Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Závěr dlouhodobého testu: Mazda 3 Skyactiv-X180 (132 kW) AWD GT Plus

Nebyl to tedy sice úplně dlouhodobý test, trojka u nás strávila tři měsíce, i tak jsme ji ale stačili poznat velmi dobře.
Zpět na článek
23. 10. 2020 09:20
23. 10. 2020 20:52
23. 10. 2020 20:46
23. 10. 2020 20:57
23. 10. 2020 08:54
23. 10. 2020 10:38
23. 10. 2020 11:11
23. 10. 2020 15:11
24. 10. 2020 02:04
24. 10. 2020 14:47
23. 10. 2020 21:54
23. 10. 2020 23:47
24. 10. 2020 17:29
23. 10. 2020 09:14
23. 10. 2020 22:05
23. 10. 2020 09:49
23. 10. 2020 10:11
23. 10. 2020 10:41
23. 10. 2020 11:19
23. 10. 2020 10:55
23. 10. 2020 09:32
23. 10. 2020 09:34
23. 10. 2020 10:49
23. 10. 2020 11:03
23. 10. 2020 11:08
23. 10. 2020 12:16
23. 10. 2020 12:30
23. 10. 2020 13:10
23. 10. 2020 14:07
23. 10. 2020 20:31
24. 10. 2020 11:48
23. 10. 2020 09:33
23. 10. 2020 09:43
25. 10. 2020 11:44
23. 10. 2020 10:05
23. 10. 2020 10:10
23. 10. 2020 10:16
23. 10. 2020 10:25
23. 10. 2020 10:54
23. 10. 2020 10:57
25. 10. 2020 11:46
23. 10. 2020 10:07
23. 10. 2020 22:27
23. 10. 2020 10:52
23. 10. 2020 13:48
23. 10. 2020 22:43
24. 10. 2020 07:42
24. 10. 2020 09:56
24. 10. 2020 11:02
24. 10. 2020 17:45
24. 10. 2020 17:40
25. 10. 2020 08:48
25. 10. 2020 19:34
24. 10. 2020 17:50
25. 10. 2020 11:51
25. 10. 2020 19:41
23. 10. 2020 11:56
24. 10. 2020 02:12
23. 10. 2020 15:41
23. 10. 2020 16:07
23. 10. 2020 16:10
25. 10. 2020 11:57
25. 10. 2020 11:53
23. 10. 2020 08:36
Moje zkušenosti
Počítám, že se tady zase rozjede "veselá" diskuze. Já mám M3 v sedanu se Sky-X lehce přes rok, najeto cca 13 500 km. Tolik omílaný motor při jízdě opravdu neodpovídá papírovým číslům. Přesto ale brzda provozu rozhodně nejsem, a to ani na dálnici :-) Svižně motor jet umí, jen ho chce trochu točit (mám manuál, on ten automat není nejsvižnější, takže i proto se nejspíš redaktorům ta akcelerace nezamlouvá). Při akceleraci znatelně pomáhá elektromotor, musí však člověk mít nabitou baterii. S autem jezdím každý den do práce a dost času trávím popojížděním v ucpaném městě, přesto se moje reálná kombinovaná spotřeba drží lehce pod šesti litry. Takže nesouhlasím s tím, že není úsporný. Ono to asi taky bude o řidiči, který nejezdí stylem brzda plyn a umí předvídat. Pochvalovat si musím ergonomii interiéru, opravdu není potřeba mít na všechno patlací dotykové obrazovky. Jediné, co mi trochu vadí, je tlačítko vypínání start/stop, které je schované za věncem volantu a blbě se po každém nastartování po slepu hledá. Toto auto jsem si vybral právě proto, že se mi líbí přístup Mazdy dělat věci po svém a jinak. Není to zkrátka krabice od bot na kolech jako škodovka :-D Ale každému, co jemu jest...
Rozbalit vlákno
80
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 08:54
Re: Moje zkušenosti
To by bylo smutné, aby 132kw auto nižší střední bylo brzdou provozu :D Já mám zkušenost jen se základním Skyactivem 90kw a i to není žádný louda a na drtivou většinu jízd by stačil. Pro mne bylo jediné negativum subjektivní pocit těžkého auta, ale zase v tom interiéru, který řadím na špičku třídy, mi to bylo jedno :-!
Avatar - fOE
23. 10. 2020 09:20
Re: Moje zkušenosti
Proboha co to musi byt za parnik, kdyz to prijde subjektivne tezke i nekomu kdo jezdi mondeem? :D :D
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 09:41
Re: Moje zkušenosti
Mondeo taky není žádná lehká štika na okresky :D Porovnával jsem to ale s C segmentem a možná měl jen větší očekávání, třeba v kontextu jiných aut, co jsem zkoušel. Ale právě tomu Mondeu to bylo dost podobné - odhlučnění, komfort, spíše cesťák, než okresková pila. Takže v sedanu, kdo nepotřebuje kombi a něco najezdí, to bude super volba.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 09:42
Re: Moje zkušenosti
Podobný výkon podobné auto = sorry ale Corolla 135kW je myslím lepČí = fakt
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 09:44
Re: Moje zkušenosti
Jo, dynamicky určitě, navíc je i lehčí... ohlodali z ní odhlučnění a tak :D To Mazda je takový příjemný společník, ideově opravdu podobný tomu MK5 Mondeu. Sice umí jezdit rychle a má dobrý podvozek, ale nějak to na palubě necítíš... tam je pořád pohoda :) Někdy kdysi řekl, že tomu se říká luxus :D ;)
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 09:49
Re: Moje zkušenosti
Nojo od toho je LExus = za mega je IS 2,5 litry hybrid 164kW :-!

Ne NIC proti Mazdě = ale tenhle motor = až v další generaci nebo prostě až ho ještě kousek posunou doladí vylepší

Asi víš že Mondeo asi končí https://www.autoforum.cz/…benzinovy-motor/ smutné = vozy střední třídy považuju v součtu všeho = za to úplně nejlepší. Takže masově KONČÍ :-|
Avatar - lamal
23. 10. 2020 12:17
Re: Moje zkušenosti
´´Ale právě tomu Mondeu to bylo dost podobné - odhlučnění, komfort, spíše cesťák, než okresková pila.´´ - skor ci to nebude tym, ze na mazdu sa nemozes bat pritlacit a byt trochu drsnejsi... niekedy musis z toho auta vediet dostat potencial inac ho tam nenajdes
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 13:06
Re: Moje zkušenosti
Určitě , ale jsou auta, která k tomu přitlaceni vybízí a zase jiná, kde to nedělal. ona umí jet rychle i “blba” Oktávka , tak proč ne Mazda
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:16
Re: Moje zkušenosti
Problem byva medzi volantom a sedadlom, pokial sa bavime o priklade cloveka co testuje stovky aut, tak kazdy z redaktorov tu napisal presny opak toho co tvrdis a to su ludia co octaviu miluju :D :-)

´´Vším výše popsaným mazda naprosto nenuceně „nutí“ k tomu, abyste si jízdu užili.´´
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 13:23
Re: Moje zkušenosti
Jak jsem psal už minule, přesedl jsem z Fokuse s lehkým ecobostem a ten mi přišel zábavnější . Ja ale jezdil Hb a ne sedanem
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:28
Re: Moje zkušenosti
neber to tak, ze kritizujem tvoje pocity za volantom, napisal si ich uprimne v pohode... iba vravim, ze skutocnost moze byt ina

a tiez si nezrovnaval testovanu 4x4 so skyX co trebars moze byt o dost inac naladena ako 90kw verzia s predkom
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 14:23
Re: Moje zkušenosti
To klidně tak být může :)
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2020 09:29
Re: Moje zkušenosti
Těch 90 kW jede do 4t ot stejně jako to x
23. 10. 2020 10:07
Re: Moje zkušenosti
Já vím, že by to bylo smutné. Ale internetový odborníci vždycky píšou, že to žere a nejde. Takže to byla reakce na tyto "chytré" komenty :*)
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 20:45
Re: Moje zkušenosti
Mel jsem možnost jen hodne krátkého vyzkoušení. Ale z toho mam opravdu pocit co říkáš, v porovnani s corollou 2.0HSD to žere a nejede. 6 litru z tak letargickeho motoru bylo fakt smutne, ale odhlučnění je rozhodně lepší.
Avatar - palix
23. 10. 2020 20:10
Re: Moje zkušenosti
S ktorým normálnym autom bude vodič dnes "brzdou provozu" ? Možno ak bude šoférovať nejaký "Axiam". Skôr ako auto bude brzdiť premávku vodič.
V aute mám "iba" 88 kW / 210 Nm a ak som brzdou tak iba pre toho, kto chce výrazne porušovať predpisy. Stáva sa mi, že na kľukatých horských cestách je naozaj hlavnou brzdou vodič. Na druhej strane - radšej nech ide pomalšie, akoby mal niekde nabúrať.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 20:27
Re: Moje zkušenosti
Jednoho Axiama máme v obci. Když vyjede na státní se svou povolenou maximálkou 45kmh, je to lahůdka.
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 20:47
Re: Moje zkušenosti
Jj. Tohle taky potkavam casto. V obci ještě ok, ale na statovce, to je utrpení. Stejnej problem jako traktory
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:58
Re: Moje zkušenosti
Axiam je aspoň krátky a úzky :). Traktor je často extrémne široký s ešte širším prívesom, z ktorého občas niečo vypadáva... Na úzkej kľukatej ceste sa taký traktor v podstate ani nedá obehnúť, ak traktorista nespolupracuje.
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:56
Re: Moje zkušenosti
Také malé autíčka som stretával kedysi v Rakúsku, za volantom bol väčšinou nejaký dedko. U nás som také niečo našťastie okrem požičovne pred nákupným centrom ešte veľmi nevidel.
Avatar - Emel
23. 10. 2020 08:55
Re: Moje zkušenosti
Sedan je parádní.
Jasně, pokud pocitově to auto jede třeba na 150k a ne na 180k, tak pořád je to silniční nadprůměr.
Redakce to měla taky v manuálu... ale ve 4x4, což mohlo stát nějakou dynamiku a spotřebu.
23. 10. 2020 09:03
Re: Re: Moje zkušenosti
Nechápu akorát ty stížnosti na kufr. Při reálném měření je spíš větší než průměr. Pokud to někdo bere pouze podle ofiko údajů tak ano ale stačí to premerit a máte jasno. Mazda akorát uvádí pravdivé litry.
Avatar - Emel
23. 10. 2020 09:23
Re: Re: Moje zkušenosti
Nějakou dobu udával Peugeot objem v litrech "kapaliny"... ale myslím, že dneska už všichni respektují VDO, což jsou kvádříky 20x10x5 nebo tak něco. Nevím, co je na těch litrech nepravdivého... ano, je to vč. schránek a tak... ale jednou na to je metodika, tak by se to mělo měřit podle ní.
24. 10. 2020 12:09
Re: Re: Moje zkušenosti
No třeba CR-V hybrid má asi o 60 litrů papírové menší kufr, než benzínová verze, a přitom ty kufry jsou úplně přesně stejné. Rozdíl je až pod podlážkou. :)

Zkratka při srovnání kufru je nejlepsi se do nich podívat, tyhle tabulkové hodnoty jsou takové hodně orientační, podobně jako třeba u zrychlení.
23. 10. 2020 10:28
Re: Re: Moje zkušenosti
Já ty stížnosti chápu:) Objem bych vnímal až v druhé řadě, ale nepamatuju hatchback s tak příšerně vysokou nakladací hranou a malým vstupním otvorem. Praktická trojka fakt moc není...
23. 10. 2020 11:13
Re: Re: Re: Moje zkušenosti
Objem až v druhé řadě? Takže radši menší kufr ale nizkou hranu a velký vstup? Zajímavé. Já za sebe mohu říct že má giulietta také vysokou hranu a nicemu to vůbec nevadí a to tam dáváme i kočárek. I giulietta je stejný případ jako M3,udávané litry 350 ale v reálu větší kufr než focus golf atp. Krásné to vidím i na stelviu které udává 525l ale přitom kufr je pouze hlubší cca 18cm jinak je ale nižší i užší. Prostě dnešní měření je jak říká Rasťo nějaké bulharské😂
Avatar - Allo
23. 10. 2020 13:15
Re: Re: Re: Moje zkušenosti
Bulharské litre :D :yes:
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:01
Re: Moje zkušenosti
Trojka sa aj mne páči, najmä sedan je pekný a elegantný, interiér stále tvrdím je úplne prémiový, najlepší z mainstreamu. Jazdné vlastnosti sú unisono chválené a naladenie podvozka vydarené. Len s tým motorom SkyX im to proste nevyšlo. 132 kW už má robiť z kompaktu warm-hatch a nie konštatovať, že auto "nie je brzdou premávky". To predsa nie je ani základná 3ka s 90 kW. Proste od preplňovaného 180koňového auta sa dôvodne očakáva lepšia dynamika. A ani tá spotreba nie je zázrak, ako sa od "dízla na benzín" očakávalo. To, že Ty s tým motorom jazdíš úsporne neznamená, že je úspornejšia ako klasika (a pri Tvojom štýle by si za rovnako jazdil aj s konvenčným benzínom). Proste sa javí, že tento motor sa moc nevydaril a je zbytočné mať takú komplikovanú techniku, keď to isté splní aj 110 kW konvenčný motor. Škoda je to z toho dôvodu, že do agilne jazdiaceho zábavného auta by sa fakt hodil potentný motor. Ak už nie hotheč s 300k, tak aspoň nejaký +/- 200k, ktorý ale dostojí svojmu papierovému výkonu.
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:06
Re: Moje zkušenosti
´´(a pri Tvojom štýle by si za rovnako jazdil aj s konvenčným benzínom)´´ na to neexistuje dokaz, hlavne ked neudas ani konkretny priklad :-) Ta nova 1.5TSi by to zvladla, ale tiez to nie je zrovna jednoduchy motor... ale trebars vo svojej druhej generacii uz aspon táhne lepsie ako tento skyX
Avatar - iudex
23. 10. 2020 13:20
Re: Moje zkušenosti
Myslel som SkyG.
Avatar - lamal
23. 10. 2020 13:24
Re: Moje zkušenosti
no to hej, ale Wolfalackovi si odpovedal na SkyX a jeho skusenosti so spotrebou ak sa nemylim..

EDIT: no je to jedno... SkyX je podla mna vzhladom na realnu dynamiku jeden s najuspornejsich benzinov, treba zabudbut na cisielko 132kW ktore na cestu nedostava a treba hlavne neratat spotrebu v case ked sa tych 132kW hlada...
23. 10. 2020 17:38
Re: Moje zkušenosti
Ona ani ta základní 90 kW verze není špatná, důvod připlácet za Sky X asi fakt není, holt 132 kW už budí očekávání a když se nesplní ... Silnější dvoulitr asi bude ideální motorizace. A pro mě v sedanu, prosím. U hatche jsem ten tvar zádě pořád nepřekousnul, to auto má zkrátka moc těžkou p.del. No a v testované konfiguraci je po stránce designu špatně úplně všechno, černé auto, černá kola, červený interiér ...
23. 10. 2020 17:39
Re: Moje zkušenosti
Tak určitě se od toho motoru čekalo o něco více. Nicméně, když se podívá člověk na SM, tak 90kW trojky jezdí za zhruba 6,45, původní 121kW verze za 7,1 a tahle 132kW verze za 6,55 litru, což není zlé. Ale je fakt, že se o tom mluvilo tak, jako by to mělo jezdit v praxi za 5,5, což běžně nejezdí.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 20:29
Re: Moje zkušenosti
Za průměr 5,5 v praxi jezdí o třídu větší Toyota Camry 2,5 litr 160kW
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 20:58
Re: Moje zkušenosti
A to ještě 5.5 kdyz se s Camry jede převážně dálnice nadlimitne a na statovkach se predjizdi pri každém volném miste a neřešili rychlostních limitu.
Pri normální jízdě je clovek v pohodě pod 4.5, pri plynule mimodalnicni na 3.5
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:02
Re: Moje zkušenosti
Ok Camry já = 5,5
Camry normál = 4,5
Camry mikesus = 3,5

Prostě tohle Mazdě nějak nevyšlo
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:26
Re: Moje zkušenosti
Jo, tech 4.5 je asi nejbeznejsi v normálním provozu.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:30
Re: Moje zkušenosti
Těch 5,5 měl PŮJČOVACÍ PŘEDVÁDĚCÍ kus = já v režimu zkoušení = tuhle spotřebu udržel

Takže tvým 4,5 dokonce 3,5 = hravě věřim

PV poměru auta výkonu ceny spotřeby = mi Camry aktuálně vychází úplně nejlíp. Jsem ještě zvědav na plug-in RAVku = jak se s tim bude jezdit. Ten pohon prý bude pak i v Camry = tahle generace Camry 4x4 pomocí dalšího elektromotoru k nám asi definitivně nedorazí :-|
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:36
Re: Moje zkušenosti
Ja chapu tech 5.5, ale vůbec nevím jak se dostat na víc. I kdyz fakt pospicham, na víc se nedostanu v rámci lehkého prekracovani limitu a častého předjíždění. To i Corolla si řekne o víc v zátěži.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:41
Re: Moje zkušenosti
Výkonová rezerva Camry je prostě větší = vyčerpat ji teda dostat se na vyšší spotřebu to už bys musel jet jako prase. Nebo dlouhodobě vysokou rychlostí po Německu = všude jinde ideální poměr výkonu spotřeby..

Pro německé drtiče dálničních km holt verze V6 3,5 s 8st. HDM Aisin :-)
Avatar - Ozzman
24. 10. 2020 09:55
Re: Moje zkušenosti
Tak mi to pujč :D Ja ti to ukážu :D
Avatar - Mikesus
24. 10. 2020 22:31
Re: Moje zkušenosti
:D :D :D
Tvá poslední delší jízda s corollou skončila na 4.2 :D
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 21:17
Re: Moje zkušenosti
Na SM jsou všichni mezi 5-6l. Což je i tak super, ale přeci jen o desítky procent jinde. ;-)
https://www.spritmonitor.de/…a/433-Camry.html?…
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:25
Re: Moje zkušenosti
Na tohle muzu napsat jen:
https://moje.auto.cz/?…
Ano, kdyz musis každou chvíli předjíždět, jsi na cca 5 litrech. Kdyz je provoz takovy, ze se nedá předjíždět, nebo není co předjíždět pak je to pod 4.
Minuly měsíc, Praha - HK a zpět, oboje z centra do centra. Dalnice 140 a výsledek byl 5.2. Praha - Vary a zpět, kde prakticky neni dalnice, takze převážně 90 za kamionem je výsledek 4. V noci, kdy t ykamiony nejsou jsi pod 4.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 21:27
Re: Moje zkušenosti
V Německu takový auto asi trochu víc na dálnici a vyšší rychlost = hybrid funguje i tam ale tam je to prostě benzínový 2,5 litr
23. 10. 2020 10:21
Re: Moje zkušenosti
Styl brzda plyn jsem se vzal trošku osobně:) Miluju plynulou jízdu, předvídání je taky základ. U mě je vyšší spotřeba daná hlavně větším dálničním zatížením, což zdůrazňuju v každém testu, že většinu času trávím právě tady a ve městě.
S tou brzdou provozu souhlasím, ale s jakým novým autem jste vyloženě brzdou provozu? Tady zkrátka projev neodpovídá tomu, co je napsáno v technických údajích. A abych se vyloženě trápil i při předjíždění kamionu, to se mi ke 132 kW taky moc nehodí...
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 10:24
Re: Moje zkušenosti
Předjetí kamionu je s hatchbackem 132kW vyložené trápení? Tak to je VELMI ZLÉ :no:

To jste měl být snad i VÝRAZNĚ kritičtější
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 10:43
Re: Moje zkušenosti
Ale notak :D Já předjedu kamion i se starým autem s 43kw, takže nebylo to spíš tak, že se ti nechtělo ten motor vytáčet ? Pak bych to pochopil. Dnešní auta s přeplňováním prostě jedou i v nižších otáčkách, tady je to jiné.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 10:56
Re: Moje zkušenosti
Předjet kamion a předjet kamion není to samý :-) Chtěl bych tě vidět na 400m rovince s tím autem 43kw, jak předjíždíš kamion jedoucí 90kmh ;-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:06
Re: Moje zkušenosti
Nepředjížděl bych ;) To je celé, je to o používání hlavy při provozu. Prostě bych počkal, až to bude bezpečné. A na 400m rovince bych kamion nepředjížděl ani s tím druhým, silnějším autem.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:19
Re: Moje zkušenosti
V realu je to fuk, protože 400m rovinku bez protijedoucích aut abys pohledal :D
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 11:11
Re: Moje zkušenosti
Jistě, podle toho jak výkonný máš auto buď předjedeš nebo počkáš. A to, co psal M.M. bylo, že si troufal míň, než by bylo vzhledem k výkonu adekvátní. Pořád jen popis toho, že to nejede, jak bys čekal.
P.S. 400m jsem asi trochu přehnal.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:18
Re: Moje zkušenosti
No, jak říkám, já předjíždím +/- podobně bez ohledu na to, jak výkonné auto řídím, i s tím silnějším a nebo i jiným silnějším, kterým jsem kdy jel, jsem si dával hodně velkou rezervu. A naopak dá se předjíždět i s tím slabým, ale musíš používat hlavu v první řadě :)
Avatar - Emel
23. 10. 2020 12:18
Re: Moje zkušenosti
Se slabým autem musíš víc hrát na takový to... nechám si odstup, když vidím díru tak začnu zrychlovat, když auto proti přejede tak už mám třeba +20km/h a vjíždím do protisměru... a doufám, že mi třeba předjížděný nešlápne na plyn. Je to náročný na přípravu, občas šlapeš na brzdu když se situace změní.
V principu se to dá dělat se silným autem taky, ale reálně... reálně to není moc potřeba, stačí šlápnout na plyn když se auta před tebou míjej. Můžeš to udělat na přehledný silnici s malou mezerou a s velkým rozdílem rychlostí, ale asi tím dost vyděsíš toho proti :-)
23. 10. 2020 11:14
Re: Moje zkušenosti
Prostě musíš koupit silnější než to silnější ;-)
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:17
Re: Moje zkušenosti
Nebo si počkat na delší rovinku :D Já nerad riskuji a potřebuji tak volno na dlouhé vzdálenosti s jakkoli výkonným autem jedu. Z předjíždění mám respekt.
Avatar - xxc
23. 10. 2020 20:52
Re: Moje zkušenosti
Len ked sa caka na dlhsiu rovinku, blokuje sa tym premavka. Ked sa nazbiera kamion a este nejake auta, co "cakaju", tak neobehnu ani tie silnejsie, co by cakat nemuseli.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 11:24
Re: Moje zkušenosti
Keď sme pri predbiehaní, včera som mal "veselú príhodu". Jazdím v komforte, ale pri predbiehaní hodím režim sport. Tak aj včera prepnem, pridám plyn... a nič. Motor nereagoval, mŕtvo, žiadny ťah. Tak som začal nadávať, že sa mi asi pokazil motor a hodilo to asi do núdzového režimu či čo, keď tu zistím, že namiesto sport som zapol eco. :D :-[]
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 11:28
Re: Moje zkušenosti
Píšeš o Mazdě? Protože já byl z toho 2,5i v CX-5 hodně zklamaný, při kick-downu nic moc, pomůže víc režim Sport? Jakože nejen úprava otáček, ale i zlepší chování motoru?

Tvl, kterej degen už palcuje i za otázku? Mateřská škola hadra.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 12:01
Re: Moje zkušenosti
Mazda (našťastie) žiaden režim eco nemá, tam sa dá z normálu prepnúť len do sportu. Ono aj pri 6ke ten motor je len taký akurátny, ale žiadna raketa to nie je a nič slabšie by som nechcel (preto myslím, že 2,0 je na 6ku úplne nevhodný). Režim sport pomôže, okrem správania prevodovky lepšie reaguje na plyn, samozrejme zázraky to nerobí.
26. 10. 2020 18:41
Re: Moje zkušenosti
Neviem, aké zázraky by si chcel. Mám Ma6 2.5 Sky-G a predbieham hlava-nehlava úplne všade na okreskách. Nikdy nerozmýšľam, či to stihnem. Vždy stíham. Reálne nepotrebujem silnejší motor. Ani neprepínam prevodovku na Sport, však keď dám kick-down, tak je to vytočené za zlomok sekundy.
Avatar - Emel
27. 10. 2020 17:29
Re: Moje zkušenosti
Hlava nehlava říkáš... kolik za kola?

Jaké zázraky by chtěl... třeba něco jako ve svém druhém autě... nebo ve svém předchozím autě :-)
Avatar - Mikesus
29. 10. 2020 21:31
Re: Moje zkušenosti
Někdy je škoda, že člověk nemůže vidět kdo ten palec dal. Fakt by mne to zajímalo :-[]
Chapu, ze nekdo nesouhlasi s názorem, o tom i diskuze je, ale nesouhlasit jen za to, ze se zeptám?
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:28
Re: Moje zkušenosti
Některé převodovky ale přesně v tomto režimu nefungují. Když sepneš sport, neví jak má zareagovat, protože si doteď nejel na sport a neví, že chceš jet rychle. Třeba mne se akorát vytočí motor a nic. Naopak, když jedu na Sport déle a ostře, reaguje daleko lépe i v této situaci. Toto je pozorováno i u levnějších DSG. Prostě se "učí" stylem jízdy.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 11:54
Re: Moje zkušenosti
Píšem o manuále.
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 11:57
Re: Moje zkušenosti
Ahá, tak to pardon...ja myslel, že máš tu 6tku v AT ?
Avatar - iudex
23. 10. 2020 12:02
Re: Moje zkušenosti
Mám, 2,5G sa ani s manuálom nerobí, písal som o 3er.
Avatar - speedfred
23. 10. 2020 12:25
Re: Moje zkušenosti
Načipovať ! Nech to aj v Eko jazdi ako Sport+🤣
Nechapem, tieto pri.raté eko režimy dávať do vykonych áut. Asi iba kvôli homologácii. :no:
Avatar - iudex
23. 10. 2020 12:27
Re: Moje zkušenosti
Alebo nechať to furt v sporte. :-)
Avatar - speedfred
23. 10. 2020 12:55
Re: Moje zkušenosti
Sport+ a zaaretovať to zápalkou :-[]
Avatar - xxc
23. 10. 2020 20:46
Re: Moje zkušenosti
ale aj eko rezim by mal ist pri plnom plyne naplno, je tam nejaka poistka
Avatar - wikinko
23. 10. 2020 13:32
Re: Moje zkušenosti
nie ozzman, dsg sa neuci.
Avatar - xxc
23. 10. 2020 20:57
Re: Moje zkušenosti
Tiez si myslim, ze nejak extra sa prevodovky neucia. Mne to pri rychlejsej jazde stary 6 rychlostny Aisin prepinal do sportoveho rezimu. Na starej C5 bolo tlacitko sport, kde sa to dalo aktivovat aj manualne. V C4 Picasse ziadne tlacitko sport nie je a aj tak mi to sem tam preplo do sportoveho rezimu. Softver budu mat +- rovnaky.
Avatar - Mikesus
23. 10. 2020 21:09
Re: Moje zkušenosti
No nevím. U corolly jsem si všiml, že když jsme ji s klukama na srazech zdy trochu protahli, dalších pár dnů se chovala "divně". Pri stani nevypinal motor, okamzite vytoceni motoru i v eco režimu pri lehkém seslapnuti plynu. Velice zřídka se prepina do EV a nechává ICE stále v pohotovosti. Rozhodne to není bezne chování, kterého docilim zase až delší klidnou jizdou
23. 10. 2020 16:59
Re: Moje zkušenosti
A to nepřetlačí ani kickdown? Šmejdi bavorský :-[] :yes:
Avatar - Ozzman
23. 10. 2020 19:55
Re: Moje zkušenosti
Starý trojky tam mívali takovy tlačítko pod plynem co si pamatuji :D to byl pravej plyn na podlaze :D Ale tedy u automatu (e46)
23. 10. 2020 10:22
Re: Moje zkušenosti
Tak spotřebu asi nemá cenu řešit, já mám dvojku a spotřeba je při normální mírně nadlimitní jízdě 4,5 a když jí fakt nakládám brzda plyn tak 5,5 a místní umělci to dokázali za 6,2 :-O , to je prostě blábol, to vůbec nechápu jak se dá dosáhnout. Buďto totální kopyta a nebo testování všeho možného (ale ať pak takovou blbost nedávají jako normál). Tak jestli s 3 jezdily stejný kopyta, je spotřeba jasná.
23. 10. 2020 08:54
Mazda
Také fandím mazdě. Když jsem hledal normální auto a chtěl jsem auto s motorem, tak jedině mazda mě oslovila. Koupil jsem sobě šestku, manželce trojku.
Třivalec nebo jednolitr bych opravdu nechtěl
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
23. 10. 2020 10:38
Re: Mazda
tak 3 valec alebo liter nechce nikde skoro nikto... len skoda ze pomaly uz nie je z coho vyberat... ja som to este stihol kombinaca 4valec v malom aute... ale to je dnes uz pomaly vyhynuty druh... snad len paradne clio este sa drzi a ponuka aj nadalej seriozny 4 valec... lebo zase 61kw atmo v novej i20 tou uz ani neratam.. to bude len ako zaklad ( dynamika na urovni felicie ) .. ale inak seriozne 4 valce nam uz koncia jak v malej triede tak pomaly ale isto aj v nizsej strednej... uz len kvoli jeho vibraciam by som takyto motor nechcel... nehovoriac o tom ze ked mu slapnes na krk tak zerie este viac ako nejaky o pol litra vacsi 4valec.. ale chapem ze na papieri jazdis zadara... mazda nastastie ide proti prudu a ma slusne 4valce ... akurat mi pride ze uz ide viac po style a imidzi dnes... proste tie cenovky novej 3ky kde zaklad stoji 20 litrov... pricom nejaka corolla je uz za 16... je jasny dokaz toho ze nove mazdy uz idu aj v tomto inym smerom ako konkurencia... tak snad vedai co robia.. lebo za 25 tisic ma uz clvoek 4x4 SUV a nie slusnejsie vybaveny hatch s pidikufrom a s motorom s len lahko nadpriemernou dynamikou.. aj ked vsetko je otazka priorit.. lebo kto raz nechce SUV ale cce 3-ku za 25 litrov tak si ju stejne kupi je mi to jasne ;-) :yes:
23. 10. 2020 11:11
Re: Mazda
Clio R4 jedině jako hybrid. 1,33 už v nabídce není.
Avatar - twistedTSD
23. 10. 2020 15:11
Re: Mazda
Z Clia už 1.3 TCe vypadl.
24. 10. 2020 02:04
Re: Mazda
jj, Renault je teď opravdu motorovo-převodovkový tragéd... :-( :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
24. 10. 2020 14:47
Re: Mazda
Já bych se sice nebránil hybridu E-Tech, ale nevím, jak funguje a jestli se s ním dá i trochu zabavit, nebo je to přísně ekologický vehikl s teoretickými koňmi. Samozřejmě taky není levný. TCe 90 je zoufalost.
Avatar - palix
23. 10. 2020 21:54
Re: Mazda
Nová trojka už dávno nestojí od 20 000€. Teraz je od 21 340€ a to je už celkom brutálna "cena od". Pritom pri uvedení na trh bola od 19 990€. Rovnako zdražela aj CX-3 od 19 590, pritom je to už pomerne "staré" auto, ktoré niekedy tuším bolo možné kúpiť aj za 15 000€. Možno nemalo takú výbavu, motor..., ale bola to stále podobná pekná Mazda. Kedysi som zo zvedavosti pozeral skladové CX3 a väčšina bola práve v najnižšom základe.
Dnešná cena sa blíži cene 6-ky, CX-5 spred pár rokov.

Ohľadne motorov... Mne by až tak moderný 3 valec nevadil, ale som rád, že mám štvorvalec 2,0 práve od Mazdy. Vlastne ani neviem čo by som kúpil dnes, ale som zvedavý na ceny Suzuki "Corolla" :-).

K hodnoteniu Mazdy z článku... Na novej som jazdil chvíľu, ale ohľadne ergonómie / pozície za volantom, radenia rýchlostí... ako to písal autor, by som napísal niečo podobné. Mazda jednoducho vie robiť skvelé autá. Samozrejme pre každého z nás je skvelé auto niečo iné :-).
23. 10. 2020 23:47
Re: Mazda
Cize to mas ako ja? jazdis trojku, ktora je "drziak" a do novej trojky nejdes, lebo cena? Ja to mam nastavene na max. 18000, cize som sa stal byvaly zakaznik, lebo viac do "plechu" dat nemienim. Kedze ma do kupy nic netlaci, tak vyckavam na jazdenky 3 a 6, pripadne ine znacky, taky S-Cross je velmi fajn, a s 1.4T mild hybrid uplne super, ale SUV ma velmi nelaka...

K teme: toto auto je úlet, na zvýšenie povedomia, so 4x4 to bude asi este nepraktickejsie ako normalny hatch.
Avatar - palix
24. 10. 2020 17:29
Re: Mazda
Ja to mám presne rovnako - môj limit je tiež okolo 18 000€ a SUV rovnako nechcem. Auto má teraz 3 roky / 35 000 km a je v stave "skoro nového" auta (akurát mi pred pár dňami sused oškrel nárazník a blatník, riešime "udalosť"... ;-\ ).
Po nedávnom článku, ktorý tu hodnotil jazdenú Mazdu 3 2,0 / 88 kW si myslím, že to auto bude vysoko spoľahlivé a nechám si ho dlhšie ako 10 rokov. Samozrejme s primeranou údržbou po celú dobu vlastníctva, aby nestratilo svoje jazdné vlastnosti.

Ak by som kupoval auto dnes a zriekol by som sa skvelého manuálu v Mazde alebo manuálu všeobecne, tak priplatiť by som si bol ochotný za hybridnú Corollu. Keby som musel z nejakého dôvodu kúpiť iné auto (krádež...) a neplánoval nové auto, tak si kúpim málo jazdenú 3-ku - rovnakú akú mám dnes.
Nové Mazdy sú neskutočne drahé a v podstate neponúkajú viac ako auto, ktoré mám teraz. Síce sa mi páčia, ale tá cena...
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2020 09:14
K motoru tolik
Při přímém srovnání můj 2,5 sky jede mnohem, mnohem lépe a při aktivní jízdě je rozdíl spotřeby malý. Podladěný 2,5 v MZD 3 by bylo lepší řešení.
Rozbalit vlákno
28
23. 10. 2020 09:33
Re: K motoru tolik
JJ, vyvinout nový motor, který zn toho co slibovali nedodrží takřka nic je trapas.
23. 10. 2020 12:32
Re: Re: K motoru tolik
Tak mozno, ze to fungovalo v labakoch a pri testoch, ale ked to zacali priblizovat realnej vyrobe vzhladom na emisie a spolahlivost, tak to slo rapidne dolu vodou a minuli na to tolko penazi, ze to predavaju napriek fiasku
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:05
Re: K motoru tolik
V podstate je Sky-X ešte len na začiatku cesty. Možno už 2. generácia bude výrazne lepšia ako tá súčasná. Hlavne aby bol Sky-X spoľahlivý ako iné benzíny od Mazdy. Na druhej strane iné automobilky už nemajú kam ísť - pridali turbo, mildhybrid... čo ďalej? Elektro, ktoré zatiaľ nikto nechce? Vlastne, kedy nejaká neprémiová automobilka z Európy vymyslela nejaký super motor?
Ak by som mal veriť, že niekto ešte niečo nové vymyslí v oblasti spaľovacích motorov, tak práve Mazde by som celkom veril.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 09:49
Re: K motoru tolik
Súhlas, 6ka s 2,5G dlhodobý priemer 7,1s. Ak jazdí o triedu menšie auto s menším motorom s rovnakou spotrebou, tak je to fail, notabene keď SkyX malo byť revolúciou (aj) v spotrebe.
Inak ani by som 2,5ku nepodlaďoval a dal ju do trojky tak, ako je, ostatne v zámorí sa tam dáva normálne (nehovoriac o tej turboverzii).
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 10:03
Re: K motoru tolik
SkyX se vůbec nezastávám, ale těch tvých 7l taky není běžný průměr.Podle SM je to nejčastěji okolo 8,5l. ;-)
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:11
Re: K motoru tolik
Ja vidím na SM priemer 7,99 l, samozrejme aj tak je to viac ako náš priemer. Každopádne porovnávam s predchodcom, inak tiež veľmi úsporným Mondeom pri rovnakom spôsobe používania. To so 118 kW a manuálom malo priemer 7,3l, Mazda so 143 kW a automatom priemer 7,1l. Z môjho pohľadu je teda 2,5G super úsporná motorizácia. Bez SkyX techniky, downsizingu atp.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2020 10:31
Re: K motoru tolik
Ještě jednou - nesnažil jsem se obhajovat SkyX, tam to vidím stejně jako ty - nepovedl se. Jen jsem chtěl poukázat na to, že srovnáváš tradičně vyšší redakční spotřebu se svojí, zcela jistě podprůměrnou.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 10:41
Re: K motoru tolik
Ja Ti rozumiem. Je mi jasné, že ja by som aj so SkyX jazdil za menej, ako je priemer, len som chcel uviesť, že aj klasický SkyG vie jazdiť za veľmi málo a nepotrebuje k tomu žiadnu sofistikovanú techniku. A SM to potvrdzuje: Ma3 so SkyG priemer 6,55 l, SkyX priemer 6,73 l.
23. 10. 2020 10:58
Re: K motoru tolik
Myslíš nefunkční sofistikovanou techniku ;-) Ten motor je plečka, ničemná. Martin mi o tom říkal na závodech, tohle se Mazdě krutě nepovedlo. Zlaté SkyG :yes:

Dealeři Mazdy se předhání v palečkování :D
Avatar - iudex
23. 10. 2020 11:19
Re: K motoru tolik
Inak pre kontrast s Mazdou taký Hyundai expanduje svoje výkonné modely, po nedávnom i20N sa vraj chystá aj Elantra N: https://www.motor1.com/…tra-n-spy-video/
Ako by takýto potentný motor svedčal trojke... ;-\
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 11:53
Re: K motoru tolik
Část Mazdy ale koupila Toyota = takže časem tam může být leda https://moje.auto.cz/…sus/corolla.html

Zajímavější ta spolupráce bude asi o třídu výš https://www.forbes.com/…cylinder-engine/
23. 10. 2020 14:24
Re: K motoru tolik
Je to škoda, takový potenciál...
23. 10. 2020 10:08
Re: K motoru tolik
Kdyby ten 2,5 byl v M3 v nabídce, sáhl bych po něm. Ale není...
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 10:15
Re: K motoru tolik
Ale je = Mazda 3 se prodává jako 2,5 litr atmo i 2,5 litr turbo = samozřejmě že ne tady
23. 10. 2020 13:54
Re: K motoru tolik
Já psal o našem trhu. Jiný pro mě nemá smysl
23. 10. 2020 14:25
Re: K motoru tolik
Pochopitelně, to naprostá většina tady. ;-)
Avatar - Ham.
23. 10. 2020 10:55
Re: K motoru tolik
Zajímavé je, že v USA to velice dobře vědí a tento Sky-X vůbec nenabízí.
23. 10. 2020 11:07
Re: K motoru tolik
Protože by byli jen u soudu ;-)
23. 10. 2020 12:17
Re: Re: K motoru tolik
Keby na x kaslali a urobili za mensie investicie kombi, tak v eu by mali mozno aj dvojnasobne predaje 3ky
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 12:24
Re: Re: K motoru tolik
Místo kombi se dnes (napříč značkami) nabízí (ve všem horší) SUV = bohužel
Avatar - Ham.
23. 10. 2020 12:49
Re: Re: K motoru tolik
Obávám se, že to by nebyla cesta, protože platforma současné 3 extrémně mrhá prostorem. Aby u auta s délkou skoro 4,5 metru a rozvorem 2725 a s motorem napříč před přední nápravou byl tak zoufalý prostor pro cestující vzadu, tak se obávám, že kombi by muselo mít rozměry současné Ma6 no a ta kombajn má. Možná se pletu, ale mám pocit, že i ty největší auta nižší střední se v pohodě vejdou rozvorem do 2700 a vzadu nabízí místo doslova královské, zatímco Ma3 vzadu mi přišla daleko stísněnější než třeba Polo. Takže smysluplnost kombíku u Ma3 na současné platformě nevidím.
Avatar - iudex
23. 10. 2020 13:19
Re: Re: K motoru tolik
Súhlas, je prekvapivé, ako dokázali v 3ke premrhať priestor, najmä vzadu. Mám pocit že vzadu ju porazí Polo, a to citeľne.
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:17
Re: Re: K motoru tolik
Už predošlá generácia 3-ky mala premrhaný priestor - má vo vnútri oveľa menej miesta ako iné autá s rázvorom 2700 mm. Nie je to ale až tak tragické, pokiaľ vodič nie je práve nejaký obor.
Kombi sa zrejme Mazde neoplatí vyvíjať, pretože na EU trhu toho veľa nepredá, navyše robia sedan, ktorý je vo svete obľúbenejší.
Avatar - Hammunasakra
23. 10. 2020 22:21
Re: Re: K motoru tolik
Kombi už nefrčí ani v Evropě = všude už jedině SUV :-O :D :-!
Avatar - palix
23. 10. 2020 22:53
Re: Re: K motoru tolik
Presne tak. A SUV má Mazda dostatok. Našťastie vyrábajú ešte aj normálne autá. Predpokladám, že ak by všetci robili len SUV, tak Mazda ostane aj u klasiky, pretože práve tu môže robiť autá, ktoré skvelo jazdia.
Vlastne si ani neviem predstaviť čo by ma donútilo kúpiť si CX5 namiesto 6-ky, alebo CX-3 namiesto 3-ky.
Hlavne u minulej generácie sa CX-3 a Mazda 3 cenovo prekrývali... V jednom teste to zhodnotili veľmi dobre - niečo ako: "načo kupovať CX-3, keď je tu za rovnakú cenu Mazda 3, ktorá je vo všetkom lepšia?..."
Presne o tom sú dnešné Crossovery - vysoká cena za horšie auto (nižšia stredná trieda)
23. 10. 2020 23:51
Re: Re: K motoru tolik
tak CX5 namiesto 6 by este ako-tak davalo zmysel, o 20-35 cm menej pri parkovani je vyhoda.
Ale CX3 konkuruje tak mazde2, ekvivalent 3-ky je CX30 a ta uz nedava zmysel uplne, lebo s G122 je uz podmotorizovana a s G150 stoji majland, este by najviac davalo zmysel kupit 3 sedan namiesto CX30:D
Avatar - palix
24. 10. 2020 17:34
Re: Re: K motoru tolik
Práve Mazda 3 Sedan Mazda, ktorú by som kúpil asi najviac. Len tá cena... ale ináč to auto pôsobí luxusným dojmom.
24. 10. 2020 02:07
Re: Re: K motoru tolik
Ano, a ten důvod je jediný a poněkud bizarní - extrémně prostorově náročné výfukové svody, které se nemohou sklonit od boku bloku motoru v tak ostrém úhlu, jako u jiných motorů běžné konstrukce.... :-( :-( :-( Motorový prostor proto musí být o dost delší, než u konkurentů. :no: Takto to měla už Mazda 3 minulé generace a předpokládám, že u té nové je to stejné.... :-(
Avatar - kari.laz
23. 10. 2020 09:32