Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla udělala z Muska druhého nejbohatšího muže na světě

Hodnota akcií Tesly neustále stoupá, což udělalo boháče z celé řady odvážných investorů. Elon Musk se ovšem za výrazného přispění Tesly stal dokonce druhým nejbohatším mužem světa.
Zpět na článek
26. 11. 2020 12:08
26. 11. 2020 12:32
26. 11. 2020 23:56
25. 11. 2020 15:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2020 17:10
Re: To jsou ty jeho battery packy a hořící střechy...
Nechceme ale jak se to tak vyvíjí asi budeme MUSET, když Tesly, Googly, a podobná monstra zcela ovládnou swět..... :no:
Avatar - kuk
25. 11. 2020 23:46
Re: To jsou ty jeho battery packy a hořící střechy...
Na vytírání hajzlů se budeš hodit. :D
26. 11. 2020 15:06
Re: To jsou ty jeho battery packy a hořící střechy...
Chudí duchem si zpravidla jako chudí duchem nepřipadají, tak už to chodí. :-)
25. 11. 2020 15:37
Muskovi držím palce
Už tomu bude brzy 10 let, co tady místní trolí farma hejtuje a predikuje, jak příští rok Tesla skončí. No, každým rokem se to opakuje a ono to ne a ne krachnout... Z toho už máte i mindrák, ne? To je jak když sektářům pořád dokola nevychází konec světa.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 15:44
Re: Muskovi držím palce
Vzhledem k tomu, že sám Musk přiznal, že v době 2017-2019 byl krůček od bankrotu, vzhledem k tomu, že nyní vydělávají jen díky prodeji emisních povolenek, nikoli na autech samotných, jsou tvoje kydy o trolí farmě dost trapný, mindráku.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2020 17:11
Re: Muskovi držím palce
Je to swědek Elonův, podobně zarputile se chovají u nás lokálně Babišovci.
25. 11. 2020 18:29
Re: Muskovi držím palce
Tak a zase to nevyšlo, že? Tak třeba příště no... Ale koukám, že už se začínáte vracet i do historie. Když to nevyšlo, tak asi stačí "skoro" :-D
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 19:00
Re: Muskovi držím palce
Čemu se vlastně směješ? Ti, co tipovali krach byli ve svém tipu mimořádně přesní.
Píšeš o mindrácích, ale sám cítíš potřebu to vytáhnout a provokovat.
"Ale koukám, že už se začínáte vracet i do historie" - jediný, kdo tu vytáhl historii, jsi ty.
25. 11. 2020 19:06
Re: Muskovi držím palce
Nevím jestli jde říct "mimořádně přesní" když to zatím dopadlo přesně naopak.
Tesla neměla namále (jak moc špatně na tom byla se asi nikdo z nás nedozví) z důvodu nezájmu o produkt, ale pro problémy s výrobou.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 19:24
Re: Muskovi držím palce
A to, že by i dnes - nebýt prodeje odpustků - byla ve ztrátě, znamená, že má pořád problémy s výrobou?
25. 11. 2020 19:31
Re: Muskovi držím palce
Teď uplně nevím na co se ptáš.. Na krach to nevypadá.
To jestli je ve ztrátě nebo není imho tak rozhodující jestliže je ztráta způsobená investicí do budoucna, a to zřejmě je.
Nechci tu být označen za "vyznavače" Tesly, ale podívej se na to reálně. Tesla má náskok v robotickém řízení a má k dispozici "vlastní" neomezený, celosvětový internet (Skylink). To jsou silný karty pro budoucí konkurenční boj.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 19:56
Re: Muskovi držím palce
Hm, já Teslu moc nezkoumám, třeba máš pravdu a čeká ji zářná budoucnost.
Nicméně reagoval jsem na co jsem reagoval, nebýt toho, neměl bych potřebu sem cokoli psát, tyhle debaty o Tesle jsou furt stejný, pořád dokola. Čekal jsem spíš hejty z druhé strany barikády, a ono ejhle.
25. 11. 2020 20:17
Re: Muskovi držím palce
Ano, diskuze jsou stále stejné a je to smutné. Už jen ten nedostatek respektu k jinému názoru a neustále opakování sporných bodů jako třeba o prodeji emisních povolenek.
Tesla je jediná automobilka co znám, která dokázala vyrůst z ničeho a přežít v konkurenci. Už to je dost zajímavé.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 21:20
Re: Muskovi držím palce
Nerozumím, co je sporného na emisních povolenkách.
Ani tomu, proč je Tesla jediná, co vyrostla z ničeho. Jen je hodně mladá, ale jediná?
Ale asi nemá smysl o tom debatovat.
25. 11. 2020 21:46
Re: Muskovi držím palce
Nemůžu si vzpomenout na jinou automobilku která by v poslední době dokázala vyrůst z ničeho.
25. 11. 2020 22:18
Re: Muskovi držím palce
Nejen Tesla byla krucek od krachu i jeho SpaceX bylo pred krachem. Nevyjit jim jeden blbej start rakety a koncej v bankrotu. Mel proste kliku.
26. 11. 2020 11:15
Re: Muskovi držím palce
To je případ mnoha jiných úspěšných firem. Slovní spojení "riziko podnikání" nevzniklo jen tak. Je to o tom, jak daleko chce někdo zajít v tom riskování. Někdo jinej by to zabalil a žádná Tesla by nebyla.
Musk je specifická osoba a riskování je jeho hobby. Jeho první počiny jako Zip, PayPal, Xcom, byly takového lehkovážného charakteru. Neměl moc co ztratit. Neměl žádné fabriky, žádné tisícovky zaměstnanců, žádné úvěry. V tom duchu pokračuje dodnes, i když už má co ztratit.
26. 11. 2020 13:38
Re: Muskovi držím palce
Jasně souhlas. Každopádně je to borec co všechno dokázal.
26. 11. 2020 15:07
Re: Muskovi držím palce
Když se někdo směje hlupákům, tak to ještě nemusí znamenat, že má mindrák, Karlíku, ten bych hledal spíš u tebe, neb skoro vždy, když tu narazím na nějaký arogantní útočný příspěvek, je u něj tvé jméno.
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 17:46
Re: Muskovi držím palce
Prima geeku, že výraz "mindrák" vidíš u mě, a ne u toho, na nějž jsem reagoval a který ho použil první.
Máš recht, je to tu samý přátelský poplácávání po zádech, a já jsem ten nejarogantnější.
Je mi líto, že jsem se otřel o tvou "srdcovku", ale můžeš mi tak leda víš co.
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2020 17:24
Re: Muskovi držím palce
Trolí farma totiž hloupě počítá dle reálných hodnot a to je postaru. Akcie Tesly rostou a burzovního makléře nezajímá, že Tesla dělá nejméně kvalitní auta, konkurence jim roste a vydělat dokáží jen na emisních povolenkách. Vloni skoro krach, letos boháč a v reále se nic nezměnilo. Stačí upravit pravidla k reálu a je po bublině. Jen nechápu kolik lidí si nechalo vypláchnout mozek eko politikou a já nechápu co má eko politika přinést, povolenky vzduch nevylepší.
25. 11. 2020 18:30
Re: Muskovi držím palce
A není to nakonec jedno jestli je Musk boháč a nebo krachuje? Jeho schopnosti jsou určitě výjimečné a to by snad mohl ocenit každý.

Co je za mě zvláštní je, že eko je vnímáno jako něco špatného.Přece snad nikdo neche žít v šedivé smradlavé budoucnosti. Každý může přispět k tomu, aby budoucnost byla opět zelenější.
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2020 22:32
Re: Muskovi držím palce
Musk je borec, ale šedivý spalovak je z doby dieslovych komurkacu ne 6d
26. 11. 2020 09:44
Re: Muskovi držím palce
Ono takové 6d ve studeném ránu v koloně není taky nic úžasného. Stejně tak 6d budou také ojeté a emise budou jiné. Stále nechápu proč dávat do osobniho auta diesel.
25. 11. 2020 18:44
Re: Muskovi držím palce
Musk vsadil na zákazníky za hrob věrných ekologii, zelených, často podivínů a to se mu vyplatilo. Měl dost velké štěstí s tím, že se dost tvrdě a rychle začalo šlapat spalovacím motorům po krku. Může se ale stát, že se začne šlapat po baterkách a pak je s Teslou ámen.
25. 11. 2020 19:21
Re: Re: Muskovi držím palce
To nie su za hrob verni ekologii ako skor verni heslam, postojom a nazorom. S ekologiou to nema nic spolocne. Kricat hluposti od piva vie kde kto, realita je ina
25. 11. 2020 22:32
Re: Re: Muskovi držím palce
O ktorej realite teraz hovoríš? O vymyslenej, vysnívanej, vyklamanej, cez čierne okuliare, cez ružové okuliare, cez zelené okuliare, pohľadom cez peniaze, cez morálku...? Ktorá z nich je tá najreálnejšia? Alebo ktorú za najreálnejšiu považuješ? Ktorúkoľvek možno nazvať hlúposťami od piva, vrátane tej tvojej.
26. 11. 2020 07:21
Re: Re: Re: Muskovi držím palce
Tak naco na nu vobec reagujes
26. 11. 2020 11:20
Re: Re: Muskovi držím palce
To by ses divil, kolik majitelů elektromobilů je skálopevně přesvědčeno, že elektromobily jsou to nejlepší pro naše životní prostředí. Jestli to tak je nebo není, to je vedlejší. Osobně se o to nezajímám a je mi to jedno. Možná na tom něco je a možná jsou elektromobily skutečně ekologické. Minimálně v zemích, kde je málo uhelných elektráren, selský rozum říká, že to je lepší variantou pro změny klimatu než v spalováky
25. 11. 2020 15:44
Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Jenom Enyaqů se vyrábí 350 denně.
Tak snad Tesla s těma cenama dostane díky této konkurenci rozum.

Četl jsem komenty Němců nad Enyaqem, a nadšení všech neznalo mezí.
Pokud takové nadšení z Enyaqů vládne i jinde v západní Evropě, tak je současná kapacita značně nedostatečná.
Rozbalit vlákno
8
25. 11. 2020 15:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2020 16:06
Re: Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Ty komenty těch Němců byly víc než nadšené. To byl šok.
Kde na to Schkoda vezme výrobní kapacity?
V Německu (v západní Evropě) po započítání dotací cena klesne, takže zájem mají.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2020 17:13
Re: Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Píše se to Schade hošane.

Jo jen ať se jich prodá co nejvíce a CO NEJDŘÍV, ABY LIDEM Z OČÍ SPADLY ŠUPINY.
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 18:16
Re: Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Jo, už aby to bylo, aby konečně zaslepeným bojovníkům proti EV spadly z očí ty šupiny...
26. 11. 2020 11:25
Re: Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Tak Tesla má problém s tím, že není levná. Holt clo, doprava, homologace atd něco stojí a na výsledné ceně se to promítne. Až postaví tu svoji gigafactory v Německu, tak bude konkurenceschopnější. A evropským elektromobilům určitě trochu znepříjemní život.
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2020 18:16
Re: Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Tesla fakt není konkurencí pro Enyaq...
Avatar - elektrikar
25. 11. 2020 21:40
Re: Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Enyaq na dálnici v zimě tak 200km strop (ze zkušenosti s MEB). To se budou divit mbéčkáři.
25. 11. 2020 22:21
Re: Právě nyní, předbíhá VW Teslu ve výrobě EV.
Vyrabi se jich asi 300 ale tydne ne denne. Tenhle tyden je 190.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2020 20:15
IDecka od wagenu
zrejme este tesle pekne podkuria... ono ked sa europska konkurencia na nu dotiahne tak jej zlate casy podla mna skoncia ... a myslim ze uz od toho nie sme daleko... nehovoriac o cinskej presile na tomto poli ... ... vw je sice obcas akoby zaspaty ( vid aj ich prichod SUVecok s prvym tigim pred rokmi ked konkurencia uz SUV davno mala an trhu ) ale ked sa rozbehnu tak pootm uz pojdu jak nezastavitelny valec ... tak vela stastia tesla.... este ho budes zrejme potrebovat... a aj ked nejake elektro srandy nemusim .. tak aj to nove iD3 ci ID4 vyzera na rozdiel od akejkovek tesly o 10 rokov modernejsie a nemam pochyb ze bude aj kvalitativne a spolahlivostne v inom vesmire
Rozbalit vlákno
9
Avatar - elektrikar
25. 11. 2020 21:16
Re: IDecka od wagenu
https://youtu.be/TuXabFNGzqQ :-[]
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 21:27
Re: IDecka od wagenu
nechci se na to hodinu koukat, ale předpokládám, že pointa je - je to stejnej vergl jak Tesly - souhlas. :yes:
Interiér kromě volantu na úrovni Dacie, zavírání dveří Dacie, VW neumí sw, Tesla zase neumí nebo spíš nechce kvalitně to smontovat. Jeden za osmnáct, druhej bez dvou za dvacet.
Avatar - elektrikar
25. 11. 2020 21:37
Re: IDecka od wagenu
Pakárnu bych viděl v tom, že Tesla má 513 koní 4x4 a žere 16.7 kWh/100km a VW má 204 koní zadohrabka a žere 20 kWh/100km. Řekněme že za 500 koní při provozních nákladech 0,5Kč na km jsem ochoten akceptovat ledasco. Jenže VW dokázal smazat i tento benefit. A to by jsme mohli pokračovat frunk, rychlost nabíjení, soft atd. atd. atd.

Toto je pro VW vesmírná technologie na úrovni vesmírne lodi Enterprise https://youtu.be/dWkyXApmOpQ?t=70 (zatím scifi).

S interiérem souhlas, u Tesly 3 nechápu nemožnost objednání ambient lighting, HUD a dalších dnes již nezbytností. V tom autě je v noci tma jako v hrobě.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2020 22:07
Re: IDecka od wagenu
Známej má ID3, říkal, že není problém jet za 16, ale dlouhodobá mu svítila přes 20. Otázka je, jestli skutečně 500k Tesly jezdí běžně dlouhodobě za 16 - nezpochybňuji, jen to bude jako u spalováků - co řidič, to jiná spotřeba.
Interiér ala Dacie jsem myslel ten VW, byl to pro mě šok.
Je zajímavý koukat, že místo aby Tesla stoupala na úroveň ostatních automobilek, ony klesají na její.
Avatar - elektrikar
25. 11. 2020 22:28
Re: IDecka od wagenu
Dá se s tím jezdit bez problémů za 16, vyzkoušeno. Důležité je jezdit tak, aby člověk nebrzdil frikčníma brzdama, ale jen rekuperací. A to že se půjdu jednou za měsíc někde povozit svižněji a bude to 1 Kč na km, to je fakt fuck. Předjíždění plným výkonem nemá vliv, o to tu jde. I kdyby to jezdilo za 20, pořád to má 500 koní. Das auto má vydechlých 200 a maximálku 160.

Sedačky ID3 jsou šokující a výkon je na hraně snesitelnosti, jinak dobré auto. Kdyby to mělo 500hp+ tak o tom budu uvažovat.

Tesla je neskutečně efektivní při dálničních rychlostech a MEB je neskutečně neefektivní při dálničních rychlostech. A to je tak trochu problem.
25. 11. 2020 22:48
Re: IDecka od wagenu
A to ta Tesla jeste dostane tepelny cerpadlo. Takze bude v zime jeste efektivnejsi.

U VW vidim problem v sileny cenovce.
Kdyby to auto stalo polovinu, tak OK.

Porovnanim Tesla a id.3 se stejnou cenovkou je videt, kde je VW a kde Tesla.

Na druhou stranu cenovka (nejen ta, ale i auto...) Enyaqu je mnohem atraktivnejsi.
Avatar - elektrikar
25. 11. 2020 22:51
Re: IDecka od wagenu
Přesně. Obrovský rozdíl také je, že s TM3 mám jistotu, že bez problémů otočím Chorvatsko. S ID3 to bude challenge. Prostě ID3 nelze brát jako plnohodnotné 1. auto. Mimo jiné také byla zvednuta kapacita baterie u TM3 2021. Enyaq bude mít největší problém s dojezdem na dálnici, to bude achylova pata.
26. 11. 2020 08:48
Re: IDecka od wagenu
Chudák Achilles.
Avatar - elektrikar
26. 11. 2020 23:54
Re: IDecka od wagenu
Achillova, chybička se vloudila... :-[]
25. 11. 2020 21:24
V určité chvíli
je správné uznat soupeřův úspěch, potřást mu pravicí a zachovat si tak důstojnost.
Jinak z toho jeden vyjde jako Donald Trump... :no:
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 07:53
Re: V určité chvíli
S tím určitě soudný člověk problém nemá, to že jsou ta auta krámy, ještě neznamená, že je Elon špatný podnikatel. Jsem spíš zvědav, jak budou ti dnes nadšení oslavovači Elonových vizí tleskat, až budou za patnáct let sedět někde v koloně na dálnici v el. autě ovládaném z Prahy (to píšu spec. pro tebe jako pro Brňáka :-) ) čekat, až mu to zapnou, čekat jaký rychlostní limit mu dnes povolí a počítat, jestli příště k babičce nepojedou raději vlakem, protože přece jen, kilometr za deset korun, to už leze do peněz. ;-)
26. 11. 2020 08:47
Re: V určité chvíli
Měl jsem před třemi lety elektrickou "krossku" od KTM, vydržela 30 minut ostré jízdy, ta současná už vydrží 50. Tak nějak věřím, že ten pokrok bude pokračovat.
Nebo snad existuje nějaký obor, ve kterém vývoj nepokračuje dopředu?
V diskusi Karel vyčítá Muskovi kupčení s emisními odpustky, sám jezdíce ve vozidle koncernu přichyceného při podvádění s emisemi:)
P.S: jde spíš o to jak jeho odpůrci tady předpovídali jak už brzy zkrachuje a nafouklá bublina atd... no zatím to tak nevypadá:)
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 09:01
Re: V určité chvíli
Migu, Migu, ty jsi ale demagog.
Pejsek s kočičkou vařili dort, smícháme páté přes deváté.
Já Muskovi odpustky nevyčítám, já konstatuji, že bez nich by nebyl v zisku.
Souvislost s tím, v čem jezdím já s Muskovými odpustky mi nějak uniká.
Co mi neuniká je to, jak tady hážeš ekologií, Atenboroughem, přitom jezdíš v třílitrovém benzínu, ale máš tu drzost peskovat ostatní.
Jestli ti aktuální výše cen akcií Tesly nepřijde jako bublina, tak to potom jo. :-)
26. 11. 2020 09:14
Re: V určité chvíli
To mohu snadno vysvětlit Karle. Víš, že je pro tebe lepší dát si rybu než bůček, ale stejně si dáš bůček. To je prostě lidská povaha. A já nebudu mít problém s přechodem na elektro, protože to je správné. Ale potřebuju trochu pošťouchnout:)
A nikoho nepeskuju.
Není zbytečné řešit, jak vydělal? Na jeho místě bys ty peníze zásadově nevzal?
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 09:38
Re: V určité chvíli
To, co píšeš, by mělo smysl, pokud bych tu začal vyskakovat, že není fér, že je tak bohatý, nebo bych to nějak zpochybnil.
Ale já jen reagoval na hlupáka, který opomíjí některá fakta a tváří se, že Tesla je v super kondici. Občas máš klapky na očích.
Pacienta po resuscitaci převezli na JIP, dali mu kapačky, a nekdo křičí - ha ha há, a vy jste si hlupáci mysleli, že umře.
26. 11. 2020 09:43
Re: V určité chvíli
Bitcoin byl před rokem za 160 tisíc a dneska je za 360. Když je máš, za tolik je prodáš. Je to bublina? Asi jo, ale koho to se.re?
Mně je Musk i Tesla úplně u zadku. Nechápu ani vynášení do nebes, na druhou stranu ani tu nenávist...
26. 11. 2020 09:45
Re: V určité chvíli
Před časem byl 31. a dneska je druhý? No jestli tohle někomu přijde jako pacient na kapačkách...
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 09:53
Re: V určité chvíli
Musk? Ne. Tesla - jistě. Vem ji tu kapačku a uvidíme.
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 09:14
Re: V určité chvíli
Poposkoč! Opravdu nevím, co jiného ti k tomu napsat. :-O
26. 11. 2020 09:24
Re: V určité chvíli
jo takhle:))) konspirační teorie :yes:
omlouvám se, že jsem tvůj text nepřečetl zevrubně:)
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 10:01
Re: V určité chvíli
A kde je ta konspirace?

Píšu jen o vývoji, kterým jdeme, máme rok 2020 a jen v tomto roce několik vyhlášení vlád evropských zemí, ve kterých deklarují zákaz výroby aut se spal. motory od roku 2030 atp. Takže pravděpodobnost, že budeš za patnáct let sedět na té dálnici v elektromobilu asi těžko nazvat konspirací. O autonomním řízení se píše dnes a denně, technicky je to použitelné, zatím jsou tu spíše etické překážky, ale o omezování vmax. na dálku se debatuje již zcela otevřeně, možnost zastavení (vypnutí) auta stejně tak, všechno samo čistě pro zlepšení bezpečnosti. Tedy, nechápu, v čem by měl být ten můj popisek situace za patnáct let konspirační, je to jen nástin hodně pravděpodobné budoucnosti. A, k meritu článku a mému původnímu příspěvku, Elon Musk na tom má svůj velmi nezanedbatelný podíl. ;-)
26. 11. 2020 10:14
Re: V určité chvíli
autonomní řízení nikdy nebude, tomu nevěřím.

hele já jsem tu generaci nezažil, ale určitě se vztekali taky, když jim brali vzduchem chlazené motory, já si živě pamatuju, jak jsem se vztekal, že jedině atmosféra, že přeplňovaný motor nikdy... ode dneška za deset let budeš psát, jak je elektromobil super, vsaď se:)
Avatar - _Karel_
26. 11. 2020 10:24
Re: V určité chvíli
Proč by to probůh psal? Ty máš pocit, že Taycan je lepší sporťák, než 911?
Progres turba proti atmo vidím, EV proti ICE ne, mimo spornou ekologii.
26. 11. 2020 10:29
Re: V určité chvíli
Porovnej si Panameru a Taycan.

Jestli to vazne nevidis. :-O
Anebo jestli to jako Dinar nechces videt...

Ktery Porsche se asi postavi Rimacu a Tesle Roadster???
Spalovaci asi tezko. :D :D :D

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/rimac-ctwo-1888bhp-hypercar-track-2021-deliveries

PS "Sporna ekologie" je ubohost treba u Taycanu s prepoctenou spotrebou 3,4l na 100km.
Jakou spotrebu ma 911???
26. 11. 2020 11:06
Re: V určité chvíli
Už jsem to sem dával, v okamžiku kdy se stanou baterie součástí šasi, půjde váha o hodně dolu a bude to zase jinačí...
26. 11. 2020 11:16
Re: V určité chvíli
Problem je ten, co lidi nevidi a co nechteji videt.

Jediny problem EV je, ze nejsou zatim vhodny pro zavody, jelikoz spotreba v zavodech je extremni a nabijeni stale relativne pomale.
Ale Tesla Roadster s dojezdem 1.000km by mohla kazdymu normalnimu smrtelnikovi (ne zavodnikovi...) stacit.
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 12:06
Re: V určité chvíli
To je pořád dokola, nikde nepíšu nic o svých osobních preferencích nebo o tom, jestli je el auto v mých očích lepší/horší, než auto se spalovacím motorem. Ty a DonVito mi neustále odepisujete v tomto duchu. Tak naposledy, o tomto nepíšu nic!

O čem píšu, je situace za patnáct let, kdy nařízeným zrušením spalovacích motorů, ne jejich přirozeným "vyhynutím" kvůli zániku poptávky, budeš nutně sedět na dálnici v elektromobilu a s velkou pravděpodobností budeš kontrolován, omezován a možná i řízen velkým bratrem na dálku. A v tom je kus práce Elona Muska, a o tom je můj původní post. Rád bych se vsadil, že konečně pochopíš obsah textu a nebudeš reagovat nesmyslně, ale nějak mi na tu sázku, co tě čtu, nestačí odvaha...
26. 11. 2020 12:21
Re: V určité chvíli
Už jsem psal - konspirační teorie, nestane se to. A pokud ano, benzinových aut by se to týkalo také. To nesouvisí s druhem pohonu ale s celkovou situací. Navíc, už teď jsme evidentně stonasobne víc kontrolováni pomoci chytrých telefonů... kolega od PČR popisoval, jak požádali Apple a dostali informace o dotyčném šest let dozadu...
26. 11. 2020 12:25
Re: V určité chvíli
Dinar si asi fakt mysli, ze jeho nazory a zdejsi prispevky neprameni z osobnich preferenci.
:no: :no: :no:

A vsichni co si mysli neco jinyho nez on, jsou komousi a svazaci.

To nema cenu...

PS "budeš nutně sedět na dálnici v elektromobilu a s velkou pravděpodobností budeš kontrolován, omezován a možná i řízen velkým bratrem na dálku" Kdyz chces psa bit, hul si najdes....
Za vsechno muzou elektromobily, ekofasisti, pionyri a komunisti. :D
Jedna verbez.
26. 11. 2020 19:59
Re: V určité chvíli
Dinar mluví o svobodě a o roli z principu autonomního motorového vozidla v rozvoji svobody a o jasných předpokladech elektromobilů o tu autonomitu - svobodu přijít.

To co napsal je pravda pesimistický scénář, ale je zcela reálný.

Když se Ti nelíbí označení svazák nebo ekofašista, mám pro tebe jedno lepší, a pravda na tebe sedne perfektně: užitečný i.diot.
26. 11. 2020 20:58
Re: V určité chvíli
Jaky vliv na to má druh pohonu?
26. 11. 2020 14:37
Re: V určité chvíli
Jaký vliv má druh pohonu na to, jestli v budoucnu budou auta s roboticky řízením a nebo kontrolována na dálku?
A jaký vliv má Musk na kontrolách na dálku?
26. 11. 2020 17:54
Re: V určité chvíli
V kontrolach na dalku?

Snad jen ten, ze Tesla je napred a vyuziva OTA...

Ostatni vyrobci to budou mit o par let pozdeji. :D
26. 11. 2020 08:56
Re: V určité chvíli
Ahoj Dinare,
koukam, ze ctes rad sci-fi.
Hlavne ze v benzinovym aute budes jezdit za 15 let za pul darma a svobodne.. :D :D
Je videt, ze jsi ty romany asi nedocetl do konce.

Fascinujici jsou argumenty PRO elektromobilitu - nizke provozni naklady dnes a PROTI - vysoke domnele provozni naklady za 15 let. :-O
Obcas by neskodilo trochu min fantazie.
Obzvlast kdyz je jako obvykle prani otcem myslenky. :no:
A to co jsi predvedl neni nic vic, nez myslenka.
A to to pisu hodne jemne. ;-)
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 09:54
Re: V určité chvíli
On ten Orwell byl v osmačtyřicátém taky sci-fi, Demolition Man z devadesátek dokonce komediální sci-fi, oboje dnes v mnoha ohledech realita. Četba sci-fi může být poučná, ono si spousta těch prostších myslí, že zažívají něco unikátního, co tu nikdy nebylo (jak z hlediska technologií, tak společenského vývoje) nebo, že cenu energií určují náklady na její výrobu atp.
26. 11. 2020 10:02
Re: V určité chvíli
OT: zažil jsi někdy, že se ti v kontextové reklamě zobrazilo něco, o čem jsi mluvil do telefonu? ne, co jsi vyhledával vyhledávačem, ale to, o čem jsi jen mluvil? protože mi víc lidí řeklo, že takovou zkušenost mají...
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 10:05
Re: V určité chvíli
Nevybavuju si, ale popravdě, reklamy, jakékoliv, nijak nesleduju, takže bych si toho nejspíš nevšimnul.
26. 11. 2020 10:12
Re: V určité chvíli
myslím reklamy, které se ti vyhazují automaticky... čumím na věci na motorku, pak vlezu na inzertní server a vyskakují mi okna s těmi věcmi, na které jsem koukal....
tohle se údajně některým lidem zobrazuje o věcech, o kterých mluvili do telefonu.
26. 11. 2020 14:40
Re: V určité chvíli
Hoax. Reklama (a nejen to) je samozřejmě spojená s tvým chováním na síti, ale telefon tě rozhodně neposlouchá v tom smyslu co naznačujes.
26. 11. 2020 20:02
Re: V určité chvíli
Napsal jsem kamarádovi v sms!, jak mu jezdí jeho nové Elany, a odpoledne při otevření seznam.cz na nb reklama na lyže Elan....
26. 11. 2020 10:12
Re: V určité chvíli
Ano.
Mam stejnou zkusenost.

Jen o mecem mluvis a pak mas reklamy.
:-)
26. 11. 2020 10:12
Re: V určité chvíli
a jak si to vysvětluješ?
26. 11. 2020 10:19
Re: V určité chvíli
Jasne (myslim si to) ze te telefon posloucha.

Google uz treba driv priznal, ze i kdyz mas vypnutou polohu, stejne ji sleduje...

Me to neprekvapuje. Btw. hlasovy zadavani na googlu funguje vyborne i cesky. ;-)
26. 11. 2020 13:55
Re: V určité chvíli
tohle podle mě není možné. doufám v to. ale jinak si to vysvětlit neumím...
26. 11. 2020 14:41
Re: V určité chvíli
Google má tvé potřeby a sny dávno zmapování podle tvého chování na síti. Dokonce i vyhledávání prispusobuje tomu kdo jsi.
26. 11. 2020 17:58
Re: V určité chvíli
https://www.svetandroida.cz/…sloucha-vypnout/#…
Zobrazování reklam na základě hovorů a odposlechů?
Stalo se vám někdy, že jste se bavili, kam pojedete na dovolenou, jaké nároky přibližně máte nebo jaká by měla být předpověď počasí, a aniž byste hledali na internetu, začaly vám vyskakovat reklamy? Někdo tvrdí, že se mu to neděje, řada dalších to naopak potvrzuje. Osobně se mi to už několikrát stalo, a to jsem danou věc / aktivitu nehledal na mobilu, počítači ani jinde, prostě jsme se jenom bavili. U mě v 99 % případů platí, že už tyhle reklamy stejně ignoruji, protože když něco chci, najdu si to sám.

Google Assistant poslouchá - nahrávky

Stovky aplikací vás poslouchají, víte o tom?
Google má v Play Storu stovky aplikací se softwarem Alphonso, který analyzuje zvuky z okolí telefonu. To ostatně přiznávají i samotní tvůrci a dodávají, že slouží pouze k lepšímu filtrování reklam. Software je využíván primárně pro hazardní a dětské hry. K dobru je tvůrcům alespoň fakt, že to netají; na druhou stranu to ale dokazuje, že nás smartphone opravdu může poslouchat a využívat vše, co řekneme, k lepšímu zacílení reklam.
26. 11. 2020 21:01
Re: V určité chvíli
To jsou ale dvě rozdílné věci. Aplikace to samozřejmě umí. Telefon v dnešní době to nedělá. Není nic jednoduššího než si to zkusit.
Google a ostatní o nás ví už z chování na internetu vlastně vše i tak.
26. 11. 2020 10:13
Re: V určité chvíli
Ano souhlasim.

Jen ty ty negativa omezujes na elektromobilitu!
Proc, proboha?

A myslis si, ze pouzivani spalovacich aut bude bez omezeni?
To uz neplati ani dnes. ;-)
Nechapu, proc by se to melo otocit (omezeni pro EV - ktera ted nejsou vs neomezene spalovaky).
Promin, ta tva myslenka je proste zcestna.
A jejim otcem je tve prani a laska ke spalovakum. :D
Realita je presne opacna, spalovaky uz ted nesmi do center mest. Od jiste doby bude zakaz jejich prodeje... Tak prestan prekrucovat realitu.

PS S temi prostsimi mas pravdu. Prechod na EV je jako od koni ke spalovakum.
Spousta prostsich proti tomu bojovala...
Je to dano predevsim nevzdelanosti a nedostatkem informaci (resp. prebytkem lzivych a hate, zdravim autofory, informaci).
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 12:09
Re: V určité chvíli
Ty jsi evidentně ten správný materiál. Kdybys četl, a nemusí to být ani sci-fi, stačí třeba Kundera nebo Škvorecký, našel bys v těch knížkách svá svazácká alter ega, je to všechno už dvě generace zpátky, ale hrůza je, že tak strašně podobné.
Tak, buď dobrý! Víc není, co ti napsat...
26. 11. 2020 12:24
Re: V určité chvíli
Tak uz jsme zpatky u ideologie..
:no:

Neumis odpovedet na otazku.
A uz vubec ne diskutovat.

Cau

PS Nejak si nevzpominam, ze bychom se bavili o tom, kdo jsme co cetli.
Tve dedukce jsou naprosto chybne.
Pripomina mi to diskuzi s tebou a tvymi vedeckymi zdroji...
https://www.auto.cz/diskuse/74579/1#…
Avatar - kuk
25. 11. 2020 23:43
Fuj to je odporné :))
Přestaňte už dělat tý Tesle tu reklamu. Kdo to má furt poslouchat? :D :-!
Mě Tesla skoro vydělala na novou bazarovku. ;-) :-!
Rozbalit vlákno
0
26. 11. 2020 12:08
bublinka
možno to praskne a razom bude na 20. mieste
Rozbalit vlákno
2
Avatar - elektrikar
26. 11. 2020 23:56
Re: bublinka
Zřejmě má na mysli prasknutí své tepny vzteku, tzv. krkavice... :yes:
26. 11. 2020 15:11
Hráč nebo krupiér?
Akcie Tesly nechávám ležet, to už víc chápu ten bitcoin. Ale Musk jako osobnost je moje srdcovka, jeho přístup, vizionářství a tah na branku je obdivuhodný. :yes:
Rozbalit vlákno
0