Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, ohlásilo evropskou premiéru zcela nové Imprezy WRX STI na Bologna Motor Show 2007 na začátek prosince.
az na ty 4 koncovky...je v tom tmavym laku moc pekna. Bohuzel se to tyka jen wrx sti...v tech ostatnich verzich se mi porad nelibi. Coz se o predchozi generaci rict nedalo
jo přečetl jsi si speed a hned se ti to zdá stejný že.-) jinak super kára ,ale předtím se mi líbila víc měla koule ale pokud ted bude lepší než kdy dřív bude to masakr , impreza není auto pro pozery impreza je soutezni nastroj!!!!
Skoda toho diskutovanyho designu...Je to hezky, pokud clovek zapomene,jak vypadala WRX STi predchozi generace.Ale rozhodne to neni hnusny,nebo tragedie..spis takova evoluce...ale za sebe nevim,kterej model bych chtel vic,jestli minulej,nebo soucasnej.Kdyby prede mnou staly 2 kousky ktery prave vyjeli z tovarny,rozhodl bych se pro tu starsi....Co Vy?
Tazko povedat ktory model by si si mal vybrat ja mam uz 3 generaciu Sti....a momentalne mam spickovu verziu...2005 vo vsetkjych moznych upravach ale toto bude skvost a hlavne ...si uvedome ze je to Evolucia uuplne inde trba si pockat ...lebo na niektorych fotkach je nefotogenicka ale....podla mna v skutocnosti to bude skvost a este jeden detailll...videl som uz na Vlastne oci EVO X .,..chcel som to napisat pod clanok GETRAG ale okolo Kosic uz 2 mesiace lieta EVO X ôlebo testuju prevodovky Getrac ktore sa tam budu robit hmmm zaujmave co? a aj evo je peke...
peknu nedelu
Mě se moc líbí, už se třesu, až se svezu. Měl-li bych volit z hlediska designu, beru novou. Konečně je i interiér kvalitnější(i když to není to hlavní). Osobně si myslím, že si na nový design (pouze verze STI) všichni bez problémů zvykneme a bude se nám líbit. Už teď s předstihem závidím prvnímu kupci STI.
Impreza, táto Impreza je auto pekné. Takto má vyzerať HOT-HATCH!!!Pekný predok, dynamický profil a dynamické zadné svetlá. Impreza je bezpochyb najlepšia. Bola a bude.
Predpokladam ze naprosta vetsina vsech lidi, kteri maji cit pro design a miluji auta si relka po predstaveni nove Imprezy "Hmm, tak s touhle generaci to Subaru pekne pohrbilo..." a utrela slzu pod okem.. Ja jsem to takhle citil - jako kdybychom ztratili nekoho, koho jsme uz hodne dlouho fakt milovali!! Kdyz si pak clovek uvedomi, ze uz zbyva jenom EVO jako jedine auto na svete, se kterym si clovek muze uzit trochu bahnite zabavy behem toho, co babicka sbira houby v lese, je to o to smutnejsi..
Ale neni vsechno cerne - tleskam STI, protoze udelat z podprumerneho asijskeho auta, ktere muselo nutne byt designovane s cilem ztratit co nejvice zakazniku a prodelat ohromne penize, hatchback, ktery klidne muze zadat o titul "The Hottest Hatch of Period" je pratele dost uspech! STI, sem s ni!!
To se jen tak nevidí. Přední přelostlá čelist, výkroje blatníků jak z dobře naduplého suvéčka, to vše zakončeno parádními tunerskými lampami. Auto bez jiskry, auto bez šmrncu, auto u něhož ani jedna křivka (zejména v čelních partiích) není ani ikonozní, ani stylová, ani originální. Přesně to vyjadřuje současný stav designu subaru - designéři nevyhmátli tep subaru, design nic nevyjadřuje, nic nedefinuje. Auto zcela mimo sportovní realitu dneška. O zítřku nemluvě.
Mezi dokonalým spodkem (tedy nepíši o civilní verzi) a karoserií musí panovat shoda. A to právě musí umět designér auta. Musí podtrhnout charakter modelu. Osobně považuji novou Imrezu za výbuch století. Ovšem nic vyjímečného, ona už tribeca předznamenala designovou nerozhodnost subaru.
Na druhou stranu, ukaž mi aktuální designový počin japonska v kompaktech. Civic? Auris? Nebo snad Tilda? :-) Paradoxně se nám nejvíce zamlouvají karoserie z Korei - cee´d, i30. A proč? No protože je v nich dokonale roztavena evropská designová škola, tedy škola, na kterou nikdo na světě nemá. Ano, Kia musela získat dvorního designéra VW aby mohla stvořit auta přijatelná pro naše estetické nároky.
Takže... já tiše trnu, na jakém výrazu přijede Legacy... a mám tušení, že to na oscara nebude.
Ked som zacal citat tvoj prispevok myslel som si ze si konecne dostal rozum a pises o VW :-! ale ty to tam sa stale pomotane vidim ze u niektorych pacientov to trva dlho. Pravda je ze liecba moze byt uspesna jedine ked sa chce paciet vyliecit ale ty asi nechces. A tak si dalej zi tvoj sen ze VW bude jednicka a ze robi pekne auta a o tom svojom Guru a Apostolovi >:D Prepadak storocia len pride a ma nazov Golf VI ci kolky to vlastne je ani neviem lebo sa od IV ani nezmenil. Zly facelift este horsieho nudneho auta >:-[]
Ještě jsme G VI neviděli, tak ho nesuďme. Zato máme před sebou poslední počin subaru. Ano, jak vidím, jsou i jedinci, jimž Impreza postavená v této generaci dokonale na hlavu (dveřní rámy, houpavý podvozek...) naplňuje jejich představy o aktuálních trendech v kompaktní třídě. Ještě nikdy se subaru nepokusil vemluvit do očí evropského zákazníka tak, jako tímto svým modelem. Můj odhad je, že to vemlouvání bude neúspěšné, neb odpověď na evropsko/asijské trendy je právě cee´d a i30. Na jakékoli evropské auto se podíváš, ano i na Peugeot 308, má oproti nynější Impreze šťávu. Zkonfrontuj si svou estetiku s Bravem, s C4, a koneckonců hlavně s Cee´dem a s i30.
Bez žertu, Pipko, tohle by přece VW nikdy nevypustil do světa. Já uznávám jízdní vlastnosti, i když ty v aktuálním modelu vzaly trochu dost za své, ale přesto - Impreza má výborné jízdní vlastnosti. Ovšem pro mne zoufalou vizáž. Jsi ještě mladý, posuzuješ auta jen podle toho za kolik udělají stovku a jestli šotolina správně lítá od kol. Život v hothatch, ten je ovšem jinde.
Píšeš, že tohle auto má šmrnc... hmmm, koukám, že nevíš ani co znamená slovo šmrnc :-):yes:
Tak teraz neviem či si zo seba chcel urobiť odborníka... :-)
Píšeš, že som mladý a, že autá hodnotím podľa zrýchlenia. :no::no::no: Neviem čo si chcel povedal. Já hodnotím podľa jazdných vlastností, výkonu, bezpečnosti, kufru, priestoru, platov v interiéry...
Viem si však predstaviť, že keď je Passat apoštol, akoby bol nejako výnimočný vo svojej triede, že ak by to bol VW, tak by si to pochválil.
PS: Ukáž mi príspevok kde si niečo od VW skritizoval? ;-)
Neviem prečo by to nemalo byť šmrncovné.
"tohle by přece VW nikdy nevypustil do světa" Ufuf - rict tohle o koncernu, ktery vypustil petkovyho Golfa s tak hnusnym predkem, ze zacaly stoupat ceny ctyrkovejch Golfu.. >:-[]
toto auto není o designu ale o výkonu a požitku z jízdy...Subaru však podle mě mělo udělat jako Sti i verzi sedan...když si ale představím jak projíždím zatáčku táhlým smykem a k tomu navíc s hatchbackem....hmm...už se nemůžu dočkat >:-[]
Každé auto je i o designu. Nebo se domníváš, že Subaru udělalo takovou karoserii, aby se o ní muselo říkat, že "to není o designu"? Viděl jsi někdy například BMW M3? Také u tohoto auta tvrdíš, že není o designu? Nebo snad není o designu Ferrari? Co to tu plácáš za nesmysly? Já chápu, že na nočních plejstejšnovejch orgiích máš kdejakou zatáčku dokonale zmáknutou, ale měl by ti někdo říci, že právě u sportovních aut je to i o designu. Viděl jsi ostatně někdy Lancii Stratos, Juraku?
máš pravdu....ale já to myslel tak že hodně lidí říká že ta nová impreza je fakt hnus, ale to co má pod kapotou je vůbec nezajímá...já vím že krásný design k rychlým autům prostě patří ale vsadím se že kdyby ti tuhle imprezu někdo aspon na den půjčil a k tomu i nějakou tu uzavřenou okrsku tak ti na designu tak moc záležet nebude(viz. např. renault 5 turbo)...
To víš GTI, někdo řídí auto podle vzhledu (neboli zvenku) a někdo řídí auto volantem, plynem a vším okolo (neboli uvnitř). Každý si to svý může vybrat...
Jasně. To znám, Před delvitou trhne volantem a utrhne se s ním i krajnice, viď... Takévých bylo je a bude. Ostatní sednou do svých Passatů a s přehledem odjíždí do svých domovů...
Nechceš doufám porovnávat potencionálního kupce STI a Passatu. STI je opravdu tak trochu pro "postižené" Bohužel (jak to tak bývá) každej na diskuzi by si "určitě" STI koupil a vidí se jako Solberg. Na hodnocení vzhledu si počkám "naostro" Ona nová reza je vůbec tak nějak nefotogenická.
michas jablka s hruskama magore..To je jako kdybych řek že focus dostane na * od ferarri na čtvrt míle..uplná blbost...postav nejvýkonější verzi focuse a vedle STi a uvidíš kdo vyhraje..bez žádných uprav prostě to co vyjede z továrny...třeba focus rs nebo st nebo co vlastně má ford...a subaru mu natře * jako hajzlpapír tvojí *. at je postavíš na 1/4 nebo někde v kopcích do zatáček..
michas jablka s hruskama magore..To je jako kdybych řek že focus dostane na * od ferarri na čtvrt míle..uplná blbost...postav nejvýkonější verzi focuse a vedle STi a uvidíš kdo vyhraje..bez žádných uprav prostě to co vyjede z továrny...třeba focus rs nebo st nebo co vlastně má ford...a subaru mu natře * jako hajzlpapír tvojí *. at je postavíš na 1/4 nebo někde v kopcích do zatáček..
Ak mám hodnotiť design, tak tu je určite na mieste povedať že impreza sa zrejme nebude páčiť každému. Je to v štýle designu až privelký skok, ako vo výraze, tak aj v absolútne najdôležitejšej veci, a to je upustenie od karosérie typu sedan... Viem že design je absolútne subjektívna vec a presviedčať niekoho o tom že je to pekné či naopak špatné auto nemá zmysel. No tu musím podotknúť, že prvý raz v diskusiách čiastočne súhlasím s s naším kolegom GTI. Nechcem povedať rovno že ten design je totálne zbabraný ako to povedal on, to sa neodvážim povedať, no mne osobne nesadol. Skrátka mne osobne najviac sedí tá generácia s tými okrúhlimi svetlami v štýle Dodge Neon. Tá generácia je podľa mňa najagresívnejšia a nejlepšie vystihuje podstatu designu WRX STI. No na druhej strane je to stále Impreza WRX STI, na to nezabúdajme!!! Čiže je to voz pre skutočných maníkov, ktorý si vytre zadok podľa mňa so všetkým "porovnateľným", s Golfom GTI, či Fokusom na čele... Myslím že za určitým jazdných podmienok by mu mohli stíhať, no ale aj tak Impreza jazdí predsa len inú ligu... Takže bacha na to, nová Impreza dokonale klame telom a hoci ma designom nedostala zrovna do kolien, ak by som mal možnosť ju poriadne prevetrať, verte všetci že v tom momente zabúdam na to čo som tu písal, schmatnem kľúčiky od auta a užívam si to plnými dúškami...
STI si určitě vytře, jak říkáš, s GTI nebo ST, problém je v tom, že to nejsou její konkurenti, ani VW ani Ford nevyrábějí žádné auto (variantu nějakého svého modelu), které by bylo postaveno pro použití v rally ve třídě produkčních vozů . GTI nebo ST jsou HH, tedy ostřeji naladěné hatchbacky, v podstatě jen jiné odpružení + silnější motor, zvenku jiné nárazníky, STI je auto, které má s obyčejnou Imprezou společnou max. přístrojovou desku, je to jiné auto. Odřáží se to, pochopitelně, také na ceně, jestliže se Golfy, Focusy nebo Imprezy prodávají za +- 600k, GTI nebo ST pak stojí nějakých 750, STI je hrubě přes milion. Když už bych chtěl porovnávat s něčím, alespoň trochu koncepčně nebo cenově podobným STI, pak vyjma S3, jejíž filozofie je ale také jiná, moc možností není. STI a EVO si prostě udělali svoji třídu.
Jo,přesně tak,musí se porovnávat porovnatelné,mišák a subo si v těchto verzích jedou svoji ligu a obě jsou především výchozí náčiní pro soutěže,samozřejmě se s tím dá jezdit i normálně k babičce na nedělní oběd nebo do Jizerek na běžky,ale tyhle auťáky jsou primárně určený na něco jinýho.Mišák je mě sympatický,tohle subo je hodně zvláštní,budu zvědavej na prodeje klasických verzí. Domnívám se,že 99% řidičů by prostě s tímhle autem jezdit neumělo,i já se mezi ně počítám,to se můžu být do prsou jak chci,takže mě osobně jsou daleko bližší a využitelnější právě hot hatche než tohle sportovní nářadí. A kdo by to taky živil.....
Na diskuzi je to samý vlastník EVO A STi... Na silnici je to ovšem jinak. Na silnici potkat tuhle nelogickou hračku je nad síly normálně jezdícího jedince. Já imprezu STi potkal koneckoců jen jednou, celou opilou z provozu. Asi zabloudila z okresních přeborů za vsí... Jistě, nejlépe naplňuje přání normálních lidí produkce Fordu a VW - ST a GTIčko... to jsou ti praví ostří, přitom praktičtí kámoši do každodenního provozu. Nebo snad po ulicích chodíme v kopytech na himalájské velehory a v neprůstřelném bombru? :-):yes:
OK,jen podotknu,že jízda se čtyřkolkou je další vysoká škola řidičského umění,tedy pokud tento druh pohonu umím používat a využívat,ale takhle nabušená,brrr,jde mi z toho mráz po zádech,soutěže jezdit nechci,jinak bych to využít neuměl a proto bych si to nikdy nekoupil
:yes::-) S3 jsem nejel, ale věřím, že čistou rychlostí se dokáže STI a Evu vyrovnat - projev ale bude určitě jiný (což ostatně píšeš)... Škoda, že do toho Ford ještě neprásknul s Focusem - minulé RS je úžasně schopné a nekompromisní (a drahé - to poslední, co Ford udělal, bylo šetření na jednotlivých komponentech (co dodavatel, to špička v oboru)), ale plnohodnotná čtyřkolka s 300k by vnesla nové vzrušení do kategorie, kde jsou obsazena jen dvě místa - první a poslední... ;-) Ehm, jasně že Evo je první - ať to tu trochu vře... >:-[];-)
S S3kami mám poměrně zevrubnou zkušenost díky dobrým vztahům s hochy od B&B, spolupracuje s nimi i specialista na Haldex, takže jsem mohl vyzkoušet mmj. 300koňovou verzi se změněným nastavením Haldexu, kde při zkouškách byla jako referenční auto poslední verze staré STI, a musím říct, že tahle inkarnace S3 byla lepší. Díky poladěnému Haldexu se chovala víc jako zadokolka, byla líp řiditelná plynem, což je jinak parádní discilplína STI, byla na nájezdech míň nedotáčivá, což ale celé znamená jen to, že udělat supervýkonné a divoké turbo se 4x4 není zas takový problém, spíš jde o to, jestli to k něčemu je. Tohle testování bylo na okruhu, a vzhledem k filozofii A3, která na rozdíl od STI je i ve verzi s 300 koňmi pořád o kus přívětivější auto pro normální ježdění, ji nikdo ani jinde k jízdě na hraně používat nebude. Stejně jako STI, bohužel pro něj, protože to v reálném provozu ani není možné, ty básně o skvělém chování na šotolině si rád poslechnu od nějakého amatérského jezdce rally, ale od většiny uctívačů STI, kteří s tím můžou prasit max. někde na okresce to zní mírně směšně, na té okresce s STI udrží krok i seriová S3 nebo nějaký rychlejší HH typu 130i, což jsou ale auta pro běžné ježdění mnohem vhodnější nejen pro větší pohodlí a uživatelskou přívětivost, ale taky z hlediska provozních nákladů. Z mého pohledu STI opravdu dává smysl jen v případě, že budu chtít jezdit soutěže, pro vyblbnutí v provozu nebo na okruhu existují výhodnější varianty. ;-)
Z velké části souhlasím... Okruh - tam existuje spousta lepších variant než STI (či Evo) zejména z pohledu zábavnosti... Kdo to myslí vážně s okruhovým ježděním, určitě nebude kupovat STI, i když ani na tom okruhu nebude pomalé... ;-) Pokud se týká obyčejné silnice, pak jde v případě dvou výkonově alespoň trochu porovnatelných aut a řidičů spíše o to, jak moc je ten který z nich ochoten vypnout mozek... Takže pro ježdění po okreskách není dle mého podstatné, zda mám auto, které je nejrychlejší, ale zda mám auto, ve kterém mě bude daná jízda nejvíce bavit, auto, které bude nejvíce útočit na všechny smysly - a to už jsou vysloveně osobní preference, tudíž se dle mého nedá obecně říci, že pro okresku existují lepší varianty než STI... Pro někoho jistě ano, ale pro spoustu lidí může být právě STI či Evo tím vrcholem... :-) Ovšem kdo dává větší důraz na celkovou použitelnost, pohodlí, kvalitu interiéru a přitom chce být drtivě rychlý, ten jistě neskončí v japonských samurajích, neboť má dostatek jiných voleb... :yes:
Jo, úplnej souhlas, s tou okreskou jsem to myslel stejně, tedy jde hlavně o zábavu v rámci zdravého rozumu a tady je auto brutální síly a schopností STI prakticky nevyužitelné (stejně jako jiná podobně schopná a rychlá auta), z pohledu výkonu a možností toho, co si lze na okresce dovolit tak, aby to ještě neohrožovalo ostatní, jsou ideálními nástroji, při dnešním provozu, ostrá malá auta typu Sviftu Sport nebo tak maximálně Cooperu, ta se dají přivést na limit i na okresce a je u toho s nimi zábava. ;-)
Pánové svatá pravda. Se zbraněmi typu EVO,STI se musí opravdu s rozvahou a ta auta umí zle vytrestat. Vymačkat je na 100%... nesmysl, 99,9% řidičů na to nemá a ten zbytek nemá zapotřebí prohánět se po okreskách.
Jo, Impreza... Jedno z těch mála aut, která člověk vidí v ostrých verzích (WRX, STI) častěji než v nižších verzích - to primárně vypovídá o dvou věcech. Ta první je pozitivní - ostré verze jsou zatraceně dobrá auta, která si svými výkony vybudovala respekt mezi všemi fanoušky aut a pro některé z nich se stala Impreza až nekriticky uctívaným kultem... Druhou věcí je, že nízké prodeje „obyčejných“ verzí naopak svědčí o tom, že Subaru dlouho designově přešlapuje na místě - a je jasné, že to, co prominete autu, pokud Vám pod kapotou řehtá 280 koní (ehm, papírovejch - kdo jel v 2,5l verzi STI o tom ví své ;-) ), se už hůře promíjí u auta s objemem motoru jedné petlahve... Ne snad že by nižší verze neměly dobré jízdní vlastnosti, ale přeci jen k pocitu řidiče rallye něco chybí... Kombinace špatného designu (viz opakované facelifty druhé generace Imprezy) a chybějícího dieselu pak mají na prodeje v Evropě pochopitelný negativní vliv... A že nízké prodeje trápí i Subaru je zcela zřejmé ze změny karoserie směrem k praktičtější verzi hatchback... Bohužel, designové trápení se tím nevyřešilo a vypadá to, že Subaru se chystá na další kolečko faceliftů - škoda propásnuté šance, zkrátka vše při starém... Pokud se ovšem týká STI, ta si kupce najde jako vždy - zaslouženě... :-) Jen bych STI nezařazoval do kategorie hot hatch, i když karoserie by odpovídala - to je ovšem tak všechno... Svými výkony a cenou (tím nemám na mysli jen počáteční investici, ale především náklady na provoz, údržbu, materiál atd.) je STI úplně jinde a majitelé hot hatchů sami nejlépe vědí, jak by takový souboj dopadl... ;-)
Keď som videl toto auto na živo na stretávke Auto.cz môžem skľudným svedomím prehlásiť, že tomuto autu už nepomôže ani "svätená" voda. Toto auto je koncepčne tak min. 5 rokov vzadu za dnešným trendom v automobilizme. A je to fakt škoda. :'-(
Hm, tak koukam, ze uz se asi celej svet zblaznil...Vy ste to jako pochopili, proc neni sedan? To jakoze aby se do kufru vesel vetsi nakup jo??? Sem si myslela, ze koncept je preci jen koncept, ale nakonec zvitezi zdravej rozum...kam ten svet speje...Neverim, ze si tohle normalni potencionalni zakaznik koupi...skoro to vypada, jako kdyz je Mitsu podplatilo :-)