Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Jako maly rodinny dum, ale zase v tom muzete uzavirat smlouvy a prespavat. A kdyz si 10 hodin pockate tak muzete i na kratsi vylet. To je luxus jaky nejde odmitnout.
To nabíjení má souvislost s tím chrápacím paketem. :-!
Ale co v zimě... :-O
Ale co v zimě... :-O
Anonym
Chci vidět srovnání brzdné dráhy.
A losí test.
Tak - jistě má na to asistenty :no:
A losí test.
Tak - jistě má na to asistenty :no:
Proto taky sezere 25kwh na 100. Proste milacek ekoposuku.
Hele, já se v tom tak nevyznám - kolik je to peněz, těch 25kwh v realitě (vím, že jsou rozdíly)
ev nemam a uz po nem dnes asi ani netouzim, takze ti asi uplne kvalifikovane neodpovim. Urcite na nemecke dalnici u rychlonabijecky muzes dat za kwh treba 25 korun. A nebo doma 2-6 korun. To je fakt ruzny.
Ionity stojí 0,79€, tož to je trochu míň jak 25Kč ;-).
Zakaznici Mercedesu (nebo alespon majitele EQC) muzou mit Ionity za 0.29€.
Tzn. 100km za cca 200Kc. :-O
https://blog.mercedes-benz-passion.com/…9-cent-pro-kw-h/
Tzn. 100km za cca 200Kc. :-O
https://blog.mercedes-benz-passion.com/…9-cent-pro-kw-h/
Zaplať 2,5 mega a levně tankuj. výborně. :D:D:D Pokrytectví ne n-tou.
A jen do té doby, než státy zaskočí OBROVSKÉ propady ve vybraných spotřebních daních. Potom budeš wole i ty vzpomínat na doby minulé.
A jen do té doby, než státy zaskočí OBROVSKÉ propady ve vybraných spotřebních daních. Potom budeš wole i ty vzpomínat na doby minulé.
O "vzpominani na doby minule" mluv za sebe.
To k tobe vyborne sedi. Nejsi evidentne schopny akceptovat zmenu.
Ja nemam problem s cenou benzinu a uz vubec ne s cenou elektriny.
PS Cena diesel verze od 1.1milionu Kc taky neni zadna lace. V cem podle tebe spociva pokrytectvi??? Ja chapu, ze tim nechces jezdit sam. Ale urazet lidi kteri jezdi EV, ze jsou pokrytci, to uz je na me moc. Wole. Chtelo by to trochu min nenavisti...
To k tobe vyborne sedi. Nejsi evidentne schopny akceptovat zmenu.
Ja nemam problem s cenou benzinu a uz vubec ne s cenou elektriny.
PS Cena diesel verze od 1.1milionu Kc taky neni zadna lace. V cem podle tebe spociva pokrytectvi??? Ja chapu, ze tim nechces jezdit sam. Ale urazet lidi kteri jezdi EV, ze jsou pokrytci, to uz je na me moc. Wole. Chtelo by to trochu min nenavisti...
Njn, prožere to majlant, ale ona taky spotřeba 28kWh není zcela běžná... Většina EV žere cca polovinu, či míň... Docela by mě zajímalo kolik sežere benzínová verze?
Jj losí testy https://www.autoforum.cz/…tovni-model-bmw/ vs https://www.autoforum.cz/…i-skodu-octavia/ a https://www.autoforum.cz/…obvykle-chovani/ vyšší vs nižší karoserie :-)
KANKUNEN
které nemají na dovču u moře a v Alpách. S tím dojedeš k nejbližšímu rybníku nebo šlepru skoro zadara. Stop fosilu, vivat CO2 nula.
3 tuny čisté ekologie. Oteplování zastaveno.
Ne to eště dloooouho ne https://www.seznamzpravy.cz/…kci-jidla-129512#…
Ale kdyby všichni mysleli jako ty = tak nikdy ;-)
Ale kdyby všichni mysleli jako ty = tak nikdy ;-)
Mr.Murphy
....tohle asi fungovat nebude.... uz jen vytopit ten interier vezme pulku baterky :-) opravdu jen jako shuttle ktery porad jezdi hotel-letiste a mezitim se nabiji.... plug-in (kdyz uz) by daval vetsi smysl.... ale marna slava, pro velka auta je nejlepsi ta nafta....
Že Vás lidi stále baví kecat takové kraviny! Kolik to má? 20m3? Opravdu podle Vás vytopit takový pidiprostor sebere ~50kWh? :-O Chápete, že klasický přímotop bere ~2kWh a spotřebovat 50kWh by mu trvalo 25 hodin? Jakou asi teplotu budete mít v prostoru 20m3 když tam budete mít 25hodin pustěný přímotop?
A jakou máš izolaci v baráku a jakou v autě? Chytrosere.
A to má mít jako jaký vliv na spotřebovanou energii? Izolaci to má samozřejmě horší, ale jediný co to znamená je, že tam do hodiny klesne teplota o ~4°. A já na rozdíl od Vás neteoretizuji, já mám praxi :-P. Takže Vám v reálu po vytopení stačí cca 500 - 1000W udržovat teplotu a sám si vypočtěte jak dlouho to bude papat 50kWh ;-).
A má to vůbec přimotop? Tyhle auta mají už obyčejně heat pump a tam ta energetická náročnost a efektivita je zcela někde jinde než u energií plýtvajícího elektrického přímotopu. U heat pump (netuším jak se to řekne česky) je vliv na dojezd při zapnutém topení víceméně zanedbatelný s porovnáním s přímotopem.
Má to určitě přímotop. Jinak heat pump je česky tepelné čerpadlo.
Přímotop musíš mít, protože s klesající teplotou ti klesá účinnost a taky abys mohl rychleji vytopit interiér.
Já mám v autě TČ o výkonu 4,5 kW a k tomu 3 přímotopy o výkonu 0,75 kW, 1,5 kW a 2,25 kW. Když vyjedu, tak se zapne všechno, postupně to vypíná přímotopné patrony a pak už běží jen TČ, aby udržovalo teplotu a vyrovnávalo tak jen tepelné ztráty z kabiny.
Takhle to bude podobné ve všech elektrikách, které mají TČ.
Přímotop musíš mít, protože s klesající teplotou ti klesá účinnost a taky abys mohl rychleji vytopit interiér.
Já mám v autě TČ o výkonu 4,5 kW a k tomu 3 přímotopy o výkonu 0,75 kW, 1,5 kW a 2,25 kW. Když vyjedu, tak se zapne všechno, postupně to vypíná přímotopné patrony a pak už běží jen TČ, aby udržovalo teplotu a vyrovnávalo tak jen tepelné ztráty z kabiny.
Takhle to bude podobné ve všech elektrikách, které mají TČ.
.... já na svém Supu iV vidím kolik to topení udělá.... normálně jezdím pod 20kWh, teď tam mám 30 ani nemrknu.... a to v tom jezdím krátké štreky v bundě a nějak extra netopím.... spíš si jen pustím výhřev sedačky..... pokud mám luxusní MPV a budu jako shuttle chtít důstojně převézt 5 lidí na letiště, tak prostě ta spotřeba tam bude extrémní.....
No a já na svém CitiGu to vidím ještě líp ;-). Normálně za 11 a teď za 15 A to mám klímu AUTO 20°, váhřev sedačky, skel i zrcátek.... A valím v noci okreskou s dálkama :-P.
Urcite za 15, ja mam kratsie trasy bezne cez 20 a to mam nastavene kurenie na 18 a aj to jeden dielik, aby nezahmlievalo okna :-) 11 sa da normalne v lete pri pomalsej jazde. Auto nejak extra izolovane nie je, staci zrychlit a hned sa ochladi :-)
kuk
Konečně něco co nebude smrdět hostům před hotelem pod čumák. 90 kWh baterka už je skounutelná velikost.
Co mě kdy vezli od letiště a zpět tak to snad pokaždé byl benzín. Smrad jsem nezaznamenal nikdy
I kdyby tě vezli na dřevolíh...fakt, že to bylo z LETIŠTĚ už dělá pohon shuttlu z hlediska CO2 nepodstatným. :-!
Je to jako vystřílet školku a pak řešit, jestli nerozšlápneš sedmikrásku.
To teď nemyslím osobně na tebe.
Hlavně na to hovado kuka.
Ten se vozí na hotely zatímco přiletěl na větroni.
Č u rák.
Je to jako vystřílet školku a pak řešit, jestli nerozšlápneš sedmikrásku.
To teď nemyslím osobně na tebe.
Hlavně na to hovado kuka.
Ten se vozí na hotely zatímco přiletěl na větroni.
Č u rák.
Jaký to je si takhle při neděli n s rat do hlavy?
To musíš vědět ty, nasr@l jsem do tvý.
A jak to děláš, že se reš mozkem?
Ty jede vypatlanej.
Jezdit na uhlí se ti zachtělo?
Vadím se, že ti to tak strašně vadí - že bydlíš ve městě. Viď debílku.
Tak alou do srubu do hor, tam ti bude smrdět jen kadibudka a tvá tlustá nemytá stará.
Až budeš žít podle toho co blemcáš, nebudeš trapnej.
Blbečku. :-!
Ty jede vypatlanej.
Jezdit na uhlí se ti zachtělo?
Vadím se, že ti to tak strašně vadí - že bydlíš ve městě. Viď debílku.
Tak alou do srubu do hor, tam ti bude smrdět jen kadibudka a tvá tlustá nemytá stará.
Až budeš žít podle toho co blemcáš, nebudeš trapnej.
Blbečku. :-!
Skoč si do zdi.
... tlustá nemytá stará .... mám lepší neděli :D:D:D:D:D
Koukám, jak málo stačí odpadu ke štěstí. Trapná hláška od jiného odpadu.
Twoje stará je taky nemytá? Nebo máš chlapa, sporťáku? Modrá eurosluníčka bejvaj často very hot.
A protože jejich pravda je jediná existující, ostatní tito europrdi označují za odpad.
Aneb zloděj křičí chyťte zloděje !!!
neboli
Odpad křičí - jsi odpad !!!!!
A protože jejich pravda je jediná existující, ostatní tito europrdi označují za odpad.
Aneb zloděj křičí chyťte zloděje !!!
neboli
Odpad křičí - jsi odpad !!!!!
Proč mě tvé podřadné chování vůbec nepřekvapuje? Pěkně se tu odkopáváte, vymírající fosilie...
Othello
.....Menší EQV by mělo vykazovat kombinovanou spotřebu energie 28,1 kW a maximální dojezd (dle WLTP) by se měl pohybovat okolo 357 kilometrů....
Když 90 kWh dostupné kapacity podělím 28,1, vyjde mi kilometrů jen 320.
Kde je těch třistapadesát sedm ?
A proč se u nabíjení udává čas z 10-80% ? Proč ne třeba 0-90% ? Jen že to vypadá líp, nebo to má i nějaký rozumný důvod ?
Když 90 kWh dostupné kapacity podělím 28,1, vyjde mi kilometrů jen 320.
Kde je těch třistapadesát sedm ?
A proč se u nabíjení udává čas z 10-80% ? Proč ne třeba 0-90% ? Jen že to vypadá líp, nebo to má i nějaký rozumný důvod ?
Ano. Baterii nelze (aspoň u tohoto) nebo by se nemělo vybít pod 10.
A Nabíjení ke konci (80-100%) se u všech BEV drasticky zpomaluje. Proto všude píšou do 80.
A Nabíjení ke konci (80-100%) se u všech BEV drasticky zpomaluje. Proto všude píšou do 80.
Nevychází to, protože se rekuperuje.
Říkáš tedy že kombinovaná spotřeba se počítá bez rekuperace a WLTP spotřeba je s rekuperací ? Měl bys k tomu bližší info ?
fostek: Že se nad 80% musí nabíjení Li-ion kvůli meznímu napětí zpomalit je jasné. Jenže tady je 100% jen 90%, vždyť píšou celková kapacita 100 kWh, využitelná 90 kWh. Takže to rychlé nabíjení by mělo sahat alespoň na těch cca 90% využitelné kapacity, což je 80% celkové kapacity. Nemám pravdu ?
Asi jo. Já jen odpovídal spíš obecně, proč se všude uvádí do 80%.
Když čepujete rychle vodu do flašky, kdy zpomalíte, když máte 50 - 60% lahve, nebo to ženete do 80 - 90% a necháte to vyprsknout ven?
Každej krapku poučený člověk Vám řekne, že baterie se má nabíjet v pásmu 20 - 80%, samozřejmě raz za čas jde vycucat i "plně nabít" ale ani jeden stav se jí nelíbí a když jí v něm necháte dlouho, vysloveně ji vraždíte!
Každej krapku poučený člověk Vám řekne, že baterie se má nabíjet v pásmu 20 - 80%, samozřejmě raz za čas jde vycucat i "plně nabít" ale ani jeden stav se jí nelíbí a když jí v něm necháte dlouho, vysloveně ji vraždíte!
To rozumné pásmo cyklování Li-ion je dokonce ještě užší, doporučuje se tak 30-70%. Výrazně se tím prodlužuje životnost aku. Bohužel nedostatečné kapacity dovolují využívat takový režim jen omezeně.
Nicméně není to odpověď na mou otázkou. Na druhé straně je fakt, že výrobci sice běžně udávají čas 0-80%, ale management ani v tomhle rozmezí obvykle nenabíjí konstantně maximálním výkonem.
Nicméně není to odpověď na mou otázkou. Na druhé straně je fakt, že výrobci sice běžně udávají čas 0-80%, ale management ani v tomhle rozmezí obvykle nenabíjí konstantně maximálním výkonem.
I tak se nabíjení zpomaluje už před polovinou. A ochranné pásmo je nutné zejména nad minimem, takže to není tak, že 100 % je ve skutečnosti 90 %.
pokud je využitelné pásmo odřezané zespoda, pak zase nerozumím proč udávají 10-80% když by klidně mohli jít s vybitím níže. Když tu nulu mají už s rezervou
Protože v reálu nikdy nebudeš čekat, až bude auto nepojízdné. Ta rezerva neslouží jako rezerva, ale jako ochrana, abys nezatěžoval baterii.
Asi tak nějak, za třetinu roku jsem pod 10% vybil jedenkrát a cca 3x jsem byl pod 20 :-)
Vždyť je to logické. Obzvlášť u elektromobilu má jen málokdo nervy na to, aby jezdil s méně než 10 % baterky. Vždyť ani spalováky se běžně netankují, když máš v nádrži poslední kapku benzínu, ale jezdí se (pokud se tankuje plná) zpravidla, když se objeví hladové oko.
A naopak, 80 % je horní hranice, kdy se baterka nabíjí rychle, pak už to nemá moc smysl. Což v případě, že jedeš dlouhou trasu, nechceš. To raději nabiješ do 80 %, vyjedeš 70 % do 10 % a znovu nabiješ, než abys tam pro těch posledních 20 % (80>100) dřepěl tak dlouho jako pro prvních 70 % (10>80). Tedy 10-80 % je takový ten typický rozsah, když vyjíždíš baterku do prázdna a nabíjíš ji do plna.
Tedy docela praktický ukazatel a ne nějaký teoretický čas 0-100%, který v praxi skoro nikdy nenastane (málokdo bude mít nervy na vyjíždění baterky do nuly a stejně tak nebude mít nervy na loudavé nabíjení posledních pár jednotek procent - to má smysl při pomalém nabíjení, ale ne rychlém).
A naopak, 80 % je horní hranice, kdy se baterka nabíjí rychle, pak už to nemá moc smysl. Což v případě, že jedeš dlouhou trasu, nechceš. To raději nabiješ do 80 %, vyjedeš 70 % do 10 % a znovu nabiješ, než abys tam pro těch posledních 20 % (80>100) dřepěl tak dlouho jako pro prvních 70 % (10>80). Tedy 10-80 % je takový ten typický rozsah, když vyjíždíš baterku do prázdna a nabíjíš ji do plna.
Tedy docela praktický ukazatel a ne nějaký teoretický čas 0-100%, který v praxi skoro nikdy nenastane (málokdo bude mít nervy na vyjíždění baterky do nuly a stejně tak nebude mít nervy na loudavé nabíjení posledních pár jednotek procent - to má smysl při pomalém nabíjení, ale ne rychlém).
Myslím, že stejně to dělá i Porsche s Taycanem že? Tzn. že těch 10% ani nenabízí, ale to co uvádí jako 100% je opravdu 100% využitelných a rychleji "nabitelných". V tomhle kouzlí s číslama Tesla, která uvádí celkovou kapacitu a nechává na uživateli jak chce dobíjet - jestli se nepletu.
Tohle je docela dobrej bordel a bohužel to pak zkresluje ať už udávaná data nebo ta reálná.
Tohle je docela dobrej bordel a bohužel to pak zkresluje ať už udávaná data nebo ta reálná.
Protože nabíjecí charakteristika baterie není lineární a těch posledních 20% trvá cca tak dlouho jako z 10% na 80%, Prostě se u elektromobilů uvádí tento nejpraktičtější (a nejlépe vypadající) rozsah.
Aha. A co na tom bude zajímavýho? Já jen abych nepropásl nějakej ultimátní entertaining.
...v realitě tohle auto s reálným dojezdem v zimě v provozu okolo 200km a v použitelné výbavě za skoro 2.5 mega...je skutečně použitelný pouze jako hotelový nebo letištní "šatl" (a uznávám, že autor to naznačil) A při plné obsazenosti bude problém se vejít do váhy. "Prosím nastupujte bez zavazadel! Musíme se vejít do 3.5 tuny." Kristepane.
Možná si ho objedná i pár státních institucí - v rámci vytírání očí a dostihů v korektnosti, kde peníze (těch druhých) nejsou problém. Neefektivnost a finanční nesmyslnost by se mohla hodit třeba při vožení zbytečnejch ouřadů na zbytečný školení. Partička z pražskýho magorátu už se možná oblizuje. Ekofašistické prasátko Bursík má naléhavou erekci.