Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNissan Qashqai třetí generace se blíží, pod kapotou budou pouze hybridy
103 komentářů
Othello
Jak psal BlueSun taky pochybuju o efektivitě. Spalovací motor možná běží v optimálním režimu, ale výkonová potřeba auta při jízdě neustále kolísá, a to dost hodně. Takže připotřebě výkonu se bere proud z baterky, naopak při nepotřebě výkonu spalovák nabíjí baterku. Proces nabíjení a vybíjení ovšem přináší celkem výrazné ztráty které efektivitu systému zákonitě sráží.
Ve srovnání s mechanickým přenosem výkonu kde ICE sice jede v proměnlivém režimu ale přenos výkonu na kola je mechanický ten e-power nepřijde nijak efektivnější
Ve srovnání s mechanickým přenosem výkonu kde ICE sice jede v proměnlivém režimu ale přenos výkonu na kola je mechanický ten e-power nepřijde nijak efektivnější
My jsme právě narazili na ten problém s dobíjením baterie spalovacím motorem. Vojenské použití sice má svá specifika, takže sériový pohon se zase hodí jako nejlepší varianta pro tichý provoz, ale v té době ekonomická stránka převažovala.
Len ten prenos vykonu sa v urcitych rezimoch moze priblizit stratam pri nabijani. A ucinnost spalovaku kolise o desiatky percent. Dobre spraveny hybrid je proste ucinnejsi ako samotny ICE.
Zajímavé kolik lidí PROTOŽE NA SEM PROSTĚ ZVYKLEJ má to nejmíň efektivní = za to "správný"
Ve všem nejhorší je diesel = ten má VELKOU skupinu podporovatelů :-)
Ani nejlepší turbomotory = se efektivitou neblíží https://daydaynews.cc/en/car/579069.html
Popravdě ani nejlepší hybrid se zrovna tak ani vzdáleně neblíží efektivitě elektromotoru
Ve všem nejhorší je diesel = ten má VELKOU skupinu podporovatelů :-)
Ani nejlepší turbomotory = se efektivitou neblíží https://daydaynews.cc/en/car/579069.html
Popravdě ani nejlepší hybrid se zrovna tak ani vzdáleně neblíží efektivitě elektromotoru
S tim ze se nejlepsi hybrid neblizi efektivitou EV bych byl opatrny. Snad by to slo rict pokud by se dobijel z domaci fotovoltaiky jejiz ucinnost by se nebrala do uvahy. Naopak pri dobijeni z ceske site na tom bude EV s ucinnosti hur.
Já mám taky Toyotu benzín hybrid = vlastně ve firmě 2 kusy = a sme SPOKOJENÝ :-)
Ale obecně efektivita elektromotoru = prostě hybrid smázne. Že je lepší nabíjet z https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot než https://oenergetice.cz/…-neni-rentabilni o tom samozřejmě žádná
Ale obecně efektivita elektromotoru = prostě hybrid smázne. Že je lepší nabíjet z https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot než https://oenergetice.cz/…-neni-rentabilni o tom samozřejmě žádná
"...Dobre spraveny hybrid je proste ucinnejsi ako samotny ICE.....
Velký vliv asi má způsob provozu. Ve městě ten hybrid pojede efektivněji, a na dálnici bych si zas vsadil spíše na klasiku
Velký vliv asi má způsob provozu. Ve městě ten hybrid pojede efektivněji, a na dálnici bych si zas vsadil spíše na klasiku
No a proto se to bere podle běžnýho průměru = kolik najezdí denně běžnej evropan a kde je známo
Takže všude hybrid JEN když se pohybuješ po Německu a neustále kmitáš mezi Mnichovem a Hamburkem apod. tak tam..
Pro běžnýho člověka je dneska nej- hybrid. Za čas to bude asi EV = uvidíme co https://www.auto.cz/…kilometru-136677 mimochodem SLUŠNEJ VIDEOTEST :yes: :D
Takže všude hybrid JEN když se pohybuješ po Německu a neustále kmitáš mezi Mnichovem a Hamburkem apod. tak tam..
Pro běžnýho člověka je dneska nej- hybrid. Za čas to bude asi EV = uvidíme co https://www.auto.cz/…kilometru-136677 mimochodem SLUŠNEJ VIDEOTEST :yes: :D
Proč po Německu? Pokud jezdím primárně dálnice, nedává mi hybrid smysl ani tady. Při konstantní jízdě žere jako benzín.
Ty už si DLOUHO nejel po český dálnici žejo? ;-)
https://zpravy.aktualne.cz/…~i:gallery:6513/ počet uzavírek je taky dlouhodobě https://zpravy.aktualne.cz/…b230cc47ab5f122/
Hybrid na dálnici funguje jako všude jinde = při sebemenšim přibrždění (a že jich je) dobíjí. Ze sebemenšího kopečku (a těch je tak :) dobíjí
Kolega pravidelně točí RAVkou hybrid Ostravu = no problem pod 6 litrů. Spotřeba roste a význam hybridu klesá v reálu na týhle planetě JEN když pravidelně furt jezdíš napříč Německem
https://zpravy.aktualne.cz/…~i:gallery:6513/ počet uzavírek je taky dlouhodobě https://zpravy.aktualne.cz/…b230cc47ab5f122/
Hybrid na dálnici funguje jako všude jinde = při sebemenšim přibrždění (a že jich je) dobíjí. Ze sebemenšího kopečku (a těch je tak :) dobíjí
Kolega pravidelně točí RAVkou hybrid Ostravu = no problem pod 6 litrů. Spotřeba roste a význam hybridu klesá v reálu na týhle planetě JEN když pravidelně furt jezdíš napříč Německem
A s kolika jsi jezdil na dalnici? Podle tvých vyjádření s žádným. Kolik dle tebe žere kasickej benzin na dalnici?
7 litrů při 130. Tolik bere Clio E-Tech a podle testu i Yaris.
Takze nemas žádné zkušenosti, jen čteš za co jezdi novináři. S priusem za 5.5-6. S corollou jezdim pri ustálené jízděpo dalnici 5.8-6.2, s rav4 za 6.5-7
Takze dik za info, ze si jen vymyslíš a zkusenosti nemáš.
Takze dik za info, ze si jen vymyslíš a zkusenosti nemáš.
Nemáš zač, nicméně fakt si nechodím půjčit na týden cokoli, co mě zajímá, a tudíž vycházím z toho, za kolik jezdí novináři a co vidím při ustálené jízdě svítit na PP ve videotestech, což je třeba u E-Tech těch 7 litrů.
Benzín taky dokáže jet dálniční trasu za 5.5, ale reálně jel minimálně z poloviny 80 nebo 110. Takže by mě zajímalo, jestli skutečně mluvíš o spotřebě při ustálené jízdě reálných 130 km/h.
Benzín taky dokáže jet dálniční trasu za 5.5, ale reálně jel minimálně z poloviny 80 nebo 110. Takže by mě zajímalo, jestli skutečně mluvíš o spotřebě při ustálené jízdě reálných 130 km/h.
Ja jsem o kus niz dal odkaz na fotky, kde je to jasne videt. Viz v dobe lockdownu nedokazu :) Nekdy te muzu svezt, nebyl bys prvni :)
Ano. Mluvím u ustálené jízdě. A jak říkáš, každá dalnice je jiná, takze mluvím o rovných úsecích typu D5 nebo D11. Na D1 jedeš do kopce a pak zase z kopce. Takze pokud budu počítat jen cestu nahoru jsem jinde, než když počítám cestu dolu.
Pokud pojedu polovinu trasy 80, jsme na 3 litrech v tomto úseku.
Pokud pojedu polovinu trasy 80, jsme na 3 litrech v tomto úseku.
Moje auto (hybrid) je trochu extremni, ale na dalnici umi pri *prumerne* rychlosti 130km/h (GPS) za 5,6-5,8. Myslim, ze nenajdes moc benzinovych aut, ktera by to zvladla v obdobnych hodnotach.
Diesel je neco trochu jineho, tam se musi brat v uvahu i vetsi mnozstvi energie v litru paliva.
Diesel je neco trochu jineho, tam se musi brat v uvahu i vetsi mnozstvi energie v litru paliva.
Jj jiný jednotky pro velko- a malo-obchod = to se hned tak nenajde. A naftu to brutal zvýhodňuje = proto se dřív prodávalo na kila. A my jí eště dál zvýhodňujeme daní = jako by ten jeden krok nestačil. TO nikomu zdá se celý desetiletí nevadilo = mírná ZLOMKOVÁ podpora BEZEMISNÍCH aut = ta ale dovede vytočit :D
Ty jsi jako kolovratek - clovek nemuze napsat "nafta" aby ses za chvili neobjevil s 3426. kopii sveho prispevku o dotacich :(
Jj je to tak = ale tohle byla reakce na "STÍŽNOST" na podporu EV = tak holt na to (tak to bylo vlastně už i u toho 1. příspěvku = jen REAKCE na stížnost na podporu EV = já na to od toho prvního reaguju takhle: VYSVĚTLENÍM, že daleko daleko daleko VÍC podporujeme naftu. Zpětně je to naprosto šílená částka, ale i teď za rok VÍC dodnes VÍC poporujeme zvýhodňujeme NAFTU před bezemisníma autama
A zatímco celý životy nikomu tahle multiMEGAmiliardová podpora https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv nevadila, tak zlomečíček pro auta BEZ emisí = to je vytáčí
A jak vidíš přes 3426. zopakování = dodnes to vidí OBRÁCENĚ = podpora nula emisí VADÍ a tisícnásobná podpora nafty = ne to nikdy nevadilo :-)
Až přestanou PLÁCAT jak MOC je se.re drobná podpora bezemisních aut = tak já přestanu upozorňovat na nááááásobně VYŠŠÍ dodnes trvající i v rámci jednoho roku DALEKO VĚTŠÍ = podporu nafty
A zatímco celý životy nikomu tahle multiMEGAmiliardová podpora https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv nevadila, tak zlomečíček pro auta BEZ emisí = to je vytáčí
A jak vidíš přes 3426. zopakování = dodnes to vidí OBRÁCENĚ = podpora nula emisí VADÍ a tisícnásobná podpora nafty = ne to nikdy nevadilo :-)
Až přestanou PLÁCAT jak MOC je se.re drobná podpora bezemisních aut = tak já přestanu upozorňovat na nááááásobně VYŠŠÍ dodnes trvající i v rámci jednoho roku DALEKO VĚTŠÍ = podporu nafty
No jednak je trochu extrémní i aerodynamikou a jednak - spotřeboval i něco z baterie?
Ty vůbec netusis, jak ten jirkovo phev funguje? Udržování stavu baterie v hybridním rezimu ti nic nerika co? To vis, to není škodovka. Tohle se chova jinak.
Extremni aerodynamika? Prius ma cx 0.24. Stejne tak jako O4. Takze extrémní zas tak neni, jen to ostatním trvalo, než se k tomu dopracovali.
Extremni aerodynamika? Prius ma cx 0.24. Stejne tak jako O4. Takze extrémní zas tak neni, jen to ostatním trvalo, než se k tomu dopracovali.
Já vím, že se dá udržovat stav baterie, ale třeba Peugeot by měl mít možnost naplánovat její vyplýtvání na zadané trase a jestli umí udržovat, tak max. na definovaných úrovních. A hodnota cx nijak nezohledňuje čelní polochu.
Aerodynamika je cx 0.25, coz dnes uz takovy extrem neni (Mikesus psal normalni Prius, ktery ma 0,24. Muj plug-in ma 0,25). Z baterie jsem nespotreboval nic, to bych to zminil. Schvalne jsem to meril ciste v hybridnim rezimu, kdy se baterka pouziva jen tak, jako by to nebyl plug-in. Viz https://moje.auto.cz/?… (to 1% EV rezimu tam naskocilo pri przdeni a sjezdu na benzinku, abych nefotil za jizdy).
Par dalsich fotek je tady https://blog.auto.cz/…brid-po-dalnici/ - tam jsem jel o neco malo pomaleji a na letnich pneu, za rovnych 5 litru.
Par dalsich fotek je tady https://blog.auto.cz/…brid-po-dalnici/ - tam jsem jel o neco malo pomaleji a na letnich pneu, za rovnych 5 litru.
Pokud umí 130 za 5.8 litrů, tak je to samozřejmě slušné. Ona i ta dálnice může vypadat různě a příležitostí pro rekuperaci může být víc nebo míň podle toho, jestli jedeš po rovině za nízkého provozu nebo po D1. A taky je možné, že to nemají všichni vychytané, jako Toyota v Priusu PHEV. A pak je na pováženou, jestli připlácet za hybrid, když se mi to na dálnici zřejmě nevrátí.
Jestli si anomálie která absolutní většinu km najede po dálnicích = tak to je na zvážení. Jestli se alespoň vzdáleně blížíš běžnému průměrnému provozu = není o čem
Roman Horký
tak pocitam ze v 1 litru benzinu je 8,89 kwh energie. Ja ho spotrebuju v priusu 4,5litru na 100km. Bezne auto potrebuje cca 15kwh na 100 km. Takze s jakou ucinnosti muj prius vyuzije ten benzin? 38 procent. Takovou ucinnost ma ceska tepelna elektrarna. K tomu 90 procent ucinnost prenosu, 80 procent nabijeni a 80 procent elektromotor. Dohromady jen 21 procent. Asi jako spickovy parni stroj.
S tímhle souhlas = plus já taky jezdím za dlouhodobej průměr 4,6
Ale stejně jako pohony aut se mění výroba elektřiny = navěky nebude polovina z uhlí jako je přibližně teď u nás. V hodně státech je to už dost jinak = nakonec bude i tady
Ale stejně jako pohony aut se mění výroba elektřiny = navěky nebude polovina z uhlí jako je přibližně teď u nás. V hodně státech je to už dost jinak = nakonec bude i tady
tepelná elektrárna je taky parní stroj. Jak může mít špičkovou účinnost 21%, když ji zároveň přirovnáváš k ICE s 38% ?
prosim precti si co jsem napsal a zkus tomu spravne porozumet. Tvuj dotaz je mimo, nic takoveho jsem nenapsal.
Napsal jsi, ze tepelna elektrárna ma 38% stejne jako ICE. Pak prepocitas ztráty pri přenosu a nabíjení, vyjde ti 21% a tuhle ucinnost označiš jako špičkový parní stroj. Jestli je 21% spickovy parní stroj, co je pak ta elektrárna s 38%? Parni stroj nespickovy?
Takhle jsem to pochopil ja.
Takhle jsem to pochopil ja.
Kdyz zapocitavas elektromotor od elektrarny, tak bys mel palivo zapocitat uz od rafinerie, ne? :)
:yes: :yes: :-)
Radši nepočítat energii na dopravu ropy DO tý rafinérie TO je docela SÍLA https://edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html + https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/
Radši nepočítat energii na dopravu ropy DO tý rafinérie TO je docela SÍLA https://edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html + https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/
Jj. To si nikdo radši neuvedomuje, kolik elektřiny je potřeba na 1l. Do toho ted ještě to adblue.
Nevím proč je blokovaný článek právě o tom kolik elektřiny se spotřebuje jen na dopravu do rafinérie = a další weby o autech dokonce mý docela oblíbený britský EVO
A jo samozřejmě k soupisu nevýhod a posledních míst ještě babišovo adBlue = za černý humor že z barelu ropy se dojede dál na benzín než naftu = za ten tu taky sbírám spíš :no: :-)
Je to nějak CELÝ NAOPAK = přitom jen první krok = když už ne narovnání převodu z hmotnosti na litry tak JEN tržní cena benzín/nafta = jen TO by zřejmě stačilo. A problém nafta v osobních vozech by se sám od sebe přirozeně..
A jo samozřejmě k soupisu nevýhod a posledních míst ještě babišovo adBlue = za černý humor že z barelu ropy se dojede dál na benzín než naftu = za ten tu taky sbírám spíš :no: :-)
Je to nějak CELÝ NAOPAK = přitom jen první krok = když už ne narovnání převodu z hmotnosti na litry tak JEN tržní cena benzín/nafta = jen TO by zřejmě stačilo. A problém nafta v osobních vozech by se sám od sebe přirozeně..
Beefcake
Ako je mozne, ze ked si dam Kajli na hejtlist, nefunguje to ? Myslim, ze usetrim vela stromov nezobrazovanim toho balastu.
Edit: uz to ide, asi bolo treba znovu sa prihlasit.
Edit: uz to ide, asi bolo treba znovu sa prihlasit.
×
Sdílení komentáře
×
Tohle je takový klišé bojovníků proti = realitě že elektromotor je asi 3x efektivnější než spalovací, jezdí na něco co si umíme narozdíl od ropy vyrobit a nemá emise, je levnější a míň poruchovej = no KDO by to chtěl :-!
A vyhlídkou sou (pro tebe) fakt NEhezké :D
Stejná http://www.hybrid.cz/…-pujde-na-export bude od příštího roku tady https://zpravy.aktualne.cz/…58fac1f6b220ee8/
A další budoucnost to se snad ani nekoukej https://www.teslafan.cz/…lionu-vozu-rocne
Jinak nechápu, proč mi tady dáváš odkazy na ty odporné teslácké ***. Já si je rozhodně kupovat nebudu. ;-)
To ti nikdy nevadilo. Auta BEZ emisí s NIŽŠŠÍ poruchovostí pohonu VYŠŠÍ efektivitou pohonu = tam ti daleko MENŠÍ podpora = vadí? ;-)
Nemělo by to být NAOPAK? Emisně silně problémová nafta = tam ti DALEKO NESROVNATELNĚ VĚTŠÍ zvýhodnění celej tvuj život = nevadilo?
EV si taky nikdy nevlastnil = a předvádíš MEGA divadlo ;-)
Takže HORA jak Mount Everest ti nevadí a https://www.csfd.cz/…-z-hory/prehled/ tě uvádí v nepříčetnost? :-)
:-[] :-[] :-[]
Mimochodem tuhle ČASOVOU blbost používá dost populistů = případně neznalých ;-)
A myslím = že ti to tu už i někdo vysvětloval. Já dnes že tomu neunikneš = tak jak tě učila pančitelka na ZŠ = přejdeme z ropy na něco jiného. Na co asi nevěděla ŽE přejdeme = to je učivo pro malý kluky a holky
Jo PROČ bys taky nejezdil benzínem když chceš = otázka PROČ furt napadáš ty co..
Proč dotování stovkama miliard nafty ti celej život nevadilo = a zlomečíček tý sumy pro BEZemisní auta = tě uvádí do stavu..
Ty toho ani o EU moc nevíš = to bys nepsal tyhle BLBOSTI a necitoval ruský hoaxy ;-)
Hybridní obecně nízko-emisní a bez-emisní auta = sou celý desítky let hlavně MIMO evropského původu! To co plácáš o EU = je že se SNAŽÍ DOHÁNĚT svět = máš to PŘESNĚ NAOPAK než to historicky probíhalo. My teď SNAD už půjdeme stejnou cestou jako zbytek planety = a nebudeme se dál snažit obcházet realitu = pidimotůrky s turbem a dotováním nafty
Evropské automobilky KONEČNĚ napodobují světový trend = vývoj hybridů začal před 40ti lety prodeje před 30ti. Dodnes má Japonsko, Jižní Korea v těhle autech náskok. Až teď v posledních letech se je snažíme dohnat = a ne jít hloupou cestou dotování nafty = je to dražší je to poruchovější POTŘEBUJE to dotovat provoz a bohužel spotřebuje to VÍC ropy než benzín/hybrid = všechno špatně
Ten V8 https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 sis konečně pustil? Abys furt dál už NEOPAKOVAL ten svůj nesmysl?
Manuál má smysl jen u aut pro zábavu TAM je lepší než automat https://autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/
U běžnejch aut na jízdu do práce do nákupáku ale i přes noc do Chorvatska = tam už je lepší automat. KDYBY dnes udělal Giuseppe Busso nějaký V6 = mělo by takovej výkon, že i on by tam Z PRAKTICKÝCH DŮVODŮ dal nějakej 8, 9, 10 stupňovej automat ;-)
Ty vlastně furt jen chceš = auto typu https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv
Nebo u tebe slovo "slozity" znamena "nema manualni prevodovku" ?
Kazdy at si zvoli dle svého. ;-) a čím vic lidi ve městě bude jezdit hybridem, tim tam bude lepší vzduch.
C-HR se roky vyrábí nejen jako jen benzín = to se prodávalo i tady teď už myslím ne, ale i jako EV
Výhradně hybridní je asi fakt jen Prius = i když se hybridizace poslední roky šíří = nejen u Toyoty. Tyhle doby https://www.automobilrevue.cz/…auris_28302.html sou prostě pryč :-!
Před 2 lety sem vlezl do Interspáru v Itálii = Rakousko a Německo hadr
Nicméně u těch aut to není problém = v tomhle má Barik pravdu = jedno jestli nějakou Toyotu V6 (ten motor se tu běžně nabízí v Lexusech takže vůbec žádnej problém) nebo V8 https://www.dajbych.cz/…-8s-vxr-pcs-v200
Mě spíš mrzí že tu nenabízí Camry hybrid 4x4 https://www.youtube.com/watch?… a prý ani nebudou. Snad v další generaci = tam prý šance je
Prostě to o co není masový zájem a dovozci se nevyplatí nabízet to vykrývají https://www.dajbych.cz/…-8at-awd-limited a není to problém
Ostatně dokonce ani od evropských výrobců = tu často není plná nabídka
Zrovna Camry se tu kdysi prodávala s V6 = a kdyby byl zájem jistě by se prodávala kontinuálně doteď. Ale jako u ostatních značek o podobné vozy = nebyl
Poslední generace jeho motoru nakonec dotáhli na 180kW = dnešní Toyota V6 nehybrid má myslím 360 atmo hp
Fakt MI https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 píšeš o zelených mozečcích a zážitcích?
Já nic proti starejm italskejm benzínum nemám = jen sou prostě už mimo a HLAVNĚ ta Toyota má dneska vyšší výkon. A tvý tvrzení že dnešní výkonnější V6 nebo V8 je vlastně horší zážitek z jízdy = to sou stejný KECY jako to odmítání Ferrari, McLarenu, Porsche nebo Koenigseggu
I když už je to dekády zpátky = tvůj vrchol je dílo motoráře narozeného 1913 konkrétně V6 z přelomu 70. a 80. let. Samozřejmě s manuálem. NIC proti němu = ale jinak to ŠÍLENĚ přeháníš = tvrzením že tehdy se svět motorů zastavil a všechno ostatní je už jen horší
A s KECAMA o pseudozelených mozečcích = di fakt do pRRRRdele = to už je blekotání non plus ultra. To že ty jako dospělej urážíš svou úču ze základky a dodnes si nepochopil tehdejší učivo = to je těžká demence. Což neni urážka ale konstatování = kdo jako dospělej nechápe a popírá úroveň vzdělání ZŠ = ten je prostě míň nebo víc retardovanej
Nejsi zdaleka sám https://www.novinky.cz/…nasadil-40342272 + https://www.idnes.cz/…1057_domaci_chtl :-!
Dost dobrej byl teď naposled v PS i https://www.e15.cz/…oho-mohl-1375258 + https://www.reflex.cz/…sto-pokusil.html :-O :*) :D
Ale to Porsche je tak trochu podobnej VWýrobce jako Leon a Tipo zas jako Ferrari :D
Říct že nechci auto s Vmax 402 km/h a 0-100 za 1,9 s = to si fakt VÝJÍMEČNÝ fanda aut :-)
Co tříválec 192kW a manuál? https://www.idnes.cz/…957_automoto_vok
A ten Koenigsegg = ten asi ANO ANO ANO :D
EDIT a to (majitele) ANO fakt NEmám rád https://www.reflex.cz/…sto-pokusil.html ;-)
I když tam mám i další favority https://domaci.ihned.cz/…ice-nez-ministri :yes: :-!
Jermanová je VYNIKAJÍCÍ a byla už v PS ale přesto jí trumfuje "muž pro špinavou práci" (nevím proč ale elegantně Prymulu vyšoupli) https://www.seznamzpravy.cz/…r-vsechno-125926 :yes: :*)
Bohužel si z nás dělá srandu = viz místní diskuze = docela PRÁVEM :-( :-O :D :-[]
No a co ty výkony nehybridních Toyot = který sou dneska daleko VYŠŠÍ než tebou furt adorovaný (v 80. letech 20. století asi fakt zajímavý) V6 Busso?
Chtěl ses vyhnout realitě = že dnešní benzínový Toyoty = maj vyšší výkon než to V6 Busso? No tak to nevyšlo = tak to prostě JE
Že by mu ujela i ta Camry V6 a těžkej kouř dala i ta hybridní https://www.youtube.com/watch?… to je jen drobnej hřebíček do rakve
Toyota je největší výrobce atmo motorů = od R3 po V8
Furt se dá koupit i V12 https://www.youtube.com/watch?…:D :-!
EDIT hele tím petrolheadem = si myslel SEBE? Fandu historických motorů s výkonem dnešních 3válců výhradně s manulálem? :-)
Že atmosféra V6 3,5 od Toyoty kterou roky používá Lotus = mu má blíž? :-!