Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Start dlouhodobého testu: Toyota RAV4 2.5 Hybrid 163 kW e-CVT AWD Executive
160 komentářů
Ozzman
Nejsem zastáncem SUV, ale toto je auto, které bych si asi uměl představit, když už bych musel nutně kupovat v tomto segmentu.
Líbí se mi jak vypadá, hlavně interiér je parádní, piha na kráse je infotainment, který není zrovna výstřel moderní techniky, ale budiž, to bych asi přežil. Materiály, takový mix US a Jap. stylu, sedačky, kufr je opravdu použitelný, není zde plato, jako u Tiguanu, či extra zkosená záď, jako u nové Kugy, takže lze i aktivně využívat. Odhlučnění, co si tak pamatuji je taky OK.
Bohužel pro mou potřebu mi tam chybí dvě věci - diesel, alespoň o podobném výkonu a když už tedy chci SUV a předpokládám jízdu i kdyby padaly trakaře, tak nějaký lepší 4x4, než jen ten, co se připojí elektromotorem. Sice to má zátah slušný, ale co by se stalo, když mi dojde baterka a ja zustal v závěji ? Jezdil jsem FWD verzí, výkon akorát, jako Mama car super, ale na takové používání, jaké bych od SUV já očekával, mi k tomu sedí více jiný typ pohonu.
Takhle je pro mne pořád v této cenové nejzajímavějším SUV bohužel Kodiaq či možná nějaký z nových Korejců.
Ale tleskám Toyotě, co dokázala mezigeneračně vyrobit, oproti té předchozí Ravce, což je podle mě skoro nejhorší SUV, kterým jsem jel :D
Líbí se mi jak vypadá, hlavně interiér je parádní, piha na kráse je infotainment, který není zrovna výstřel moderní techniky, ale budiž, to bych asi přežil. Materiály, takový mix US a Jap. stylu, sedačky, kufr je opravdu použitelný, není zde plato, jako u Tiguanu, či extra zkosená záď, jako u nové Kugy, takže lze i aktivně využívat. Odhlučnění, co si tak pamatuji je taky OK.
Bohužel pro mou potřebu mi tam chybí dvě věci - diesel, alespoň o podobném výkonu a když už tedy chci SUV a předpokládám jízdu i kdyby padaly trakaře, tak nějaký lepší 4x4, než jen ten, co se připojí elektromotorem. Sice to má zátah slušný, ale co by se stalo, když mi dojde baterka a ja zustal v závěji ? Jezdil jsem FWD verzí, výkon akorát, jako Mama car super, ale na takové používání, jaké bych od SUV já očekával, mi k tomu sedí více jiný typ pohonu.
Takhle je pro mne pořád v této cenové nejzajímavějším SUV bohužel Kodiaq či možná nějaký z nových Korejců.
Ale tleskám Toyotě, co dokázala mezigeneračně vyrobit, oproti té předchozí Ravce, což je podle mě skoro nejhorší SUV, kterým jsem jel :D
No tak predpokladám, že RAV-ka dokáže aspoň to, čo Auris HSD, ktorý si baterku vie dobíjať spaľovákom aj keď stojí, teda, že by si nemal šťavu pre zadné kolesá by sa nikdy nemalo stať.
Teoreticky asi ne, ale zajímalo by mne, jak to funguje v praxi. Ten elektrický zadek by mi asi tak moc nevadil, jako absence jiného pohonu, pro SUV i dle Hamunny tak vhodného - jako je diesel :D A toto je už typ auta, s kterým by šlo dobře cestovat na delší trasy.
Nejen podle mě = ten zadek LÍP SEDÍ
Chceš říct, že když pojede třeba Haldex X Quattro X tvrdá redukce 50:50 a tenhle hybrid s elektromotrem vzadu, tak bude nejlepší ? Nemám stejný názor, řekl bych, že mechanické spojení předních a zadních kol k pohonu je trochu lepší. Ale zkoušel jsem jen na silnici. Při jízdě se ten zadek u starší Ravky zapojoval jen zvláštně a málokdy. Tady musím dát za pravdu Zettimu a jeho Outlanderu PHEV, tam v zatáčkách jelo auto fakt na všechny 4 a kdyby to nebyla krabice, ale malej Lancer, bylo by to skvělý :D
NE chci říct co sem napsal už mockrát = lepší než FWD RAVka je ta co má i elektromotor vzadu. Ne kvůli výkonu = ale protože LÍP SEDÍ
Samozřejmě NIC nemá na https://cs.wikipedia.org/…%A1_n%C3%A1prava hybridního Aurisu :-!
Pamatuješ jak si NEvěřil = a sám sis pak zrychlení elektromotoru ověřil? Není možný = že bych i o tom LÍP SEDÍ říkal prostě (ověřenou) pravdu? :-)
Samozřejmě NIC nemá na https://cs.wikipedia.org/…%A1_n%C3%A1prava hybridního Aurisu :-!
Pamatuješ jak si NEvěřil = a sám sis pak zrychlení elektromotoru ověřil? Není možný = že bych i o tom LÍP SEDÍ říkal prostě (ověřenou) pravdu? :-)
"NE chci říct co sem napsal už mockrát = lepší než FWD RAVka je ta co má i elektromotor vzadu. Ne kvůli výkonu = ale protože LÍP SEDÍ"
Jo, to souhlas, ale já jsem v mém původním příspěvku vůbec nesrovával FWD a 4x4 Ravku, bohužel tuto novou jsem jezdil jen jako FWD, nýbrž když už SUV, tak 4x4.
Jo, to souhlas, ale já jsem v mém původním příspěvku vůbec nesrovával FWD a 4x4 Ravku, bohužel tuto novou jsem jezdil jen jako FWD, nýbrž když už SUV, tak 4x4.
No a já zdůrazňuju že tam je rozdíl, docela i ROZDÍL
Naftu radši už nerozebírat = u nás se jí furt eště prodá asi 75% proti 25% (po necelém procentu maj CNG a LPG = ty nestojí za řeč) benzínu. Nafta se do týhle velikosti (hmotnosti) auta furt eště nehodí (bez ZVÝHODŇOVÁNÍ bez šance)
Funkčně dává smysl až do větších těžších SUV = bez zvýhodňování má ekonomickej problém i tam. Když si vzpomenu CO VŠECHNO tenhle citát a hlavně ověřitelný fakt vyvoval = neskutečný
Naftu radši už nerozebírat = u nás se jí furt eště prodá asi 75% proti 25% (po necelém procentu maj CNG a LPG = ty nestojí za řeč) benzínu. Nafta se do týhle velikosti (hmotnosti) auta furt eště nehodí (bez ZVÝHODŇOVÁNÍ bez šance)
Funkčně dává smysl až do větších těžších SUV = bez zvýhodňování má ekonomickej problém i tam. Když si vzpomenu CO VŠECHNO tenhle citát a hlavně ověřitelný fakt vyvoval = neskutečný
Cau Ozzy,
elektricky pohon zadni napravy je teoreticky mnohem lepsi reseni, nez jakykoli mechanicky 4x4.
Takze tvy predsudky, jsou.. jen predsudky (dany dosavadni zkusenosti).
Priznam se, ze jsem nezjistoval, jak si RAV vede v terenu.
Az prijde 3-motorovy Hummer, tak bude v terenu lepsi, nez cokoli dodnes....
Jinak RAVka se v nejhorsim umi dobit i v te zaveji. ;-)
elektricky pohon zadni napravy je teoreticky mnohem lepsi reseni, nez jakykoli mechanicky 4x4.
Takze tvy predsudky, jsou.. jen predsudky (dany dosavadni zkusenosti).
Priznam se, ze jsem nezjistoval, jak si RAV vede v terenu.
Az prijde 3-motorovy Hummer, tak bude v terenu lepsi, nez cokoli dodnes....
Jinak RAVka se v nejhorsim umi dobit i v te zaveji. ;-)
V terenu si vede "dostatecne" - je to reseni proti zapadnuti ve snehu nebo blate, ne pro offroad cestu pres Atacamu :)
Čo bolo to bolo https://www.auto.cz/…dni-pohon-132888 ;-)
Uvidíme co http://www.hybrid.cz/…i-dojezdem-65-km 40kW/121Nm jen na zadku by taky mohlo stačit
Uvidíme co http://www.hybrid.cz/…i-dojezdem-65-km 40kW/121Nm jen na zadku by taky mohlo stačit
To je něco jiného než píše DonVito, ten tvrdí, že "elektricky pohon zadni napravy je teoreticky mnohem lepsi reseni, nez jakykoli mechanicky 4x4."
Teoreticky ano, Prakticky to je dobre, ale ne dokonale. Land Rover to proste neni :)
Primárně pohon všech kol nepotřebuji, ale když už bych kupoval SUV, předpokládal bych asi jízdy i sem tam po nějakém nezpevněném povrchu, tak proto se na to ptám, jinak nepotřebuji SUV.
Docela by mne to zajímalo v praxi, zatím jsem to zkoušel jen na silnici. A třeba takový Outlander PHEV umí hezky na všechny čtyři zakleknout do zatáčky, stejně jako to umí konvenční čtyřkolky alá Haldex a podobné řešení. O plnohdnotných nemluvě.
Docela by mne to zajímalo v praxi, zatím jsem to zkoušel jen na silnici. A třeba takový Outlander PHEV umí hezky na všechny čtyři zakleknout do zatáčky, stejně jako to umí konvenční čtyřkolky alá Haldex a podobné řešení. O plnohdnotných nemluvě.
Co to znamená teoreticky mnohem lepší? Ani teoreticky si to neumím představit.
A opět už víš co bude? Proč nám neříkáš čísla v loterii? :-!
A opět už víš co bude? Proč nám neříkáš čísla v loterii? :-!
Ahoj Pajo.
Nevim (presne) co bude. Jen znam teorii.
Teoreticky je na predku nezavisla regulace zadku proste temer optimum. :yes:
Porovnej si treba Taycan a Panameru. ;-)
To uz muzou prekonat jen dva motory vzadu a jeden vpredu (Hummer a Tesla plaid). Pripadne samozrejme 4 motory (Rimac?)..
Kdyz bude jakekoli z techto reseni spravne navrzene, tak neni sance se s jednim klasickym motorem dostat na uroven tohoto.
A o rychlosti regulace elektrickyho pohonu vs spalovaciho snad mluvit nemusim...
To poznas az se projedes treba Teslou Model 3 AWD. Jak se rozjizdi na kluzkem povrchu. ;-)
Proc klades hloupe otazky o loterii?
Ty jako milovnik okruhovych zavodu bys to mel chapat. :-)
https://youtu.be/ZacjQyMLzoQ
Specielne pro tebe jeste stejny cas s o neco mensim nepraktictejsim autem. ;-)
https://youtu.be/cHaVf1gUO_0
:D
PS Kdyz jsme u toho, co bude. Myslim, ze pristi benzinova 911 prestane dynamicky davat smysl oproti dalsi generaci elektrickych sportaku. ;-)
Nevim (presne) co bude. Jen znam teorii.
Teoreticky je na predku nezavisla regulace zadku proste temer optimum. :yes:
Porovnej si treba Taycan a Panameru. ;-)
To uz muzou prekonat jen dva motory vzadu a jeden vpredu (Hummer a Tesla plaid). Pripadne samozrejme 4 motory (Rimac?)..
Kdyz bude jakekoli z techto reseni spravne navrzene, tak neni sance se s jednim klasickym motorem dostat na uroven tohoto.
A o rychlosti regulace elektrickyho pohonu vs spalovaciho snad mluvit nemusim...
To poznas az se projedes treba Teslou Model 3 AWD. Jak se rozjizdi na kluzkem povrchu. ;-)
Proc klades hloupe otazky o loterii?
Ty jako milovnik okruhovych zavodu bys to mel chapat. :-)
https://youtu.be/ZacjQyMLzoQ
Specielne pro tebe jeste stejny cas s o neco mensim nepraktictejsim autem. ;-)
https://youtu.be/cHaVf1gUO_0
:D
PS Kdyz jsme u toho, co bude. Myslim, ze pristi benzinova 911 prestane dynamicky davat smysl oproti dalsi generaci elektrickych sportaku. ;-)
Záleží ale jakou silou je ten zadek nebo pořádek poháněn. To je oč tu běží.
A o tom, jestli klasické sporťáky budou nebo nebudou dávat smysl...
Nejlepší z hlediska sportovních zážitků a porovnání je snad oblíbenost F1 vs F-E. Přesně tak budu přistupovat k další generaci 911 a věříme že i jako zákazník.
Pro mě sportovní auto není o sprostém zadupnutí pedálu akcelerátoru do podlahy. To opravdu ne ;-)
A o tom, jestli klasické sporťáky budou nebo nebudou dávat smysl...
Nejlepší z hlediska sportovních zážitků a porovnání je snad oblíbenost F1 vs F-E. Přesně tak budu přistupovat k další generaci 911 a věříme že i jako zákazník.
Pro mě sportovní auto není o sprostém zadupnutí pedálu akcelerátoru do podlahy. To opravdu ne ;-)
K vykonu na zadek. Ano, proto pisu u RAV - teoreticky, kdyz ma jen 40kw.
K Porsche.
Proto pisu, "dynamicky davat smysl".
To ostatni nepopiram. ;-)
Jen jsem zvedav na ty zakazniky, kdyz dostanou dynamictejsi auto, za nizsi cenu, co budou preferovat...
Jinak nevim, jestli jsi shlednul to video Tesla plaid z Laguna Seca (prvni odkaz), ale neprijde mi to jen jako "zadupnuti akceleratoru". :-)
I kdyz nerikam, ze v tom Radicalu stejny cas nevypada akcneji. :D
K Porsche.
Proto pisu, "dynamicky davat smysl".
To ostatni nepopiram. ;-)
Jen jsem zvedav na ty zakazniky, kdyz dostanou dynamictejsi auto, za nizsi cenu, co budou preferovat...
Jinak nevim, jestli jsi shlednul to video Tesla plaid z Laguna Seca (prvni odkaz), ale neprijde mi to jen jako "zadupnuti akceleratoru". :-)
I kdyz nerikam, ze v tom Radicalu stejny cas nevypada akcneji. :D
Víš, ono všechno má svou cenu a své příznivce. Naštěstí ten druh závodů, který jezdíme je elektrifikaci vzdálen stejně daleko jako klasický Dakar ;-)
Tenhle druh zavodu je mozne zatim resit pouze vymenou baterek, nebo vozu. :-)
Ale taky tenhle druh zavodu je velmi vzdaleny realite bezneho jezdeni...
Ale taky tenhle druh zavodu je velmi vzdaleny realite bezneho jezdeni...
K čemu diesel, když hybrid jezdí za 6 litrů? Ve světě je o diesel nulový zájem, a vyrábět ho kvůli pár evropským konzervám se prostě nikomu nevyplatí.
Pokud chcete nějaké mechanické řešení 4x4, tak si pletete segment. To se řeší u off-roadů, SUV mají prakticky vždy nějaké řešení založené na elektronickém řízení, i když ne přímo elektricky poháněné.
No a baterie vám nedojde, to elektronika nedovolí. Prakticky nikdy vás nepustí pod 15%
Pokud chcete nějaké mechanické řešení 4x4, tak si pletete segment. To se řeší u off-roadů, SUV mají prakticky vždy nějaké řešení založené na elektronickém řízení, i když ne přímo elektricky poháněné.
No a baterie vám nedojde, to elektronika nedovolí. Prakticky nikdy vás nepustí pod 15%
Nezastavam diesel, ale tato konkretna RAVka pri realnej ustalenej 130 km/h ide za 8,6 a viac (podla zataze).
při ustálené 130 jede něco lehce přes 6. Při ustálené 140 jede okolo 6,7
Mám na ní najeto lehce přes 20 tisíc km, spoustu po dálnici. Ve 4 lidech a s plným kufrem.
Na 7 litrů se dostanu při tempomatových 145
Mám na ní najeto lehce přes 20 tisíc km, spoustu po dálnici. Ve 4 lidech a s plným kufrem.
Na 7 litrů se dostanu při tempomatových 145
K tomu, že takové velké auto používám na dálniční přesuny a tam mi je příjemější provozovat diesel. Neříkám, že to nejede, ale ten komfort nafťáku je v tomto režimu lepší, hlavně u velkého a těžkého auta.
Hlavně na dálnici je SUV nesmysl. Zbytečně to tlačí vzduch před sebou.
Tak tak.. Ale dejme tomu, že někdo tahá přívěs, nebo nevím, a když se chce projet i bez toho, myslím, že u velikosti Ravky už by ten dotovaný diesel smysl dával.
nevím jak to má tahle generace, minulá hybrid FWD mohla tuším jen 600kg brzděnej přívěs a AWD pak 1600kg. Rozhodně hybrid na tahání něčeho vůbec není.
To fakt není = včetně 6tiválcového hybridu Lexusu = když máš loď apod. prostě viz já 20:40
A téma CVT a hybrid od Toyoty = v mé hlavě to nemá průnik. Myslím že nejen tam ne :-)
A téma CVT a hybrid od Toyoty = v mé hlavě to nemá průnik. Myslím že nejen tam ne :-)
Ne sorry ale ne = prostě zaveďme normální tržní ceny = a veškeré diskuze jsou vyřešeny
A černý humor nikdy nemá dost = jízdou na naftu potřebuješ a spotřebuješ VÍC ropy než na benzín
Když chceš tahat = tak to chce stejně spíš alespoň https://www.dajbych.cz/…-8s-vxr-pcs-v200:-)
Když NUTNĚ chceš naftu tak https://www.dajbych.cz/…iograph-my20-726 slušná milionová sleva mimochodem :-!
A černý humor nikdy nemá dost = jízdou na naftu potřebuješ a spotřebuješ VÍC ropy než na benzín
Když chceš tahat = tak to chce stejně spíš alespoň https://www.dajbych.cz/…-8s-vxr-pcs-v200:-)
Když NUTNĚ chceš naftu tak https://www.dajbych.cz/…iograph-my20-726 slušná milionová sleva mimochodem :-!
Hm, je to sice stejný téma po sté, ale stejně - vezmu to podle sebe - když se mi v SUV jezdí výrazně pohodlněji, měl bych si koupit kombík, abych netlačil vzduch? S Kodiaqem jsem jezdil i po dálnici okolo 7l, se Supem bych asi jezdil kolem 6l - je to důvod, proč je SUV špatně, i když mi to víc vyhovuje? Cítím se na dálnici s SUV stejně dobře, jako kdekoli jinde a nikdy mě nenapadlo, že bych neměl. Prostě žere o něco víc. No a? ;-)
Já nikdy nikomu netvrdím, aby si nekupoval co mu vyhovuje. Znám dost lidí, kteří dají víc na subjektivní pocit a aspoň díky tomu je na silnicích rozmanitost. Ale to pořád neznamená, že SUV jsou lepší a z principu špatné aerodynamiky jsou prostě na dálnicích horší. Pokud ti to nevadí a tvůj pocit je pro tebe důležitější než jiná fakta, je to naprosto v pořádku. Každý si má vybírat podle svých kritérií. Jen pak slyšíme jak jsou SUV skvělá a vlastně jediné co se dozvíme, že se v tom člověk lépe cítí.
Osobně nevidím jediný přínos např. RAV4 oproti Camry. Snad jen místo nad hlavou ( ano, chápu když člověk patří do rodiny dlouhánů a jezdí minimálně ve 3 ) na zadních sedačkách a nakládací otvor kufru.
Takže s tebou souhlasím. Pokud ti vyhovuje a ostatní negativa ti nevadí, je to naprosto v pořádku, že sis ho vybral.
Osobně nevidím jediný přínos např. RAV4 oproti Camry. Snad jen místo nad hlavou ( ano, chápu když člověk patří do rodiny dlouhánů a jezdí minimálně ve 3 ) na zadních sedačkách a nakládací otvor kufru.
Takže s tebou souhlasím. Pokud ti vyhovuje a ostatní negativa ti nevadí, je to naprosto v pořádku, že sis ho vybral.
Samozřejmě mají SUV své nevýhody. Jen je zkrátka nepovažuji za "na dálnici nesmyslné".
P.S. Vzduch nad hlavou? Tím někdy někdo argumentoval?
P.S. Vzduch nad hlavou? Tím někdy někdo argumentoval?
jj, několikrát jsem to četl, že máš více místa nad hlavou. Nejspíš výhoda pro dlouhány, resp. vzdušnější interiér.
Jj, to máš pravdu, nesmysl nejsou. Je to napsané špatně. Jsou jedny z nejhorších na dálnici. Po kamionech, autobusech a dodávkách.
Jj, to máš pravdu, nesmysl nejsou. Je to napsané špatně. Jsou jedny z nejhorších na dálnici. Po kamionech, autobusech a dodávkách.
Já to chápu tak, že výhodou zvýšeného automobilu jsou delší pracovní dráhy tlumičů, tzn. větší pohodlí. A tudíž třeba na rozbitých okreskách se ta výhoda projeví.
Naopak, na dálnici, která na díry netrpí, je takové řešení poněkud zbytečné. Naopak jako nevýhoda se tam projeví vyšší odpor vzduchu.
Naopak, na dálnici, která na díry netrpí, je takové řešení poněkud zbytečné. Naopak jako nevýhoda se tam projeví vyšší odpor vzduchu.
Tak tohle je největší blbost, co jsem tu četl. Jezdil jsem mnohými SUV a vůbec bych netvrdil, že mají větší pohodlí, než konvenční auta. Když to přeženu do extrému a vezmu třeba takové ASX, které má příšerný podvozek, tvrdý a uskákaný, naopak třeba auta nižší střední třídy, jako Fokus či Mazda 3 umí žehlit díry mnohem lépe i s jistým podvozkem, popřípadě extra komfortní je Corolla 1.2T, ale ta je až moc měkká a přeposilovaná.
Takže tohle vůbec neplatí.
Takže tohle vůbec neplatí.
Tohle je asi fakt nesmysl = tlumiče a pružiny se u SUV musí prát s negativy vyšší stavby a většinou vyšší hmotnosti
Lepší tlumiče https://www.citroen.cz/…kymi-dorazy.html můžeš použít v jakémkoli autě
To bohužel není nijak přehnaný že SUV JE NEJNEVHODNĚJŠÍ TYP KAROSERIE = ve všem včetně ceny a provozněservisních nákladů nejhorší typ auta. Takže jsou už roky na drtivém nekončícím VZESTUPU ;-)
Lepší tlumiče https://www.citroen.cz/…kymi-dorazy.html můžeš použít v jakémkoli autě
To bohužel není nijak přehnaný že SUV JE NEJNEVHODNĚJŠÍ TYP KAROSERIE = ve všem včetně ceny a provozněservisních nákladů nejhorší typ auta. Takže jsou už roky na drtivém nekončícím VZESTUPU ;-)
Navíc, třeba takový Offroad, jako Hilux či Landcruiser, nebo co mám zkušenost se starým Cherokeem nebo předchozí generací RAMu, taky nejsou na silnici žádné plavné Sklasse, naopak, možná fungují zatížení více, než nezatížení, ale na okresce je to spíš tuhé a uskákané.
Na to snad ani nemám co říct. A já tvrdím, že GLS umí žehlit díry líp mnohem líp než "Fokus" a tím pádem mám pravdu já...
Vaculík kdysi říkal že ideální žehlička je Citroën C6: "Díky originálnímu 2stupňovému odpružení jede jak zavěšený na lanech" nebo tak nějak :-)
A proč srovnáváš nesrovnatelné třídy ? ASX vs Fokus je C segment. GLS snad srovnávej s Sklasse a ptám se, umí GLS lépe žehlit díry, než Sklasse? Já znám jen Sklasse a to ještě před faceliftem a nejel jsem nikdy s žádným SUV, které by se mu byť jen přiblížilo.
Prostě a jednoduše neplatí, že každé SUV bude lépe žehlit díry, než příslušné konvenční - sedan,kombi,hatchback.
Prostě a jednoduše neplatí, že každé SUV bude lépe žehlit díry, než příslušné konvenční - sedan,kombi,hatchback.
Protože proto - dyť je to blbost uvádět na konkrétních případech, že fyzika neplatí... větší tlumič - větší pracovní dráha - větší potenciál "poprat se" s nerovností - proč se asi dávají do sportovních aut jiné tlumiče než do limuzín a ještě jiné do aut do terénu...
proč na Ukrajině jezdí mafiáni spíš v G-class než v S-class...
proč na Ukrajině jezdí mafiáni spíš v G-class než v S-class...
Protože je to otázka prestiže a líbí se jim to a třeba jezdí i někde, kde potřebují vyšší světlou výšku. Fakt myslíš, že je to komfortnější ?
Neříkám, že fyzika neplatí, ale větší pracovní dráha neznamená stejná tuhost. Takže ti odpruží velkou nerovnost v terénu, ale na silnici jen tak odskočí - viz ten Hilux, tam je to krásně vidět v praxi.
Neříkám, že fyzika neplatí, ale větší pracovní dráha neznamená stejná tuhost. Takže ti odpruží velkou nerovnost v terénu, ale na silnici jen tak odskočí - viz ten Hilux, tam je to krásně vidět v praxi.
Sportovní = tvrdý
komfortní = houpavý
občas někdo píše, že je podvozek zároveň sportovní a zároveň komfortní, což je největší blábol, protože jsou to dvě protichůdné věci.
Lze to řešit adaptivními tlumiči, které umí měnit charakteristiku. Ale základ je dráha, po které tlumič může chodit, vyšší = lepší předpoklad pro komfort.
Hilux je žebřiňák, pracovní nástroj. Honda dělala Ridgeline, což byl SUV pick-up - což znamenalo, že na korbu mohlo přijít tak 300 kg max:)
komfortní = houpavý
občas někdo píše, že je podvozek zároveň sportovní a zároveň komfortní, což je největší blábol, protože jsou to dvě protichůdné věci.
Lze to řešit adaptivními tlumiči, které umí měnit charakteristiku. Ale základ je dráha, po které tlumič může chodit, vyšší = lepší předpoklad pro komfort.
Hilux je žebřiňák, pracovní nástroj. Honda dělala Ridgeline, což byl SUV pick-up - což znamenalo, že na korbu mohlo přijít tak 300 kg max:)
Zajímavé je pustit si videa vyhýbacích manévrů. Tam je celkem jasně vidět, jak si vyšší těžiště žádá tvrdší ladění podvozku, aby auto bylo schopné nějak rozkládat zatížení na jednotlivá kola a v extrému nešlo na budku... minimálně u klasických tlumičů + pružin.
Zaujimave, ze toto "Samotné naladění podvozku je totiž jasný důkazem, že pro parádní kompromis mezi komfortem a sportovností nepotřebujete příplatkové elektro-hydro-nevímco-adaptivní tlumiče. " sa spomina snad v kazdej Subaru recenzii, nezavisle od modelu. Mozno jediny vyrobca, kludne ma opravte, co nerobi rozdiely v podvozku medzi cenovymi hladinami modelov a vzdy je dotiahnuty na spickovu uroven.
SUV jsem projel dost různých značek a velikostí. Když pominu prémii, kde je pohodlné kdeco, tak u mainstreamu jsem nenarazil na SUV, které by bylo pohodlnější než jeho klasický sourozenec.
V jakém SUV jsi jel, které je dle tebe pohodlnější?
V jakém SUV jsi jel, které je dle tebe pohodlnější?
To je ale kvůli tomu, že se snaží udělat z terénního auta sportovní. Aby se nenaklánělo, musí udělat tužší naladění podvozku. Když necháš stejnou charakteristiku pro dvě auta, ale jedno z nich bude mít delší pracovní dráhu tlumiče, samozřejmě bude pohodlnější, ale bude se víc naklánět.
A potom jsou všechny možné kombinace klasického zavěšení se vzduchovým apod.
A potom jsou všechny možné kombinace klasického zavěšení se vzduchovým apod.
auto je docela fajn , interier normální :yes:
Jenže souhlasím že bez dieslu je SUV na prd..navíc i bez rezervy :no:
Takhle je asi v takové ceně nejlepší Mercedes-Benz GLB...
Jenže souhlasím že bez dieslu je SUV na prd..navíc i bez rezervy :no:
Takhle je asi v takové ceně nejlepší Mercedes-Benz GLB...
Jezdil jsem 7 let autem, co nemělo rezervu a vůbec mi to nikdy nechybělo, naštěstí :D Tohle bych asi oželel. GLB neznám, ale pokud má použitelný kufr, pak by to mohlo byt zajímavé.
2x sem zažil proraženou pneu = do 3tice nemám zájem. A to jednou bylo v nízký rychlosti a i tak to je docela síla = nemáš šanci je to o štěstí
Jo je... kdysi, když jsem míval ještě Seat Cordobu, což bylo moje první auto, a poslední auto, které se vešlo do garáže ještě u rodičů (dnes mám naštěstí větší garáž :D), tak jsme se tam pravidelně s tátou střídali (pak se to líp prodává, když napíšeš, že auto bylo garážovaný :D ). 3x jsem tam najel na zbloudilý hřebík, co nám upadl a to během cca půl roku :D Od té doby jsem prorazil gumu jen s půjčeným Fokusem v Irsku, což vyřešila asistenční služba - ten sice rezervu měl, ale původní kolo nešlo za boha se základní výbavou sundat, takže 3hodiny čekačka v dešti :D Stejně to byla dojezdovka a poslali mne do nejbližšího servisu, v neděli, absolvoval jsem s ní cestu do 100 km vzdáleného Limericku, kde jsem dostal novou pneu. No od té doby, což je asi 6 let, mám klid :D
Ja jsem naposledy prorazil gumu v Yosemitech. To byla parada, ja menil gumu na dojezdovku a zena hlidala, jestli se neblizi medved. A pak jsme s tou dojezdovkou museli vyjet z parku do nejblizsiho servisu. Pekne jsme tam zdrzovali dopravu, protoze nas nebylo kde predjet.
kari.laz
Pěkně napsané dá se říci první dojmy na začátku testu. Tlačítka v interieru jsou jednoznačný plus. Můžete o tom polemizovat, můžete tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžete dělat :D .
Spotřeba je dobrá, maximálně diesely by se jí mohly rovnat. Otázka je jak přesně se s tím jezdilo a bylo by zajímavé vědět, za kolik by na podobné trase tester jezdil s například Tiguanem v Naftě.
Ale na druhou stranu mě na tom autě dohromady nic neláká. Pořád to je eCVT, které se tak, byť o něco méně, chová a to je pro mě za trest, už to je přespříliš velký kompromis na to, abych nenašel něco u konkurence. Vzhledově jsem ještě úplně toho Darth Vadera úplně nestrávil, ač si člověk pomalu zvyká.
No a hlavně SUV považuji za nejzbytečnější segment aut, u kterého vidím smysl jen u lidí s pohybovým omezením, jako staří, handicapovaní a pod.
Ale dneska si snad vyhodím Tetičku z HL, bude to óóóbrovská sprška neskutečných žvástů :D:D:D
Jeho hlavní modla v testu :D
Spotřeba je dobrá, maximálně diesely by se jí mohly rovnat. Otázka je jak přesně se s tím jezdilo a bylo by zajímavé vědět, za kolik by na podobné trase tester jezdil s například Tiguanem v Naftě.
Ale na druhou stranu mě na tom autě dohromady nic neláká. Pořád to je eCVT, které se tak, byť o něco méně, chová a to je pro mě za trest, už to je přespříliš velký kompromis na to, abych nenašel něco u konkurence. Vzhledově jsem ještě úplně toho Darth Vadera úplně nestrávil, ač si člověk pomalu zvyká.
No a hlavně SUV považuji za nejzbytečnější segment aut, u kterého vidím smysl jen u lidí s pohybovým omezením, jako staří, handicapovaní a pod.
Ale dneska si snad vyhodím Tetičku z HL, bude to óóóbrovská sprška neskutečných žvástů :D:D:D
Jeho hlavní modla v testu :D
Jeho modla ne, mají (tedy v hifi mají) tu starší Ravku a upřímě, ta je strašná. Jediné pozitivní bylo, když z křižovatky zabere zadek s elektromotorem, to byla docela jízda, ale jako auto mi to přišlo.. strašné :D Tahle Ravka je proti tomu jako X5 proti Dusteru.
Tak to je i současná Corolla hatchback proti předchůdci = to je JASNÝ :-)
A víš = že TAK by to MĚLO být? ;-)
Ty se radši připravuj https://www.autoforum.cz/…benzinovy-motor/ budeš hybridovat? :-!
A víš = že TAK by to MĚLO být? ;-)
Ty se radši připravuj https://www.autoforum.cz/…benzinovy-motor/ budeš hybridovat? :-!
Já tam pořád vidím skvělý výběr mezi naftovými dvoulitry :D Za mě dobrý :-[] :yes:
TRŽNÍ ceny paliv na tebe :*) :D :-!
To si NEtrefil = ani stodolu :-)
NEtetička má (hybridní) Lexus
Já osobně NEmám rád SUV = to jsem tu psal 1000x = jsou ve všem horší + dražší + dražší provozně servisní výdaje. Jen kvůli MÓDĚ suv se denně spotřebuje několik MILIÓNŮ BARELŮ navíc. Na RAV jsem ale zvědav https://autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/ pohon má časem dorazit do Camry. JESTLI se mi prakticky bude líbit jako teoreticky = tak to by stálo za praxi
Už to CHÁPEŠ popleto? Co viz jen tenhle tvůj příspěvek = fakt neskutečně žvaní?
NEtetička má (hybridní) Lexus
Já osobně NEmám rád SUV = to jsem tu psal 1000x = jsou ve všem horší + dražší + dražší provozně servisní výdaje. Jen kvůli MÓDĚ suv se denně spotřebuje několik MILIÓNŮ BARELŮ navíc. Na RAV jsem ale zvědav https://autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/ pohon má časem dorazit do Camry. JESTLI se mi prakticky bude líbit jako teoreticky = tak to by stálo za praxi
Už to CHÁPEŠ popleto? Co viz jen tenhle tvůj příspěvek = fakt neskutečně žvaní?
Ako antifanda SUV ale ziadam realny navrh na SPOLAHLIVE rodinne kombi na dlhe nemecke dialnice. Bitte !
1. https://www.alpina-automobiles.com/…e/b5/highlights/
2. https://www.alpina-automobiles.com/…d5-s/highlights/
3. https://www.alpina-automobiles.com/…e/b3/highlights/
4. https://www.alpina-automobiles.com/…d3-s/highlights/
5. https://www.mercedes-amg.com/…lass/estate.html
2. https://www.alpina-automobiles.com/…d5-s/highlights/
3. https://www.alpina-automobiles.com/…e/b3/highlights/
4. https://www.alpina-automobiles.com/…d3-s/highlights/
5. https://www.mercedes-amg.com/…lass/estate.html
trchu při zemi ?
To samé = minulá generace ojeté? :D
Tohle je ta VÝJÍMKA kde výkonnější dává smysl = bohužel všude jinde fakt na všechno stačí ten Prius = i když z toho část diskutérů má infrarkt a chápu to = JE TO TAK. V tomhle požadavku ale bylo zdůrazněno na DLHE NEMECKE DALNICE BITTE :-!
Když mluvím o ojetinách hodně podceňované kombi bylo https://cs.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma ale móda už roky velí nahrazovat ve všem lepší kombi ve všem horším SUV = takže fakt nevím :-|
Po novém normálním kombi = bych sáhl po mikesusově Corolle 2.0 135kW = malá spotřeba (i ty jedeš za 4,2 :*) ) výborná platforma bezpečný auto velmi slušnej motor
Drží si výborně cenu i jako ojetina = v komplexu fakt asi to nejlepší. Sice jako nižší střední ale jak rozměry rostou vlastně nedávná střední třída
Jinak než skončí výroba moje jasná volba https://www.autorevue.cz/…kde-konci-fyzika :yes: ;-)
Tohle je ta VÝJÍMKA kde výkonnější dává smysl = bohužel všude jinde fakt na všechno stačí ten Prius = i když z toho část diskutérů má infrarkt a chápu to = JE TO TAK. V tomhle požadavku ale bylo zdůrazněno na DLHE NEMECKE DALNICE BITTE :-!
Když mluvím o ojetinách hodně podceňované kombi bylo https://cs.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma ale móda už roky velí nahrazovat ve všem lepší kombi ve všem horším SUV = takže fakt nevím :-|
Po novém normálním kombi = bych sáhl po mikesusově Corolle 2.0 135kW = malá spotřeba (i ty jedeš za 4,2 :*) ) výborná platforma bezpečný auto velmi slušnej motor
Drží si výborně cenu i jako ojetina = v komplexu fakt asi to nejlepší. Sice jako nižší střední ale jak rozměry rostou vlastně nedávná střední třída
Jinak než skončí výroba moje jasná volba https://www.autorevue.cz/…kde-konci-fyzika :yes: ;-)
No, nechtěl bych to živit ani z druhé ruky, ale každého volba :D
Corolla je fajn, jako takový univerzál určitě, ale na Německé dálnice - což je otázka CommonUsera, kde počítám dost často přesuny vyšší rychlostí bych sáhl jinam. Odhlučnění není nejlepší a v Německu by mne asi mrzel omezovač.
Z mainstreamu bych to pořád viděl na to, co mám v garáži já, nebo pár diskutérů - Insignia, ta navíc nabídne i silný benzín. Passatem taky neuděláš chybu, ale výše jmenované mají dle mne lepší podvozky a odhlučnění, což oceníš právě na těch delších cestách.
Corolla je fajn, jako takový univerzál určitě, ale na Německé dálnice - což je otázka CommonUsera, kde počítám dost často přesuny vyšší rychlostí bych sáhl jinam. Odhlučnění není nejlepší a v Německu by mne asi mrzel omezovač.
Z mainstreamu bych to pořád viděl na to, co mám v garáži já, nebo pár diskutérů - Insignia, ta navíc nabídne i silný benzín. Passatem taky neuděláš chybu, ale výše jmenované mají dle mne lepší podvozky a odhlučnění, což oceníš právě na těch delších cestách.
Anonym
Hamunovi ruplo pero!
A nepochybuju o tom, ze japanofilni resakce auto nalezite vychvali. To uz vim te. A tereba je i dobry, ale to ss dozvime, i kdyby nebylo.
A nepochybuju o tom, ze japanofilni resakce auto nalezite vychvali. To uz vim te. A tereba je i dobry, ale to ss dozvime, i kdyby nebylo.
Vlastně = viz já 13:50 = fakt ČÍTANKOVÝ ŠPATNÝ chápání zpracování psaného textu :-O :-!
ad PÉRO = nemůžeš všechny soudit podle sebe, i když mě docela hodně berou auta jako https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 nebo https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 rsp. https://www.auto.cz/…z-strechy-132121 tak pěkná šikovná mladá štíhlá = je pro to MÝ péro furt o hodně Hodně HODNĚ lepší ;-)
ad PÉRO = nemůžeš všechny soudit podle sebe, i když mě docela hodně berou auta jako https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 nebo https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 rsp. https://www.auto.cz/…z-strechy-132121 tak pěkná šikovná mladá štíhlá = je pro to MÝ péro furt o hodně Hodně HODNĚ lepší ;-)
Barry Lyndon
Plusy
Výrazný design
Hybridní pohon neovlivňuje zavazadelník
Prostorný kufr
Slušné jízdní vlastnosti
Minusy
Hlučné pohonné ústrojí
Hluk od podvozku
Tak nevím, co si o tom myslet... Resp. já souhlasím se závěrem z loňska. Znamená to snad, že o rok novější auto má totálně překopané pohonné ústrojí, resp. odhlučnění?
Výrazný design
Hybridní pohon neovlivňuje zavazadelník
Prostorný kufr
Slušné jízdní vlastnosti
Minusy
Hlučné pohonné ústrojí
Hluk od podvozku
Tak nevím, co si o tom myslet... Resp. já souhlasím se závěrem z loňska. Znamená to snad, že o rok novější auto má totálně překopané pohonné ústrojí, resp. odhlučnění?
:yes: :-)
Připadá mi, že ten loňský test byl objektivnější, protože byl srovnávací (s CRV), kdežto toto bude více placené PR na podporu prodeje. Tzn. že se poukáže na zjevné ale drobné nedostatky (jako horší grafika displayů), aby se neřeklo, ale zásadní věci se zatají (např. stále chybějící výškové nastavování sedadla spolujezdce) a nebo nalakují na růžovo (vysavačový efekt, chabě odhlučněný podvozek).
Netuším co bude = zdroj ACZ je ohledně reálných info o autech = značně problematický
Co se spotřeby aut týče = dokáží tu i o několik litrů překonávat konkurenční weby i německý Spritmonitor. Uvidíme co z toho vyjde tentokrát
Co se spotřeby aut týče = dokáží tu i o několik litrů překonávat konkurenční weby i německý Spritmonitor. Uvidíme co z toho vyjde tentokrát
_Karel_
Našel jsem spoustu důvodů, proč bych si to auto měl koupit, ale ten vzhled prostě nepustil, škoda.
Mikesus
Otevírání kufru nohou ( jak jsi již zmínil nejde s tažným dohromady ) je potřeba pohyb nohy lehce dopředu a zpět. Plynule bez zastavení. Žádné pohyby do strany. Jo a musíš mít klíček u sebe, i když je auto odemčené.
adamzprahy
"Z produkce Toyoty/Lexusu je to zatím nejlíp odhlučněný čtyřválcový hybrid, s jakým jsem kdy jel." - zmínka o Lexusu je asi omyl ne? IS, UX a hlavně ES - jel jste někdy? Nebo se nějak RAV4 zázračně v nových kusech zlepšila?
Camry je určite tichší, než RAV, obe som vyskúšal.
Neznám třeba Lexus NX, což je technicky starší RAVka, ale nevěřím, že by nová RAV4 byla lépe odhlučněná. Znám Lexus ES a to se mi např. zdá všeobecně lépe odhlučněné než moje BMW 540i. Že by RAV4 byla lepší? Hodně těžko... A třeba menší crossover UX je na tom taky hodně dobře, o parník lépe než CHR nebo Corolla, nevěřím že je RAV4 o tolik lepší.
To je to stejné, jako výše - nejlepší, s kterým jsem jel = když jsem jel jen s jedním, bude to taky nejlepší :D :-[]
Ale i mne, který radši naftu, se Ravka líbila
Ale i mne, který radši naftu, se Ravka líbila
Hammunasakra
Ty fakt POMOTÁŠ všechno :-O :-!
Poplet sis https://www.toyota.cz/…2020/rav4-plugin s normální hybridní verzí https://auto-mania.cz/…i-black-edition/ který se vyráběj 3. desetiletí
To o TOMHLE autě tedy minulé generaci matlo už rokY píšu jakou má spotřebu = dlouhodobou 6 litrů. Současnou generaci sem zkoušel s tímhle pohonem Camry = průměr 5,5 litru. Takže ACZ klidně 8? :*)
Na Anglii, Itálii atd. včetně pravidelných cest do Ostravy = je RAVka. PROČ píšeš takhle = mi nějak hlava nebere VÍŠ že to tak je. A dlouhodobý průměr po víc jak 60.000 km = 6 litrů
PROTO tipuju že s touhle generací machi(avelli) a ACZ dá = 8 litrů na 100 km? ;-)
Máš v příspěvku BLBOST spíš úrovně ryccarda = CVT a e-CVT jsou technicky zcela odlišné převodovky. e-CVT právě že zajistí to co elektromotor OKAMŽITĚ. Plus je to největší držák mezi automaty = citát z testu "nejsametověji řadící automat"
To tě tvůj vlastní https://www.auto.cz/…y-edition-128296 nepoučil? I když co píšu viz kari.laz a ryccardo atd. HLAVA NEBERE = tak já nekecá(vá)m :*)
Ok, já s tím jel za cca 11 stejným stylem, jako jezdím s dieslem. Můžeš semnou nesouhlasit, hádat se, ale to je tak jediné, co můžeš dělat, protože jsem s tím autem jel a tohle je má zkušenost ;).
Nějaký přehledy nej motorů ze země kde je normální V8 si asi viděl = zajímavý že tady kde donedávna kralovaly jen díky dotování diesly a emise se automobilky rozhodly řešit masovým přechodem na R3 = dodnes hybrid 4válce část populace vnímá... :*)
V německu jsme každý rok i několikrát = letošek je anomálie nej výstava byla zrušena a vlastně všechno. Na německý dálnici když šlápneš nejen ve 130 km/h = tak se to chová = z principu jako atmosféra a blesková převodovka. I v tacho 180 km/h kde je to pak elektronicky típnutý = to furt umí zabrat
A majitel je s tímhle stavem spokojen? To prostě NENÍ v pořádku = když se vykašlem na hybrid tak furt je to atmo 2,5 litr. A princip zdůrazňuju PRINCIP fungování e-CVT je taky jinak. Takže CO tam má blbě nevím, ale že NĚCO to asi ANO (snad ne až tak špatně jako https://www.facebook.com/…300248137143479/
Já s Aurisem po dálnici najedu dost = ale kratičký úseky. I ten se (za BUJNÉHO zvukového doprovodu :D ) ale taky dostane na tacho 180 km/h. Žádný umělý prodlevy = Z PRINCIPU pravý opak = tam je limit JEN slabší výkon, stejnou trasu s 200 koňovou RAVkou neujedeš rychlejš, ale ten rozdíl ve výkonu rozhodně CÍTÍŠ :-)
Na druhoiu stranu furt je to vobyčejnej atmo benzín R4 = takovejch byly eště nedávno i ve větších autech mraky
Chová se to jako atmosféra s hoooodně línou převodovkou a líným řidičem taxislužby :D . Asi stylem... "chci akcelerovat, tak pomalu vymáčknu spojku, hlavně v klidu, není kam spěchat, pak z aktuální rychlosti na neutrál, abych nešel natvrdo přes zuby, dále zařadit rychlost, pomalu pustit spojku a přidat plný plyn.. pak se začne něco dít..."
Hele, jel si někdy i s blbou dvouspojkou? To, co umí tahle auta ze semaforů je naprosto opačné tomu, co neumí na dálnici. Nechci kritizovat Auris, u toho jsem si nevšiml takhle laxní reakce, ale tohle bylo příšerné a když přesedneš třeba z Corolly, či konvenčního auta, nestačíš se divit (nebo třeba toho HEV Mondea). Nebude to taky tím, že elektromotor na dálnici už moc není zapojen do hnacího řetězce ?
No, R4 benzín by byl fajn, kdybych si to tam mohl naflákat sám ty kvalty, tak eCVT nemá šanci, motor asi výkon má, není to trhač asfaltu, ale ujde to. A to jsem ještě nezačal tu pohádku o příšerném podvozku a odtažitém řízení, něco tak špatného jsem fakt dlouho neřídil, nezlob se.
To je furt pohon https://www.autorevue.cz/…-takove/ch-64278#…
Toyota to tak dělává = nejdřív vyzkouší na mainstreamu a po vyzkoušení dá prémiovým zákazníkům
Pomalu končí výroba té staré generace 2,5 litru a faceliftované IS asi poběží dýl než se bude vyrábět = takže https://www.auto.cz/…nenapadne-135098 Nicméně podstata je = je to STEJNÝ pohon. Takže jestli se to opravdu chovalo jak popisuješ = na 100% je někde chyba. To NEbyla sranda že sme profrčeli Německo napříč tam a zpátky PLNEJ KOTEL. Občas musíš zbrzdit a zase naplno = přesně to co popisuješ že NEfunguje. Je fakt že pak máš HODNĚ NEhybridní spotřebu = ale funguje to no tak jak e-CVT a atmo motor má
Ale ta reakce = to je prostě chyba. U převodovky naprosto jednoznačně = a proč by atmo motor měl čekat ve 130 km/h než zabere = to nevím. To jakžtakž zabere i ten opravdu slabší 1.8 = ne že by zabral pomalu ale prostě tam už je trochu limit výkonu = ale i ten zabere OKAMŽITĚ. Prodlev se můžeš dočkat v nějaké blbé chvíli u turba
Znova se zeptám = to co si popisoval je moc nepřehnaná realitu = u motoru 197 koní 2,5 litr benzín a převodovka e-CVT? Pokud jo = je to JEDNOZNAČNĚ chyba kusu. Máme zjednodušeně 3 a 4 roky staré hybridy a na nich přes 100.000 km takže trochu zkušeností už je. Navíc a to není vtip v oboru mělo dost lidí hybridy už o generaci před náma = takhle jak píšeš = to prostě nefunguje rsp. fungovat nemá = no viz ten test Lexus IS 300h TO je ta minulá generace
Je to prostě motor DO VŠEHO https://en.wikipedia.org/…i/Toyota_Alphard#… + i u nás https://www.tipcars.com/…tp-37870280.html :-!
Mimochodem zatímco 1.8 do toho omezovače dorazí ale přece jen se musí(š) snažit, ten 2,5 litr tam je docela snadno
Mimochodem mk2 ty si narozdíl od většiny pár hybridů od Toyoty vyzkoušel = tak víš že ŽÁDNÝ JINÝ se tak jak popisuješ tenhle kus nechoval = od Yarisu po největší co tu je Highlander
Je to vlastně viz odkaz na ten test dodnes Lexus NX = tam je jen jinak udělané 4x4 ale motor identický
Novou jel jen FWD, ale líbila se mu
Ale obceně to co popisuješ tu nepsal. S tím 4x4 je spousta předsudků a oproti mechanice má tu nevýhodu, že to musí programátor správně odladit. To je stejné jako s těmi bezpečnostními asistenty, kdo se zaměřoval na mechaniku a nemá zkušenosti se SW, tak má hrozné jízdní asistenty. Kdo měl už nějaké zkušenosti se SW, nemá problém odladit asistenty nebo elektrické awd.
Upřímně, v minulé ravce mně to AWD moc nenadchlo. Ale v našich podmínkách není AWD vůbec potřeba a bez problému ( na pár extrémních situací, které na běžných cestách nejsou ) pojede stejně bezpečně i s FWD.
´´Ale obceně to co popisuješ tu nepsal.´´
- sudenie na zaklade toho, ze to ide ako minula RAV4 na dialnici, ma v tom rezime vysoku spotrebu a preto je ten pohon nedostatocny (jedine diesel moze byt dobry tym padom)
- pochybnosti o pohohne e4x4, len kvoli tomu ze to aj podla teba (ocividne sa o tom bavite) sklamanim a opat na zaklade skusenosti s minulou RAV4
K mému zklamání s AWD, není primárně daný pohon viníkem, ale spíš poměrně mizerný podvozek. Napsal jsem to špatně předtím.
offroad nejezdím, tak nemůžu říct ani jednu z variant, která je lepší.
Na normální silnici stačí i FWD, takže tam nemůže být žádné AWD špatné.
Ten motor má sílu, nechci říkat, že je línej, spíš rozvážnej. S nadsázkou dá člověku čas na rozmyšlení, zda ten kickdown opravdu myslí vážně. Je to takové, že sešlápnu plyn, za cca vteřinu se vytočí motor a za cca další vteřinu teprve začne zrychlovat. V porovnání s Aurisem, Yarisem, Corollou nebo Camry je to strašně dlouhé. Ale bavíme se o minulé generaci. nová je na tom mnohem lépe.
Ale to co popisoval v téhle diskuzi Ozzy = to je moc. Takhle se to auto nechová = popravdě ve 130 km/h dokáže zabrat i slabej Auris = sice fakt za zvukovýho doprovodu což mě kdysi napoprvé docela až VYDĚSILO :D ale prostě zrychluje. ŽÁDNÝ prodlevy
Viz odkaz na ten starej Lexus IS 300h = to je furt STEJNÝ motor převodovka. To co popisujeTE = je přece extrém
Vím jak se to auto chová na dálnici = a stejnou jen o rok novější má Xavian. 1000 km po německé dálnici vlastně furt naplno = vím jak se to auto chová na dálnici. Když musí stokrát zpomalit a zrychlovat = víš že sme to jeli že si to nevymýšlím (jak je tu běžně zvykem :-)
11 mi už přijde hodně přehnaný. To si tomu musel stát šeredně na krku.
Máme Spritmonitor = v lokalitě jedinýho místa na světě kde se jezdí rychlejš = RAV4 hybrid průměr 6,6 litru
MáM 3letrou praxi s výlety až do Itálie a Británie ale většina tady po ČR = průměr 6 litrů
To jaká je spotřeba dle naší praxe a dle německýho Spritmonitoru = je jen doplněk = uvedení věci co se tu diskutuje na pravou míru. Naše praxe odpovídá německé = tam se může neomezenou v průměru to udělá rozdíl 0,6 litru = s tou naší se taky zrovna nejezdí jak s platem vajíček
Hybrid má co pamatuju u všech modelů VŽDY e-CVT
Hybrid = e-CVT (pokud vím BEZ výjímek). CVT = jo japonci to používají včetně Toyoty = ale jen k verzi se spalovacím motorem = v případě RAVky asi benzín 2.0
Kdysi sem byl s kolegou a nabízeli mu ESPACE (takhle foneticky = NEkecám přísahám!
Nebo tady "musíme počkat na příští rok na budoucí generaci" = a ono to je VLONI představená verze TÉTO generace, co se od letoška prodává"?
V poslední diskuzi ti pochvalné testy toho čemu říkáš BUDOUCÍ generace zmiňoval Jirka V.
Schválně = co mstivý stařec na Hradě? Toho roky glorifikuješ taky schválně, abys mě vyprovokoval? :-O