Já žil v domnění, že více náprav = lepší rozložení zátěže na komunikaci = delší životnost silnic = menší ekologická i ekonomická zátěž. A světe div se, ono to platí jen u EURO6+??? Logika ministerstva je opravdu dechberoucí :no:
Kdo jiny by to mel zaplatit nez ten, kdo si temi kamiony nechava vozit zbozi? Nechces to platit, nakupuj lokalni vyrobky... akorat se budes muset obejit bez mobilu, televize atd..
Obracene by to zase bylo nefer vuci tem, co si kamionama nic moc vozit nenechavaji, ale nechavat si v obci nicit silnice a cuchat ty smrady museji.
Nejde o žádnou ekologii, ale pouze a vyždímání peněz z dopra
Současně dochází ke změně emisních kategorií, kdy z emisních kategorií EURO 0–II; EURO III a IV; EURO V; EEV, EURO VI a vyšší se přechází na emisní kategorie EURO 0–IV; EURO V, EEV; EURO VI; emise lepší než EURO VI, a to z důvodu podrobnějšího rozlišení největší skupiny vozidel, resp. vozidel s největším podílem na dopravních výkonech. Celkové sazby mýtného pro vozidla v emisní kategorii EURO 0–IV budou nižší v porovnání se stávajícími sazbami mýtného. Důvodem je to, že u vozidel s horšími emisními třídami EURO bylo jejich zpoplatnění vyšší než by mělo být.
Zvýšenie poplatkov alebo zavedenie nových ešte nikdy nič nevyriešilo, a ekológiu alebo hluk už vôbec nie. Akurát to kopec ľudí naserie a vyženie im z vreciek peniaze, ktoré zase pristanú v iných vreckách.
Na hlavu je celý systém, ktorý sa systémom ani nedá nazvať, je to proste chaos a bordel. Jeden dopravca posiela kamióny servítkov z Poľska do Talianska, druhý z Talianska do Turecka a tretí z Turecka do Poľska. A je to vraj vporiadku, lebo to všetko sa zaplatí. A nikoho nekašle, že vozíme obrovské množstvá tovaru po štipkách v tisícoch a tisícoch kamiónov krížom-krážom po svete úplne zbytočne. Však peniaze tečú, že...
Od doby, co dostavěli jihozápadní část pražského okruhu nemůžu spát s otevřeným oknem, hluk z této dálnice je značný (a to jí mám cca 2km od oken). Protihlukové valy nebo něco podobného bych proto opravdu uvítal. Ovšem na ždímání peněz věřím, na investici těchto peněz určitě ne. To je jako s ekodaní za stará auta - kam ty desítky miliard šly? Do ekologie spojené s likvidací starých aut? Prdlajs! Do záplat důchodového fondu, který se mezitím prožral jinde.
Je to nesmysl a kdyby radši řešili fakt důležité věci jako je překládání kamionů a dodávek, nebo nedodržování povinných pauz u dodávek. Jak tu píše kolega, tak tohle zaplatí všichni řidiči, protože se masivně zvednou ceny přeprav a zaplatí to ve finále koncový zákazník. Fakt je mi z toho špatně. Hlavně, že to, že řidiči jezdí 14 hodin denně, nikdo pořádně neřeší. Ještě se tím chlubí sami řidiči na internetu. Dělal jsem řidiče na osmipaletě dva roky a šel jsem z toho pryč. Nebýt CBD od firmy Cibdol z https://www.cibdol.cz/cbd-olej, které mi rovnalo spánkový režim přes dny pauz, tak už jsem buď bez papírů nebo ještě hůř. Ale to se samozřejmě neřeší...
No pokud vím, tak peníze z ekodaně šly na dotace na výměnu starých kotlů. Což taky považuju za pěknou blbost. Spotřební daně z paliv taky nešly do budování infrastruktury apod.
Vzhledem k výši rozpočtu má celu dobu co je majitel ANO vicepremiérem a má současně ministerstvo financí i dopravy = ma jit na dalnice 2 snad i 3 násobek peněz
PŘEDSTAV SI = že za ty roky vzniklo 2-3 násobek km dálnic
V reálu vzniká tak málo = že už za Ťoka vymysleli kravinu kravin = aby to až tak neřvalo započítávají do New km dálnic = i opravené km D1
To že až s několikaletým zpožděním oprava D1 slavnostně skončí = tak PAK bude dal pokračovat, aby se to stihlo zrušili opravy mostů ty se budou opravovat až potom = to víš to si tu tuhle sám psal
No a KDO by to asi měl zaplatit? JAK by sis to studente ekonomie představoval?
Díky našemu socialistickému zaostání až 80% ceny dopravních stav zaplatila EU = ale jinak obecně si to prostě platíme = my občané státu = kdo asi jiný? :-)