Lamborghini: snížíme emise, nesnížíme výkon

Značky jako Ferrari či Lamborghini jsou opravdovým klenotem současného automobilismu. Nabízejí špičkové technologie, materiály, jízdní výkony a v neposlední řadě image. Je tu ale jeden problém – aby mohly v budoucnu reálně fungovat tak, jak fungují nyní, je třeba snížit emise CO2.
Ferrari ústy svého generálního manažera, Amedea Felisa, prohlásilo, že je připraveno se s limity porvat a do roku 2012 znatelně exhalace CO2 u svých vozů omezit. Jednou z cest jsou nové technologie a materiály, jejich výzkum a následná aplikace pro běžné použití je ale velmi drahá a zdlouhavá. Dalšími možnostmi jsou nižší hmotnosti vozidel či nižší výkon.
Generální ředitel Lamborghini, pan Stephan Winkelmann, uvádí, že varianta snižování výkonů vozů Lamborghini v rámci honu na nižší emise CO2 je nemyslitelná. Když si prý jdete koupit Lamborghini, očekáváte od něj kompletní služby – skvělý vzhled, vysokou image, špičkové jízdní vlastnosti a silný motor. Design, zvuk, způsob jakým vozidlo akceleruje a jakých rychlostí je schopno dosáhnout, to všechno jsou podle něj nedělitelné součásti charakteru vozů Lamborgini a tak to musí zůstat. „Musíme nyní pečlivě analyzovat, jaké technologické postupy a materiály budou vhodné pro dosažení kýženého úbytku hmotnosti pro značku, jakou je Lamborgini“. Podle všeho to bude znamenat hlavně to, že za několik málo let budou jezdit s býkem ve znaku už jen samé karbonové „superleggery“. Výsledek je jasný – stejný výkon a menší hmotnost znamená nižší emise CO2 a lepší jízdní výkony.