Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV má české ceny, začínají pod 2 miliony

71 komentářů

Anonym
ale zajímavé sledovat, jak se EQV prosadí na českém trhu."
Aha. A co na tom bude zajímavýho? Já jen abych nepropásl nějakej ultimátní entertaining.
...v realitě tohle auto s reálným dojezdem v zimě v provozu okolo 200km a v použitelné výbavě za skoro 2.5 mega...je skutečně použitelný pouze jako hotelový nebo letištní "šatl" (a uznávám, že autor to naznačil) A při plné obsazenosti bude problém se vejít do váhy. "Prosím nastupujte bez zavazadel! Musíme se vejít do 3.5 tuny." Kristepane.
Možná si ho objedná i pár státních institucí - v rámci vytírání očí a dostihů v korektnosti, kde peníze (těch druhých) nejsou problém. Neefektivnost a finanční nesmyslnost by se mohla hodit třeba při vožení zbytečnejch ouřadů na zbytečný školení. Partička z pražskýho magorátu už se možná oblizuje. Ekofašistické prasátko Bursík má naléhavou erekci.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zapomínáš na dotace ... :no: :no: :no: Ty bohužel promíchají karty.
Avatar - Anonym
Anonym
Jako maly rodinny dum, ale zase v tom muzete uzavirat smlouvy a prespavat. A kdyz si 10 hodin pockate tak muzete i na kratsi vylet. To je luxus jaky nejde odmitnout.
Anonym
To nabíjení má souvislost s tím chrápacím paketem. :-!
Ale co v zimě... :-O
Avatar - Anonym
Anonym
paket webasto s pridavnou nadrzi na naftu :-)
Anonym
:yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo nafta je král, většina elektroprdů jezdí "na naftu" ale to je v pořádku :D
DarkshoCkZ
Pro ty nechápavé, 3,5 tuny je maximální povolená hmotnost. Prázdné váží 2,6 tuny...
Anonym
Nechápavej jsi asi jen ty kámo. To všichni víme. Jinak by na to muselo bejt Dčko.
Anonym
Chci vidět srovnání brzdné dráhy.
A losí test.
Tak - jistě má na to asistenty :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Proto taky sezere 25kwh na 100. Proste milacek ekoposuku.
Anonym
Hele, já se v tom tak nevyznám - kolik je to peněz, těch 25kwh v realitě (vím, že jsou rozdíly)
Avatar - Anonym
Anonym
ev nemam a uz po nem dnes asi ani netouzim, takze ti asi uplne kvalifikovane neodpovim. Urcite na nemecke dalnici u rychlonabijecky muzes dat za kwh treba 25 korun. A nebo doma 2-6 korun. To je fakt ruzny.
DarkshoCkZ
Při domácím nabíjení je cca 3 Kč za kWh, tj. na 100 km 75 Kč
Anonym
Tak to jde.
Díky
Martin Smolka
Ionity stojí 0,79€, tož to je trochu míň jak 25Kč ;-).
DonVito
Zakaznici Mercedesu (nebo alespon majitele EQC) muzou mit Ionity za 0.29€.

Tzn. 100km za cca 200Kc. :-O

https://blog.mercedes-benz-passion.com/…9-cent-pro-kw-h/
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zaplať 2,5 mega a levně tankuj. výborně. :D:D:D Pokrytectví ne n-tou.
A jen do té doby, než státy zaskočí OBROVSKÉ propady ve vybraných spotřebních daních. Potom budeš wole i ty vzpomínat na doby minulé.
DonVito
O "vzpominani na doby minule" mluv za sebe.
To k tobe vyborne sedi. Nejsi evidentne schopny akceptovat zmenu.

Ja nemam problem s cenou benzinu a uz vubec ne s cenou elektriny.

PS Cena diesel verze od 1.1milionu Kc taky neni zadna lace. V cem podle tebe spociva pokrytectvi??? Ja chapu, ze tim nechces jezdit sam. Ale urazet lidi kteri jezdi EV, ze jsou pokrytci, to uz je na me moc. Wole. Chtelo by to trochu min nenavisti...
Martin Smolka
Njn, prožere to majlant, ale ona taky spotřeba 28kWh není zcela běžná... Většina EV žere cca polovinu, či míň... Docela by mě zajímalo kolik sežere benzínová verze?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
které nemají na dovču u moře a v Alpách. S tím dojedeš k nejbližšímu rybníku nebo šlepru skoro zadara. Stop fosilu, vivat CO2 nula.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
3 tuny čisté ekologie. Oteplování zastaveno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne to eště dloooouho ne https://www.seznamzpravy.cz/…kci-jidla-129512#…

Ale kdyby všichni mysleli jako ty = tak nikdy ;-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vivat, Vivat, Vivat !!!
Mr.Murphy
....tohle asi fungovat nebude.... uz jen vytopit ten interier vezme pulku baterky :-) opravdu jen jako shuttle ktery porad jezdi hotel-letiste a mezitim se nabiji.... plug-in (kdyz uz) by daval vetsi smysl.... ale marna slava, pro velka auta je nejlepsi ta nafta....
Martin Smolka
Že Vás lidi stále baví kecat takové kraviny! Kolik to má? 20m3? Opravdu podle Vás vytopit takový pidiprostor sebere ~50kWh? :-O Chápete, že klasický přímotop bere ~2kWh a spotřebovat 50kWh by mu trvalo 25 hodin? Jakou asi teplotu budete mít v prostoru 20m3 když tam budete mít 25hodin pustěný přímotop?
Anonym
A jakou máš izolaci v baráku a jakou v autě? Chytrosere.
Martin Smolka
A to má mít jako jaký vliv na spotřebovanou energii? Izolaci to má samozřejmě horší, ale jediný co to znamená je, že tam do hodiny klesne teplota o ~4°. A já na rozdíl od Vás neteoretizuji, já mám praxi :-P. Takže Vám v reálu po vytopení stačí cca 500 - 1000W udržovat teplotu a sám si vypočtěte jak dlouho to bude papat 50kWh ;-).
DesertRat
A má to vůbec přimotop? Tyhle auta mají už obyčejně heat pump a tam ta energetická náročnost a efektivita je zcela někde jinde než u energií plýtvajícího elektrického přímotopu. U heat pump (netuším jak se to řekne česky) je vliv na dojezd při zapnutém topení víceméně zanedbatelný s porovnáním s přímotopem.
Flajzi
Má to určitě přímotop. Jinak heat pump je česky tepelné čerpadlo.
Přímotop musíš mít, protože s klesající teplotou ti klesá účinnost a taky abys mohl rychleji vytopit interiér.
Já mám v autě TČ o výkonu 4,5 kW a k tomu 3 přímotopy o výkonu 0,75 kW, 1,5 kW a 2,25 kW. Když vyjedu, tak se zapne všechno, postupně to vypíná přímotopné patrony a pak už běží jen TČ, aby udržovalo teplotu a vyrovnávalo tak jen tepelné ztráty z kabiny.
Takhle to bude podobné ve všech elektrikách, které mají TČ.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mr.Murphy
.... já na svém Supu iV vidím kolik to topení udělá.... normálně jezdím pod 20kWh, teď tam mám 30 ani nemrknu.... a to v tom jezdím krátké štreky v bundě a nějak extra netopím.... spíš si jen pustím výhřev sedačky..... pokud mám luxusní MPV a budu jako shuttle chtít důstojně převézt 5 lidí na letiště, tak prostě ta spotřeba tam bude extrémní.....
Martin Smolka
No a já na svém CitiGu to vidím ještě líp ;-). Normálně za 11 a teď za 15 A to mám klímu AUTO 20°, váhřev sedačky, skel i zrcátek.... A valím v noci okreskou s dálkama :-P.
Avatar - xxc
xxc
Urcite za 15, ja mam kratsie trasy bezne cez 20 a to mam nastavene kurenie na 18 a aj to jeden dielik, aby nezahmlievalo okna :-) 11 sa da normalne v lete pri pomalsej jazde. Auto nejak extra izolovane nie je, staci zrychlit a hned sa ochladi :-)
traveldrive
Ty máš iné všetko, nie iba spotrebu.
Avatar - xxc
xxc
Zase tie lieky a alkohol po víkende :-) Čo tak napísať niečo k veci? Dnes 39 km do práce, predhriate auto, kúrenie skoro vypnuté a spotreba 16 kW. Vonku celkom teplo, asi 6 stupňov.
Avatar - kuk
kuk
Konečně něco co nebude smrdět hostům před hotelem pod čumák. 90 kWh baterka už je skounutelná velikost.
Othello
Co mě kdy vezli od letiště a zpět tak to snad pokaždé byl benzín. Smrad jsem nezaznamenal nikdy
Avatar - kuk
kuk
Benzín taky smrdí. Hlavně jde vo ty jedy.
Anonym
I kdyby tě vezli na dřevolíh...fakt, že to bylo z LETIŠTĚ už dělá pohon shuttlu z hlediska CO2 nepodstatným. :-!
Je to jako vystřílet školku a pak řešit, jestli nerozšlápneš sedmikrásku.
To teď nemyslím osobně na tebe.
Hlavně na to hovado kuka.
Ten se vozí na hotely zatímco přiletěl na větroni.
Č u rák.
Othello
:D
Anonym
Jaký to je si takhle při neděli n s rat do hlavy?
Avatar - kuk
kuk
To musíš vědět ty, nasr@l jsem do tvý.
Anonym
A jak to děláš, že se reš mozkem?
Ty jede vypatlanej.
Jezdit na uhlí se ti zachtělo?
Vadím se, že ti to tak strašně vadí - že bydlíš ve městě. Viď debílku.
Tak alou do srubu do hor, tam ti bude smrdět jen kadibudka a tvá tlustá nemytá stará.
Až budeš žít podle toho co blemcáš, nebudeš trapnej.
Blbečku. :-!
Avatar - kuk
kuk
Skoč si do zdi.
Anonym
GAME OVER
Fostek rulez.
Elektropraseti došly argumenty.
:-!
Avatar - kuk
kuk
Vypatlanec požaduje argumenty. Lol.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... tlustá nemytá stará .... mám lepší neděli :D:D:D:D:D
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Koukám, jak málo stačí odpadu ke štěstí. Trapná hláška od jiného odpadu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Twoje stará je taky nemytá? Nebo máš chlapa, sporťáku? Modrá eurosluníčka bejvaj často very hot.
A protože jejich pravda je jediná existující, ostatní tito europrdi označují za odpad.
Aneb zloděj křičí chyťte zloděje !!!
neboli
Odpad křičí - jsi odpad !!!!!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč mě tvé podřadné chování vůbec nepřekvapuje? Pěkně se tu odkopáváte, vymírající fosilie...
Othello
.....Menší EQV by mělo vykazovat kombinovanou spotřebu energie 28,1 kW a maximální dojezd (dle WLTP) by se měl pohybovat okolo 357 kilometrů....

Když 90 kWh dostupné kapacity podělím 28,1, vyjde mi kilometrů jen 320.
Kde je těch třistapadesát sedm ?


A proč se u nabíjení udává čas z 10-80% ? Proč ne třeba 0-90% ? Jen že to vypadá líp, nebo to má i nějaký rozumný důvod ?
Anonym
Ano. Baterii nelze (aspoň u tohoto) nebo by se nemělo vybít pod 10.
A Nabíjení ke konci (80-100%) se u všech BEV drasticky zpomaluje. Proto všude píšou do 80.
DarkshoCkZ
Nevychází to, protože se rekuperuje.
Othello
Říkáš tedy že kombinovaná spotřeba se počítá bez rekuperace a WLTP spotřeba je s rekuperací ? Měl bys k tomu bližší info ?
Anonym
Vzhledem k tomu, že WLTP je v provozu a tam se dá rekup. předpokládat, dávalo by to smysl. Taky mě to zajíma.
Othello
Předpokládal bych, že i kombinovaná spotřeba by měla vycházet z provozu.
Othello
fostek: Že se nad 80% musí nabíjení Li-ion kvůli meznímu napětí zpomalit je jasné. Jenže tady je 100% jen 90%, vždyť píšou celková kapacita 100 kWh, využitelná 90 kWh. Takže to rychlé nabíjení by mělo sahat alespoň na těch cca 90% využitelné kapacity, což je 80% celkové kapacity. Nemám pravdu ?
Anonym
Asi jo. Já jen odpovídal spíš obecně, proč se všude uvádí do 80%.
Othello
Jo, není mi jasné proč uvádějí horší parametry než by teoreticky mohly být
Martin Smolka
Když čepujete rychle vodu do flašky, kdy zpomalíte, když máte 50 - 60% lahve, nebo to ženete do 80 - 90% a necháte to vyprsknout ven?

Každej krapku poučený člověk Vám řekne, že baterie se má nabíjet v pásmu 20 - 80%, samozřejmě raz za čas jde vycucat i "plně nabít" ale ani jeden stav se jí nelíbí a když jí v něm necháte dlouho, vysloveně ji vraždíte!
Othello
To rozumné pásmo cyklování Li-ion je dokonce ještě užší, doporučuje se tak 30-70%. Výrazně se tím prodlužuje životnost aku. Bohužel nedostatečné kapacity dovolují využívat takový režim jen omezeně.

Nicméně není to odpověď na mou otázkou. Na druhé straně je fakt, že výrobci sice běžně udávají čas 0-80%, ale management ani v tomhle rozmezí obvykle nenabíjí konstantně maximálním výkonem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
I tak se nabíjení zpomaluje už před polovinou. A ochranné pásmo je nutné zejména nad minimem, takže to není tak, že 100 % je ve skutečnosti 90 %.
Othello
pokud je využitelné pásmo odřezané zespoda, pak zase nerozumím proč udávají 10-80% když by klidně mohli jít s vybitím níže. Když tu nulu mají už s rezervou
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Protože v reálu nikdy nebudeš čekat, až bude auto nepojízdné. Ta rezerva neslouží jako rezerva, ale jako ochrana, abys nezatěžoval baterii.
Martin Smolka
Asi tak nějak, za třetinu roku jsem pod 10% vybil jedenkrát a cca 3x jsem byl pod 20 :-)
Mino21
Vždyť je to logické. Obzvlášť u elektromobilu má jen málokdo nervy na to, aby jezdil s méně než 10 % baterky. Vždyť ani spalováky se běžně netankují, když máš v nádrži poslední kapku benzínu, ale jezdí se (pokud se tankuje plná) zpravidla, když se objeví hladové oko.

A naopak, 80 % je horní hranice, kdy se baterka nabíjí rychle, pak už to nemá moc smysl. Což v případě, že jedeš dlouhou trasu, nechceš. To raději nabiješ do 80 %, vyjedeš 70 % do 10 % a znovu nabiješ, než abys tam pro těch posledních 20 % (80>100) dřepěl tak dlouho jako pro prvních 70 % (10>80). Tedy 10-80 % je takový ten typický rozsah, když vyjíždíš baterku do prázdna a nabíjíš ji do plna.

Tedy docela praktický ukazatel a ne nějaký teoretický čas 0-100%, který v praxi skoro nikdy nenastane (málokdo bude mít nervy na vyjíždění baterky do nuly a stejně tak nebude mít nervy na loudavé nabíjení posledních pár jednotek procent - to má smysl při pomalém nabíjení, ale ne rychlém).
adamzprahy
Myslím, že stejně to dělá i Porsche s Taycanem že? Tzn. že těch 10% ani nenabízí, ale to co uvádí jako 100% je opravdu 100% využitelných a rychleji "nabitelných". V tomhle kouzlí s číslama Tesla, která uvádí celkovou kapacitu a nechává na uživateli jak chce dobíjet - jestli se nepletu.

Tohle je docela dobrej bordel a bohužel to pak zkresluje ať už udávaná data nebo ta reálná.
Avatar - mariov8
mariov8
Protože nabíjecí charakteristika baterie není lineární a těch posledních 20% trvá cca tak dlouho jako z 10% na 80%, Prostě se u elektromobilů uvádí tento nejpraktičtější (a nejlépe vypadající) rozsah.
Mig_35
Jako třeba v dodávce, muze dávat elektřina dokonale smysl. Ale tady určitě ne...