Současný s-max se letos vyrábí pátým rokem. Coby ojetina je pro typické české kupující stále drahý, navíc auta prodaná nová v ČR aby jeden pohledal. V brzké době lze ovšem očekávat, že kariéra tohoto vozu coby ojetiny bude strmě růst.
Pokud by o S-Max nikdo nestál, pak by zřejmě nebyl drahý. A platí to naopak. Nedávno jsem v něm po dlouhé době jel a až na ten infotainment je to pořád skvělé auto. :yes:
Švagr ho koupil v roce 2007, kdy měl dvě docela malé děti a jednoho docela velkého psa. Po deseti letech a 280t kilometrech se děti osamostatnily, pes zemřel a švagr vybíral znovu. V této situaci by to moje volba určitě nebyla, ale švagr si zašel pro nového S-Maxe a pořídil si nového (výhledově docela velkého) psa. Nové děti už ne. :-[] S-Max je proč milovat....a když ho miluješ, není co řešit. ;-)
Při příchodu na trh o něm kolovalo v testech, že je to jediné MPV, které si koupíte ne proto že ho potřebujete ale proto že ho chcete :) Švagr do toho evidentně zapadá :-).
:D:yes: tak to pak chápu, jakmile si zvykneš. Předpokládám, že první otázka něžnější polovičky byla, jestli má milenku a plánuje s ní novou rodinu. ;-)
Z pozice někoho, kdo rád řídí, je S-Max pořád jinej level než osobní dodávky. Nicméně já proti těmhle autům vůbec nic nemám. Sám jsem před ne tak dlouhým časem měl v garáži 200k Mondeo a Hyundai H1...a z H1 jsem rodinu prakticky nemohl dostat. Prostor, prostor, prostor, hodíš tam cokoliv od pračky přes koloběžky až ke tchýni (samozřejmě že v nákladovém prostoru), celkem si to i vykračovalo - 2.5 CRDI 125kW a navíc ZADOKOLKA. :-[] A to ani nemluvím o POCTIVÉ ruční brzdě. :D A moje názory stejně nikoho nezajímaly.
Jojo, nakonec taky asi půjdu do Vita Ten prostor a pohodlí je super.Ten Snad jsme na začátku uvažoval, ale vzhledem k tomu, že v práci jsou s nima celkem trable a navíc ten automat zase tak dobrý není, uvažoval jsem spíš o Travelleru či Vitu.
Nedávno jsem řešil potřebu rodinného auta za rozumné peníze a S-Max manželce ihned padl do oka. Několik měsíců jsme sháněli nějakou slušnou ojetinu, ale článek má naprostou pravdu v tom, že ty ojetiny (asi i kvůli COVIDu) prostě stojí nesmysl. Vzhledem k probíhající slevové akci jsme zjistili, že se jednoduše vyplatí si připlatit za nový vůz. Investice to nakonec byla vyšší než jsme původně plánovali, ale stejně jako autor článku i já předpokládám, že si vůz dobře podrží cenu a za pár let se dobře prodá, protože MPV budou ohroženým druhem a početné rodiny se do SUV prostě nevejdou, takže jim nezbyde než se prát o ojeté MPV..
Vzhledem k nižšímu předpokládanému nájezdu jsem chtěl benzín, ale ten bohužel objednat nelze, takže se nakonec objednal 2.0 TDCi 140 kw v kombinaci s automatem. 110 kw už mi na to auto přišlo málo..
Tak velké auto není přece jen na poskakování do města a na delší trasu oceníš silný diesel. Stačí to sem tam protáhnou a není se třeba bát rekuperací filtru.
Velké Fordy už v Evropě čisté benzínový motor nabízet nebudou, jen hybrid nebo nafta, nekoupís už ani mondeo s 1.5 EB. Nicméně nafta je super, dostaneš dotaci a jezdíš levně :D
Na Slovensku do Focusu jenom litrový benzíny a nafta jenom jedna 1.5. :-(
https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2020/Focus%2020.04%20STD.pdf
Nevim sice jaky je ten předpokladany najezd, ale do takoveho typu aut bych řekl, že diesel je vhodnějši volba a to rozhodně nejsem přiznivcem nafty. Navic ani těch 140kw neni buh vi co a pokud se nepletu tak posledni benzin, ktery byl v nabidce měl 118kw.
No ten nájezd bude opravdu nízký (auto pro manželku) a závodit se s ním taky nebude (auto pro manželku), takže mít ten výběr, asi bych vzal benzín 118 kw, ale takhle nebylo o čem.. ;-)
Tak to je jasne. No ja znam jednoho co si pořidil diesel ač jeho ročni najezd nikdy nepřesahne 10tkm. Vicemeně se pohybuje někde kolem těch 7tkm. Jizdy vlastně jen město po nakupech a parkrat do roka chalupa cca 60km od bydliště.
Ja mám brášku SMaxa práve s motorom 1.5EB. Po 5 rokoch služby zatiaľ veľká spokojnost a sám neviem či ho predať alebo nechať doma.
Ktovie co by som za to dostal pretože tu v CZ sú na predaj snáď 1-2 benzíny.
Keby robili Gal/Max s pohoným reťazcom z Focusu RS to by sa mi páčilo.
Je to opravdu skvělé auto, v prostorném autě se skvěle cestuje. Navíc příď nemá ještě vykulenost Pumy. Maska je dole širší a nekulatá světla umístěna v rovině s maskou. Detaily a obrovská změna.
No S-Max taky dost těží z nedostatku konkurence :-) Upřímně designově si mě úplně nezískal, i když ošklivý rozhodně není. Ale když člověk hledá MPV s 5 samostastnými sedadly, moc na výběr nemá. Sharan je už velice zastaralý a přesto podstatně dražší a francouzská produkce nám moc nesedí. Espace jsme jeli projet, ale jízdně to je prostě o parník horší auto. Citroen a jeho centrálně orientovaný panel řidiče prostě nezkousnu. Peugeot není špatný, ale Ford nám prostě sedl nejvíc. Espacem jsem jel delší trasu a nebylo to ono, prostě jsem se s tím autem nedokázal "propojit". V S-Maxu jsem ujel kilometr a připadalo mi, jako bych v tom autě už měl najeto několik tisíc km..
Minulý S-Max se mi líbil trošku víc, byl takový přirozenější... u toho nového mi přijde, že se z toho snažili moc na sílu udělat to sportovní MPV, ale nějak to proporčně nefunguje. Na druhou stranu, Sharan je až moc užitková krabice, to je ten S-Max mnohem lepší.
Citroen a Peugeot - to myslíš ty osobní dodávky? To je trošku jinak zaměřené... je v tom víc místa, ale prostě je to dodávka. Nebo myslíš Picasso a 5008?
No zvažovalo se skoro všechno, co má 5 sedadel :-) Ale ty dodávky jsme brzy vyřadili, manželce se prostě nelíbí.. Grand C4 mi přijde vyloženě odpudivý, takže z té francouzské produkce připadal v úvahu jen Peugeot 5008, ale upřímně jsme se na něj ani nejeli podívat, za ty samé peníze nám prostě S-Max sedl víc a manželka se rozhodla, že chce S-Maxe. Bude to její auto, takže jsem neměl potřebu jí to rozmlouvat, sám mám s Fordy dobré zkušenosti a jízdě mi velice sedí, takže se jí vůbec nedivím.. francouzská auta jsou na mě obecně moc měkká, což mi moc nevyhovuje, takže se jim spíš vyhýbám :-!
Jo, takhle od monitoru bych u toho SMaxe asi skončil taky.
Alternativou je nějaké větší SUVko, Sorento apod.
No a nebo pro mě prostě kombík typu Superb... ale beru že to prostorově zdaleka není totéž.
No já mám pro sebe taky Passata, ale je pravdou, že dát tam děti, psa, kočárek a kufry, tak to bylo jen tak tak.. už to chtělo něco většího.
Když byl problém sehnat MPV, tak jsem i chvíli po combi koukal, ale když jsem viděl, že za cenu S-Maxe by vlastně i ten Superb vyšel podstatně hůř vybavený, tak nebylo o čem.. bohužel u Škody na rozumné slevy nedosáhnu, u Fordu je to jednodušší..
Za mě z toho zmíněného nejlepší volba :yes: Osobně bych dnes už netvrdil, že francouzská auta jsou OBECNĚ moc měkká. Jenom z toho, co jsem tak v posledních pár letech projel, mi na nich vadí, že tam pocitově pořád buď něco chybí, nebo naopak přebývá. :D A Ford, ať je jakej je (třeba ten chybějící benzín u Maxe, na Slovensku Focus už nemá ani 1.5EB atd. atd.) pořád dokáže vyladit auto tak, že je ho radost řídit, i když nemáš v plánu stírat obličeje posádky o boční okna. ;-)
Mně je tedy mpv typu 5008 nějak milejší, myslím tedy pojetím pseudo suv, vlastně kdyby to bylo suv s 4x4 je to ještě lepší. Stejně tak je zajímavý Freemont.
Na Freemonta som pozeral pred niekoľkými rokmi keď som sa zamýšľal nad nahradením Carnivalu GQ. Akože auto za tie prachy to imho nie je zlé, ale u neho zvlášť platí veľké zvonku, malé zvnútra a v tomto smere pre mňa veľké sklamanie. Proste MPV takýmito crossovermi plnohodnotne nenahradíš.
Otazka je co ti sadne. Ale ja by som si vedle predstavit nahradit svoju 5008 novym carnivalom. Mne pridu tie US MPV take, ze to su MPV. V europe sa na ne len hrame a riesime tu rozdiel10 cm na rozdiele triedy. Kolega ma noveho Smaxa, podvozok lepsi nez moje, ale za svoje by som ho nemenil. Znamy si teraz kupil freemont v 7 meistnej verzii a vnutri citit znacne menej miesta nez v 5008, takze len potvrdzujem.
Vieš, ja mám už dlhší čas určitú dilemu. US Carnival či taká Pacifica by boli fajn, ale na naše mestá mi prídu už dosť dlhé a široké. Teraz mám druhého Carnivala VQ a občas je s tým značný problém niekde zaparkovať. Buď sa tam nevojdem na dĺžku, alebo ak niekam vojdem tak je zase to parkovacie miesto úzke a neviem otvoriť dvere a vystúpiť ako človek. :) Dá sa tak, že preleziem dozadu a vystúpim cez zadné posuvné dvere, ale nie vždy mám na to náladu. :) Stále viac rozmýšľam nad niečím užším a kratším. Predsa len kočík už dávno nevozím, detské bicykle bez sklápania sedadla už do vnútra tiež nedám, stále viac ma láka niečo ako Niro hybrid. Zviezol som sa v tom krátko a vedel by som si predstaviť život s ním. :D
Mně tedy ne, a na poslední výtvory Peugeotu jsem vyloženě alergickej. Možná za to můžou ta "sofistikovaná řešení poplatná době a trhu" zahalená pláštíkem líbivého zevnějšku. ;-)
Jenze 5008 je vyrazne mensi. Hlavne v sirce ma o 11 cm mene a to je fest rozdil. Pokud nekdo chce vozit 3 lidi/decka vzadu tak smax v pohode a p5008 ma proste problem.
Tak to ja když viděl s maxe prvně tak jsem si řekl wau. A to krabice vubec nemusim.
Kousek od mista kde bydlim stoji v provedeni Vignale, ale ani zaklad neni vubec marny, stejna barva a kola jak na foto. Na to, že je to, už velka rodina krabice, tak to vubec nevypada jak nějaky hranaty užitkač. Pěkne dynamicke proporce.
Na jedno rok a půl staré Vignale jsme se jeli podívat, ale pán měl trochu naivní představu o ceně.. v podstatě otevřeně přiznal, že to auto chce po roce užívání prodat o 30 tis, levněji, než to koupil. To by se mi taky líbilo provozovat auto v ceně milionu za 2500 kč měsíčně..
Tak nějak to bude :D
Moc to tu nepamatuji, říkat někomu debyl za to, že se mu nelíbí auto. A o to víc mě to udivuje u někoho, kdo sám o jiných automobilkách píše, že ani neumí tvarovat plechy. Asi dvojí metr.
Je fajn vědět co si pořidim.
A dvojmetru je tu opravdu povicero včetně toho debYla.
On je velky rozdil zda se k něčemu vyjadřim u daneho vytvoru či modelu a nebo jestli o dane věci budu mlit jak kolovratek "všude" kde se podivaš.
Tvl, ty začínáš počtem aut atakovat Beckhama. :D Hatch nebo kombajn ?
PS: Mám sice Mondeo, ale pro jistotu jsem si pořídil dva Renaulty. Vlaky maj pořád nějakou výluku, you know. :D:D:D
Tak Clio už máme dlouho a teď jsme místo něj pořídili megana 2 s automatem, protože draha paní nechce řadit 😂a jelikož výběr je omezený, je to plnotucne kombi s motorem o velikosti dvou Fabii Tsi :D takze dvoulitrovou atmosférou :D Hele a smutný je, že mi přijde, že jezdí líp, než ten nový megos :D Minimálně je líp odhlučněny. Clio je na prodej, kdyby si chtěl :D
Jaká náhoda...mně dneska drahá polovička velice nenápadně naznačila, že manuál pro ni není to pravé. Vypadalo to asi takhle. Stáli jsme na semaforu u frézování a popojížděli po centimetrech cca 20 minut. Načež žena zařvala (a pozor, to neřídila) "Já už to nevydržím. Já chci auto s automatem. A chci a chci a chci."
Takže, Clio si nech. :D
A přitom já si tady prohlížím Vánoční nabídku Remusu a snad poprvé v životě zvažuju tuning. :-[]
Ja mam něco rozvadět ? No nespočet přispěvku kde zmiňuje pumu, už ani nemuže byt o ničem jinem.
A navic nevim o tom, že by se měl chystat novy s max, spiš bych to viděl na jeho konec, ale možna nemam přehled. Ale ma mit přeci kulate světla což by vlastně byla u fordu novinka tedy mlhovky nepočitam.
Smax 2017, dizl AWD se vsim co slo objednat mame a auto jakoze fajne. Vyhodou proti vetsine "MPV" a SUV jsou tri full sedadla vzadu, takze zadne dve po stranach a jedno mensi mezi apod. Neni to zase takova vylozena krabice, prostoru dost, kufr fajny.
Delat z toho jizdni unikat opravdu nema smysl. Vse je maximalne utlumene jak se k takovemu autu hodi. Ridicsky zazitek je blizky nule a ano dodavky jsou na tom asi jeste hure. Je to funkcni, komfortni auto, ale predstava, jak s tim nekdo reze zatacky s rohlikem na tvari asi opravdu ne.
Bohuzel moc alternativ na trhu vuci tomu neni. Jednotlivy vyrobci orezali MPV a dnes tu mame vetsinou SUV, ktere proste maji spoustu nevyhod aby byly full rodinymi auty. VW a jeho dvojice MPV jsou za mne moc konzervativni a nevim jak dnes, ale v dobe objednani neumeli treba rezervu, coz je vyhoda u SMAXe, ze i pres ten mega kufr a AWD ma porad rezervu, byt pod autem, ale na delsich dovolenych je to lepsi reseni, nez lepici sady.
Za ty 3,5 roku moc nenajeto cca 25tkm, je to vice mene jako auto na sem tam jezdeni s rodinkou nekam po okoli, ale jo, prijemne a muzu doporucit.
Predni sedacky jsou pro mne ok. Maji sice trochu divnejsi prohnuti operadla ale ty sportovni v alcantare (resp zde pod nazvem velur) asi okej. Nesedim v tom kazdy den abych to uplne vyhodnotil ale kazdy ma rad neco.
Co se tyka loupajiciho volantu vyhodnotit neumim. Mi to nedela a pokud nekomu jo tak holt smula.
Uplne suhlasim s tymi jazdnymi prejavmi. Neznasam reci od niektorych testerov/redaktorov o dobre ze nie vodicskej nirvane. Je to stale 5 metrov dlha, znacne vysoka a vyse dvoch ton vaziaca krabica. Ano, jazdi to lepsie, nez vacsina sucasnych MPV, ale to je panecku vizitka, ked konkurencia su dodavky, z ktorych niektore maju vzadu listove pera, francuzske minivany a koncepne snad vyse 10 rokov stary Sharan/Alhambra...
Sam mam S-Max predoslej generacie a jazdi urcite dobre, ale to uz vacsi jazdny pozitok mam aj z manzelkinej litrovej desatrocnej Fiesty.
Koncepčně přes 10 let starý Sharan, hm, ano ano...
Kontrolní otázka - jaký posun v koncepci podvozku MPV se udál za posledních 10-15 let?
Já to nechci nějak hrotit, ale Sharan s víceprvkem, možností DCC a 4x4 koncepčně nijak neztrácí... třeba na kolegou s ohořelým nárazníkem zmiňované vozy spoléhající na sofistikovaná řešení poplatná trhu a době :-D
To sa nehadam, MPV ma splnat iste zakladne parametre a ze niektory vyrobca uleti urcitym smerom, je skor o image znacky, respektive dlhodobych preferenciach podla znaku na kapote. Konkretne z toho Sharana by som ale do mdlob nepadal :) V mojom pripade teda slo o Alhambru a nemalo to nastavitelny podvozok, ale presadol som do nejprave zo starsieho S-Maxu a teda sorry, ale prijemne mi velmi neprislo. Zase take supacie dvere by som vzadu celkom privital.
Já ale netvrdím, že Sharan jezdí nějak skvěle. Jen říkám, že to možná nesouvisí s věkem, protože v konstrukci podvozků se (v dané třídě... ale nakonec ani obecně) nic podstatného nevymyslelo.
Ještě jednu věc , kterou bych uvedl a není v recenzi - bacha na baterky, občas to dejte dobít , protože mají tendenci po 3-4 letech umírat, jelikož inteligentní dobíjení ... platí to pro Mondea, Kugy (vlastní zkusenost u obou aut a hodně se o tom píše i na klubových diskuzi) , takže Smax nebude jiný
Vždycky mi přišlo, že S-Max je hlavně pro ty, co se nemohli rozhodnout mezi Mondeem a Galaxy. To nemyslím ve zlém, je dobře, že je tu takové auto. Ale pokud chce člověk opravdové MPV, měl by koukat hlavně po Galaxy s větším motorem.
ja bych si treba Mondeo nikdy nekoupil a ani zadny kombik, protoze se mi vylozene nelibi. Galaxy a jeho pridana proti Smaxu je blizka nule.
Galaxy je o 5 cm delsi, stejne siroky, vyssi o 10 cm, ma stejny rozvor... to je zvenku
Uvnitr jsou rozdily pro posadku v podstate nulove. Smax je o 1 cm uzsi vpredu, ale zase o 1 cm je sirsi vzadu. Podelny prostor je u obou stejny. Rozdil je v podstate jen v tom, ze kabina Galaxy je vyrazne vyssi a ma nepatrne jine rozmery kufru. Jinak nema Galaxy zadnou vyhodu proti Smaxu. Pokud nekdo potrebuje + 10 cm nad hlavou vice, tak ano, Galaxy ma vyhodu. Pokud resi prostor pro posadku, tak obe auta jsou naprosto totozna.