Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic – Konečně má smysl

95 komentářů

ProchyToman
Dekuji za test. Nejsem cilova skupina, casto v tom vidim zensky a asi jsou spokojeny. Po modernizaci v interieru ve stylu ostatnich merglů budou asi dále. Pro me ale i diky cenové relaci GLA jsou dalsi zapsane plusove body pro model GLB, ktery nejen pomerem cena/hodnota dava smysl, ale i vzhledem s odkazem na GLK je mi sympatičtější.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Proč má Mergl zapotřebí dělat to co vidím u hodně japonců (naposled na tej Ravce nebo CX30)
Je to snad nutný vzít plast na výrobu popelnic a ojet celé auto po obvodu? Ochrání to něco tak perfektně, že to má smysl? Já vím, že to už měl před X lety allroad atd. ale za mě je to otřesný kdykoliv a kdekoliv. Jestli je ale důvod, že to z aut udělá automaticky offroad tak to potom jo! 😒]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Vidím to úplně naopak. Plasty jsou u SUV v podstatě nutnost, protože auto opticky odlehčí. Jakmile se to (např. u vyšších verzí) nalakuje všechno do barvy karoserie, vznikne opticky těžkopádná panděro po zemi tahající obluda.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Díky za názor k zamyšlení :yes: Asi jsem trochu přestřelil v opojení “kdykoliv,kdekoliv” samozřejmě s chladnou hlavou mi jde o decentnost a cit s jakým to designéři vymyslí a aplikují. Někdy je to fakt úlet.
h.onzyk
Přesně, k SUV a crossoverům to patří, mě to nejvíc bije do očí u Fordu Puma, ST-line paket i k tomu autu vyloženě nesedí, "normální" verze vypadá líp a myslím, že kdyby udělali Active, tak to bude nejhezčí varianta. Mazda CX-30 se mi vyloženě líbí.
Avatar - white label
white label
Svým způsobem máte pravdu oba, jde o krajní názory, jeden píše nesmyls, druhý nutnost.
Pravda je, jako obvykle, někde mezi tím a vždy bude hodně záležet na konkrétní aplikaci.
Např. u crossoveru na bází kombi (typicky zmíněný allroad), plasty opticky nic moc odlehčovat nemusí, proto jsem taky při konfiguraci allroadu (A6) zaškrtl plné lakování, zejména ty (tmavě šedé) plasty k tmavým lakům lehce evokovaly Fabii Junior.
Na druhou stranu taková bílá X5 v eMpaketu, tedy kompletně nalakovaná na bílo (od hlavy až k patě), vypadá jak splašená lednice. U tmavých aut samozřejmě nemají černé plasty takový efekt, jako u světlých. Obecně světlým SUV obvykle ty sport pakety dělají spíš medvědí službu, co se vzhledu týče.
A v neposlední řadě jde o správnou míru. Pro příklad zůstaňme u vzpomínané CX-3, která má lemy blatníků zbytečně přehnaně masivní (na tak malé auto), přitom větší CX-5 je má zvolené přiměřeně, tedy méně masivní, než menší CX-3.
V případě GLA (viz titulka) je hmota lemů blatníků zvolena správně (podobně jakou CX-5), naopak to oplastování prahů mohlo být o kousek nižší, opticky by to autu prospělo, a bylo to přiměřenější k plastovým lemům blatníků.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
V tom není diesel, manuální převodovka a ruční brzda? :no:
Avatar - Alf1k
Alf1k
Ty se už vyhrab ze zákopu Ádo 220D (“D” to písmenko víš) značí naftu.
evocolt
Ado potrebuje mat celu zostavu v aute,lebo inac to prenho nie je auto podla jeho gusta :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pos...... zkur..... asistenty 😲
Aby v jedné situaci z milionu někomu LA pomohl, musí povinně milionkrát vysírat cukáním volantem. Já fakt ty zm... v EU komisích nenávidím.
evocolt
S tymi asistentami v aute mas 100% pravdu :yes:
Cim dalej to bude horsie a horsie a zachvilu tych asistentov nebudes moct ani vypnut.
Karle,nikto ta (mna,nas) ale nenuti kupovat nove auta 😉
Veterany a youngtimery maju svoje caro :-!
Avatar - Alf1k
Alf1k
Jako jo, zaplať pánbůh je mám ve svém autě všechny v lajně na čudlíkách, takže jsem to jedním klikem vypnul a dokud to nezmáčknu tak se to už nikdy nezapne 😄
Jednou jsem byl donucen jet někam firemní Fiestou kde je to normálně na zabití bez přehánění tak sem se lekl, když jsem přejel v dvoupruhu přes čáru. Takovej zásah do volantu jsem nezažil, to je šmejd neuvěřitelnej.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Stačí používat směrovky. Naopak prave kvuli blbeckum, kteří ty směrovky nejsou schopni používat, bych to nechal nevypinatelne. Stačí dělat to co se má a nepotřebujeme tyhle asistenty.
webpaja
Nemáš pravdu, systém je funkční za ideálních podmínek pro ty, kteří nejsou schopni udržet svůj vůz v jízdním pruhu.
Pokud ideální podmínky nejsou, tedy užší pruhy, výmoly, propadlé kanály, nenadálá situace, hloupě udělané dělení pruhů, může být tento asistent spíš nebezpečný.
Přestože ho vypínám, umím si ho představit pro spoustu lidí jako využitelný na dálnicích, širších městských, ideálně vícepruhových komunikací, nebo hladkých a širších okreskách.

Zklidnil bych tedy dikci... 😉
Avatar - xxc
xxc
Praveze v uzsom pruhu by to mohlo pomoct, pri opravach dialnic je niekedy problem ist v uzsom pruhu vedla kamiona. Dobry asistent by si s tym mohol poradit lepsie a pomahat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
U mne v užším pruhu se sam vypne a necha to na mne dokud se pruh nedostane na nějakou dostatečnou sirku.
Avatar - xxc
xxc
Prechadzanie cez ciaru len tak nie je legalne. Ja som so svojim asistentom spokojny, raz tocim ja, raz on, doplname sa 😄 Inac takych sa najde vsade, co jazdia cez ciaru a potom clovek nevie, ci su opiti, alebo idu do komy, stracaju vedomie a su nebezpecni pre okolie.
ptr078
No vzhladom na stav vozovky, napr Slovensko, Cesko, Velka Britania, je castokrat jazdenie cez ciaru nevyhnutnost, ak mas svoje auto rad 😉
Avatar - white label
white label
editace
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Co to je Cesko? :no:
Avatar - pradeda777
pradeda777
Česko je něco jako Moravsko nebo Slezsko pro Čechy...... :-!
Avatar - beibej
beibej
česko je po vzoru Francouzsko nebo Italsko. 😒]
traveldrive
Je to často nevyhnutnosť aj keď ho nemáš rád. 😉 Mne už napríklad tento asistent zblbol na vyznačenom pruhu pre cyklistov, ktorý ide krížom cez jazdný pruh pre autá.
Avatar - xxc
xxc
Preto je dolezite, aby sa asistenty zdokonalovali. Jasne, ze niekedy to zblbne, ale vacsinou to pomoze.
traveldrive
Riadna blbosť... :no: Niektoré veci skrátka nemajú v aute čo robiť, a pokiaľ ich asistenciu potrebuješ, tak nemáš čo za volantom robiť ty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne spis prijde, ze výrobci to nejsou schopni optimalizovat. Taky jsem se tech zásahu trochu obával a reaguje to opravdu jen v případě najetí k čáře. Falesne zasahy, za rok a pul a 52tis.km, nevybavuju si jediný.
Ale chápu, že někdo, kdo není schopen pouzit směrovky nebo udržet svůj pruh, tak se lekne pri zásahu. Ale nedelam si iluze, že by to třeba VW nejak dotáhnout, aby to fungovalo, kdyz mu nefunguje ani základní sw.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo tak kvůli tobě to dělají...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz mi to za celou dobu prakticky nezasahne, tak ano. Dělají to kvuli mne, narozdil od tech co potkavam na silnici, směrovky používám.
Zatím jsem si všiml u lidi, kteří na to nadavaj, ze prave maji problém používat tu základní vec, levou packu pod volantem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Když někomu uhýbám na krajnici, nebo si na prázdné silnici trochu narovnám zatáčku, nechci dávat blinkry.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo tech co na prázdné silnici narovnávají zatáčku potkavam proti sobe v zatáčce denně. Uhybani na krajnice je jina vec, a zajiste to musíš dělat denně. To pak chapu. Kdyz dělám prostor tak to jednou pipne pri najetí na čáru, a hned se to samo vypne, kdyz se ta cara přejede. S tim se da zit lepe, nez s blbama, co nepoužívají směrovky nebo v zatáčce potrebuji i protisměr
Avatar - Alf1k
Alf1k
To je přesně to moralizování na který jsem fakt čekal. Nechtěl jsem na tebe reagovat nahoře protože máš hned jasno. Směrovky se mají používat a se.rou mě všichni co to nedělaj, ale taky v situacích, který to vyžadujou. Když prostě ve 2 ráno jedu SÁM po tříproudé cestě a pro sebe ve svém směru mám 2 pruhy a plynule třeba přejíždím z pruhu do pruhu tak sorry raději budu mít ruce na volantu než blikat směrovkou do tmy pro nikoho. S asistentem jak otrok musíš. Ano můžu jet v těch táhlejch zátáčkách v jednom pruhu jak de.ment, však ideální stopa a vyhejbání třeba kolejím, dírám, vodě.. To musí bejt radost bliknout si u každé takové hovadiny denně 100x aby ti něco hned nehrabalo do řízení že? 😂 S tou Fiestou to bylo o tom, že jsem viděl na dálku u krajnice zvíře, takže noha z plynu a šup do druhého pruhu ať mám víc prostoru na reakci a v tu chvíli kdy skenuješ očima prostor a soustředíš se tak ti ten geniální asistent škubne volantem tak, že kdyby ten volant držel někdo z dnešních supermanů za volantem tak se asi točí. Super tleskám, čau.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok dik za vysvětlení. Přesně jsem to čekal, kazes vodu, pijes vino. Nadavas na ostatní ze nedávají směrovky a sam je nepoužíváš.
Kdybych nepoužíval směrovky, taky by mne to s*alo, to chápu.
dr.Remorey
Poskoc si, stojíš si na vedení. Blinkr je znamení o směru jízdy. Používám ho vždy, když mám to znamení komu dát. Když kolem mě půl km nikdo není, blikat sám sobě fakt nepotřebuju...
Avatar - Mikesus
Mikesus
§ 30Znamení o změně směru jízdy
(1) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat kromě případů uvedených v jednotlivých ustanoveních také vždy při změně směru jízdy, vybočování z něho, nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

(2) Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu s ohledem na okolnosti provozu na pozemních komunikacích, zejména na řidiče jedoucí za ním a na povahu jízdního úkonu.

(3) Znamení o změně směru jízdy se dává směrovými světly. Není-li jimi vozidlo vybaveno nebo při jejich poruše, dává se znamení upažením. Paží ohnutou v lokti nahoru se dává znamení o změně směru jízdy na opačnou stranu. Vyžadují-li to okolnosti, zejména není-li znamení dávané směrovými světly nebo paží dostatečně viditelné například pro šířku nákladu nebo za snížené viditelnosti, musí se dávat znamení jiným zřetelným způsobem, například způsobilou a náležitě poučenou osobou. Jinak smí řidič provést zamýšlený jízdní úkon jen tehdy a takovým způsobem, aby nebyli ohroženi ani omezeni ostatní účastníci provozu na pozemních komunikacích.

(4) Znamení o změně směru jízdy dávané směrovými světly ponechá řidič jen do doby ukončení změny směru jízdy, vybočení z něho, nebo pokud vozidlo nezaujme místo v jízdním pruhu, do kterého přejíždí. Znamení o změně směru jízdy paží se dává jen před započetím jízdního úkonu.

(5) Při vjíždění na kruhový objezd a jízdě po kruhovém objezdu, nepřejíždí-li z jednoho jízdního pruhu do druhého podle § 12 odst. 5, řidič nedává znamení o změně směru jízdy; při vyjíždění z kruhového objezdu řidič je povinen dát znamení o změně směru jízdy.

Je to možná pro někoho zbytečné, ale proto na tý silnici je tolik debilů, co nedávají směrovky. Nejdřív to začalo tím, že když tam nikdo není, tak nemusí. No a pokračuje tím, že je přestanou dávat automaticky až nakonec vůbec.
Neříkám při krizové situaci, např. to zvíře na silnici. Ale jen tak nedávat, protože mne nikdo nevidí je ukázka hlouposti. Takto člověk ztrácí automatizaci. Když nikoho nevezeš, taky řadíš bez spojky?
webpaja
Zbytečně to hrotíš, cestou do kanceláře mám krásnou zakroucenou a na kilometry přehlednou okresku. Pokud jedu brzy ráno nebo večer, pak je prázdná. V rámci volby nejlepší jízdní stopy je i díky ne ideálně namalovaným čarám jízdních pruhů mnohem lepší místy jet svojí stopu. Jsem snad kvůli tomu hlupák, co neumí řídit a ohrožuje jiné?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak na tu jednu cesty si to můžeš vypnout, ne?
traveldrive
Cituješ to pekne, ale tento asistent nie je o smerovkách. Funguje to na ideálnych cestách, ale koľko takých je? Rezať zákrutu na poloprázdnej okreske mi príde celkom normálne, tebe nie?
dr.Remorey
Díky. Jak říká klasik. Komu není shůry dáno, ten je blbej.
traveldrive
S väčšinou vecí máš pravdu, ale dávať blinkre, len keď si myslím, že ma niekto vidí, to môže robiť len debil ktorý nepatrí za volant. A je vás takých žiaľ dosť.
Avatar - xxc
xxc
Presne tento pristup som skusal v autoskole ako mlady 😄 Hned ma instruktor opravil, ze v zakone nikde nepise, ze nemusim pouzivat smerovky, ked nikto nepozera. Aspon na Slovensku to tak je.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Nemáš zač, když jsi nic z toho nepochopil. Ve tvé bublině je každej kdo neblikne kvůli žábě na cestě hovado co káže vodu ale pije víno. Tvoje soudnost je k smíchu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Koukam, ze to nechápeš, nebo nečteš. Uz jsem tu psal, ze to chápu u krizove situaci, např kvuli zvířeti.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Tak já nevim. 😁 Popsal jsem ti X situací kdy je to nebezpečný a kdy použít směrovku není čas nebo je to v tu chvíli nesmysl (vztahoval jsem to hlavně k té Fiestě a příhodě z jedné z pracovních cest) a ty jsi mi na to napsal, že kážu vodu, piju víno.
Vzápětí sám napíšeš, že to v těch situacích (zvíře atd.) chápeš a že já nečtu.
🤷🏻‍♂️ 😄
h.onzyk
Když jsem někde, kde je vidět, jsou vysečený meze, atd. tak proč bych si tu zatáčku nezkrátil. Kam nevidím, nejedu a když jede někdo proti tak zatáčku nezkracuju, na to nepotřebuju asistenta, ten má význam leda tak někde na dálnici.
traveldrive
Resp. pri uhýbaní ten blinker ani nestihneš dať. Rozmýšľam, aký blinker pomôže, keď sú po ceste staré čiary, napr. keď niekto preorganizuje križovatku...
Avatar - xxc
xxc
pomoze hocijaky blinker 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz je vic car, případně staré hůře viditelne, samo se to vypne.
webpaja
Jak kdy a jak u čeho. Komentuješ a obhajuješ Lane asistent u MB, zkusil jsi ho?
Avatar - xxc
xxc
Fungovat by to malo vsade podobne, su predsa nejake normy, co to ma splnat a ako to ma fungovat. Alebo je to v Mercedese fakt take zle?
traveldrive
Čo všetko by malo byť a nie je... Tie normy evidentne stoja za h o v n o. A tento asistent tiež.
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak o tomhle si iluze vůbec nedělám. Když by to mělo fungovat všude podobně, to by nemohlo být na to tolik stížností.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jestli to u MB takhle nefunguje. tak se pak nedivím těm nadávkám.
Ano zkusil jsem ho, ale na krátké cestě a to člověk takové případy moc nezjistí.
To jsi mne docela překvapil, že ani MB není schopen to dotáhnout do určitého stádia.
Pak ovšem není na místě nadávat na Lane assist, ale na MB, případně další automobilky, které nejsou schopni ten SW odladit.
traveldrive
V akom aute? Štandard to rozhodne nie je, v mojom aute sa to samé nevypína.
Ten asistent by bol znesiteľný, pokiaľ by bol trvale vypnutý a mohol by som si ho zapnúť, len keď chcem. Nie opačne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
U mne, pokud ho vypnu sám, je trvale vypnutý.
Pokud je víc čar, nejednoznačných, případně nějak užší pruh bez nějaké rezervy, vypne se sám automaticky dokud není situace přehledná.
Takhle to dělá v Toyotě, konkrétně LTA je to označeno.
webpaja
A v případě, kdy se vypne sám, tak chrání jak?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud se jedna jen o úzký pruh např, tak pouze zvukové pri najetí na čáru. Pokud zmatenými carami, pak se vypne uplne a nechrání nijak. A sam se zapne až když rozezná jasne cary.
traveldrive
Si idealista. Ja napríklad bývam v oblasti, kde sa veľa stavia a budujú sa nové cesty a diaľnice. Každú chvíľu je doprava organizované inak a žlté pásy rôzne križujú tie pôvodné biele, prípadne sú tie žlté už aj poničené. Tiež niektoré biele sú "dvojgeneračné", tie staré sa ešte celkom nezodrali a nové sú namaľované inak. A poviem ti, pred každou jazdou vypínať jedného zbytočného asistenta, to je, jak hovoríte vy Češi, riadny opruz.
webpaja
A na tyto argumenty se nadá říct ani popel. 😉 :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
V takových oblastech taky jezdim. Potrhana rozházené žlutá cara. Případně několikrát lepená. A vis co se děje? Ten asistent se v těchto situacích sám vypne
webpaja
Znovu, mluvíš o kterém autě?
Avatar - Mikesus
Mikesus
O vlastním. mluvite tu obecně o lane asistu, nikoli ( i když ty asi jako jediný z vlastní zkušenosti s tímto modelem ) o konkrétním voze.
Když vezmu, na co jsem od začátku reagoval😒br /> "Aby v jedné situaci z milionu někomu LA pomohl, musí povinně milionkrát vysírat cukáním volantem"
"S tymi asistentami v aute mas 100% pravdu"
Což je samozřejmě zobecněný nesmysl. Někdo to naprogramuje lépe, někdo hůře. Ale to, že si koupím auto, od někoho, kdo to neumí naprogramovat neznamená, že ten systém je obecně špatný
webpaja
Ale já nezpochybňuji, že někdo z toho může vřískat nadšením. Na druhou stranu nechápu nemožnost vypnout defaultně nebo v rámci nastavení konkrétního řidiče.
traveldrive
V mojom aute nie. A mám zrovna nové, rok výroby 2020.
Avatar - Mikesus
Mikesus
vyrobené v 2020 a technicky jak staré? jeslti +- taky tak, tak to je docela smutné, že daná automobilka na to kašle.
Avantime
No neviem, z verzie GLA 200d som bol trochu sklamaný čo sa týka spracovania interiéru, ale hlavne automatu, ktorý v meste šklbal a motor sa hlučne a neochotne rozbiehal. Auto nemalo top výbavu a stálo nejakých 48-tisíc eur. Z môjho pohľadu je dobre vybavený Tiguan s novým 2,0 TDI Evo a o 5-tisíc € nižšou cenou lepšou voľbou čo je podľa mňa dosť trapas.

Viackrát sa to tu riešilo, že prémiové kompakty v základe sú bieda a s poriadnym motorom a výbavou už naopak nemusia dávať zmysel. Na druhej strane keď niekto väčšie auto nepotrebuje a má na to vyšperkovať si GLA, tak prečo nie, len teda tá očakávaná kvalita v interiéri je až pri AMG verziách.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Do osobního auta si kupují automat jen ti, co neumí řídit.
Daniel Matusek
Ado takhle často argumentují ti co by ho chtěli ale nemají na něj..Věřím že to není tvůj pripad ty budeš spíš konzerva 😄
webpaja
Mám na firmě obě generace GLA a rozdíl je obrovský, neodpovídající běžným generačním změnám. Zatímco původní model bude stísněný i menším, štíhlejším postavám, nový je úplně jiná liga. Bez protestů pojme komfortně čtyři dospělé, díky posouvání zadních sedaček se dá laborovat s objemem kufru. Ten má navíc i objemnější objem pod podlahou.
Sezení je pocitově mnohem výše a odpovídá spíše SUV než crossoveru.
Rozdíl mezi původní jednotkou 2,2 a novým 2,0 je neporovnatelný z hlediska kultivovanosti, průběhu a podání výkonu, původní neuhlazená dvouspojka je nahrazena hlaďoučkým osmikvaltem, který nepoměrně lépe zvládá potřebné změny dynamiky. Dokonce i základní 200CDI nejede vůbec špatně, ale hlavně minimálně o litr úsporněji než dříve.
Podvozek je i přes vyšší stavbu podobně stabilní, na 18" kolech velmi pohodlný, jen je obecně více cítit vyšší stavba vozu. První GLA funguje jako klasický HB, nová jako lepší crossover.
Z hlediska nastavení jízdních asistentů je potřeba po každém nastartování deaktivovat ten pro udržování v jízdních pruzích, jeho zásahy jsou zmatečné, hrubé a nebezpečné. O mnoho lépe to má faceliftované GLC, kde stačí vypnout jednou, naopak GLE má nastavení jako GLA.
Řízení je dokonce příjemnější než u X1 a potvrzuje se, jak velkou péči naladění posilovačů věnoval MB všem posledním modelům, za to mu patří potlesk.
traveldrive
"Horší je to s asistentem pro jízdu v pruzích, jenž vehementně reaguje na každou situaci, která se mu jen trochu nelíbí. Namísto upozornění rovnou sáhne do řízení, což je nepříjemné. A bohužel se tak děje i na cestičkách mezi vesnicemi, které o nějakých bílých pruzích v životě neslyšely. Proto jsem tohoto pomocníka nechal téměř vždy odpočívat. Je tak nutné učinit skrz infotainment před každou jízdou." - toto nie je len nepríjemné, ale vyslovene nebezpečné. Nerozumiem tomu, kto a prečo povolil zásah elektroniky do riadenia auta len na základe nejakej čiary na ceste. Argument, že to ide vypnúť je mimo, prečo sa má človek pred každou jazdou hrabať infotainmente?
webpaja
Naprostý souhlas :yes:
traveldrive
Dík. Rozhodne to nie je o dávaní smeroviek ako tvrdí Mikesus vyššie. Akákoľvek čiara mimo vyjazdenú stopu, obchádzanie jamy, alebo aj kľučka okolo cyklistu, ktorý nečakane vyletí z chodníka na cestu - to všetko mi trhá z ruky volant a stresuje 10x viac ako sama vzniknutá situácia. Nenávidím týchto debilných asistentov.
webpaja
Ano, rozumíme si. Osobně dávám znamení o změně směru velice poctivě a přesto je asistent otravně nebezpečný.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já chápu obě strany. Člověka, který je zvyklý se autu věnovat a řídit, to naštve. Jenže pak vidím na silnicích ty kupy pitomců čumících do mobilů (a toho fakt přibývá), lidí najíždějících zásadně na střed silnice a neuhýbajících protijedoucím autům, a dalších manévrových mistrů, a říkám si, že ty asistenty právě kvůli takovým mají smysl jako nevypínatelné. Protože řidičů ubývá, zatímco těch druhých přibývá.
Avatar - Dinar
Dinar
Ale řidič toho asistenta lehce přetlačí, chce-li, takže to těm situacím, o kterých píšeš, moc nezabrání, max těm nepozornostním. Horší je, jak takový nečekaný, a v daný moment nesmyslný, zásah lane asistenta umí vystrašit řidiče. Byl jsem toho párkrát svědkem, kolegyně celkem slušná řidička vs asistent v CLA, pitomé a naprosto zbytečné. A nejde o asistent samotný, jde o to, že je defaultně zapnutý, v tom je podstata té pitomosti.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nejsem si jistý, jestli jsi správně pochopil to, co píšu. Právě, že tyhle lidi, které popisuju já, asistent snadno vrátí zpátky, zejména ty mobilisty, ti ani volant pořádně nedrží. I ty středové najížděče to udrží tam, kde by mělo, obvykle nedrží volant nijakou silou.
Ten tebou popsaný případ jen zapadá do toho, co jsem psal jako první část.
traveldrive
Takže ten asistent je podľa teba na to, aby dementa chránil a dobrému šoférovi znepríjemňoval život... Vlastne podporuje vodiča v tom, že nemusí dávať pozor... Keď to pôjde takto ďalej, tak zakrátko budú môcť šoférovať opice...

Dinar to napísal dobre, takýto hlúpy asistenčný systém ťa úplne zbytočne rozhodí, keď to nečakáš, a o to je nebezpečnejší.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A nechrání takhle náhodou ten asistenční systém spíš okolí toho nebezpečného pitomce? Protože toho bezohledného nic ohleduplnosti nenaučí, ale aspoň to zabrání horším následkům.
Fakt, co za demagogii dovedeš poslední dobou předvést, to tedy stojí za to. Znával jsem tě jiného.
A mimochodem, ty opice už dávno řídí... i když zatím mají podobu lidskou.
traveldrive
Aha, takže keď je niekto neschopný a bezohľadný, nebudeme rozmýšľať, ako ho donútiť venovať sa jazde, radšej dáme všetkým zaplatiť ďalšieho asistenta, ktorý bude všetkým otravovať život, len tomu lemplovi za volantom ušetrí peniaze za pokuty prípadne vodičák...

Všetci sa radšej prispôsobíme debilom a prevenciu proti ich debilite zaplatíme...

Nezdá sa ti, že demagógiu tu predvádzaš ty?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Děláš si srandu, že jo? Já mluvím o ochraně okolí před nebezpečným člověkem, kterého stejně nijak nepřesvědčíš ke změně, ani ho neodstraníš ze silnice, a ty meleš něco o pokutách? A budeš mě nazývat demagogem?
Fakt, co se z tebe stalo?
traveldrive
Si jak dnešní lekári - tí liečia príznaky, namiesto toho, aby hľadali a odstránili príčinu choroby.
Brať ako nemenný fakt, že máme na cestách plno debilov nebezpečných pre okolie, a riešiť to obmedzovaním všetkých a ešte im to nechať aj zaplatiť ako vraj nutný prvok pre bezpečnosť, je absolútne scestné a choré. Pokiaľ toto považuješ za správne, tak sa určite nedohodneme.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky bych radši, aby tito neměli řidičák, než davat další asistenty.Ale řekni mi jak to udělat.
traveldrive
Tak ako to bolo predtým - autoškolu nechať len štátnu, aby bola skutočná kontrola nad tým, že žiak absolvoval všetko čo mal, že naozaj ovláda to, čo má ovládať a odjazdil to, čo mal odjazdiť. A samozrejme priebežne prispôsobovať výučbu a nároky aktuálnej situácii. Dnes dajú papiere každému hlupákovi čo zaplatí a podľa toho to na cestách aj vyzerá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pitomec zůstane pitomcem, at ma asistenta nebo ne.
traveldrive
Presne. A aj preto je ten asistent úplne zbytočný.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ten asistent toho pitomce zastaví, nebo zpomalí. Tedy snižuje riziko, že trefí auto v protisměru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S čím jezdíš? Tohle se mi nestalo ani jednou. Mam v paměti pouze 2 případy, kdy nedělal uplne to co bych čekal.
1. Z nějakého důvodu mel pocit, ze mam sjet z dálnice a tak nějak mne směřoval do dobocovaciho pruhu podle prave cary a nikoli středem pruhu. Stačil pevnější úchop ( mozna chtel mne pro jistotu udržet pri pozornosti ? 😁 ) a nestihl ani zapínat, proste se vypnul.
2. Zase bylo pri rpejizdeni z pravého do prostredniho pruhu na dalnici. V uplne levém krajním jelo auto, které vzal system mrtvého úhlu. V ten moment asi rozhodl, ze to je nebezpečné a na cca vteřinu mne podržel v mém pruhu, nez jsem vic zabral za volant.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Až tady diskuze mě přiměla k tomu, abych se mrkl na konfg. a s překvapením zjistil, že tahle věc je povinnou výbavou a nelze ji při konfiguraci odstranit. Když ji totiž člověk odmítne ve výbavě "bezpečnost a technika", tak jen s podmínkou, že příjme sadu jízdních asistentů, kterého je (podle obrázku) tento problematický asistent součástí. Škoda, že není na tuto věc tlačítko. To by totiž umožnilo, celkem snadno, asistenta "přepólovat", což se před časem provádělo dokonce i u dealera před předáním vozu. Dnes je tato "pomoc" již zakázána a řešit ji v infotainmentu bude daleko složitější.... ;-\ Ne-aktivního asistenta jsem měl v X5 a ten pouze slabě zadrnčel přes volant a to mě neobtěžovalo. Z toho co tady čtu o aktivním asistentu mám z něj docela obavy..... ;-\
webpaja
Měl jsi F15, tam to ještě fungovalo trochu jinak a dalo se to štelovat.
Avantime
S tým čo tu popisujú som pri novom GLA nemal problém. Skôr som vždy na infarkt, keď pri prekročení bielej čiary dosť drsne pribrzdí koleso, ale už majú všetky mercedesy.
Avatar - xxc
xxc
Nie, praveze aktivny asistent je lepsi, lebo aktivne pomaha a pasivny je zly, lebo len vystrasi kopanim do volantu a nic neriesi. Mozno len nejaky mikrospanok 😄
traveldrive
Píšeš hlúposti. Asistent má upozorniť, nie robiť veci za teba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takže ESP nebo ABS nemá zasahovat, ale jen upozornit?
Avatar - xxc
xxc
praveze nie, mam aj take a lepsie sa mi jazdi, ked to koriguje, ako ked len pipa a trasie volantom
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Vela asistencnych pomocnikov je otravnych. sledovanie mrtveho uhlu a 360 st. kamera su OK ostatne ako park assist ,lane assist nic moc. Nehovoriac rozne pipanie ked ste este nej 30 cm od ne.prekazky alebo zeleny Eco knoflik ktory neostava po vypnuti v pamati.Pre crash napnutie pasov sa asi tiez zide aj ked to naplo pas trosku skorej ako muselo... :-!