Ferrari SF90 Spider je plug-in hybridní roadster, který dá dvoustovku za 7 sekund
Plug-in hybridní Ferrari SF90 se dočkalo také otevřené karosářské verze. A stejně jako kupé to fakt není ořezávátko.
Když Ferrari loni v květnu představovalo nový model SF90 Stradale, mluvilo o něm jako o dosud nejvýkonnějším, nejrychleji akcelerujícím a technicky nejvyspělejším silničním Ferrari. Spider si samozřejmě ponechává všechny jeho technické vychytávky.
O pohon se tak stará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3990 cm3, nejvyšším výkonu 574 kW a maximálním točivém momentu 800 N.m. Spalovací motor ale ještě doplňují hned tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi osmiválcem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Energii čerpají z relativně malé lithium-iontové baterie s kapacitou 7,9 kWh. Elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 26 kilometrů. Poháněna jsou všechna kola.
Plug-in hybridní pohon nabízí kombinovaný výkon 1.000 koní (735 kW) a točivý moment 800 N.m. Spider díky tomu zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 2,5 sekundy, tedy stejně svižně jako kupé. Maximální rychlost činí 340 km/h.
Ve srovnání s uzavřenou variantou je roadster o něco pomalejší při akceleraci z nuly na dvoustovku. Zvládne ji za rovných sedm sekund, zatímco SF90 Stradale stačí 6,7 sekundy. I tak je to kalup.
Přítomnost skládací střechy, která svou práci odvede za 14 vteřin, a dodatečných výztuh samozřejmě v porovnání s kupátkem přináší jistou hmotnost navíc. Ferrari v této souvislosti zmiňuje příplatkový paket Assetto Fiorano, zahrnující bohatší použití odlehčených dílů z uhlíkových vláken a titanu. Hmotnost Spideru prý sníží o 21 kg, takže výsledkem je hmotnost 1.670 kg, tedy o 100 kg víc než v případě kupé.
Cena by se měla pohybovat okolo 12,5 milionu korun.