Citroën slibuje, že do roku 2025 bude každé jeho auto k dispozici také v elektrifikované verzi. Velký plán francouzský výrobce startuje plug-in hybridním provedením modelu C5 Aircross.
.... na rozvoz děcek, pak do práce, pak je zas posbírat a domů.... ideální využití pro tohle auto.... Samozřejmě občas na výlet nebo na dovču do ciziny.... ;-)
Nevím proč se o autě v článku mluví jako o SUV, je to obyčejný předokolkový crossover, ne?
Jinak za mě dobrý, samozřejmě majitel musí mít možnost systematicky nabíjet, jinak to auto nedává smysl.... cenovka je poměrně plnotučná, oproti slabší naftě v automatu bratru 300 litrů nahoru.... to musí být člověk trošku fanda do ekologie aby do toho šel, jinak to asi nejde obhájit.... ale kdo na to má, proč ne.... :yes:
Výškou je to SUV, i když souhlas, že bez AWD podivné.
Překvapila mě městská spotřeba 9l, to mi na hybrid přijde až nesmyslný, tobě Sup bere ve městě taky tak moc?
... hele já s tím Supem v pořádném městě ještě nebyl, jezdím s tím občas po Zlíně a to mám vždycky nabito, takže to neposoudím..... každopádně když mám vybito a jedu někde přes semafory atd tak to chytře používá start-stop, i s vybitou baterkou to prvních 30m na semaforu ujede na elektriku, různě to plachtí při dojíždění na křižovatky atd takže nějakým devíti litrům taky nemůžu uvěřit.... Podle mě bych s tím po Praze jezdil tak za 6.... je potřeba chápat že třeba poskakování v kolonách atd. je "zadarmo", protože i s vybitou baterkou to dáš bez startu fosilu.... (pravda, v zimním počasí to asi nebude tak jednoduché, protože na to topení tu šťávu potřebuješ).
Na 9l se nedostanu i když vyjíždím s prázdnou baterkou. Pokud nepočítám cestu třeba 100m, kdy jediné co auto dělá, že se ohřívá. Ale jakmile jede člověk dál než kilometr, už nevím jak bych se ve městě měl s hybridem dostat v extrému nad 6litrů.
U citroenu mají ten hybrid nějaký pochybný. Vždyť za 9 pojedu s obyčejným benzinem.
žere mi všecko hodně, ale nevím, co bych musel dělat, aby mi žral sup iV ve městě bez nabíjení 9. Navíc je to úplně zbytečná debata, pokud to někdo hodlá provozovat ve městě bez nabíjení, nemusí mít PHEV. Já se většinou dostanu s jedním nabitím po městě na něco jako 3,5l a 30Kč na prvních 100km (v podmínkách jako je teď venku, tzn na baterie tak 35km), v létě je to lepší. Stejně mi podstatně pomalejší a menší základní oktávka TDI EVO s 85kW jezdila za 6. Takže ekonomicky to i na prvních 100km má smysl. Čím je to méně, tím líp pro PHEV. Na trase kolem 160km vyšla ta TDI EVO oktávka trošku líp (řádově 5,5l + 15kč/100km u iV) a 5l/100km u té oktávky. A tu zmiňuju proto, že to za poslední dobu je nejúspornější nafta se kterým jsem jel.
TDI EVO 2.0 ? A po Praze v centru ? Já tedy s O3 TDI 110 kw FL 2018 po centru cca 9, měřeno i v jiných velkých městech na západě Evropy se stejnou spotřebou a to i v rovinatém Bruselu.
Cesty kolem 10 km po městě.
“na rozvoz děcek, pak do práce, pak je zas posbírat a domů.... ideální využití pro tohle auto.... Samozřejmě občas na výlet nebo na dovču do ciziny.... “ a ty krome tohodle v rodinnem aute delas jeste co? Navíc ta Máma nebude mit za mega auto, rozumej u normalni rodiny. Tohle je normalne plnohodnotny auto. Napsal by si u Škody Karoq ze to je MamaCar? Jinak, do minusu bych nedal cenu. Tady dostanes za mega hybrid, dobra spotreba jak hybridni i benzinova, dobra jizda, ma to svuj styl. Ja si to nekoupim, ale palec nahoru za dalsi auto co se nefasuje a nejezdi v tom managerung from praguet.
Já chodil do školy od druhýho dne sám i do kroužků a co bylo dál tak tramvají. Žiju a je mi dobře. obtloustlý spratci maj už brejle z čumění to founů celý dni a jezděj do školy autem. To je šílený.
Co mi si užili srandy, hlavně cestou ze školy.
S tím fasováním už začíáš bejt trapnej.
Klidně se fasovat dá - ale nikdo by to jako benefit asi neocenil.
Závidíš lidem co mají služebáky nebo proč ten blábol furt točíš?
Společného má to, že obě automobilky ta dvě auta prodávají jako plugin hybrid. Pak už jsou jen rozdíly: Prius je hezčí, má lepší koeficient odporu vzduchu, menší spotřebu, vyladěnější symbiózu elektriky a benzínu a komfortnější pracoviště řidiče. Co vy všichni v těch kufrech vozíte, raději se ani snad nechci ptát? To je snad nějaká obscesivní porucha napříč národem.
Já vidím poruchu u tebe, obsesivní ale nebude. V kufrech vozíme např. bagáž na dovolenou, nejtypičtěji. A teď si vem, že někteří z nás mají děti. To bys nevěřil.
Příště třeba napiš - na co Mustanga, když můžu mít Corollu. Obě tyto auta se prodávají jako benzínová.
Jinak se taky hlásím k těm, co mají něco s očima stran Priusu. Budeš muset vzít jako fakt, že lidi mají různej vkus.
Ja nejsem z designu Priusu PHEV mega nadseny, ale kufr se da prekvapive zvladnout. Mame za sebou s rodinou a timhle autem 2x more a jednou zimni Alpy (zatim).
A kudy ? Já jel Z Řecka přes Sofii, pak Srbskem a do Budapešti, kde jsem spal a přijel jsem tam nekdy ve 2 ráno a byl jsem KO :D Rumunskem to bude ještě horší ne? Tam nejsou dálnice tady od Maďarska, tam jsem taky jednou jel a to byla silnice tak na Landcruiser :D
To si kedy išiel? Od NAdlacu máš diaľnicu až za Sibiu. Potom nejakých 100 km bez diaľnice do Pitesti. Zvyšok až na obchvat Bukurešti po diaľnici a po 4 prúdovke až na hranicu s BG. :) Kvalita ciest medzičasom v RO lepšia ako u nás a predpokladám že aj u vás. :)
Ale jedeš mimo Schengen, takže si tě stejně někdy mohou podat. Já zažil na Rumunsko-Maďarský hranici i aktivní celníky, kteří mi prohledávali auto (2018) a dávali mi dýchat na alkohol (rumuni, madarum to bylo fuk), když jsem jim řekl, že jsme delegace ministerstva, naklusal šéf a pustili mě... dnes si říkám, že jsem byl docela drzej a mohl jsem mít pěknej průser :D Musím ale říct, že to bylo jen cestou ven a přes zapadlý přechod.
Minule jsme jeli zpátky v nějakou blbou dobu (Turci se vraceli z nějakého svátku) a na Srbsko - Maďarsko se dá uhnout na takovej menší přechod na západ... ani to není výrazně dál, ale jedeš chvíli bez dálnice.
Jelikož, když se nezhroutí civilizace, bych rád ještě cestoval tímto směrem k moři, tak se tě pak až to bude aktuální zeptám na tipy, protože to by mi ušetřilo čas :) Ale já bych asi směřoval zase na Řecko nakonec, což je do 2/3 Srbska stejná trasa :)
Tam není moc co vymýšlet, no... samozřejmě tenhle přechod se dá zvážit i cestou dolů... a pak Bělehrad je podle mě pořád lepší přes centrum než po obchvatu, pokud nejedeš v nějakou blbou dobu.
Já cestou tam v Bělehradě spal a měli jsme tam den na odpočinek a prohlídku - krásné a pro čecha levné město (jako snad jediné v Evropě :D). Zpět obchvat navečer a bez jakéhokoliv problému, ostatně ta jejich severo-jižní dálnice přes celou zemi mi nepřišla kdovíjak vytížená a jelo se mi tam opravdu dobře.
Tú cestu nijak neporovnáš s dneškom, odpadli hranice, pribudlo kopu kilometrov diaľnic, samotná kvalita ostatných ciest je na úplne inej úrovni. Výkonový rozdiel ti zhltne dnes 10 x násobná hustota premávky.
No právě, já jel směrem tam, první kolony Praha, pak Bratislava +1h, hranice MAD - SRB +2h, ja jel směrem tam na Řecko, takže další +2h u Makedonie, do Řecka už ok.
Zpět Řecko-BG Ok, BG Srbsko cca 1H a kolem 23H SRB - MAD cca 1H.
Ja jazdím do BG celkom pravidelne a výhradne cez RO. Na turkov na hraniciach nemám nervy, som sa s nimi nastál po hraniciach už dosť. Prešov - Varna robím s deťmi vzadu priemerne za 16 hodín, nikam sa neponáhľam, plus mínus dodržiavam max. povolené rýchlosti. Keď idem služobne sám, tak to viem stlačiť na cca 13 hodín + - polhodina, ale to je mimo sezóny a nízky nočný prelet, takže píla furt. :-)
Tak pokud jedeš z Prešova do Bulharska k moři, tak to asi přes Rumunsko je i blíž... ať už kolem Debrecínu, nebo nějakou zkratkou od Košic dolů na Kluž. Z Prahy do Sofie / Plovdivu je to jiné.
To áno, všeobecne aj z BA je to väčšinou rýchlejšie na juh BG cez Srbsko. Ak teda neskysneš na hraniciach. :) Ale ak by som si mal vybrať poskakovanie na hraniciach vs cesta cez RO, tak idem cez RO. Ono aj na ten Vidin pôjdeš po Lugoj po diaľnici a odtiaľ v podstate rovinou kde môžeš celkom švihať.
Varna je sever a česká dedina Primorsko je juh. A z môjho pohľadu je BG na juhovýchode. :) Proste ak ideš trebárs z BA ku Burgasu alebo južnejšie , tak má zmysel cesta rumunskom na Calafat - Vidin.
Zvládnout se dá všelico a já ti rozhodně nepředpisuju, co by ti mělo vyhovovat. ;-)
Ale my bychom značnou část toho kufru zaplnili už jen 4x lyžáky+helma.
Snad tu nebudeme vést debatu, k čemu je větší kufr. Někdo ho nepotřebuje, někdo jo.
P.S. kdyby to tak nevypadalo, píšu to v přátelským duchu.
Já to tady psal už mockrát, máme staré 3dv Clio, jelikož občas musím odvézt rodinu cca 80km za rodinou a pak jet do centra Prahy, kde je takové malé auto výhodou, absolvovali jsme mockrát takovou cestu s kočárkem, autosedačkou a nějakou bagáží na pár dní pro zbytek rodiny ve 3 lidech a dá se to, jen je to brutální kompromis ( a aktuálně stejně řeším, že ho vyměním za něco 5dv). Prius sice nemá dle toho, co si pamatuji větší kufr ( Clio ho má fakt velkej :D ), ale má alespoň ten komfort na sezení, ale to co tady předvádí ten Toifanatik (nemyslím Jirku), tak to je brutální blábol... optikou můj svět = všichni ostatní musí mít stejné potřeby daleko nedojde, to snad pomalu i Barikovi dochází, že každý nechce jezdít osmiválcovou amerikou na LPG, aby to moc nežralo... :D
Mne se taky prius moc nelíbí, ale to neznamená že nejsou lidi, kterým se líbí. A jelikož by jeho kufr byl pro mne omezující uz při každodenním ježdění, vypadava u mne okamzite.
Ale jo, mne se tam ten pohon líbil, na předokolku to i hezky zatáčlo, ale nějak nechápu ten obal, v kterém to je. Do města a okolí zbytečně velké na velkém půdorysu, ale proti gustu :)
Ty musíš být silně narušená osobnost, že ? Nic proti Priusu, sice se mi brutálně nelíbí, ale své kvality má, jenže kdyby si trochu vyndal hlavu ze zadku, tak zjistíš, že né každému stačí auto, které má kufr maximálně na notebook (Čest Jirkovi, že má úspornou rodinu a vejde se :D).
A co v kombi vozíme ? Dříve psa, kola, když se rozhodnu v obchodě koupit ledničku, nebo myčku, naložím ji a hned si ji odvezu domu, odvezu v tom hudební aparaturu, když je potřeba, tak bordel na sběrný dvůr, dnes kočárek, na dovolenou zavazadla, lyže, batohy... kamarád ve starém Mondeu vozil v kufru Mustanga (toho od Jawy)..... K čemu priuse, který je zbytečně široký a dlouhý, když je lepší Yaris? Ten stačí, ne ?
No jelikož denně vozím veci, které by nejspíš ani tvoje clio nepobralo, tak tem haterum snadno budu oponovat. Ale nemam duvod, oni to stejne nepochopi.
No Clio je auto do města, já tu demonstruji, že se dá nacpat leckde, jen to je dost ústupek :D Navíc Clio je v garáži a nejezdí, protože do něj prší ! :D
Není to tak dávno, co největší Citroen měl 3,0HDI. Teď 1,5HDi... a normální motory končili u 2,2HDi 150kW. A jak ta C5 s Hydractivem uměla jezdit. Přitom si jako top model vydržovali dlouho i sedan vyšší střední... C6, který byl ještě větší žehlička.
Mal som este pred asi rokom C4 motor 1,6 HDI, zral malo a siel relativne pekne na 115k, ale ta kvalita. Odporucam vyhnut sa tejto znacke velkym oblukom. Mal som rozne auta, vsetky kupovane nove, ale toto bolo psycho...
Mno buhžiaľ je to tak, ale je to výsledok riadenia PSA rodinou Peugeotov, ktorí nastavili hierarchiu tak ako ju nastavili v kombinácii s nutnosťou plniť emisné limity EU.
Už jsme to tu probírali víckrát, v tom podřadném odpadu, který auto.cz nazývá "mobilní aplikací" to tlačítko není. A v některých mobilních prohlížečích taky ne. Prostě skvjelá práce zdejšího Ý Té oddělení.
jinak by to byl skoro ideal pro 3 deti. 3 oddelena sedacka (prostredni chybejici isofix se da zkousnout), pres tyden poskakovacky po meste v hybridnim rezimu. Nabijeni pres noc doma a o vikendu delsi jizdy. Komfort a klid na palube. 5008 predpokladam, ze bude mit stejny system , ale bude az pozdeji. TAdy ma vetsi kufr, je torchu mene pohodlna, ale bude jiste drazsi..
...pohonnou jednotkou i celkovým charakterem tak kompletně, totálně a "dokonale" míjí s mými požadavky, vkusem a preferencemi, že by vlastně ani nebylo fér, abych tady na něj psal svůj názor.... :-[]
... ano, tak někdo kdo potřebuje auto aby s ním jednou za týden dojel do Kauflandu taky hned nemusí komentovat test dvanáctiválcového Ferrari, že.... :-)