Ojetiny

Zpět na článek

Ojetá Škoda Rapid (2012 - 2018): Jednoduchá a (téměř) bez problémů

122 komentářů

Avatar - mariov8
mariov8
Nemělo i 1,4TDI DSG se 7 stupni?
Avatar - Emel
Emel
Myslíš TSI?
Avatar - Anonym
Anonym
Asi ani, ale asi jich na trhu moc nebude a i kdyby, kdo by o takové ojetine vůbec přemýšlel?
ryccardo
A proč by někdo neměl přemýšlet o 1,4 TSI?
Avatar - Anonym
Anonym
Bavíme se o 1.4 TDI 66 kW DSG. Chvíli se to asi vyrábělo.
ryccardo
Aha jo to je pravda to jsem i osobně viděl, ale v tomhle případě taky nechápu otázku proč by to někdo kupoval?
kyklop
To bola pri rapide suverénne uživateľsky najhoršia kombinácia 😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
O takové kombinaci jsem neslyšel.
Duke_Nukem
V tom článku ej spousta nesmyslů, nebo možná spíše věcí, popsaných úplně špatně. Ano, první TSI měli problém s řetězy, řešeno na konstrukci motoru v roce 2012 - do Rapidu se tedy ty nejvíce problémové vůbec nedostaly. Nevidím tedy důvod proč toto zmiňovat u problému modelu (nikoli motoru!).
Další věc, a ta je částečně zmíněna už v článku, ale není vysvětlena (neměl by to spát někdo kdo tomu rozumí?). Kvalitnější benzín nebo aditiva se přidávají kvůli karbonizaci, kdy karbon kurví motor jako takovej, podpálení ventilů je až strop.
A k výměně rozvodů po 80 tisících - no jo, to je dobrej vejvar pro servisy, pokud jste ovce a nevíte. Samozřejmě záleží na daném autě a to jak se s ním jezdí. Rapid má tu výhodu, že umí ukázat teplotu oleje. Tedy pokud nemáte v hlavně vygumováno, a hezky pomalu ten motor zahříváte, a až teprve poté na to dupnete, netrpí tolik ředěním oleje benzínem (což na delších vzdálenostech stejně tolik nevadí, spíše při popojíždění po městě), a ani rozvody nedostávají tolik zabrat. Vlastní zkušenost. Samozřejmě nechci říkat, že se měnit nemá, asi každé auto top potká, ale doporučení pána je jen lákačka do servisů.
Daniel Zháněl
Přesně tak. Úplně chybí motory 1.0 TSI, které byly v Rapidu od roku 2017!
Navíc není pravda autorovo rozmezí výroby 2012-2018. Rapidy se vyráběli ještě v I.Q. 2019 (sám vlastním takový kus s výrobou 03/2019).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mě by celkem zajímal vliv aditiva, když celý proces začne tím, že se aditiva spálí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vám nevím, ale já jezdil tedy i v 1.0TSI s DSG.... asi nějaký prototyp 😁

A nebo ?

http😐/www.sauto.cz/…a/rapid/18750021?…
http😐/www.sauto.cz/…a/rapid/18862919?…

Asi tam bylo trochu více motorizací, což ?

Jinak mimo dobré koupě z rodiny či od známého nevidím moc důvod, proč Rapid kupovat, je to lowend jak vyšitej a jediné, co je plus, jsou živé motory, díky očesané váze, ale po projetí prvního retardéru hned víte, čím jedete... zkoušeny kusy ze začátku výroby i z konce.
Avatar - Emel
Emel
Předpokládám, že bude Rapid rozumně provozovatelný jako ojetina - dostupnost servisu, dílů atd.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. přesně tak. Špatná koupě to nebude.

Ale za mě taky nevidím důvod proč se v bazaru dívat po Rapidu. Octavia za obdobný peníze nabídne výrazně víc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, právě, že to špatná koupě asi bude, vždyť sám píšeš, že nevidíš duvod proč nebrat radši Oktávii 😁 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nedomýšlíš souvislosti.

To co jsem napsal jsem napsal z nějakého důvodu. A ten důvod je jednoduchý. Ojetinu nekupuješ jen v bazaru, ale třeba od známého, odkup z firmy atp. Pokud někdo má možnost odkoupit Rapid kde zná původ, tak to špatná koupě nebude. Pokud bych měl vybrat z mě neznámých vozů, tak budu vybírat spíš z Octavií.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale tohle můžeš přeci napsat o jakémkoliv autě 😊.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Můžeš to napsat v podstatě o jakékoliv Škodě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z čeho pořád usuzuješ, že servisovat 8 let starou Škodovku je finančně výhodnější, než jinou evropskou ojetinu podobné třídy a ceny ? To je prostě holý nesmysl, ceny se sice lehce lišit mohou, ale pořád ty základní věci v provozu stojí patřičně k velikosti a původní ceně auta. Sám píšeš, že rozvody vyjdou na 20 tisíc, to je hodně velká raketa na ojetinu, běžně se pohybují kolem 10-15 u aut cizích značek, díly stojí taky +/- stejně a spolehlivost ? Pche, sám si vypsal tolik chyb, které rozhodně nejsou běžné..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Taky nemám Škodu za řekněme spolehlivou značku, Spolehlivost si představuji jinak. Je to prostě průměr.

Ale průměr s velkým rozdílem - díly jsou všude a jsou dostupné. Rozvody si nemyslím že jsou dražší než u jiných značek. Spíš u jiných značek běžně neměníš vše co se týká rozvodů.

Z čeho usuzuji? Jednoznačně a jednoduše z dostupnosti a cen ND. Běžné spotřební díly možná tak cenově rozdílné nejsou. Ale jakmile začneš chtít něco víc tak prostě Škoda se stává značně nejvýhodnější. A ono je sakra rozdíl jestli máš vyměnit třeba promáčklé dveře za díl z vrakoviště nebo za fungl nový. Nebo nárazník, světla atd. atd.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, asi záleží na zaměření, zrovna levná ojetina to není, vlastně kopíruje cenovou rozmanitost dospělejší Oktávie.

Jestli bude Rapid spolehlivější či na něj budou dostupnější díly ? No nevím, asi bych tipoval, že to bude stejné, jako stejně stará Oktávka, technika je shodná. Naopak bych se bál, že u levněji vyrobeného a zaměřeného Rapidu nebude použita tak robustní technika, ať už jsou to díly podvozku, či třeba antikorozní ochrana ? Ale na tyhle soudy je asi zatím brzy, nýbrž třeba dvojkové Oktávky před faceliftem už vídám ohnívat.
Avatar - Emel
Emel
Jestli bude Rapid spolehlivější nevím, to jsem nemyslel. Spíš... kolik stojí třeba světlo na opravu po nějakém ťukanci, kolik stojí sada nových gum, výměna oleje, běžné motorové díly atd.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kola i motorové díly budou totožné s Oktávkou, motory jsou stejné, olej tudíž taky a kola dle velikosti, ale dávala se +/- 15-17".

Světlo - hledal jsem, na Rapid cc 3,5-6 tisíc za obyč, O2 2,5tisíce oybč, O3 cca 4 tisíce obyč - 12 tisíc xenon.


Ona se ta idea levnějšího auta na provoz vybízí, ale já tomu nějak moc nevěřím, protože né vždy lowend značí, že to bude levné a spolehlivé.
Avatar - Emel
Emel
Já to ani nemyslel tolik vůči Octavii jako spíš třeba vůči 308, i30 apod. Rapid u nás bude masovka, takže bude cokoli dostupné i z vrakáčů atd.

Kola jsou celkově menší než Octavia.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, možná za pár let.. možná, chápu, jak to myslíš.

Jen pro info - světlo na i30 stojí 2500, na 308 taky 😊 Takže bych řekl, že to bude +/- stejné, jak jsem psal, není to už stará Oktávka, na kterou vše stálo pakatel 😊

Kola jsou průměrně 15 či 16", na O2 i O3 jsou taktéž nejčastěji 16".
Avatar - Emel
Emel
Na minulou generaci jsem našel nejlevnější za 5t
https😐/autodilylucie.cz/…d-12-i18422.html

Viděl jsem kdysi xenon na 208 za 30t myslím... ale to už je taky nějakou dobu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, máš pravdu, já jsem tam měl první generaci, kdo se v těch šikmých očí má vyznat 😁
http😐/www.nahradni-dily-zh.cz/…bozi/690386/.htm?…
Avatar - Emel
Emel
Nojo, ale... asi bych se držel té novější generace.

BTW - ulomila se mi sluneční clona na Swifta... a je to docela problém 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vrakáč nemá ? Jo, to jsou pak takové blbosti, co nejsou běžné a jdou špatně sehnat, ale zase, kolikrát za život se ti tohle stane..

Chci jen říct, že Rapid je i přes tu auru "levného auta na provoz" vlastně v tomto ohledu normálním autem srovnatelným s Csegmentem mainstreamu. Ano, možná až ti na nějaké ORS či Scoutu odejde multilink, tak bude výměna dražší, než tyč u Rapidu, pokud se ti zadře 2.0TSI či se ti rozbije haldex, pak zajisté platí, že Rapid tyhle blbosti nemá, ale když ho postavím proti obyčejné O3 s 1.2TSI, asi moc rozdílů ve věcech, které do takového auta budu sypat a servisovat, nenajdeš.
Avatar - Anonym
Anonym
Rapid má kola jako Fabie III. Takže u větších ráfku o něco dražší pneu než Oktávka.
Avatar - Emel
Emel
Jako že u 17"? Nevím, u Rapida bych se držel 15"-16"... u Octavie 16-18".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
16" je u Rapidu drahý rozměr, vyplatí se 17".
Avatar - Emel
Emel
Za mě ty 17" už vypadaj divně, je tam pak dost málo gumy... ale ceny jsem teda nezkoumal.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně přijde, že hezky rozbijí ten opticky těžký zadek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Na ty soudy bohužel brzo není. Rapid hnije. Dvojková Oktávka hnije. Doby Octavie I jsou pryč.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rapid hnije taky? O O2 vím, jednu jsme meli, nechali v rodině 10 let a pak se to strelilo, protoze to hnilo viditelne i zvenku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Technika je shodná s Fabií, ne Octavií.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže ty motory jako 1.2 TSI, 1.6 TDI a 1.4 Tsi v oktavii nejsou stejne jo?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.4 TSI bylo v porovnání s OIII ve slabší verzi a výhradně s DSG. 1.2 TSI asi víceméně stejné bylo, ale třeba 1.0 by v OIII měla být s dvojhmotou, vyšším výkonem a odlišným zpřevodováním. Zkrátka největší překryv motorizací je s FIII. A nejsou to pouze motorizace, ale taky infotainment, klima, kola, brzdy, a tak dále.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok a je tam při servisu výrzaný rozdíl? Jestli mením nápln do klimy v Oktávce, či ve Fabii-Rapidu ? Brdy u totožné motorizace budou dimenzovány podobně ne ?

Dal sem hledat brzdové destičky, stojí stejně +/- desítky korun.


Jak píšu, tyhle rozdíly při provozu budou maximálně v případě srovnání obyčejného Rapida s nějakou ORS č Scoutem s jinou technikou, ale když vezmeš Rapid 1.2TSI vs O2/3 s tímto motorem, bude to podobné.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemám čas to srovnávat, brzdy podle mě stejné nebudou a Rapid zde má nevýhodu, že trpí na korodující kotouče vzadu, takže je to složitější, ale předpokládám, že je snazší servisovat jednozónovou klimatizaci než dvouzónovou, xenony bez jakékoli inteligentní techniky, a podobně. Obecně OIII 1.2 TSI v holobytu nebude výrazně dražší na servis, ale tam je to základní motorizace a nebude jí stačit tak, jako Rapidu. OII má nevýhodu v nutnosti hlídat si datum výroby kvůli rozvodům.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, to je přesně na co narážím, Oktávka bude sice trochu "pomalejší", ale ve srovnatelné motorizace za srovnatelné peníze vlastně finančně stejně náročná na provoz s tou výhodou, že má trochu lepší odhlučnění a je to prostornější auto.
ryccardo
Proč kupovat? Je to jednoduchý prostorný auto se spolehlivou technikou, který tě nesežere na servise. Zároveň poskytuje moderní výbavu a celkem živý motorizace.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A v čem je spolehlivější a levnější servisovat, než třeba O2/O3 s obdobnou motorizací ?
ryccardo
Je kompaktnější. O2,O3 jsou celkem velký na pohyb po městě je ten Rapid praktičtější a zároveň nabídne větší vnitřní prostor než Fabka. Takže, když je na někoho O2 nebo spíš O3 moc velká, tak si pořídí Rapida, který navíc se stejnou motorizací pojede líp než Oktávka, protože je lehčí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A víš, že si vůbec neodpověděl, na co jsem se ptal? 😁
Meky
pomyli, aj pravdu napise.. :yes:

Zhrnutie😒br /> * lacna, pozberana a davno odpisana technika
* poruchove benzinove motory v prvych rokoch, ktore vyzaduju nadstandardny servis
* novsie benzinove motory, ktore vyzaduju zvlastnu starostlivost kvoli vstrekovacom
* nedoporucene TDI pre problemy s EGR, vstrekmi a vodnou pumpou.

Ja este dodam - problematicky kompresor Sanden, co tiez nie je vymena za 100 €..

Cele okorenene vysokym poklesom hodnoty a vzhladom na velky pocet v ponuke, tazko predajne bezne verzie.

To mozem potvrdit, ked som predaval O3 Ambiente, tak to nikto nechcel a vo finale bol pokles hodnoty vyysi ako pri predaji Hyundai. O tom, ze O3 na servise a opravach stala o viac ako 1000 € viac ako Hyundai, skoda hovorit.

Rapid bol drahy prepadak a ani ako ojazdeny to nie je ovela lepsie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
TO jsou kecy...

Octavia má výrazně jednu z nejnižších ztrát hodnoty vozu.
Rapid nebyl drahý ani omylem.

Škoda dražší na servise než Hyundai obecně není ani omylem.

Jsi naprosto mimo :no:
Meky
naozaj su to kecy?

Mas nejake podklady?

Lebo ja mam osobnu skusenost a aj pekny prehlad😒br /> https😐/www.autobazar.eu/ceny-aut/?cat=0&sent=true&BrandID1=%C5%A0koda&CarModelID1=618&age1=2015&typ1=1.6+TDI&BrandID2=Hyundai&CarModelID2=3016&age2=2015&typ2=1.6+CRDi&BrandID3=Hyundai&CarModelID3=&age3=&BrandID4=0&CarModelID4=&age4=&BrandID5=0&CarModelID5=&age5=&submit=Zobrazi%C5%A5%21

V skratke😒br /> O3, 2015 - v tomto roku sa predavala v priemere za 19540 €
I30, 2015 - v tomto roku priemerna cena bola 15188 €.

dnes😒br /> O3: 9080 €
I30: 8523 €.

teda za 5 rokov O3 stratila na cene 10460€
I30 za rovnaky cas stratila 6665 €.

toto su FAKTY.
O3 straca na cene VIAC ako i30. 😒] 😒] 😒]


tu je link skrateny este raz: https😐/lnk.sk/wdv5
Avatar - Emel
Emel
No...
Ty grafy jsou zajímavé, ale ne moc průkazné. Jsou to slovenská čísla, průměr z nějaké dílčí nabídky... který nic neříká o tom, za kolik se to auto koupilo nové.

Je ale jasné, že obecně lépe vybavená auta ztrácí na hodnotě víc... takže takové ty rozumné základy typu Czech Edition si podrží cenu nejlíp.
Meky
je to najvacsi inzertny server a porovnava tisice aut, ktore boli/su v ponuke = maximalne relevantne udaje.

Na pohlad sa moze zdat, ze korejci stracaju na hodnote viac, lenze nakupne ceny mali tiez nizsie - a casto dost zasadne.

Pretoze nebol problem v 2015 kupit O3 za 25000 € a viac. Ale dostat sa s i30 v roku 2015 na podobnu cenu? To sa snad ani nedalo.
Avatar - Emel
Emel
V ponuke na Slovensku... no budiž.
Určitě ztrácejí méně na hodnotě méně vybavená auta (s nějakým rozumným základem, klima a tak) než ta více vybavená... a určitě je takových aut větší podíl u Hyundai, které se typicky kupovalo v těch akčních výbavách za +-350.
Zase jako za 25t už se ale bavíme o RS třeba... a ty si cenu taky celkem drží.
Duke_Nukem
hlavně porovnává i30 hatch naftu, s octavii liftbackem v nafte... samozrejmě, že i30 hatch nafta je limitka, jen málo bláznů si to koupilo, ale liftbakových octavii bude hodne z leasingu, ovsem kupujici che kombi... proto cena liftbacku pada vice. Staci do toho jeho grafu dat octavii combi a hned je to jinak. Mimo to, ze se jedná o inzerovanou cenu, ne cenu za kolik se to realne proda... pokud je tam naprikald hromada nafotvých lezaku i30, ktere nikdo neche ale prodejce nemuze zlevnit, tak se to nedozvime... jeste by to chtelo videt protoceny objem a dni v inzerci...
Duke_Nukem
opravdu chces i30 hatch v nafte srovnavat s oktavii liftback v nafte? i30 hatch bude drtivá většina ligdí kupovat v benzínu, a konkurentem bude právě Rapid 1,2. Kombík pak bude u i30 naftový, a musíš teda zadat ocavii kombi v naftě.

poté máš ten tvůj graf takto vypadající - tedy bez výrazného rozdílu.

https😐/www.autobazar.eu/ceny-aut/?cat=0&sent=true&BrandID1=Škoda&CarModelID1=619&age1=2015&typ1=1.6+TDI&BrandID2=Hyundai&CarModelID2=3213&age2=2015&typ2=1.6+CRDi&BrandID3=Hyundai&CarModelID3=&age3=&BrandID4=0&CarModelID4=&age4=&BrandID5=0&CarModelID5=&age5=&submit=Zobraziť%21
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/www.autobazar.eu/ceny-aut/?cat=0&sent=true&BrandID1=%C5%A0koda&CarModelID1=618&age1=2014&typ1=1.6+TDI&BrandID2=Hyundai&CarModelID2=3016&age2=2014&typ2=1.6+CRDi&BrandID3=Hyundai&CarModelID3=&age3=&BrandID4=0&CarModelID4=&age4=&BrandID5=0&CarModelID5=&age5=&submit=Zobrazi%C5%A5%21

Aneb statistika ti nic neříká... :no:
Avatar - palix
palix
Pred časom som kupoval auto... vtedy bol v ponuke aj Rapid. Základ možno nebol drahý, ale nebol problém kúpiť Rapid za cenu Hyundai i30, prípadne Mazdy 3 v nie základnej výbave (17 000 až 18 000€). To bolo na Rapid priveľa.
Záver - čím bol Rapid drahší, tým viac strácal zmysel a stávalo sa z neho veľmi drahé auto v porovnaní s konkurenciou. U mňa jeho cenu neospravedlňovala žiadna výbava, ak sa za porovnateľnú cenu dalo kúpiť lepšie postavené auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale ono to tak bylo i u nového Rapidu 😉

Rapid měl ale 2 zásadní výhody😒br /> 1) po dynamické stránce dobrý základní motor (konkurenti začínali na atmosferických 1,4 popř. 1,6), takže i základní Rapid byl dostatečně dynamický
2) liftback měl velký kufr, + vzadu dost místa, což z něj bez problému dělalo rodinný vůz.

U konkurence se v tomhle pojetí muselo připlatit za kombi + několik příplatků za vyšší motorizace (často navázanou na vyšší výbavy). A když se tohle sečetlo, tak rázem byl Rapid smysluplný.
Avatar - palix
palix
Súhlasím - hlavne kufor bol na Rapide super, ale aj dizajn bol úplne v pohode. Ak bol o niečo drahší ako Fabia a lacnejší ako Octavia, prípadne iné auto nižšej strednej triedy, tak Rapid mal zmysel.
V prípade že by bol "vyskladaný" ako cenovo porovnateľný s konkurenciou (Focus, Mazda 3, i30...), predpokladám, že prípadný majiteľ takého Rapida by pri porovnaní zrejme nebol úplne spokojný so svojím výberom. Hlavne po tom, čo by si skúsil spomínané autá. Na druhej strane sú ľudia, ktorí niečo ako dobré jazdné vlastnosti auta nevnímajú.
Pre mňa bol Rapid konkurenciou Peuegot-u 301, Citroenu C-Elysee... Škoda, že niektoré verzie boli až veľmi drahé. Ale každý máme možnosť si kúpiť auto podľa vlastného vkusu. Jeden vezme lepšie vybavené "menej dobré" auto, iný radšej lepšie jazdiace a trochu menej vybavené auto.

Čo sa motora týka... Motor nerobí auto. "Silný" motor + slabý podvozok (Rapid) je horšia kombinácia ako slabší motor a super podvozok (Focus 1,6 , slabší Ecoboost, Mazda 3 - 1,5...).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
K poslednímu odstavci - to přirovnání je liché. Rapid samozřejmě podvozkem zdaleka neexceluje, ale v rámci cílové skupiny je akceptovatelný. Tedy podvozek je dostatečný. A k tomu měl prostě Rapid výhodu slušného 1.2 TSI (z pohledu dynamiky). Jel tak ve výsledku líp jak konkurenční 1.6. A to byly základy u konkurence 1.4... :-!
Avatar - palix
palix
Záleží čo konkrétne človek porovnáva. Ak bola cena do istého limitu - bol Rapid samozrejme veľmi dobrým autom. Ak cena dosiahla vyššie uvedené autá, bolo už otázkou priorít, čo človek uprednostnil 😄.
Povedzme si to aj takto - keby som kedysi kupoval auto za maximálne 14 000€ (380 000 CZK), tak v čase kúpy idem pozrieť aj Rapid. Pri vyššej cene mi prišiel Rapid už nejako neporovnateľný - auto niekde medzi malým autom a nižšou strednou triedou. Keď som sadol kedysi do Rapida, tak mi silno pripomínal moju starú Astru G. Klasické autá nižšej strednej triedy súčasnosti pôsobia trochu väčšie, luxusnejšie...
Duke_Nukem
ty jsi ale napsal hloupost. Problémové motory TSI v rapidu vůbec nebyli, to jsou konstrukční roky 2010 až 2012. Jinak to trpí na vše ostatní, na co každý malý, přímovstřikový turbo motor., i ten od Hyundaie To, že se musí vyměnit rozvody (ačkoli to doporučení po 80 tisících mi přijde směšné) není nadstandardní servis. Péče o vstřikovače není potřeba, jen je potřeba netankovat ***. A hlavně tvoje chyba, že si koupíš holou Oktavii v Ambiente a divíš se, že ji pak nikdo nechce. Hezky vybavená Octavie se prodá vždy dobře.
Avatar - Anonym
Anonym
Jak už bylo napsáno v článku, u některých trojkové Oktavky velmi záleží na specifikaci.1.4 TSI Style si drží neskutečně vysoké ceny, naopak 1.6 TDI v nižší a střední výbavě má obrovský propad hodnoty, protože leasingovky jich prodávají desetitisíce a není, kdo by je koupil.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Upřímně jsem nepochopil tu posednutost leasingovek hnusnými základními Octaviemi na čtrnáctkách. Buď to rovnou vozí do Německa, nebo na tom akorát prodělávají.
Duke_Nukem
i leasingovky financují to co chce zákazník. Pokud chce firma velký levný fleet, tak si tam dá levné oktávky. Každopádně nenech se zmást, taková auta nikdy nemůžou jít na e😜ort na západ. Tam se vozí akorát ta vybavená
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pak ale nechápu, kdo tyhle krasavice kupuje.
Avatar - Anonym
Anonym
To by mě taky zajímalo. Ale předpokládám, že zatímco hezké kusy se vozí ze západu k nám, tak tyhle české chudobky po ukončení leasingu jdou někam dál na východ. Si pamatuju první jízdu s trojkovou Oktavkou, půl hodiny jsem se marně snažil nastavit, aby hrály i zadní reproduktory. Až pak mě napadlo, že tam prostě nejsou 😄 A opravdu, v základní výbavě nebyly a leasingovka je tam nenakonfigurovala.
Duke_Nukem
Kdo? český kupující, který chce Oktávku, to že nemá kola a digi klimu nebo senzory je mu jedno, bude levná a bude to oktávka. Rádio si koupí v bazaru, ještě bude hezky blikat! Stejně takový vychytávky neměl ani v minulé fabii/oktávce... a upřímně, někomu to prostě stačí. Akorát ti tu pak do diskuze napíše jak to ztrácí cenu, viz kolega ze slovenska 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak pořád lepší holá Oktávka, než Rapid, rozdíl poznáš po prvním kilometru i když ta Oktávka taky není žádná sláva.
Duke_Nukem
tak víš co, ne každý to bere takto... 100 lidí 100 chutí, proto jezdí jak rapidy, tak holé oktávky...
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že O3 už na 14" nebyla... 195/65/15 je asi základ.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi máš pravdu, nebyly čtrnáctky jako alternativa v TP pro zimní pneu?
Avatar - Emel
Emel
Pochybuju, i ty 15" jsou spíš okrajová věc, většina O3 je 16"... a po faceliftu už 15" vypadly úplně
https😐/www.havex.cz/?…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to možné, asi jsem si to spletl s Fabií. Každopádně ta základní kola vypadají příšerně.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rapid opravdu netrpí vysokým poklesem hodnoty a nebyl drahý. Roční auta se prodávala za stejné ceny, jako nová. Benzínové motory poruchové nejsou, akorát první ročníky více trpí na krátké jízdy a mohou chrastit rozvody.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takhle - Rapid je schade, takže tu s námi bude ještě hodně dlouho a výhoda dostupnosti ND zde prostě je neoddiskutovatelná. Takže jako ojetina určitě ano, má co nabídnout.

Ale bezproblémovost a spolehlivost? Proč v článku nezaznělo😒br /> 1) nižší kvalita a bytelnost proti Octavii I
2) problémy s korozí (opět horší ochrana jak Octavia I)
3) rozvody komplet za 10t. ? Tak to bych moc rád viděl! Protože v neautorizáku bez dokladů komplet výměna 20t. - tedy vč. napínáku (určitě ale záleží na tom, za jaký typ. Protože existuje asi 100 verzí rozvodů jak se snažili průser napravit.
4) co třeba tekoucí turbo?
5) Absolutně bezdůvodně je odmítán diesel, proč? Naopak ve srovnání s choulostivými 1.2 TSI je to snad i lepší volba. Navíc rozvody u TSI opravdu není levná záležitost, takže to už je jedno jestli rozvody nebo DPF... Jenže s dieselem budu jezdit za 5l ...
6) co třeba zatékání do vozu? (dveře)

...

Rapid je klasickou schade. Furt se s něčím budete drbat. Ale za slušný prachy to jde udržet v provozu. Rozvody jsou problém. Řešitelný ale ne levný. Z druhé strany problémové rozvody má z té doby kde co.

Za mě ale třeba Rapid nedává jako ojetina smysl. Za podobné nebo lepší peníze jde sehnat Octavia III. Tam jsou sice obdobné problémy s motory, ale jinak je auto bytelnější, prostornější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hezké shrnutí negativ, ale tak pořád nějak nevím, proč je to dobrá volba, pokud to nekoupíš od někoho za hezké peníze v hezkém stavu (což platí o jakémkoliv autě). Vstupní náklad na koupi je vysoký na úrovni kompaktů stejného stáří a ceny, mnhody i vyšší.

U jiných aut dostaneš možná lepší techniku, komfort, a z mainstreamu ty ceny servisu budou +/- podobné na takto staré auta. Tohle není jedničková ofce, na kterou vše stojí pakatel, bohužel..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
(což platí o jakémkoliv autě... NE, to právě o jakémkoliv autě neplatí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
O kterém z konkurentovi Rapidu - dejme tomu C segmentu z let 2012- 2018 to neplatí ?

Když mi někdo nabídne po prvním majiteli za dobrou cenu a s plným servisem😒br />
Oktávia 2 a 3/Leon/Golf - stejná technika, až na nějaké výjimečné kombinace a nebo špatné kusy to bude stejně dobrá koupě, osobně bych nebral moc ojeté DSG

Fokus3 - až na 1.6Ecoboost opět dobrá koupě, automatu bych se vyhl s větším nájezdem, možná bych si dal pozor i na 1.6Tdci, nýbrž v těchto letech byly oba motory nahrazeny novějšími a spolehlývmí 1.5tkami.

Astra - možná až na motor 1.4T, jinak proč ne ?

Mégane - zde nevím o problematické motorizaci těchto let

Civic - až na 1.5T, taktéž ok

Auris - neznám problamtickou verzi

P308 - neznám problematickou verzi, i když tam asi ze začátku 2012 jsou ještě kusy předchozí generace s THP, to bych nechtěl.

Tipo - neznám problematickou verzi

Mazda 3 - vyhl bych se dieslu, jinak ok

Hyundai i30/Ceed - neznám problematickou verzi
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mégane - 1.2 TCe je choulostivý motor.
Civic - drží si ceny.
P308 - tam jsou problematické skoro všechny. 1.2 THP musely mít kvalitní benzín, 1.6 kdovíjak se dařilo postupně řešit, 1.2 PT měly jednu dobu problém s rozvody, 1.6 HDi je hádám pořád ten samý motor s problematickou výměnou oleje, 1.5 teď má nějaký problém s močovinou. Nejlepší je 2.0 HDi, to je vždy sázka na jistotu.
Mazda 3 - první ročník údajně neměl adekvátní protikorozní ochranu podvozku.
Hyu - 1.6 GDi trpí na to samé co jakýkoli přímovstřik, údajně docela výrazně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mazda 3 - nekvalitní lak, Mazda hnije
Francouzi - THP jsou také problém, ale výrazně míň ND
Mégane - problémový první 1.2 TCe, i 1,6 benzin měly vrtochy, byť řešitelné
Japonci - drahé ND + dostupnost

Takže je krásné že ti někdo nabídne auto s jasným původem, ale ne vždy je dobré ho vzít.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže vlastně +/- stejné problémy u některých věcí, jako u Rapida.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
S jedním zásadním rozdílem - na Rapida je spousta dostupných ND.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Od roku 2003 máme v rodině i jiná auta, než Škodovky a nikdy se mi nestalo, že by na něco nebyly díly.. v jakém roce nebo pr.eli žiješ proboha?! Vše auta prodávanaá nová v ČR...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zřejmě jsi nesháněl něco jiného než běžné spotřební díly... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, dá se to tak říct, naštěstí mi nic moc jiného na autech neodešlo, ale byly to často i věci v motoru, či převodovka, vzdy to bylo dostupné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak to se nedivím tvému názoru, který je ale mimo.

Dnes máš nespočet změn ve výrobě. A ono jestli např. seženeš díl v požadované barvě znamená výrazné rozdíly v ceně opravy.

Různých kombinací dekorů atp. je taky hodně. Takže sehnat příslušný díl není až tak snadné jak si myslíš.
Avatar - palix
palix
"rohYpnol" - k Mazde porovnateľnej s Rapidom doporučujem prečítať😒br />https😐/www.auto.cz/…vadesatek-135909
:-!
Nič proti Rapidu, ak ho niekto chce, nech si ho kúpi. Ja radšej za podobné peniaze niečo iné. S maximálnou radosťou a kľudom by som bral Mazdu 3 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tahle Mazda není s Rapidem porovnatelná ani za mák! To auto směřuje úplně jinam než Rapid. Rapid je prostorný praktický. Mazda je všecko jenom tohle ne. Pominu nekvalitní lak a antikorozní ochranu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pakatel možná ne, ale nejsou tam ani žádné pasti typu DPF za 50 tisíc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Naftový Rapid nemá DPF ?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Má, ale stojí asi 12 tisíc, nevím přesně. U Škody je jakýsi program na odkup ucpaného filtru.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Repas DPF určitě není za 50...

A znovu - komplet rozvody jsou za 20 mimo autorizák... A je to jistota, že to budeš řešit (a nevyřešíš to stejně).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč nevyřešíš? V Rapidu rozvody nepřeskakují.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nevyřešíš protože to je konstrukční problém. Vyměníš rozvody, ale nové rozvody opět nevydrží. Jen vydrží o něco déle jak ty původní. Vzhledem k tomu že původní vydržely klidně jen 40 tis. km tak to není pochvala že vydrží víc než ty původní.
Duke_Nukem
pokud jezdíš jako normální člověk, což cílovka Rapida v drtivé většině určitě jezdí, tak rozvody vydrží mnohem více než 40 tisíc. Moje zkušenost, je že slušná auta vydrží 120 tisíc v pohodě, pak většinou rachtají, takže bych asi doporučoval výměnu, nicméně jsem viděl desítky kusů s původními rozvody, které měli víc jak 150 na budíku, a kromě toho že rachtají při studeném startu se nic neděje. Těch přeskočených jsem na Rapidu viděl opravdu málo, jak jsem psal i výše, není to TSI 2010-2012 kde to bylo běžné, už po těch 40 tisících jak píšeš
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jedna zkušenost i přímo v rodině. Výměna v cca 60 tis. km. Slyšet byly už ve 40 tis. Takže asi tak :-!

Není to pravda že vydrží 120 tis. v pohodě. Pokud člověk jezdí delší trasy, tak rozvody jsou v pohodě. Čím kratší trasy se jezdí a čím víc startů, tím jdou rozvody do kopru dřív. Limitním pro rozvody v podstatě nejsou km, ale počty startů.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale rachot neznamená, že přeskočí. Můžeš si je nechat změřit a podle toho má smysl rozhodnout o jejich výměně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle jsou kecy.

Nechat změřít = rozebrat. A když už to máš rozebrané tak nevyměnit = kravina.

A když zvuk je špatný, tak nevyměnit = koleduješ si.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rozvody by měly jít změřit přes diagnostiku. Já si (byť ne u TSI) koleduji nějakých víc než 5 let na doporučení servisu a jak na potvoru ještě nepřeskočily.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Změřit přes diagnostiku = nesmysl.

Ne každý rozvod umí přeskočit. To že je hlučný ("vytahaný") proto prostě obecně neznamená že přeskočí. U TSI bohužel přeskočení umožněno je. Byť uváděli že u poslední modifikace 1.2 TSI EA 111 už ne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Není to nesmysl, ale normální servisní postup. Byť nevím, zda je to možné u 1.2 TSI.

O tom přece celou dobu mluvím, že do Rapidu se nedával původní EA111, který musel dostat nové rozvody třeba co 30 tisíc km. Je v něm modifikovaná verze motoru, která mírné natažení řetězu snese. Ačkoli rachtání tím nezmizelo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Promin, ale obhajovat rachtající rozvody u TSI je k čemu dobré? Rozhodně to není nic normálního s čím by si chtěl provozovat zánovní auto a cestovat třeba s rodinou po ČR či Evropě, ne ?

Když se to objevilo poprvé, reklamaci uznali, po 30 tisících se to objevilo znovu, druhý pokus a po vyjádření e😜erta z Š.auto bylo řečeno, že je to vlastnost a nazdar... co s autem bylo dál nevím, bylo mé ex (O2 2011 1.2TSI 77kw).
Duke_Nukem
Ale já to neobhajuji, já jen píšu, že problémy s rozvody už nejsou takové jaké byli v prvních letech TSI, a že dle MÝCH zkušeností (ať už z vlastního auta,nebo několika desítek jiných) je zbytečné je měnit po 80, ale spíše až při 120, kdy začínají rachtat. A také dodávám, že jsem zažil i auta s původními rozvody a 150 tisíci km, a jediné co, tak při studeném startu si zarachtal řetěz - osobně bych tak tak daleko zajít nenechal, ale dle Škody nemají interval výměny, pouze se musí kontrolovat a vyměnit když je potřeba... a to auto s těmi 150 jezdilo jen do škodovky... takže i soudruzi mechanici s tím problém neměli.. a mobilitu to mělo, takže správně by to nemělo být tím, že je zavrhl zákazník, protože to by přišel o mobilitu... ale jak píšu, to jsou mé zkušenosti - pokud někomu rachtali ve 40, neříkám, že se nemohlo stát...
Th0r
Cilovka Rapida je sluzebni auto, ktery nic neboli. Kazdodenni zazitek ze silnice 😁 Zoufalci s nejakym brakem v kufru, zenouci se ten svuj sunt nekam udat. To je realita 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Divil bych se, kdyby šla za stejné peníze sehnat hezká OIII.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Octavie III docela cenově spadly (je jich hodně).
Th0r
Vesmes holobyty, s obrim najezdem. Tri roky stara, s klidne 200k km. Kdo soudnej si to koupi. Zduraznuju soudnej. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Auto, co má po tří letech 200 tisíc km (to je ale extrém, mívají tak 150), je ideální ojetina. Takové auto dostávalo servis a tyhle kilometry asi pravděpodobně nenajezdilo po Praze i když i takové jsou. Bude tedy mít vyměněno dost klíčových dílů, které by třeba kupce ojetiny se 100 tisíci km teprve čekaly - rozvody, destičky, někdy i spojka, či díly podvozku.

Rozhodně mi to z ekonomického hlediska třeba na 3-5 let jako ojetina dává větší smysl, než za více peněz starší, ale podezdřele málo ojeté auto, když cíl toho auta jsou fleety. U takového si budu dávat větší pozor, co mu asi tak bylo...

Sám jsem před deseti lety koupil dvouleté Mondeo se 145 tisíci km, to auto bylo v perfektním stavu, jezdil ho právě nějaký obchoďák, bylo jako nové. Za dalších 7 let jsem s ním najel ještě jednou tolik a šlo do světa.
Koumes
Škoda že nezůstal 1.6 Tdi až do konce výroby. Volil bych znovu dva roky starou ojetinu s rozumným nájezdem. Absolutně bezproblémové auto bez investic za skoro šest let provozu.
drakulina
Mám 16 let jedničkovou octávku 1.6 benzin kombi a má spokojenost je maximální, absolutně bez problémů. Synovec si koupil rapida, 1.2, má ho asi tři roky a neustále s tím má nějaké trable...Jednou má pod autem louži oleje, pak mu v motoru něco rachotí a pořád jen platí a platí...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. TO je ten pokrok. Škoda nic lepšího než ovce 1 nevyrobila a zřejmě už ani nikdy nevyrobí.
Avatar - palix
palix
Octavia 1 bola robená tak, aby to bolo skvelé auto. V tej dobe sa ešte tak nešetrilo. Potom už bol prístup k autám rovnaký ako ku spotrebnému tovaru.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ovce 2, pokud se vyhneme těm problematickým kusům, co reznou (snad je to jen nějaká série), tak s 1.6 či 1.9TDi není taktéž špatná volba a jízdně je to o dost posun k lepšímu.
Th0r
Tak nemel.sockovat a dokoupit si petiletou zaruku. A ta oktakrava, to musi bejt teda taky skvost. 😁 To je muj vlhkej sen, jezdit v ohnily popelnici z praveku :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Tak na nákupy a cesti k lékaři by to i dnes mělo stačit, ne? Pofaceliftová verze měla čtyři hnezdičky EuroNCAP a určitě rezne méně než většina aut tehdejší doby. Třeba Focusy z tehdejší doby už mají z prahů doslova prach.
Ale upřímně, vzhledem k docela záludné přetáčivosti bych se asi i bál do jedničkvoé Oktávky sednout
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fokus 1 je bohužel až na pár hezkých kouskůch napaden morem a dost kusů jsou po smrti, protože to před pár lety byla hodně oblíbená ojetina, která když je v pořádku, tak skvěle jezdí, ale ona už i většina Fabií 1 a Oktávek 1 taktéž.

V této cenové vybíráme poslední dobou auta, tzn auta ze stáří 15-20 let na nákupy a popojíždky.

Můj favorit je vždy Renault - nejlepší antikorozní ochrana proti konkurenci, pokud není bouraný a špatně opravený, nehnijí - Clia2/3, Mégany2. Popřípadě Peugeot (207/307). Za ty roky se už ví, který motor ano a který ne, pro mne mají výhodněji servisovatelné automaty - měniče, dílů je dost a dostupné a že někomu něco vrže v interiéru? Koho to za 50-80 tisíc zajímá? Opovrhovaná auta prvokupci a diskutéry jsou v této cenové při dobrém hledání slušnou volbou.

Nakonec jsme koupili zatím Clio 2 a Yarise 2 (ten je mechanicky i konečně karoserií snad nejspolehlivjěší auto z této dekády dle statisik, bohužel se finančně nachází již na horní hranici). Většina aut koncernu VW, tedy těch manistreamových v této cenové, co jsem obešel, byla nahnilá, ať už je to O1,F1, tak i Golf 4-5 a O2.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky provozuji popelnici z pravěku, na rozdíl od Škodovek nerezne a nese.e tě, když ti to nejakej mamlas v moderním autě, co neumí parkovat ojebe na parkovišti.... a plánuji to vyměnit až doslouží zase za podobnou věc.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Th0r
Na clanku je nejlepsi galerie. Rapid jakeho svet asi nevidel 😁
Avatar - Anonym
Anonym
No jo, tzv. "novinářská specifikace". Škodovka dává novinářům na testy vždy jen nejvyšší výbavu.
Realita je samozřejmě jinde. Vzhledem k nesmyslné cenové politice Škodovky má jen asi třetina Rapidů tempomat. Často chybí multifunkční volant a občas jde vidět i neuvěřitelná rarita - "poloviční" multifunčkní volant, tzv. vlevo multifunkce na telefon a rádio je, ale vpravo na palubní počítač chybí! Naopak překvapivě docela často mívá Rapid xenony.
Pandrhola2
A co takhle v článku zmínit motory 1.0Tsi 70kw a 81kw?
Michal Zázvorka
Máme doma 2 rapidy 70kw a 81kw.urcite doporučuji koupit ten silnější je to rozdíl nejen ve výkonu ale i v brzdach.a hlavně ten silnější je 6 ti kvalt což je super na dálnici.Pri 180km/h na německé dálnici točí motor 3500 otáček .To není mnoho.Takze za mě super.