Japonská automobilka poodhaluje první záběry z testování prototypu třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai a přidává pár zajímavých informací o jeho technice a technologiích.
pohonný systém E-POWER... aneb jak vzletnými slovy popsat normální sériový hybridní pohon, který existuje už nejméně dvacet let. Taky jsme ho ověřovali v rámci vývoje pro AČR, ale z hlediska ekonomiky provozu nebyl výhodný.
To jo = ten se ale alespoň už 3tí století vyvíjí kontinuálně
Tohle je takový klišé bojovníků proti = realitě že elektromotor je asi 3x efektivnější než spalovací, jezdí na něco co si umíme narozdíl od ropy vyrobit a nemá emise, je levnější a míň poruchovej = no KDO by to chtěl :-!
Jak říkám, dobrovolně, bez různých zákazů a dotací si zkratowůz nekoupí takřka nikdo. Elektrodebilita je v západním světě zcela bezprecedentní pošlapání veškerých tržních ekonomických principů. :-(:-(:-(
Jinak nechápu, proč mi tady dáváš odkazy na ty odporné teslácké ***. Já si je rozhodně kupovat nebudu. ;-)
Už jsem ti to říkal několikrát - nikdy v životě jsem diesel nevlastnil a ani se na to nechystám. Takže s nějakým dotacemi na naftu jdi někam, nezajímají mě. ;-)
No, jenže on je zásadní rozdíl v tom, že mi žádní p.o.s.r.a.n.í neomarxističtí politici diesely nevnucují, což se o EV opravdu říci nedá. A bude hůř! :-(:no:
Mimochodem tuhle ČASOVOU blbost používá dost populistů = případně neznalých ;-)
A myslím = že ti to tu už i někdo vysvětloval. Já dnes že tomu neunikneš = tak jak tě učila pančitelka na ZŠ = přejdeme z ropy na něco jiného. Na co asi nevěděla ŽE přejdeme = to je učivo pro malý kluky a holky
A přesto se hybridní auto pro svoji zbytečnou složitost až donedávna vůbec neprosadilo. A pokud by i.-d.-i-.o-.t-.š.-t.-í pseudozelení levičáci v EU nestanovili od stolu tak absurdní flotilové limity CO2, neprosadilo by se ani dnes! ;-\
Ty toho ani o EU moc nevíš = to bys nepsal tyhle BLBOSTI a necitoval ruský hoaxy ;-)
Hybridní obecně nízko-emisní a bez-emisní auta = sou celý desítky let hlavně MIMO evropského původu! To co plácáš o EU = je že se SNAŽÍ DOHÁNĚT svět = máš to PŘESNĚ NAOPAK než to historicky probíhalo. My teď SNAD už půjdeme stejnou cestou jako zbytek planety = a nebudeme se dál snažit obcházet realitu = pidimotůrky s turbem a dotováním nafty
Evropské automobilky KONEČNĚ napodobují světový trend = vývoj hybridů začal před 40ti lety prodeje před 30ti. Dodnes má Japonsko, Jižní Korea v těhle autech náskok. Až teď v posledních letech se je snažíme dohnat = a ne jít hloupou cestou dotování nafty = je to dražší je to poruchovější POTŘEBUJE to dotovat provoz a bohužel spotřebuje to VÍC ropy než benzín/hybrid = všechno špatně
Dle mého neni. Chybí alternator, spojka, dvouhmota, turbo, mechatronika, start/stop s inteligentním dobíjením, ma casto nepřímý vstřikování. Ja v tom seznamu co jsem vypsal vidím ty nejporuchovejsi casti klasického pohonu tedy.
Podivej se nekdy, jak je konstruovany Prius, Corolla nebo Yaris. Je tam vic elektroniky, ktera se nehybe. Ale mechanika je o dost jednodussi, nez u normalniho spalovaku.
Protože to je dneska daleko lepší řešení než manuál = stejně jako sou motory daleko jinde než v těch 80. letech
Ten V8 https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 sis konečně pustil? Abys furt dál už NEOPAKOVAL ten svůj nesmysl?
U běžnejch aut na jízdu do práce do nákupáku ale i přes noc do Chorvatska = tam už je lepší automat. KDYBY dnes udělal Giuseppe Busso nějaký V6 = mělo by takovej výkon, že i on by tam Z PRAKTICKÝCH DŮVODŮ dal nějakej 8, 9, 10 stupňovej automat ;-)
No pokud by milostivě vyráběli i nehybridní verzi, tak bych si možná i vybral... ;-\ Ale spíš ne - bohužel je ale z té fotografie z profilu jasně vidět, že to auto má příliš dlouhý přední převis. A jakmile nefungují proporce, karoserie už nikdy nebude skutečně pěkná... :-O ;-\ :-(
No můžeš žejo https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html ale třeba V6 v Camry nebo Highlanderu tu skoro nemá cenu nabízet = těch pár nadšenců si to koupí ála Barik :-)
C-HR se roky vyrábí nejen jako jen benzín = to se prodávalo i tady teď už myslím ne, ale i jako EV
Nojo nezájem a nízká kupní síla = proto dodnes když sem venku tak si nakoupím i jogurty :D
Před 2 lety sem vlezl do Interspáru v Itálii = Rakousko a Německo hadr
Nicméně u těch aut to není problém = v tomhle má Barik pravdu = jedno jestli nějakou Toyotu V6 (ten motor se tu běžně nabízí v Lexusech takže vůbec žádnej problém) nebo V8 https://www.dajbych.cz/…-8s-vxr-pcs-v200
Mě spíš mrzí že tu nenabízí Camry hybrid 4x4 https://www.youtube.com/watch?… a prý ani nebudou. Snad v další generaci = tam prý šance je
Ostatně dokonce ani od evropských výrobců = tu často není plná nabídka
Zrovna Camry se tu kdysi prodávala s V6 = a kdyby byl zájem jistě by se prodávala kontinuálně doteď. Ale jako u ostatních značek o podobné vozy = nebyl
Fakt? Psal si že za VRCHOL máš V6 Giuseppe Bussa = a v 80. letech minulého století to byla asi fakt pecka = ale dnešní R4 maj prostě podobný dokonce VYŠŠÍ výkony
Poslední generace jeho motoru nakonec dotáhli na 180kW = dnešní Toyota V6 nehybrid má myslím 360 atmo hp
A už ses někdy s třílitrovým nebo 3,2 litrovým Bussem svezl? Asi těžko. Jinak bys konečně pochopil, že zážitek z jízdy nedělá jen číslíčko výkonu! Ale to asi tvůj psudozelený mozeček nepobere, že... ;-\ ;-\ ;-\ :no:
Já nic proti starejm italskejm benzínum nemám = jen sou prostě už mimo a HLAVNĚ ta Toyota má dneska vyšší výkon. A tvý tvrzení že dnešní výkonnější V6 nebo V8 je vlastně horší zážitek z jízdy = to sou stejný KECY jako to odmítání Ferrari, McLarenu, Porsche nebo Koenigseggu
I když už je to dekády zpátky = tvůj vrchol je dílo motoráře narozeného 1913 konkrétně V6 z přelomu 70. a 80. let. Samozřejmě s manuálem. NIC proti němu = ale jinak to ŠÍLENĚ přeháníš = tvrzením že tehdy se svět motorů zastavil a všechno ostatní je už jen horší
A s KECAMA o pseudozelených mozečcích = di fakt do pRRRRdele = to už je blekotání non plus ultra. To že ty jako dospělej urážíš svou úču ze základky a dodnes si nepochopil tehdejší učivo = to je těžká demence. Což neni urážka ale konstatování = kdo jako dospělej nechápe a popírá úroveň vzdělání ZŠ = ten je prostě míň nebo víc retardovanej
A kde dnes v normálním provozu (tedy mimo závodní okruh) můžeš takový super nadupaný auto využít? Tvé argumenty jsou fakt směšné. Na super svezení mi klidně stačí i ta 156 GTA, na to nemusím mít nějaké pětisetkoňové monstrum s hmotností ke 2 tunám a s automatem! ;-)
Tak bez mučení přiznávám, že já jsem na supersporty nikdy moc nebyl. Ale když už, tak rozhodně bych tedy nechtěl supersport s tříválcem a elektromotory, byť by byl jakkoliv rychlý! :-)
No ano, ten nabušený Yaris by mě lákal opravdu mnohem víc. Ale taky jen na svezení. Abych si totiž nějaké auto koupil, musí se mi nejdříve vzhledově líbit. A to nový Yaris (vč. té ostré vezre) nespnuje ani náhodou! :-(
Hele Busso fakt neřeš. Jseš totiž úplně mimo myšlení a vnímání pravého petroleada a alfisty, takže se tady jen zesměšňuješ.... ;-\ Raději si tady donekonečna adoruj tvoji "úžasnou" hybridní Toyotu Camry bez chuti a bez jakýchkoliv emoci, to k tobě opravdu sedí :-[]:-[]:-[]
Jak psal BlueSun taky pochybuju o efektivitě. Spalovací motor možná běží v optimálním režimu, ale výkonová potřeba auta při jízdě neustále kolísá, a to dost hodně. Takže připotřebě výkonu se bere proud z baterky, naopak při nepotřebě výkonu spalovák nabíjí baterku. Proces nabíjení a vybíjení ovšem přináší celkem výrazné ztráty které efektivitu systému zákonitě sráží.
Ve srovnání s mechanickým přenosem výkonu kde ICE sice jede v proměnlivém režimu ale přenos výkonu na kola je mechanický ten e-power nepřijde nijak efektivnější
My jsme právě narazili na ten problém s dobíjením baterie spalovacím motorem. Vojenské použití sice má svá specifika, takže sériový pohon se zase hodí jako nejlepší varianta pro tichý provoz, ale v té době ekonomická stránka převažovala.
Len ten prenos vykonu sa v urcitych rezimoch moze priblizit stratam pri nabijani. A ucinnost spalovaku kolise o desiatky percent. Dobre spraveny hybrid je proste ucinnejsi ako samotny ICE.
S tim ze se nejlepsi hybrid neblizi efektivitou EV bych byl opatrny. Snad by to slo rict pokud by se dobijel z domaci fotovoltaiky jejiz ucinnost by se nebrala do uvahy. Naopak pri dobijeni z ceske site na tom bude EV s ucinnosti hur.
No a proto se to bere podle běžnýho průměru = kolik najezdí denně běžnej evropan a kde je známo
Takže všude hybrid JEN když se pohybuješ po Německu a neustále kmitáš mezi Mnichovem a Hamburkem apod. tak tam..
Pro běžnýho člověka je dneska nej- hybrid. Za čas to bude asi EV = uvidíme co https://www.auto.cz/…kilometru-136677 mimochodem SLUŠNEJ VIDEOTEST :yes::D
Hybrid na dálnici funguje jako všude jinde = při sebemenšim přibrždění (a že jich je) dobíjí. Ze sebemenšího kopečku (a těch je tak :) dobíjí
Kolega pravidelně točí RAVkou hybrid Ostravu = no problem pod 6 litrů. Spotřeba roste a význam hybridu klesá v reálu na týhle planetě JEN když pravidelně furt jezdíš napříč Německem
Takze nemas žádné zkušenosti, jen čteš za co jezdi novináři. S priusem za 5.5-6. S corollou jezdim pri ustálené jízděpo dalnici 5.8-6.2, s rav4 za 6.5-7
Takze dik za info, ze si jen vymyslíš a zkusenosti nemáš.
Nemáš zač, nicméně fakt si nechodím půjčit na týden cokoli, co mě zajímá, a tudíž vycházím z toho, za kolik jezdí novináři a co vidím při ustálené jízdě svítit na PP ve videotestech, což je třeba u E-Tech těch 7 litrů.
Benzín taky dokáže jet dálniční trasu za 5.5, ale reálně jel minimálně z poloviny 80 nebo 110. Takže by mě zajímalo, jestli skutečně mluvíš o spotřebě při ustálené jízdě reálných 130 km/h.
Ano. Mluvím u ustálené jízdě. A jak říkáš, každá dalnice je jiná, takze mluvím o rovných úsecích typu D5 nebo D11. Na D1 jedeš do kopce a pak zase z kopce. Takze pokud budu počítat jen cestu nahoru jsem jinde, než když počítám cestu dolu.
Pokud pojedu polovinu trasy 80, jsme na 3 litrech v tomto úseku.
Moje auto (hybrid) je trochu extremni, ale na dalnici umi pri *prumerne* rychlosti 130km/h (GPS) za 5,6-5,8. Myslim, ze nenajdes moc benzinovych aut, ktera by to zvladla v obdobnych hodnotach.
Diesel je neco trochu jineho, tam se musi brat v uvahu i vetsi mnozstvi energie v litru paliva.
Jj jiný jednotky pro velko- a malo-obchod = to se hned tak nenajde. A naftu to brutal zvýhodňuje = proto se dřív prodávalo na kila. A my jí eště dál zvýhodňujeme daní = jako by ten jeden krok nestačil. TO nikomu zdá se celý desetiletí nevadilo = mírná ZLOMKOVÁ podpora BEZEMISNÍCH aut = ta ale dovede vytočit :D
Jj je to tak = ale tohle byla reakce na "STÍŽNOST" na podporu EV = tak holt na to (tak to bylo vlastně už i u toho 1. příspěvku = jen REAKCE na stížnost na podporu EV = já na to od toho prvního reaguju takhle: VYSVĚTLENÍM, že daleko daleko daleko VÍC podporujeme naftu. Zpětně je to naprosto šílená částka, ale i teď za rok VÍC dodnes VÍC poporujeme zvýhodňujeme NAFTU před bezemisníma autama
A zatímco celý životy nikomu tahle multiMEGAmiliardová podpora https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv nevadila, tak zlomečíček pro auta BEZ emisí = to je vytáčí
A jak vidíš přes 3426. zopakování = dodnes to vidí OBRÁCENĚ = podpora nula emisí VADÍ a tisícnásobná podpora nafty = ne to nikdy nevadilo :-)
Až přestanou PLÁCAT jak MOC je se.re drobná podpora bezemisních aut = tak já přestanu upozorňovat na nááááásobně VYŠŠÍ dodnes trvající i v rámci jednoho roku DALEKO VĚTŠÍ = podporu nafty
Ty vůbec netusis, jak ten jirkovo phev funguje? Udržování stavu baterie v hybridním rezimu ti nic nerika co? To vis, to není škodovka. Tohle se chova jinak.
Extremni aerodynamika? Prius ma cx 0.24. Stejne tak jako O4. Takze extrémní zas tak neni, jen to ostatním trvalo, než se k tomu dopracovali.
Já vím, že se dá udržovat stav baterie, ale třeba Peugeot by měl mít možnost naplánovat její vyplýtvání na zadané trase a jestli umí udržovat, tak max. na definovaných úrovních. A hodnota cx nijak nezohledňuje čelní polochu.
Aerodynamika je cx 0.25, coz dnes uz takovy extrem neni (Mikesus psal normalni Prius, ktery ma 0,24. Muj plug-in ma 0,25). Z baterie jsem nespotreboval nic, to bych to zminil. Schvalne jsem to meril ciste v hybridnim rezimu, kdy se baterka pouziva jen tak, jako by to nebyl plug-in. Viz https://moje.auto.cz/?… (to 1% EV rezimu tam naskocilo pri przdeni a sjezdu na benzinku, abych nefotil za jizdy).
Pokud umí 130 za 5.8 litrů, tak je to samozřejmě slušné. Ona i ta dálnice může vypadat různě a příležitostí pro rekuperaci může být víc nebo míň podle toho, jestli jedeš po rovině za nízkého provozu nebo po D1. A taky je možné, že to nemají všichni vychytané, jako Toyota v Priusu PHEV. A pak je na pováženou, jestli připlácet za hybrid, když se mi to na dálnici zřejmě nevrátí.
Jestli si anomálie která absolutní většinu km najede po dálnicích = tak to je na zvážení. Jestli se alespoň vzdáleně blížíš běžnému průměrnému provozu = není o čem
tak pocitam ze v 1 litru benzinu je 8,89 kwh energie. Ja ho spotrebuju v priusu 4,5litru na 100km. Bezne auto potrebuje cca 15kwh na 100 km. Takze s jakou ucinnosti muj prius vyuzije ten benzin? 38 procent. Takovou ucinnost ma ceska tepelna elektrarna. K tomu 90 procent ucinnost prenosu, 80 procent nabijeni a 80 procent elektromotor. Dohromady jen 21 procent. Asi jako spickovy parni stroj.
S tímhle souhlas = plus já taky jezdím za dlouhodobej průměr 4,6
Ale stejně jako pohony aut se mění výroba elektřiny = navěky nebude polovina z uhlí jako je přibližně teď u nás. V hodně státech je to už dost jinak = nakonec bude i tady
Napsal jsi, ze tepelna elektrárna ma 38% stejne jako ICE. Pak prepocitas ztráty pri přenosu a nabíjení, vyjde ti 21% a tuhle ucinnost označiš jako špičkový parní stroj. Jestli je 21% spickovy parní stroj, co je pak ta elektrárna s 38%? Parni stroj nespickovy?
Takhle jsem to pochopil ja.
Radši nepočítat energii na dopravu ropy DO tý rafinérie TO je docela SÍLA https://edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html + https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/
Nevím proč je blokovaný článek právě o tom kolik elektřiny se spotřebuje jen na dopravu do rafinérie = a další weby o autech dokonce mý docela oblíbený britský EVO
A jo samozřejmě k soupisu nevýhod a posledních míst ještě babišovo adBlue = za černý humor že z barelu ropy se dojede dál na benzín než naftu = za ten tu taky sbírám spíš :no::-)
Je to nějak CELÝ NAOPAK = přitom jen první krok = když už ne narovnání převodu z hmotnosti na litry tak JEN tržní cena benzín/nafta = jen TO by zřejmě stačilo. A problém nafta v osobních vozech by se sám od sebe přirozeně..
Ako je mozne, ze ked si dam Kajli na hejtlist, nefunguje to ? Myslim, ze usetrim vela stromov nezobrazovanim toho balastu.
Edit: uz to ide, asi bolo treba znovu sa prihlasit.