovědět :-O :D

Máme STEJNÉ vstupní informace = ale jako příčinu chápeme něco ZCELA jiného

Jeden z nás se určitě MÝLÍ :-)

EDIT jak si vysvětluješ že co asi oba pamatujeme = nejprodávanější nízko- a bez-emisní auta planety = byly MIMO evropského původu?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 15:45
Re: Verze mimo EU
Asi nevíš co to je alibismus = já s tím jen narozdíl od tebe a spol SOUHLASÍM
ŽE to tu bolo = no to i viz odkaz = snad VÍŠ nebo? :-!
Sprostý lidi vždy byli jsou a budou = koho tím myslíš. Ty co chápou co a proč se těch 50 let děje a souhlasí s tím, nebo ty co...?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 15:40
Re: Verze mimo EU
Ty myslíš NĚKOLIK diskutérů = se POSTAVILO SVĚTU = že všechno dělá blbě. Nic nevyvrátilo = jen napsalo že JIM to hlava nebere = to je trochu něco jinýho :-)

Zopakuju dotaz = chceš naznačit že celá planeta jde 61 blbě? Evropské snižování emisí 50 let = blbost. Tak to myslíš?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 15:30
Re: Verze mimo EU
Tím BOHUŽEL chceš naznačit co? Je to 61 rsp. u nás 50 let https://www.auto.cz/…-roku-1970-94232 omylu?
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 13:06
Re: Moje zkušenosti
Určitě , ale jsou auta, která k tomu přitlaceni vybízí a zase jiná, kde to nedělal. ona umí jet rychle i “blba” Oktávka , tak proč ne Mazda
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 09:54
Re: Interiér
Nojo ono se řekne kompakt = ale 4,5 metru = neměly to nedávno ještě auta střední třídy https://www.autorevue.cz/…katnimu-podvozku ?
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 09:34
Re: Kolman
Je to bohužel úroveň ACZ nikoli kvalita testů obvyklá pro hifi-voice ;-)

Místo auta (za 890.000 kč) https://www.hifi-voice.com/…61-gryphon-ethos :yes:

Přihřeju si polívčičku (jistě úspěšně https://www.hifi-voice.com/…tualne-na-prodej :-!
23. 10. 2020 10:07
Re: Moje zkušenosti
Já vím, že by to bylo smutné. Ale internetový odborníci vždycky píšou, že to žere a nejde. Takže to byla reakce na tyto "chytré" komenty :*)
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 09:49
Re: Moje zkušenosti
Nojo od toho je LExus = za mega je IS 2,5 litry hybrid 164kW :-!

Ne NIC proti Mazdě = ale tenhle motor = až v další generaci nebo prostě až ho ještě kousek posunou doladí vylepší

Asi víš že Mondeo asi končí https://www.autoforum.cz/…benzinovy-motor/ smutné = vozy střední třídy považuju v součtu všeho = za to úplně nejlepší. Takže masově KONČÍ :-|
23. 10. 2020 10:28
Re: Re: Moje zkušenosti
Já ty stížnosti chápu:) Objem bych vnímal až v druhé řadě, ale nepamatuju hatchback s tak příšerně vysokou nakladací hranou a malým vstupním otvorem. Praktická trojka fakt moc není...
23. 10. 2020 10:22
Re: Moje zkušenosti
Tak spotřebu asi nemá cenu řešit, já mám dvojku a spotřeba je při normální mírně nadlimitní jízdě 4,5 a když jí fakt nakládám brzda plyn tak 5,5 a místní umělci to dokázali za 6,2 :-O , to je prostě blábol, to vůbec nechápu jak se dá dosáhnout. Buďto totální kopyta a nebo testování všeho možného (ale ať pak takovou blbost nedávají jako normál). Tak jestli s 3 jezdily stejný kopyta, je spotřeba jasná.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 09:41
Re: Moje zkušenosti
Mondeo taky není žádná lehká štika na okresky :D Porovnával jsem to ale s C segmentem a možná měl jen větší očekávání, třeba v kontextu jiných aut, co jsem zkoušel. Ale právě tomu Mondeu to bylo dost podobné - odhlučnění, komfort, spíše cesťák, než okresková pila. Takže v sedanu, kdo nepotřebuje kombi a něco najezdí, to bude super volba.
23. 10. 2020 09:03
Re: Re: Moje zkušenosti
Nechápu akorát ty stížnosti na kufr. Při reálném měření je spíš větší než průměr. Pokud to někdo bere pouze podle ofiko údajů tak ano ale stačí to premerit a máte jasno. Mazda akorát uvádí pravdivé litry.
23. 10. 2020 10:10
Re: Interiér
Podívej se na výbavu a srovnej to s konkurencí. Cena není o nic moc vyšší než u srovnatelné konkurence.
Avatar - kari.laz
23. 10. 2020 09:32
Kolman
Tři odstavce, kde bych čekal že se něco dovím o autě a on tam popíše multimediální systém a ovladače. Je to opravdu kolega z auto.cz nebo jste to nechali zhodnotit někoho z hifi.cz
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 09:42
Re: Moje zkušenosti
Podobný výkon podobné auto = sorry ale Corolla 135kW je myslím lepČí = fakt