Testy
Za ty peníze asi dobrej kauf, i když je to furt Dacia, tak tohle auto za danou cenu je výborná nabídka, vypadá super a pokud se o něj majitel bude trochu starat, pak i vydrží. Co vím, tak Dustera, o kterýho se majitel staral, je těžký sehnat i jako ježděnku, moc se v nabídkách ojetin nezdrží. A já bych osobně ještě pár korun ušetřil na těch koberečkách a vaně do kufru, to se dá sehnat neoriginál za třetinu.
Měl jsem ho na dva dny půjčený a mile mě překvapil. Není to špatné auto a jednoduchá technika mi nevadí. Jen je třeba na něj pohlížet střízlivě, nehanět ani neidealizovat. Ve světle nového Sandera ovšem bude působit ještě víc "rozpočtově". Myslím, že by měl být tak o 30-50 tisíc levnější, ale vlastně proč by to zlevňovali, když se tak dobře prodává.
Doposud tenhle low-cost vynikal v jedné dovednosti. Obsazovat všude poslední příčky ve spolehlivosti. Tak třeba se trochu zlepší.
https😐/www.autoforum.cz/…ice-poruchovemu/?…
https😐/www.autoforum.cz/…ice-poruchovemu/?…
Oslíku Ferenci, prostě jsi za vola. Jeden tu napíše, že mu do Dokkera nedoporučili LPG, a ty tu plácáš o tom, že mu chtěli raději prodat Renault.
vcelku zcela na nic. Toto auto má mít 4x4. Pro lidi do hor výtečné.
Pro město a daleké cestování to není.
Ale lidi jsou blbí, takže určitě někoho uloví na to údajné levné cestování v tříhrnku. 😒]
Pro město a daleké cestování to není.
Ale lidi jsou blbí, takže určitě někoho uloví na to údajné levné cestování v tříhrnku. 😒]
Tu posadnutosť vzperami nechápem.
Pre mňa je oveľa dôležitejšie, že duster nemá oveľa dôležitejšie prvky výbavy.
Napr lane assist, núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, LED svetlá.
Upozorňujem tiež a financovanie, ktoré ma Dacia neuveriteľne drahé. Rpmn okolo 20%, čo je úplne sibnute.
Nedomyslena ergonómia je už len čerešnička na torte.
Zvonka huj, zvnútra fuj. To je Duster
Pre mňa je oveľa dôležitejšie, že duster nemá oveľa dôležitejšie prvky výbavy.
Napr lane assist, núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, LED svetlá.
Upozorňujem tiež a financovanie, ktoré ma Dacia neuveriteľne drahé. Rpmn okolo 20%, čo je úplne sibnute.
Nedomyslena ergonómia je už len čerešnička na torte.
Zvonka huj, zvnútra fuj. To je Duster
1) Diodový ukazatel stavu paliva je u těchto typů LPG přestaveb víceméně k ničemu. Stačila by dioda An👋Ne. Já jsem vždycky sledoval palubní počítač, který u přestaveb zobrazuje teoretickou spotřebu benzínu, a pomocí přepočtu jsem si dopočítával spotřebu LPG a z ní dojezd na LPG nádrž. Proto je škoda, že DDacia neumožňuje pro zkušenější uživatele palibní počítač "odekmnout".
2) Co se týče sníženého výkonu při vyšších otáčkách, tak to pravděpodobně bude z důvodu ochrany ventilových sedel, které nejvíce trpí právě při vysokém zatížení při vyšších otáčkách.
3) Palec nahoru za to, že Dacia přepíná na LPG co nejdříve a že nečeká na přesně definovanou teplotu chladicí kapaliny. Přestavbáře jsem se kdysi ptal, zda by mi nemohl snížit teplotu přepnutí, on říkal, že z důvodu bezpečnosti se to nastavuje na teplotu chladicí kapaliny 30°C, kdy je jistota, že reduktor odpaří LPG za jakýchkoliv podmínek. Když jsem zkoušel nouzový start přímo na LPG v zimě při teplotě kolem 0°C, tak auto startovalo i jelo normálně.
4) Jsem zvědavý na rok 2022. Tehdy končí daňové výjimky EU na alternativní fosilní paliva (LPG, CNG). Jelikož už na LPG nejezdím, tak jsem několik let nesledoval, o jakých daňových sazbnách se jedná.
5) Otázkou je samozná kvalita LPG přestavby. Z mého úhlu pohledu je vždy lepší zajet ke kvalitnímu přestavbáři, který tam namontuje to, s čím má dobrou zkušenost a s čím nejsou problémy. U originálních LPG zástaveb se výrobci často vymlouvají na "tankování nekvalitního plynu". Najel jsem na LPG 200 tkm, tankoval jsem ten nejlevnější plyn a nikdy jsem neměl problém. Jak řekl přestavbář, vstřikovače XYZ jsou o dva tisíce dražší, ale nikdy jsem na ně neměl reklamaci. Připlatil jsem a nemusel jsem nic řešit.
2) Co se týče sníženého výkonu při vyšších otáčkách, tak to pravděpodobně bude z důvodu ochrany ventilových sedel, které nejvíce trpí právě při vysokém zatížení při vyšších otáčkách.
3) Palec nahoru za to, že Dacia přepíná na LPG co nejdříve a že nečeká na přesně definovanou teplotu chladicí kapaliny. Přestavbáře jsem se kdysi ptal, zda by mi nemohl snížit teplotu přepnutí, on říkal, že z důvodu bezpečnosti se to nastavuje na teplotu chladicí kapaliny 30°C, kdy je jistota, že reduktor odpaří LPG za jakýchkoliv podmínek. Když jsem zkoušel nouzový start přímo na LPG v zimě při teplotě kolem 0°C, tak auto startovalo i jelo normálně.
4) Jsem zvědavý na rok 2022. Tehdy končí daňové výjimky EU na alternativní fosilní paliva (LPG, CNG). Jelikož už na LPG nejezdím, tak jsem několik let nesledoval, o jakých daňových sazbnách se jedná.
5) Otázkou je samozná kvalita LPG přestavby. Z mého úhlu pohledu je vždy lepší zajet ke kvalitnímu přestavbáři, který tam namontuje to, s čím má dobrou zkušenost a s čím nejsou problémy. U originálních LPG zástaveb se výrobci často vymlouvají na "tankování nekvalitního plynu". Najel jsem na LPG 200 tkm, tankoval jsem ten nejlevnější plyn a nikdy jsem neměl problém. Jak řekl přestavbář, vstřikovače XYZ jsou o dva tisíce dražší, ale nikdy jsem na ně neměl reklamaci. Připlatil jsem a nemusel jsem nic řešit.
Když se tolik liší parametry motoru při spalování benzínu nebo plynu, proč výrobce udává jen jednu hodnotu výkonu a krouťáku ?
Většina prodejců Renaultu má za jedněmi dveřmi a pod jednou střechou i Dacii, takže dávat za příklad Porsche Smíchov, které má na každou značku samostatný barák je poněkud mimo mísu.
https😐/www.rpz.cz/…ualni-prohlidka/
https😐/www.rpz.cz/…ualni-prohlidka/
To mi řekni co je důležitého na tebou vyjmenovaných prvcích výbavy? To bez nich už neumíš řídit? Ani jeden není v autě potřeba 😉
No vidíš a tady u nás má prodejce v jednom "baráku" Renault, Dacia a Honda. A můžeš klidně jít dovnitř a říct "chci Dacii"
Nesmysly píšeš. Proč by mělo mít AWD? Většina to stejně nikdy nevyužije. Spousta lidí nebydlí na horách atp. A na to, abych dojel na chatu je AWD dost přepychové. Zvlášť u auta téhle cenové úrovně. Cílová skupina chatař-rybář-pejskař-klobouk se bez AWD obejde naprosto bez problémů.
Nelži. Kvalita těch ovladačů je výborná.
Stejně tak světla v Dacii se rozhodně nemají za co stydět. Je to základ samozřejmě, ale stačí. Mnohem hůř svítí výrazně zvučnější modely než Duster.
Stejně tak světla v Dacii se rozhodně nemají za co stydět. Je to základ samozřejmě, ale stačí. Mnohem hůř svítí výrazně zvučnější modely než Duster.
Jsme u auta které tvoří automobilový základ evropského trhu. A přesto se najdou detaily, které můžou nové modely od VW Dacii jen závidět!!!
Panel pro ovládání ventilace
https😐/www.auto.cz/…jet-svobodne-zit?…
Plynokapalinové vzpěry motoru - ne jedna, ale rovnou dvě!
+
Kapota motoru lakovaná zespodu vč. odhlučňovací deky
https😐/www.auto.cz/…jet-svobodne-zit?…
Dacia šetří, ale VW leckdy šetří víc než Dacia.
Panel pro ovládání ventilace
https😐/www.auto.cz/…jet-svobodne-zit?…
Plynokapalinové vzpěry motoru - ne jedna, ale rovnou dvě!
+
Kapota motoru lakovaná zespodu vč. odhlučňovací deky
https😐/www.auto.cz/…jet-svobodne-zit?…
Dacia šetří, ale VW leckdy šetří víc než Dacia.
No nevím, přijít do Renaultu a chtít Dacii, taky bych asi neprodal. Nebo by ti v Audi prodali Škodovku? 😁
Musím povedať, že Duster druhej generácie je prvá Dacia, ktorú si v pohode viem doma predstaviť. Čo ma na nej odrádza je pre mňa nevyhovujúce sprevodovanie. Extrémne krátka jednotka aj dvojka sú možno fajn do terénu, ale v meste je to otravné. Verím, že je to len o zvyku, ale aj tak škoda, že sa Duster nás nepredáva s automatom.
Nadšení není škodlivé. Ale hlavně v ní nebourat. U těchto aut se šetří na všem. A nejvíc na tom, co není vidět.
Nic co by majitela lacneho auta trapilo.
20% RPMN si omielal aj pri Toyote a aj s poistkou nie som ani na piatich.
A ergonomia je v mnohom lepsia ako nove modely VW alebo PSA.
20% RPMN si omielal aj pri Toyote a aj s poistkou nie som ani na piatich.
A ergonomia je v mnohom lepsia ako nove modely VW alebo PSA.
Tak zrovna s kapotou u Octávky manželka celkem zápasí a zrovna ona by vzpěry více než ocenila.
Na Slovensku je teraz akcia, ze pri fincovani je lpg gratis. V podstate tomu autu za tie prachy nic nechyba. Ale nekupil by som to.
Chce to přeříst nejen nadpis článku, ale i text a zamyslet se nad tím. Ano, na německých STK musí Duster často kontrolu opakovat. Nejčastějším problémem je osvětlení, čili v reálu prasklá žárovka, kterou majitel auta před návěstěvou STK nevyměni. Co to říká o spolehlivosti? Nic, spíše to mluví o majiteli auta. S prasklou žárovkou na SRK dojedete, s prasklým rozvodovým řemenem nikoliv.
To je jasný. Měl jsem první Mondeo v roce 1996 a druhé 2005, ale měli jsme jako (velká nadnárodní) firma opravdu velkou slevu u Charouze, takže to nebylo tak hrozné a hlavně jsem to nemusel platit z vlastní kapsy. U VW to bylo obdobné. Jediné kde to tedy byla síla byl Mercedes, tam jsem to nesnesl, i když jsem ty faktury jenom podepisoval.
Pro mě osobně jsou docela zajímavé v článku zmiňované ceny dílů na to "levné" auto. Přední kotouč za 3750 Kč, to je docela dost "prémiová" cena - u dodavatele dílů z druhovýroby se pohybuje okolo 1000 Kč. Dost mě překvapil filtr sání - 530 Kč, u stejného e-shopu od Framu za 330 Kč. Pro mého Lancera už vzducháč podobné konstrukce kupuju okolo 100 Kč. Kabinový filtr bývá kus složeného papíru, pro Lancera opět pod 100 Kč, pro Dacii Duster Fram za 189 Kč - v tabulce 430 Kč. Olejový od Bosche za 245 (FRAM 275) v tabulce 469 Kč, já pro Lancera okolo 90 Kč.
Naposledy - jestli si tohle myslíš tak jsi pitomec :-!
Duster je SUV jako každé jiné. Je úplně lhostejno jestli 2WD nebo 4WD.
Duster je SUV jako každé jiné. Je úplně lhostejno jestli 2WD nebo 4WD.
pitomec v tvém případě není urážka, ale jen konstatování.
Duster ve 2WD jen zvýšený HB? Ano, potvrzuješ to co jsem napsal :yes:
Jestli po základu všech základů požaduješ asistenční systémy jízdy, tak opět jen potvrzuješ to co jsem napsal :yes: Je to asi stejné jako jít do bufetu a požadovat kachnu na pomerančích.
Duster ve 2WD jen zvýšený HB? Ano, potvrzuješ to co jsem napsal :yes:
Jestli po základu všech základů požaduješ asistenční systémy jízdy, tak opět jen potvrzuješ to co jsem napsal :yes: Je to asi stejné jako jít do bufetu a požadovat kachnu na pomerančích.
Jeden s posledních výrobcu co nabízejí Lpg Fajn palivo :yes: oproti baterkám a cng levne dostupné.
Snad to bude funfgovat lépe než v minulosti, kde kolovaly i hruzostašné historky o servisovaní a funkčnosti -Když budou ty Dušičky 😁 škoda 1,3 když dastr tak asi už vypiplany diesel 1,5 :yes:
Snad to bude funfgovat lépe než v minulosti, kde kolovaly i hruzostašné historky o servisovaní a funkčnosti -Když budou ty Dušičky 😁 škoda 1,3 když dastr tak asi už vypiplany diesel 1,5 :yes:
Já věděl, že se Kchája ozve, ten nikdy nezklame. To je eso, co všemu rozumí a ke všemu se vyjadřuje. Jako Topr. 😁 Jen na těch tvejch stránkách ještě musíš pak překliknout na Dacii. Takže to, že jeden prodejce prodává dvě a více značek neznamená, že otevřu dveře do Renaultu a budu chtít Dacii. Pokud jo, letim na Smíchov, vezmu za kliku u Porsche a beru Octávku. Nebo jestli KANKUNEN psal o AAA, tak to pak jooo. 😁 Už chápeme???
Ano, halogeny mohou svítit slušně, ale není to případ Dacií. Ty mají příšerná světla, něco takového jsem neměl ani na staré 206 nebo Neonu, a že to byla auta poplatná své době.
A mimochodem, k těm ovladačům klimatizace - brzdil bych nadšení, protože jejich provedení je kvalitativně slabé, měl jsem strach, že mi ta točítka zůstanou v ruce. To radši plně dotykové ovládání, než takovou bídu.
A mimochodem, k těm ovladačům klimatizace - brzdil bych nadšení, protože jejich provedení je kvalitativně slabé, měl jsem strach, že mi ta točítka zůstanou v ruce. To radši plně dotykové ovládání, než takovou bídu.
Ne.To že nejsi cílová skupina neznamená že Duster je špatný.
LED světla v obecnosti nejsou žádným přínosem, i H4/H7 můžou svítit slušně, naopak i LED můžou svítit mizerně. Line assist... jako očekávat od základu všech základů tohle ... sorry ale to může jedině opravdový pitomec :-!
LED světla v obecnosti nejsou žádným přínosem, i H4/H7 můžou svítit slušně, naopak i LED můžou svítit mizerně. Line assist... jako očekávat od základu všech základů tohle ... sorry ale to může jedině opravdový pitomec :-!
Tvými slovy - nesmysly píšeš. Nedávno jsem tu v prvním Vaculíkově adoračním článku na Dačku psal o koupi Suzuki S-Cross 4x4 pro tchána. Jako celoživotní rybář si teď prvně pořídil čtyřkolku právě z důvodu rybaření. Jezdí na Slezskou Hartu a k vodě vedou cesty, které vždycky nějaké převýšení mají a stačí, aby zapršelo a už se od vody nedostane.
K tomu samozřejmě obrovská výhoda v zimě.
Samozřejmě se s předokolkou dá žít, ale v tomto případě přijdeš o tu svobodu, která je v názvu článku, byť v jiném smyslu.
Navíc SVOBODA s LPG? Jako třeba svoboda parkování ve veřejných garážích?
K tomu samozřejmě obrovská výhoda v zimě.
Samozřejmě se s předokolkou dá žít, ale v tomto případě přijdeš o tu svobodu, která je v názvu článku, byť v jiném smyslu.
Navíc SVOBODA s LPG? Jako třeba svoboda parkování ve veřejných garážích?
Zaujala mě informace, že od této chvíle bude možné sledovat okamžitou spotřebu na palubním PC. Mám dotaz, tato úprava nepůjde dohrát do palubních PC starších Dusterů. Nebo je potřeba zásah i jiný než čistě softwarový?
Sprevodovanie mi prišlo pri 2WD aj 4WD rovnaké a áno, riešil som to rozbehmi na dvojke, ale dobrovoľne to takto robiť pri vlastnom aute by som nechcel. Inak so všetkým ostatným som bol ok.
Mě teda taky vadí šetření u VW (nejen tam), ale když už musí šetřit, tak vzpěry nebo nástřik spodku kapoty mi vadí úplně nejmíň. Neznám nikoho, kdo by nezvedl kapotu oktávky nebo golfa. Dělat to třikrát denně, asi by to fakt byl opruz, ale kolikrát člověk dolívá ostřikovače nebo kontroluje olej?
Mnohem víc mi vadí šetření v interiéru, to jednoho vysírá denně.
Mnohem víc mi vadí šetření v interiéru, to jednoho vysírá denně.
To je přesné! Nikdy jsem tento nesmysl nepochopil. Blbější místo pro nálevku už zvolit nemohli... :no:
V Bratislave jazdia ako taxíky biele Logany MCV a tie sa vraj ani neservisujú. Odjazdia si svoje a majiteľ taxi služby ich rovno mení zas za nové, lebo sa mu neoplatí do nich investovať.
Takisto som bol raz pozrieť na Dacia pikniku a naivne čakal, že prídu aj nejaké pôvodné Dacie 1300. Nič také a dokonca boli aj 10-ročné kusy pomerne zriedkavé.
Dacia pripomína domácu multifunkčnú tlačiareň. Všetko fajn, ale len kým netreba kupovať drahé náplne alebo nedajbože niečo opravovať. Netvrdím, že je to správny prístup, ale je to tak.
Takisto som bol raz pozrieť na Dacia pikniku a naivne čakal, že prídu aj nejaké pôvodné Dacie 1300. Nič také a dokonca boli aj 10-ročné kusy pomerne zriedkavé.
Dacia pripomína domácu multifunkčnú tlačiareň. Všetko fajn, ale len kým netreba kupovať drahé náplne alebo nedajbože niečo opravovať. Netvrdím, že je to správny prístup, ale je to tak.
Snad se z předchozích chyb poučili. Vzhledem k tomu, že i mateřský Renault začal nabízet LPG verze, tak už to asi nebude "rumunská partizánská přestavba", ale strategie celého koncernu.
Porovnávat cenu originálních dílů ve značkovém servisu a neoriginálních dílů z eshopu jsou jabka a hrušky.
Cílová skupina Dacie asi moc nevyžaduje věco jako vyhřívaný volant (K čemu, proboha?), full LED světla (Kolik to stojí, když se to po záruce pokazí?), duální klimu apod. Delší záruka jde u Dacie přikoupit. Souhlasím, že kompromisní funkčnost některých věcí jako je loketní opěrka, to je problém. Mně osobně by zajímala kvalita sedadel, jelikož jsem vysoký.
400 tisíc není na SUV nic drahého. Problém je, že postupným prořezáváním motorizací, extrémně nízkou cenou "již od" a koncem MCV z něj spíš udělali alternativu ke kompaktním kombi, než módní gazík.
Naopak si myslím, že Duster NENÍ levný. Lákavá je jednoduchá technika a nízký příplatek za LPG. Nicméně vybavte si ho a snadno se dostanete přes 400 tisíc. Za auto s interiérem o velikosti Sandera, čili malého auta (krom kufru). A pak se podívejte na konkurenci. Např. Crossland nebo dokonce o třídu větší i30. Duster se svou recyklovanou, dávno zaplacenou technikou od Renaultu bude v podobné ceně jako faceliftovaná i30, ale nebude mít vyhřívaný volant, full LED světla, duální automatickou klimu, pořádnou loketní opěrku, 5 let záruku ...
Sám ho mám na seznamu kandidátů na příští nové auto, ale uvědomuju si, že není tak levný, jak se zdá. Je to otázka priorit.
Sám ho mám na seznamu kandidátů na příští nové auto, ale uvědomuju si, že není tak levný, jak se zdá. Je to otázka priorit.
Pana Vaculika si vážim, ako motoristicky novinar sa uz viezol aj tými najrychlesimi a najluxusnejsimi autami u ktorých len kolesa stoja tolko co cely Duster. Pritom to jeho nadšenie pre Duster ktoré je cítiť z videí ktoré natočil, je až nepochopitelne 😄
1) pokud si pamatuji, tak tohle zpřevodování mají jen 4WD.
2) krátká jednička s šestikvaltem by ti vadit neměla, protože rozjet se pak dá rovnou na 2.st.
2) krátká jednička s šestikvaltem by ti vadit neměla, protože rozjet se pak dá rovnou na 2.st.
Není to tak dlouho, co jsi Dustera velebil pro terénní schopnosti. A není málo těch, co si jej jako terénního pracanta kupují. Takže tvůj názor byl včera takovej, dnes je jinej, seš si jistej, že máš pravdu dnes a včera jsi neměl?
O kolik procent AWD zvyšuje cenu auta je irelevantní, pokud ho potřebuješ. Těch +50t bys zaplatil i kdekoliv jinde.
O kolik procent AWD zvyšuje cenu auta je irelevantní, pokud ho potřebuješ. Těch +50t bys zaplatil i kdekoliv jinde.
V tvojom prípade je konštatovanie, že si koko t.
Naposledy.
Je to male auto so zvýšeným podvozkom.
Bez výbavy.
Naposledy.
Je to male auto so zvýšeným podvozkom.
Bez výbavy.
Tenhle velký nepoměr cen náhradních dílů a výměnných dílů u v současnosti vyráběných aut a u starších již nevyráběných je úplně normální (samozřejmě vyjímky se vždy nějaké najdou). No a taky celkem je zavedené, že nová lacinější auta mají díly celkem drahé (asi aby se nějak kompenzovalo, že marže na vyrobeném autě není moc velká). Zářný příklad kromě té Dacie je taky FIAT, auta celkem za rozumnou cenu, ale ceny náhradních a spotřebních dílů dalece nad průměrem.
Kapota je těžká? Ufff... tak to je síla. Tohle není dekl motoru u tanku, který váží asi padesát kilo.
Dřív jsem to tvrdil taky. Ale až jsem vyzkoušel AWD a srovnal, tak jsem si uvědomil že to je o využití a o tom smazat nesmyslnou bariéru v hlavě.
SUV není offroad. Offroad bez AWD by byla blbost. Ale SUV? V terénu je jedna věc v zimě vyjet, ale druhá věc je také sjet dolů. Jakmile začínají problémy s trakcí směrem nahoru, budeš mít problém i směrem dolů. Pokud jde o SUV pro toho kdo nebydlí na horách, nepracuje v lese a nepotřebuje projet vždy a všude, tak 2WD vesměs stačí.
SUV není offroad. Offroad bez AWD by byla blbost. Ale SUV? V terénu je jedna věc v zimě vyjet, ale druhá věc je také sjet dolů. Jakmile začínají problémy s trakcí směrem nahoru, budeš mít problém i směrem dolů. Pokud jde o SUV pro toho kdo nebydlí na horách, nepracuje v lese a nepotřebuje projet vždy a všude, tak 2WD vesměs stačí.
Pitomec?
Hnily *** ako ty ma nemôže uraziť. :yes😒br />
Duster vo fwd je zvýšený HB. Bez awd ničím nevyniká a cenou už vôbec nie vzhľadom na výbavu.
Verzia awd už zďaleka nie je lacná.
Požadovať samozrejmosť ako núdzové brzdenie alebo lane assist je samozrejmosť.
To, že niektorí novinári potrebujú jazdiť bokom v zákrute neznamená, že v 99% nie je lane assist prínosom.
Hnily *** ako ty ma nemôže uraziť. :yes😒br />
Duster vo fwd je zvýšený HB. Bez awd ničím nevyniká a cenou už vôbec nie vzhľadom na výbavu.
Verzia awd už zďaleka nie je lacná.
Požadovať samozrejmosť ako núdzové brzdenie alebo lane assist je samozrejmosť.
To, že niektorí novinári potrebujú jazdiť bokom v zákrute neznamená, že v 99% nie je lane assist prínosom.
Dobry den pan Vaculik.
Mam na vas jeden dotaz. Chcel by som zistit ake parametre ma manualna prevodovka v Passate B8 150koni TDI. Zaujima ma hlavne maximalny tocivy moment na ktory je dimenzovana.
Pripadne, kde by som tieto udaje mohol najst.
Ak by sa dalo mohol by ste mi odpovedat na mail:johnzlesa@gmail.com
Vopred dakujem
Pekny den
Mam na vas jeden dotaz. Chcel by som zistit ake parametre ma manualna prevodovka v Passate B8 150koni TDI. Zaujima ma hlavne maximalny tocivy moment na ktory je dimenzovana.
Pripadne, kde by som tieto udaje mohol najst.
Ak by sa dalo mohol by ste mi odpovedat na mail:johnzlesa@gmail.com
Vopred dakujem
Pekny den
V utorok si idem po LPG Sandero. Mám obavy, ale idem do toho s úmyslom sa o auto starať, nie ho len využívať a tak verím, že to nebude krok zlým smerom. Som zvedavý na výsledky spoľahlivosti motora po tomto teste.
Už tam teda asi bude i filtr pevných částic, jak je plánováno i pro nové Sandero, že? Moc nechápu, proč to cpou do motoru s nepřímým vstřikem a bojím se, jestli to neotupí projev motoru. Možná proto tam bude ten šestikvalt, aby to kompenzoval kratšími převody.
Přímo od prodejce. Minulý týden jsem objednával tuto verzi a mám potvrzené, že již 6-kvalt a LPG palubní počítač. Konfigurátor a ani ceník není aktualizovaný bohužel. Pro mě to znamenalo + 12 000 Kč.
Odkud se vzala informace, že od 10/2020 bude 6tikvat a funkční palubní počítač? Podle aktuálního ceníku je Duster stále s 5q.
Duster se propadl o vic jak 40% chybi motory kombinace 4x4 cena. Žeby trošku reklama na podpořeni eko dačii 😄
Já jsem třeba na STK dostal jako vážnou závadu to, že zadní směrovky nesvítily oranžově. , protože za těch cca 10 let od výroby auta se z těch žárovek odloupal ten oranžový lak. Co to značí o spolehlivosti auta? Nic. Je jen moje chyba, že jsem si tam nedal nové, oranžově svíticí žárovky. Ale do statistik se zto zapíše jako závada osvětlení.
Tak ono i i30 je kus normálního auta vůči Sanderu a Loganu MCV. Ale cenový odstup mi přijde docela malý na to.
Zatímco Duster má cenový odstup o dost větší, kdo třeba potřebuje čtyřkolku do horské oblasti, tak je to kolem 150 tisíc.
Zatímco Duster má cenový odstup o dost větší, kdo třeba potřebuje čtyřkolku do horské oblasti, tak je to kolem 150 tisíc.
Kona a Stonic jsou jen mírně přifouknuté hatchbacky, jsou uvnitř menší než Duster a světlou výšku mají na úrovni Sandera. Třeba Captur, to už je s přimhouřeným okem konkurence. Ale i tak v pár věcech zaostává a cenový odstup je výrazný,
Jestli to při 130 km/h točí 3500, tak v devadesátce tam na stejný kvalt musí být cca 2400
Nebo jsi čekal něco jiného ?
Nebo jsi čekal něco jiného ?
Porovnávejte stejnou třídu. Tedy Kona, Stonic, Captur (ten jde i s LPG jako Duster), Crossland, 2008, C3 Aircross ...
Mě by spíš zajímalo kolik točí při 90 a 130 km/h. Aby to moc neřvalo. Poslouchat vytočený motor za jízdy není moc příjemné.
Taky Tucson je kus normálního auta. O 180 kg těžší, o 14 cm delší. Toho železa a techniky tam je trochu víc než v tomhle rumunském povozu s vyžilou ('zaplacenou') technikou.
No abych řekl pravdu, Duster mi ceníkově přijde docela levný ve srovnání s konkurencí. Když vezmu Hyundai, tak Tucson je dražší o cca 100 tisíc. Zatímco Sandero s Loganem mi přijdou docela drahé, odstup od i30 není moc velký.
Nesmíš všemu věřit... Brembo kotouč na Duster se dá na netu běžně pořídit od osmiset do tisíce korun.
Chápu, že tyhle věci cílovka neocení. Ale pokud je Dacia nemá, měla by být adekvátně levnější. Pokud mám dvě auta za srovnatelnou cenu a jedno z nich používá novější, dražší technologie a hodnotnější materiály, které z nich má férovější cenu? Dacia je mi sympatická, Duster zvlášť, ale v případě Dustera mi to v současné době připadá jako prodej už jednou vylouhovaného čaje za cenu čerstvého. Podobné je to u Mitsu ASX.
Pokud by teď přišel nový Logan ve variantě MCV Stepway, tak Duster "nebude mít co žrat". To je dost možná i důvod, proč nástupce MCV a Lodgy (nahradí oba modely) má přijít až v roce 2022. Je třeba z Dustera vymačkat prodejní potenciál na maximum.
PS: Např i30 už má 5 let záruku bez příplatku. Dokoupením záruky u Dacie se už jenom přiblížíte ceně hodnotnějších aut. Nicméně chápu, že i30 není SUV, a není tam tudíž módní příplatek za vyšší světlost.
Pokud by teď přišel nový Logan ve variantě MCV Stepway, tak Duster "nebude mít co žrat". To je dost možná i důvod, proč nástupce MCV a Lodgy (nahradí oba modely) má přijít až v roce 2022. Je třeba z Dustera vymačkat prodejní potenciál na maximum.
PS: Např i30 už má 5 let záruku bez příplatku. Dokoupením záruky u Dacie se už jenom přiblížíte ceně hodnotnějších aut. Nicméně chápu, že i30 není SUV, a není tam tudíž módní příplatek za vyšší světlost.
Moc se nedivím. Mezi dosavadními modely Dacie byl Duster moderní král, ale vědělo se, že všechny ostatní modely čeká generační obměna a jak ukázalo nové Sander👋Logan, jde o tak zásadní modernizaci, že už po dvou letech na trhu bude hrát Duster v rámci značky roli spartánské popelky.
Předpokládám, že podobně zmodernizují i Dokker a nástupce Lodgy/MCV. Novému Sanderu Stepway bude moct Duster konkurovat jen větším kufrem a možností 4x4 (dokud bude v nabídce diesel). Ani se nedivím, že facelift Dusteru by měl přijít údajně už příští rok a nový Duster III v roce 2024, což je na Dacii nezvykle krátký životní cyklus.
Předpokládám, že podobně zmodernizují i Dokker a nástupce Lodgy/MCV. Novému Sanderu Stepway bude moct Duster konkurovat jen větším kufrem a možností 4x4 (dokud bude v nabídce diesel). Ani se nedivím, že facelift Dusteru by měl přijít údajně už příští rok a nový Duster III v roce 2024, což je na Dacii nezvykle krátký životní cyklus.
To si dobre napisal. ale ja by som to nekupil ani zene na poskakovanie po meste. A na taky ucel schopnosti toho auta uplne postacuju.
Nejhorší je, že ty seš si jistej vždycky.
Samozřejmě, že AWD nepotřebují zdaleka všichni. A nevymlouvám ti, že zrovna pro tebe je přínos nula.
Samozřejmě, že AWD nepotřebují zdaleka všichni. A nevymlouvám ti, že zrovna pro tebe je přínos nula.
Za stejné peníze jde koupit lépe vybavený a minimálně v interiéru působí hodnotněji. Po faceliftu už ani nebude vypadat jako ožužlaný bonbon.
Samozřejmě že jsem si jistej. Protože jsem si prošel vlastní zkušeností. Proto nemám předsudky. Samozřejmě že pro mnoho způsobů užití bude Duster 2WD o ničem. Ale je zde opravdu velká skupina, kde 2WD smysl a význam má.
A jak říkám, já jsem taky chtěl AWD. Akorát když jsem jej dostal, tak jsem zjistil že reálný přínos pro mě je nula nula nic.
A jak říkám, já jsem taky chtěl AWD. Akorát když jsem jej dostal, tak jsem zjistil že reálný přínos pro mě je nula nula nic.
Rozdíl v dané kategorii nepodstatný. Duster je lowcost a dynamicky s tím stejně nikdo jezdit nebude protože se to na dynamickou jízdu vůbec nehodí. Všude jsou vůle (řízení, silentbloky,,,), balonové pneu... A o pohodlí úplně taky řeč být nemůže.
Ale máš alespon viceprvek u dustra s 4x4. Bymě zajimal rozdil v jízdě stabilite oproti torzce.
To vsetci. Staci sa pozriet ako v small overlap skoncili aj premiove auta. V dalsej generacii to uz zvladli, ale len kym niekto neskusil zrkadlovi naraz na pravu stranu. A takto by sa dalo pokracovat.
Tak se uvidí jak bude nadšený na konci testu 😄 ale taky by bylo zajimavé nadšení po 10 letech či 250Tkm 😁
Každý tohle má jinak.
Jak říkám, já jsem v tomhle názor změnil. Vyšší světlost a zdvihy a bytelnější podvozek fakt stačí pro 95% případů pokud nejsi na horách a nejezdíš mimo zpevněné cesty. U SUV za 1M bych taky nebral 2WD protože tam je ten cenový rozdíl zlomkem ceny auta. Ale u SUV za 0,3M je to 1/6 z ceny auta. A to už je dost. Navíc si často musíš připlatit za vyšší výbavy/motorizace, takže ten cenový rozdíl je třeba 1/3 až 1/2 ceny auta.
Jak říkám, já jsem v tomhle názor změnil. Vyšší světlost a zdvihy a bytelnější podvozek fakt stačí pro 95% případů pokud nejsi na horách a nejezdíš mimo zpevněné cesty. U SUV za 1M bych taky nebral 2WD protože tam je ten cenový rozdíl zlomkem ceny auta. Ale u SUV za 0,3M je to 1/6 z ceny auta. A to už je dost. Navíc si často musíš připlatit za vyšší výbavy/motorizace, takže ten cenový rozdíl je třeba 1/3 až 1/2 ceny auta.
tež jsem ho měl na seznamu s dieselem asi spíš ze zvjedavosti než jsem se bohužel svezl prostě taková lepší felicie 😉
Ale nic není tak křišťálově čisté jak se zdá. Kolegové co měli Dustera 1,6+LPG řešili neustálé problémy. Věc samozřejmě skončila u soudu (prodejce - tankujete nekvalitní LPG x prodejce LPG - za vše může výrobce vozu). Prodejce slušný, už při koupi nedoporučoval LPG, nicméně i přesto se LPG koupilo...
Zásadní věcí opravdu také je, že studené krátké jízdy nebudou na LPG, takže tady výhodnost pro takové to rodinné nakupování mizí.
Další věcí je kvalita. Docela by mě zajímalo, jestli už v Dacii vyřešili chybně ukazující palivoměry...
Celkově určitě jsem rád za to, že tu tahle nabídka je. Určitě bych zvažoval. Ale pokud bych jezdil opravdu krátké trasy po městě, tak bych to LPG nejspíš opravdu vynechal. Jestli člověk najede 10 tis. km/rok, tak řešit úsporu teoretických 1 kč/km za mě nestojí za potenciální problémy. Mimochodem, nechávat v nádrži starý benzin je taky blbost, takže ty 4 nádrže benálu by stejně člověk za rok měl vyjet. Ale ano, i tohle se dá ovlivnit pílí, když v nádrži na benál bude člověk držet jen 10 l a bude furt jezdit na benzinku...