Na tomto prototypu mě to moc neoslovilo. Takové jak když nevědí co chtějí postavit. Předek se mi moc nelíbí, ač je relativně usedlý a to preferuji více, než přehnanou divočinu, ale takový pro mne "neoslovující" nemastný neslaný bez nápadu. Zadek se mi naopak hodně líbí, oproti tomu děsu co měli, to je velký pokrok a tam se mi trefili do vkusu, nicméně se nemohu zbavit dojmu, že jsem ten zased už někde viděl, tak trochu A3 sedan. Uvidíme co ukáže oficiální model.
Tak za mňa vcelku dobré, nič ma tam vizuálne neruší (ako pri súčasnom HB), vcelku vydarený kompaktný sedan. Aj keď dosť pomáha výrazná oranžová a veľké disky.
Čo mi však vadí je fakt, že hoci je to sedan, nemá to klasickú trojpriestorovú karosériu, ale to má splývavý zadok ako liftback. Ak to teda rezignuje na hlavnú prednosť sedanov, tak už to mohli rovno spraviť ako liftback a dať piate dvere. takto to vyzerá ako lift, ale je nepraktické ako sedan, teda v štýle "síce je krátky, ale zato tenký". :-[] Nevyužitý potenciál.
Po "vesmírnych"dizajnoch je to ale trochu nuda, nie? Pripomína mi to klasickú strednú triedu, dĺžkou ju asi bude atakovať. Predný previs sa mi zdá byť príliš dlhý. Z pohľadu dizajnu pre mňa krok dozadu.
Apropo, prečo predná kapota nesiaha až k svetlám, to je nejaká nová móda, začínať ju o 20 čísiel ďalej? Vyzerá to trochu divne.
Tak ak toto je "nuda" a súčasný Civic hatch je "zaujímavý", tak všetkými desiatimi beriem tú nudu. ;-)
Ak by nebol Civic taký "originálny", možno ho už (v podobe type R) mám v garáži.
Mňa najviac oslovila 8.generácia, potom to už bolo vždy slabšie, a najnovšia generácia v tom pokračuje (smerom k absolútnej nude, ktorá sa medzi ostatnými autami na ceste úplne stratí). Keby si mi auto z obrázkov ukázal bez loga, nevedel by som, že ide o Hondu a dalo by sa tam nalepiť vpodstate akékoľvek logo, vrátane Taty alebo Protona...
Tříprostorová karoserie nemá takovou aerodynamiku, jako auto se splývavou zádí.
Tady si můžeš stáhnout pěkné pdf k předchozí generaci a porovnání s devátou... Pak pochopíš. ;-)
https://www.hondarandd.jp/point.php?pid=1226&lang=en
PS Já bych asi raději vlastnil liftback, než sedan. Ale sedan je zřejmě pro konzervativnější zákazníky. A hlavně sedan má z principu vyšší tuhost karoserie. :yes:
Mne nepride, ze ten zadok je taky liftbackovy, bal som sa ze to bude viac. Nastastie s tou hmotou za strechou pracovali velmi atleticky. Myslim, ze nemali moc na vyber, ak nebude lift ako doteraz, chceli vyhoviet vsetkym.
jasne, ze pos-ere, ked jazz stoji od 20000, civic s "netrojvalcom" tipujem tak od 25000, tak ale vracia sa im to, s nadsázkou o chvilu uz aj masserati preda viac ako honda v EU...
Tam zapomněli udělat kopuli v předním skle :D bo jak tam sedne individum co potřebuje vidět přes přední hranu kapoty,tak tu hlavu nemá kam dát :D Ten předek je dlouhý jakoby tam měl být řadový 8 hrnek :D
Honda je zjavne ďalšia značka, ktorá sa vybrala cestou minimalistického dizajnu s čistými líniami. Keď to funguje pri nemeckých autách, prečo to tiež neskúsiť a nezbaviť sa všelijakého vlnobitia. Áno, trochu to stráca identitu, ale za mňa je nový Civic dizajnovo podarený. Tak trochu mi tento sedan pripomína trojkové BMW a interiérom skôr Mazdu. Keď k tomu pridáme skvelý podvozok, 1,5-litrové turbo a snáď kvalitné spracovanie, je tu myslím závan japonských 90. rokov, kedy sa nesnažili vyzerať prapodivne.
S Civicom súhlasím. Ale neviem, či aktuálne bavoráky môžeš označiť za "čisté s minimalistickým dizajnom", za mňa je naopak v poslednej dobe skôr prekombinovaný, viď predok novej 3er.
A ani o Honde sa všeobecne určite nedá povedať, že sa vybrala cestou minimalistického dizajnu.
Ide asi aj o malu zmenu cielovej skupiny. Civic generacie 8/9/10 bol dost "nekonformne" auto, s vyzyvavym (obcas az so sokujucim) dizajnom. Ale zda sa podla tohto konceptu, ze Civic ma svoje "blaznive leta" za sebou, a teraz chce oslovovat aj konzervativnejsich zakaznikov...
Civic je zvláštní v tom, že hokupujou dvě odlšné cílové skupiny.
Kšiltovkáři snící svůj marný tuningový sen a neopak staří páprdové.
To jste si nikdo nevšiml?
Civic dělá na cestě buď pomalou nebezpečnou šikanu...nebo rádoby rychlou nebezpečnou šikanu.
Civic kupuji VSECHNY vekove kategorie, tak jako Golf.
Je to mainstream, napr. v USA, Indii, Turecku atd.
Jen posledni 3 generace byly extravagantnejsi.
Ne jako Golf. Toho se prodá násobně víc. Mluvím o trhu a kupcích u nás.
Samozřejmě jnde je to běžnější auto. Ale turecký řidiče moc nesleduju:)
A tebe právě kvůli tý extravagantnosti nepřekvapujou ty páprdi v placaticích? Fakt sis jich nevšiml? Je to divný, kolik jich je! Většinou základní model, bílá nebo stříbrná a pilot, co jede na vlastní funus.
Kdybys viděl design některých mých aut, věděl bys, jak strašně se v tom prvním odstavci pleteš.
O to víc, kdybysznal můj život.
Tvá snaha o napadání a ponižování je ..... :-!
A Civic se mi nelíbí. Hotovo.
Nelíbí se mi a tak ho nemám. Tobě se líbí a ...taky ho nemáš :-!
V pohodě.
Prostě mi to auto připadá dost extravagantní (což mi nevadí, naopak - ale mě konkrétně tohle nesedlo) a překvapuje mě, kolik dědulů v něm vidím. Nečekal bych to.
Ale vlastně je to v pohodě.
Dôchodca si dnes kúpi skôr HR-V, do Civicu si musí ľahnúť, ale je fakt, že aj desiata generácia má pri sedane taký nádych starých dobrých čias Accordov.
Tak tohle je spiš zklamani. U součastneho nemam vyhrad k bočnimu profilu a zadni časti jen předek mi uplně neseděl, předevšim tvarovani narazniku. Tohle je jako celek takove nějake suche a misty i nelibive. No uvidi se co final a vic mě zajima karosařska verze HB. A interierem taky takove nijake, ale pokud zustane zachovana ergonomie ovladani v podobě fyzickych tlačitek tak, alespoň že tak.
A skvěla zprava by byla, kdyby manual byl samozřejmosti.
Hatch bude určite, ono je skôr otázkou, či u nás bude v ponuke tento sedan. Kolovali nejaké info, že sa im to sem už neoplatí voziť, keď v Turecku končí výroba.
Predaje im celkom ťahajú tie dve SUV, ktoré na rozdiel od Mitsu nevznikli 100 rokov p.n.l., a HR-V už má novú generáciu za rohom. Ja skôr nerozumiem, ako tu ešte môže existovať Subaru.
K podivu je, že tých Subaru stretávam dosť. Neviem, ako je na to reálne s predajmi, obchodné zastúpenie na Slovensku teda nič moc, úroveň lokálnych predajcov, ktorí to celé realizujú.
tak tu mame ( po sucasnej garaztuning generacii ) konecne opat pekny elegantny civic .. za mna parada... krasne linie .... sice je to zatial len prototyp ale uprimne.. tu uz nie je moc co menit a ani pokaslat... takze super... v takejto podobe sa mi to auto skutocne paci... v nejakej tmavej a na klasickych kolach to bude krasavec .... :yes:
suhlas... konecne pekny civic... aj ked mne sa nakoniec aj tie este predosle ufo civicy pacili ( snad len okrem toho kombika s megaprevisom ktory vyzeral ako zehlicka alebo nacicany kliest ) ... no ale ta sucasna generacia je fakt preplacana a akoby tak nejak nevkusne stuningovana a tak som rad ze tento novy civic ma uz krasne elegantne linie ... je to razom uplne iny level vyzarovania aj elegancie aj noblesy... pride mi zrazu az krystalovo cisty.. ale po tom predoslom balaste ta jeho ocista uz bola v podstate aj nutna :yes:
To by tu ešte len potom boli hádky... Ale popravde, koho by trápili palce? Diskutéri si tu navzájom nadávajú a nazývajú sa hovadami, a všetci sa tvárime, že je to vpohode. To by ma trápilo skôr ako nejaké palce, ktoré beztak mnohí dávajú podľa nicku a nie podľa obsahu príspevku.
Nie je. Je to aj vyjadrenie sympatií či nesympatií a ako také nemajú palce žiadny praktický zmysel ani váhu. Mne je fuk, kto a prečo mi palce dole dáva. Pokojne by som ich zrušil. Kto má niečo k môjmu príspevku, môže napísať. Ak sa neunúva, nemá ma to prečo trápiť.
Ja v tom až takovou nudu sice nevidim, ale přijde mi to jako celek takove neopracovane/ nedodělane a pak ty obři zadni lampy, no žadna hitparada. 10G vypada paradně přidrzle, emotivně u sedanu namam snad ani co namitnout, prostě žadna lacina nuda ala golf. Ale je to sedan a navic prototyp tak snad finalni a navic přidrzlejši HB bude opět stat za to.
Už majú nový infotainment (napr v Jazze), len mapy majú hnusnú starú grafiku. Ale načo by to riešili, keď už aj tak to všetci riešia cez Android Auto alebo Apple Car Play. Úplne zbytočné si dnes pri japoncoch priplácať za navigáciu.
Japonci to majú ťažké. Dizajn je guláš ázijského, amerického a európskeho vkusu, naviac z japonského pohľadu, ktorý ten americký a európsky vkus proste nechápe, len sa snaží ten svoj trochu prispôsobiť...
Nemal, a v tom problém možno ani nie je. Problém je v tom, že japonci nie sú schopní sa európskemu vkusu prispôsobiť. Asi by mali najať nejakého Taliana, aby pre nich robil dizajn modelov pre Európu.
Jenže ten "japonský design" zjevně skvěle funguje ve zbytku světa. Proč se tedy trápit něčím pro Evropu, když ostatní s japonským designem nemají problém? To je to, co jsem měl na mysli? Evropa je nezajímavá.
Přesně tak, funguje jim to až pekelně dobře. A čím víc budou evropské značky drtit zločinci z EU, tím silnější bude mít Hyundai/Kia v Evropě silnější pozici! ;-\
Jo? A jak? Hyundai a Kia nebudou muset dodržovat evropské předpisy a normy? Už teď jejich nové modely cenově dorůstají nebo přerůstají Evropu, takže o nějaké "silnější pozici" si opravdu můžeš nechat zdát.
Jak? Prodávají poměrně dost hybridů a zkratowozů, a spoustu aut udají i mimo Evropu, takže pak si mohou dovolit vyvinout a prodávat třeba skvělý i20 N a i30 N. ;-)
A co evropským automobilkám brání udělat to samé? Pravidla platí pro všechny stejně, takže se mohou zařídit úplně stejným způsobem, že? Jo, že se na to vykašlaly? Za to fakt nemůže EU.
Slušnej nepochop, oni o voze a ty o koze.
Ale je fakt, že jim ta lacinost, ktera je jak od taliana, odražejici se i v cenicich vychazi a na to evropan i slyši. http://preview2.netcarshow.com/…2019-1600-24.jpg
Presne ako som predpokladal je to taký väčší facelift ale voči minulej generácii je to miernejšie tu sa mi hlavne nepáči tretie bočné okienko a obrovské zadné svetlá.Je to znova taká placka takže opäť bude hlavne nad hlavou málo miesta.Naopak čo sa mi celkom páči je prístrojovka.Techniku má Honda dobrú motor 1.5t, podvozok ,riadenie, radenie OK ale samozrejme všetko závisí od ceny a tam si myslím že s 1.5 t tá cena bude napálená takže ako doteraz nevidím v tom až taký predajný úspech.To auto mi pripadá že je robené skôr pre Americký trh.
Zadok cista kopia, bocny profil zvyseny nad hlavou zadnych asazierov kvoli hrubej plechovej streche vs 1cm sklo v Tesle a interier tiez ide smerom k M3.
...nový Civic sedan není ošklivý. Alespoň ne ve výrazné barvě a velkými, byť černými koly. jen mám obavu, že až tam přijdou sériové 17", zapadnou pod velkou karoserii (asi nebudu daleko od pravdy, když tipnu 4,7-4,8m), přijde vystřízlivění.
Předek i přes profilaci vypadá trochu otupěle a nevýrazně. Boční linie je v zásadě klasická, nevím co ten černý doplněk za zadním bočním oknem a zadek je bez připomínek. Nikterak originální, ale řekl bych, že bude naživo koukatelný.
Nejsem zase tak starý a přitom jsem evidentně s Hondou zamrzl na evropských Accordech od 93. Tohle je pro mě zatím ok, ale kvality designu Hondy u větších modelů z dřívějších let tam nevidím.
Vzpomínám si na diskusi pod článkem, když se představovala 10. generace Civiku. Převládala negativní kritika, že to snad tvořil tvůrce komixů a bude to auto pro puberťkáky. Celosvětově však 10. generace svými prodeji přesvědčila o opaku. Prodalo se jich mraky. 11G je teď "učesanější" a pod diskusemi se zase plní texty o tom, jak je tato generace málo "expresivní".
Ano, je to auto, které ničím výrazným neprovokuje. Až na to, že působí poněkud sterilně. Jenže tak působí, ve srovnáním s hatchbackem, i současný sedan. Takže pevně věřím, že se konstruktéři při návrhu hatche trochu více odvázali.
Co mě však znepokojuje mnohem více, než design, je nabídka pohonných jednotek pro Evropu. Mám obavu, že tam to dopadne mnohem hůř, než by si člověk přál. S designem se dá "vyřádit" různými optipackety, ale jak tam bude "zdechlý" motor... No, nechme se překvaput.
Bože, len nech sa pri dizajnovaní hatchu (zase) neodväzujú a pridržia sa tohto triezveho dizajnu sedanu. Aj z toho sa pri type R dá spraviť výraznejšie auto, nemusí byť šialený už základ.
Trochu by mohli, tak snad to tak i dopadne. Nekupoval jsem Civic primárně proto, že dobře jezdí, ale i pro tu "provokativnost", kterou ze sebe svým exteriérem vyzařuje. Prostě se mi tenhle designový jazyk líbí. A budu se opakovat, celosvětově se Civiku, i přes expresivní design, stále daří.
Nemyslím si ale, že hatch bude nakonec výrazně odlišný od sedanu. No, uvidíme.
Nepídil jsem se detailně, kolik Honda vyrobí a prodá zvlášť sedanů a hatchbacků po celém světě, pouze si občas "proletím" světovou statistku. Pokud tvrdíš, že je HB je z hkediska prodejů okrajovou záležitostí, je to pro mě narovinu docela překvapení.
Pochopil bych to u kupé, se kterým se v nové generaci už nepočítá (tam byly prodeje opravdu "slabé").
Čtu to po sobě potřetí a nikde nevidím, že bych psal, že HB tvoří podstatnou/výraznější část prodejů z celé modelové řady?
O HB je stále obrovský zájem. Vysvětlím, z čeho tak usuzuji. Když bys teď zadal do výroby kdekoli v ČR HB 1.5T, budeš čekat půl roku, možná déle. Naprostá většina produkce ze Swindonu teď míří za oceán a dále. V příštím roce se počítá s dodáním pro Evropu s kvótou v řádu několika málo stovek kusů 1.5T. Tohle je info od našeho dealera, ne blábol z nějaké diskuse.
Pídit se po detailech ani nemusíš, tam kde Civic dělá ty světové prodeje především (a Evropa to opravdu není), je sedan (obecně) nepoměrně oblíbenější karosérií, než hb.
Že je primárním trhem pro Hondu USA a Asie, samořejmě vím. Z toho se dá logicky dovodit, jaká karosářská verze v těch zemích hraje prim. Ale stále mám za to, že HB není pro Hondu bezvýznamným segmentem. Pak by ho "zařízli", jako Coupé.
Proč by měla Honda zaříznout u Civicu hb? Jen proto, že se sedan celkově prodává výrazně více?
Civic je aktuálně jedno z nejprodávanějších aut na světě (podle názvu) vůbec (ještě nedávno byl myslím třetí), takže i když se hb prodává mnohem méně, než sedan, pořád je to dost na to, aby se vyplatil dělat dál, nehledě na to, že je na něm postavený vrchol - Type-R.
Máš odkaz na statistiku celosvětových prodejů HB/SDN? Nějak se mi nedaří dohledat a chtěl bych mít představu o těch marginálních prodejích HB, jaké procento to ve skutečnosti je. Díky.
K tomu designu sedan vs hb, viz i já 12:21.
Akorát bych si spíš přál, aby i u hb zůstali podobně umírnění, tak aby už normální hb nevypadal jako Type R a Type-R jako "kolotoč", viz poslední dvě g.
Je škoda balit tak dobrou techniku (v rámci fwd hh) do "pozérského" obalu.
Bez urážky, co si přeješ Ty, nebo já, je bezvýznamné. Ty si přeješ "konzervu", já bych uvítal trochu "expresivnější" vzhled. Vždy budou dva tábory, jeden by chtěl to, druhý ono.
Mě spíše mrzí, že Honda po Swindonu "zařízla" i fabriku v Turecku, takže vše opravdu nasvědčuje tomu, že se Civic SDN do Evropy v 11G "nepodívá". Ještě, že (snad) provokativní HB zůstává.
O.k., Tvůj subjektivni názor Ti samozřejmě neupírám, proč taky, nejsem cenzor.
Nicméně, ač to je plivnutí do oceánu, přál bych si, jakožto potenciální kupec/fanda značky (ne, jen bykupec), aby Civic 11G 5D nic neztratil na svém expresivním designu, jak tomu bylo v 10G.
Záleží co konkrétně máš z této g. na mysli, design hb v provedení Sport je ještě poměrně přijatelný, ale klasický Type-R už (za mě) ne. Přitom technika Type-R je zajímavá pro spoustu zájemců o fwd hh, ale k vůli designu si ji hodně zájemců nekoupí A v EU jich je rozhodně víc, než těch, kteří si ji naopak k vůli designu koupí. Můj názor a osobní zkušenost.
Tak ono je de facto jedno, v rámci designu karoserie, který výbavový stupeň HB vybereš (vyjma CTR), jsou si paradoxně hodně podobné. Sport se už do Evropy nedováží, takže pokud chce člověk 1.5T, musí objednat buďto SDN, nebo HB Sport plus a docela si připlatit. U HB 1.0T zůstaly všechny výbavové stupně stejné s tím rozdílem, že přibyla verze Sportline s optipaketem pro základní a téměř nejvyšší výbavový stupeň, ale to se teď zase bude měnit. Tím chci říct, že HB není jen Sport.
Design CTR je diskutabilní pro spoustu lidí, proto taky Honda přišla i s relativně umírněnější verzí, ale to bude limitka. Přiznám se, že pokud bych byl cílovka, volil bych právě tu.
Většina z nás kritizovala extrémní bodykit HB, málokdo si stěžoval na design sedanu. Ten mi vůbec nepřijde sterilní, je to prostě hezký japonský sedan.
Nechci se dohadovat, to přenechám jiným, ale stačilo se podívat na diskuse pod čtyřmi články a prevládající slova chvály tam nevidím. Časem se to ale zlepšovalo :-)
Se zbytkem příspěvku - souhlas, je to docela pohledný sedan, v šedi ostatní "konfekce".
...Honda konečně po stráášně dlouhé přestávce zase přináší opravdu pěkný a elegantní Civic s důstojným a nadčasovým designem! Že to ale trvalo! U Hondy konečně pochopili, že Civic se stylem vesnického tunera opravdu nejsou to pravé ořechové. Jen tak dál! :-):yes::yes::yes: Tak teď ještě jaké to v Evropě bude mít motorizace a za kolik se to tam bude prodávat.... ;-\ ;-\ ;-\ :-O
To psali v nějakem novodobem rudem pravu nebo maš ten blabol z vlastni hlavy ?
A jak vypada vysledek vesnickeho tunera tak na to stači potkat par kousku čtverkoveho golfa a rozhodně ne do toho vtahovat civic to muže jen nějake pako.