Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropský trh v září 2020: Elektrifikovaná auta poprvé překonala naftu

230 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak jestli se za elektrifikované auto považuje i mildhybrid, tak asi jo, ale je to tím hooodně zkreslené.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jj, je to k smíchu. Ústupek hloupým normám, který je v reálu úplně k ničemu, a máme tu elektrifikované auto.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Souhlasím. Takové přání otcem myšlenky. Statistická data v zásadě k ničemu. Zcela jistě je mezi těmi mild-hybridy spousta dieselových motorů. Ve skutečnosti tedy nemusely diesely zaznamenat žádný významný pokles v registracích.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Píšeš to přesně
Podle takto tendenčních čísla ohýbajících článků se poznají zkratomilci
Avatar - LeonST
LeonST
Navíc dočasně nebylo možné některá naftové motorizace vůbec pořídit.
adamzprahy
Přesně. Titulek pak může znít, že prodeje aut se start-stopem už předběhli prodeje aut s naftovým motorem. 😁

A perličkou je, že velká část naftových motorizací má právě mild-hybrid systém 😁 😁 No to je tak stupidní titulek a statistika, že to ani není možné :no:
Anonym
je zavádějící slovo. Kdybychom byli ještě trochu víc mlžící, jsou elektrifikovaná všechna, neb mají autobaterii.
Arese
😒] 😒] 😒] :yes: Tak takové elektromobily beru! 😄 :yes:
adamzprahy
jono, takže už jsme překonali i páru 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano, diesel je nejlepší!
Anonym
jistě počítají mezi elektrifikovaná auta i dieselové (mild)hybridy. To je pak opravdu peklo.
To je pak paní statistika prcaná do zadku koňským pérem.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Souhlas :yes:
Avatar - kruskar
kruskar
že by elektromobily byly takový zázrak, nebo tím, že automobilky samy přestávají diesely nabízet kvůli euroblbečkovským emisním limitům na CO2, nebo tím, že lidem, kteří by sami o sobě měli na nákup předraženého samohybu s třetinovými užitnými vlastnostmi spalováku, připlatí stát čtvrtinu ceny penězi, které šlukne těm, kteří nemají na nové ani náhodou? žádná oslava není na místě, protože prodejní výsledky nejsou ani trochu výsledky trhu, ale ideologicky zpraseného čehosi, co nám časem bude nutit elektromobily pod pohrůžkou a spalováky výhradně jako jednoválcové dvoudecky.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
FIX NA MOL !!!!!!
adamzprahy
Je to hlavně tím, že ta statistika je totální nesmysl a míchá hrušky s jabkama.
Avatar - kari.laz
kari.laz
"Odklon od spalovacích motorů k elektromotorům nastal. Přestože je do velké míry způsoben různými vládními pobídkami, zákazníci už jsou připraveni si tyto nové technologie osvojit"

Tvl to jsou kecy jak nudle z nosu. Kdyby tu nebyla systematická likvidace Evropského autoprůmyslu nechutnými, neetickými a nelogickými dotacemi, nesmyslnými normami a zákazy pro klasické motory, tak se tento stav vůbec neděje. Vyloženě lidi do toho natlačili násilím a ještě se plácají po zádech tak, že by si zlámali klíční kosti, jak se jim to daří. A pak plky o elektrifikaci, když tam počítají i mildhybridy, které jsou víceméně povinné, aby se auto alespoň přiblížilo nějaké dementní normě, kterou ty vypatlaný kok*oti prosadili a mohlo vůbec být na trhu.

Tohle vždycky nadzvedne člověka ze židle.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Souhlas :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pogo26
Bohužel máš pravdu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zatímco dieselové auto v požadované konfiguraci si koupit nemůžu, zastaralou koncepci auta na baterky mi státní moc nutí. Z toho vyplývá, že nemůže jít o svobodné rozhodnutí spotřebitele a proto jakékoli porovnávání "vítěze", či podsouvání sdělení, co je lepší, je pouhopouhá sprostá manipulace! :no: :no: :no:
berka
Souhlasím s tím, že se jedná jen o propagandu a klamavou reklamu prodejů elektrovozů. Navíc by mi zajímalo, kolik těch aut je skutečně prodaných koncovým zákazníkům a kolik jich mají na sebe různá dealerství, ale vykázaná jako prodaná. Prostě faleš a klam.
Slovy jednoho klasika: Je to kampaň 😊
Navíc další věc: Mám (já ne) hybrid který dokáže na jedno nabití/natankování ujet 60 km na elektřinu a 700 km na benzín, ale už je to počítáno jako elektro vůz. To je ***. Na první pohled vidím poměr 60:700, ale upřednostňuji těch 60 km. Proč?
DonVito
Kvůli průměrnýmu dennímu nájezdu? 😉
Ne každý jezdí denně 760km.

Sorry, já nejdřív myslel, že jsi majitel a máš takové otázky..
A pak jsem si všimnul: ''já ne''. 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zalez do nory zkratosmrade.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zalez první, komunisto.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Aby to dobře vypadalo a aby mohly být lži považovány za pravdu.
Arese
Přesně tak, odjakživa základní pracovní postup bolševiků... 😒 😒 😒
adamzprahy
V té statistice jsou hlavně auta, která jen cuknou na 20 km/h, natož ujedou 60km na jedno nabití 8-s
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neuvěřitelné jaké lži se tu šíří a jak se manipuluje s daty.

Btw. to mi chce někdo tvrdit, že JATO rozlišuje prodej Golfu TSI a Golfu e-TSI? Že prodaný Golf TSI jde do kolonky spalovací motor, zatímco Golf e-TSI jde do kolonky elektro?? Tomu se mi nechce věřit.

Odklon od spalovacích motorů k elektromotorům nastal? NE, nenastal. A pokud by tu byl volný trh a svobodné podnikatelské prostředí a ne centrálně-plánovaná ekonomika řízená ekomam*dy z EU, tak by do této zelené řiti ani nikdy trh nesměřoval.
DonVito
https😐/www.jato.com/…overtook-diesel/

Projdi si to sám. 😉

Uvědom si, že se zlevňujícími bateriemi by ten poměr narůstal (jistě pomaleji) i bez dotací!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, naprosto netransparentní výsledek. Přesně jak jsem psal. :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten poměr vlastně ani nevíme jestli (popř. jak) narůstá, protože tu máme překroucená data s nejasným původem.

A opravdu nevím kde jsi byl a tom, že zákazníci by měli trend upřednostňovat EV/PHEV/MHEV na volném trhu. To je JEN tvoje domněnka. Nic víc.
DonVito
No to je právě to, že máš problém to pochopit...

A já ti to evidentně nevysvětlím.
Ty si budeš myslet, že i kdyby byly baterky zadarmo, tak si elektromobil nikdo nekoupí.

To je pak těžká diskuze. Takže toho raději nechme hned na začátku. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, nevysvětlíš. Protože to sám nevíš. Je to jen tvá domněnka. Nic víc. Nevím to ani já, jestli by zákazník upřednostnil EV před konvenčním pohonem kdyby to bylo ekonomicky 1:1.

Já na rozdíl od tebe rozlišuji fakta a domněnky.
DonVito
Fakta se hledají ve vztahu k předpovědím těžko...

https😐/www.auto.cz/…lnich-aut-136565

„Není mnoho důvodů, proč si po roce 2025 kupovat auto se spalovacím motorem,“ cituje Tima Bushe, analytika UBS, web The Guardian.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdybys neměl trh pokřivený dotacemi, tak by se hledala dost lehko.
DonVito
To je ale úplně jedno.

Kdyby. 😉

Tohle je reálná předpověď.
Ne ''kdyby'' předpověď.

Co kdybys začal komentovat realitu?
A ne ''kdyby''...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, takže tu máme trh, který není volný. Výběr zákazníků nereflektuje jejich osobní potřeby a preference, ale jejich preference přetváří podle toho, co chce velký rudý bratr.

A z toho ty vyvozuješ, že by zákazníci upřednostnili EV... Bravo, dokonalá bejkárna.
DonVito
To jestli to označuješ rudý nebo zelený nebo makový je úplně jedno.

Pořád je to realita. A já pracuji s realitou.

Ty píšeš o paralelním světě kdyby.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. A v reálným světě je to, že zákazníci upřednostňují EV před konvenčním pohonem NA ZÁKLADĚ VLASTNÍCH PRIORIT jen pouhou tvojí domněnkou.


(=ano, chci si zvolit pohon, který není ekologičtější, který má problém s dojezdem, který má problém s tím kde a kdy nabíjet, který má otazník v životnosti a provozních nákladech, ale který mi nabídne ticho, lepší dynamiku a "čistší" provoz).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty pracuješ s jen vlhkými sny zkratoprde.
Avatar - Emel
Emel
Samozřejmě ano, většinový zákazník je pragmatik a s klesající cenou se cílovka samozřejmě rozšiřuje... otázka je kam.

V tomhle není trh jako trh. Placaté Holandsko s přecpanejma silnicema by mohlo mít ten přirozený podíl EV vyšší, Německo s velkejma dojezdovejma vzdálenostma a autobahnem naopak nižší.

Myslím, že to necelé procento u nás je relativně zdravý podíl EV na cestách... sice ovlivněné pokutami za CO2, ale bez nějakých velkých dotací...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jleikož tam píšou, že se počítají i mildhybridy, tak je to statistika úplně o ničem.
Mohli bychom rovnou napsat, že elektrifikované je vše, co má např. S&S a tím pádem to má nejvíc prodejů.
Avatar - Anonym
Anonym
Zřejmě to tak bude. Lze ale předpokládat, že JATO nemá svou vlastní klasifikaci, ale sbírá data od automobilek, či od svazů. No a když VW pošle údaje, že e-TSI je hybrid, tak se to objeví v kolonce hybridů.
ProchyTom
Kde si ty kluku? Tyhle clanky nectu ale tesim se na forum. Nafta, ručka a dveřma napřed
Corkybell
Neprivolavaj certa.
Nikto nie je zvedavy nato jeho verklikovanie dokola o dotovanej nafte.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Teď tu dotaci na naftu vypadá budou opět zvedat 😒] 😒] 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No a proto tu není, klepla ho pepka.
pogo26
Minule, když tu dotaci zvedali, tak stát na daních vybral o pár miliard víc.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Bože, dost na tom, že tu je ten dutohlav DonVito. Ještě to tu plevelit společně s Hamunou
DonVito
Zkus napsat někdy něco k věci.
Na to nemáš.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To bylo naprosto k věci. Nebo ti to mám hláskovat, aby jsi to pobral?
Naprosto k věci jsem napsal ve 12:51. Vím, ty nenapíše něco co má hlavu a patu nejspíše od narození, tak ti to přijde nepřirozené, ale přes to se holt musíš přenést, jinak ti tu zůstane nakloněn pořád jen KUK, Hamuna a elektrikář a to opravdu není dobrá společnost, ač sami dokážete zaplevelit diskuzi snad více než z 50% sami.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je opravdu hustej zkratosmrad.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Koukám, jak rétorika odpůrců je čím dál zoufalejší a odpadnější. Jen houšť na vás, dobře vám všem tak!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zhasni.
Arese
Blue Sune, všimni si, jak jsme naopak na zdejší elektrohujery mírní. To ty jsi byl po diskusi se mnou nedávno tak zoufalý, žes mi radil, abych se zastřelil! 😲 😒] 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já nejsem ten, kdo má "debilitu" v téměř každém příspěvku. 😁 Ale to je zřejmě v pořádku, nadávat všem okolo. Jen běda, jak někdo pošle do háje tebe, co?
Arese
Jako vždy demagogicky vytrháváš části textu, tentokrát dokonce z pouhého slova. Nejedná se o "debilitu", ale o "elektrodebilitu", a to je secsakra zásadní významový rozdíl! 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
JATO patří mezi společnoti, kde na jejich ofic. stránkách člověk absolutně nic nenajde. Metodiky, statistiky, data... prostě NIC. Jen se vždy objeví hrozně transparentní statistika plná lží a překroucených faktů...

JATO je jedním z prostředků dvacetisemilhářů :no: :no: :no: Věřil bych i tomu, že tyhle lži se vytvářejí za evropské peníze z nějakého dotačního titulu "jak obelhat ovce".
DonVito
https😐/www.jato.com/…overtook-diesel/

Víš, já se tu nebudu dohadovat nad tím, co je elektrifikované vozidlo.

Pro mě je důležitý FAKT! že podíl dieselu klesl z 50% na 25%.

Citace😒br /> The fall of the diesel car

At the same time, the diesel market share posted a record low, of only 24.8% in September. Exactly a decade ago, diesel cars comprised 50% of registrations

PS Mám dojem, že kdybys JATO zaplatil, tak se dozvíš víc. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, akorát že i tohle je pravděpodobně LEŽ. Protože MHEV diesel vypadá že bude v kolonce EV..
DonVito
To je možný. Já nejsem žádný obhájce JATO.

Jaká si myslíš, že je realita? Myslím, že poměr dieselů nebude tak těžké dohledat.
Tak sem hoď svá čísla. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Důvodně se domnívám, že realita nebude to co prezentuje JATO. Proč, to jsem uvedl.

Pravdivá data nemám.
DonVito
https😐/www.acea.be/statistics/tag/category/share-of-diesel-in-new-passenger-cars

2016 49%
2019 30%

Promiň opět diskuze o ničem.
Něco zpochybňuješ na základě... NIČEHO!

Tohle je ta tvá práce s fakty - ''důvodně se domnívám''.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Vůbec nic jsi nepochopil. Stále odkazuješ na čísla, která jsou výsledkem pokřiveného trhu.

Já se bavím o tom, co by skutečně preferovali zákaznici. Ne o tom, k čemu byli dotlačeni zelenými ekofašisty.

Jestliže absurdní ekonorma vytlačí z nabídky Fabie 1,6 TDI, tak je asi jasné že si ji zákazník nekoupí. To, že zákazník kupující Fabii pak zvolil benzin místo nafty není způsobeno preferencí zákazníka.
DonVito
Tak ty si klidne pocitej podil dieselu ve svem paralelnim svete bez emisnich norem. Tam bude podil dieselu minimalne 80%. 😁

Akorat nam to nemichej s REALITOU. 😉

Nejlepsi by bylo, kdyby sis zalozil nejaky blog o tvem dokonalem svete, kde jezdi diesely bez filtru a bez zbytecneho cisteni spalin. To prece jen krivi trh.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já se nebavil o žádném podílu toho či onoho. Já jsem se bavil o hodnocení nezaujatého a neznetvořeného chování zákazníků - spotřebitelů!!!
DonVito
A proc?

Proc se bavis o (svem) paralelnim idealnim svete?
V realnem svete je spousta "znetvoreni".
Od zvyhodnovani nafty po jeste vetsi zvyhodnovani elektromobilu az po emisni normy, silnicni dane, dalnicni znamky a povinne ruceni.
A o tom, jake by to bylo bez toho ty zrejme budes psat pod kazdym clankem na acz...

Proc?

V mem paralelnim svete jsou technologie vyspelejsi, energie pochazi z obnovitelnych zdroju a 100% aut jsou elektromobily.
A koho takova kravina zajima? 😄

Stejna utopie jako tvuj svet bez jakekoli regulace.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Koho taková kravina zajímá? Právě že by měla zajímat každého! Protože jenom to by ukázalo preference zákazníků!

Dotace můžeš měnit podle libovůle. Tím můžeš měnit a ovládat i trh podle libovůle. Ale co nikdy nezměníš jsou právě přirozené preference neovlivněných zákazníků. Tu dokáže změnit opravdu jen skutečná nabízená hodnotová úroveň produktu!

Protože jen znalost přirozených preferencí neovlivněných zákazníků ti umožní rozumně ovlivňovat trh. A protože jen při znalosti přirozeného neovlivněného chování jsi schopný vůbec posoudit význam, smysluplnost a efektivnost dotací.

Bez tohoto všeho žiješ jen v jedné velké IDEOLOGICKÉ LŽI. Ale ano, většině a evidentně i tobě tenhle pohodlný život vyhovuje :no:
DonVito
Kravina jsem psal o mem svete. 😉

Co je to proboha rozume ovlivnovat trh?
Skutecne si myslis, ze ho dnesni vladnouci vrstva v EU, Cine, Britanii, Californii chce ovlivnovat nerozume?

Jaka je prosim te skutecna hodnotova uroven produktu dieseloveho auta?
V mem zebricku hodnot je zdravi a ekologie na prednim miste. 😉

Chapes to?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rozumně ovlivňovat je třeba zabránit oligopolu. Rozbití kartelu. Atp.
DonVito
Ale emisni normy, dalnicni znamky, povinne ruceni bys zrusil.

Nejradeji.

To prece take znetvoruje trh..

Muzes rozvest tu hodnotovou uroven auta?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jaký smysl má EV když 60% elektřiny je z uhlí?!? Žádný!!! Žádné snížení emisí CO2 se nekoná!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V mem zebricku hodnot je zdravi a ekologie na prednim miste.

Ok, v pořádku. Tak si kup EV za vlastní jestli máš pocit že tím světu prospěješ!!! Ale ne že budeš nutit kupovat EV ostatní!!! O tom to je.
DonVito
Ale ja nikoho nenutim. 😉

Ja nejsem politik a nenastavuju pravidla. Ja tu jen diskutuju.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Ale ti politici EV tlačí a nutí.
DonVito
Tak me z toho neobvinuj. 😉

Jaky je tvuj zebricek hodnot?

Volny trh.
Nizka spotreba.
Dal?

Ekologie je pro tebe sprosty slovo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To co píšeš nejsou hodnoty.

Chceš vědět co je možná nejcennější hodnotou pro mě? Pro mě asi opravdu je na prvním místě svoboda. Svoboda pohybu, myšlení, rozhodování, právě třeba o mém zdraví! To, že si sám rozhodnu, co je a co není zdravé pro mě a mé blízké. A ne že mi někdo bude nařizovat, jak křivý banán mám kupovat, v čem mám ten banán jezdit kupovat. Že si sám rozhodnu, jestli je pro mě zdravější jezdit v naftě a za ušetřený kačeny strávit třeba s rodinou měsíc v horách na čerstvým vzduchu. Že si sám rozhodnu, jestli nutně musím jet výletní lodí nebo letět na Maledivy a přispět tak výrazně ke znečištění zatímco můj EV se bude dobíjet na Vídeňským letišti, nebo jestli bude mé chování více ekologické když raději pojedu s dieselem na Šumavu!!! TO je pro mě hodnota :-! :-!
DonVito
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. 😉

To je moc hezky, ze ty se rozhodnes nicit zdravi tem, co jedou za tebou. A lidem ve mestech.
A sam za usetreny penize na DFP pojedes na dovolenou do Alp...

Tomu ty rikas svoboda?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, a ta svoboda znamená, že já ti nebudu diktovat jestli máš mít EV nebo ne stejně jako ty nebudeš činit to samé mně!!!
DonVito
A vazne ti to prijde v poradku?
Otravovat ostatnim zivot?
Ja uz jsem ti vysvetlil, ze ti nic nediktuju. 😉

Jeste jednou😒br /> Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.

Chapes to?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Krásný příklad je Kalifornie. Jak je možný, že v jedné z nejvíc "eko"šáhnutých částí světa vedle sebe jezdí EV Tesly a V8 pickupy?!? Jak je tohle jen možný???
DonVito
A vis, ze je tam zakazou prodavat?
Ceho je to priklad?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zakážou? Tak na to si počkám!
DonVito
2035 nejpozdeji

https😐/electrek.c👋2020/09/23/california-ban-sale-new-ice-cars-in-2035/

Tvy predstavy o svobode jsou skutecne strasidelny.
Alespon uz chapu tvy prispevky.
Tvy uvazovani je naprosto sobecky zvrhly.
A dost se mi hnusi.
Uz chapu proc nemas rad ekology.
Protoze kasles na vsechno okolo tebe.
A pod zasterku svobody skryvas usetreny penize na emisich na dovolenou.
:no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Určitě...

Evidentně prokazueš že nechápeš vůbec nic. Jsi povrchní až to bolí :no:
DonVito
V cem vidis povrchnost???

Chapes kde konci tva svoboda?

Ty evidentne vubec netusis, co je to svoboda.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdo je ekologicky ohleduplnější? Někdo kdo si nechá auto 30 let a najede ročně 5 tis. km, nebo ten co si každý 3 roky koupí novou Teslu se kterou jezdí i pro noviny a každý prázdniny letí 8000 km letadlem na dovolenou???
DonVito
Zase hrusky s jablkama.

Kdyz porovnavas majitele nove Tesly, tak s majitelem noveho BMW!

A ne s duchodcem ve favoritu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Právě o tomhe to je. Jestli vnímáš ekologické hodnoty aniž by ses musel vůbec označovat za ekologa nebo jestli jsi jen pozérský "ekolog".
DonVito
Chapes to s tou svobodou?

Lepsi pozersky ekolog nez planovity antiekolog.

Pro tebe je ekologie sprosty slovo.
Sam jsi opak ekologa. Tobe jde jen o to, nechat dym za sebou!

A jeste tomu rikas svoboda!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já svobodu chápu moc dobře. Moje svoboda např. končí na svobodě horníka, kterej nemusí narubat dva vagony uhlí a zničit si zdraví jen kvůli tomu abych se já mohl prezentovat jako "eko" a jezdit na elektřinu a tvářit se, že nevypouštím emise.
pogo26
Pro mě je ekologie také velice důležitá. Nechci však po nikom, aby si kvůli mě ničil život a ještě mi dával peníze, které si sám musí půjčit.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Stále zapomínáš připočítat k prodejům dieselů MHEV diesely zkratoprde...
DonVito
Klidne nam poskytni sva cisla vcetne MHEV, prde. :yes😒br />
Budes to mit jednodussi nez rohYpnol, ktery by potreboval cisla z jeho dokonalyho paralelniho sveta.
😁
pogo26
Pokud diesel v podstatě zakážeš, tak jeho podíl celkem logicky klesne. Politik a ovečky budou chvilku spokojení a to asi dnes stačí.
tesnav
Tak podíl dieselu klesá hlavně proto, že v posledních 20 letech udělaly benzínové motory takový pokrok ve spotřebě, že mnoha lidem už nestojí za to řešit nějaký třičtvrtělitr v neprospěch benzínu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přesně tak. Plus to, že někde diesely prostě mizí z nabídky. I když s tím u malých aut souhlasím.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
My to ale nevíme, protože se do prodeje dieselů nezapočítávají e-diesely ....
Korektní čísla prostě neznáme.
Třeba v ČR to musí být síla prodaných MHEV dieselů.
A když se člověk snaží něco načíst z CIA-SDA, najde tam jen zmatečné tabulky s obrovským podílem vozidel v kolonce "NEZAŘAZENO"
Avatar - LeonST
LeonST
Bohužel je to pravda. A je to fakt škoda, protože současné diesely jsou nejen velmi dobře emisně upravené, ale mají i výtečnou spotřebu, rychleji se zahřívají, nejsou hlučné atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud diesel mildhybrid řadí do hybridů a ne do dieselů, pro mne je to statistika k ničemu.
PowerHouse
Prostě v EV, VW si dá Teslu ke svačince

ID.3 jsem si prohlížel, a moc pěkné auto. Dokonce má místo pro kolena u středového panelu, ve stovnání s Octávkou.
Corkybell
Nieco podobne vykrikuju Androidaci o Applu a zakazdym to dopadne presne naopak.Myslim si,ze Tesla 3 hravo celosvetovo porazi ID3.

Neda sa ale upriet ID3,ze nazivo to je pekne auto oproti fotkam.
PowerHouse
Tesla 3 má problém s cenou, protože třeba Enyaq je levnější, Takže Tesle 3 moc nevěřím.

Nevím jak celosvětově, ale v EU asi i Enyaq porazí Teslu 3.
Corkybell
Momentalne ma problem Tesla s cenou.
Naco by ale riesila cenu,ked este stale riesia predobjednavky,ktore uz maju pevnu cenu.
Uz sa do EU ruti 5000 Tesiel z Ciny,ktore maju byt lacnejsie a vykonnejsie a ked sa otvori Berlin tak to bude este nizsie.
Elonovi sa neda upriet jeho skvela strategia rozlozenia tovarni.
Uz na buduci rok bude Tesla cenovo konkurenciaschopna na kazdom svetovom trhu.
Dokonca Berlin hlasi rychlejsiu dostavbu tovarne,tak Y sa zacnu dodavat s predstihom.
Ratam,ze aj cena sa potom upravi pre EU trh a konkurenciu na nom.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Výroba v drahém Německu automaticky znamená levný vůz .... :-!
mrazik
Co si nemecky zakaznik radeji vybere Teslu nebo VW - hadej ?
DonVito
Dost pochybuju i o EU.
Tesla bude dodávat ve velkém množství.
A přijde Model Y! Model Y bude opět nejmíň o generaci před Enyaqem...

Škodovka myslím nebude mít kapacitu jako Tesla a její Giga Berlín. 😉
O potenciálních problémech s dodávkami baterek u VW ani nemluvím.
mrazik
Jen o jednu ? To je pro me zklamani, ja cekal o dve generace.
Avatar - Emel
Emel
Jako že má Android 75% trhu... nebo co přesně myslíš?
Corkybell
Sektarcinu Emele,sektarcinu myslim a jej svedkov Elonovych.
Rovnako ako to je v pripade Applu.
Proste konkurencia bude,ale svedkovia Elonovi aj tak kupia Teslu :-!
Avatar - Emel
Emel
Pořád to nechápu. Co teda ty androiďáci vykřikujou?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Asi jako že pobijou i-pody, i-founy apod ...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Teď jsem četl test id3, za hezkého počasí zvládl Praha-Brno a zbylo něco na na dojetí k nabíječce, celkem nějakých 270 km. Wow, tomu říkám úspěch a budoucnost mobility, vyloženě revoluční stroj. Jak jich bude jezdit víc a bude pod nulou, tak se budeš prakticky jen posouvat ve frontě na nabíjení a jak za starých dobrých časů si na cestu do zahraničí vyhradíš měsíc, fakt super.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale ideální anti-Covid... omezení pohybu osob na cesty kolem komína. A auto má délu 4,5 m, takže ve frontě na nabíječku rozestupy dodržíš... :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud se nezmění způsob klasifikace aut, tak za zhruba 5 let budou skoro všechna auta v EU "elektrifikována". Startér-generátor místo obyčejného alternátoru ale není skutečný hybrid, zejména v případě, že jde o 12V systém. Úspora paliva i pomoc elektromotoru jsou velmi malé. Jsou to prostě švindl-hybridy. Byrokraté i manažeři automobilek jsou spokojeni.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kdysi si automobilky potajmu vylepšovala emisně testované vozy (malá zrcátka, hladné malé gumy apod.) a prošlo jim to. Dnes podvádí s podporou EP/EU/EK a za pomoci MHEV, PHEV a EV.
Standardní hybridy Toyoty mi jako jediné připadají vcelku poctivé. Všechny ostatní jen pomáhají překrucovat realitu, která je o 200 až 400% výš. Že ano, Volvo? Že ano, LandRovere?
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas. Já vidím tu hranu, co ještě je hybrid a co ne, u Subaru e-Boxer. To by se s přimhouřeným oken dalo nazvat mild-hybrid. Toyota začala s hybridy dříve, než v EU zvítězilo zelené náboženství. Proto jsou právě hybridy od Toyoty tak efektivní v reálním provozu a lze u nich mluvit o upřímné snaze o ekologii.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ještě u Hondy bych ten HEV bral jako poctivý hybrid.
Avatar - alf1963
alf1963
Systém : Zabij bobra zachráníš strom.
Avatar - _Karel_
_Karel_
https😐/techfocus.cz/…vaci-motory.html?…

Všichni ovšem touží po dotacích ;-\
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kdyby vozům s ICE státy přiznaly dotace jako mají EV apod., byl by to okamžitý konec EV a PHEV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdyby ICE mělo dotace jako EV, platilo by že by stát rozdával nová auta ICE zadarmo. Zatímco u ICE každýmu dojde že takováto politika asi není v pořádku, tak s EV to těm se zelenou dírou v hlavě přijde naprosto v pořádku...
DonVito
Na ICE taky byly dotace. 😉

Bojoval jsi proti nim?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Světe div se ANO, bojoval jsem proti šrotovnému.
Hendly
Druhé auto v rodine - pouze 33% by koupilo spalovak. To je to zajímavé z článku.

Dělat zajímavé to, že na otázku jestli chcete přidat na auto řekne většina ano?
pogo26
Pokud by to bylo za rozumné peníze, tak taky řeknu ano.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... to samé platí pro některé plug-in hybridy ...

Tendenční nesmyslný lživý článek
Čísla se dají krásně ohýbat

prý že elektrická vozidla, ha ha ha ha ha ha ha ha
Hendly
Zajímavé jak u článku který je pro Elektro dokážeš kriticky uvažovat a u článku proti Elektro spolknes každou navnadu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A ve stejný moment Francie vystavila stopku Polestaru s jeho špatně fungujícími PHEV a EV ..... protože Citroën a DS !!!!!!!!!!!!!!
Pokrytectví !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Francouzi byli vždycky svi-ně podrazácký. Mnichov 1938, za války výroba cyklonu B...
Hendly
Nevím proč sem tahas takové věci, obzvlášť když je vykládá špatně.
Opravdu nedokážeš udržet alespoň nějakou úroveň?
DonVito
https😐/electrek.c👋2020/10/29/polestar-2-recalls-electric-cars-inverter-battery-issues/

Opet se seredne pletete.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Avatar - _Karel_
_Karel_
Teď tu půlka z vás říká, že jsou PHEV podvod, a tohle je to stejný - např. taková benzinová oktávka RS má normovanou spotřebu nějakých 6,5l, ale proč si kupovat RS a jezdit s tím klobouk - brzy si tedy pitchusové v Bruselu došlápnou na automobilku, že vykázala 6,5l a oni s tím všichni jezdí za 10l.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně.

Ale hlavně proč by mě kua někdo měl sledovat mojí spotřebu??? To mě začnou sledovat i kolik GB dat mám za měsíc, kolik protopím, jestli náhodou nejím moc vepřového ...?! Ne, tohle je prostě (další) útok na svobodu každého z nás!!!

Co je ale nejhorší, tak to prochází jen tak. Samozřejmě. Bez odporu. Bez povšimnutí!
Avatar - speedfred
speedfred
Najhoršie je ze sa tu nájde kvantum ľudí ktorý ti povedia ze to je iba spotreba (ktovie
co bude ďalej o 3-5rokov) a ďalší budu tomu budú ešte tlieskať .
Avatar - _Karel_
_Karel_
Dokud má většina co jíst, kde pracovat, bydlet a nakupovat, necháme si toho líbit strašně moc.
Avatar - speedfred
speedfred
Áno,suhlas.
Zaujímalo by ma ci takéto veci budu povinne dajme tomu pri dovoze auta z US. Do budúcna uvažujem o nejakom us pick-upe.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To bude jedním z odůvodnění, proč sledovat i rychlost, polohu, místo... Aby jakože dokázali přepočítat spotřebu... No a už jsme jen malý krok od toho, že to začnou porovnávat s mapovými podklady a začnou ti automaticky chodit pokuty za nedovolené parkování, rychlost... https😐/www.youtube.com/watch?… ...BUĎTE DOBŘÍ!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Omezení emisí z automobilové dopravy má snížit CO2.

Snížit emise z automobilové dopravy lze reálně😒br /> 1) snížením emisí nově vyráběných vozů (zde již není moc co snižovat) - nejméně účinné
2) nahrazením těch nejstarších a nejméně ekologických vozů novými, a to klidně pouze i Euro6!!!
3) omezením nutnosti přepravy osob a zboží (tj. podporou lokálních zdrojů - spolu s 2) nejvíce účinné.

Ekofašisti si vybrali tu nejméně účinnou cestu vzhledem k deklarovanému cíli. Proč asi?? Protože nikomu o ekologii nejde! Protože to je jen ideologie, za kterou se schovává moc a způsob ovládání společnosti.
DonVito
Jj ekologove chteji jen ovladnout spolecnost. 😁
A proto si vybrali tu nejhorsi cestu.
A to jeste nevis, ze pak odleti na jinou planetu.

http😐/www.vesmirni-lide.cz/…_astar_seran.htm
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět nečteš a nerozumíš?
NE ekologové!!! Prostřednictvím ekologů (resp. "ekologů")!!!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemůžeme přece lidem brát tu svobodu objednat si z Alie😜resu co je napadne, když je to levnější, než místní zboží.
Moje žena si tam dokonce objednala sadu igelitových pytlíků 😲 😒
Nic nemá větší prioritu, než volný obchod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemám nic proti volnému obchodu. Ale pokud je výhodnější místní jabka vysypat do kompostu a v hypermarketech prodávat dovoz z ulánbátaru, tak je asi evidentně někde něco špatně.

BTW. nic nemá větší prioritu než volný obchod? Tak proč tedy ten volný obchod je zmasakrován dotační politikou? Třeba právě dotacema na EV?!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jenže jak obrovsky by se ekologii ulevilo, kdybychom holt kupovali pokud možno lokální výrobky. Přišlo by mi to daleko smysluplnější, než tyhle kraviny, co předvádíme. A kromě ekologie bychom si navíc nepodřezávali (Evropa) větev sami pod sebou. Když si dnes objednám zboží z Číny, tak kromě toho, že cestou zasviní vzduch i oceán navíc nebudu mít zítra sám práci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale ano, však já s tebou souhlasím.
Hendly
Sorry, ale míchat v jednom příspěvků oduzovani dotační politiky a zároveň zemědělský produkt? Zemědělství by v EU bez dotace nebylo.
Avatar - speedfred
speedfred
neverím ze by poľnohospodárstvo bez dotacii neexistovalo.
v súčastnosti bez dotovania asi nefunguje nič.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zemědělství bez dotací tu existoval desetiletí, staletí, tisíciletí. Takže tvoje přesvědčení, že by bez dotací zemědělství skočilo, pramení jedině z tvé prázdné hlavy :no:
Avatar - Emel
Emel
To jsme ovšem nežili v globální ekonomice. Ono zemědělství samozřejmě jako takové neskončí, jen třeba skončí u nás... a pak budeme závislí na dovozu potravin z venku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zrušit dotace = samozřejmě zrušit v celé EU, ne jen u nás.
Hendly
Tak skončí většina zemědělství v celé EU. Nemáme šanci konkurovat ostatnímu světu.
Výdaje EU na zemědělství lze snadno dohledat. Stejně tak jak a proč jsou dotace na tohle odvětví.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ochránit vnitřní trh EU není problém např. clem. Tak tu nelži.
Hendly
Co se stane když začneš zavádět velká cla? Obchodní válka. Podívej se co se děje mezi USA a čínou.

EU je e😜ortní ekonomika.. zavádění cel není v globálním světě řešení problému.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zasel jen lži?
Hendly
Klidně argumentuj.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
viz 12:12
Hendly
Zavádění cel je začátek obchodní války.

EU je e😜ortní ekonomika.

Zavedení cel na zemědělskou produkci nevyřeší problém, jen ho případně přesune jinám.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Čína vede nějakou obchodní válku s EU???
Hendly
Nerozumím. Jak si teď přišel na čínu?

Podívej se na to jak probíhá zavádění cel: USAxČína...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Že nerozumíš je zřejmé. Jak jsem přišel na Čínu? Úplně normálně. EU s ní má normální obchodní vztahy i přesto, že jsou zde cla. (pro duchem chabé =ano, i cla se dají zneužít v obchodní válku).
Hendly
Opět doporučuji doplnit informace o tom jak velké jsou dotace na zemědělství v EU a jak velká by tudíž musala být zavedena nová cla.
Stejně tak by se jednalo o zavedení nových cel. To že dnes existují dříve dohodnuté a dlouho laděné tarify nemá vliv na další případné reakce. Opět, sleduj zavádění nových cel USA X Čína.
A opět, EU je e😜ortní ekonomika.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Doporučuji program UčíTelka. Máš jedinečnou možnost dohnat co jsi nedotáhl... 😒] 😒] :-!
Hendly
Osobní útoky jsou celkem běžné při ztrátě argumentace...
Je to mnohokrát popsaný proces eskalace konfliktu.
Žijeme v době kdy na jedno kliknutí je k dispozici celé vědění lidstva. A stejně se tu dohaduju nad něčím co je mnohokrát odborně zdokumentovano..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] 😒] 😒]
Ty: doporučuji doplnit ...
Já: Doporučuji...

Tvoje reakce: Osobní útoky... No evidentně jsem ti dal správné doporučení. :-!
pogo26
Právě zastáncům toho tvého Zeleného pekla vadí, že Evropa, jako e😜ortní ekonomika, dováží ropu.
Hendly
Dovoz ropy je pro ekonomiku samozřejmě negativní věc.
Avatar - Emel
Emel
Jo, zrušíš dotace všude... tak holt budeme obilí a tak dovážet. Problém je, že je jednodušší něco zavřít než to znovu otevřít... a mohlo by být nepříjemné být závislý na dovozu základních potravin.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Aha, takže namísto omezení emisí rovnou zakážeme lidem pohyb? Panejo, od tebe by se komunisti mohli učit, jak koukám.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zakážem? Ano, při tvé inteligenci se ti opravdu nic jiného vybavit nemohlo.
Arese
Arese
Jezdec667
Diesely se zdiskreditovaly tak, že tomu už skoro nikdo nevěří. A já jsem rád, že nafta je zase jen do kámen. Jen doufám, že přestanou daňově diskriminovat benzín. Plán na další snížení daně z nafty proti benzínu považuji za naprostou nehoráznost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Snížení sazby daně na naftu jednoznačně je krok správným směrem :yes:
pogo26
Benzín ještě nedávno neměl filtr pevných částic a životnímu prostředí škodil víc než nafta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pro dálniční provoz je naprosto nejvhodnější diesel. Proč mi tedy má nějaký zelenořiťolez nařizovat, že si musím koupit EV s prodlužoačkou?! Nebo že musím mít benzinovou šaškárnu?! Benzin má vyšší spotřebu a v důsledku reálně vypustí více emisí než ten diesel!! Tohle je důsledek zelenořiťolezů, reálné emise by bez nich byly mnohem nižší!!
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nemiesat turbo direct injection a hladky nepriamovstrekovy benzin bez GPF, bez AdBlue, bez karbonizacie. Z litra nafty je viac emissi ako z 1 litra benalu.