Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Qashqai třetí generace se blíží, pod kapotou budou pouze hybridy

Japonská automobilka poodhaluje první záběry z testování prototypu třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai a přidává pár zajímavých informací o jeho technice a technologiích.
Zpět na článek
13. 11. 2020 16:24
13. 11. 2020 16:57
13. 11. 2020 17:58
13. 11. 2020 18:11
13. 11. 2020 19:04
13. 11. 2020 19:23
13. 11. 2020 20:01
13. 11. 2020 20:23
13. 11. 2020 21:56
13. 11. 2020 20:23
13. 11. 2020 21:57
13. 11. 2020 19:37
13. 11. 2020 21:59
14. 11. 2020 00:00
14. 11. 2020 07:11
15. 11. 2020 00:46
13. 11. 2020 17:14
13. 11. 2020 17:16
13. 11. 2020 17:17
13. 11. 2020 17:21
13. 11. 2020 17:54
13. 11. 2020 18:00
13. 11. 2020 18:07
13. 11. 2020 19:24
13. 11. 2020 20:03
15. 11. 2020 00:51
13. 11. 2020 19:25
13. 11. 2020 19:47
13. 11. 2020 20:04
13. 11. 2020 20:08
13. 11. 2020 20:26
13. 11. 2020 22:04
14. 11. 2020 00:03
13. 11. 2020 17:51
13. 11. 2020 17:57
13. 11. 2020 19:11
13. 11. 2020 19:15
13. 11. 2020 19:22
13. 11. 2020 19:25
13. 11. 2020 19:37
13. 11. 2020 19:40
13. 11. 2020 20:34
13. 11. 2020 20:37
13. 11. 2020 21:02
14. 11. 2020 01:04
14. 11. 2020 07:14
14. 11. 2020 09:17
14. 11. 2020 11:26
14. 11. 2020 11:49
13. 11. 2020 20:43
13. 11. 2020 20:50
14. 11. 2020 01:15
14. 11. 2020 07:16
14. 11. 2020 11:29
14. 11. 2020 11:45
14. 11. 2020 12:35
13. 11. 2020 19:35
13. 11. 2020 19:37
13. 11. 2020 19:38
13. 11. 2020 19:40
13. 11. 2020 19:50
13. 11. 2020 19:52
13. 11. 2020 19:59
14. 11. 2020 06:34
13. 11. 2020 20:45
13. 11. 2020 21:11
13. 11. 2020 21:28
14. 11. 2020 07:12
14. 11. 2020 00:52
Avatar - Blue Sun
13. 11. 2020 16:24
Inovativní
pohonný systém E-POWER... aneb jak vzletnými slovy popsat normální sériový hybridní pohon, který existuje už nejméně dvacet let. Taky jsme ho ověřovali v rámci vývoje pro AČR, ale z hlediska ekonomiky provozu nebyl výhodný.
Rozbalit vlákno
61
Avatar - Ham.
13. 11. 2020 16:57
Re: Inovativní
20 let? Spíše 120 let.
Avatar - Blue Sun
13. 11. 2020 17:58
Re: Inovativní
Ne, v běžném provozu tak dlouho opravdu není. A ne, nepočítám železnici, protože tam se nepoužívá kombinace s akumulací energie.
Avatar - Ham.
13. 11. 2020 18:11
Re: Inovativní
První silniční auto se sériovým hybridem byl Lohner-Porsche vyráběných v letech 1900-1905.
Avatar - Blue Sun
13. 11. 2020 19:04
Re: Inovativní
To je jako odvolávat se na první spalovací motor...
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:11
Re: Inovativní
To jo = ten se ale alespoň už 3tí století vyvíjí kontinuálně

Tohle je takový klišé bojovníků proti = realitě že elektromotor je asi 3x efektivnější než spalovací, jezdí na něco co si umíme narozdíl od ropy vyrobit a nemá emise, je levnější a míň poruchovej = no KDO by to chtěl :-!
13. 11. 2020 19:23
Re: Inovativní
Já ti klidně odpovím - dobrovolně skoro nikdo! ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:29
Re: Inovativní
No vidíš = a ono mnoho SET TISÍC = ročně

A vyhlídkou sou (pro tebe) fakt NEhezké :D

Stejná http://www.hybrid.cz/…-pujde-na-export bude od příštího roku tady https://zpravy.aktualne.cz/…58fac1f6b220ee8/

A další budoucnost to se snad ani nekoukej https://www.teslafan.cz/…lionu-vozu-rocne
13. 11. 2020 20:01
Re: Inovativní
Jak říkám, dobrovolně, bez různých zákazů a dotací si zkratowůz nekoupí takřka nikdo. Elektrodebilita je v západním světě zcela bezprecedentní pošlapání veškerých tržních ekonomických principů. :-( :-( :-(
Jinak nechápu, proč mi tady dáváš odkazy na ty odporné teslácké ***. Já si je rozhodně kupovat nebudu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:05
Re: Inovativní
Jj bez dotování = zvýhodňování STOVKAMI MILIARD = si nikdo nekoupí osobní vůz na naftu

To ti nikdy nevadilo. Auta BEZ emisí s NIŽŠŠÍ poruchovostí pohonu VYŠŠÍ efektivitou pohonu = tam ti daleko MENŠÍ podpora = vadí? ;-)

Nemělo by to být NAOPAK? Emisně silně problémová nafta = tam ti DALEKO NESROVNATELNĚ VĚTŠÍ zvýhodnění celej tvuj život = nevadilo?
13. 11. 2020 20:23
Re: Inovativní
Už jsem ti to říkal několikrát - nikdy v životě jsem diesel nevlastnil a ani se na to nechystám. Takže s nějakým dotacemi na naftu jdi někam, nezajímají mě. ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:25
Re: Inovativní
Vtip?

EV si taky nikdy nevlastnil = a předvádíš MEGA divadlo ;-)

Takže HORA jak Mount Everest ti nevadí a https://www.csfd.cz/…-z-hory/prehled/ tě uvádí v nepříčetnost? :-)
13. 11. 2020 21:56
Re: Inovativní
No, jenže on je zásadní rozdíl v tom, že mi žádní p.o.s.r.a.n.í neomarxističtí politici diesely nevnucují, což se o EV opravdu říci nedá. A bude hůř! :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:29
Re: Inovativní
ANO Petr Prokopec :-O :*) :D :-! :-[]

Mimochodem tuhle ČASOVOU blbost používá dost populistů = případně neznalých ;-)

A myslím = že ti to tu už i někdo vysvětloval. Já dnes že tomu neunikneš = tak jak tě učila pančitelka na ZŠ = přejdeme z ropy na něco jiného. Na co asi nevěděla ŽE přejdeme = to je učivo pro malý kluky a holky
13. 11. 2020 21:57
Re: Inovativní
Jdi už s tou tvojí trapnou učitelkou víš kam! :-[] |Já tedy určitě svůj život dojezdím s poctivým benzínem! ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2020 11:03
Re: Inovativní
Tak ty paní učitelce ze základky říkáš TRAPNÁ? Styď se! :-|

Jo PROČ bys taky nejezdil benzínem když chceš = otázka PROČ furt napadáš ty co..

Proč dotování stovkama miliard nafty ti celej život nevadilo = a zlomečíček tý sumy pro BEZemisní auta = tě uvádí do stavu..
13. 11. 2020 19:37
Re: Inovativní
Auto se spalovacím motorem existuje 134 let, auto se sériovým hybridem není o moc mladší a existuje120 let.
13. 11. 2020 21:59
Re: Inovativní
A přesto se hybridní auto pro svoji zbytečnou složitost až donedávna vůbec neprosadilo. A pokud by i.-d.-i-.o-.t-.š.-t.-í pseudozelení levičáci v EU nestanovili od stolu tak absurdní flotilové limity CO2, neprosadilo by se ani dnes! ;-\
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 22:05
Re: Inovativní
Složitost? Ty toho o autech moc NEVÍŠ viď? :-)

Ty toho ani o EU moc nevíš = to bys nepsal tyhle BLBOSTI a necitoval ruský hoaxy ;-)

Hybridní obecně nízko-emisní a bez-emisní auta = sou celý desítky let hlavně MIMO evropského původu! To co plácáš o EU = je že se SNAŽÍ DOHÁNĚT svět = máš to PŘESNĚ NAOPAK než to historicky probíhalo. My teď SNAD už půjdeme stejnou cestou jako zbytek planety = a nebudeme se dál snažit obcházet realitu = pidimotůrky s turbem a dotováním nafty

Evropské automobilky KONEČNĚ napodobují světový trend = vývoj hybridů začal před 40ti lety prodeje před 30ti. Dodnes má Japonsko, Jižní Korea v těhle autech náskok. Až teď v posledních letech se je snažíme dohnat = a ne jít hloupou cestou dotování nafty = je to dražší je to poruchovější POTŘEBUJE to dotovat provoz a bohužel spotřebuje to VÍC ropy než benzín/hybrid = všechno špatně
Avatar - JirkaVejrazka
13. 11. 2020 23:02
Re: Inovativní
To zase prehanis. Hybridy (dobre udelane) nejsou slozite a hlavne se dobre prodavaji mimo pusobnost regulaci EU. Nemuzes na EU svest uplne vsechno ;-)
14. 11. 2020 00:00
Re: Inovativní
Hehe, cheš mi fakt vrdit, že hybridní auto je není složitější, než auto s pohonem jen a pouze spalovacím motorem? :-O :D :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
14. 11. 2020 07:11
Re: Inovativní
Dle mého neni. Chybí alternator, spojka, dvouhmota, turbo, mechatronika, start/stop s inteligentním dobíjením, ma casto nepřímý vstřikování. Ja v tom seznamu co jsem vypsal vidím ty nejporuchovejsi casti klasického pohonu tedy.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 11. 2020 07:53
Re: Inovativní
Podivej se nekdy, jak je konstruovany Prius, Corolla nebo Yaris. Je tam vic elektroniky, ktera se nehybe. Ale mechanika je o dost jednodussi, nez u normalniho spalovaku.
15. 11. 2020 00:46
Re: Inovativní
To je možné, ale hlavně tam chybí manuální převodovky. A tím u mě hybridní Toyoty končí. :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2020 01:16
Re: Inovativní
Protože to je dneska daleko lepší řešení než manuál = stejně jako sou motory daleko jinde než v těch 80. letech
Ten V8 https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 sis konečně pustil? Abys furt dál už NEOPAKOVAL ten svůj nesmysl?

Manuál má smysl jen u aut pro zábavu TAM je lepší než automat https://autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/

U běžnejch aut na jízdu do práce do nákupáku ale i přes noc do Chorvatska = tam už je lepší automat. KDYBY dnes udělal Giuseppe Busso nějaký V6 = mělo by takovej výkon, že i on by tam Z PRAKTICKÝCH DŮVODŮ dal nějakej 8, 9, 10 stupňovej automat ;-)

Ty vlastně furt jen chceš = auto typu https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv
Avatar - JirkaVejrazka
15. 11. 2020 08:25
Re: Inovativní
V poradku, to je tvuj nazor a ja ti ho neberu. Ale nesnaz se tvrdit, ze hybridy jsou komplikovane, protoze to proste neni pravda :)

Nebo u tebe slovo "slozity" znamena "nema manualni prevodovku" ?
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2020 18:05
Re: Inovativní
Někdo holt PLÁCÁ = většinou když věci nerozumí = vymýšlí si https://www.auto.cz/diskuse/77797/1#… často i uráží
Avatar - Roman Horký
13. 11. 2020 17:10
Re: Inovativní
Proto mistr hybridu Toyota dela vyhradne serio-paralelni hybridy. Jsou totiz nejefektivnejsi.
13. 11. 2020 17:14
Re: Inovativní
Hybrid nebrat! ;-)
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 17:16
Re: Inovativní
Arese nebrat vážně :-[]
Kazdy at si zvoli dle svého. ;-) a čím vic lidi ve městě bude jezdit hybridem, tim tam bude lepší vzduch.
13. 11. 2020 17:17
Re: Inovativní
No pokud by milostivě vyráběli i nehybridní verzi, tak bych si možná i vybral... ;-\ Ale spíš ne - bohužel je ale z té fotografie z profilu jasně vidět, že to auto má příliš dlouhý přední převis. A jakmile nefungují proporce, karoserie už nikdy nebude skutečně pěkná... :-O ;-\ :-(
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 17:21
Re: Inovativní
Me se QQ nikdy nelibil. A nejspis v této gen se to nezmění. Ale z tech maskovaných fotek toho tolik nepoznám.
Avatar - Roman Horký
13. 11. 2020 17:22
Re: Inovativní
tak zrovna toyota ma u vsech modelu krome priuse i ciste spalovaci verzi. A krome vodikoveho elektromobilu Mirai.
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 17:54
Re: Inovativní
Fakt? Prius, Camry, Highlander a C-HR. To mi nepřijde jen jako Prius.
Avatar - Roman Horký
13. 11. 2020 17:57
Re: Inovativní
tak mi to asi uniklo ale zil jsem v domeni ze tyhle modely jdou koupit jako nehybridni.
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 18:00
Re: Inovativní
Po světě ano, ale bavim se o evropském trhu
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 18:04
Re: Inovativní
No můžeš žejo https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html ale třeba V6 v Camry nebo Highlanderu tu skoro nemá cenu nabízet = těch pár nadšenců si to koupí ála Barik :-)

C-HR se roky vyrábí nejen jako jen benzín = to se prodávalo i tady teď už myslím ne, ale i jako EV

Výhradně hybridní je asi fakt jen Prius = i když se hybridizace poslední roky šíří = nejen u Toyoty. Tyhle doby https://www.automobilrevue.cz/…auris_28302.html sou prostě pryč :-!
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 18:07
Re: Inovativní
Dotáhnout muzes, u nas oficiálně nekoupíš.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 18:15
Re: Inovativní
Nojo nezájem a nízká kupní síla = proto dodnes když sem venku tak si nakoupím i jogurty :D
Před 2 lety sem vlezl do Interspáru v Itálii = Rakousko a Německo hadr

Nicméně u těch aut to není problém = v tomhle má Barik pravdu = jedno jestli nějakou Toyotu V6 (ten motor se tu běžně nabízí v Lexusech takže vůbec žádnej problém) nebo V8 https://www.dajbych.cz/…-8s-vxr-pcs-v200
Mě spíš mrzí že tu nenabízí Camry hybrid 4x4 https://www.youtube.com/watch?… a prý ani nebudou. Snad v další generaci = tam prý šance je

Prostě to o co není masový zájem a dovozci se nevyplatí nabízet to vykrývají https://www.dajbych.cz/…-8at-awd-limited a není to problém

Ostatně dokonce ani od evropských výrobců = tu často není plná nabídka
Zrovna Camry se tu kdysi prodávala s V6 = a kdyby byl zájem jistě by se prodávala kontinuálně doteď. Ale jako u ostatních značek o podobné vozy = nebyl
13. 11. 2020 19:24
Re: Inovativní
Jako nehybridní koupit jdou, ale jsou výkonově slabé... :'-( :-( ;-\ :no:
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:27
Re: Inovativní
Fakt? Psal si že za VRCHOL máš V6 Giuseppe Bussa = a v 80. letech minulého století to byla asi fakt pecka = ale dnešní R4 maj prostě podobný dokonce VYŠŠÍ výkony

Poslední generace jeho motoru nakonec dotáhli na 180kW = dnešní Toyota V6 nehybrid má myslím 360 atmo hp
13. 11. 2020 20:03
Re: Inovativní
A už ses někdy s třílitrovým nebo 3,2 litrovým Bussem svezl? Asi těžko. Jinak bys konečně pochopil, že zážitek z jízdy nedělá jen číslíčko výkonu! Ale to asi tvůj psudozelený mozeček nepobere, že... ;-\ ;-\ ;-\ :no:
Avatar - wakantanka
14. 11. 2020 08:28
Re: Re: Inovativní
Ech, ale pekne sa krutiš jak had, ešte si zabudol zopakovať mantru o mechanickej ručnej brzde.
15. 11. 2020 00:47
Re: Re: Inovativní
Ano, ručku mám v autě rád a nikdy jsem to nepopíral. Co tam máš dál? :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2020 11:07
Re: Inovativní
Arese NEBUĎ trapnější než je nutný https://www.autoforum.cz/…kle-predstaveni/ ;-)

Fakt MI https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 píšeš o zelených mozečcích a zážitcích?

Já nic proti starejm italskejm benzínum nemám = jen sou prostě už mimo a HLAVNĚ ta Toyota má dneska vyšší výkon. A tvý tvrzení že dnešní výkonnější V6 nebo V8 je vlastně horší zážitek z jízdy = to sou stejný KECY jako to odmítání Ferrari, McLarenu, Porsche nebo Koenigseggu

I když už je to dekády zpátky = tvůj vrchol je dílo motoráře narozeného 1913 konkrétně V6 z přelomu 70. a 80. let. Samozřejmě s manuálem. NIC proti němu = ale jinak to ŠÍLENĚ přeháníš = tvrzením že tehdy se svět motorů zastavil a všechno ostatní je už jen horší

A s KECAMA o pseudozelených mozečcích = di fakt do pRRRRdele = to už je blekotání non plus ultra. To že ty jako dospělej urážíš svou úču ze základky a dodnes si nepochopil tehdejší učivo = to je těžká demence. Což neni urážka ale konstatování = kdo jako dospělej nechápe a popírá úroveň vzdělání ZŠ = ten je prostě míň nebo víc retardovanej

Nejsi zdaleka sám https://www.novinky.cz/…nasadil-40342272 + https://www.idnes.cz/…1057_domaci_chtl :-!
Dost dobrej byl teď naposled v PS i https://www.e15.cz/…oho-mohl-1375258 + https://www.reflex.cz/…sto-pokusil.html :-O :*) :D
15. 11. 2020 00:51
Re: Inovativní
A kde dnes v normálním provozu (tedy mimo závodní okruh) můžeš takový super nadupaný auto využít? Tvé argumenty jsou fakt směšné. Na super svezení mi klidně stačí i ta 156 GTA, na to nemusím mít nějaké pětisetkoňové monstrum s hmotností ke 2 tunám a s automatem! ;-)
13. 11. 2020 19:25
Re: Inovativní
Fuj tajksl! :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:34
Re: Inovativní
Na McLaren, Ferrari, Porsche a Koenigsegg = řikáš fuj taksl? To už je fanatismus a naprostá ztráta soudnosti
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 19:47
Re: Inovativní
Tak není to Leon nebo Tipo.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:00
Re: Inovativní
:yes: :-!

Ale to Porsche je tak trochu podobnej VWýrobce jako Leon a Tipo zas jako Ferrari :D
13. 11. 2020 20:04
Re: Inovativní
Tak bez mučení přiznávám, že já jsem na supersporty nikdy moc nebyl. Ale když už, tak rozhodně bych tedy nechtěl supersport s tříválcem a elektromotory, byť by byl jakkoliv rychlý! :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:07
Re: Inovativní
Nechtěl bys Koenigsegg? No tak já SAKRA jo :yes: :yes: :yes:

Říct že nechci auto s Vmax 402 km/h a 0-100 za 1,9 s = to si fakt VÝJÍMEČNÝ fanda aut :-)

Co tříválec 192kW a manuál? https://www.idnes.cz/…957_automoto_vok
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 20:08
Re: Inovativní
No já bych ho asi taky nechtel. Ale svezl bych se.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:10
Re: Inovativní
Já pro sebe (ten nabušený Yaris) taky ne = ale svezu se = doufám :-)

A ten Koenigsegg = ten asi ANO ANO ANO :D

EDIT a to (majitele) ANO fakt NEmám rád https://www.reflex.cz/…sto-pokusil.html ;-)
I když tam mám i další favority https://domaci.ihned.cz/…ice-nez-ministri :yes: :-!
Jermanová je VYNIKAJÍCÍ a byla už v PS ale přesto jí trumfuje "muž pro špinavou práci" (nevím proč ale elegantně Prymulu vyšoupli) https://www.seznamzpravy.cz/…r-vsechno-125926 :yes: :*)
13. 11. 2020 20:26
Re: Inovativní
No ano, ten nabušený Yaris by mě lákal opravdu mnohem víc. Ale taky jen na svezení. Abych si totiž nějaké auto koupil, musí se mi nejdříve vzhledově líbit. A to nový Yaris (vč. té ostré vezre) nespnuje ani náhodou! :-(
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:28
Re: Inovativní
Jj kdepak jak je auto udělaný a má motor a jezdí ne Ne NE jak říká neteta = NEJdůležitější je TVAR VNĚJŠÍCH PLECHŮ = alespoň pro chlapy :-!

Bohužel si z nás dělá srandu = viz místní diskuze = docela PRÁVEM :-( :-O :D :-[]

No a co ty výkony nehybridních Toyot = který sou dneska daleko VYŠŠÍ než tebou furt adorovaný (v 80. letech 20. století asi fakt zajímavý) V6 Busso?
13. 11. 2020 22:04
Re: Inovativní
Hele Busso fakt neřeš. Jseš totiž úplně mimo myšlení a vnímání pravého petroleada a alfisty, takže se tady jen zesměšňuješ.... ;-\ Raději si tady donekonečna adoruj tvoji "úžasnou" hybridní Toyotu Camry bez chuti a bez jakýchkoliv emoci, to k tobě opravdu sedí :-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 22:09
Re: Inovativní
Hezkej pokus ale těžce mimo = jak víš můj favorit je https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 a https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 případně https://www.auto.cz/…zeni-roku-136296

Chtěl ses vyhnout realitě = že dnešní benzínový Toyoty = maj vyšší výkon než to V6 Busso? No tak to nevyšlo = tak to prostě JE

Že by mu ujela i ta Camry V6 a těžkej kouř dala i ta hybridní https://www.youtube.com/watch?… to je jen drobnej hřebíček do rakve
Toyota je největší výrobce atmo motorů = od R3 po V8
Furt se dá koupit i V12 https://www.youtube.com/watch?… :D :-!

EDIT hele tím petrolheadem = si myslel SEBE? Fandu historických motorů s výkonem dnešních 3válců výhradně s manulálem? :-)
14. 11. 2020 00:03
Re: Inovativní
Co jen např. na čtyřválcovém 2.0 TSI s 300 koníky a 6st. manuálem špatného? ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2020 11:10
Re: Inovativní
Že to nemá charakter = V6 od Giuseppe Bussa? :*)

Že atmosféra V6 3,5 od Toyoty kterou roky používá Lotus = mu má blíž? :-!
13. 11. 2020 17:51
e-POWER
Jak psal BlueSun taky pochybuju o efektivitě. Spalovací motor možná běží v optimálním režimu, ale výkonová potřeba auta při jízdě neustále kolísá, a to dost hodně. Takže připotřebě výkonu se bere proud z baterky, naopak při nepotřebě výkonu spalovák nabíjí baterku. Proces nabíjení a vybíjení ovšem přináší celkem výrazné ztráty které efektivitu systému zákonitě sráží.

Ve srovnání s mechanickým přenosem výkonu kde ICE sice jede v proměnlivém režimu ale přenos výkonu na kola je mechanický ten e-power nepřijde nijak efektivnější
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Blue Sun
13. 11. 2020 17:57
Re: e-POWER
My jsme právě narazili na ten problém s dobíjením baterie spalovacím motorem. Vojenské použití sice má svá specifika, takže sériový pohon se zase hodí jako nejlepší varianta pro tichý provoz, ale v té době ekonomická stránka převažovala.
13. 11. 2020 19:11
Re: e-POWER
Len ten prenos vykonu sa v urcitych rezimoch moze priblizit stratam pri nabijani. A ucinnost spalovaku kolise o desiatky percent. Dobre spraveny hybrid je proste ucinnejsi ako samotny ICE.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:15
Re: e-POWER
Zajímavé kolik lidí PROTOŽE NA SEM PROSTĚ ZVYKLEJ má to nejmíň efektivní = za to "správný"

Ve všem nejhorší je diesel = ten má VELKOU skupinu podporovatelů :-)

Ani nejlepší turbomotory = se efektivitou neblíží https://daydaynews.cc/en/car/579069.html

Popravdě ani nejlepší hybrid se zrovna tak ani vzdáleně neblíží efektivitě elektromotoru
Avatar - Roman Horký
13. 11. 2020 19:22
Re: e-POWER
S tim ze se nejlepsi hybrid neblizi efektivitou EV bych byl opatrny. Snad by to slo rict pokud by se dobijel z domaci fotovoltaiky jejiz ucinnost by se nebrala do uvahy. Naopak pri dobijeni z ceske site na tom bude EV s ucinnosti hur.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:25
Re: e-POWER
Já mám taky Toyotu benzín hybrid = vlastně ve firmě 2 kusy = a sme SPOKOJENÝ :-)

Ale obecně efektivita elektromotoru = prostě hybrid smázne. Že je lepší nabíjet z https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot než https://oenergetice.cz/…-neni-rentabilni o tom samozřejmě žádná
13. 11. 2020 19:37
Re: e-POWER
"...Dobre spraveny hybrid je proste ucinnejsi ako samotny ICE.....

Velký vliv asi má způsob provozu. Ve městě ten hybrid pojede efektivněji, a na dálnici bych si zas vsadil spíše na klasiku
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:40
Re: e-POWER
No a proto se to bere podle běžnýho průměru = kolik najezdí denně běžnej evropan a kde je známo

Takže všude hybrid JEN když se pohybuješ po Německu a neustále kmitáš mezi Mnichovem a Hamburkem apod. tak tam..

Pro běžnýho člověka je dneska nej- hybrid. Za čas to bude asi EV = uvidíme co https://www.auto.cz/…kilometru-136677 mimochodem SLUŠNEJ VIDEOTEST :yes: :D
Avatar - twistedTSD
13. 11. 2020 20:34
Re: e-POWER
Proč po Německu? Pokud jezdím primárně dálnice, nedává mi hybrid smysl ani tady. Při konstantní jízdě žere jako benzín.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:37
Re: e-POWER
Ty už si DLOUHO nejel po český dálnici žejo? ;-)

https://zpravy.aktualne.cz/…~i:gallery:6513/ počet uzavírek je taky dlouhodobě https://zpravy.aktualne.cz/…b230cc47ab5f122/

Hybrid na dálnici funguje jako všude jinde = při sebemenšim přibrždění (a že jich je) dobíjí. Ze sebemenšího kopečku (a těch je tak :) dobíjí

Kolega pravidelně točí RAVkou hybrid Ostravu = no problem pod 6 litrů. Spotřeba roste a význam hybridu klesá v reálu na týhle planetě JEN když pravidelně furt jezdíš napříč Německem
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 21:02
Re: e-POWER
A s kolika jsi jezdil na dalnici? Podle tvých vyjádření s žádným. Kolik dle tebe žere kasickej benzin na dalnici?
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2020 01:04
Re: e-POWER
7 litrů při 130. Tolik bere Clio E-Tech a podle testu i Yaris.
Avatar - Mikesus
14. 11. 2020 07:14
Re: e-POWER
Takze nemas žádné zkušenosti, jen čteš za co jezdi novináři. S priusem za 5.5-6. S corollou jezdim pri ustálené jízděpo dalnici 5.8-6.2, s rav4 za 6.5-7
Takze dik za info, ze si jen vymyslíš a zkusenosti nemáš.
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2020 09:17
Re: e-POWER
Nemáš zač, nicméně fakt si nechodím půjčit na týden cokoli, co mě zajímá, a tudíž vycházím z toho, za kolik jezdí novináři a co vidím při ustálené jízdě svítit na PP ve videotestech, což je třeba u E-Tech těch 7 litrů.

Benzín taky dokáže jet dálniční trasu za 5.5, ale reálně jel minimálně z poloviny 80 nebo 110. Takže by mě zajímalo, jestli skutečně mluvíš o spotřebě při ustálené jízdě reálných 130 km/h.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 11. 2020 09:32
Re: e-POWER
Ja jsem o kus niz dal odkaz na fotky, kde je to jasne videt. Viz v dobe lockdownu nedokazu :) Nekdy te muzu svezt, nebyl bys prvni :)
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2020 11:26
Re: e-POWER
Vím. Sorry, nestíhal jsem na to ráno reagovat.
Avatar - Mikesus
14. 11. 2020 11:49
Re: e-POWER
Ano. Mluvím u ustálené jízdě. A jak říkáš, každá dalnice je jiná, takze mluvím o rovných úsecích typu D5 nebo D11. Na D1 jedeš do kopce a pak zase z kopce. Takze pokud budu počítat jen cestu nahoru jsem jinde, než když počítám cestu dolu.
Pokud pojedu polovinu trasy 80, jsme na 3 litrech v tomto úseku.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 11. 2020 20:40
Re: e-POWER
Moje auto (hybrid) je trochu extremni, ale na dalnici umi pri *prumerne* rychlosti 130km/h (GPS) za 5,6-5,8. Myslim, ze nenajdes moc benzinovych aut, ktera by to zvladla v obdobnych hodnotach.

Diesel je neco trochu jineho, tam se musi brat v uvahu i vetsi mnozstvi energie v litru paliva.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:43
Re: e-POWER
Jj jiný jednotky pro velko- a malo-obchod = to se hned tak nenajde. A naftu to brutal zvýhodňuje = proto se dřív prodávalo na kila. A my jí eště dál zvýhodňujeme daní = jako by ten jeden krok nestačil. TO nikomu zdá se celý desetiletí nevadilo = mírná ZLOMKOVÁ podpora BEZEMISNÍCH aut = ta ale dovede vytočit :D
Avatar - JirkaVejrazka
13. 11. 2020 20:46
Re: e-POWER
Ty jsi jako kolovratek - clovek nemuze napsat "nafta" aby ses za chvili neobjevil s 3426. kopii sveho prispevku o dotacich :(
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:50
Re: e-POWER
Jj je to tak = ale tohle byla reakce na "STÍŽNOST" na podporu EV = tak holt na to (tak to bylo vlastně už i u toho 1. příspěvku = jen REAKCE na stížnost na podporu EV = já na to od toho prvního reaguju takhle: VYSVĚTLENÍM, že daleko daleko daleko VÍC podporujeme naftu. Zpětně je to naprosto šílená částka, ale i teď za rok VÍC dodnes VÍC poporujeme zvýhodňujeme NAFTU před bezemisníma autama

A zatímco celý životy nikomu tahle multiMEGAmiliardová podpora https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv nevadila, tak zlomečíček pro auta BEZ emisí = to je vytáčí

A jak vidíš přes 3426. zopakování = dodnes to vidí OBRÁCENĚ = podpora nula emisí VADÍ a tisícnásobná podpora nafty = ne to nikdy nevadilo :-)

Až přestanou PLÁCAT jak MOC je se.re drobná podpora bezemisních aut = tak já přestanu upozorňovat na nááááásobně VYŠŠÍ dodnes trvající i v rámci jednoho roku DALEKO VĚTŠÍ = podporu nafty
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2020 01:15
Re: e-POWER
No jednak je trochu extrémní i aerodynamikou a jednak - spotřeboval i něco z baterie?
Avatar - Mikesus
14. 11. 2020 07:16
Re: e-POWER
Ty vůbec netusis, jak ten jirkovo phev funguje? Udržování stavu baterie v hybridním rezimu ti nic nerika co? To vis, to není škodovka. Tohle se chova jinak.
Extremni aerodynamika? Prius ma cx 0.24. Stejne tak jako O4. Takze extrémní zas tak neni, jen to ostatním trvalo, než se k tomu dopracovali.
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2020 11:29
Re: e-POWER
Já vím, že se dá udržovat stav baterie, ale třeba Peugeot by měl mít možnost naplánovat její vyplýtvání na zadané trase a jestli umí udržovat, tak max. na definovaných úrovních. A hodnota cx nijak nezohledňuje čelní polochu.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 11. 2020 07:59
Re: e-POWER
Aerodynamika je cx 0.25, coz dnes uz takovy extrem neni (Mikesus psal normalni Prius, ktery ma 0,24. Muj plug-in ma 0,25). Z baterie jsem nespotreboval nic, to bych to zminil. Schvalne jsem to meril ciste v hybridnim rezimu, kdy se baterka pouziva jen tak, jako by to nebyl plug-in. Viz https://moje.auto.cz/?… (to 1% EV rezimu tam naskocilo pri przdeni a sjezdu na benzinku, abych nefotil za jizdy).

Par dalsich fotek je tady https://blog.auto.cz/…brid-po-dalnici/ - tam jsem jel o neco malo pomaleji a na letnich pneu, za rovnych 5 litru.
Avatar - twistedTSD
14. 11. 2020 11:45
Re: e-POWER
Pokud umí 130 za 5.8 litrů, tak je to samozřejmě slušné. Ona i ta dálnice může vypadat různě a příležitostí pro rekuperaci může být víc nebo míň podle toho, jestli jedeš po rovině za nízkého provozu nebo po D1. A taky je možné, že to nemají všichni vychytané, jako Toyota v Priusu PHEV. A pak je na pováženou, jestli připlácet za hybrid, když se mi to na dálnici zřejmě nevrátí.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2020 12:35
Re: e-POWER
Jestli si anomálie která absolutní většinu km najede po dálnicích = tak to je na zvážení. Jestli se alespoň vzdáleně blížíš běžnému průměrnému provozu = není o čem
Avatar - Roman Horký
13. 11. 2020 19:35
Re: e-POWER
tak pocitam ze v 1 litru benzinu je 8,89 kwh energie. Ja ho spotrebuju v priusu 4,5litru na 100km. Bezne auto potrebuje cca 15kwh na 100 km. Takze s jakou ucinnosti muj prius vyuzije ten benzin? 38 procent. Takovou ucinnost ma ceska tepelna elektrarna. K tomu 90 procent ucinnost prenosu, 80 procent nabijeni a 80 procent elektromotor. Dohromady jen 21 procent. Asi jako spickovy parni stroj.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:37
Re: e-POWER
S tímhle souhlas = plus já taky jezdím za dlouhodobej průměr 4,6

Ale stejně jako pohony aut se mění výroba elektřiny = navěky nebude polovina z uhlí jako je přibližně teď u nás. V hodně státech je to už dost jinak = nakonec bude i tady
13. 11. 2020 19:38
Re: e-POWER
tepelná elektrárna je taky parní stroj. Jak může mít špičkovou účinnost 21%, když ji zároveň přirovnáváš k ICE s 38% ?
Avatar - Roman Horký
13. 11. 2020 19:50
Re: e-POWER
prosim precti si co jsem napsal a zkus tomu spravne porozumet. Tvuj dotaz je mimo, nic takoveho jsem nenapsal.
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 19:52
Re: e-POWER
Napsal jsi, ze tepelna elektrárna ma 38% stejne jako ICE. Pak prepocitas ztráty pri přenosu a nabíjení, vyjde ti 21% a tuhle ucinnost označiš jako špičkový parní stroj. Jestli je 21% spickovy parní stroj, co je pak ta elektrárna s 38%? Parni stroj nespickovy?
Takhle jsem to pochopil ja.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 19:59
Re: e-POWER
Špičková moderní tepelná může mít až někam k 50% = ale je to stejně zastaralá koncepce = jako ten parní stroj :-)

Popravdě ten asi ani těch 21% nedá ;-)
14. 11. 2020 06:34
Re: e-POWER
Mikesus: jo já to pochopil přesně jako ty. Jestli to Roman Horký myslel jinak, měl to i jinak napsat
Avatar - JirkaVejrazka
13. 11. 2020 20:41
Re: e-POWER
Kdyz zapocitavas elektromotor od elektrarny, tak bys mel palivo zapocitat uz od rafinerie, ne? :)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 20:45
Re: e-POWER
:yes: :yes: :-)

Radši nepočítat energii na dopravu ropy DO tý rafinérie TO je docela SÍLA https://edison.media/e-hub/so-viel-strom-brauchen-autos-mit-verbrennungsmotor/20826274.html + https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/
Avatar - Mikesus
13. 11. 2020 21:11
Re: e-POWER
Jj. To si nikdo radši neuvedomuje, kolik elektřiny je potřeba na 1l. Do toho ted ještě to adblue.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2020 21:28
Re: e-POWER
Nevím proč je blokovaný článek právě o tom kolik elektřiny se spotřebuje jen na dopravu do rafinérie = a další weby o autech dokonce mý docela oblíbený britský EVO

A jo samozřejmě k soupisu nevýhod a posledních míst ještě babišovo adBlue = za černý humor že z barelu ropy se dojede dál na benzín než naftu = za ten tu taky sbírám spíš :no: :-)

Je to nějak CELÝ NAOPAK = přitom jen první krok = když už ne narovnání převodu z hmotnosti na litry tak JEN tržní cena benzín/nafta = jen TO by zřejmě stačilo. A problém nafta v osobních vozech by se sám od sebe přirozeně..
Avatar - Roman Horký
14. 11. 2020 07:12
Re: e-POWER
Jo vidis to jsem zapomel.
Avatar - Beefcake
14. 11. 2020 00:52
Sakra
Ako je mozne, ze ked si dam Kajli na hejtlist, nefunguje to ? Myslim, ze usetrim vela stromov nezobrazovanim toho balastu.
Edit: uz to ide, asi bolo treba znovu sa prihlasit.
Rozbalit vlákno
0