Odborníci z institutu TÜV tvrdí, že kvalita aut roste. Při vyhodnocování aktuálního TÜV Reportu zjistili, že podíl vážných závad se snížil, zatímco podíl aut zcela bez závad vzrostl.
To, že si něco neviděl neznamená, že to neexistuje, navíc toto je report z STK, kde se řeší většinou závady, které nebrání autu jezdit. Kde pak jsou ty Avensisky,Ravky, Yarisové, Corolly? Neměly by tam být ty Toiky všechny na prvních místech? A co Lexx? Taky nevidim...
Přesně tak, tahle statistika tahaná z TÜV má vypovídací hodnotu nula. Neřekne ti to o kvalitě auta vůbec nic. Maximálně o tom jak jejich majitelé kašlou na údržbu.
Je to jako psal Milic + to co já v kombinaci, navíc největší plečky jezdí na STK rovnou účelově, já taky u Clia takovou absolvoval, radši :D Je to levnější..
Souhlas.
Pokud je vážnou závadou nesvítící mlhovka nebo jiné osvětlení, tak je asi logické, že u levných aut bude těchto závad více (mají většinou žárovky) a u drahých méně (LED světla, která vydrží mnohem déle s menší pravděpodobností poruchy).
Krásný bulvární článek, ale pak zjistíme, že problém jsou regulace světel a jiné blbosti, brané jako vážné = ano, to jsou, ale nějak moc nekorespondují s tou spolehlivostí, kterou od auta čekáme a to že bude jezdit.
Udivuje mne ve stáří do 3 let umístění poslední generace Fordů Mondeo a Smax (vlastně totožné auto), protože si troufnu říct, že jsem znalý problematiky, pohybuji se mezi vlastníky a přečetl jsem hodně testů ojetin a naopak u těchto aut většinou vše funguje, takže by mne zajímalo, jaké to jsou závady, ještě tedy takové, které objeví STK, protože nepojízdné auto s KO motorem tam asi nikdo netahá, že? :D Chápu, že u starších ojetin jsou různé úniky (dle textu se ale minimalizuje tato závada), nebo vůle, ale u aut do 3 let? Navíc, jak dlouho je v Německu STK na nové auto ? Tříletá ?
Pak je taky vtipné, že do 11ti let je v top nejlepších Fusion, který docela rezne :D
Naopak nevidím nikde v top 10 Toiky, až na Aurise, čekal bych více... jenže ono to bude zase spíše tím, že na nich třeba najdou špatně seštelované světlo, ale mechanicky to auto jezdí vesele dál, což ?
Statistika, která o spolehlivosti auta neříká vlastně vůbec nic. Průserová auta to nepodchytí, ti na STK nejedou než se opraví a výsledek, že 10-20 % aut na STK nějaké značky má problém, to je taky napováženou, když je mezi nejlepšími a nejhoršími místy rozmezí třeba 8 %..
Tahle statistika vůbec nebere v úvahu jinou věc. Majitel Dacie sedne do svého vozu a s nadějí, že projde, odjede na STK, kde se dozví, jaké závady jeho vozidlo má. Majitel luxusního vozu odjede do svého servisu a sdělí své přání "zařiďte STK". Případně je na blížící se STK servisem upozorněn a je mu nabídnuto, že to zařídí. Servis auto projde, odstraní případné závady a pak zajede na STK, kde projde. Čili statistika na prd.
Tohle je samozřejmě druhá věc, které zásadně ovlivní výsledek, ale mnohem zajímavější a relevantnější statistika by byla ta z odtahovek, pokud by se nějaká sbírala :D
Tady se fakt řeší prkotiny. Majitel Dacie jede a dostane mínus za neseřízené světlo, já třeba taky měl špatně usazenou žárovku, tak jsem to tam musel předělat, kdyby byl technik zm.d, tak mi to napíše do vážného nedostatku. Naopak jsem přijel s motorkou, Hondou a technik se na to podíval z dálky, řekl... hmm Japonec, a napsal plnej počet :D Takže asi tak. Kamaráda vyhodil za auto v origo stavu z roku 1992 prodaného v ČR legálně, protože mělo žluté mlhovky :D
Takze prva TUV je po 3 rokoch.
Statistiska odtahovky ti tiez nepomoze, pretoze D3 to sice riesi cez ADAC ale ... ziadne statistiky nesmu uvadzat a auta chodia bez znakov ADAC :-O
Majitel čtyři roky starého luxusního vozu nic před stk neřeší, takto "stará" auta nemají na stk problém. A za další dva roky to opět neřeší, protože už to auto nemá. ;-)
Hele, sice jsem nikdy nebyl majitel luxusního vozu, ale na STK jsem byl s nejruznejsimi auty mainstreamových výrobců a na té první a druhé, tzn 4 a 6 let jsem nikdy nemel žádný problém, ať už to byly Fordi, VW či Seat (u Fordu ani po 300 tkm a 10 letech).
Reálně jsem měl problém jen s Lagunou 2, které bylo asi 8 let a 200 tisíc najeto, která trpěla na našich cestách na nekvalitní stabilizátory a já jakožto mladistvý student neřešil, že bych si mohol auto nechat zkotrolovat před STK a narazil na aktivního blba, co mi poslal na reparát.
Pořád jsi ale člověk, který se o auto nějak stará. Znám plno lidí, kteří dojedou stylem "jé, hele, já musím na STK", plesknou tam auto ve stavu, jak zrovna je, ani ho neumyjí, a pak se nestíhají divit.
Kolik znáš lidí, kteří aspoň jednou za čas mrknou, jestli jim svítí všechny žárovky, a hlavně vzadu?
Já třeba vím, že Logany dost "žerou" žárovky. A jak vpředu, tak i vzadu, takže pokud si to člověk nepohlídá, buch, hned závada. Další věcí je seřízení světel z výroby. Překvapilo mě, když u Clia technik při první STK dolaďoval světla, která svítila moc nízko. Nebyla to závada, protože neoslňovala, ale jestli tohle najdou u Renaultu, co potom výstupní kontrola u Dacií?
Tak ti dopním ešte zopár mojich kúskov. V máji (květnu) starý hrdzavý Carnival (2004) čo slúži ako robotník na firme prešiel na šupu bez nijakého vybavovania. Ale za je pravda, že som pred STK skontroloval všetky svetlá a rozbehal parkovaciu brzdu (mechanickú). V priebehu roka som bol na STk + EK so ženiným Daihatsu(2008) a maminým Puntom(2002), obe bez straty kytičky bez protekcie. No a teraz som bol s mojim Carnivalom (2009) a prvý krát som neprešiel na prvý krát. Dôvod prasknutá predná manžeta pri kolese a zrejme mierne zatuhnutý zadný brzdový valček. Ani jedna vec objektívne nebráni bezproblémovému užívaniu auta.
No ono je sranda aj v tom, že som si pozeral práve dnes záznamy čo sa všetko robilo na tom mojom Carnivale za dobu čo ho mám a vyšlo mi nasledovné. Kúpil som dva sady pneumatík leto a zima. Vymenil baterku, kotúče vpredu a vzadu + doštičky. Dve tyčky stabilizátora + gumy na stabilizátoroch vpredu aj vzadu. Olej a filtre každých 15 tisíc. km a dva krát 4 kusy žhavičov. Okrem toho vymenený solenoid ventil, na ktorý bola zvolávačka, ale pôvodný majiteľ sa na to vyflákol a o ktorom som vedel už pri kúpe. Za cca 6 rokov a cca 100 tis. km v podstate nič. Auto atakuje momentálne 240 tkm.
Keď pozerám čo všetko už menili moji známi či kamaráti na svojich autách s podobnými kilometrami, tak absolútne neľutujem moju voľbu.
Já si taky říkám, nakolik do takové statistiky promluví různé operativní a firemní leasingy, kdy se ti o všechno tohle "někdo" stará. A na tu skladbu aut by to i celkem sedělo.
Presne tak. Hodnotit spolahlivost podla poctu zavad pri technickej kontrole, to je asi ako hodnotit pocasie podla usadeniny zrnkovej kavy na dne hrnceka. Ono na tie zavady vplyva aj to, ako sa majitel o svoje auto (ne)stara.
Majitel mercedesu: autorizovany servis mu zavola ze sa blizi dalsi pravidelnej servisnej prehliadky jeho auta, takze sa s nim dohodnu kedy auto pridu vyzdvihnut, a zaroven mu tam nechaju nahradne. O auto sa mu poriadne staraju, lebo keby neskor koli vaznej zavade nepresiel cez "STK", bola by to pre nich riadna ostuda, a majitel by sa opravnene pytal, za co plati servis ked auto nie je v poriadku!
Majitel dacie: jazdi, tankuje palivo, obcas doleje vodu do ostrekovacov. Ak mu vobec pride na rozum ze sa blizi cas servisnej prehliadky, zajde za Honzom vo vedlajsej dedine ktory sa popri druzstevnych traktoroch stara aj o auta svojich kamosov. Ten mu vymeni olej, mozno aj brzdovu kvapalinu doleje, a oplachne filter. A jazdi sa dalej. Po troch rokoch potom neprejde cez "STK" koli dakej blbosti, ako vypalena ziarovcicka na osvetleni spz-tky...
Vsadim obed, ze za tim mondeem jsou proste brzdy. Nemecke TUV si na tom davaj zalezet a kdyz ti nektere brzdy vypadaji, ze vydrzi uz jen 10k km, pak te s klidem na dusi nechaj rupnout a donuti te je vymenit. V autorizaku te na to obycejne upozorni predem, poslechnes/neposlechnes. No a vzhledem k tomu ze u mondea vypadaji brzdy, ze vydrzi uz jen 10k km uz po 10k km, je to docela past. :D:D:-[]
A jo ! Vidíš, to mne nenapadlo, brzdy jsem taky měnil v cca 70-75 tisících (přesně si nepamatuji), respektive destičky už byly skoro KO. Pokud někdo nakroutí ročně 40-50 tisíc a tohle moc neřeší, je to asi pravděpodobné, holt těžké krávy...
Přesně. Nemluvě o tom, že za poslední měsíc toto hodnocení provedl ještě německý ADAC a prestižní britská J&D Power, a výsledky u obou těchto zmíněných vypadaly tedy dosti odlišně oproti tomuto, co zde prezentuje Auto cz (vím, že jen prezentují informace). Jak ADAC tak J&D se kromě ostatních hledisek zaměřili na motory, což bylo jedno z nejdůležitějších hodnotících hledisek. A dle toho je divné, že zatímco v tomto zde zmíněném průzkumu např. Hyundai do tří let stáří vozidla je v první desítce, zatímco u mnou výše zmíněných společností Hyundai totálně propadl. Dokonce u ADACu natolik, že byl zařazen zcela má chvost tabulky s tím, že má absolutně nejhorší motory a to bez rozdílu třídy a modelu. Jistě to může být ze strany hodnotitelů jak cílené tak subjektivní, ale že by se téměř shodli s Brity je vcelku nepravděpodobné. A proto mi přijde výsledek průzkumu zde v článku zmíněného jako podivný.
Nakonec, Vám i všem zde, ale také auto.cz přeji krásné svátky vánoční, rodinou i pracovní pohodu a hlavně hodně zdraví. To vše i v Novém roce 2021. 😉🌲☃️🥂🍾
r.v. 2010, STK 15.10.2019:
4.1.1.1.4 U potkávacího světlometu předepsaná kresba nemá osvětlenou plochu jasně ohraničenou
5.3.3.2.1 Některá část zavěšení kol je zkorodovaná
Ať si trhnou nohou.
:D To víš, někdy bylo potřeba provětrat pavouky ve výfuku a občas to zanechalo slušnou stopu, jako kdyby se tam rozjížděl Barik se svým Camarem :D:D Jen ne z gumy, ale z dehtu :D
Před deseti lety u P206 to byla ještě vážná závada, odstraněno na místě pořízením nové lékárničky (náplně). Před dvěma lety už to byle jen lehká, jak se změnila pravidla.
Jo, za to opakoval Táta asi 2x :D Ale dostkrát STK nabízela reparát, že si u nich rovnou koupíš lékarničku se značnou "vysokohorskou přirážkou" a nechají tě jet :D
Proto na STK nejezdím a dělám to přes známý. Nemám náladu se tam nechat buzerovat za ptákoviny typu lékárnička nebo žárovky. Jednou jsem udělal chybu, že jsem tam jel s karavanem jen tak jako plebejec z ulice a už tu chybu znova neudělám. Jebali mě pro změnu kvůli špatně velikým odrazkám. To radši ať mě stojí technická o 500 navíc.
Cha :D Já byl taky s vozíkem, odrazky měli špatnou barvu (r.v. byl někdy koncem socíku, tata první majitel, žádná samodomo) a že nemá vyražené číslo na ojnici, protože tehdy se tam origo dával štítek a ten jim nestačil :D
Toyota Prius 2009 December: Ucinok noznej parkovacej brzdy na hrane tolerancie. Riesenie pre buduce STK: dotiahnutie matice ukotvenia lanka po odstraneni jedneho plastu za 3 minuty. Nulovy servis.
Skoda Octavia TDI 2009: Dodnes nevie prejst cez emisnu (problem so vstrekmi, EGR, DPF), velke mnozstvo nedostatkov podvozku, elektroniky, dvojhmotak ktory poskodil aj DSG kvoli neskoremu odhaleniu. Zrut peniazov na servise.
:) O akom prekvapeni hovoris? Rekuperuje sa iba pri brzdeni a vtedy ta nema co prekvapit kedze brzdis vedome. Ak pustis plyn na THS tak sa rekuperuje tak jemne ze si to ani nevsimnes, je to ekvivalent odpobru motora v ICE autach takze tiez nema co prekvapit. Ak sa na niektorych hybridoch alebo EV da nastavit silnejsia uroven rekuperacie pri pusteni plynu, alebo az uplne zastavenie (one pedal drive) tak je to funkcia ktoru si zapinas vedome, opat bez prekvapenia. Takze nejako nechapem co ti na hybridoch vadi najviac? :)
To jsi zřejmě hybridem nikdy nejel. A nebo nějakým zvláštním.Pod "ostřeji přibrzdit" si představuju, že na tu brzdu šlápnu. Takže zapojím hned do akce brzdové kotouče. Ne že tu brzdu polechtám.
Ehm: Auris HSD, Yaris HSD, Rav4 HSD předchozí, Rav4HSD aktuální, Corolla 1.8 i 2.0, CHR 1.8 i 2.0, Camry 2.5hybrid, Prius plug in, Ford Mondeo HEV, Mitsubishi Outlander PHEV a dál si nějak nevybavuji, ale možná ještě nějakým.
Pokud přímo přesedneš z klasického auta do hybridu s rekuperací, brzdný účinek je jiný a jestli zrovna mě chceš podezírat z toho, že jsem nikdy hybridem nejel, tak je vidět, že mne neznáš a myslím, že se snažím být objektivní na obě strany misek vah, viz blogy.
Ono to myslel jinak. Jezdil s mými hybridy:Corolla 2.0, yaris, Camry, Rav4 minula i soucasna, chr 1.8 i 2.0 a možná ještě něco dalšího z predvadecek.
Myslel to asi tím, že je zvykly seslapnout brzdu na určitou hloubku a uz to dostatečně brzdi. To mam problem, kdzy presendu do klasiky. Sotva se dotknu brzdy uz zbytecne brzdi moc. Tam se snad davkuje brzda na první třetině. U hybridu naopak první třetina je takové lehké brzdení a musis na to opravdu šlápnout. Ma druhou stranu v hy ridu ten pedal neklade odpor, tak to dokáže zaslapnout I drobná holka.
Přesně tak jak píšu, přibrzdíš lehce a nic se neděje, on to nemuže někdo poznat, když nepřesedá do jiných aut.. zvyknout se dá na ledasco.
Ještě dodám, že třeba většina aut, s kterými jezdím má brzdového asistenta, takže když si chci i lehkým stlačením plynu s dostatečnou razancí přibrzdit, auto dokáže dát už takhle solidní brzdný účinek.
No ja presadam bezne z hybridu do klasiky ale takyto rozdiel nebadam, pri jemnom stlaceni brzdy napr. v Golfe pocitujem podobne jemne brzdenie ako pri jemnom stlaceni brzdy v Toyota hyride ked naplnim cele policko rekuperacie. Mozno pomoze nastavenie brzd, moj Prius reaguje ovela ostrejsie ked som dal po 6 rokoch nove kotuce aj dosticky.
Zrovna u Priusu mi to tak velký rozdíl oproti klasice taky nepřišel. Největší rozdíl je v corolle s dvoulitrem, tam jsem měl trochu problém ( lépe řečeno déle to trvalo ) si zvyknout i když jsem přesedal z hybridního Aurisu. Mně už se to hodnotí blbě, jsem na to zvyklý, ale opravdu x tisíc km mi to u Corolly trvalo.
Nevím, jestli Ignis Hybrid to tak má taky skrz rekuperaci, ale tam jsem z toho byl nešťastný. Šlápnu na brzdu a nic. Rychle to zadupnu a konečně to začne něco dělat.
Nie :) Pri plnom zosliapnuti bol brzdny ucinok o 16% slabsi ako norma a odchylka dovolovala iba 10% tusim.. takze tesne.. ale mne to brzdilo v pohode takze tazko odhalitelna "chyba".
zalezi od mnohych faktorov.... aj to ako sa clovek o auto stara a kde kolko a ako s tym jazdi.... kazdopadne ale ze je ASX spolahlivy kusok si clovek vie overit aj v praxi ... kolega ma 9 rocne ASX cierne 1,6tku .. teda kusok este pred uplne prvym faceliftom ... teda s tou ostrou hranatou masku ... a zatial snad nemenil ani ziarovku ...uz som sa ho aj pytal ci nechce nahodou uz novy tucson a sa len pousmial ze cim ma ASX dlhsie tym ho ma radsej.... ale tak rovnaku skusenost mame s lancerom.. clovek tu len jazdi a tankuje a casom si uvedomi ze tie auta sa mu svojou spolahlivostou a bezproblemovostou tak dostanu pod kozu ze ani nema chut riesit nieco ine pokial na to nie je skutocny dovod... :yes:
inak ze 911tka vyhrava tieto statistiky je uz klasika.. ale tak jej vodici urcite toho rocne aj najazdia daleko daleko menej ako nejaky passat alebo superbecko...
no ale dobré by bolo aj uviesť koľko že ten kolega či brat najazdil km na tie roky, pretože ak jazdí do 10 tkm ročne, tak naozaj sa nemá veľmi čo pokaziť. Ony tie passaty či superBy najazdia zvyčajne 3 či 4 x viac a tým úmerne vzniká riziko poruchy nemyslíš?
Známý po 4 letech na 911 KO motor 3.6T, 85tis najeto. Oprava 350000 (Půlku "na sebe" vzal výrobce), ale stejně... Raději vyměním na Dusteru žárovku než na Porsche motor 😏
Myslím si, že tento žebříček se při výběru nového automobilu rozhodně hodí. Už jsem si něco o této problematice četl na https://kralmotoru.cz/…vosti-automobilu a při výběru auta jsem tohle začal brát v potaz. Zatím ještě nemám vybráno do čeho půjdu, ale aspoň vím, kterým automobilům se úplně vyhnout.