Tak v EV se odehraje velice divoká bitva, po které nemusí zůstat kámen na kameni. Momentálně je na vrcholu Mlask, ale já bych si být Tebou tak jistý nebyl.
Keby si sa radsej skusil zamysliet ako tu cenu dosiahnu. Nakupuju od dodavatelov drahsie baterie, kvoli economy of scale na ktoru sa VW odvolava u ICE aut maju pri EV drahsiu vyrobu, maju nulove zarobky z predaju emisnych kvot, naopak cakaju ich velke vydavky na pokuty a stale maju velke a nakladne problemy so SW a inymi vyrobnymi problemami, takze vyroba kazdeho Enyaqu je drahsia, ale cenu daju nizsiu.. uz doslo? :) Takze nerozhodne cena, ale skor vypocty VW do akej straty sa im oplati ist kvoli znizeniu emisii.
O tom ze Enyaq je iba na papieri a ze nema sancu parametrami konkurovat Modelu Y netreba ani pisat..
Co zvýšilo hodnotu Tesly? Vyšší prodeje. Čím je Musk dosáhl? Tím, že chrlil auta v bídné kvalitě. Hlavně rychle. Na zákazníka s.e.r.e pes. Nedivil bych se, kdyby brzy značku prodal a šel dál.
Svět už připravil na přechod z aut na ropu (jak i tebe učila paní či soudružka učitelka) tak holt je čas jí dál = přes 55 milionů km daleko. To by TI mohlo stačit ;-)
Tesla si ještě dává nějaké konkrétní cíle? Po tom fiasku s půl milionem vozů v roce 2018 (k čemuž se nakonec nepřiblížili ani z poloviny) a evidentním problém s milionem vozů, by jeem čekal že si na ta nesmyslná velkohubá prohlášení pozor :-)
Nikoliv. Akciový trh pochopitelně pracuje i s tím co je, a opakované neplnění byznysplánu samozřejmě zohledňuje. Takže můžou za 10let vyrábět co chtějí, investory kteří tam dali peníze na kratší období pochopitelně zajímá proč nejsou tam kde byl cíl teď ;-)
Ani ne s tím co je teď (letos navíc komplikace covid = všechny čísla jsou.. takže letošních půl milionu má "omluvenku") ALE s tím co očekává s budoucností = a očekává... viz odkaz = aktuálně tedy po tvém CO JE teď https://www.czechcrunch.cz/…dnotnejsi-firma/
Navíc Tesla není jen o autech = i s tím se počítá. Tedy NE mezi diskutéry ACZ tady má spoustu ... ale to jak malá automobilka ovlivnila nadnárodní giganty = to je zajímavý
Uvidíme jestli biliony co vrazil jejím směrem VW něco přinesou = teď prostě větší hodnotu VW nemá = a jeho prodeje Lamba a Bugatti sou taky zajímavý
Máš tam nějakou chybu, plán produkce zněl 500tis aut v roce 2018. Nakonec ani ne polovina. To je pochopitelněl významný problém, protože pohádky o budoucnosti můžou být ledasjaké, investory samozřejmě zajímá realita. A jestliže ta se opakovaně a dlouhobě neblíží plánu, tak se mu zcela logicky nebude blížit ani v roce 2030 - a to uvažujeme že v roce 2030 bude tesla vyrábět nějaká auta, což je dost nejistá věc, protože ekonomický smysl tesly je zcela jinde, výroba jako taková je totálně ztrátová, do dílčích plusů (tesla nikdy v zisku ještě nebyla) ji dostává především obchod s emisními povolenkami a nebo prodej etechnologií.
Pořád stejný problém, nedosažení cílů se samozřejmě nepřehlíží. Nemotej do toho jiné značky a nesnaž se to zakecat, opakované a dlouhodobé neplnění plánu produkce tesly je fakt který se děje, a jestli sis myslel že ne tak to sis opravdu myslel blbě ;-)
Á výborně kkotfórum, oblibený dezinformační web zabedněnejch vypatlanců, kde si pletou diferenciál s elektromotorem :D
“ Tesla s rozhodnutím nesouhlasí
Jak se ukázalo, Tesla samozřejmě bere zpět baterie, ale pravděpodobně chyběly některé administrativní požadavky. „Německá společnost Umweltbundesamt (UBA) vydala naší dceřiné společnosti v Německu upozornění a pokutu ve výši 12 milionů EUR z důvodu nedodržení platných zákonů týkajících se oznámení o působení na trhu a povinnosti zpětného odběru baterií s ukončenou životností. Týká se to především administrativních požadavků. Společnost Tesla nadále přijímá zpět baterie, a přestože nemůžeme předvídat výsledek této záležitosti, včetně konečné výše jakýchkoli pokut, vznesli jsme námitku a neočekáváme žádné významné nepříznivé dopady na naše podnikání.“”
Reálně naopak prodeje jsou brzdou - vůbec se nim nedaří dosahovat plánované produkce a to opakovaně, což je jednoznačně negativní vliv. Ale zas buďme fér - jakkolik je pravda že kvalita je stále bídná, lze mezi jednotlivými modely zaznamenat velké zlepšení, tam spíš je problém že tesla by se ráda řadila na us trhu mezi luxury výrobce, přičemž na evropské poměry nesáhá ani na mainstream, což vzhledem k ceně... je problém.
Neměl sem jako většina možnost posoudit aktuální verze Tesly https://elektrickevozy.cz/…ritelnou-kvalitu ale jestli je to pravda a je naopak na VRCHOLU žebříčku s Yarisem = tak se evropskej mainstream může leda tak..
To je vcelku patrné že jsi neměl možnost a jen teorerizuješ. Evropský mainstream se může v klidu posadit do první řady a pozorovat jak se yaris pere s teslou o to kdo se dostane alespoň na ten standart na který je evropský zákazník zvyklý. Pro klid duše - tesla 3 se pere s yarisem, malou nákupní taškou ;-) Vedle svého třídního segmentu (segment D) se v rámci EU nestaví ani po kotníky, což by nebyl problém sám o sobě (evropská měřítka jsou zkrátka náročná a z jiných kontinentů uspěje málokdo), problém je v tom že cenově se rovná premii, a tam je to deklas úplně brutální.
Celé je to prostě o tom, jestli se dřív Tesla naučí vyrábět auta (zatím jí to moc nejde) a nebo VW (a spol.) elektromobily (zatím jim to taky moc nejde). Aby to ale nakonec nebylo tak, že když se dva perou, Čína se směje. :-)
... kdyby nebyl tak blbej
Připomínám jeho debility s mega obříma baterkama pro Austrálii a nebo třeba debilní nápady tý kapsule pro ten fotbalovej tým někde ve Vietnamu nebo kde to uvízli tenkrát v tý zatopený jeskyni. Tohle všechno tříští jeho síly a zaměstnává si tím svoje inženýry, který by jinak mohli trávit čas daleko důležitějšíma věcma. Když pak nad jeho krávovinama někdo ohrnuje nos, je uraženej, přitom valná většina jeho nápadů jsou nikdy neuskutečněný krávoviny.
Je samozřejmě JASNÝ že větší část diskutérů ACZ = tyhle věci posuzuje(me) LÍP než nějakej Musk = chápeme jak je proti nám blbej = furt tříští síly https://www.idnes.cz/…0_tec_vesmir_vse to prostě my NE(u)děláme :-!
Myslíš s těma baterkama, které pomáhají udržovat rovnováhu sítě, a Jižní Austrálie si díky tomu řekla o několik dalších podobných stanic? Jo, tak ať klidně dál tříští síly takovým směrem...
Zajímalo by mě čeho jste dosáhl vy, když říkáte, že je Musk blbej? Ty jeho debility ho dovedl ke 2 mega úspěšným společnostem a to nepočítám třeba Paypal a jiné další společnosti. Faktem je, že Musk je geniální a to, že se někdy něco nepovede se stane každému v každém oboru.
To je bezesporu pravda, vymyslet tak sofistikovanou černou díru na peníze dokáže málokdo, v tomhle mu patří všechna čest, obchodník je to geniální :yes:
Rád si ho přečtu u snídaně s domácím koláčem ze soukromé malé pekárny (100 kč/ ks) , k tomu si dám čerstvé maliny a puding s pravou vanilkou a pak odbublám ve V8 do Prahy :-)
A o wejkundu sednu do druhý V8, pohladím volant z pravýho dřeva a budu se kochat pohledem na krajinu za zvuku Franka Sinatry, což bude jediný co je slyšet uvnitř . Se spotřebou 20/100 a budu krásně vypouštět mraky CO2 https://www.youtube.com/watch?… :-)
A když nebudu chtít jet nikam, zvednu večer telefon a budu chrnět do 10 do rána.Cause I can. https://www.youtube.com/watch?…
Tak hupsni v 7 ráno do elektrom*dky nebo tříválu nebo do nějaký turbojebky a šupej psát článek a vydělávat na hypotéku nebo podnájem.
Aljon Lusk - 5 let v horečce, Falconem za měsíc na Mars, 20 tisíc mil na baterku, Lithiové město, Svědci kapitána Luska, Země elektromršin, Cesta do číny, Zelený paprsek z Bruselu, Bezemisní rodina. V Pustinách Norilsku, Ajlon Slibovatel a další :-)
Tesla je přece slepá ulička a už dávno zkrachovala a voni si tu přefouklou bublinu v klidu šoupnou do SP500 indexu... Nechutné!!! Svět se v zadel obrací. :D:D:D:-!
To, že se domnívám, že cena je silně nadhodnocena a bude spíš klesat, se vzrůstající konkurencí. To, že je zejména obchodník. To, že už podobnou věc udělal dříve.
Netvrdím, že se to musí stát, jen, že mi to přijde jako relativně pravděpodobné.
Akcie jsou nadhodnocene, říká to i Musk. Na druhou stranu pokrok v robotické řízení a starlink dává možnost ještě většímu zhodnocení.
Musk prodal PayPal a všechno z toho investoval do Spacex a Tesly. Nedává smysl to prodat a začít budovat něco dalšího když obě firmy jsou nejlepší v branži.