Správně, Fabia II to je fialový hnus a parodie na auto. Stačí se podívat na konkurenci MAZDA 2, FIAT GRANDE PUNTO,ale i PUNTO CLASIC, OPEL CORSA,přípravovaná FIESTA atd. Každý může posoudit sám, ale FABIE 2 se prostě nepovedla a to absolutně. Díky bohu, že dělají OCTÁVIE.
vo co gou, co to tu tlacháte, suzuki je suzuki a fabia je fabia, kup si fabia ve vybave suzuki a maš to o 100.000 drahšie. a v sučastnosti porovnavať a zaradovať auta do a, b. a neviem akych kategorii je už len orientačna zaležitosť, A na konec fabia je fakt zle okopirovaný swift, alebo sa sudruhom zo škodovky / koncern VW/ kedysi etanol kvality, ale to už dávno nie je nakoniec prestalo chciet kreativne rozmýšlať tak si hádzali šípky do plagátov aut a čo trafím to tam dám.
no ja nevim, ale proc budu koukat do ceniku karosarskejch dilu, kdyz kupuju novy auto? pokud jsem trotl, kterej uz nema na pojistku a na opravy, pak to budu radsi lestit pred domem ....
A jaká?Snad tu nechceš tvrdit,že Swift je okopírovaná fabia II.To je snad naopak,sice jsou o tom vedené diskuze ale pokud vidíš na parkovišti pčed nákupním centrem FabiuII. a Swifta tak je to jasné.Možnááááá nějaké jiné auto by se našlo,ale tady je článek o Swiftu,takže...
Neni podstatne, zda je Swift v Bcku nebo Acku. Nekdo (napr. GTI) jej radi do A, druzi (napr. SDA) do B. Ja nekam mezi a kdybych se musel rozhodnout, pak s prihlednutim k historii a motorizacim bych dal taky B. Vnitrni prostor (co do delky = soucet prednich a zadnich pozic) nabizi Swift uplne v prumeru segmentu B (napr. vetsi nez nova Fabia). Naopak vnitrni prostor (do sirky) je pod hranici segmentu B. Kde i outsider nova Fabia ma vice.
Ono toto zatridovani do segmentu (trid) je mnohdy tak nahrane. BMW 3er je kratsi nez Octavia. Grande Punto ma vnitrni prostor ve vsech smerech vetsi nez BMW 1er. A je jasne, ze to kupce trapit nebude.
Dulezite je, kam je auto smerovane. A tady je jasne videt, ze Swift miri na mlade, mozna presneji receno na lidi mene kompromisni. Tim ovsem oslovuje mensi skupinu kupcu. Vlastne jeho jediny primy konkurent (velikostne i cilenim) je Citroën C2.
Tim se dostavam k zminene hlavni otazce a to, proc se tolik dobre neprodava v CZ. Mam za to, ze neni pravda, ze Cesi Swift nepochopili. Ba prave naopak - pochopili. Jenze Swift neodpovida jejich realnym moznostem, zatim jsme na nej jako narod financne nedozrali. Stejne je to s C2. Ti, co na nej maji, ho uz nechteji (miri vys). Ti, co by jej chteli, na nej nemaji.
no zrovna, ked porovnam testovanu fabiu aj s tou extra vybavou za 503 tis so swiftom 1.6 sport za 439 tis, tak to nechapem. a navyse, mat fabiu "sport" so zrychlenim cez 12 sec, tak to mi pride skoro ako urazka slova sport ;-\
Hmm, tak neviem ako v CR, ale v SR a vseobecne v EU nema ani Swift a ani vseobecne Suzuki problem s predajom... Pokial viem, tak dokonca maju opacny problem - totiz vyrobny zavod nestaci vyrabat... proste to u Suzuki prestrelili - najokatejsie je to u SX4-ky - tam sa na verziu 1,6 4x4 caka aj pol roka !!!
nuz ak chces nejake cisla zo SR, tak tu je to 3. najpredavanejsie auto vobec - viac sa predalo len Fabii a Octavii ...
Ale otazka znela, co chyba k uspechu Swiftu v CR - mozno masivnejsia reklama a cenove akcie ako napr. u nas v SR -> za 324.000,-Sk, co je asi 255.000,-Kč mate auticko s klimatizáciou, výkonným motorom (92 koní, 0-100km/h za 11s), dvoma airbagmi, posilňovačom riadenia, ABS,EBD, CD prehrávačom s ovládaním na volante, 6 reproduktormi, centrálnym uzamykaním s diaľkovým ovládaním, elektrickým ovládaním okien a spätných vyhrievaných zrkadiel...atd.
Kniha hlodů sice neexistuje, ovšem existuje anketa ZLATÝ VENTILEK. V té každoročně bojují o prvenství v několika anketách (fiat roku, votrapa roku a i blábol roku) experti diskuze. V prosinci se výsledky objeví na mém blogu.
Z této diskuze ovšem zatím získává nominaci jahonzík za nesmysl týdne - že totiž ve třídě subkompakt nazáleží (co se týká vnitřního prostoru) na pár centimetrech. Jahonzíka neomlouvá ani to, že své vskutku originální pohledy na auta cedí ze svých bohatých zkušeností z... Pendolina.
Boduje též Mariánek, který FABII II považuje za auto pro důchodce.
Ten horní pokřik o kopiích si ani nezaslouží nominaci. Koneckonců je v něm i přes jistou intelktuální zanedbanost kupodivu mnoho pravdy.
klauna mas mozno kalhotach. Fabia, Fiesta, Mazda 2, Clio, Swift, p207 su jedna trieda.
Ale okay, ak to beries podla motorizacie tak moj Accent je o triedu vyssie ako fobia, lebo ma dvojnasobok vykonu motoru. Alebo podla coho sa tvoria triedy aut? Ooo, vysvetli mi to velky odbornik. kufor to nebude, lebo Thalia a Octavia zrejme nebudu na tej istej urovni (500 litrov). Cakam na odborny posudok
>:D >:D >:D
noooo..japonske auta su hlavne spolahlive. Naco si kupit Toyotu a jazdit, ked si mozes kupit VW a kazu chvilu zostat trcat na dialnici a cakat na odtah...haaaa? Dobra myslienka, fakt! >:D
nechci se tady s tebou hadat jestli je VW spatny nebo ne. doma nam stoji v garazi polo. jen bych byl rad, kdyby si se po te dobe co koukas na auta, zachoval slusne a rekl, jo tohle je pekny. sam nesnasim fordy ale proste mondeo a S-max vsude chvalim protoze to sou auta podle myho gusta. stejne tak miluju mazdu a klidne muzu napsat ze jejich studie je hnusna.
a o tom to je. zajimalo by me, jestli si aspon nekdy napsal neco negativniho na VW. to je totiz posedlost...
Jistě, vždy hraje roli kupní síla. Měl jsem na mysli v Čechách, protože se celá diskuze vede v duchu "Co chybí Suzuki Swift k lepším výsledkům na českém trhu?".
Na západ od nás už to bude Golf, Astra či Octavia.
Ale vubec ne. Zkus poodjet trochu vic na zapad, nebo na sever a uvidis kdo Fabii kupuje. Mlade rodiny to nejsou. Predstava rodinneho vozu se prejetim hranic na zapad podstatne meni.
Kupa auta je vzdy kompromis. Niekto ma lepsi motor, iny vacsi priestor, dalsi kvalitne spracovanie. Ale tvoj
ARGUMENT, ze Swift je lepsi kvoli motoru je somarina na entu.
Už poznám to tajomnstvo veľkých diskusii. :-) Nejde tu o diskusiu k Swiftu, ale opäť raz a zase len o VW GROUP. Porovnávanie akurát s domácou znčkou- Škoda Fabia. Takto sa tu o chvíľu naženie cez 200príspevkov.PARÁDA! :-) Jeden je celý štastný, že bolo predstavené auto segmentu B, aby mohol zatracovať Fabiu a naopak. Ale čo takto Clio, alebo Grande Punto? Prečo stále len samá Fabia?
Ale já vám to poviem. ;-) Toto je pre tích, ktorý už nepotrebujú plnohodnotné auto. Pre tích, ktorým stačí nejaké menšie auto s menšou poistkou. Nie pre hlavy rodín.
A čemu se divíš, si přečti výbavu, zkus si podobně napěchovaný auto postavit u konkurence (Corsa, 207...) a seš na podobné částce +-30tis.
Vždyť šířka příplatkové výbavy je jeden z kladů auta, v testu to jen potvrzují. Za vše se ale platí.
S většinou by se dalo souhlasit. Ale Swift=lidé s citem pro estetiku, Fabia=lidé, kterým nejde tolik o vzhled? Nebo dokonce auto pro důchodce...docela si přestřelil.
Porovnávají je pouze lidé, kteří si myslí, že jsou ve stejné třídě. Oba vozy mají naprosto rozdílné zaměření, čili i zákazníky. Proto nelze tvrdit, Suzuki má silnější motor=je lepší, Fabia je prostornější=lepší. Zkrátka každý si vybere, jen vědět co vlastně chci.
Nevím, odkud si vycucnul tu hmotnost Swiftu. Ale v testu na auto.cz jasně píšou 1050kg [odkaz] Rozdíl 5kW u těch motorů nebude tak znát. Fabia má zase vyšší kroutící moment o 16Nm. Hodně bude záležet na zpřevodování, dá se očekávat, že Swift bude svižnější díky převodům více nakrátko.
Nevím co u tebe znamená "normální" člověk. V této kategorii lidé hledají dobrý poměr ceny/užitných vlastností. Fabii, hlavně ve verzi kombi, lze použít jako vůz pro rodinu.
nie ze by som bol zastanca fabie,nedajboze GTI-ho, ale vaha u swifta je 970 kg pri 3-dverovej verzii v min. vybave. Vaha v 5-dverovej verzii v plnej vybave je 1060 kg. Je vsak otazne, v akej vybave je ta fabia pri vahe 1060 kg. Ale odhliadnuc na vahu u mna jednoznacne vedie swift ;-)
To je zase diskuze! Suzuki prichazi s modelem pro novy rok, ktery pouze zlepsuje jiz dobre a hned se najdou jedinci, kteri ho zacnou porovnavat s Fabii. Takze vezte: Z marketingoveho hlediska jde o absolutne odlisne produkty. Swift je pro mladsi lidi bez rodiny. Sportovneji smyslejici s citem pro estetiku jsou cilovou skupinou pro Suzuki. Fabii koupi pravdepodobne jiz majitele Skodovek, lide, kterym tolik nejde o vzhled automobilu, pro lidi, kteri se vicemene ridi zazitymi tendencemi. Problemem jsou prekvapive nizke prodeje nove Fabie. Kdyz jiz tradicne opomenu cesky automobilovy trh netrh, Fabii si poridi par prave vstupujici do duchodoveho veku a kupujici sve posledni nove auto. Swift je pravym opakem, jde spis o prvni vuz pro mlade lidi. Zkratka ten kdo si kupuje Suzuki Swift nema Fabii ani ve svem hledacku.
Proč, když se objeví recenze na nějaké auto (teď konkrétně Swift), se najednou v komentářích vyrojí miliarda srovnávacích komentářů, ve kterých jejich autoři s ohněm v očích píšou, jak je nějaké jiné auto o tolik lepší? Jak teď s tou Fabií. Vždyť je to nesmysl - Fabia i Swift si své zákazníky najdou, jediný rozdíl je v tom, že jsme 1. v Evropě, 2. v České Republice, takže škodovka jich bude mít podstatně víc. Vypovídá to něco o kvalitě Fabie nebo Swiftu? Ne. Vypovídá to jen o preferencích (a tradicích) trhu. V Japonsku by byla situace asi podstatně jiná. Jezdím v Hondě, vysokootáčkový benzín, ale nikdy by mě kvůli tomu nenapadlo pomlouvat diesely... Chce to jen trochu toho nadhledu.
Boze, GTI, ty jses ale jednoduchej. Cekal jsem, ze bys pritakal i tomu, ze Fabia leta. Swift je o 90kg lehci. Za neznalka jses tady ty. Vypada to, ze o Swiftu zhola nic nevis. >:D Snahu ale ocenuju :yes:
nedalo mi a dnes som si zasiel do Skody a Suzuki. Posadil som sa do Swiftu a Fóbie. Swift= pohodlne sedenie, hlavne do sirky, ramena, lakte. V zadu miesto len pre mensie postavy a deti. Interier kvalitny, ergonomicky a kvalitny.
Fóbia= sedenie v predu otras! Uzke, nepohodlne!!! Otrasne sedaky, hrozne spracovanie interieru, nelicujuce diely, tvrde, lacne a odporne plasty!!! Proste Skodovka zase ukazala, ze vyraba len vraky, ktore sa tvaria ako auta! :-(
Koukas se spatne Swift 970kg, Fabia 1060Kg. K tomu vykonejsi motor u Swiftu a nizsi spotreba, nemluve o exhalacich. 5cm vzadu hraje roli v rodinnym aute, ne ve Swiftu nebo Fabii. Normalni clovek si nekupuje malej HB jako rodinny auto.
Kdyby prodávali Fabii s motorem 1,3 68 kW tak by byla lepší Fabia. Kdyby měl Swift o 100l větší kufr tak by byl lepší on.
Každopádně nejdůležitější je motor.
Koukám, že sis samou snahou a rozčílením překous jazyk. Nešišlej honzíku. Už jen myšlénkou, že na pár centimetrech uvnitř auta nezáleží ses tu sám pasoval na neználka. Na to ani nemá cenu reagovat. Koneckonců, nevěděl jsem, žes liliput. Nic proti, ale prostor nad hlavou je veličina, kterou my, rostlí do vojenské míry velmi ceníme :-)
Nějak jsi pozapomněl se rozepsat o úspěších svištíka na trhu... já vím, ty raději žertuješ, co ti také jiného zbývá... :yes:
Až budeš mít nějaký věcný argument proti VW, pak mi ho napiš. Můžeme o tom diskutovat. Tyhle tvé postpubertální plačky snad ani nemohu brát vážně, skejpo.
daniel je taky hrubec to mas teda pravdu. ale ty mu GTI smele konkurujes :-) kdyz ctu ty tvoje vyplody VW fantazie, musim se vzdycky drzet. pises tu jak studovany odbornik prez vsechny modely aut na svete a pises jak kdyby si modely VW sam konstruoval :-) nikdy neuznas ze by VW mohlo byt horsi nez prvni a do morku kosti se budes hadat, hlavne aby si zdiskreditoval sveho "protivnika".
myslim si, ze tu nejsem sam kdo te ma plne zuby. ale neboj, sou tu i dalsi viz. alesio apod. jen je smula ze ty ses uz tak proflaklej... :-)
nemuzu souhlasit. podle me swift bojuje prave s auty jako je corsa/clio/fabia. s fabkou teda spis moc nebojuje protoze fabka se snazi nabidnout co nejvic uzitnosti kdezto swift spis pozitek z jizdy. abych to upresnil. dokazu si predstavit ctyrclenou rodinu ve fabce ale ne moc ve swiftu. tam bych si predstavil spis mlady par. a halvne. fabii vidim jako prvni auto a jediny, do rodiny. swift spis jako na druhy nebo na bezdetne lidi..
ja jakozto mladej bych 1000x radsi volil swift, protoze je hezci a nabizi slusnou vybavu za slusne penize se slusnyma matorama :-) kdybych ale mel dva prcky, asi bych uz volil nudnejsi ale preci jen praktictejsi fabku...
je to marny. skodovka muze misto dalsi fabie udelat trakař a stejne se to porad bude prodavat. lidi si proste kupuji skodovku a zamlouvaji to falesnyma argumentama (ne vsichni, vetsina)...
"Pýtal som sa čím je Golf Varint štýlový"...malost a prázdnota. Popřít sám sebe, to se někdy ve výřečnosti stane. Ale popírat sám sebe neustále dokola, to je unikát. Stejnej jako seš ty Danieli. Takovej mozkovní (jestli se dá o tom útvaru, co máš mezi ušima, mluvit) rozparek,pravá stana neví co dělá levá. Nejdřív se plamenně hajíš že s DD nemáš nic společnýho a pak z tebe vypadne "Pýtal som sa čím je Golf Varint štýlový". A kdo že se to pýtal? No přeci Daniel.
Jo a už se běž umynkat, ať nepropásneš večerníček :no::no:
Poposedni si GTI, aby ses vztekem nezakuckal. >:D Placas nesmysly. O bavorovi jsem tady nenapsal nic a netvrdim, ze v malych vozech je vic mista nez v subkompaktu. Rikam ale, ze tyhle auta jsou tak maly, ze ten rozdil je tak malej, ze je to jedno. U Fabie je ale katastrofalni pomer hmotnosti/vykonu. Tech nekolik cm navic ti neda vubec nic. V pripadu fabie vetsi hmotnost, zastaraly motory s malym vykonem a zbytecnych 5cm nad hlavou.
Je to 30 cm v délce, 8 cm v rozvoru a 90 litrů v kufru ve prospěch Fabie. Tyhle auta si nekonkurují. Kdo se poohlíží po Fabii vybírá i z Corsy, 207, Clia ...ale Swiftu?
to znamená že když si chci třeba vyhřejvaný přední sedadla tak nechci dávat o 50 tisíc navíc za výbavu, ale jen třeba peět tisíc za ty sedadla a to u japonců prostě nejde
Tak myslím, že z nedosatktu humoru me tu můžeš napadat leda tak ty, když ti šlápnu na vocas :-)
Já že cpu? Naopak, ty cpeš swifta tam, kam nepatří. je to to samé, jako bychom Pandu cpali k subkompaktům. Ty si to špatně vysvětluješ, to přece není negativum být malým vozem, copak snad cpeš trojkového bavoráka do vyšší střední? Swift je regulérní třída - mini. Každý (až na tebe) to ví. Mě připadá, že trpíš nějakým komplexem vůči Fabbii a máš potřebu dokazovat, že v miniautech je více prostoru než v subkompaktech. To je přece nesmysl.
A k tomu 4x4... no, tak to je v tomto segmentu skutečně potřebný pohon :-) Spíše by ses třeba (jako ambassador swifta) tu mohl zamyslet nad jeho malými prodeji. Myslím, jako seriozně. Osobně jsem čekal, že se swift chytí daleko výrazněji, ale on jako by ani nebyl. Na silnici jsem ho tu snad ani jednou nepotkal. Tak čím to je, že mladí neprahnou po swiftovi?
Ale no tak, GTI, tuhle hru tady na me nezkousej. Tebe mam prokouklyho. Ja na svy garancce byl tehdy, kdyz te na stary kolena pracne ucili jak spustit pocitac. >:D
3cm tady zadnou roli nehrajou. Fabia kope ve stejny tride jako Swift. Mas dokonalou tendenci popostrkovat modely tam kam nepatrej, vid ty Supermainstreame... :-)
Fabia v benzinu prodava hlavne chripkovou HTP a zastaralou 1,4. Swift ma kompromisni 1,3, ktera oba motory Fabie hrave zastini. Navic Swift nabizi 4x4 a automat, ktery Fabii tak moc chybi...
V interieru je Swift o moc smrncovnejsi, nez nudna Fabia.
Hlavne, GTI, trocha humoru by neskodila. Zbytecne se cilis. :-):-)
Udělej si hlavně, honzíku, pořádek v autech, protože porovnávat Fabii a Swifta může opravdu jenom člověk neznalý aut. Měl by ti někdo říci, že tři centimetry ve vyšší střední, to není žádná míra, ovšem tři cennťáky v těchto malých segmentech, to je rozměr života.
Vedle toho, koukám, jsi vůbec ale vůbec nepochopil rozdílnou filosofii obou aut a tedy skutečnost, že v praxi je volba mezi těmito auty prakticky vyloučená. Swift, jako malý "svištík" je mrštné městské autíčko pro dovádivé mladé lidi s nijak výraznou motorovou nabídkou na jedné karoserii. Fabia je rozměrově o třídu větším, na pohled dospělejším, užitnými vlastnosti neporavnatelně kvalitnějším autem. Se slušnou motorovou nabídkou, s variantní karoserií, a s obchodním zastoupením snad v každém větším městě republiky. Což je velmi důležité, ale to pochopíš až jednou pojedeš sám na svou první garančku.
Ty čo tu zrovnávaš Mercedes-Benz C s Fiatom 500 mi ešte bude hovoriť kdo je vometák.
Veď ty sa ani sám seba nevieš zastať. Pýtal som sa čím je Golf Varint štýlový. Samé bláboli a potom si argumentoval tým že som jediný komu vadí veľký kufor. Lebo veľký kufor a štýlový zadok to teda znamená to isté, že? 8-s
Rocnik 2008 nam prinese novy Swift, hezci, lepsi zas o neco smrncovnejsi. Jo, jasne, ze je lepsi nez Fabia HB. Tyhle auta jsou tak maly, ze ten rozdil nehraje roli. Aspon Swift si nehraje na rodinny auto, protoze mu je jasny, ze na to nema. Nekdo by to mohl rict Fabii HB.
Hele, nepoustejte se do toho GuruapostolaVWnadsence. Prehodi pak vyhybku, zavre pravy oko, otevre levy a obstastni nas navstevou Dinara...... :-) Jeden myslim staci.
No, vidím, že teď lezu na nervy tobě, viď. Jsi měkký, nezkušený, nešťastný a na zdejších diskuzých odrovnaný. Nemáš čím zaujmout. Postrádáš postoje. Konzistentní postoje. V kontextu s tímhle tu ty působíš jenom jako vysmrkanej snopel v kapesníku. Neudržel jsi Daniela, a to je diskuzní sebevražda. Pro mne (a jak vidíš na diskuzi, nejen pro mne) jsi už jen dokonalý vometák, votrapa diskuze :no::no: jiným slovem - tup.
Ano? Ja som "psal pod Danie design"? A kedy? Asi keď sa ti snívalo o štýlovom designe toho hranatého VW GOLF Variant aj s tvojím Alessiom.
Inak kto tu baví? Píše že VW je najlepší a zatracuje takmer všetko ostatné všetkým lezie na nervy. Čudujem sa že práve tebe dávajú najviac rekacii. 8-s
Vometak si tu práve ty! Ten kto každému lezie na nervy. Najviac sa mi páči keď na reakciu na tvoj príspevok v tomto zmysle: :yes: Dáš aj ty " :yes: ". To som naozaj nevidel. :no:
Úplně přesně, jen někteří se stále snaží uvěřit, že je to bezkonkurenčně nejlepší auto ve své třídě, až jsou spíše trapní.. Je to nepovedená zrůda, co se designu týče, Swift ji strčí lehce do kapsy.
Re: ...Šum swišt´ů ve městě, kde Škoda nikdy nespí...
Presne! Vsetko nie je tak, ako na prvy pohlad vypada. Ak by soudruzi z germanska nekupili Skodovku, dnes by Fanda, Skodovak asi nemal co velmi obdivovat. ;-)
.
S tou toleranciou mas 100% pravdu!!! :yes:
Heleď se ty Lookdanielová Jetto, mohlo by mě sice těšit, že si zapisuješ nadpisy mých příspěvků, ovšem více bych uvítal, kdybys dokázal vypotit něco z vlastní hlavy.
Chceš poriadne auto? Fabia. Nemáš naň? Swift. :-!
Cheš nové auto? Cheš kvalitné auto? Spoľahlivé? Auto s kvalitnými plastami. Auto za prijateľnú cenu? SWIFT :-!
Cenou nekonkuruje Loganu. Ale zárovéň sa neradí ani ku Cliu, Fabii, Puntu...
Je to taký hybrid. Rovnako aj rozmermi. Nieje to ani A ani B.
Nieje v ňom tesno. Neponúka veľký priestor. To isté platí aj pre kufor.
Chceš auto s pekným dizajnom? SWIFT. :-! Auto ktré sa na teba usmieva. Auto so štýlom. Auto ako šibal.
Nieje besteler v Čechách. Ale je to bestler značky SUZUKI v Európe.
SWIFT je pekný kvalitný to je auto ktoré je moderné za dobrý peniaz. To je dôvod úspechu. SWIFT. :-!
Re: ...Šum swišt´ů ve městě, kde Škoda nikdy nespí...
Na autosalonu v Brně byl i jeden pán... Fanda, Škodovák.. Obdivoval, kam se až jeho oblíbená značka dostala od dob, kdy vlastnil embéčko.. A tak chtěl vidět všechny modely, všechny si osahat a prolézt...
Všechno není tak, jak to na první pohled vypadá...;-)
Ja by som povedal že Swift bol postavený ako lacnejšia varianta segmentu B. To auto je v podstate o generáciu pozadu hoci je pomerne nové. Ale škodí mu to že cena je takmer na úrovni najnovších áut. Inak A-segment to nieje ani náhodou. To nieje imidžovka s vysokou cenou pre bohastších. Ale pre niekoho kto sa obzerá po lacnom aute. Svečia o tom 4Euro ncap alebo priestor. Tie to je na nové auto takejto značky unikáne. Len sa ho nepredáva toľko pretože akosi zabudli tú cenu dať nižšie.
Suzuki Swift + srkaci steblo do vyfuku / nafouknuti = Skoda Fabia. Pro pomalejsi Fabia je pouhou nafouknutou kopii Swiftu. Jen s tim, ze vrchni dil Swiftu se nafoukl vic, nez spodni dil. Skodovaci to zkusili zakamuflovat serednym interierem, ale nakonec, Swift zustal originalem. A original je vzdycky lepsi. Kdo si mysli naopak, rika, ze Landwind je lepsi nez Frontera, UFO je lepsi nez RAV4 atd., atd.
Trieda je dana vzdy razvorom ty moulo. Ak si myslis ze kangoo je podla kufra vyssia stredna trieda, tak okamzite zanes obciansky na urad a popros o transport do Bohnic
uz sa konecne prebud a chod si do garaze zmerat vzdalenost od spojkoveho pedalu k zadnej opierke vpravo. Porovnaj to so sfiftom a rozdiel triedy tam nebude
Mám 1.3 GS 92k.
Výbava: 15" ľahké disky, ABS, 6 x airbag, rádio s CD a MP3 s ovládaním na volante, automatickú dig. klímu, vyhrievané sedadlá, bezkľúčové zamykanie a štartovanie a strieborná metalíza.
A cena? 363 000 SKK - cca 290 000 CZK !!!
Doswištenia priatelia :-)
Swift spadá do stejné kategorie jako Fabia, jen pár zde orodujících za Škodu ho hází kamsi níže, designově mě neoslovuje ani jedno z nich, i když Fabia je větší omyl a čím dál častější setkání na silnicích mě utvrzuje v tom, že je to prostě příšernost, která nemá s krásnem, dynamikou, ba emocemi vůbec, ale vůbec nic společného. Bohužel. (stačí se podívat na úvodní fotku článku s 427 příspěvky- exot na kolech)
Jasný,proto taky říkám svištík,navíc je obecně hodně degraduje prakticky nemožnost výběru resp. dokoupení výbavy na přání,to už je tady x-krát řečeno,valil sem oči,když sem se s tím poprvé in-natura setkal a kroutil sem se jak had,buďto přistoupíš nebo jdeš dál,prostě totálně rozdílná filozofie a to je,myslím,další z důvodů nižších prodejů
A ještě jen tak z plezíru jsem se mrknul na ceny ND na nového Swifta, když už jsme v diskusi pod ním. Kupodivu ještě levnější než FIAT. Tak jak je to s těmi lacinými ND na Škodivku?
Dobře, chcete být konkrétní, budiž. Namátkou jsem vybral konkurenta toho boleslavského děsu, a to FIAT Punto, a mrknul do katalogu AutoKelly. Běžné díly po malé bouračce:
Přední světlo: Fabia 3416, Punto 2363.
Př. nárazník: Fabia 3499, Punto 2972.
Kapota: Fabia 5950, Punto 4254.
Př. blatník: Fabia 2833, Punto 1580.
Dál se mi hledat nechtělo, ale máte-li chuť, poslužte si. Jak říkám, kdo nechce vidět, nevidí...
Fabka je už skromné auto pro rodinu, Swišť mi připadá lepší pro mladé a jako druhé auto. K plastům bych chtěl říct, že jsou lidé co kvalitu plastů nadřazují nad kvalitu motorů a to mi rozumné nepříjde, je to normální úchylka omacávat ty plasty v autě, nebo se snad někdo drží palubky za jízdy.
Re: ...Šum swišt´ů ve městě, kde Škoda nikdy nespí...
Hele, na autosalone v Brne jsem se na ten skodovacky zazrak byl podivat. Uz kdyz jsem do toho sedl, tak mi prisla radici paka kdesi utopana (holt genialni inzenyri z Mlade boleslavi asi zvysili interier a s nim i sedadla, ale paku nechali na puvodnim miste - opravdu to na me tak pusobilo a nejsem zadny extrem - merim cca 185) ani po delsim hledani jsem idealni polohu vzhledem k pace nanasel. To se mi nestalo u zadneho jineho soucasneho auta. Kolem auta obchasel takovy strejcek s rodinkou a strasne tu Fobii obdivoval. Nejdrim mi to prislo jen hloupe (napriklad prohlaseni, ze ma nejvetsi vnitrni prostor ve tride, nejlepsi spotrebu apod.) pak me zacal trochu sr*t, kdyz se tak jaksi nervozne cpal na misto ridice, kde jsem v te dobe sedel ja. A pak se ozvala jeho dcera, ktera se suse zeptala: "Proc se tady na to divame a cekame, kdyz to mame doma?" Normalne jsem se zacal hlasite smat. Pro takove a jemu podobne kr*teny je Fobie urcena. Vlastne je to pro ne jedinna volba. Takove ceske automobilove zhmotneni boha :-)
Jo, ale co když třeba nepotřebuji elektrický zrcátka, ale líbilo by se mi třeba výškově stavitelné sedadlo či volant? U japonce mám většinou smůlu (nevím jak přesně jsou výbavy u swiftu)... Prostě bych třeba některou výbavu radši oželel, pokud by auto vyšlo levněji, nebo mám třeba jiný priority než japonský manažer...
Porad tu nekdo podsouva neco o tridach. Ve skutecnosti to neni zdaleka podstatne. Dulezitejsi jsou potreby spotrebitele a cena. Za ceny do 300 tisic bych volil asi spise lepe vybaveny swift nez podmotorovanou a holou Fobii...
Že jsem tak smělý, tak keré auto má levnější náhradní díly než fabie (když vynechám lady a podobné)? A pro hodně lidí může hrát roli třeba dostupnost servisu. Servis suzuki ti z hlavy neřeknu, ale škodovky vim asi 5...
Ten můj příspěvek dole, není samozřejmě reakcí na tento tvůj příspěvek, nýbrž na horní pokřiky neználků. Co se týká krátké Fabie, je to dospělé auto, volba je myslím jasná.
Přesně ;-) Jde spíš o dojem z nich, než funkčnost atd.. Jenže např. pro mě je to celkem důležitý atribut..Chci se v autě, které si koupím cítit dobře... :-)
Jo, jsou solitéři. Ovšem zařazení do subkompaktů, tam by swift těžko obstával. Je sice na horní hranici Malých aut, ale to je vlastně jeho třídní výhoda. Mezi subkompakty by to měl těžké. Ta Panda je přesná konkurenční trefa.
No nenalakovaná zrcátka třeba mě vadí míň než absence některých základních věcí za kterou třeba dneska už považuju volant nastavitelný ve dvou směrech, nemožnost objednat ESP nebo automatickou klimatizaci, což třeba koncern VW do malých aut dát umožňuje, ale japonské automobilky většinou nikoli.
tak nevím, mně spíš příde férovější srovnávat Swift-Fabia/Clio/Corsa, než Swift-Panda/Matiz/Picanto, ale stejně je to furt jenom virtuální diskuse o kvadratuře kruhu. Hranice mezi třídama přece nejsou pevné a vždy se najdou vozy, které se nedají úplně přesně zařadit.
Ono jde spíš o levné materiály.... ;-) Montovat to oni umí dobře... Na AS Lipsko, jsem jel snad všechny Suzuki a jediná, která by se mohla přiblížit VW byla SX4... :-(
Zadní světla se moc povedly, příjemná změna.. ;-)
Souboj dne jen pro ty, co neustále musí něco srovnávat se Škodovkami:
Swift začíná úderem poměr cena/výkon/výbava..
Škodovka se brání o něco hodnotnějším interiérem a množstvím příplatkové výbavy na které Škodovka vydělá (vážně, jsou lidi, kteří to berou jako plus)
Swift uhýbá a udeří pocitem z jízdy (u mě)
Škodovka hákuje zespoda vnitřním prostorem.
Swift ale uhne a kontruje ostrým modelem Sport s vlastnostmi motokáry zasazuje první úder.
..vřele doporučuji navštívit dealera Suzuki a svézt se..zvlášt´ lidem, kteří konstruovali Fábii RS s těžkým litinovým dieselem vepředu.. >:-[]
(Clarkson z TG popsal test asi takhle: JC:"To by mě zajímalo, kdy se utrhneš, ty malej bastarde" SS:"Dávno potom, co se začneš bát ty tlustej dědku")
Škodovka se otřepe a říká : "Hej, to nebylo fér, já svojí ostrou verzi ještě nemám! a jestli mi dají přeplnovanou 1,4, tak si to ještě vyříkáme"
Swišt´ se ale nepouští do debaty a předvádí kočičky, které se v něm vozí po Praze..
Škodovka pokrčí blatníky, a předvede rodinu Nováků i s kaktusem, kteří se tam právě vecpali.
Swišt´ se ale nedá, vykasá kapotu a předvede variabilní časování.
Škodovka vyhrne sukni a ukazuje turbodiesel
Swift se zasměje a ukáže náhon 4x4
Škodovka je v úzkých a tak odvádí řeč na lepší dostupnost servisu, dílů atd...
Tenhle souboj se odehrává v hlavách přemýšlejících zákazníků.. Je jen na nich, která místa mají citlivá, kam je které auto zasáhne ;-) Nutno podotknout, že u nás je Škodovka stále lepším bojovníkem a volí místa pro Český národ vpravdě citlivá ;-)
Někdo nahoře hledá provdu o sobě skrzevá porovnávání swifta s fabií... Úsměvné, neb vzdálenější auta se hledají těžko. Fabia je o třídu větší vůz s akcentem na praktičnostm prostornost a užitné vlastnosti v dané třídě vůbec. Swift, jeho filosofie je úplně jinde. Je to reprezentant třídy Malé vozy zaměřený na mladou klientelu, která nad užitné vlastnosti staví dravost, přitažlivost. Swift je japonský pokus o vytvoření ikony jakou je v Evropě MINI. Samozřejmě se to tu nemůže zdařit, vedle toho nelze Swiftu upřít jistou přitažlivost. Je to takový malý milý čertík a za pár švestek ti nabízí poměrně realistickou iluzi o tom, jaké to je řídit auto. A to se cení. P.S. Opakovaně tu čtu plačky nad interiérem a zpracováním... že by maďaři uměli výborně jen salámy?
Škodí jehovismus? Kouzelná mantra "české auto, levné díly"? Stádovitost? A u firemních aut - že by osekání nákladů na dřeň (jaký je poměr služebních Fabek 1.2HTP ve výbavě "holobyt" a 2.0 ve výbavě "Elegance")?
Jako největší problém už od začátku vidím délku. Design je relativně zdařilý ale příliš brzy useknutý ... kdyby přidali alespoň 10cm, vystřelilo by to Swift o míle blíž k průměrně úspěšnější konkurenci! Další o něco menší problém bude zřejmě chybějící malá nafta, nemožnost poskládat si auto podle představ a také špatná prodejní/servisní síť. V neposlední řadě jsou to detaily, které auto zbytečně degradují. Například téměř na každý Swift dostanete "zdarma" litá kola, super... ale proč ty kola musí vypadat jak z autíčka pro děti od 3 let? To už mnohem lépe vypadají plastové dekly na konkurenčních ocelových kolech. Stačilo by málo a přitom tam moc... škoda
Clio je naozaj skvelý príklad auta s dierou miesto rádia. Chýba iba v najnižšej výbave, ale keď ho tam už máš, tak je komplet aj s výborným ovládaním na volante.
Clio je naozaj "skvelý" príklad na auto s dierou miesto rádia. Chýba iba v najnižšej výbave, ale keď ho tam už máš, tak je komplet aj s výborným ovládaním na volante.
chybi 30 cm, ale zase na zadni sedadlo do neho dam 3 detske sedacky vedle sebe. Za 2 roky provozu jsem jeste nemusel menit nebo opravovat nic ani zarovku.
Sadni si niekedy do fabie a potom do Swiftu alebo opačne. A zistíš, že Swift je o dosť menšie auto. Je to malé a štýlové, nehrá sa na praktického rodinného pomocníka, ktorým je Fabia. každý z týchto vozov je z iného cesta a s iným určením, jediné čo maju spoločné, sú niektoré dizajnové prvky, ale nič viac.
Myslím si, že automobilky ví, proč to tak prodávají. Pravděpodobně nechtějí jít do cenových soubojů s Cliem s tím, že nenalakují zrcátka a místo rádia nechají díru ve středové konzoli. A co se týká konkurování vozům s vyššími stupni výbavy, pak toho mají japonci kolikrát v základu poměrně dost, takže není vždy prostor vytvořit hned několik řad podle stupně výbavy.
možnosť individuálnej konfigurácie znamená že si možeš u európskych áut dokúpiť to čo máš v ázijských ako štandartnú výbavu?? :-)...inak nechápem prečo už konečne aj kvalitné európske automobilky nedávajú bežne 3 a viac ročnú záruku ale len takú akú určuje zákon?? ;-\
a k swiftovi...je to fajn vo verzii sport nad ním aj uvažujem ale chcelo by to 6rýchlostnú prevodovku aby sa dalo jazdiť aj na dialnici..
No,vážně nevím,co si mám o tobě myslet,článek je o svištíkovi a ty tady plácáš úplný voloviny o škodovce a ještě v množném čísle,takže nauč se mluvit za sebe,máš snad svoje názory,i když volaaké zvláštne. Jinak svištík je určo príma auto,z vizuální stránky bych si ho vybral před fábkou,zase zpracováním jednoznačně vítězí fábka,motoricky je lepší svišť,jenže zas má vysokootáčkové motory,což je pro mě brzda,zase má "sportovní" verzi a čtyřkolku. A teď babo raď,pro mě to vychází nerozhodně,při potenciálním výběru mezi těmito dvěma hatch bych se asi spíš klonil k fábce.
Kvalitnější dealerská síť, lepší interiér no a samozřejmě handicap všech japonských firem - nemožnost individuální konfigurace vozu, to je podle jeden z důvodů, proč jsou prodeje japonských aut ve srovnání s evropskou konkurencí tam kde jsou.
Prosim vas zruste uz tie clanky o trapnych Skodovkach! Na tie odporne, nepohodlne, rozpadajuce sa traktory nas uz nebavi cumiet. Ale jedno sme sa dozvedeli:
GTI jazdi vo Fóbii >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Voalá, omlouvám se za tu žabomyší poznámku. Tvoje reakce poukazuje na nesmyslnost debat o designovém podobenství líp než ta moje, takže díky za ní, i za relevantní informace v ní obsažené, ostatně, dokonalý aerodynamický model je jen jeden a jak se mu budou automobilky v rámci zlepšování efektivity snažit čím dál víc přibližovat, jejich jediným prostředkem k výraznějšímu odlišení zanedlouho zůstane dohromady jen tvar a seskupení světlometů.
Jasne, typicky skodovec, dulezita je velikost kufru na nakupy ale vybava, motor nas nezajima ze ano? Jen pro predstavu SWIFT s plnou vybavou kterou Fabie II ani nenabizi poridite stale mnohem levnejsi a to neberu v potaz mnohem vykonejsi motory.
jj, akorát že tu bílou střechu měla už v roce 1958 škoda-felicia asi rok před alá mini, ale koho to zajímá,že?Alá-ky asi ne a kdo to ví,neb to ví i tak.Jo,v čem je ten Swift tak skvělý?Podle mne má bezva volant.
Když už mi redakce nabídla možnost konfrontovat vzhled Swiftu a Fábie II přímo pod sebou na titulce, nemůžu si odpustit poznámku o až nápadně stejným designu obou vozů. To jen abych uvedl na pravou míru názory diskutérů, blahoslavících originalitu evropské designérské školy. Nic proti nový fábce, s bílou střechou alá Mini nevypadá vůbec špatně. Jenže Swift je pro ní více než zdatný konkurent, jenom interiér mi nijak zvlášť nevoní, ať už řečeno obrazně nebo doslovně. Co se však týče zbytku auta, jeho stáří se na úrovni vzhledem ke konkurenci nijak nepodepsalo, když uvážím že třeba Fábie II s inovací podvozku taky moc daleko nepokročila a francouzká převaha ve vyladění podvozku už je dávno tatam, tak se vlastně ani není čemu divit.
tomuto autu chybi jedina vec... nemuseli by jste ho zmenit ani o milimetr nemuseli by jste jediny sroubek menit a prodavalo by se jako rohliky... PTATE SE CO TOMU TEDY CHYBI??? zeleny okridleny sip na kapote!!!! stacilo by aby se to jmenovalo SKODA a cesky kupec by se mohl pripos..t aby to mel v garazi...