Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari SF90 Spider je plug-in hybridní roadster, který dá dvoustovku za 7 sekund

Jan Zajíc Jan Zajíc 12. 11. 2020 • 20:22
10
14
Zobrazit náhledy (10)
Ferrari SF90 Spider Ferrari SF90 Spider Ferrari SF90 Spider Ferrari SF90 Spider Ferrari SF90 Spider

Plug-in hybridní Ferrari SF90 se dočkalo také otevřené karosářské verze. A stejně jako kupé to fakt není ořezávátko.

Když Ferrari loni v květnu představovalo nový model SF90 Stradale, mluvilo o něm jako o dosud nejvýkonnějším, nejrychleji akcelerujícím a technicky nejvyspělejším silničním Ferrari. Spider si samozřejmě ponechává všechny jeho technické vychytávky.

O pohon se tak stará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3990 cm3, nejvyšším výkonu 574 kW a maximálním točivém momentu 800 N.m. Spalovací motor ale ještě doplňují hned tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi osmiválcem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Energii čerpají z relativně malé lithium-iontové baterie s kapacitou 7,9 kWh. Elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 26 kilometrů. Poháněna jsou všechna kola.

Plug-in hybridní pohon nabízí kombinovaný výkon 1.000 koní (735 kW) a točivý moment 800 N.m. Spider díky tomu zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 2,5 sekundy, tedy stejně svižně jako kupé. Maximální rychlost činí 340 km/h.

Ve srovnání s uzavřenou variantou je roadster o něco pomalejší při akceleraci z nuly na dvoustovku. Zvládne ji za rovných sedm sekund, zatímco SF90 Stradale stačí 6,7 sekundy. I tak je to kalup.

video

Přítomnost skládací střechy, která svou práci odvede za 14 vteřin, a dodatečných výztuh samozřejmě v porovnání s kupátkem přináší jistou hmotnost navíc. Ferrari v této souvislosti zmiňuje příplatkový paket Assetto Fiorano, zahrnující bohatší použití odlehčených dílů z uhlíkových vláken a titanu. Hmotnost Spideru prý sníží o 21 kg, takže výsledkem je hmotnost 1.670 kg, tedy o 100 kg víc než v případě kupé.

Cena by se měla pohybovat okolo 12,5 milionu korun.

Související články

Témata
14. 11. 2020 00:43
Re: Re: 1700Kg
https://youtu.be/N7lD0PQBvg4

Chris mi je coraz viac sympatickejsi
13. 11. 2020 15:07
Re: 1700Kg
Jinak, asi se shodneme, že zrovna Harris je jedním z těch, kteří opravdu umí. Nejdřív si zajezdil s minimalizovanými zásahy asistentů, vodili auto v draftu, ale pořád pod dohledem elektroniky. Nakonec tak jak je zvyklý u Ferrari vypnul vše.
V tu chvíli nastalo problém, protože nedokázal odhadnout kdy a jak zaberou elektromotory v předních kolech a jízda byla nepředvídatelná.
To je to, co od auta nechceš. při správné konfiguraci dráhy a schopností řidiče jsi schopen vodit téměř cokoliv s tím, že to musí být čitelné. Jakmile tomu tak není, je lepší auto nechat plavat. A to jsem si bohužel odnesl z videa Harrise o SF90.
Sám mám stejně jako Dinar naposled před lety, kdy jsem byl řidičsky ještě větší břídil než teď, zkušenost se 458. A nakonec jsem si odnášel pocity z lehce ovladatelného supersportu s pěknými vlastnostmi. ;-)
Avatar - Dinar
13. 11. 2020 10:22
Re: 1700Kg
Mrkni na ten Harrisův test, tady už se opravdu dostáváme za hranu použitelnosti, a to je konstalace prázdný okruh, super řidič.
Se starými supersporty souhlas, z dnešního pohledu byly pomalé a přitom pořád těsně před bouračkou, sám si budu pamatovat svou jízdu s F40 do konce života, s F458, což je poslední gen. supersportu, se kterou jsem jel, jsem se nebál vůbec. Jenže někde na úrovni F488 se to podle mého láme, brutálně rychlé, schopné, ale ještě řiditelné. Tou hybrid technologií dnes se sice přidá ještě výkon, jenže ta auta přestávají být řidičsky čitelná, jejich výkon tím pádem reálně nedostupný, takže nakonec zbude jen ta cour-ačka po korze na elektriku. Ale není třeba plakat, jak jsem psal výše, chce-li se dneska někdo dostat na hranu při šílených rychlostech, stačí mu místo hyper nebo supersportu slušný sporťák.
Avatar - kari.laz
13. 11. 2020 09:19
Re: 1700Kg
Tak to přesně jako majitel Ferrari chci :D :D :D
Avatar - Dinar
13. 11. 2020 08:09
Re: 1700Kg
Tak vezmeš auto na okruh a zkoušíš, i u M2 se ještě stále celkem snadno dostaneš na limity toho auta, aniž by ses u toho po... Jenže to SF90 už je tak daleko, že na okruhu vyděsí i tak zkušeného borce, jakým je Harris. A hlavě, už se u takové jízdy nebaví, jen bojuje o přežití. Taková auta jsou už prostě nesmysl, resp. dobrý na to courání po korze.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud