Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ferrari SF90 Spider je plug-in hybridní roadster, který dá dvoustovku za 7 sekund

14 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Zajímalo by mě, kolik z toho váží ten zbytečný elektrický odpad v tom autě. Obzvláště vztaženo k tomu, že má maximální el dojezd 26km, což pokud na to bude šlapat bude tak třetina a o kolik to pak bude horší, když bude jezdit s pořádným nákladem balastu navíc. V případě supersportovních aut je každá zátěž tímto elektrickým balastem kontraproduktivní a kvůli pár dragrace na semaforech se to opravdu neospravedlní
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Bohužel, SF90 i podle prvních reakcí CH. Harrise ztratila kouzlo vysokovýkonných Ferrari. Řízení a ovládání podle všeho funguje jen se zapnutými asistenty. V případě úplné deaktivace je auto díky elektropohonu nečitelné...
A přitom o hybridy můžou oplývat ovladatelností, jen by to chtělo spíš systém z F1 a ne na každé kolo nacpat elektromotor, kdy se při rychlé jízdě bez dozoru elektroniky dohadují kdo bude kdy tahat.
kpt.Budha
Jenže...na korzování po promenádách ta ovladatelnost stačí a rychle do zatáček stejně 99 procent majitelů těchto aut nepojede. Strašně rád bych se mýlil, jakožto velký fanoušek téhle značky, ale rychle se prohání po okruzích spíše ty nižší řady Ferrari než tohle...
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, poslední gen. hypersportů jsou svými výkony tak daleko, že se vlastně na nic jiného, než na to korzování, nehodí. Na pořádné svezení na limitech běžného řidiče (třeba i dlouholetého uživatele několika generací supersportů) stačí dnes "obyčejný" sporťák typu 911ky, tím jak jsou ta auta rychlá a co umí podvozkově, jsou daleko za schopnostmi supersportů před dvaceti lety, a to už tehdy stačilo, protože auta se sice díky elektronice stále ještě posunovat můžou, řidiči jsou ale dávno za hranou. Teď jsem sjížděl staré Grand Toury a musel jsem se smát, v díle o jaguaru xj220 a bugatti eb110, ta auta byla na okruhu pomalejší než všechno ostatní, co tam kdy měli, porazila jen vw up gti s litrovým tříhrnkem. Ten vývoj je neskutečný.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Schopnosti řidiče už přesahuje dnešní M2. A na moje Sti bych měl mít kurz od Pecha. Myslím, že bych byl rychlejší s předokolní Cuprou o parník, ale bez těch čurčků potu.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak vezmeš auto na okruh a zkoušíš, i u M2 se ještě stále celkem snadno dostaneš na limity toho auta, aniž by ses u toho po... Jenže to SF90 už je tak daleko, že na okruhu vyděsí i tak zkušeného borce, jakým je Harris. A hlavě, už se u takové jízdy nebaví, jen bojuje o přežití. Taková auta jsou už prostě nesmysl, resp. dobrý na to courání po korze.
Anonym
Jsou lidi, co to dokážou využít a poznat, když se přidá nebo ubere výkon.
Ale já to nejsem a potvrzuji vámi napsané. Moderní supersporty jsou tak rycchlé, že jsou rychlejší než drtivá většina řidičů.
Na druhou stranu staré supersporty byly mnohem víc děsivé a přesahovaly schopnosti minimálně stejného procenta řidičů - ale jiným způsobem. Třeba jet opravdu rychle (ne na maximum, ale rychle) s Diablem nebo nedej bože Countachem či strarým 911RS je nedosažitelné pro větší skupinu lidí než třaba s Huracánem nebo Turbem S.
A ve finále ty starý Lamba a Porscháky rozsekáš s dnešním top HH.
Avatar - Dinar
Dinar
Mrkni na ten Harrisův test, tady už se opravdu dostáváme za hranu použitelnosti, a to je konstalace prázdný okruh, super řidič.
Se starými supersporty souhlas, z dnešního pohledu byly pomalé a přitom pořád těsně před bouračkou, sám si budu pamatovat svou jízdu s F40 do konce života, s F458, což je poslední gen. supersportu, se kterou jsem jel, jsem se nebál vůbec. Jenže někde na úrovni F488 se to podle mého láme, brutálně rychlé, schopné, ale ještě řiditelné. Tou hybrid technologií dnes se sice přidá ještě výkon, jenže ta auta přestávají být řidičsky čitelná, jejich výkon tím pádem reálně nedostupný, takže nakonec zbude jen ta cour-ačka po korze na elektriku. Ale není třeba plakat, jak jsem psal výše, chce-li se dneska někdo dostat na hranu při šílených rychlostech, stačí mu místo hyper nebo supersportu slušný sporťák.
webpaja
Jinak, asi se shodneme, že zrovna Harris je jedním z těch, kteří opravdu umí. Nejdřív si zajezdil s minimalizovanými zásahy asistentů, vodili auto v draftu, ale pořád pod dohledem elektroniky. Nakonec tak jak je zvyklý u Ferrari vypnul vše.
V tu chvíli nastalo problém, protože nedokázal odhadnout kdy a jak zaberou elektromotory v předních kolech a jízda byla nepředvídatelná.
To je to, co od auta nechceš. při správné konfiguraci dráhy a schopností řidiče jsi schopen vodit téměř cokoliv s tím, že to musí být čitelné. Jakmile tomu tak není, je lepší auto nechat plavat. A to jsem si bohužel odnesl z videa Harrise o SF90.
Sám mám stejně jako Dinar naposled před lety, kdy jsem byl řidičsky ještě větší břídil než teď, zkušenost se 458. A nakonec jsem si odnášel pocity z lehce ovladatelného supersportu s pěknými vlastnostmi. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jedeš s Ferrari po promenádě na elektriku a zvuk pofičí z repráku. :-!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak to přesně jako majitel Ferrari chci 😁 😁 😁
Anonym
Nejsi majitel Ferrari a já nejsem ten, kdo by se zastával zbytečné elektrifikace.
1700 je hodně, ale bál jsem se, že to bude horší. Je to Spider.
Huracán je někde 1600-1650. Jasný, má větší motor a čtyřkolu. Avetntador bude vážit stejně a pojede hůř (teda to 0-200)
Nechtěl bych to, ale jako majitel supersportu bych u tohoto ocenil jednu PHEV věc z reálného života, o které reklamní materiály ani novináři ani nemuknou.
Sice eliminace zbytečných studených startů na malé přesuny, popojždění, přeparkovávání a tak. Stejně tak se mi tato věc líbila u velikých dieselových motorů třeba v pickupech.
ptr078
https😐/youtu.be/N7lD0PQBvg4

Chris mi je coraz viac sympatickejsi