Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Lancia Ypsilon už má i spalovací motor. Je mnohem levnější než elektromobil

Lukáš Volšický
Diskuze (39)

Nová Lancia Ypsilon už dostává také spalovací motor. Technikou nepřekvapí, ale pro každodenní život ve městech bude bohatě stačit.

Globální koncern Stellantis se začátkem letoška konečně rozhodl oficiálně znovuzrodit italskou Lancii. Prvním modelem slavné italské značky, která se po dlouhých letech vrací na celý evropský trh, je nová generace nejmenšího modelu Ypsilon. Ten navazuje na jediný přeživší malý městský model automobilky moderní éry a je sourozencem francouzského Peugeotu 208. A na domácím trhu v Itálii se teď představuje rozšířená nabídka motorizací.

Nová Lancia Ypsilon nejprve přijela na svět jako historicky první elektromobil značky. Vychází z elektrického Peugeotu e-208 a disponuje jedinou dostupnou konfigurací pohonu s elektromotorem o 115 kW, vysokonapěťovým akumulátorem s využitelnou kapacitou 51 kWh a pohonem předních kol. Italská značka však zatím nechala čekat potenciální zákazníky na tradičnější spalovací verzi, kterou uvádí do prodeje až nyní.

V Itálii se právě začíná prodávat mild-hybridní Lancia Ypsilon s koncernovým turbodmychadlem přeplňovaným 1,2litrovým tříválcem s 48voltovou elektrifikací. Standardem je maximální výkon 74 kW (101 koní) a malá dvanáctistovka je spojena s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DCT, jež se postupně dostává do vozů dalších značek koncernu Stellantis a postupně nahrazuje výhradně spalovací motorizaci 1.2 PureTech.

Nový Ypsilon se tak nově prodává už se dvěma různými motorizacemi. „Stokoňový“ tříválec se sice může zdát slabý, ale už přibližně můžeme očekávat, jak bude jezdit. Stejnou motorizací totiž disponuje i faceliftovaný Opel Corsa, který jsme vám nedávno představili v našem redakčním testu. Spalovací Ypsilon pak zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a vyvine nejvyšší rychlost 190 km/h.

Italové začínají novou spalovací „Ypsilonku“ prodávat ve třech výbavách a standardem všech vyrobených vozů bude bezdrátová konektivita mobilních služeb Apple CarPlay a Android Auto, parkovací senzory nebo základní balíček pokročilých asistenčních systémů ADAS. Prostřední výbava k tomu přidává třeba bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů, přední a zadní kameru, adaptivní tempomat nebo volič jízdních režimů.

Vrcholem spalovacího modelu bude verze Edizione Cassina, vyvinutá ve spolupráci s italským výrobcem luxusního nábytku. Spolu s luxusnějším interiérem má také dva 10,25“ displeje pro virtuální kokpit a infotainment, dvě kamery s úhlem záběru 180 stupňů nebo plnohodnotný balíček asistentů ADAS s podporou autonomního řízení úrovně 2.

Novinka se pak bude prodávat v šesti barvách – Grigio Granito, Nero Ardesia, Bianco Marmo, Blu Lancia, Verde Giada, and Oro. Všechny se inspirují italskými materiály a budou k dispozici i ve dvoubarevném provedení s kontrastní černou střechou.

Nová Lancia Ypsilon s mild-hybridní dvanáctistovkou se v Itálii začíná prodávat za výrazně nižší cenu, než kolik stojí elektrická verze. Oficiální ceník začíná částkou 24.900 eur, což je přibližně 625 tisíc korun při dnešním kurzu. Jen připomínáme, že Ypsilon na baterky stojí milion.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (39)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
5. 5. 2024 09:25
Re: ???
Tak se s tím zkus někdy svézt :-) :-) :-)

pak možná začneš rozumět
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2024 23:26
Re: ???
Asi nerozumím, jak tříválcová konstrukce omezuje jízdu mimo město.
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2024 23:20
Re: Super design
Je to hnusné jak noc.
3. 5. 2024 20:25
Re: Vlastně proč ne?
haha no je to o prsa korejský atletky :-[] :yes:
Avatar - sorpersa
3. 5. 2024 19:35
Re: moc líbí
Presne tak, dúfam.