Řešit ekologii u lamborghini... Ukázkový příklad, jak lze ekologické myšlení překroutit. Těchto aut je tak málo a navíc najedou tak málo kilometrů, že to mám pramalý vliv oproti takovým samozřejmostem jako je každodenní ranní jízda autem obsazeným 1 člověkem přískokem do centra měst... Chtěl bych vědět, kolik CO vypůstí průměrné české auto, pokud jede nezahřáté 5km "do práce a z práce"...Vynásobme si tento počet počtem aut v praze nebo v ČR, EU atd...:-)
To mas sice pravdu, ale ako by si to chcel riesit? Vynimkami? To by musel niekto urobit studiu, vypracovat zavery, uviest vsetko do praxe a nasledne kontrolovat. A ja byrokraciu nemam rad...
Na co výjimky? Ať má každé auto libovolnou spotřebu! Dbát by se mělo na čistotu emisí a ne na jejich množství. Množství se dá dobře regulovat ekonomickými nástroji - tedy zdaněním phm. Nějaké limity pro auta jsou chyba - to je jako by vám někdo nařizoval jakou spotřebu energie smí mít vaše domácnost. Horních 10tis lidí, kterým jsou ceny phm ukradené tuto planetu jistě nezničí....
Tak se přiznám, že jsem vaši myšlenku nepochopil (a nebo pochopil, ale nesouhlasím). 1.Složení emisí(čistota) a jejich množství spolu úzce souvisí. 2.Ekonomnické nástroje jsou jen jedním pohledem na věc (existují aspekty, které nelze dostatečně ocenit) 4.Malé procento lidí spotřebovává většinu surovin(proto právě neplatí, to, co jste tvrdil o ničení planety). 5. Musí existovat rovnováha: pokud by např. razantně slevnily PHM, tak nedojde ke snížení spotřeby energií celkově, protože za ušetřené peníze si lidé: A.koupí další spotřebič nebo za B. pořídí další auto -> a ve výsledku to bude znamenat opět nárůst spotřeby.
Zásadně nesouhlasím s větou "Složení emisí(čistota) a jejich množství spolu úzce souvisí." Při spalování chudé směsi je nízká spotřeba a menší množství vypouštěného CO2 do ovzduší. Na druhou stranu ale razantně soupá množství NOx. Důvod je vcelku jednoduchý - směs není stechiometrická a ve spalovacím prostoru je dostatek O2 pro oxidaci N2...
No ale pokud nejde o objem a jen o slozeni, neni nic snazsiho nez vyfukove plyny nejprve redit vzduchem :-) Bude to zbytecne a realnou spotrebu to zvysi, ale splni to pozadavek...
A hlavne to nejdulezitejsi - CO - to je nebezpecny jed !!!
O nestechiomeetricke smesi automobilky nechtej ani slyset (i kdyz kazde auto se pod stechiometrii dostane minimalne pri kazde oste akceleraci), protoze je by ruzne organizace hlidaci zivotni prostredi (hlavne ty vladni) "sezraly" za ziva :-)
nám všem to může být ukradený,protože stejně na to nemáme prachy a ti co je maj můžou být rádi, auta budou z lepších materiálů, lepší jízdní vlastnosti atd. a cena zůstane stejná a i kdyby vyšši tak těmhle lidem je to jedno.
Je to saskarna okolo emisii!!!
Vsetci vyrobcovia zvysuju vykony... ved uz ani nedostanete auto pod 100 koni...
A saskuju tu s emisiami a spotrebou..
Ved bavoraky maju pomaly len od 200k hore...
Ked uz bude malo vzduchu a vody vtedy ludom zapali... ked im zhori zadek!
Je to saskarna okolo emisii!!!
Vsetci vyrobcovia zvysuju vykony... ved uz ani nedostanete auto pod 100 koni...
A saskuju tu s emisiami a spotrebou..
Ved bavoraky maju pomaly len od 200k hore...
Ked uz bude malo vzduchu a vody vtedy ludom zapali... ked im zhori zadek!