Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Proace Verso Shuttle 2.0 D-4D – Když s sebou potřebujete sbalit půlku bytu

Toyota svoji větší dodávku nabízí i v kombinaci pětimístné kabiny s delší karoserií. To pak dostanete auto, do něhož zvládnete zabalit opravdu cokoliv.
Zpět na článek
14. 11. 2020 19:38
16. 11. 2020 09:41
5. 3. 2021 14:28
5. 3. 2021 16:10
14. 11. 2020 21:04
15. 11. 2020 13:03
15. 11. 2020 17:36
16. 11. 2020 00:28
14. 11. 2020 18:12
Ja bych vam dal
Tahat sebou pulku bytu a pak to poslat rozjančený, po deseti hodinách vydojenej do lampy před barákem na cestě z Chorvatska. Dyt jsi jak kamioňák woe. Pěkně daně čtvrt mega aby sis toho vážil 😁
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
14. 11. 2020 19:15
Dobrý příklad
Jen té dodávce chybí čtyřkolka... a proč se ten motor, manuální převodovka a ruční brzda nemontuje do ostatních aut? Třeba RAVce 4 by taková motorizace velice slušela! (samozřejmě včetně té převodovky a ruční brzdy!)
Rozbalit vlákno
7
14. 11. 2020 19:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
14. 11. 2020 20:47
Re: Dobrý příklad
Nekdy zasnu kam az dosahuje moc soudruhu z Bruselu. Opravdu az do Japonska, do USA a do Ciny?
15. 11. 2020 09:53
Re: Dobrý příklad
Nepřímo ano. Například v omezeních co z jejich produkce se může Evropě efektivně prodávat.
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2020 20:02
Re: Dobrý příklad
mne by sa tu pacilo v triede MPV nieco taketo ako tato 4kolkova krabica https://www.youtube.com/watch?… ... mas to aj pre rodinu a podnikanie ale ked treba vyjdes aj v zime na chalupu... a zaroven je to aj rozmerovo nadalej ako normalne bezne auto .... ale tak u nas obecne MPV uz netiahnu bez ohladu na typ pohonu ci velkost kasne... skoda.. pritom kedysi sme tu v eu aj delicu 4x4 mali a aj kopec inych zaujimavach MPV a to prave aj tych v 4kolke ... vid napriklad toyota previa 4x4 alebo toyota hiace 4x4 ... ale asi uz tazko tu chciet 4kolkove MPV ked mi v eu uz preferujeme aj SUV skor v dvojkolke... uplne sme si to sami potentovali ... takze nakoniec dobre nam tak .. tie najlepsie kusky uz vlastne aj tak davno u nas nie su a to nielen co sa tyka segmentu MPV ale v podstate aj tych vsetkych dalsich... od kupatok az po limuziny
14. 11. 2020 20:20
Re: Dobrý příklad
Traveller ale být ve čtyřkolce muze
15. 11. 2020 09:54
Re: Dobrý příklad
Ano ale dost obtížně
Avatar - Emel
16. 11. 2020 11:27
Re: Dobrý příklad
Subaru Libero rulez!
14. 11. 2020 19:38
Family
Verze v kratší verzi s automatem je fajn.jen je u Toyoty o dost dražší jak Peugeot nebo Citroen, při stejné výbavě.Jinak tady nebylo uvedeno, jestli tahle testována verze má sedačky na kolejnicích? Spíše ale ne, díky polo dodávkové verzi.Co jsem četl tak family verze/Traveller se řídí , včetně posedu, skoro jako osobní vůz.Na rozdíl třeba od Fordu Custom.
Rozbalit vlákno
3
16. 11. 2020 09:41
Re: Family
SEDADLA...
Ta verze zde ma zadni sedacky bez koleji... nelze je posouvat dopredu/dozadu, ale lze je u nich sklopit operadlo na placato a pak celou lavici lze preklopit smerem dopredu (zustane stat na prednich nozkach) a nasledne lze lavice vyjmout ven nebo nechat preklopenou.

Verze auta s kolejnicema (family/vip) umoznuje posun sedadel dopredu/dozadu, lze tam take sklopit operadlo naplacato, ale pak uz nelze celou lavici/sedadlo preklopit dopredu. Lze pouze celou vyjmout.

Co se tyce prostoru na nohy v zadni rade zde uvadene verze, tak pri nastaveni prednich sedadel pro postavu cca 185 cm mate v zadni rade stale relativne dost mista na nohy, ale uz nezbyva misto na protazeni se dalsi osoby kolem vas na prostredni sedadlo (to je vhodne, kdyz tam mate napr. deti v sedackach a chteji pomoci s pasem).
V pripade, ze by nekdo chtel v teto shuttle variante vice mista na nohy ve druhe rade, lze to resit a sedadla se daji take posunout smerem vzad. Bezpecnostni pasy jsou dostatecne vzadu ve sloupkach auta. K posunu je treba posunout podlahove konzoly sedadel smerem vzad.

RIZENI...
Ano, jizda s tim autem je hodne podobna jizde v SUV. Ale i tak (kdyz presedlate z SUV nebo maleho auta) prvich par jizd budete mit pocit, ze jedete s autobusem. Posed je docela vysoko. Ovsem cele auto ma teziste ulozeno velmi nizko nad zemi. Pod kapotou je cca 30-40 cm vzduchoprazdna a az pak je motor, prevodovka a vse je pod podlahou auta, ktera je rovna v cele plose kabiny. Jizdne je to prijemne, tocit volantem musite trosku vic, ale neni to neprijemne. Pri dobrem serizeni sedadla ridice, volantu a ostatniho se s tim zzijete velmi rychle.

Ale mam k tomu i vytky... 1.Horsi proti osobakum je docela masivni A sloupek, ktery brani vyhledu pri zataceni smerem vlevo. Je treba se obcas nahnout dopredu pro lepsi vyhled.

2. je pak absence loketnich operek u obou prednich dveri. Ve stredni casti auta jsou operky integrovane na sedalech, lze je polohovat a pohybuji se se sedadlem, u dveri ale nic neni, tzn, clovek zvykly si oprit lokty ma problem. Obcas se chytnu, ze v tom sedim diky tomu trosku zesikma. Operky je dobre si nejak "dobastlit". Kdyz se k tomu nekdo dostanu, treba nekam dam navod.
5. 3. 2021 14:28
Re: Family
Zaujal me ten vas popis, protoze je v nem vse, co jsem se chtel zeptat. Jedne veci ale nerozumim. Konkretne teto casti: "V pripade, ze by nekdo chtel v teto shuttle variante vice mista na nohy ve druhe rade, lze to resit a sedadla se daji take posunout smerem vzad. Bezpecnostni pasy jsou dostatecne vzadu ve sloupkach auta. K posunu je treba posunout podlahove konzoly sedadel smerem vzad. "
Jak mam chapat posledni vetu? Nejsou ty sedadla pevne na miste? Resp. je potreba rozebrat ty uchyty v podlaze a nejak je zbastlit?
5. 3. 2021 16:10
Re: Family
Postupy jsou 2.

Prvni je, ze do orifinalnich uchytu v podlaze se bez uprav auta zakotvi dodatecne mezikolejnice a do nich teprve originalnim zpusobem sedadla bez jakekoli upravy. Posun prostredni rady je cca 7 cm vzad, zadni pak cca 12 cm. Na nohy pribude 7 cm ve druhe, respektive 5 cm mista ve treti rade. Kufr se zkrati o 12 cm. Protoze vlozene mezikolejnice jsou nad urovni originalni podlahy, je vhodne, pokud chce mit uzivatel rovnou podlahu po vyjmuti sedadel, celou podlahu vyrovnat (zvednout) o cca 5 cm vhodnym materialem a zakryt treba kobercem. Mezikolejnice lze vyrobit z originalni koupenych nekde v bazaru nebo si je vyrobit dle rozmeru tech, co jsou v aute. Kotveni na podlahu se provadi pomoci U sroubovanych pevnostnich svorek.

Druhy pak ten, ze vymontujete z auta originalni kotvici kolejnice (jsou prisroubovane skrz celou podlahu pevnostnimi srouby az do podvozku auta. Auto ma na podvozku v pravidelnych rozestupech pripravene otvory a navarene matice pro montaz kolejnic (i Verso ma pripravu na montaz VIP posuvnych kolejnic), upravite si patricne polstrovani podlahy patricnym vyrezem vzad dle libosti a posunete originalni kolejnice vzad a znovu je prisroubujete do orginalnich otvoru v podvozku auta. V teto variante vam nebude nic vystupovat nad uroven originalni podlahy. Jen vam vznikne otvor pred kolejnicema, ktery opet zaplnite vhodnym materialem.
14. 11. 2020 21:04
Pseudo Toyota
Toto auto jako Peugeot Traveller je super auto, ale jako Toyota je to hodne pod urovni znacky. Toyota ma byt Toyota a ne klon PSA. Dost me zklamali. Ale od te doby co vyrabeji auta ve Francii a UK, tak se zaradili do uboheho prumeru. Kde jsou ty skvele vozy z 80 a 90 let ?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - wakantanka
14. 11. 2020 23:01
Re: Pseudo Toyota
Tak tie skvelé autá buď medzičasom zhrdzaveli, alebo žijú druhý život niekde v Afrike :)
15. 11. 2020 09:27
Re: Pseudo Toyota
Nevim proc ma Toyota takto nastaven cenik, ale kazdy kdo prijde do prodejny dostane automaticky 25-30% slevu! Cili jsi pak na urovni Peugeot/Citroen/Opel.
Jinak auticko skvele, automat super, pohodlne v ramci kategore, tichy diesel.
Vubec by mi nevadilo jet s tim deset hodin. To ze se to neda, pisou lide, co s tim nikdy nejeli. To je porad na diskuzich nejaky mytus, ze tohle jsou "rozvlklane" dodavky. Neni to tak, dneska je to uplne jinde.
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2020 09:40
Re: Pseudo Toyota
No konečně to někdo napsal reálně, s tím autem se parádně hlavně cestuje na dálky. Ten prostor dělá cestování příjemnější než měkčený plast na palubce.
15. 11. 2020 09:53
Re: Pseudo Toyota
Tak ja si ho zkousel, protoze to bude asi muj dalsi vuz (jedno jestli Peugeot, Toyota ci Opel). Pockam na facelift :).
Prekvapil me tichy motor (ten diesel po zahrati jsem temer neslysel), automat super (chvali ho i testeri). Nejel jsem s novym Multivanem 6.1, ale ten pry se dost zlepsil co se tyce komfortu, ale ta cena je uz nekde jinde.
Mimochodem ten Aisin automat uz pomalu konci, PSA bude pouzivat jine.
A jeste jeden postreh, meril jsem kufr v te prostredni verzi a je uplne stejny jako Riffter v long verzi (prodejce se divil sam :)). Pritom se s tim Riffterem jelo zase o kus lepe.

Jeste jsem zvedavy na novy Renaul Trafic, co prijde na jare.
Avatar - speedfred
15. 11. 2020 10:35
Re: Pseudo Toyota
Proace mám v najvyššej výbave (vrátane “masáže” a nezávislého kúrenia) ale ešte so 6st automatom. Spotreba je cca 8,5-9l (diaľnice) , auto tiché a vcelku pohodlné. Rozhodla záruka a cenofka bola cca 1M s DPH.
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2020 11:34
Re: Pseudo Toyota
A fachčí ti hlasové povely?
Avatar - speedfred
15. 11. 2020 23:37
Re: Pseudo Toyota
Vždy to skúsim ako to fachá u áut ale absolútne to nepoužívam. V žiadnom aute.
takže neporadím, cez týždeň to ale môžem skúsiť.
Avatar - KANKUNEN
16. 11. 2020 11:08
Re: Pseudo Toyota
Mi to jede , ale dokud nebude české android auto, tak to bude vždy provizorní.
16. 11. 2020 18:49
Re: Pseudo Toyota
Pozor na to... bo Toyota Android Auto v tomdle modelu az do letosniho roku nemela k dispozici (Peugeot a Citron ano, ale Tojka ne) a ani nenabizi dodatecne zprovozneni. Nemela na to licence. Viz jejich ofiko web, kde se o tom pise.

No a MirrorLink letos odpiskal Samsung. Skoncila jeho podpora. A to i na starych telefonech. Sluzba bude s novym uzivatelskym profilem nebo aktualizaci zakazana na vsech jejich telefonech. Vice rekne google.

Takze v techto Tojkach do 2020 si externi navigaci na interni obrazovku radia nepripojite.
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2020 11:33
Re: Pseudo Toyota
Aby FL nepřinesl zlo. Čínskou převodovku a k tomu 100kilo baterek. A čekáš na auto rok. A Trafic má teprve po fcl a určitě to bude spíše dodávka než osobák.
15. 11. 2020 13:03
Re: Pseudo Toyota
tak to je, první jde člověk do toyoty, tam dostane 30 % slevu, necha si to vytisknout a jde s tím k citroenu, tam slevu ještě podrazí a vybavené..
Pro případné kupce dopuručuju kombinaci a 8st. aisin 130 kw. Kombinace která funguje a na kterou se o 50 % dražsí multivan múže jen koukat žárlivě a z dálky...
15. 11. 2020 17:36
Re: Pseudo Toyota
Ta kombinace 2.0hdi s 8at je parádní, taky na to mířím, neboť se nám rozrostla rodina.dlasi skvělá vychytávka jsou ty sedačky na kolejnicích a snadna manipulace s nimi.jen škoda pár věcí, jako málo odkládacích prostor, kupř na pití, mobil nebo ty loketní opěrky jsou dost odbyte.Rad bych bral hybrid, ale kdo ví kdy bude.jinak ten FL asi je taky plankvan až na bůhví kdy, ne? Trošku porovnávání s Vitem, které vyjde prakticky na stejnou.jen asi ta kultivovanost 2.0hdi bude lepší, alespoň podle testu.
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2020 18:55
Re: Pseudo Toyota
Ty řeči o odkládacích prostorách jsou jen opisované kecy z jiných testů. Plech dáš na palubku, do dveří petku 2 litry a mobil má parádní místo před šaltrpákou, je skloněná, ale chybí tam gumová podložka. Chybí místo na povinnou výbavu, to je problém,když je pod sedadlem subwoofer.
16. 11. 2020 00:28
Re: Pseudo Toyota
Jasně, ale nemůžu si dát kafe někam k voliči AT.tam nic není.olech si dáš sice na pakubkvku, ale se tam vejde tak max 0,33 a navíc na to může pořád svítit sluníčko.a pětka sice do dveří, ale když zavres dveře, tak se odtamtud cokoliv dost blbe loví. To si, myslím, mohli vyřešit lépe. S Vitem někdo zkušenosti nemáte?
16. 11. 2020 10:02
Re: Pseudo Toyota
bohuzel toto mohu potvrdit... odkladaci mista na napoje jsou tezce spatne....

1. v palubce je integrovany kelimek docela melky, auto je vysoke, naklony pri poryvu vetru a ceskych cestach, se take konaji... tzn. vylite kafe do palubky se stat muze celkem snadno.
2. uprostred u saltrpaky neni drzak zadny
3. prostredni rada sedadel nema drzaky zadne
4. treti rada ma na kazde strane opet 2 melke integrovane kelimky u oken.


Co se tyce prostoru na velke lahve a dalsi "bordel" ve dverich, tak tam to je dobre, kapsy v prednich dverich i zadnich posuvnych dverich jsou obrovske. Ale vzhledem k tomu, ze sedite relativne vysoko, tak se k nim musite hodne ohnout aby jste neco vylovili. Za jizdy pro ridice to je nebezpecne.

Spodni schranka pred spolujezdcem je sice hluboka, ale uzka a na vysku ma v zadni casti jen cca 4 cm. Takze nic moc.
Horni schranka uz je lepsi. Ovsem cybi ji plynova vzpera dvirek. Ty maji pouze mechanickou aretaci v horni poloze. Pokud ji nepouzijete, ddirka vam hned spadnou.
Schranka na palubce je ok.

Ovsem pozor... Shuttle verze nema na schrankach na palubce a na spodni spolujezdce dvirka. Ty maji az family/vip.

Pro druhou radu sedadel zvazuji dodatecnou montaz drzaku napoju na B sloupky nekam k podlaze. Prostor i na velkou lahev v drzaku tam je. Ovsem je treba to "dobastlit si sam".


Posradam ale schranku nekde v kufru. Na ulozeni napr. demonovatelne koule, na gumycuky, na nejakej hadr atd... prostor na schranku tam je luxusni za oblozenim na leve strane kufru auta (na prave je v tom miste agregat a rozvody topeni do stropu) - je tam cca 15-20 cm vzduchova mezera mezi plechy auta a plastem v kufru, na sirku ma prostora cca 30 cm, na vysku taky tak... bohuzel v tovarne se na tomto setrilo... takze kdo potrebuje, lze to v tom miste dobastlit.
16. 11. 2020 11:23
Re: Pseudo Toyota
Diky. No to jsou presne ty detaily. Ktere na prvni pohled nemuseji byt videt.

Mimochodem mam Alhambru MY16, a ty zminene detaily jsou prave poresene. Schranky jsou ok, drzak napoju dole u radicky, horni viko na schrance drzi samo, velka petka ve dverich akorat (ani se nehne), tazne se schovava elektricky...
Porad je asi videt, ze pokud ma nekdo "jenom" velkou rodinu, tak tyhle velka MPV jsou prost super.
16. 11. 2020 12:45
Re: Pseudo Toyota
tazne na tudle tojku/space/travel jsou ruzne.. ja jsem potreboval extra silne (mam zvysenou unosnost zadni napravy & vyssi moznou hmotnost vleku) a zaroven bez snizeni sv. vysky, tak je rucne sundavaci.

To jen na doplneni.