Swišť je super, ale to už je značně nad muj strop rozpočtu na to auto, začínal jsem na padesáti a už koukam kolem stovky :D
IDE pokud vím Mégane II vůbec neměl. Fiat je akorát Panda, já bych aby to bylo trochu použitelné i s kočárkem a Grande Punto jsem našel jedno a nikde jsem se nedočetl, co tam je za automat, Citroen taky nevím jaký a dost se jich bojím.
BTW jelikož Clio má pár provozních blbostí, které vyřešit stojí skoro cenu auta, co jsem za něj dal, tak zatím jezdím Yarisem po Praze a i když je to s MT, tak je to hodně živé autíčko a dokonce i do 150ti slušně akceleruje na nájezdu na dálnici, škoda jen, že všude do něj radí vyhnout se automatu (CVT) :/
I v tom béčku se dalo něco vybrat... ale tak záleží, co si od toho slibuješ, no. Já koukal na auto pro mámu... a chápu, že ten automat je pro někoho, kdo si není za volantem 100% jistej, velkej bonus. A do města bych se nebránil ani já.
Našel jsem třeba jednoho Swifta s 1.5 https://www.sauto.cz/…i/swift/18919407
Renault... no hlavě se vyhni tomu IDE nebo jak se jmenovala ta renaultí variace na GDI. Variant je určitě spousta, vč. třeba nějakých Fiatů, Citroenů... u ojetin je to dost o konkrétním kusu.
Jo, černej, že ? Na to jsem taky koukal. No upřímě sice se mi Fostekové budou smát, ale já mám zatím v hledáčku Mégane 2 kombi 2.0 atmosféra AT, čím novější, tím lepší, ty poslední kusy už mají mít i funkční ty blbosti, jako stahovačky oken a karty, nicméně ty jakožto majitel Laguny víš ,že to jde i bez karty že ? :D
Megane má totiž dobrou antikorozní ochranu, atmosférickej archaickej motor a měnič.
Koukal jsem i na Fíkusy, jenže ty jsou snad všeho všudy 2ks s 1.6atmo co se mi líbí a taky na jeden Civic 8g 1.8, který má nějakou Hondí dvouspojku. Pak ještě možná Astra H s měničem (jen 1.8 atmo, jednašestky mají robota).
Kolega má červený (2.0TSI 200kW) a taky to nevypadá špatně. Kdybych si měl vybrat jestli tohle nebo Insi, asi by to bylo docela dilema (který v reálu při výběru nenastalo díky tomu, že se cena ani neblížila) :-)
Už jsem to tu psal - řazení u mé ZF8 je +- stejný, ale na rozdíl od bývalé DSG umí kopnout při řazení R/D nebo někdy při sundání nohy z plynu. Možná mám špatnej kus, nevím.
Nemá to cenu - někomu to cuká, protože chce, někomu proto, že je extrémně přecitlivělý, někomu proto, že jel se špatnou, ojetou. Tak to vidím já- pokud se nebavíme o suché.
Po skúsenosti s HDM automatom v X1 sa tiež moje binárne videnie prevodoviek "HDM hladučký, DSG cukajúca" otriaslo. Najprv som myslel, že mám dvojspojku, ako to auto pri malých rýchlostiach cukalo, normálne bol problém na centimetre zaparkovať; až potom som zistil, že to bol HDM Aisin. To som pri bavorákoch s HDM (resp. pri žiadnych HDM automatoch) nezažil.
Řekli mi to přímo v autorizáku ve Škodě, ale když o tom přemýšlím, týkalo se to asi 1,2TSI a tedy suché DSG.
Za 50t jsem dělal komplet repasi Audiňácké DSG.
Repase jakýhokoliv automatu určitě nebude za 10t.
No to ti nezávidím, jestli to musí bejt automat.
Ale s tím DSG fakt lidi strašej moc.
Navíc Karle, jestli jsi tu - ty máš teď drahej měničák, nemýlím li se. Pozoruješ nějaký rozdíl v komfortu řazení proti tvému starému ojetému DSG? Co říkáš na ty věčný kecy všude?
Já vím, že ano, ale je to taková nejjistější volba, viz já níže, sháním auto na poskakování kolem komína s automatem do cca sto tisíc (víc to fakt nemá pro mne smysl na tech par km ročně u toho auta), takže koukam jen na 3 podmínky, aby nerezlo (vyřazuje většina koncernu), aby tam byl spolehlivý motor (ideálně atmosférický) a nejlevnější převodovka (ideálně měnič).. moc toho nezbyde, zvláště v zoufalé nabídce ojetin v ČR
Mě fascinuje ten nesmyslný rozdíl mezi předohrabem a 4kolkou. 81 tisíc? Vážně? Co si ve VW asi říkali, hele BMW a MB chtějí za 4 kolku tak 50, tak my jako mainstream dáme kolik? Co třeba o 30 víc...?
Na srovnávání VW a Jaguaru ani nemá smysl reagovat, to je do rubriky žena v autě.
To si piš že je to svist. Vypnutý spalovák fakt neslyšíš a nevibruje ti s celým autem. Tak jak to zažívám u všech, opakuji všech aut, ve kterých spalovák běží.
Ale sám v prípade Stingera uznávaš, že nejde o techniku, ale hlavne o ten image a meno. A preto sa Volvo (na rozdiel od toho Stingera) predáva.
Síce má Volvo plebejskú techniku ako ten VW, ale image značky a meno je silnejšie.
Lidi říkají, že se to hodně se...e (neboli kazí). Možná kecají, nevím. Fakt je, že ve dvou autech ze tří co jsem měl ve kterých byla (jedna) spojka jsem ji měnil. Takže mít tam dvě, to je asi jako mít dvě lambda sondy namísto jedné.
20 tisíc za DSG? To jsi z hodně levného kraje, u kterého auta ? Já aktuálně vybírám kolem 100 tisíc ojetinu na poskakování kolem komína s automatem a jsem z toho zoufalý, zatím u mne vedou benzinové rencky s měničema, který se dá sehnat za 10-15 tisíc v případě problému. U těch DSG všude vidím 30-60 tisíc repase i u těch starých, co se dávaly do Golfů a Oktávek.
Protože menit mechatroniku na DSG je trochu dražší sranda, než klasický měničový automat, který je sice pomalý, ale jako Lenin skoro pořád v Ješný :D Jo, Multitronic a robot, to je taky podobná drahá sranda.
Proč? Akorát třeba 1.6TDI byl průšvih - ta suchá byla na limitu.
Podělávaj se všechny automaty v ojetinách co maj velkej krouťák.
Já dvouspojku chci. A planeťák mi neva taky.
Jenom ne robot probůh!
A variátor! Néééé. To necháme tomu jelitu, co píše vejš. Člověk bez citu pro stroje, bez řidičského nadšení a navíc nejezdící podálnici. Jen takovej vůl si může koupit variátor.
A jinak co ve starší ojetině nechceš u koncernu není DSG, ale Multitronic :)
Ten režim "vysavač" nenaskočí při mém stylu jízdy fakt skoro nikdy. Ale uznávám, nelíbí se mi. Beru to jako daň za to, že půlku trasy svištím s vypnutým spalovákem a tu druhou půlku trasy s 2000 otáček.
Však v pohodě.
Já jen píšu, že kdokoliv BY se měl rozhodnout, bere 100% Stingera a ne Arťase.
A kdokoliv se rozhoduje v reálu, bere Arťase.
A že je to protiklad co skoro popírá poučky statistiky.
Žvát a postulát BY kupců o špatné DSG je jedním z nejrozšířenějších kydů klávesnicovejch pilotů. Je to až neuvěřitelný.
Ve skutečnosti když jim zavážeš oči a budou sedět u spolujezdce, od 50kmh nepoznají, když přeřadí. Je to závis a zoufalství. :-!
To neviem :D Dal som to len ako príklad, že pod milión sa dá aj prémiové kombi. https://autogratis.sk/…8_AUTOGRATIS.jpg
Nielenže sa mi S60/V60 páči (V60 určite viac ako podivný Shooting brake, pri sedane/lifte je to vyrovnané), tak i napriek určitým výhradám k smerovaniu Volva (motory a pod.) mať voľbu Volvo vs VW za rovnakú cenu, jednoznačne volím prémiovejšie Volvo.
Teď jsem Ti napsal, že je tam 100.000 hned. Je i AE 10.000 ale to ti neřeknou asi. A pak dalších tak 8-14% podle množství atd.
Na průměrnýho Arťasa okolo 200 litrů. Pak DPH a máš za 8kil krásnýho RLina.
Taky jsem rikal ze diesel patri do traktoru, a vlastne jeste ted to nastvane rikam kdyz s vylagrovanym motorem a volšovíma rukama ti pod otevreny vokno dokvrdlá jeliman s passatem a točí se tam na pětníku a nejde mu to. Jenze ted uz jsme jinde a snad i ta dsg neni tak jalová a na dalnici na to jebeš. Nevim, ale pokud jezdis 90 procent dalnice do prace z prace, tak good.
Vyndej si hlavu ze zadku a začneš svět chápat jinak.
Silácký kecy o traktorech a sazometech...to už tady hodněkrát bylo.
Jsou stále třídy osobních aut, kde diesel dává smysl.
Určite zľava spraví rozdiel. Otázka je ale, aká veľká. Ja som naposledy na firmu dostal ponuku max. 15%. A to mi pri vysokej základnej cene Arteonu stále nepríde zaujímavé.
Já jsem s tím v pohodě a já tobě o vnímání světa nic psát nebudu - vnímej jak chceš.
Selektivní? Mě přijde ( snad selktivně - ale reálně) divné, že v diskusích na tomto webu BY Stingera chtěl každej. A nekupuje ho nikdo. To je holá pravda. To mě zaráží. A ty čísla nelžou.
Fosteku, dovol, aBYCH ti poupravil tvé selektivně slepé vnímání světa.
BYCH radši Stingera, protože BYCH takové auto, jakým je Arteon nechtěl. Nejsem jeho cílovka, stjeně jako nejsem cílovka SUV a Crossoverů.
A MUSET si vybrat v neprémiové vyšší střední, ve které aktuálně figuruje buď pro mne naprosto nudný a ošklivý Arteon (čest jedné hezké a koukatelné kombinaci) a nebo pro mne technicky zajímavý Stinger s V6, beru jej. Za své bych si v této kategorii nekupoval, takové auto nepotřebuji a nabídnout mi někdo služebák, mám jasno...
Už chápeš? To neznamená, že mám Stingera někde na plakátě... A ano, Superb ve sportline vypadá parádně, má pro mne větší šmrnc, ale to už jsme v klasické střední třídě a pro mne v mainstreamu dostatečný vrchol a tudíž já tíhnu k jiné značce mimo koncern....
jojo BYCH Stingera.
To už se tu řešilo 1000x. A těch stingerů se za letošek v Česku prodalo 17. A 2/3 z toho jsou dealerský auta. Arteonů 374 a to i před FL. Teď to bude ještě narůstat. Zatímco Stinger pomalu chcípá.
Beru, že se ti Arteon nemusí líbit. Ale promárně je dělanej na design a Superb je auto, co se prodává v metráži.
Čili je to divný napsat, že se ti Sup líbí víc. Na druhou stranu - proč ne.
Mě dává smysl jenom jako ShootingBrake.
Sedan lift je tak trochu navoněná bída.
Tak určitě, je to "vyšší střední", za mne je Arteon auto, které mne neláká, nevidím tam pro mne vyšší přidanou hodnotu proti střední třídě, prostoru víc, než je u Dčka nepotřebuji a nelíbí se mi. Když už bych chtěl velký neprémiový sedan/lift, tak asi radši Stingera se zajímavějším šestiválcem a vzhledem.
Ne, není hezkej, tedy mne se nelíbí, Superb je větší elegán, byť proti mateřskému VW ošizený. Nelíbí se mi ani kombi, leda lift ve zlaté, tomu to docela sluší, ale i tak bych takové auto nevyhledával.
Na Arteon je 100.000 sleva z brutta už mezi dveřma. Podnikatelský bonus. Ceny jsou příznivé. Mám už na firmu objednanýho jednoho R-Lina 2.0TDI 147kW.
Další sleva následuje v %.
Tohle není blbá nabídka (na rozdíl od třeba T-Crossu)
To určite, veľký dízlový kombík, k tomu už sa manuál nehodí. To ale znamená milión v základnej výbave. file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/cenik-novy-arteon-shooting-brake.pdf
..při pohledu zezadu jako kdyby z oka vypadl Renaultu Talisman Grandtour! :-O:-[]:-[]:-[] Jediný větší rozdíl spočívá v tom, že nemá zadní lampy spojené průběžným pásem. :*)
Ťažko sa vyjadrovať, keď ešte nie je cena. Teda aspoň ja v tabuľke pri 2,0TSI vidím "později".
Za mňa je to ale celkovo drahé. TSI 140 kW (podľa ostatných verzií) odhadujem, že bude začínať na 1.100.000 Kč. 1,5TSI do takto veľkého auta (notabene kombi) nechceš a takisto nechceš základnú výbavu (tá má na výber farby len v odtieňoch šedej, tie promo červená Kings a modrá Kingfisher sú až od Elegance). Takže je to za TSI 140 kW alebo TDI 110 kW v Elegance za 1,1M.
Páči sa mi, ako si článok odporuje hneď v nasledujúcich vetách: "Omlazený Arteon si již můžete v obou verzích konfigurovat dle vlastní libosti. Zatím tedy jen s motorem 2.0 TDI 110 kW..." To mi pripomína Fordovo: môžete mať Ford v akejkoľvek farbe, pokiaľ to bude čierna. :D